Polityka mi³o¶ci a przys³owia polskie ....

Data: 2009-04-17 22:25:12
Autor: Endriu
Polityka mi³o¶ci a przys³owia polskie ....
"Czemu¶ biedny - bo¶ g³upi, a czemu¶ g³upi - bo¶ biedny".

W³a¶ciciele starych aut zap³ac± wysoki podatek
http://tiny.pl/zrvs

" [...] Resort finansów przygotowuje rewolucyjne zmiany w op³atach za samochody - ujawnia "Dziennik".

Na biurku ministra Jacka Rostowskiego le¿± ju¿ za³o¿enia do projektu ustawy o podatku ekologicznym, który ma zast±piæ akcyzê. Z informacji gazety, która dotar³a do tego projektu wynika, ¿e podatek ma byæ p³acony co roku w urzêdzie skarbowym lub magistrackim wydziale komunikacyjnym. Zacznie obowi±zywaæ prawdopodobnie od 2010 r.

Najwiêcej zap³ac± kierowcy je¿d¿±cy motoryzacyjnymi starociami: 3 tys. z³ za auto sprzed 1992 r. W³a¶ciciele pojazdów, których wiek nie przekracza 9 lat, zap³ac± oko³o 500 z³. Wygraj± ci, którzy kupi± samochód prosto z salonu, podatek za ma³olitra¿owe auto to zaledwie 100 z³ - podaje gazeta. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-04-19 12:41:30
Autor: Endriu
[...]

http://www.korespondent.pl/index.php?x=artykul_r1&id=6024

"[...] Zarabiam miesiêcznie wiêcej ni¿ mój samochód jest wart. Je¿d¿enie nim to by³ mój taki osobisty bunt przeciwko systemowi w którym lobby¶ci opanowali sprzedawczyków z rz±dów.
Mam auto które :
- ma niezniczszczalny silnik - 3 litry diesel
- pali 7 litrów na 100 km (wolnoss±cy). 6.2 w trasie
- jest ultratanie w utrzymaniu

mówi siê, ¿e ten model (mercedes w124) przyspo¿y³ sporych k³opotów finansowych swojemu koncernowi ... bo o zgrozo ! niemawl wogóle siê nie psuje..

i teraz .. mimo ¿e ma³o pali... mimo ¿e je¿d¿e nim tylko trasy - jakies 25 tysiêcy rocznie ... to bêde p³aci³ kilka razy wiêcej podatku ni¿ w³a¶ciciel SUV'a z piêciolitrowym silinikiem który robi 200 tys. km rocznie

i teraz w kolejnej sferze swojego ¿ycia nie bêde móg³ ¿yæ po swojemu ... bêde musia³ - tak jak inni kupiæ auto najlepiej z gwarancj±, z ograniczonym przez KE obrotem czê¶ci zamiennych i takie które jest zaprojektowane tak, ¿eby siê rozsypa³o po okresie amortyzacji

je¿eli siê oka¿e, ¿e zabytkowe nie s± objête podatkiem.. to kupie jeszcze starszego mercedesa [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-04-21 09:13:45
Autor: Bajbus13
Polityka mi³o¶ci a przys³owia polskie ....

je¿eli siê oka¿e, ¿e zabytkowe nie s± objête podatkiem.. to kupie jeszcze starszego mercedesa [...]".

Zabytkowe sa (powinny byc - ale w tym rzadze nie jest to oczywiste) zwolnione z normalnego rygoru.
Nie trzeba robic rokrocznych przegladow- OC mazna wykupic na dni.
Ze wzgledu na inny charakter przeznaczenia - sa traktowane jako "margines a'la VIP".
Wymagania do zoltych tablic to min 25 lat, orginalne czesci bodaj w 70% , stan "po odnowieniu".
No i pismo do konserwatora o wydanie zgody.
Mam 2CV 23letnia i powoli czekam na wlasciwy wiek by rozpoczac procedure.
Pzdr
Bajbus13

Polityka mi³o¶ci a przys³owia polskie ....