Data: 2011-01-03 09:57:41 | |
Autor: Rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
Witam
Mam wątpliwości ... Jako przedsiębiorca zawarłam z operatorem GSM 2-letnią umowę promocyjną na świadczenie dostępu do internetu ze stałym adresem IP udostępniając pod tym adresem pewne serwisy. Z powodów różnych nie zdążyłam zapłacić rachunku i dzisiaj zablokowano mi całkowicie dostęp. Efekt jest taki, że wszystkie te serwisy nie działają. Możnaby powiedzieć, że to prosta konsekwencja nieopłacenia usługi. Tyle, że wydaje mi się bezprawna bo od terminu płatności faktury nie minął jeszcze miesiąc. Kiedy 31-go grudnia w Sylwestra zorientowałam się, że jeszcze nie zapłaciłam, zobaczyłam na routerze dostępowym 2 sms'y: jeden z 20-go grudnia (mniej więcej termin płatności faktury), drugi z 27-go informujący, że mi zablokują korzystanie. No i bym zapłaciła w tego Sylwestra jeszcze gdyby nie to, że bank miał awarię. Operator zupełnie uniemożliwił mi korzystanie z usługi. Nie pozostawił żadnej usługi działającej. I teraz chodzi mi o to, że jeśliby to było bezprawne to ja chciałabym uzyskać od niego odszkodowanie. Bo tak jak mówiłam, mogę ponosić konsekwencje ale chyba nie muszę aż takich. Operator wyłączył wszystkie usługi tak naprawdę bez uprzedzenia bo te sms'y są odbierane przez urządzenie dostępowe do którego dostęp jest utrudniony. Nie wyznaczył żadnego dodatkowego terminu, nie naliczył odsetków a blokując tylko chciał wymysić zapłatę. Są mniej lub bardziej wymierne straty wynikające z niedostępności serwisów na tym łączu. Można je oszacować na podstawie logów z podobnego okresu. W najprostszym wypadku są to odwołania do witryny firmowej. Przeliczając je np 1zł za odwołanie (za tyle Google oferuje wyświetlanie reklamy) wychodzi całkiem konkretna strata. Czy z prawnego punktu widzenia ma to jakikolwiek sens ??? -- |
|
Data: 2011-01-03 10:09:32 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
Mam wątpliwości ... Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić. -- Krzysztof |
|
Data: 2011-01-03 10:13:15 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
> Mam wątpliwości ... Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić. A nie prawo telekomunikacyjne? Tam jest zdaje się mowa o miesiącu tyle, że nie ma chyba nic o terminie płatności faktury. No i to zostało zablokowane w miesiąc po usłudze a nie terminie płatności. Umowy nie studiowałam ostatnio i dopiero wieczorem mogę to zrobić, ale wydaje mi się, że nie znajdę tam niczego uszczegółowiającego tylko właśnie powtórzone zapisy prawa tel. Zdaje się nawet niczym się ta umowa nie różni od konsumenckiej. Mogę się mylić, ale podejrzewam, że konsumentom też blokują po tym czasie. Skądinąd wiem, że UKE czy ten konsumencki jasno wypowiadało się o miesięcznym terminie od terminu płatności, uprzedzaniu i wyznaczeniu nowego terminu. Nic takiego nie nastąpiło w moim przypadku, ale może nie musiało skoro jestem przedsiębiorcą. -- |
|
Data: 2011-01-03 10:58:06 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
TreĹÄ umowy z operatorem powinna je wyjaĹniÄ. Co konkrtnie znaczy "w miesiac po usludze"? j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-03 13:02:39 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
>> Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić.nie > ma chyba nic o terminie płatności faktury. No i to zostało zablokowane w > miesiąc po usłudze a nie terminie płatności.
Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona. -- |
|
Data: 2011-01-03 14:08:30 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
Ĺťe zablokowano zaraz po upĹyniÄciu miesiÄ ca od zakoĹczenia okresu rozliczeniowego za ktĂłry faktura nie zostaĹa zapĹacona. Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie placac - czy dobrze zrozumialem? j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-03 16:01:35 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
> Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu > rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona. Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie placac - czy dobrze zrozumialem? No nie. Trzeba za ten miesiąc zapłacić jak za inne a za poprzedni jeszcze mogą być odsetki. Symetrycznie byłoby gdybym i ja mogła dostać odszkodowanie za bezprawne działania operatora. Gdybym była konsumentem nie miałabym wątpliwości, że tak właśnie jest. Będąc przedsiębiorcą mam bo jednak w prawie telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia świadczenia usług. -- |
|
Data: 2011-01-03 17:04:08 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie placac - czy dobrze zrozumialem? No nie. Trzeba za ten miesiÄ c zapĹaciÄ jak za inne a za poprzedni jeszcze mogÄ byÄ odsetki. Symetrycznie byĹoby gdybym i ja mogĹa dostaÄ odszkodowanie za bezprawne dziaĹania operatora. Gdybym byĹa konsumentem nie miaĹabym wÄ tpliwoĹci, Ĺźe tak wĹaĹnie jest. BÄdÄ c przedsiÄbiorcÄ mam bo jednak w prawie telekomunikacyjnym nie widziaĹam tak jednoznacznych warunkĂłw zawieszenia Ĺwiadczenia usĹug. Nie rozumiem. W kazdym razie: http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/ par 12 i par 5. Symetria IMO jest. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-05 08:55:28 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
>> Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie >> placac - czy dobrze zrozumialem? > No nie. Trzeba za ten miesiąc zapłacić jak za inne a za poprzedni jeszczemogą > być odsetki. Symetrycznie byłoby gdybym i ja mogła dostać odszkodowanie za > bezprawne działania operatora. Gdybym była konsumentem nie miałabym > wątpliwości, że tak właśnie jest. Będąc przedsiębiorcą mam bo jednak wprawie > telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia > świadczenia usług. Nie rozumiem. Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za moje pieniądze. W kazdym razie: http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/ par 12 i par 5. Symetria IMO jest. Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączenia usług jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa. Przynajmniej nic nie wiem o takiej możliwości. Jest więc bardzo istotne że to wyłączenie według prawa telekomunikacyjnego może nastąpić dopiero po miesięcznych zaległościach. Nie wiem zupełnie jak ma się do tego regulamin. Zupełnie nie znajduję w nim odbicia tego przepisu prawa telekomunikacyjnego. -- |
|
Data: 2011-01-05 08:08:11 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
Nie rozumiem. PytaĹeĹ czy za darmo miesiÄ c to odpowiedziaĹam, Ĺźe ciÄ gle za moje pieniÄ dze. PytaĹem czy moĹźna przez miesiÄ c korzystaÄ nie pĹacÄ c - w domyĹle w terminie. UĹciĹlajÄ c czy moĹźna korzystaÄ przez miesiÄ c na krechÄ, u operatora? [...] Nie mogÄ napisaÄ, Ĺźe nie ma Ĺźadnej symetrii, ale w kwestii wyĹÄ czenia usĹug jest, bo ja nie mogÄ wstrzymaÄ pĹacenia dlatego, Ĺźe usĹuga nie dziaĹa. MoĹźesz domagaÄ siÄ odszkodowania za kaĹźdy dzieĹ nie dziaĹania usĹugi. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-05 09:59:57 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
>> Nie rozumiem. > Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za mojepieniądze. Pytałem czy można przez miesiąc korzystać nie płacąc - w domyśle w terminie. Uściślając czy można korzystać przez miesiąc na krechę, u operatora? Nie, to ja o to pytałam. Na wstępie powołałam się na przepis prawa telekomunikacyjnego dający możliwość korzystania przez miesiąc bez blokowania usług. Nie jest tylko dla mnie oczywiste czy przepis ten dotyczy miesiąca od zakończenia okresu rozliczeniowego czy miesiąca od ustalonego przez operatora terminu płatności. [...] > Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączeniausług > jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa. Miało być "nie ma" :-) Możesz domagać się odszkodowania za każdy dzień nie działania usługi. Ale to symetrycznie, według tych regulaminów operator też może domagać się odszkodowania za brak płatności. Niesymetrycznie jeszcze odsetek. Bo operator oczywiście ma prawo do odsetek i jakiegoś odszkodowania, ale niekoniecznie ma prawo blokować usługi tak szybko. Bo ile by operator nie stracił na tym przypadkowym opóźnieniu płatności to nie powinno go to zaskakiwać jeśli tak prawo przewiduje. I jeśli prawo nie przewiduje blokowania usług tak szybko a operator w pełni świadomie to robi to chyba powinno należeć się odszkodowanie za straty tym spowodowane. -- |
|
Data: 2011-01-03 10:55:51 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
W dniu 03.01.2011 09:57, Rolniczka pisze:
Jako przedsiębiorca zawarłam z operatorem GSM 2-letnią umowę promocyjną na świadczenie dostępu do internetu ze stałym adresem IP udostępniając pod tym adresem pewne serwisy. Z powodów różnych nie zdążyłam zapłacić rachunku i BTW: Polkomtel to Plus, tak? Oni są "słodcy" - kiedyś mieli awarię na lokalnym BTSie: połączenia głosowe chodziły normalne, ale "modem" już nie dostawał połączenia. Po kilku dniach niedziałania, na moje już ostrzejsze pretensje, radośnie odpowiedzieli: to jest dostęp mobilny, to jedź pan sobie gdzie indziej i tam pracuj. |
|
Data: 2011-01-03 10:51:13 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
W dniu 03.01.2011 09:57, Rolniczka pisze: > Jako przedsiębiorca zawarłam z operatorem GSM 2-letnią umowę promocyjną na > świadczenie dostępu do internetu ze stałym adresem IP udostępniając podtym > adresem pewne serwisy. Z powodów różnych nie zdążyłam zapłacić rachunku i BTW: Polkomtel to Plus, tak? Tak -- |
|
Data: 2011-01-04 14:31:31 | |
Autor: Jan Werbinski | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
Nie mają prawa odłączyć. Muszą powiadomić i dopiero wtedy odłączyć po terminie w powiadomieniu. Pozwij ich o odszkodowanie.
-- Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul Prywatna http://www.janwer.com/ Nasza siec http://www.fredry.net/ |
|
Data: 2011-01-04 13:35:18 | |
Autor: Olgierd | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
Dnia Tue, 04 Jan 2011 14:31:31 +0100, Jan Werbinski napisaĹ(a):
Nie majÄ prawa odĹÄ czyÄ. MuszÄ powiadomiÄ i dopiero wtedy odĹÄ czyÄ po Po pierwsze wedĹug wÄ tkodawczyni powiadomienie byĹo, a po drugie -- tak to tylko z konsumentami, nie z przedsiÄbiorcami. -- :-) Olgierd Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl |
|
Data: 2011-01-04 16:20:03 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
> Nie mają prawa odłączyć. Muszą powiadomić i dopiero wtedy odłączyć po > terminie w powiadomieniu. Pozwij ich o odszkodowanie. Po pierwsze według wątkodawczyni powiadomienie było, Kiedy właśnie pisałam, że nie było bo co prawda wysłali sms, ale do urządzenia dostępowego, którego nie obsługuje się tak regularnie jak telefon czy poczta tylko sporadycznie. Poza tym ten sms tylko stwierdzał, że blokują. Nawet gdybym go przeczytała to nie mogłabym zapobiec blokadzie. a po drugie -- tak to tylko z konsumentami, nie z przedsiębiorcami. Nie ma w prawie telekomunikacyjnym ograniczenia, że dopiero po miesiącu można blokować ? -- |
|
Data: 2011-01-04 22:29:38 | |
Autor: Olgierd | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
On Tue, 04 Jan 2011 16:20:03 +0100, rolniczka wrote:
Po pierwsze wedĹug wÄ tkodawczyni powiadomienie byĹo, Nie ma w umowie czy regulaminie wskazanego takiego sposobu kontaktu? Poza tym ten sms tylko PosĹali jÄ *po* wyĹÄ czeniu poĹÄ czeĹ wychodzÄ cych? a po drugie -- tak to tylko z konsumentami, nie z przedsiÄbiorcami. Po opóźnieniu w pĹatnoĹci przekraczajÄ cym jeden okres rozliczeniowy (art. 101 ust. 3 PT). -- pozdrawiam, Olgierd || Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl || |
|
Data: 2011-01-05 09:33:53 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
>> Po pierwsze według wątkodawczyni powiadomienie było, > > Kiedy właśnie pisałam, że nie było bo co prawda wysłali sms, ale do > urządzenia dostępowego, którego nie obsługuje się tak regularnie jak > telefon czy poczta tylko sporadycznie. Nie ma w umowie czy regulaminie wskazanego takiego sposobu kontaktu? Może jest, ale co z tego jeśli do mnie ona dotarła kiedy już nie byłam w stanie zapobiec wyłączeniu przez uregulowanie należności. > Poza tym ten sms tylko > stwierdzał, że blokują. Nawet gdybym go przeczytała to nie mogłabym > zapobiec blokadzie. Posłali ją *po* wyłączeniu połączeń wychodzących? Przed, ale zrozum, przeczytanie a następnie dokonanie zapłaty trwa. Zaraz po przeczytaniu wiadomości podjęłam próbę zapłaty należności tylko pechowo bank miał 2-godzinną awarię, po której dopiero udało mi się zlecić wykonanie przelewu, który jednak już nie mógł zostać zrealizowany tego dnia a kolejne były wolne w efekcie czego nim bank wykonał przelew usługi zostały całkiem zablokowane. Dobrze, że w ogóle przeczytałam wiadomość, bo gdybym zastała niedziałający internet, nie miałabym nawet możliwości zlecenia przelewu w sposób, jaki właśnie zapewniały te zablokowane usługi i nawet robiąc to natychmiast w inny sposób usługa byłaby blokowana jeszcze dłużej. >>a po drugie -- tak >> to tylko z konsumentami, nie z przedsiębiorcami. > > Nie ma w prawie telekomunikacyjnym ograniczenia, że dopiero po miesiącu > można blokować ? Po opóźnieniu w płatności przekraczającym jeden okres rozliczeniowy (art. 101 ust. 3 PT). No i właśnie o to mi chodzi. Tylko, że z tego przepisu nie wynika że chodzi o miesiąc od terminu płatności faktury. Usługi zostały zablokowane w miesiąc po zakończeniu okresu rozliczeniowego. No i w regulaminie ten przepis nie znajduje żadnego odbicia. Wręcz przeciwnie, są zapisy wymagające dotrzymania terminu płatności. Tak czy siak, nie mogę sobie pozwolić na niedziałanie internetu z powodu przypadkowego opóźnienia w płatności, więc umowy z Polkomtelem raczej nie będę kontynuować. Chodziło mi tylko o ustalenie w jakiej sytuacji jestem by w odpowiedni sposób zachować się. Jest np kwestia odsetek za opóźnienie płatności i zapłaty kary umownej. Tylko jakoś nie widzę by ktoś coś miał do powiedzenia... -- |
|
Data: 2011-01-07 04:57:11 | |
Autor: Ala Baster | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
Vide: prawo telekomunikacyjne. Ustawa jest na isap.gov.pl
Pozdrawiam, Ala Użytkownik "Rolniczka" <rolniczkaWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości news:2de1.00000364.4d218f85newsgate.onet.pl... Witam |