Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?

Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?

Data: 2009-02-27 23:43:14
Autor: Czapla
Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?
Witam.

Odkryłem właśnie (zawsze czegoś nowego się człowiek nauczy:), że są dwa rodzaje wtrysków w Polonezach. Jeden to Abimex - wystarczy zewrzeć dwa druty w złączu diagnostycznym i on pięknie, za pomoca kontrolki "check engine" wyświetli nam wszystkie kody błędów. Niestety, jest jeszcze system Boscha - jestem właśnie nieszczęśliwym posiadaczem wspomnianego:(. Przeszukałem internet i opinie są podzielone. Jedni twierdzą, że Bosch (trójpinowe złącze diagnostyczne koło serwa) również posiada możliwość autodiagnostyki, inni stanowczo twierdzą, że takiej możliwości nie ma i trzeba podłączyć komputer za pomocą specjalnego interfejsu. Schematy tego interejsu gdzieś podobno kążą w sieci, ale jeszcze go nie znalazłem, ale chodzi mi o co innego.
Kto do jasnej cholery ma rację? Idzie to zdiagnozować bez laptopa czy też absolutnie się nie da? Może ktoś fachowy rozjaśnić?

Pozdrawiam

Czapla

--


Data: 2009-02-28 08:46:03
Autor: Alex81
Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da s ię?
In article <1a16.0000004d.49a86c82@newsgate.onet.pl>, kumie1WYTNIJTO@poczta.onet.pl says...
Kto do jasnej cholery ma rację? Idzie to zdiagnozować bez laptopa czy też absolutnie się nie da? Może ktoś fachowy rozjaśnić?
Zapytaj na forum fsoptk.pl, największa szansa że kogoś kumatego znajdziesz.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-02-28 21:23:32
Autor: orinoco
Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?
Czapla wrote:

Odkryłem właśnie (zawsze czegoś nowego się człowiek nauczy:), że są dwa
rodzaje wtrysków w Polonezach. Jeden to Abimex - wystarczy zewrzeć dwa
druty w złączu diagnostycznym i on pięknie, za pomoca kontrolki "check
engine" wyświetli nam wszystkie kody błędów. Niestety, jest jeszcze system
Boscha - jestem właśnie nieszczęśliwym posiadaczem wspomnianego:(.
Przeszukałem internet i opinie są podzielone. Jedni twierdzą, że Bosch
(trójpinowe złącze diagnostyczne koło serwa) również posiada możliwość
autodiagnostyki, inni stanowczo twierdzą, że takiej możliwości nie ma i
trzeba podłączyć komputer za pomocą specjalnego interfejsu. Schematy tego
interejsu gdzieś podobno kążą w sieci, ale jeszcze go nie znalazłem, ale
chodzi mi o co innego. Kto do jasnej cholery ma rację? Idzie to
zdiagnozować bez laptopa czy też absolutnie się nie da? Może ktoś fachowy
rozjaśnić?

W polonezach są ogólnie 4 rodzaje wtrysków:
a) monopoint Abimex (GLI) - diagnozowalny spinaczem zwykłym poprzez błyski
lampki Echeck Engine lub poprzez przypięcie do kompa, interfejs ALDL;
b) monopoint Bosch (GLI) - diagnozowalny poprzez przypięcie do kompa tylko,
interfejs VAG. Najlepiej diagnozowalny z wszystkich wtrysków, świetny
program do tego jest - ale wymaga rzeczywistego portu COM (żadne
przejsciowki i takie tam nie dzialaja);
c) multipoint Delphi (GSI) - tak jak Abimex - interfejs ALDL lub spinacz;
d) multipoint Rover (MPI/GTI) - niediagnozowalny.

Akurat zajmuję się diagnostyką polonezów i posiadam bogatą dokumentację do
tego, itd. W razie czego pisz.

--
news

Data: 2009-03-01 12:02:52
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Polonez - wtrysk Boscha - autod iagnostyka da się?
orinoco@host.sk pisze:
d) multipoint Rover (MPI/GTI) - niediagnozowalny.

Z tego co pamietam Rover jest diagnozowalny *ALE* nie ma publicznie dostepego sprzetu. Jest do tego tester sprzetowy.

Data: 2009-03-03 22:08:21
Autor: Czapla
Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?
W polonezach są ogólnie 4 rodzaje wtrysków:

b) monopoint Bosch (GLI)

To niestety mój przypadek :(.

- diagnozowalny poprzez przypięcie do kompa tylko,
interfejs VAG.

Jak rozumiem to gniazdko koło serwa z 3 przewodami to ten VAG?

Najlepiej diagnozowalny z wszystkich wtrysków, świetny
program do tego jest

Już jakiś program ściągnąłem, ale nie wiem czy to ten sam :)

- ale wymaga rzeczywistego portu COM (żadne
przejsciowki i takie tam nie dzialaja);

Niestety, starego laptopa z pięknym COM-em oddałem. Ale to nie jest problem, mam jeszcze jakieś stare Pentuim 1, a Polonez stoi w garażu, znieść i odpalić żaden problem. Tylko gdzie się kupuje kabelki (pewnie z jakimś układem elektronicznym) do podłączenie COM-a ze złączem diagnostycznym? Handlują czymś takim na giełdzie? (blisko mam, mogę podjechać jakby były). Jak prosty układ, to mogę zbudować, bylebym schemat miał.

Akurat zajmuję się diagnostyką polonezów i posiadam bogatą dokumentację do
tego, itd. W razie czego pisz.

Ratuj! Daleko od DC mieszkasz? Tutaj w warsztatach jak tylko wspomnę o Polonezie to panowie mechanikowie wybuchają śmiechem. Takie czasy nastały. Nieszczęsna jest ta Warszawa... Sąsiedzi tez patrzą na mnie jak na gościa z innej planety - stać go na własny garaż pod budynkiem a jeździ Polonezem :).

Jak się wpienię, to wsadzę mu zwykły gaźnik i rozdzielacz zapłonu (jakąś blachą to zaślepili). Wtedy dam sobie radę bez komputerów :)

Pozdrawiam

Czapla

--


Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona