Półka na książki?

Data: 2009-10-05 22:48:04
Autor: Lukasz
Półka na książki?

Użytkownik "belgrano" <anipio@gemini.net.pl> napisał w wiadomości news:5cef1827-66a4-4cfd-9f86-b6f4bf26d07cg23g2000vbr.googlegroups.com...
Witam.
Sprawa niby prosta a jednak. Posiadam wnękę "kanciaste C" o wymiarach
200cmx20cm (długośc x szerokość).
Chce w takiej wnęce zrobić półke na książki a nie chce za bardzo aby
mocowania były widoczne. Myślałem o podporach metalowych ale mało
estetyczne. Może macie pomysłu jak wykonać? Może byc deska lub płyta.
Jak to zamocować?

A może kołki wpuszczane w płytę wiórową/mdf, płyta 35mm. W kuchni mam taką te kołki magicy od zabudowy kuchennej nazwali 'tytany' choć z tytanem ma to niewiele wspólnego. Są gotowe zestawy w marketach, jak podeprzeć delikatnie z boków wytrzyma obciążenie.

Mam też coś podobnego w holu - samoróbka. W ścianę wkręcone kołki chyba 10x200, co ok 0,6 m. Na nich oparta jest decha sosnowa klejona (prefabrykat 1500x200x18 z kibelmarketu) z wywierconymi wgłębieniami w miejscu, gdzie śruba ma sześciokątną końcówkę - coby poziomo było. Sruby od spodu przykryte kawałkami wyciętymi z tejże dechy sosnowej (można przykręcić albo przykleić). W tych kawałkach oczywiście rowki na śruby, aby przylegało do deski wierzchniej. Śruby nie są rewelacyjnie mocne - lekie podparcie z boków (po jednej stronie pólka po prostu opiera się na futrynie, po drugiej jest przykręcona do boczka szafy, która stoi dalej). Na tym leżą sobie książki (i się kurzą :). Szybaka fotka: http://www.ao.edu.pl/temp/IMG_2594_v02.jpg, półki są proste, perspektywa na zdjęciu jest zwalona.

Pozdrawiam,
Lukasz

Półka na książki?