Polscy medycy lecą do Wielkiej Brytanii z inicjatywy premiera

Data: 2020-12-24 18:25:48
Autor: u2
Polscy medycy lecą do Wielkiej Brytanii z inicjatywy premiera
https://wpolityce.pl/polityka/532290-rzecznik-rzadu-polscy-medycy-leca-do-wielkiej-brytanii

Z inicjatywy premiera Mateusza Morawieckiego polscy medycy jeszcze w czwartek polecą do Wielkiej Brytanii; nasz personel medyczny zapewni szybszą realizację testów dla przekraczających granicę - poinformował rzecznik rządu Piotr Müller. Kierowcy muszą bezpiecznie wrócić do naszego kraju - dodał.

Informację o pomocy dla polskich kierowców rzecznik rządu przekazał na Twitterze.

     Z inicjatywy Premiera @MorawieckiM, który jest w kontakcie z Prezydentem Francji, Premierem Wielkiej Brytanii oraz Przew. RE i Przew. KE jeszcze dziś poleci do Wielkiej Brytanii grupa polskich medyków. Chcemy zapewnić opiekę dla pracowników polskich firm transportowych

-- poinformował Müller.

     Nasz personel medyczny zapewni szybszą realizację testów dla przekraczających granicę między Wielką Brytanią i Francją. Polskie państwo nie zostawi nikogo bez opieki. Kierowcy muszą bezpiecznie wrócić do naszego kraju

-- wyjaśnił w kolejnym wpisie.

Sytuacja, jaka ma miejsce w Wielkiej Brytanii, to skutek niedzielnej decyzji władz Francji, które na 48 godzin zamknęły możliwość wjazdu tego kraju w związku z rozprzestrzeniającą się tam nową odmianą koronawirusa. Wprawdzie od środy przeprawa przez La Manche znów jest możliwa, ale konieczny do tego jest negatywny wynik na obecność koronawirusa, a rozładowanie korków zajmie co najmniej kilka dni.

W Dover, na prowadzącej do tego miasta autostradzie M20, na dawnym lotnisku Manston oraz w innych miejscach hrabstwa Kent w kolejkach stoi kilka tysięcy ciężarówek, z czego znaczna część jest kierowana przez Polaków. W związku z trudną sytuacją, w jakiej znaleźli się polscy kierowcy, pomagają im zarówno służby konsularne, jak i organizacje polonijne oraz wiele osób prywatnych, które zawożą jedzenie, wodę czy artykuły higieniczne.

W ciągu doby 5 tys. testów

W czwartek o godz. 18 z lotniska Okęcie odleci samolot z kilkudziesięcioma lekarzami-ratownikami medycznymi oraz pielęgniarkami, którzy będą robić testy polskim kierowcom w Dover - przekazał PAP szef KPRM, pełnomocnik rządu ds. programu szczepień Michał Dworczyk.

Jak mówił, samolot wyląduje w porcie lotniczym Londyn-Gatwick, skąd medycy zostaną przetransportowani do Dover i tam jeszcze w nocy zaczną robić wymazy polskim kierowcom, którzy oczekują na przejazd pod kanałem La Manche.

     Grupę, która tam jedzie, tworzy 16 zespołów wymazowych

-- dodał.

     W ciągu doby będą mogli przetestować około 5 tys. osób

-- przekazał.

Na miejscu konsulowie i ambasador

Jak podał na Twitterze wiceszef MSZ Szymon Szynkowski vel Sęk, na miejscu w Dover obecni są konsulowie i ambasador. Rano pod przewodnictwem vel Sęka oraz wiceministra Marcina Przydacza zebrał się w resorcie dyplomacji Zespół Zarządzania Kryzysowego koordynujący pomoc polskim kierowcom.

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Wiceszef MSZ ws. Dover: Planujemy nadzwyczajne rozwiązania; Ambasada RP w Londynie: Pierwsi polscy kierowcy są już we Francji

W sprawie kierowców ciężarówek, którzy utknęli w Wielkiej Brytanii w wyniku zamknięcia, a następnie otwarcia przez Francję granicy brytyjsko-francuskiej, interweniował również minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, który zwrócił się w czwartek do komisarz UE ds. transportu A. Vălean z postulatem o zwołanie w trybie nadzwyczajnym rady ministrów ds. transportu UE.

mly/gah/PAP

Data: 2020-12-24 11:01:14
Autor: Mordoklejek Zygzakowaty
u2 napisał(a):
[...]

PL medycy lecom do usa.
PL medycy lecom do UK.
W PL brakuje medyków.

Data: 2020-12-24 20:05:02
Autor: u2
W dniu 24.12.2020 o 20:01, Mordoklejek Zygzakowaty pisze:
u2 napisał(a):
[...]

a co w twoim Hajmat ? wsio w pariadkie ?:))))))))))))))))))

Data: 2020-12-24 13:34:59
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 24 grudnia 2020 o 20:05:03 UTC+1 u2 napisał(a):
> [...]
> u2 napisał(a): >> https://wpolityce.pl/polityka/532290-rzecznik-rzadu-polscy-medycy-leca-do-wielkiej-brytanii >> >> >> Z inicjatywy premiera Mateusza Morawieckiego polscy medycy jeszcze w >> czwartek polecą do Wielkiej Brytanii; nasz personel medyczny zapewni >> szybszą realizację testów dla przekraczających granicę - poinformował >> rzecznik rządu Piotr Müller. Kierowcy muszą bezpiecznie wrócić do >> naszego kraju - dodał. > > > PL medycy lecom do usa. > PL medycy lecom do UK. > W PL brakuje medyków. >
a co w twoim Hajmat ? wsio w pariadkie ?:))))))))))))))))))
Ostatnio dziennie zdycha ich trochę więcej niż dziennie w kampanii wrześniowej. Z polskiego punktu widzenia wszystko tam ok.

Data: 2020-12-24 22:39:03
Autor: u2
Polscy medycy lecą do Wielkiej Brytanii z inicjatywy premiera

Ostatnio dziennie zdycha ich trochę więcej niż dziennie w kampanii wrześniowej. Z polskiego punktu widzenia wszystko tam ok.

czyli Polacken ubili więcej żydów niż nazistów ?

Data: 2020-12-24 14:00:25
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 24 grudnia 2020 o 22:39:04 UTC+1 u2 napisał(a):
> Ostatnio dziennie zdycha ich trochę więcej niż dziennie w kampanii wrześniowej. Z polskiego punktu widzenia wszystko tam ok. >
czyli Polacken ubili więcej żydów niż nazistów ?
Jakiś pierdolnięty jesteś że takie teksty dajesz?

Data: 2020-12-24 23:05:19
Autor: u2
[...]

nienawidzę was żydów z UB, zapamiętaj to sobie:)))))))))))))))))

Data: 2020-12-24 23:26:58
Autor: Runt
karaluchy
W dniu 2020-12-24 o 23:00, kanalia Zenek Kapelinder pisze:
czwartek, 24 grudnia 2020 o 22:39:04 UTC+1 karaluch u2 napisał(a):
[...]

obaj jesteście kanaliami i karaluchami które należy tępić na każdym kroku!

--
Runt

Oculum pro oculo dentem pro dente!

Data: 2020-12-24 23:26:54
Autor: Runt
zenek kanalia!
W dniu 2020-12-24 o 22:34, KANALIA Zenek Kapelinder pisze:

Ostatnio dziennie zdycha

obyś ty kanalio "zdychał" powoli i w męczarniach!

mam nadzieję, że nikt z takim karaluchem jak ty nie przełamał się opłatkiem!