Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Polska 呕egluga Morska do rozkradzenia prze z PO

Polska 呕egluga Morska do rozkradzenia prze z PO

Data: 2013-02-25 22:22:44
Autor: u2
Polska 呕egluga Morska do rozkradzenia prze z PO
.... wcze艣niej wyko艅czyli PLO, teraz kolej na P呕M :

http://madrapolska.blogspot.com/2013/02/gospodarka-morska-na-celowniku.html


    Gdyby przysz艂o zapyta膰 nam  Czech贸w, W臋gr贸w lub Austriak贸w czego najbardziej zazdroszcz膮 Polsce, zapewne powiedzieliby ... morza. Dost臋p do morza gwarantuje ka偶demu pa艅stwu wi臋ksze mo偶liwo艣ci rozwoju gospodarczego oraz 艂atwiejsz膮 wymian臋 handlow膮 z innymi pa艅stwami.

     Polska jest o tyle w dobrym po艂o偶eniu, 偶e posiada w艂asn膮 lini臋 brzegow膮. Posiada r贸wnie偶 wielowiekowe tradycje zwi膮zane z rozwojem przemys艂u morskiego. Szczecin, Gda艅sk, Gdynia  to miasta w kt贸rych pr臋偶nie rozwija艂y si臋 stocznie , gdzie swoje siedzimy mieli polscy armatorzy ...
  Czas przesz艂y jest w tym przypadku jak najbardziej uzasadniony, bo z wielko艣ci  przemys艂u zwi膮zanego z morzem zosta艂o  niewiele... Ch臋tni do prywatyzacji politycy i w tym przypadku "nie zawiedli".
  Nie b臋d臋 dzisiaj rozpisywa膰 sie o tragicznych losach polskich stoczniach, a skupi臋 uwag臋 na dw贸ch - niegdy艣 pot臋偶nych polskich armatorach : Polskich Liniach Oceanicznych i Polskiej 呕egludze Morskiej.

Polskiej gospodarce wbito n贸偶 w plecy, odwracaj膮c nasz kraj od morza. Nie mamy ju偶 du偶ych stoczni, rybo艂贸wstwo dalekomorskie nie istnieje. Nie mamy floty transportowej, kt贸ra 鈥渨 1990 r. liczy艂a 247 statk贸w morskich, dzisiaj pozosta艂o niewiele ponad 50. Polscy marynarze zmuszeni zostali do szukania pracy za granic膮 na statkach obcych, tanich bander, na kt贸rych s膮 wy艂膮czeni nie tylko spod polskiego prawa, ale spod jakiegokolwiek prawa w og贸le鈥
  (Janusz Maciejewicz przewodnicz膮cy Krajowej Sekcji Morskiej Marynarzy i Rybak贸w NSZZ 鈥淪olidarno艣膰鈥)

   Schemat niszczenia firmy PLO nie odbiega od tego, kt贸ry znamy z innych prywatyzacji. Najpierw przeprowadzono  komercjalizacj臋 /1992r/, czyli pa艅stwowa firma sta艂a si臋 sp贸艂k膮 skarbu pa艅stwa.  To pozwoli艂o politykom na przyst膮pienie do akcji unicestwiania firmy.
  Utworzono sp贸艂ki c贸rki, kt贸rym przekazano dzia艂alno艣膰, a uzyskiwane dochody wyprowadzono za granic臋.  Zaj臋to si臋 restrukturyzacj膮 zatrudnienia, a jej wynikiem by艂o zwolnienie kilku tysi臋cy ludzi zatrudnionych w PLO.


  Po drodze by艂y  r贸wnie偶 aresztowania kontenerowc贸w w zagranicznych portach z powodu narastaj膮cego zad艂u偶enia wobec kontrahent贸w , do kt贸rego doprowadzali ludzie zatrudniani w firmie z partyjnego klucza.

  Kto w takim razie jest winny upadkowi PLO?

  Krzysztof Do艣la, przewodnicz膮cy Komisji Zak艂adowej 鈥淪鈥 przy PLO, twierdzi, ze m.in.:
Janusz Lewandowski (dzisiaj komisarz ds. oprogramowania finansowego i bud偶etu w Komisji Europejskiej), to on do upad艂ego broni艂 w PLO zarz膮dcy komisarycznego, nie zwa偶aj膮c na to, co si臋 naprawd臋 w firmie dzieje.

Arkadiusz Kr臋偶el - by艂y prezes Agencji Rozwoju Przemys艂u

Emil W膮sacz i Andrzej Chronowski - 贸wcze艣ni ministrowie skarbu, kt贸rzy przekonywali za艂og臋, 偶e w艂o偶膮 ca艂y sw贸j wysi艂ek dla ratowania firmy. Niestety mimo tego , 偶e sp贸艂ki nale偶膮ce do PLO zarejestrowane by艂y w podatkowych rajach, a za艂oga zatrudniana na kontraktach  / co obni偶a艂o koszty/ - firma upad艂a,

   D艂ugo by o tym m贸wi膰, pow贸d by艂 taki, 偶e nie by艂o politycznej woli przeprowadzenia przez parlament koniecznych zmian legislacyjnych i wprowadzenia nowych rozwi膮za艅 prawnych u艂atwiaj膮cym armatorom dzia艂alno艣膰. Z pro艣bami, monitami, gro藕bami nacierali艣my na g艂uchych 鈥 wspomina艂 Do艣la. Od 1993 r. przez siedem kolejnych lat przedk艂adaliby艣my rz膮dowi noty o stanie 偶eglugi, domagaj膮c si臋 aktywnego dzia艂ania, s艂u偶臋 dokumentami. Wszystkie zosta艂y wr臋czone osobi艣cie kolejnym premierom i ministrom transportu. Pustka, uderzanie grochem o 艣cian臋.   Co dzieje si臋 obecnie z PLO?
Dysponuje  trzema statkami. Pod koniec lat siedemdziesi膮tych armator zatrudnia艂 13 tys. pracownik贸w, aby w po艂owie 2000 roku zredukowa膰  ich ilo艣膰 do 130 pracownik贸w...

      Drugi nasz armator - P呕M w艂a艣nie czeka w kolejce do prywatyzacji,... do kt贸rej powoli przymierzaj膮 si臋 politycy. Obecna kondycja P呕M jest zadowalaj膮ca, a dzieje si臋 tak  m.in. dlatego, 偶e sp贸艂ki nale偶膮ce do firmy zarejestrowane s膮 r贸wnie偶 w rajach podatkowych. Teraz P呕M powinien przej艣膰 proces komercjalizacji, a p贸藕niej... A p贸藕niej to nie musz臋 w zasadzie ju偶 pisa膰...
  Schemat dzia艂ania polityk贸w dzia艂a jak szablon przystawiany z jednej firmy do drugiej... Komercjalizacja, restrukturyzacja, szukanie nabywcy, upad艂o艣膰...

"Przyj臋ty przez rz膮d projekt ustawy o zasadach wykonywania niekt贸rych uprawnie艅 skarbu pa艅stwa, wprowadza zapis przymusowej komercjalizacji do ko艅ca 2012 wszystkich przedsi臋biorstw pa艅stwowych." / Komercjalizacja czyli przekszta艂cenie firmy pa艅stwowej  w sp贸艂k臋 Skarbu Pa艅stwa/.

P呕M zatrudnia obecnie ponad 4000 pracownik贸w. Dysponuje blisko 100 statkami, posiada r贸wnie偶  4 promy

  "Nie ma przyk艂adu komercjalizacji zako艅czonej sukcesem w tym sektorze gospodarki" - powiedzia艂 kpt. 偶. w. Marian Gmiterek, wiceprzewodnicz膮cy Zwi膮zku Zawodowego Marynarzy P呕M...

Czy nadal b臋dziemy spokojnie czeka膰 i patrze膰 jak politycy niszcz膮 kolejne polskie firmy?

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej pr贸偶ny, ni偶 spragniony w艂adzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2013-03-02 16:33:07
Autor: pluton_
Polska 痚gluga Morska do rozkradzenia przez PO
Jak to ? Przeciez nasz grupowy komyszek twierdzil, ze rozlozylismy
zegluge jeszcze za pisu ?

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2013-03-02 16:36:05
Autor: u2
Polska 呕egluga Morska do rozkradzenia p rzez PO
W dniu 2013-03-02 16:33, pluton_ pisze:
Jak to ? Przeciez nasz grupowy komyszek twierdzil, ze rozlozylismy
zegluge jeszcze za pisu ?



Albos glupi albos naiwny. Stawiam na to pierwsze...-;)

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej pr贸偶ny, ni偶 spragniony w艂adzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2013-03-02 19:09:04
Autor: pluton_
Polska 痚gluga Morska do rozkradzenia przez PO
> Jak to ? Przeciez nasz grupowy komyszek twierdzil, ze rozlozylismy
> zegluge jeszcze za pisu ?
>


Albos glupi albos naiwny. Stawiam na to pierwsze...-;)


Komuszek, wez no przypomnij ubekowi swoje wynurzenia na temat polskiej
potegi
morskiej.
Wiesz, te o polowie makreli i innego dorsza.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2013-03-02 19:32:03
Autor: u2
Polska 呕egluga Morska do rozkradzenia p rzez PO
W dniu 2013-03-02 19:09, pluton_ pisze:
Jak to ? Przeciez nasz grupowy komyszek twierdzil, ze rozlozylismy
zegluge jeszcze za pisu ?



Albos glupi albos naiwny. Stawiam na to pierwsze...-;)


Komuszek, wez no przypomnij ubekowi swoje wynurzenia na temat polskiej
potegi
morskiej.
Wiesz, te o polowie makreli i innego dorsza.



O dorszu to pewnie twoja przelozona aka polozna Julka od pitolenia wiecej tobie powie...-;)

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,
bo chyba jestem bardziej pr贸偶ny, ni偶 spragniony w艂adzy. Nawet na pewno..."

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Polska 呕egluga Morska do rozkradzenia prze z PO

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona