Data: 2011-01-03 10:09:32 | |
Autor: Krzysztof Jodłowski | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
Mam wątpliwości ... Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić. -- Krzysztof |
|
Data: 2011-01-03 10:13:15 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
> Mam wątpliwości ... Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić. A nie prawo telekomunikacyjne? Tam jest zdaje się mowa o miesiącu tyle, że nie ma chyba nic o terminie płatności faktury. No i to zostało zablokowane w miesiąc po usłudze a nie terminie płatności. Umowy nie studiowałam ostatnio i dopiero wieczorem mogę to zrobić, ale wydaje mi się, że nie znajdę tam niczego uszczegółowiającego tylko właśnie powtórzone zapisy prawa tel. Zdaje się nawet niczym się ta umowa nie różni od konsumenckiej. Mogę się mylić, ale podejrzewam, że konsumentom też blokują po tym czasie. Skądinąd wiem, że UKE czy ten konsumencki jasno wypowiadało się o miesięcznym terminie od terminu płatności, uprzedzaniu i wyznaczeniu nowego terminu. Nic takiego nie nastąpiło w moim przypadku, ale może nie musiało skoro jestem przedsiębiorcą. -- |
|
Data: 2011-01-03 10:58:06 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
TreĹÄ umowy z operatorem powinna je wyjaĹniÄ. Co konkrtnie znaczy "w miesiac po usludze"? j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-03 13:02:39 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
>> Treść umowy z operatorem powinna je wyjaśnić.nie > ma chyba nic o terminie płatności faktury. No i to zostało zablokowane w > miesiąc po usłudze a nie terminie płatności.
Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona. -- |
|
Data: 2011-01-03 14:08:30 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
Ĺťe zablokowano zaraz po upĹyniÄciu miesiÄ ca od zakoĹczenia okresu rozliczeniowego za ktĂłry faktura nie zostaĹa zapĹacona. Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie placac - czy dobrze zrozumialem? j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-03 16:01:35 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
> Że zablokowano zaraz po upłynięciu miesiąca od zakończenia okresu > rozliczeniowego za który faktura nie została zapłacona. Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie placac - czy dobrze zrozumialem? No nie. Trzeba za ten miesiąc zapłacić jak za inne a za poprzedni jeszcze mogą być odsetki. Symetrycznie byłoby gdybym i ja mogła dostać odszkodowanie za bezprawne działania operatora. Gdybym była konsumentem nie miałabym wątpliwości, że tak właśnie jest. Będąc przedsiębiorcą mam bo jednak w prawie telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia świadczenia usług. -- |
|
Data: 2011-01-03 17:04:08 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie placac - czy dobrze zrozumialem? No nie. Trzeba za ten miesiÄ c zapĹaciÄ jak za inne a za poprzedni jeszcze mogÄ byÄ odsetki. Symetrycznie byĹoby gdybym i ja mogĹa dostaÄ odszkodowanie za bezprawne dziaĹania operatora. Gdybym byĹa konsumentem nie miaĹabym wÄ tpliwoĹci, Ĺźe tak wĹaĹnie jest. BÄdÄ c przedsiÄbiorcÄ mam bo jednak w prawie telekomunikacyjnym nie widziaĹam tak jednoznacznych warunkĂłw zawieszenia Ĺwiadczenia usĹug. Nie rozumiem. W kazdym razie: http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/ par 12 i par 5. Symetria IMO jest. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-05 08:55:28 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
>> Czyli inaczej na sprawe patrzac przez miesiac mozna bylo korzystac nie >> placac - czy dobrze zrozumialem? > No nie. Trzeba za ten miesiąc zapłacić jak za inne a za poprzedni jeszczemogą > być odsetki. Symetrycznie byłoby gdybym i ja mogła dostać odszkodowanie za > bezprawne działania operatora. Gdybym była konsumentem nie miałabym > wątpliwości, że tak właśnie jest. Będąc przedsiębiorcą mam bo jednak wprawie > telekomunikacyjnym nie widziałam tak jednoznacznych warunków zawieszenia > świadczenia usług. Nie rozumiem. Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za moje pieniądze. W kazdym razie: http://www.plus.pl/informacje/regulaminy/ par 12 i par 5. Symetria IMO jest. Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączenia usług jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa. Przynajmniej nic nie wiem o takiej możliwości. Jest więc bardzo istotne że to wyłączenie według prawa telekomunikacyjnego może nastąpić dopiero po miesięcznych zaległościach. Nie wiem zupełnie jak ma się do tego regulamin. Zupełnie nie znajduję w nim odbicia tego przepisu prawa telekomunikacyjnego. -- |
|
Data: 2011-01-05 08:08:11 | |
Autor: januszek | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
rolniczka@onet.pl napisa?(a):
Nie rozumiem. PytaĹeĹ czy za darmo miesiÄ c to odpowiedziaĹam, Ĺźe ciÄ gle za moje pieniÄ dze. PytaĹem czy moĹźna przez miesiÄ c korzystaÄ nie pĹacÄ c - w domyĹle w terminie. UĹciĹlajÄ c czy moĹźna korzystaÄ przez miesiÄ c na krechÄ, u operatora? [...] Nie mogÄ napisaÄ, Ĺźe nie ma Ĺźadnej symetrii, ale w kwestii wyĹÄ czenia usĹug jest, bo ja nie mogÄ wstrzymaÄ pĹacenia dlatego, Ĺźe usĹuga nie dziaĹa. MoĹźesz domagaÄ siÄ odszkodowania za kaĹźdy dzieĹ nie dziaĹania usĹugi. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "PrÄdkoĹÄ zabija. WĹÄ cz myĹlenie!" |
|
Data: 2011-01-05 09:59:57 | |
Autor: rolniczka | |
Polkomtel, zawieszenie internetu | |
>> Nie rozumiem. > Pytałeś czy za darmo miesiąc to odpowiedziałam, że ciągle za mojepieniądze. Pytałem czy można przez miesiąc korzystać nie płacąc - w domyśle w terminie. Uściślając czy można korzystać przez miesiąc na krechę, u operatora? Nie, to ja o to pytałam. Na wstępie powołałam się na przepis prawa telekomunikacyjnego dający możliwość korzystania przez miesiąc bez blokowania usług. Nie jest tylko dla mnie oczywiste czy przepis ten dotyczy miesiąca od zakończenia okresu rozliczeniowego czy miesiąca od ustalonego przez operatora terminu płatności. [...] > Nie mogę napisać, że nie ma żadnej symetrii, ale w kwestii wyłączeniausług > jest, bo ja nie mogę wstrzymać płacenia dlatego, że usługa nie działa. Miało być "nie ma" :-) Możesz domagać się odszkodowania za każdy dzień nie działania usługi. Ale to symetrycznie, według tych regulaminów operator też może domagać się odszkodowania za brak płatności. Niesymetrycznie jeszcze odsetek. Bo operator oczywiście ma prawo do odsetek i jakiegoś odszkodowania, ale niekoniecznie ma prawo blokować usługi tak szybko. Bo ile by operator nie stracił na tym przypadkowym opóźnieniu płatności to nie powinno go to zaskakiwać jeśli tak prawo przewiduje. I jeśli prawo nie przewiduje blokowania usług tak szybko a operator w pełni świadomie to robi to chyba powinno należeć się odszkodowanie za straty tym spowodowane. -- |
|