Polkomtel, zawieszenie internetu

Data: 2011-01-03 10:09:32
Autor: Krzysztof Jodłowski
Polkomtel, zawieszenie internetu
Mam wątpliwości ...

Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić.

--
Krzysztof

Data: 2011-01-03 10:13:15
Autor: rolniczka
Polkomtel, zawieszenie internetu
> Mam wątpliwości ...

Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić.

A nie prawo telekomunikacyjne? Tam jest zdaje się mowa o miesiącu tyle, że nie ma chyba nic o terminie płatności faktury. No i to zostało zablokowane w miesiąc po usłudze a nie terminie płatności. Umowy nie studiowałam ostatnio i dopiero wieczorem mogę to zrobić, ale wydaje mi się, że nie znajdę tam niczego uszczegółowiającego tylko właśnie powtórzone zapisy prawa tel. Zdaje się nawet niczym się ta umowa nie różni od konsumenckiej. Mogę się mylić, ale podejrzewam, że konsumentom też blokują po tym czasie. Skądinąd wiem, że UKE czy ten konsumencki jasno wypowiadało się o miesięcznym terminie od terminu płatności, uprzedzaniu i wyznaczeniu nowego terminu. Nic takiego nie nastąpiło w moim przypadku, ale może nie musiało skoro jestem przedsiębiorcą.

Data: 2011-01-03 10:58:06
Autor: januszek
Polkomtel, zawieszenie internetu
rolniczka@onet.pl napisa?(a):

[...]

Co konkrtnie znaczy "w miesiac po usludze"?

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-01-03 13:02:39
Autor: rolniczka
> [...]

Co konkrtnie znaczy "w miesiac po usludze"?

Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona.

Data: 2011-01-03 14:08:30
Autor: januszek
Polkomtel, zawieszenie internetu
rolniczka@onet.pl napisa?(a):

Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona.

Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie placac - czy dobrze zrozumialem?

j.

Data: 2011-01-03 16:01:35
Autor: rolniczka
> [...]

> rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona.

Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie

No nie. Trzeba za ten miesiąc zapłacić jak za inne a za poprzedni jeszcze mogą być odsetki. Symetrycznie byłoby gdybym i ja mogła dostać odszkodowanie za bezprawne działania operatora. Gdybym była konsumentem nie miałabym wątpliwości, że tak właśnie jest. Będąc przedsiębiorcą mam bo jednak w prawie telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia świadczenia usług. --

Data: 2011-01-03 17:04:08
Autor: januszek
[...]

Nie rozumiem. W kazdym razie:
http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/

par 12 i par 5. Symetria IMO jest.

j.

Data: 2011-01-05 08:55:28
Autor: rolniczka
> [...]

prawie
> telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia

Nie rozumiem.

Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za moje pieniądze.

W kazdym razie:

http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/

par 12 i par 5. Symetria IMO jest.

Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączenia usług jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa. Przynajmniej nic nie wiem o takiej możliwości. Jest więc bardzo istotne że to wyłączenie według prawa telekomunikacyjnego może nastąpić dopiero po miesięcznych zaległościach. Nie wiem zupełnie jak ma się do tego regulamin. Zupełnie nie znajduję w nim odbicia tego przepisu prawa telekomunikacyjnego.

Data: 2011-01-05 08:08:11
Autor: januszek
Polkomtel, zawieszenie internetu
rolniczka@onet.pl napisa?(a):

Nie rozumiem.

Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za moje pieniądze.

Pytałem czy można przez miesiąc korzystać nie płacąc - w domyśle w terminie. Uściślając czy można korzystać przez miesiąc na krechę, u operatora?

[...]

Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączenia usług jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa.

Możesz domagać się odszkodowania za każdy dzień nie działania usługi.

j.

Data: 2011-01-05 09:59:57
Autor: rolniczka
> [...]

Pytałem czy można przez miesiąc korzystać nie płacąc - w domyśle w

terminie. Uściślając czy można korzystać przez miesiąc na krechę, u

Nie, to ja o to pytałam. Na wstępie powołałam się na przepis prawa telekomunikacyjnego dający możliwość korzystania przez miesiąc bez blokowania usług. Nie jest tylko dla mnie oczywiste czy przepis ten dotyczy miesiąca od zakończenia okresu rozliczeniowego czy miesiąca od ustalonego przez operatora terminu płatności.

[...]

> Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączenia
usług
> jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa.

Miało być "nie ma" :-)

Możesz domagać się odszkodowania za każdy dzień nie działania usługi.

Ale to symetrycznie, według tych regulaminów operator też może domagać się odszkodowania za brak płatności. Niesymetrycznie jeszcze odsetek. Bo operator oczywiście ma prawo do odsetek i jakiegoś odszkodowania, ale niekoniecznie ma prawo blokować usługi tak szybko. Bo ile by operator nie stracił na tym przypadkowym opóźnieniu płatności to nie powinno go to zaskakiwać jeśli tak prawo przewiduje. I jeśli prawo nie przewiduje blokowania usług tak szybko a operator w pełni świadomie to robi to chyba powinno należeć się odszkodowanie za straty tym spowodowane.

--

Polkomtel, zawieszenie internetu