Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?

Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?

Data: 2009-02-28 21:23:32
Autor: orinoco
Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?
Czapla wrote:

Odkryłem właśnie (zawsze czegoś nowego się człowiek nauczy:), że są dwa
rodzaje wtrysków w Polonezach. Jeden to Abimex - wystarczy zewrzeć dwa
druty w złączu diagnostycznym i on pięknie, za pomoca kontrolki "check
engine" wyświetli nam wszystkie kody błędów. Niestety, jest jeszcze system
Boscha - jestem właśnie nieszczęśliwym posiadaczem wspomnianego:(.
Przeszukałem internet i opinie są podzielone. Jedni twierdzą, że Bosch
(trójpinowe złącze diagnostyczne koło serwa) również posiada możliwość
autodiagnostyki, inni stanowczo twierdzą, że takiej możliwości nie ma i
trzeba podłączyć komputer za pomocą specjalnego interfejsu. Schematy tego
interejsu gdzieś podobno kążą w sieci, ale jeszcze go nie znalazłem, ale
chodzi mi o co innego. Kto do jasnej cholery ma rację? Idzie to
zdiagnozować bez laptopa czy też absolutnie się nie da? Może ktoś fachowy
rozjaśnić?

W polonezach są ogólnie 4 rodzaje wtrysków:
a) monopoint Abimex (GLI) - diagnozowalny spinaczem zwykłym poprzez błyski
lampki Echeck Engine lub poprzez przypięcie do kompa, interfejs ALDL;
b) monopoint Bosch (GLI) - diagnozowalny poprzez przypięcie do kompa tylko,
interfejs VAG. Najlepiej diagnozowalny z wszystkich wtrysków, świetny
program do tego jest - ale wymaga rzeczywistego portu COM (żadne
przejsciowki i takie tam nie dzialaja);
c) multipoint Delphi (GSI) - tak jak Abimex - interfejs ALDL lub spinacz;
d) multipoint Rover (MPI/GTI) - niediagnozowalny.

Akurat zajmuję się diagnostyką polonezów i posiadam bogatą dokumentację do
tego, itd. W razie czego pisz.

--
news

Data: 2009-03-01 12:02:52
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Polonez - wtrysk Boscha - autod iagnostyka da się?
orinoco@host.sk pisze:
d) multipoint Rover (MPI/GTI) - niediagnozowalny.

Z tego co pamietam Rover jest diagnozowalny *ALE* nie ma publicznie dostepego sprzetu. Jest do tego tester sprzetowy.

Data: 2009-03-03 22:08:21
Autor: Czapla
Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?
W polonezach są ogólnie 4 rodzaje wtrysków:

b) monopoint Bosch (GLI)

To niestety mój przypadek :(.

- diagnozowalny poprzez przypięcie do kompa tylko,
interfejs VAG.

Jak rozumiem to gniazdko koło serwa z 3 przewodami to ten VAG?

Najlepiej diagnozowalny z wszystkich wtrysków, świetny
program do tego jest

Już jakiś program ściągnąłem, ale nie wiem czy to ten sam :)

- ale wymaga rzeczywistego portu COM (żadne
przejsciowki i takie tam nie dzialaja);

Niestety, starego laptopa z pięknym COM-em oddałem. Ale to nie jest problem, mam jeszcze jakieś stare Pentuim 1, a Polonez stoi w garażu, znieść i odpalić żaden problem. Tylko gdzie się kupuje kabelki (pewnie z jakimś układem elektronicznym) do podłączenie COM-a ze złączem diagnostycznym? Handlują czymś takim na giełdzie? (blisko mam, mogę podjechać jakby były). Jak prosty układ, to mogę zbudować, bylebym schemat miał.

Akurat zajmuję się diagnostyką polonezów i posiadam bogatą dokumentację do
tego, itd. W razie czego pisz.

Ratuj! Daleko od DC mieszkasz? Tutaj w warsztatach jak tylko wspomnę o Polonezie to panowie mechanikowie wybuchają śmiechem. Takie czasy nastały. Nieszczęsna jest ta Warszawa... Sąsiedzi tez patrzą na mnie jak na gościa z innej planety - stać go na własny garaż pod budynkiem a jeździ Polonezem :).

Jak się wpienię, to wsadzę mu zwykły gaźnik i rozdzielacz zapłonu (jakąś blachą to zaślepili). Wtedy dam sobie radę bez komputerów :)

Pozdrawiam

Czapla

--


Polonez - wtrysk Boscha - autodiagnostyka da się?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona