Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm

Data: 2018-12-09 19:05:36
Autor: u2
Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm
http://niewygodne.info.pl/artykul9/04653-Polscy-przewoznicy-byli-za-duza-konkurencja.htm

Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm. Bruksela zaprzeczyła idei UE!

czwartek, 6.12.2018 r.

  foto: Capri23auto (Pixabay.com / CC0)

Większość unijnych ministrów transportu zgodziła się na wdrożenie na terenie całej UE propozycji Francji oraz Komisji Europejskiej, aby zlikwidować zasadę swobody usług w przypadku kierowców i drastycznie uderzyć w polskie firmy transportowe. W efekcie powyższego polską branżę transportową, która w ostatnich latach zdobyła pozycję niekwestionowanego lidera w całej UE, czeka obecnie fala bankructw. Nasi przewoźnicy najzwyczajniej w świecie okazali się być za dużą konkurencją dla firm z Niemiec i Francji. Teraz zostaną za to ukarani.

Po wejściu do Unii Europejskiej polskie firmy z branży transportowej szybko zaczęły wykorzystywać jedną z podstawowych zasad wspólnotowego rynku, jaką jest zasada swobodnego przepływu usług. Dzięki swojej konkurencyjności w zaledwie kilku lat zdominowały transport drogowy w Europie, świadcząc usługi w praktycznie każdym państwie UE.

r e k l a m y

Taki stan rzeczy nie mógł się podobać władzom państw, z których wywodziły się firmy najbardziej tracące na pojawieniu się konkurencji z Polski. Cierpliwość rządów w Paryżu i Berlinie na wzrost znaczenia przewoźników znad Wisły prysła niezwykle szybko. Początkowo Francuzi jak i Niemcy zaczęli wprowadzać na swoim terytorium różne bariery administracyjno-prawne, których celem było uderzenie w polskich przewoźników. Regulacje te podważały de facto naczelną zasadę wspólnotowego rynku, czyli swobodę przepływu usług. Sprawą zainteresowała się Bruksela i w pierwszej chwili wydawało się, że przyzna rację stronie polskiej wskazując, że kroki podejmowane przez Niemcy i Francję uderzają w podstawowe zasady prawa wspólnotowego.

Wówczas to politycy z obu wspomnianych państw zaczęli naciskać bezpośrednio na unijnych urzędników, aby wprowadzili ogólnoeuropejskie ograniczenia w zakresie swobody usług w branży transportowej. W zbyt silnej pozycji firm z Polski widzieli bowiem zagrożenie dla interesów własnych firm.

Na efekty nie trzeba było długo czekać. W marcu br. na forum UE przedstawiono negatywne dla polskich firm stanowisko w/s dyrektywy o pracownikach delegowanych (uzgodnione w toku negocjacji pomiędzy przedstawicielami Parlamentu Europejskiego, Komisji Europejskiej i Rady UE). Obecnie zostało ono zatwierdzone przez większość ministrów transportu krajów UE. W efekcie powyższego polscy kierowcy - jeżeli będą przewozić towary między krajami UE (np. między Polską a Francją) - będą musieli otrzymywać minimalną płacę kraju, przez który będą przejeżdżać (tj. w Niemczech - niemiecką, a we Francji - francuską). Takie rozwiązanie nie dość, że wprowadzi biurokratyczne utrudnienia, to przede wszystkim istotnie podwyższy koszta prowadzenia działalności naszych firm transportowych. Jakby tego było mało dana ciężarówka po wykonaniu pełnego kabotażu będzie musiała czekać co najmniej 5 dni na możliwość realizacji kolejnego (!).

r e k l a m y

Związkowcy z organizacji zrzeszających polskich przewoźników nie mają wątpliwości - chodzi o odwrócenie sytuacji rynkowej i wyrzucenie Polaków z zachodniego rynku. Realizacja przyjętych propozycji będzie oznaczała falę bankructw i upadłości naszych firm działających w branży przewozów międzynarodowych. Po raz kolejny również okaże się, że państwa "starej UE" w zakresie wspólnotowych zasad są solidarne z "nowymi", dopóki same na tych zasadach najwięcej zarobią. Gdy sytuacja się zmienia i to państwa "nowej UE" zaczynają zarabiać więcej, "stara unia" zbiera siły i forsuje restrykcje uderzające w interesy "nowej UE"...

Źródło: Szef Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych: Polskim przewoźnikom grozi fala bankructw (RMF24.pl)
Źródło: Polscy przewoźnicy: Przez nowe przepisy może upaść kilkanaście tysięcy firm (RMF24.pl)

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2018-12-09 19:11:45
Autor: A. Filip
Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją•ŠâzhžrHœ†'ëjw.˛Hœ…řŤ˜KŤ˘—Ł˛H‘Ęw¤ş×üA¸÷×3ž' Sterowany]
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

[...]

No przecież zasady Unii Europejskiej mają służyć Niemcom i Francji a
jakiejś tam Polsce to najwyżej przy okazji.  Ja się tylko dziwię jak
otwarcie to udowodniono.

--
A. Filip

Data: 2018-12-09 19:59:59
Autor: Budzik
Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm [Europejski "Rynek" Ręcznie Sterowany]
Użytkownik A. Filip anfi@pseudonim.pl ...

[...]

Ciekawe czy wiesz o co tak naprawde chodzi i tylko rzniesz głupa czy jestes naprawde nieuswiadomiony...

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

Data: 2018-12-09 21:11:07
Autor: A. Filip
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
[...]

No to wyjaśnij o przemądrzały, oświeć mnie ciemnego.
Chrzest ognia dla czarownic to był też dla ich dobra?

--
A. Filip

Data: 2018-12-10 11:59:57
Autor: Budzik
[...]

Jak tylko odpowiesz na pytanie...

--
Pozdrawia... Budzik
Oziębłość stosunków między ludźmi powstaje wskutek tarć

Data: 2018-12-10 00:36:16
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 9 grudnia 2018 19:05:49 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
http://niewygodne.info.pl/artykul9/04653-Polscy-przewoznicy-byli-za-duza-konkurencja.htm

Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm. Bruksela zaprzeczyła idei UE!

Znaczy co? Zabronili polskim kierowcom wjeżdżać do reszty Unii? Jakoś nie przemawia do mnie argument, że nakaz płacenia wg stawek obowiązujących w danym państwie to dyskryminacja ze względu na narodowość.

--
Bruno

Data: 2018-12-10 10:36:12
Autor: Pisiorowy Escobar
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> napisał(-a):

> [...]
> Znaczy co? Zabronili polskim kierowcom wjeżdżać do reszty Unii? Jakoś nie przemawia do mnie argument, że nakaz płacenia wg stawek obowiązujących w danym państwie to dyskryminacja ze względu na narodowość.

filipek i dymany chcialiby by polacy tyrali za pół-darmo

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-10 15:56:14
Autor: Silvio Balconetti
Am 10.12.18 um 10:36 schrieb Pisiorowy Escobar:
[...]

Z tego co slyszalem, to polscy, rumunscy, kazachscy itd. kierowcy maja dostawac place minimalna jaka obowiazuje w krajach przez ktore przejezdzaja. A wiec stawki za jakie kolega Niemiec czy Francuz nie ruszy sie z lozka. I o co krzyki?

--
saluto
Silvio Balconetti

Data: 2018-12-10 15:58:50
Autor: u2
W dniu 10.12.2018 o 15:56, syfek pisze:
[...]

zabawny ten syfek, to nie Niemiec, ani Francuz ma zapłacić stawki niemieckie lub francuskie dla Polaka, tylko Polak, widać niemiecki syfek rżnie głupa:))))))))))))

Data: 2018-12-11 11:43:52
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

> [...]

zabawny ten syfek, to nie Niemiec, ani Francuz ma zapłacić stawki niemieckie lub francuskie dla Polaka, tylko Polak, widać niemiecki syfek rżnie głupa:))))))))))))

no i dobrze
a ty byś chciał aby pracownicy byli wyzyskiwani ?

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2018-12-11 22:10:59
Autor: silvio balconetti
Am 11.12.18 um 11:43 schrieb Pisiorowy Escobar:
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

[...]

Dla pracownika nie jest wazne kto placi, lecz ile placi. A przyjezdni mieliby dostawac stawke minimalna i chyba nikt im nie dorzuci 2, 3 czy 5 euro? :-) Czytalem, ze kierowcy z biednych krajow (Bulgaria, Rumunia) dostaja w domu tamtejsze minimum (200-300 euro) i dopiero na wyjazdach na Zachod zarabiaja i wyciagna w sumie 1000-1200 miesiecznie.

A obecnie to minimum niemieckie to 8,84 (o ile nie wzroslo) i za tyle zaden kierowca tutaj nie pracuje! Gdyby mu ktos tyle zaproponowal, to by sie rozesmial i poszedl na poczte, DHL, DPD, pogotowia albo wsiadl w taksowke, usiadl w kasie w Aldi lub Lidlu. Chcialby wiecej spokoju, to zrobilby polroczny kurs w czerwonym krzyzu to od 12 euro moglby zaczac w domu starcow lub w pomocy ambulatoryjnej. Gazety sa pelne ofert pracy.

--
Wodan akbar!

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

?????????????????????????????????????????????????????????????
,,Matko Boska Nieustającej Pomocy, to jest moja wielka prośba, wielkie zawołanie: Miej w opiece naród cały. Również tych, którzy nie kochają Polski aż tak mocno jeszcze póki co, tak jak my tutaj, tak jak cała Rodzina Radia Maryja" (MM).

Data: 2018-12-11 22:15:41
Autor: u2
W dniu 11.12.2018 o 22:10, syfek pisze:
[...]

zabawny ten niemiecki syfek, taki oderwany od realitat:)))))

kierowcy w Bolanda nieźle zarabiają, a niemieccy kierowcy to patentowane lenie, chcą kaski za friko, kosztem polskich kieorwcow:))))))))))))

Data: 2018-12-10 16:20:22
Autor: A. Filip
Silvio Balconetti <silvio@invalid.invalid> pisze:
[...]

Choćby profilaktycznie?  Co Makrela und Makaron by już przepychali przy
braku znaczących+ protestów?  Dla mnie to jest dopiero pierwszy krok
zmian reguł pod Francję i Niemcy.  Ja się tylko pytam *KIEDY* będą następne.

Nie protestują ostro?  Znaczy można i trzeba znacznie ostrzej docisnąć
śrubę niczym Macron francuskim kierowcom (żółtym kamizelkom).

--
A. Filip

Data: 2018-12-10 10:35:18
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

http://niewygodne.info.pl/artykul9/04653-Polscy-przewoznicy-byli-za-duza-konkurencja.htm

Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm. Bruksela zaprzeczyła idei UE!

Kulisy kolejnej kompromitacji rządu w Brukseli. Na wszystkim stracili
transportowcy

To, co działo się w kuluarach negocjacji ws. branży transportowej, opisała
korespondentka radia RMF FM w Brukseli Katarzyna Szymańska-Borginon. A jest to
obraz blamażu i nieudolności polskich władz.

Jak się okazuje, polscy negocjatorzy od początku mieli mało negocjacyjne
nastawienie do partnerów. Nie było woli kompromisu, chęci do ustępstw i jasno
obranego celu oraz planu działań, aby go osiągnąć. Było za to sztywne
stanowisko i "deklamowanie kilku punktów instrukcji z kartki".

https://natemat.pl/256957,pracownicy-delegowani-i-blamaz-rzadu-polska-poddala-sie-w-ue-bez-walki

no ale jak mieli coś wynegocjować jak wszyscy są zajęci ładowaniem ciebie od
tyłu byś piśdziak uwierzył w spiski :DDDDDDDDDDDDDDd

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Polscy przewoźnicy byli za dużą konkurencją dla niemieckich i francuskich firm