Data: 2010-11-18 16:41:45 | |
Autor: Fabian | |
Polityka rowerowa w Gdyni | |
Na portalu trojmiasto.pl opublikowano odp. kandydat贸w na pytanie
dotycz膮ce polityki rowerowej w Gdyni. Ca艂o艣膰 pod adresem: http://rowery.trojmiasto.pl/Kandydaci-w-Gdyni-o-polityce-rowerowej-n43404.html Ciekawe jest stwierdzenie Szczurka, kt贸ry jest ju偶 prezydentem miasta od jakiego艣 czasu: "Ostatni element to analiza zmian organizacji ruchu na drogach o mniejszym nat臋偶eniu ruchu poprzez wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Da nam to mo偶liwo艣膰 wprowadzenia tzw. "kontrapas贸w" i uzupe艂nienia systemu dr贸g rowerowych." To znaczy, 偶e kontrapasy s膮 tak modne, 偶e trzeba specjalnie przekszta艂ca膰 drogi na jednokierunkowe aby mo偶na by艂o zrobi膰 na niech kontrapas? Komentarz jak zwykle o ddr w Gdyni - masakra! Fabian. |
|
Data: 2010-11-18 21:34:32 | |
Autor: Marcin Hy艂a | |
Polityka rowerowa w Gdyni | |
On 2010-11-18 16:41, Fabian wrote:
Na portalu trojmiasto.pl opublikowano odp. kandydat贸w na pytanie To znaczy, 偶e kontrapasy s膮 tak modne, 偶e trzeba specjalnie Nie znam sytuacji w Gdyni, ale znam wiele przypadk贸w, kiedy wprowadzenie jednego kierunku ruchu ma sens z powod贸w nierowerowych (np. zwi臋kszenie p艂ynno艣ci ruchu w centrum - ruch jednokierunkowy po prawoskr臋tach w "p臋tlach" od obwodnicy 艣r贸dmiejskiej do obwodnicy 艣r贸dmiejskiej albo zwi臋kszenie liczby miejsc postojowych), wtedy oczywi艣cie nale偶y _zachowa膰_ dwukierunkowy ruch rowerowy (czyli wyznaczy膰 kontrapasy). W KRK we wrze艣niu ZIKiT niby otworzy艂 8 kontrapas贸w, ale jednocze艣nie cztery kolejne ulice przerobi艂 na jednokierunkowe i oczywiscie 偶adnych kontrapas贸w tam nie wyznaczy艂. Przy takim kontek艣cie to co piszesz wydaje si臋 do艣膰 o艣wieconym podej艣ciem :-) marcin ha -- Miasta dla rower贸w http://www.rowery.org.pl |
|