Data: 2013-05-21 09:56:44 | |
Autor: Radek D | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
Po kilku miesiącach jazdy po Cz-wie przednie amortyzatory odmówiły posłuszeństwa. Jako to, że trochę narzędzi w domu jest - wymieniliśmy je
we własnym zakresie. Jednak po wymianie okazało się, że gdy koła są prosto to kierownica jest obrócona w lewo o jakieś 15 stopni. Po ponownym rozkręceniu lewego amortyzatora i skręceniu z powrotem przechył zmniejszył się do około 10 stopni. W między czasie okazało się, że nawaliła też tylna tuleja lewego przedniego amortyzatora. Po wymianie przechył obrót wrócił do tych 15 stopni. Samochód prowadzi się pewnie, nic nie ściąga, amortyzatory są już OK. Co może być przyczyną ? |
|
Data: 2013-05-21 10:13:37 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
W dniu 2013-05-21 09:56, Radek D pisze:
Po kilku miesiącach jazdy po Cz-wie przednie amortyzatory odmówiły Zła geometria - wymaga ustawienia na przyrządach stosownych. Przy okazji może ktoś fachowym okiem zerknie na te naprawy. |
|
Data: 2013-05-21 11:20:30 | |
Autor: hisjusz | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
W dniu 2013-05-21 09:56, Radek D pisze:
Po kilku miesiącach jazdy po Cz-wie przednie amortyzatory odmówiły Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji! Inaczej do wymiany opony! Przerobione własnymi rękami! Dodatkowe czy wymieniłeś pianki nad sprężynami, fachowo to się nazywa chyba odboje? |
|
Data: 2013-05-21 11:32:18 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
W dniu 2013-05-21 11:20, hisjusz pisze:
(...) Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji! Rozbierał kolumny - zbieżność to za mało. |
|
Data: 2013-05-21 14:27:18 | |
Autor: Radek D | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji! Ja od strony mechaniki to się nie znam. Co jeszcze może wymagać sprawdzenia i jakie mogą być koszta ? |
|
Data: 2013-05-21 14:50:35 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
W dniu 2013-05-21 14:27, Radek D pisze:
Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji! Jak pisałem - geometria zawieszenia, czyli zbieżność, kąt pochylenia koła i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. i jakie mogą być koszta ? Nie mam bladego pojęcia - zależy od punktu, miejsca itd. Ja płaciłem ostatnio w okolicach DC ~100zł za oś (nie ASO), ale było to przy okazji naprawy w tym samym miejscu, więc trudno mi powiedzieć czy stawka z ulicy jest taka sama. |
|
Data: 2013-05-22 20:28:29 | |
Autor: Przyjazny | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
On 2013-05-21 12:50, Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> wrote:
W dniu 2013-05-21 14:27, Radek D pisze: ASO Toyoty Chodzeñ (Piaseczno "prawie Warszawa") - 118 z³ (Avensis T25, dla nowszych samochodów pewnie dro¿ej, ale z drugiej strony takie naprawy czê¶ciej dotycz± starszych). |
|
Data: 2013-05-23 08:20:40 | |
Autor: Artur Ma¶l±g | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
W dniu 2013-05-22 22:28, Przyjazny pisze:
(...) ASO Toyoty Chodzeñ (Piaseczno "prawie Warszawa") - 118 z³ (Avensis T25, Dziêkujê, postojê (nie chodzi o cenê) :> |
|
Data: 2013-05-21 20:57:59 | |
Autor: PiteR | |
Polo 6n i krzywa kierownica | |
na ** p.m.s ** Radek D pisze tak:
Jako to, ¿e trochê narzêdzi w domu jest - wymienili¶my je Na przysz³o¶c zawsze rozkrêcaj tylko jedn± stronê a nie obie na raz. W ten sposób mo¿na zaoszczêdziæ koszt ustawiania zbie¿no¶ci i zepsucia czego¶ wiêcej przez narwanych t³uków w warsztacie. Robisz naprawê lewego ko³a, jazda próbna, patrzysz o ile mm przestawi³a siê kierownica, skrêcasz ¶ruby utrafiaj±c na dawne po³o¿enie lub dr±¿kiem kierowniczym regulujesz i rozbierasz dopiero drug± stronê. Potem czynno¶ci powtarzasz. Kiedy zruszy³e¶ ¶ruby amor - zwrotnica nowy amor mo¿esz przykêciæ tak ¿e ko³o stoi wychylone bardziej na zewn±trz lub bardziej do ¶rodka od starego po³o¿enia. Samochód prowadzi siê pewnie, nic nie ¶ci±ga, ale zbie¿no¶æ siê zepsu³a (lub nie) ale tego to ju¿ teraz nie mo¿esz byc pewny i trzeba pojechac na ustawienie zbie¿no¶ci. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |