Polityka cenowa lekow !.

Data: 2010-06-12 10:05:50
Autor: cyc
Polityka cenowa lekow !.
W ostatnim czasie w prasie znajdujemy coraz wiecej artykulow poswieconych ilosci zazywanych przez polskich pacjentow lekow .
Stawiany zarzut jest jednznaczny . Zazywamy lekow najwiecej w Europie co piszacym wydaje sie niepokojace .
Czytajac to nie bardzo wiem o co chodzi bo  przeciez leki zazywa czlowiek chory , ktory wczesniej byl pacjentem u lekarza . W aptekach z tego co wiem , bez recept sprzedaja tylko nieliczne lekarstwa , reszta to leki wypisywane przez lekarzy a to swiadczy o tym , ze albo lekarze sa nieuczciwi albo nie maja pojecia o leczeniu . Stawia na to pierwsze . Jesli lekarze przepisuja niepotrzebne medykamenty  , to nie jest to przeciez wina pacjenta , tylko konowalow i tego , ze pozwolona na to aby gabinety lekarskie mogly byc odwiedzane  przez  farmaceutycznych komiwojazerow placacych  lekarzom lapowki od ilosci przypisanych lekow . To nie tylko nieuczciwe wobec panstwa ale rowniez wobec pacjentow , ktorzy za niepotrzebne lekarstwa placa , czesto ostatne pieniadze a dodac nalezy , ze lekarstwa u nas sa wyjatkowo drogie !. Ten proceder uwazam za oczywiste zlodziejstwo i czas aby ktos zajal sie problemem nie tylko piszac bzdurne artykuly o pacjentach zazywajacych "tyle " lekow ale piszac o zrodlach procederu a tym sa firmy farmaceutyczne i pracujace dla nich , zagniezdzonych we wladzach lobby .
Widac lobby to znowu usiluje podniesc zyski firm  bo takie idiotyczne artykuly kierowane do pacjentow zapowiadaja w sposob jednoznaczny wzrost cen lekow .
Motloch to kupi , motloch zaplaci

cyc

Data: 2010-06-12 10:38:29
Autor: swstr
Polityka cenowa lekow !.
EEtam , to jest juz stary dzialajacy systemik , ktory ma dobre podstawy i
ktorego nie warto rozbijac

Obecnie na topie dzialalnosci medycznej jest nowy systemik , zakladasz dzialalnosc
prywatna podpisujesz umowe z nfz-em (to kosztuje ale sie zwraca) i kroisz nfz
ile wlezie , np. przychodzi pacjent z dolegliwoscia xx , to w rozliczeniu z nfz-em
wklepujesz ze swiadczyles usluge xx , ale dodatkowo mozesz wklepac co chcesz i
tak nikt tego nie kontroluje , a ze pijendzy dla szarakow nima to niech sie inni
martwia , niech podwyzsza podatki .

Data: 2010-06-12 13:21:14
Autor: jadrys
Polityka cenowa lekow !.
W dniu 2010-06-12 10:05, cyc pisze:
[...]

Tak to prawda, od gdzie¶ tak roku biorę leki na nadci¶nienie tętnicze, mimo że po zażyciu ci¶nienie mam w normie, to lekarz zmienił mi już tabletki czterokrotnie. Robi to zawsze po wizycie akwizytora firmy farmaceutycznej, - nawet się specjalnie z tym nie kryj±.. włazi w bezczelny sposób do gabinetu nie pytaj±c się nawet o pozwolenie stoj±cych w kolejce pacjentów. Ja się pytam - dlaczego ta hiena w białym fartuchu szafuje moim zdrowiem? Przecież każdy nowy lek to ryzyko, każdy ma jakie¶ skutki uboczne, np. można od niektórych dostać marsko¶ci w±troby, żółtaczki czy innej choroby. Na moje pytanie o przyczynę zmiany leku odpowiada w bezczeklny sposób że sa to leki nowszej generacji. Ale niektóre s± na rynku tylko przez parę miesięcy.. nie ma mocnych na ich ż±dzę pieniędzy pazernych konowałów.

Data: 2010-06-12 13:29:27
Autor: 'he®sk'
Polityka cenowa lekow !.
On Sat, 12 Jun 2010 13:21:14 +0200, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

 [...]

Ale niektóre s± na rynku tylko przez parę miesięcy.. nie ma mocnych
na ich ż±dzę pieniędzy pazernych konowałów.

 nie oskarzaj kowoala. to ty jestes winien, nie on. dajesz sie robic
 w ciula jak bezzebna staruszka, a masz preetensje do akwizytora.

--

 HeSk

Data: 2010-06-12 13:42:00
Autor: jadrys
Polityka cenowa lekow !.
W dniu 2010-06-12 13:29, 'he®sk' pisze:
On Sat, 12 Jun 2010 13:21:14 +0200, jadrys<andrzej203@op.pl>  wrote:

  [...]

Ale niektóre są na rynku tylko przez parę miesięcy.. nie ma mocnych
na ich żądzę pieniędzy pazernych konowałów.

  nie oskarzaj kowoala. to ty jestes winien, nie on. dajesz sie robic
  w ciula jak bezzebna staruszka, a masz preetensje do akwizytora.

A co ja niby bym miał zrobić? Zmienić lekarze na takiego do którego na wizytę trzeba się zapisywać z wyprzedzeniem? Czy dać temu obecnemu w mordę, albo się z nim wykłócać? Przecież tak po trosze to on jest panem mojego zdrowia, o ile nie życia.

Radź hesk co mam zrobić?

Data: 2010-06-12 14:55:57
Autor: 'he®sk'
Polityka cenowa lekow !.
On Sat, 12 Jun 2010 13:42:00 +0200, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

>   nie oskarzaj kowoala. to ty jestes winien, nie on. dajesz sie robic
>   w ciula jak bezzebna staruszka, a masz preetensje do akwizytora.

A co ja niby bym miał zrobić?

 Ty decydujesz.

Zmienić lekarze na takiego do którego na wizytę trzeba
się zapisywać z wyprzedzeniem?

 zauwaz - z wyprzedzeniem. czyli to specjalista w swoim zawodzie.
 ten twoj, czyzby jakas miernota? to lekarz z przychodni ?

Czy dać temu obecnemu w mordę,

 a niby za co ?
albo się z nim wykłócać?

 powiedziec co o tym myslisz. na spokojnie.

Przecież tak po trosze to on jest panem mojego zdrowia,

 panem swego zdrowia jestes ty sam i twoje geny.

o ile nie życia.

 nie zartuj.
RadĽ hesk co mam zrobić?

 badz asertywny. dzis konowal to nie pan z "krew nasza leja..."

--

 HeSk

Data: 2010-06-12 18:05:44
Autor: jadrys
Polityka cenowa lekow !.
W dniu 2010-06-12 14:55, 'he®sk' pisze:
[...]

No tak, łatwo powiedzieć.

Zmienić lekarze na takiego do którego na wizytę trzeba
się zapisywać z wyprzedzeniem?

  zauwaz - z wyprzedzeniem. czyli to specjalista w swoim zawodzie.
  ten twoj, czyzby jakas miernota? to lekarz z przychodni ?

Bo ja wiem - nie poznałem jeszcze walorów tego drugiego.

Czy dać temu obecnemu w mordę,

  a niby za co ?

Za szafowanie moim zdrowiem. Jak tak będzie robił nadal - to nie ma mocnych - muszę kiedyś trafić na lekarstwa na które jestem uczulony lub mi nie służą.

albo się z nim wykłócać?

  powiedziec co o tym myslisz. na spokojnie.

To już zrobiłem - nie poskutkowało.

PrzecieĹĽ tak po trosze to on jest panem
mojego zdrowia,

  panem swego zdrowia jestes ty sam i twoje geny.

Ojejku, To po co ta cała służba zdrowia?

o ile nie ĹĽycia.

  nie zartuj.

Widzę po ulotkach tych zapisywanych mi leków że one w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić nawet do śmierci.

Radź hesk co mam zrobić?

  badz asertywny. dzis konowal to nie pan z "krew nasza leja..."

Niestety właśnie tak jest.. przynajmniej w tym małym miasteczku gdzie się leczę.

Data: 2010-06-12 20:33:55
Autor: 'he®sk'
Polityka cenowa lekow !.
On Sat, 12 Jun 2010 18:05:44 +0200, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

>   zauwaz - z wyprzedzeniem. czyli to specjalista w swoim zawodzie.
>   ten twoj, czyzby jakas miernota? to lekarz z przychodni ?

Bo ja wiem - nie poznałem jeszcze walorów tego drugiego.

 na co czekasz? na obrazek ze sw.jaroslawem zatrzymujacym powodz?

>   a niby za co ?

Za szafowanie moim zdrowiem.

 swoim zdrowiem szafujesz ty sam. dla konowala jestes tylko klientem.

Jak tak będzie robił nadal - to nie ma mocnych - muszę kiedy¶ trafić na lekarstwa na które jestem uczulony lub mi nie służ±.

 albo wywali ci watrobe. probowales krioterapii ?
>   panem swego zdrowia jestes ty sam i twoje geny.
Ojejku, To po co ta cała służba zdrowia?

 by cie leczyc kiedy sam nie dajesz rady.

Widzę po ulotkach tych zapisywanych mi leków że one w skrajnych przypadkach mog± doprowadzić nawet do ¶mierci.

 prawie kazdy lek ma dzialanie uboczne, a opisy do nich zalaczane
 sluza za argument przeciwko zadaniom pacjentow. zastraszajace jest
 to, ze ogrom lekow jest dostepny bez recepty. ludzie lykaja pastylki
 w swojej naiwnosci sadzac, ze po 2-3 dniach rozwiaza swoje problemy.

>   badz asertywny. dzis konowal to nie pan z "krew nasza leja..."
Niestety wła¶nie tak jest.. przynajmniej w tym małym miasteczku gdzie się leczę.

 roznie bywa, znam lekarza z malego (powiatowego) miasteczka ktory  "ma czucie w rekach", a zdarzalo mi sie trafic na konowla ktory
 nie nadawal sie do tego zawodu. to tak jak wszedzie, w tym zawodzie
 sa artysci i zawodowcy. czujesz temat?

--

 HeSk

Data: 2010-06-13 21:41:45
Autor: jadrys
Polityka cenowa lekow !.
W dniu 2010-06-12 20:33, 'he®sk' pisze:
[...]

Może uda mi się wychować obecnego, Te kolejki do tego drugiego mnier zniechęcają,

Czy dać temu obecnemu w mordę,

   a niby za co ?

Za szafowanie moim zdrowiem.

  swoim zdrowiem szafujesz ty sam. dla konowala jestes tylko klientem.

G*no prawda, to nie ja sobie przepisuje coraz to inne leki, ryzykując powikłania.

Jak tak będzie robił nadal - to nie ma mocnych - muszę kiedyś trafić
na lekarstwa na które jestem uczulony lub mi nie służą.

  albo wywali ci watrobe. probowales krioterapii ?

Nie, krioterapia na nadciśnienie??

   panem swego zdrowia jestes ty sam i twoje geny.

Ojejku, To po co ta cała służba zdrowia?

  by cie leczyc kiedy sam nie dajesz rady.

No nie daję - nadciśnienia nie da się obniżyć domowymi sposobami.

WidzÄ™ po ulotkach tych zapisywanych mi lekĂłw ĹĽe one w skrajnych
[...]

Ja osobiĹ›cie uwaĹĽam ĹĽe na wszystkie leki na tzw.  choroby trwaĹ‚e powinny być bez recepty.  Chodzenie i stawanie w kolejkach tylko po kolejna receptÄ™ byĹ‚oby zbÄ™dne.

Radź hesk co mam zrobić?

   badz asertywny. dzis konowal to nie pan z "krew nasza leja..."

Niestety właśnie tak jest.. przynajmniej w tym małym miasteczku gdzie
siÄ™ leczÄ™.

[...]

Jednak w dużym mieście, w dużej przychodni jest jakiś wybór.

Data: 2010-06-13 12:55:13
Autor: Hans Kloss
Polityka cenowa lekow !.
On 12 Cze, 13:21, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
Przecież każdy nowy lek to ryzyko, każdy
ma jakie¶ skutki uboczne, np. można od niektórych dostać marsko¶ci
w±troby, żółtaczki czy innej choroby.
Pomijaj±c to że wypisujesz głupoty podałe¶ wła¶nie rzeczowy argument
ZA ZMIENIANIEM LEKU co czas jaki¶. Trzymaj±c się kurczowo jednego
narażasz się na jego skutki uboczne przez cały czas- nowy lek ma na
ogół inne skutki uboczne i pozwoli odpocz±ć nadwerężonym przez
poprzedni lek organom.
Na moje pytanie o przyczynę zmiany
leku odpowiada w bezczeklny sposób że sa to leki nowszej generacji.
Nie ma tu za grosz bezczelno¶ci, powiedział ci szczer± prawdę.
J-23

Data: 2010-06-13 22:28:19
Autor: jadrys
Polityka cenowa lekow !.
W dniu 2010-06-13 21:55, Hans Kloss pisze:
[...]

Tak, ale tamte mój organizm toleruje, a z tymi nowymi to loteria. Dostanę zawał, urosn± mi kobiece piersi, czy tylko żółtaczka.. - Ulotki opisuj± wszystkie warianty, a jest ich wiele. Wiesz Hans, sprawiasz wrażenie rozs±dnego faceta, ale jak czasem cos palniesz to "szczena" opada.

Na moje pytanie o przyczynę zmiany
leku odpowiada w bezczeklny sposób że sa to leki nowszej generacji.

Nie ma tu za grosz bezczelno¶ci, powiedział ci szczer± prawdę.
J-23

Gdyby nie ten akwizytor i spora łapówka, to daję głowę ze nawet by nie pomy¶lał o zmianie leku.

Data: 2010-06-13 13:44:26
Autor: Hans Kloss
Polityka cenowa lekow !.
On 13 Cze, 22:28, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:
 ale jak czasem cos palniesz to "szczena" opada.
Jest drobny szkopuł- na tym to ja sie akurat trochę znam ;). A w to co
wypisuj± w ulotkach nie radzę zbytnio  wierzyć- 90% to asekuracja
producenta.

Gdyby nie ten akwizytor i spora ap wka, to daj g ow ze nawet by nie
pomy la o zmianie leku.

Tak, gdyby nie informacja od producenta to nawet by nie wiedział o
jego istnieniu. Bo jest za leniwy żeby samemu czytać farmakologiczne
nowo¶ci o nowych lekach, na ogół zreszt± kiepsko u niego z angielskim.
J-23

Data: 2010-06-14 07:16:12
Autor: jadrys
Polityka cenowa lekow !.
W dniu 2010-06-13 22:44, Hans Kloss pisze:
[...]

Nie uspokoiłe¶ mnie tak do końca ;-)

[...]

Jednym z obowi±zków pracuj±cego lekarza jest być na bież±co z rynkiem farmacji. Chyba nie chcesz powiedzieć Hans że te wizyty akwizytorów firm farmaceutycznych w gabinetach lekarskich służ± dokształcaniu lekarzy?

Data: 2010-06-13 23:23:51
Autor: Hans Kloss
Polityka cenowa lekow !.
On 14 Cze, 07:16, jadrys <andrzej...@op.pl> wrote:

 Chyba nie chcesz powiedzieć Hans że te wizyty akwizytorów firm
farmaceutycznych w gabinetach lekarskich służ± dokształcaniu lekarzy?

Służ± zwiększeniu sprzedaży leku. A że stanowi± przy okazji dla
znacznej czę¶ci naszych konowałów podstawowy sposób zdobywania
informacji o nowych lekach to tylko wykładnik ich niekompetencji i
lenistwa.
Ale wracaj±c do owych działań ubocznych- gdyby¶ zobaczył listę działań
ubocznych i niepoż±danych aspiryny (któr± prawdopodobnie zjadasz pod
nqazw± Acard) , leku stosowanego od ponad 100 lat, to by ci oko
zbielało. Gdyby dzisiaj kto¶ chciał wprowadzić na rynek lek o
podobnych parametrach to prawdopodobnie nie dałby rady bo lek nie
przeszedłby badań wstępnych.
J-23

Data: 2010-06-13 20:17:02
Autor:
Polityka cenowa lekow !.
Ze szkół zrobiono zarabiaj±ce przedsiębiorstwa, biznesy.
Z opieki zdrowotnej zrobiono biznes. Lekarz nie ma WYLECZYĆ, ma leczyć.
To nie wina lekarzy, tylko systemu w jaki ich wpędzono.
Do tego naród po --

Polityka cenowa lekow !.