Polscy emigranci, ktorych boi sie PO i ten *okrutny kapitalizm*.

Data: 2009-11-24 18:37:58
Autor: marek czaplicki
Polscy emigranci, ktorych boi sie PO i ten *okrutny kapitalizm*.
  Karol pisze:
Tadeusz “TAD” Witkowicz
wszystko fajnie, biografia niezła, tylko dlaczego boi się go jak napisałeś w tytule akurat PO?

Data: 2009-11-24 17:47:52
Autor: Karol
marek czaplicki <emcza@gazeta.pl> napisał(a):
  Karol pisze:
> Tadeusz &#8220;TAD&#8221; Witkowicz

wszystko fajnie, biografia niezła, tylko dlaczego boi się go jak napisałeś w tytule akurat PO?

To PO boi sie emigrantow. Sporo na ten temat tu juz napisalem, widocznie nie
czytasz uwaznie postow.

Krotko ci odpowiem: PO kontynuuje polityke, ktora zapoczatkowono po
tzw.*okraglym stole. Przeczytaj opracowanie prof. K. Poznanskiego, na ten
temat, ktore dzisiaj tez wkleilem. --

Data: 2009-11-24 17:49:34
Autor: Karol
[...]

...przeczytaj watek pt. Dlaczego Michnik boi sie Polakow.

Data: 2009-11-24 18:58:16
Autor: marek czaplicki
Karol pisze:
Krotko ci odpowiem: PO kontynuuje polityke, ktora zapoczatkowono po
tzw.*okraglym stole. Przeczytaj opracowanie prof. K. Poznanskiego, na ten
temat, ktore dzisiaj tez wkleilem.
a ja krótko zapytam. na początek trochę wyjaśnień. pracowałem w jednej firmie w okresie transformacji. firma padła. a pod koniec jej egzystowania, kierownictwo rozkradało, tak właśnie rozkradało, nie kupowało, nie wykładało brzęczącą monetę. czy wyobrażasz sobie, że uczynienie z partyjniaków, menedżerów z prawdziwego zdarzenia udałoby się bez zagranicznych inwestycji bezpośrednich?

Data: 2009-11-24 18:08:57
Autor: Karol
[...]

nie, nie wyobrazam sobie i dlatego jestem zawzietym przeciwnikiem *okraglego
stolu*, ktory takim *menedzerom* dal zielone swiatlo.

Data: 2009-11-24 19:12:25
Autor: marek czaplicki
  Karol pisze:
[...]

ale innych nie było. młodzi ludzie, którzy wtedy kończyli studia nie nabrali jeszcze praktyki do zarządzania ludźmi w warunkach gospodarki wolnorynkowej. ci którzy mieli trochę kapitału traktowali ludzi jak bezrozumne bydło. prawdziwe ludzkie traktowanie zaznałem dopiero w firmie kierowanej przez obcokrajowców.

Data: 2009-11-24 18:16:41
Autor: Karol
[...]

.. to wszytko mozna bylo inaczej zalatwic, ale kumplom od *porozumienia
okraglego stolu* nie o to przeciez chodzilo. Przeczytaj koniecznie ta prace prof. K. Poznannskiego, ktorego nienawidzi Michnik i ci ktorych on kryje
i oslania.

Data: 2009-11-24 19:31:48
Autor: marek czaplicki
  Karol pisze:
[...]

inaczej tzn. jak? profesor na którego powołujesz się opisuje tylko polską rzeczywistość gospodarczą okresu 1989-2004. nie podając innych recept na uzdrowienie życia politycznego, gospodarczego i społecznego.
nawet pierwszy wybrany w wolnych wyborach prezydent III RP nie wiedział jaki ustrój nastąpi po komunie. pamiętam jego słowa, że demokracja "to walka wszystkich ze wszystkimi". śmieszne. ale tylko pozornie. tacy ludzie zostali wtedy wybierani i władali umysłami Polaków. dzisiaj społeczeństwo posmakowało trochę demokracji i wolnego rynku. i już nauczyło się doceniać swoją siłę i siłę swego głosu. fajnym na czasie przykładem jest inicjatywa tak odległa od polityki jak KoniecPZPN. tu głosu społeczeństwa przestraszyły się firmy sponsorujące reprezentację Polski.
przyszło nam żyć w naprawdę ciekawych czasach. a jest takie chińskie przekleństwo "obyś żył w ciekawych czasach". ja staram się patrzeć na rzeczywistość optymistycznie i zawsze znajdować promień słońca w każdym tunelu :-) .

Data: 2009-11-24 19:23:35
Autor: Karol
[...]

to co opisuje prof. K. Poznanski to klucz do zrozumienia obecnej
polityczno-ekonomicznej sytuacji Polski. To jak diagnoza choroby, ktora nadal
toczy Polske.
Pierwszy Prezydent III PRL, twierdzac, ze demokracja jest *walka wszystkich ze
wszytkimi* po prostu nie mial zielonego pojecia o demokracji i jest jedna z
tych osob, ktora dopuscila do tego, ze w Polsce zapanowala demokracja
oligarchow wywodzacych sie z elity *czerwonej burzuazji* (kacykow PZPR).

Demokracja oligarchow, to skrajnie niesprawiedliwy rodzaj demokracji.
Demokracja moze miec rozne odmiany. Ten ktory wybrano w Polsce, jest jednym z najgorszych.

[...]

bo tak trzeba zyc, ale nie oznacza to, ze trzeba sie na wszystko godzic, co
cwansi i bardziej bezwzgledni od nas nam dyktuja.

Data: 2009-11-24 21:49:55
Autor: marek czaplicki
Karol pisze:
to co opisuje prof. K. Poznanski to klucz do zrozumienia obecnej
polityczno-ekonomicznej sytuacji Polski. To jak diagnoza choroby, ktora nadal
toczy Polske.
masz rację, jeżeli chodzi o diagnozę choroby. ale nie jest prawdziwym lekarzem ten, który mówi "pacjent kicha, prycha i kaszle, ale nie wiem jak jego stan odmienić"
[...]
pierwszy prezydent mówił tak bo słowa o walce podszepnęli mu ludzie, których on wtedy wziął do swojej kancelarii. byli to założyciele porozumienia centrum. pamiętam jedną dyskusję jaką toczyłem ze swoim kumplem. on był wielkim zwolennikiem owej formacji ja mówiłem że Wałęsa i Porozumienie Centrum rozstaną się po pół roku. trwało to trochę dłużej ale jednak.

Demokracja oligarchow, to skrajnie niesprawiedliwy rodzaj demokracji.
Demokracja moze miec rozne odmiany. Ten ktory wybrano w Polsce, jest jednym z najgorszych.
zdecyduj się demokracja należy do zwykłych ludzi. gospodarka to i owszem może być ludzka, oligarchów albo króla.

Polscy emigranci, ktorych boi sie PO i ten *okrutny kapitalizm*.