Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Polo 6n i krzywa kierownica

Polo 6n i krzywa kierownica

Data: 2013-05-21 09:56:44
Autor: Radek D
Polo 6n i krzywa kierownica
Po kilku miesiącach jazdy po Cz-wie przednie amortyzatory odmówiły posłuszeństwa. Jako to, że trochę narzędzi w domu jest - wymieniliśmy je
we własnym zakresie. Jednak po wymianie okazało się, że gdy koła są prosto to kierownica jest obrócona w lewo o jakieś 15 stopni. Po ponownym rozkręceniu lewego amortyzatora i skręceniu z powrotem
przechył zmniejszył się do około 10 stopni. W między czasie okazało się,
że nawaliła też tylna tuleja lewego przedniego amortyzatora. Po wymianie
przechył obrót wrócił do tych 15 stopni.
Samochód prowadzi się pewnie, nic nie ściąga, amortyzatory są już OK.
Co może być przyczyną ?

Data: 2013-05-21 10:13:37
Autor: Artur Maśląg
Polo 6n i krzywa kierownica
W dniu 2013-05-21 09:56, Radek D pisze:
Po kilku miesiącach jazdy po Cz-wie przednie amortyzatory odmówiły
posłuszeństwa. Jako to, że trochę narzędzi w domu jest - wymieniliśmy je
we własnym zakresie. Jednak po wymianie okazało się, że gdy koła są
prosto to kierownica jest obrócona w lewo o jakieś 15 stopni. Po
ponownym rozkręceniu lewego amortyzatora i skręceniu z powrotem
przechył zmniejszył się do około 10 stopni. W między czasie okazało się,
że nawaliła też tylna tuleja lewego przedniego amortyzatora. Po wymianie
przechył obrót wrócił do tych 15 stopni.
Samochód prowadzi się pewnie, nic nie ściąga, amortyzatory są już OK.
Co może być przyczyną ?

ZÅ‚a geometria - wymaga ustawienia na przyrzÄ…dach stosownych. Przy
okazji może ktoś fachowym okiem zerknie na te naprawy.

Data: 2013-05-21 11:20:30
Autor: hisjusz
Polo 6n i krzywa kierownica
W dniu 2013-05-21 09:56, Radek D pisze:
Po kilku miesiącach jazdy po Cz-wie przednie amortyzatory odmówiły
posłuszeństwa. Jako to, że trochę narzędzi w domu jest - wymieniliśmy je
we własnym zakresie. Jednak po wymianie okazało się, że gdy koła są
prosto to kierownica jest obrócona w lewo o jakieś 15 stopni. Po
ponownym rozkręceniu lewego amortyzatora i skręceniu z powrotem
przechył zmniejszył się do około 10 stopni. W między czasie okazało się,
że nawaliła też tylna tuleja lewego przedniego amortyzatora. Po wymianie
przechył obrót wrócił do tych 15 stopni.
Samochód prowadzi się pewnie, nic nie ściąga, amortyzatory są już OK.
Co może być przyczyną ?

Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji! Inaczej do wymiany opony! Przerobione własnymi rękami! Dodatkowe czy wymieniłeś pianki nad sprężynami, fachowo to się nazywa chyba odboje?

Data: 2013-05-21 11:32:18
Autor: Artur Maśląg
Polo 6n i krzywa kierownica
W dniu 2013-05-21 11:20, hisjusz pisze:
(...)
Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji!

Rozbierał kolumny - zbieżność to za mało.

Data: 2013-05-21 14:27:18
Autor: Radek D
Polo 6n i krzywa kierownica
Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji!

Rozbierał kolumny - zbieżność to za mało.

Ja od strony mechaniki to siÄ™ nie znam.
Co jeszcze może wymagać sprawdzenia i jakie mogą być koszta ?

Data: 2013-05-21 14:50:35
Autor: Artur Maśląg
Polo 6n i krzywa kierownica
W dniu 2013-05-21 14:27, Radek D pisze:
Koniecznie musisz zrobić zbieżność po tej operacji!

Rozbierał kolumny - zbieżność to za mało.

Ja od strony mechaniki to siÄ™ nie znam.
Co jeszcze może wymagać sprawdzenia

Jak pisałem - geometria zawieszenia, czyli zbieżność, kąt pochylenia
koła i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.

i jakie mogą być koszta ?

Nie mam bladego pojęcia - zależy od punktu, miejsca itd. Ja płaciłem
ostatnio w okolicach DC ~100zł za oś (nie ASO), ale było to przy
okazji naprawy w tym samym miejscu, więc trudno mi powiedzieć
czy stawka z ulicy jest taka sama.

Data: 2013-05-22 20:28:29
Autor: Przyjazny
Polo 6n i krzywa kierownica
On 2013-05-21 12:50, Artur Ma¶l±g <news@wp.pl> wrote:
W dniu 2013-05-21 14:27, Radek D pisze:
Koniecznie musisz zrobiæ zbie¿no¶æ po tej operacji!

i jakie mog± byæ koszta ?

Nie mam bladego pojêcia - zale¿y od punktu, miejsca itd. Ja p³aci³em
ostatnio w okolicach DC ~100z³ za o¶ (nie ASO), ale by³o to przy
okazji naprawy w tym samym miejscu, wiêc trudno mi powiedzieæ
czy stawka z ulicy jest taka sama.

ASO Toyoty Chodzeñ (Piaseczno "prawie Warszawa") - 118 z³ (Avensis T25,
dla nowszych samochodów pewnie dro¿ej, ale z drugiej strony takie
naprawy czê¶ciej dotycz± starszych).

Data: 2013-05-23 08:20:40
Autor: Artur Ma¶l±g
Polo 6n i krzywa kierownica
W dniu 2013-05-22 22:28, Przyjazny pisze:
(...)
ASO Toyoty Chodzeñ (Piaseczno "prawie Warszawa") - 118 z³ (Avensis T25,

Dziêkujê, postojê (nie chodzi o cenê) :>

Data: 2013-05-21 20:57:59
Autor: PiteR
Polo 6n i krzywa kierownica
na  ** p.m.s **  Radek D pisze tak:

Jako to, ¿e trochê narzêdzi w domu jest - wymienili¶my je
we w³asnym zakresie. Jednak po wymianie okaza³o siê, ¿e gdy ko³a s± prosto to kierownica jest obrócona w lewo o jakie¶ 15 stopni.

Na przysz³o¶c zawsze rozkrêcaj tylko jedn± stronê a nie obie na raz.
W ten sposób mo¿na zaoszczêdziæ koszt ustawiania zbie¿no¶ci i zepsucia czego¶ wiêcej przez narwanych t³uków w warsztacie.

Robisz naprawê lewego ko³a, jazda próbna, patrzysz o ile mm przestawi³a siê kierownica, skrêcasz ¶ruby utrafiaj±c na dawne po³o¿enie lub dr±¿kiem kierowniczym regulujesz i rozbierasz dopiero drug± stronê. Potem czynno¶ci powtarzasz.

Kiedy zruszy³e¶ ¶ruby amor - zwrotnica nowy amor mo¿esz przykêciæ tak ¿e ko³o stoi wychylone bardziej na zewn±trz lub bardziej do ¶rodka od starego po³o¿enia.

Samochód prowadzi siê pewnie, nic nie ¶ci±ga,

ale zbie¿no¶æ siê zepsu³a (lub nie) ale tego to ju¿ teraz nie mo¿esz byc pewny i trzeba pojechac na ustawienie zbie¿no¶ci.


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Polo 6n i krzywa kierownica

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona