Polska Geotermalna Asocjacja .

Data: 2009-11-11 11:21:43
Autor: matador
Polska Geotermalna Asocjacja .
#
Toruńska geotermia

Przed Świętem Niepodległości Polski warto wspomnieć, że suwerenność państwa to dziś głównie siła gospodarki a w tym własnej energetyki.

Radosne wiadomości docierają z Torunia gdzie kończą się prace przy odwiercie TG -2. Głębokość odwiertu 2350m. Obecnie prowadzi się pomiary i czyszczenie otworu oraz pompowania gorącej wody.
Jest to otwór zatłaczający, otworem tym będzie zatłaczana woda z otworu TG-1.
Przypomnijmy , że pierwszy odwiert zakończył się pełnym sukcesem. Dowiercono się do gorącej wody o temp. 65st.C , wydajność początkowa 300m.sześć/h , w końcu osiągnęła 500m.sześć na godz. Według oceny naukowców z krakowskiej AGH , gorące wody pod Toruniem są najbogatsze w Polsce. Odwierty wykonuje firma Poszukiwanie Nafty i Gazu z Jasła. Jako rury zastosowano tzw.FIBRE GLASS ,najnowocześniejsze rury z włókna szklanego sprowadzone z Texasu. Fachowcy amerykańscy montowali rury w otworze .Takie rury stosują w geotermii Niemcy.Są bardzo odporne na agresywne środowisko . Kolejnym etapem będzie połączenie obu odwiertów, aby zamknąć obieg wody. Przypomnijmy, że prace geotermalne Fundacji "Lux Veritatis" rozpoczęły się w sierpniu 2008 roku.

Dokładnie 5 listopada 2008 r. z pierwszego odwiertu popłynęła gorąca woda. Fundacja prowadzi prace mimo odebrania przyznanego wcześniej dofinansowania na pierwszy otwór badawczy z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wypowiedzenie prawnie obowiązującej umowy nastąpiło na polecenie szefostwa Ministerstwa Środowiska w rządzie Donalda Tuska w maju ubiegłego roku.Projekt toruński zakłada wykorzystanie gorących źródeł do ogrzewanie kompleksu "Polonia In Tertio Millennio" czyli Wyższą Szkołę Kultury Społecznej i Medialnej ,kościół ,kompleks opieki nad ludźmi starszymi i chorymi, oraz balneologię.

Projekt finansowany jest w całości przez słuchaczy Radia Maryja (popularne "Moherowe Berety") oraz Polonię głównie w Kanadzie i USA oraz Niemiec.
Koszt pierwszego otworu ok.27mln. zł. Koszt całości to kilkadziesiąt mln.zł.W projekcie może brać udział kilka milionów Polaków .

Nawet niechętne Radiu Maryja media odnotowały to wydarzenie i określiły je mianem "wielkiego sukcesu". Jednak to nie jest tylko sukces o. Tadeusza Rydzyka, nawet nie tylko Fundacji "Lux Veritatis", która prowadzi to przedsięwzięcie, ani też ludzi wdowim groszem wspierających to dzieło. To jest ogromny sukces wszystkich Polaków i polskich naukowców przez lata pracujących nad geotermią, która może uniezależnić Polskę energetycznie.
W sytuacji gdy prąd, ciepło i paliwa są coraz droższe, a naszemu krajowi grożą ze strony Unii Europejskiej drakońskie kary, jeżeli nie będzie produkował czystej ekologicznie energii, tryskająca gorąca woda w Toruniu jest zapowiedzią lepszej przyszłości. Oznacza perspektywę taniej, niewyczerpanej, odnawialnej i ekologicznej energii cieplnej i elektrycznej.
Fakt, że pod Toruniem - wbrew opiniom nagłaśnianym w mediach różnych wątpiących i próbujących ośmieszyć sprawę - naprawdę jest gorąca woda, nie wszystkich ucieszył. Najbardziej zmartwił tych, którzy mniej lub bardziej jawnymi metodami dążą do "wyciszenia" dzieł moderowanych przez o. Tadeusza Rydzyka i którzy liczyli na to, że przedsięwzięcie zakończy się fiaskiem.

ciekawostki;
Projekt realizuje się bez kredytu bankowego.
Japończycy za wybudowanie kompleksów geotermalnych chcieli nabyć całe gorące źródła w Polsce.
Autor projektu geotermalnego- prof.Kozłowski miał szereg pytań od Szwedów jak bogate są źródła geotermalne pod stolicą Polski Warszawą ?

Jeśli więc wykorzystamy to ogromne bogactwo, będziemy nowoczesnym i niepodległym Narodem.
#
żródło; Polska Geotermalna Asocjacja

http://www.pga.org.pl/

matador.

Data: 2009-11-11 13:15:56
Autor: pluton
Polska Geotermalna Asocjacja .
Przypomnijmy , że pierwszy odwiert zakończył się pełnym sukcesem.
Dowiercono się do gorącej wody o temp. 65st.C

Ale gdzie ten sukces ? 65C to porazka totalna.

Koszt pierwszego otworu ok.27mln. zł. Koszt całości to kilkadziesiąt
mln.zł.W projekcie może brać udział kilka milionów Polaków .

Pytanie testowe z arytmetyki, poziom przedszkole / zerowka:
Zakladajac, ze tona wegla (wiem ze to nieekologiczne,
ale tu chodzi o arytmetyke, nie o ekologie) kosztuje X zlotych,
a na inwestycje naciagacz wydal 80 mln (27+27+dodatki),
sprawdz w necie ile to jest X i policz, ile lat mozna by za te kase
ogrzewac jego dupsko.

Nullification

Data: 2009-11-11 13:01:03
Autor: Andrzej Kokakolski
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Gdyby Pan wzniosl sie ponad poziom przedszkola, to wzialby Pan pod uwage,
ze wartosc kaloryczna tej wody to okolo cztery tony wegla (na godzine).
A wiec juz tutaj panskie wyliczenie zredukowane jest do 1/4. Nie mowiac juz o tym, ze jest to zrodlo energii odnawialnej i nie emituje CO2 (i innych gazow) do atmosfery. I daje pewna niezaleznosc energetyczna.

AK

Data: 2009-11-11 14:40:31
Autor: pluton
> [...]

o tym, ze jest to zrodlo energii odnawialnej i nie emituje CO2 (i innych
gazow) do atmosfery. I daje pewna niezaleznosc energetyczna.

Gdyby Pan umial czytac, to by Pan zauwazyl, ze niczego nie wyliczalem.
Sformulowalem ino proste zadanie arytmetyczne, w oderwaniu od ekologii,
i wszelkich innych czynnikow, takich jak Swieta narodowe, Obrona Galaktyki,
Imponderabilia, Bog, Humor, Ojczyzna, Holokaust, Skok Na Telewizję itp. itd.

Nullification

Data: 2009-11-12 02:22:51
Autor: Andrzej Kokakolski
> [...]

Imponderabilia, Bog, Humor, Ojczyzna, Holokaust, Skok Na Telewizję itp.

Gdyby Pan przeczytal (i zrozumial) to co sam napisal, zauwazylby, ze jednak cos Pan wyliczyl: "na inwestycje naciagacz wydal 80 mln (27+27+dodatki)".
A moze jednak rzeczywiscie nic Pan nie wyliczyl, tylko liczby podyktowala Panu nienawisc do T. Rydzyka i... sufit? To tez nie swiadczy o Panu dobrze.

A sformulowal Pan proste zadanie matematyczne (tak proste, ze... nie moze Pan mu sam podolac) w oderwaniu przede wszystkiem od kalorymetrii.

Powiem Panu krotko: "Plutoooooooon! Nie osmieszac sie! Spocznij"

AK

Data: 2009-11-13 21:40:57
Autor: pluton
> [...]

jednak
cos Pan wyliczyl: "na inwestycje naciagacz wydal 80 mln (27+27+dodatki)".

Przylapal mnie Pan na sprzecznosci, profesorze.

A sformulowal Pan proste zadanie matematyczne (tak proste, ze... nie moze
Pan mu sam podolac) w oderwaniu przede wszystkiem od kalorymetrii.

Takze. I w oderwaniu od wspolczynnika rypedancji hydrokinetycznej tez.
Jaki Pan mondry, Panie profesorze.

Powiem Panu krotko: "Plutoooooooon! Nie osmieszac sie! Spocznij"

A co tak Pana smieszy, Panie profesorze ?

Nullification

Data: 2009-11-11 14:45:05
Autor: cytryna
pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a): > Pytanie testowe z arytmetyki, poziom przedszkole / zerowka:
> [...]

A wiec juz tutaj panskie wyliczenie zredukowane jest do 1/4. Nie mowiac juz o tym, ze jest to zrodlo energii odnawialnej i nie emituje CO2 (i innych gazow) do atmosfery. I daje pewna niezaleznosc energetyczna.

Problem jest w tym, że PLUTON produkuje gaz niskokaloryczny, acz nad wyraz smrodliwy za który domaga się zapłaty w formie fasolki po bretońsku z wkładką.
Teściowa nie nastarcza z gotowaniem tego gazowego obroku, a sąsiedzi już nie rozstaja się z maskami pgaz.

Data: 2009-11-12 15:21:23
Autor: ejko
[...]

Biorąc pod uwage opłaty za emitowanie CO2 rozwój geotermii w Polsce jest
właściwą drogą.

Data: 2009-11-13 21:54:13
Autor: pluton
> [...]
> ogrzewac jego dupsko.

Biorąc pod uwage opłaty za emitowanie CO2 rozwój geotermii w Polsce jest

Tez mi sie tak wydaje. Dlatego mam nadzieje, ze nikt nie bedzie
kojarzyl geotermii z ogrzewaniem paru domkow pseudokatolickiego
naciagacza, realizowanym za pieniadze wyrwane ubogim emerytom
i wyludzone z kasy panstwowej.

Bo jak ktos zacznie kojarzyc, ze wydobycie paru tysiecy litrow ledwo cieplej
wody kosztuje takie ciezkie miliony, to marnie widze przyszlosc geotermii.

Nullification

Data: 2009-11-12 13:53:21
Autor: :heÂŽsk:
Polska Geotermalna Asocjacja .
On Wed, 11 Nov 2009 11:21:43 +0100, matador <matador@neostrada.pl>
wrote:

#
Toruńska geotermia [...]

 i znow rydzyk zagral komus na czubku buta ;o)))

--

 HeSk

http://bezswiatel.4.pl/

Polska Geotermalna Asocjacja .