Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości

Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości

Data: 2016-11-18 15:51:32
Autor: T.
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)

-- -- -- -- -- -- --

Od stycznia tego roku straż miejska i straż gminna nie mogą przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli dużą ulgę, ponieważ - jak się powszechnie uważa - głównym celem stosowania fotoradarów przez te służby było ,,zarabianie" pieniędzy. Tylko w 2015 r. dzięki zdjęciom z fotoradarów wystawiono 750 tys. mandatów na sumę ponad 130 mln zł. Czy jednak zmiana przepisów nie odbiła się negatywnie na naszym bezpieczeństwie?

,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1 stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety wyniki wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców przekraczało dozwoloną prędkość. W przypadku ok. połowy osób było to przekroczenie o 10 km/h lub więcej" - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.

W jednym ze sprawdzanych miejsc - w alei Niepodległości na wysokości gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie - w ciągu doby dozwoloną prędkość przekroczyło ok. 30 tys. kierowców. Tymczasem w trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru straż miejska wystawiała dziennie mniej więcej 80 mandatów.

Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarów używanych przez straż miejską i straż gminną. I może nie byłoby w tym nic złego, gdyby zastąpiono je kontrolami policyjnymi. Niestety nie stały się one jednak częstsze. Powoduje to, że kierowcy łamiący przepisy czują się bardziej bezkarne i jeszcze częściej naruszają prawo. Brakuje prewencji, którą fotoradary zapewniały. ,,Ich używanie było najefektywniejszą i stosunkowo tanią metodą na zmianę zachowań kierowców" - uważa ekspertka.

Warto przy tym zauważyć, że zlikwidowane fotoradary w większości przypadków stały tam, gdzie były potrzebne. Ich lokalizację uzgadniano z policją i Inspekcją Transportu Drogowego. ,,Skoro fotoradary zostały zabrane, powinno się pojawić coś w zamian. Mija już prawie rok, a w tych miejscach nie ma żadnych kontroli lub są one sporadyczne. Dlatego też w okolicach dochodzi do ciężkich wypadków, których przedtem nie było" - zauważa rozmówczyni. Czy stacjonarne fotoradary straży miejskiej i straży gminnej należy zatem przywrócić?

Źródło: http://infowire.pl/generic/release/331052/polscy-kierowcy-kpia-sobie-z-ograniczen-predkosci/?ref=bulletin

T.

Data: 2016-11-18 15:54:40
Autor: Maciek
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
W dniu 2016-11-18 o 15:51, T. pisze:
W jednym ze sprawdzanych miejsc - w alei Niepodległości na wysokości gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie - w ciągu doby dozwoloną prędkość przekroczyło ok. 30 tys. kierowców. Tymczasem w trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru straż miejska wystawiała dziennie mniej więcej 80 mandatów.
Czy to nie jest przypadkiem miejsce, gdzie są 3 pasy ruchu, brak
pieszych (przejścia podziemne) i ograniczenie do 50?

--
Pozdrawiam
Maciek

Data: 2016-11-18 16:13:03
Autor: Shrek
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
W dniu 18.11.2016 o 15:54, Maciek pisze:
W dniu 2016-11-18 o 15:51, T. pisze:
W jednym ze sprawdzanych miejsc - w alei Niepodległości na wysokości
gmachu Głównego Urzędu Statystycznego w Warszawie - w ciągu doby
dozwoloną prędkość przekroczyło ok. 30 tys. kierowców. Tymczasem w
trakcie funkcjonowania tam stacjonarnego fotoradaru straż miejska
wystawiała dziennie mniej więcej 80 mandatów.
Czy to nie jest przypadkiem miejsce, gdzie są 3 pasy ruchu, brak
pieszych (przejścia podziemne) i ograniczenie do 50?

To miejsce gdzie jeste urząd - tak. To miejsce grze rzeczywiście stał radar - nie. Przy okazji widać jakim kretynizmem jest brak jednego z przejść.

W Warszawie akurat fotoradary straży robiły dobrą robotę, a opinię im spieprzył słownie jeden i to potem z uporem godnym lepszej sprawy broniony przez urządasów.

Shrek.

Data: 2016-11-18 16:07:29
Autor: Nikt
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
On 2016-11-18 15:51, T. wrote:
,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety wyniki
wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców
przekraczało dozwoloną prędkość. W przypadku ok. połowy osób było to
przekroczenie o 10 km/h lub więcej" - mówi w wywiadzie dla agencji
informacyjnej infoWire.pl Anna Zielińska z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu
Drogowego Instytutu Transportu Samochodowego.

złoty goebbels się należy jak nic.

Niech podadzą jak to wpłynęło na ilość wypadków, a nie ile osób przekracza prędkość...

Data: 2016-11-18 16:50:58
Autor: J.F.
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:582f1576$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)
-- -- -- -- -- -- --
Od stycznia tego roku straż miejska i straż gminna nie mogą przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli dużą ulgę, ponieważ - jak się powszechnie uważa - głównym celem stosowania fotoradarów przez te służby było ,,zarabianie" pieniędzy. Tylko w 2015 r. dzięki zdjęciom z fotoradarów wystawiono 750 tys. mandatów na sumę ponad 130 mln zł. Czy jednak zmiana przepisów nie odbiła się negatywnie na naszym bezpieczeństwie?
,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1 stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety wyniki

Ale ja tu nie widze tych drugich wynikow - o ile wzrosla ilosc wypadkow i kolizji.
Wcale nie wzrosla ?

wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców przekraczało dozwoloną prędkość. W przypadku ok. połowy osób było to przekroczenie o 10 km/h lub więcej" - mówi w wywiadzie dla agencji

No i widac jaka jest wola wiekszosci narodu.
Pardon - wiekszosci kierowcow, sa jeszcze w narodzie niezmotoryzowani :-)

Łącznie zlikwidowano prawie 400 stacjonarnych fotoradarów używanych przez straż miejską i straż gminną. I może nie byłoby w tym nic złego,

W calym kraju, czy w Warszawie ?

Jak na caly kraj ... dziwnie malo. Chyba, ze rozwiazanie sie kryje w "stacjonarnych".

J.

Data: 2016-11-18 17:02:35
Autor: Artur Miller
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
W dniu 2016-11-18 o 16:50, J.F. pisze:
Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:582f1576$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
Ciekawe dane - 80 kiedyś, dziś 30 tys. :-)
-- -- -- -- -- -- --
Od stycznia tego roku straż miejska i straż gminna nie mogą
przeprowadzać kontroli fotoradarowych. Kierowcy z pewnością poczuli
dużą ulgę, ponieważ - jak się powszechnie uważa - głównym celem
stosowania fotoradarów przez te służby było ,,zarabianie" pieniędzy.
Tylko w 2015 r. dzięki zdjęciom z fotoradarów wystawiono 750 tys.
mandatów na sumę ponad 130 mln zł. Czy jednak zmiana przepisów nie
odbiła się negatywnie na naszym bezpieczeństwie?
,,Przeprowadziliśmy badania w pięciu lokalizacjach, gdzie przed 1
stycznia tego roku działały fotoradary straży miejskiej. Niestety wyniki

Ale ja tu nie widze tych drugich wynikow - o ile wzrosla ilosc wypadkow
i kolizji.
Wcale nie wzrosla ?

oczywiście, ze nie wzrosła. ale ważniejsze jest to, ze tyyyyyle kasy uciekło przez bandytów piratów morderców...

bo przecież +10 zabija. a +30 zabija potrójnie.
ja już wymordowałem pewnie jakieś średniej wielkości miasto.

a.

Data: 2016-11-18 19:52:06
Autor: Marek
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości
On Fri, 18 Nov 2016 15:51:32 +0100, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Niestety wyniki wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73% kierowców przekraczało dozwoloną prędkość.

Jakie znaczenie ma czy przekraczali?? Ważne czy zawiększyła się liczba wypadków w tym miejscu.

--
Marek

Data: 2016-11-19 09:05:38
Autor: Shrek
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
W dniu 18.11.2016 o 19:52, Marek pisze:
On Fri, 18 Nov 2016 15:51:32 +0100, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Niestety wyniki wyszły bardzo złe. We wszystkich tych miejscach 73%
kierowców przekraczało dozwoloną prędkość.

Jakie znaczenie ma czy przekraczali?? Ważne czy zawiększyła się liczba
wypadków w tym miejscu.

Pewnie zależy gdzie. Ja tam na przykład jestem przekonany, że na Karowej w Warszawie nie wzrosła*), za to na Sobieskiego raczej tak.


*) Choć w sumie na Karowej to mogła wzrosnąć i o pierdyliard% bo tam chyba wypadków po prostu nie było.

Shrek

Data: 2016-11-23 17:50:04
Autor: t-1
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
W dniu 2016-11-19 o 09:05, Shrek pisze:

*) Choć w sumie na Karowej to mogła wzrosnąć i o pierdyliard% bo tam
chyba wypadków po prostu nie było.

http://www.video.v10.pl/film/8021/wypadek-drifterow-podczas-kryterium-asow-na-karowej/

Data: 2016-11-23 17:58:17
Autor: Shrek
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
W dniu 23.11.2016 o 17:50, t-1 pisze:
W dniu 2016-11-19 o 09:05, Shrek pisze:

*) Choć w sumie na Karowej to mogła wzrosnąć i o pierdyliard% bo tam
chyba wypadków po prostu nie było.

http://www.video.v10.pl/film/8021/wypadek-drifterow-podczas-kryterium-asow-na-karowej/

;)

Shrek

Data: 2016-11-23 19:07:31
Autor: J.F.
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń prędkości
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o14hbl$ckq$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-11-19 o 09:05, Shrek pisze:
*) Choć w sumie na Karowej to mogła wzrosnąć i o pierdyliard% bo tam
chyba wypadków po prostu nie było.

http://www.video.v10.pl/film/8021/wypadek-drifterow-podczas-kryterium-asow-na-karowej/

To nie wypadek, przynajmniej nie w policyjnej nomenkulatorze i statystyce.
Nie ma rannego czlowieka - to tylko kolizja.


J.

Data: 2016-11-23 19:21:10
Autor: t-1
Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości
W dniu 2016-11-23 o 19:07, J.F. pisze:


To nie wypadek, przynajmniej nie w policyjnej nomenkulatorze i statystyce.
Nie ma rannego czlowieka - to tylko kolizja.

Masz rację, oba samochody sprzedane jako bezwypadkowe.

Polscy kierowcy kpią sobie z ograniczeń pr ędkości

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona