Polska bogatsza od Portugalii

Data: 2020-02-25 07:48:41
Autor: boukun
Polska bogatsza od Portugalii
Symboliczna granica przekroczona

W poziomie dochodu na mieszkańca jesteśmy już wyżej niż Portugalia - wynika z nowych danych Międzynarodowego Funduszu Walutowego. To oznacza, że w końcu doszusowaliśmy do peletonu państw Europy zachodniej.

Dochód na mieszkańca z uwzględnieniem realnej mocy nabywczej walut narodowych wyniósł w Polsce w 2019 roku 33 891 dolarów - podał MFW. Po raz pierwszy udało nam się wyprzedzić Portugalię, w której wskaźnik ten był w ubiegłym roku o 226 dolarów niższy niż u nas.

Jaj pisze wtorkowa "Rzeczpospolita", to drugi, po Grecji, kraj zaliczany do zachodniej Europy, który udało nam się wyprzedzić. W przypadku Grecji zadecydował jednak bezprecedensowy regres gospodarczy, do jakiego doszło tam w ostatnich latach. Dlatego dopiero wskoczenie nad Portugalię możemy uznać za dołączenie do peletonu zachodnich krajów z wysokim poziomem życia.

Jak zauważa gazeta, wyprzedzenie Portugalii nie jest przypadkiem i Lizbonie raczej trudno będzie w najbliższych latach z powrotem wysforować się przed Warszawę. Wszystko dlatego, że Polska gospodarka - nawet mimo zapowiadanego spowolnienia - ma rozwijać się w tempie 3,1 proc., podczas gdy Portugalia - jedynie w tempie 1,6 proc.

"Rzeczpospolita" zaznacza, że nie jesteśmy jedynym państwem ze środkowej Europy, któremu się polepszyło. Portugalię i przy okazji również Polskę, przegoniły także Węgry. Bardzo dobrze wiedzie się też w Czechach, gdzie dochód na mieszkańca wynosi już 38,8 tys. dol. Na nieco tylko niższym poziomie są też np. Słowacja i Słowenia. Polskę wyprzedza też Estonia (35,8 tys. dol.).

Następnym osiągnięciem będzie dla nas natomiast przegonienie innego kraju Europy zachodniej - Włoch (40,4 tys. dol.). Przy sprzyjających okolicznościach może się to udać w ciągu dekady - szacuje gazeta.

Z drugiej strony nowe dane MFW pokazują też, jak słabo radzą sobie nasi wschodni sąsiedzi. Na Ukrainie dochód na mieszkańca wynosi 9,7 tys. dol., a na Białorusi - 20,6 tys. dol.

https://www.money.pl/gospodarka/polska-bogatsza-od-portugalii-symboliczna-granica-przekroczona-6482372271351937a.html

5 min. temu

HM
W wypłatach dla swoich?

Data: 2020-02-24 22:55:35
Autor: japanizer
On Tuesday, February 25, 2020 at 3:48:44 PM UTC+9, boukun wrote:

Z drugiej strony nowe dane MFW pokazują też, jak słabo radzą sobie nasi wschodni sąsiedzi. Na Ukrainie dochód na mieszkańca wynosi 9,7 tys. dol., a na Białorusi - 20,6 tys. dol.

I specjalnie dla tych z lepszego sortu, którzy teraz plują na Balcerowicza i chcą powrotu do komuny: w 1990 roku Białoruś, Ukraina i Polska rozpoczynały z podobnym dochodem na osobę, około 1,6 tys. USD.

Data: 2020-02-25 08:51:10
Autor: Alfred Szałaput-Klęska
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:

I specjalnie dla tych z lepszego sortu, którzy teraz plują na Balcerowicza i chcą powrotu do komuny: w 1990 roku Białoruś, Ukraina i Polska rozpoczynały z podobnym dochodem na osobę, około 1,6 tys. USD.

Ale Bolek Kłamliwy obiecał druga japonię w ciągu 10 a nie 30 lat.
Tylko nie wiem czy lud jest skory do pracy tylu godzin w roku co japońce.

Data: 2020-02-25 09:06:39
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
  -- Ale Bolek Kłamliwy obiecał druga japonię w ciągu 10 a nie 30 lat.
Tylko nie wiem czy lud jest skory do pracy tylu godzin w roku co japońce.
-- -- -- --

Pracowitość nie jest ostateczną wykładnią - ważniejsze są związki międzyludzkie.  Północni Koreańczycy o wiele więcej pracują od Południowych, a nawet od Japończyków. Włosi są z natury leniwi, a żyją całkiem nieźle.

JB

Data: 2020-02-25 16:37:24
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 1:51:12 AM UTC+9, Alfred Szałaput-Klęska wrote:
> [...]

Ale Bolek Kłamliwy obiecał druga japonię w ciągu 10 a nie 30 lat.

Tylko tyle?
I ile Mateusz Krzywousty obiecał, nocnik?

Data: 2020-02-26 01:42:45
Autor: u2
W dniu 26.02.2020 o 01:37, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

czyżby japa nienawidził żyda Matteo Morawieckiego ? pytania się mnożą, bo japa twierdził, że połowa jego rodzinki to żydzi:)

Data: 2020-03-02 21:31:32
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 25 lutego 2020 17:51:12 UTC+1 użytkownik Alfred Szałaput-Klęska napisał:
> [...]

Ale Bolek Kłamliwy obiecał druga japonię w ciągu 10 a nie 30 lat.
Tylko nie wiem czy lud jest skory do pracy tylu godzin w roku co japońce.

No ale to nie dlatego, że Polska się w jakimś szybszym tempie wzbogaciła. To nie tutaj u nas jest lepiej, tylko Europka idzie na dziady. Co tam idzie, spada na zbity pysk.

Data: 2020-02-25 10:35:46
Autor: boukun
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A jakie Balcerowicz ma pochwały, poza tym, że okradł Polaków i sprzedawał Polskę za złotówkę, tak, że po nim Polska była na dorobku od zera...

boukun

Data: 2020-02-25 02:05:54
Autor: japanizer
On Tuesday, February 25, 2020 at 6:35:49 PM UTC+9, boukun wrote:
> [...]

A jakie Balcerowicz ma pochwały, poza tym, że okradł Polaków i sprzedawał Polskę za złotówkę, tak, że po nim Polska była na dorobku od zera...

Sam wlepiłeś - nie czytasz tego, co wklejasz?

- dochód na mieszkańca w Polsce w 2019 roku wynosi 33 891 dolarów

- Na Ukrainie dochód na mieszkańca wynosi 9,7 tys. dol., a na Białorusi - 20,6 tys. dol.

Data: 2020-02-25 04:45:13
Autor: japanizer
On Tuesday, February 25, 2020 at 9:37:48 PM UTC+9, boukun wrote:

> [...]

- Na Ukrainie dochód na mieszkańca wynosi 9,7 tys. dol., a na Białorusi - 20,6 tys. dol.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

?????????????????????????

A w którym roku Balcerowicz rujnował polski przemysł?

Widzę, że ciężko ci idzie czytanie ze zrozumieniem.

Proponuję przeczytać kilka razy pod rząd:

Sam wlepiłeś - nie czytasz tego, co wklejasz?
 - dochód na mieszkańca w Polsce w 2019 roku wynosi 33 891 dolarów
 - Na Ukrainie dochód na mieszkańca wynosi 9,7 tys. dol., a na Białorusi - 20,6 tys. dol.

Teraz mały test:

a) czy 9,7 tys dolarów na mieszkańca to więcej niż 33 891 dolarów na mieszkańca?
b) czy 20,6 tys dolarów na mieszkańca to więcej niż 33 891 dolarów na mieszkańca?

Data: 2020-02-25 05:59:14
Autor: Zenek Kapelinder
Polska bogatsza od Portugalii
Brakuje pytania wprowadzającego. W PRL zarobki były na poziomie 20-50 dolarów miesięcznie. To w jaki sposob ludzie byli w stanie kupić samochód?

Data: 2020-02-25 06:11:05
Autor: japanizer
On Tuesday, February 25, 2020 at 10:59:15 PM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
Brakuje pytania wprowadzającego. W PRL zarobki były na poziomie 20-50 dolarów miesięcznie. To w jaki sposob ludzie byli w stanie kupić samochód?

Nie byli w stanie.

Chyba że nazywasz syrenę i malucha na kartki samochodami.

Data: 2020-02-25 12:35:57
Autor: Zenek Kapelinder
Polska bogatsza od Portugalii
Spełniały definicje samochodów i były samochodami. Była jeszcze cała gama montowanych w Polsce fiatow i zastaw plus 125p i Polonez. I do tego wszystkie produkowane w demoludach a te z innego świata były w pewexie i na wolnym rynku z importu indywidualnego.

Data: 2020-02-25 16:54:12
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 5:35:59 AM UTC+9, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

Dziwne, po reformach Balcerowicza jakoś nikt ich nie chciał kupować, a Polacy woleli auta marek niemieckich, francuskich czy japońskich.

Sprzedaż nowych aut w Polsce w roku 2019 przekroczyła pół miliona.

Fiata 125p produkowano przez prawie 25 lat, i sprzedano ich niecałe 1,5 miliona.
Małe fiaty produkowano prawie 30 lat, sprzedano ich 3 miliony.
Polonezów - produkcja przez 25 lat - sprzedano milion.
Syren - produkcja przez 25 lat - sprzedano pół miliona przez.

Wiem, że tęsknisz za tym, by PiS wprowadził komunizm, po trochu im się udaje. Mateusz Krzywousty już zapowiedział budowę fabryki samochodów elektrycznych. Wydano już na niego kilkadziesiąt milionów złotych; jak to w komunizmie - do kieszeni kolesi na "usługi doradcze, płaci budżet państwa".

Data: 2020-02-25 13:50:21
Autor: boukun
> [...]

- Na Ukrainie dochód na mieszkańca wynosi 9,7 tys. dol., a na Białorusi - 20,6 tys. dol.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

A kto wkleił to:

"I specjalnie dla tych z lepszego sortu, którzy teraz plują na Balcerowicza i chcą powrotu do komuny".

Jaki Balcerowicz ma wkład w rozwój Polski, skoro on ją tylko rujnował i wyprzedawał?

boukun

Data: 2020-02-25 05:08:05
Autor: japanizer
On Tuesday, February 25, 2020 at 9:50:24 PM UTC+9, boukun wrote:

> [...]

Jaki Balcerowicz ma wkład w rozwój Polski, skoro on ją tylko rujnował i wyprzedawał?

Coś słabo ją rujnował, skoro w 1990 byliśmy na niemal identycznym poziomie rozwoju co Ukraina i Białoruś, a 30 lat później jesteśmy od nich o wiele bogatsi, pisowcu tęskniący za komuną.

Balcerowicz przeciął komunistyczny wrzód na polskiej gospodarce, na którym się paśli komunistyczni kacykowie. PiSowcy do dziś mu tego nie mogą zapomnieć.

Data: 2020-02-25 07:16:53
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
   -- - Coś słabo ją rujnował, skoro w 1990 byliśmy (...)

Rok 1990 przyniósł dwucyfrowy spadek PKB - to efekt lawiny upadłości i masowego bezrobocia, do których to zjawisk Balcerowicz doprowadził świadomie. Pierwsze oznaki ożywienia gospodarczego dały wyniki za rok 1992, w którym Balcerowicz nie miał już żadnego wpływu na gospodarkę.

   -- - na niemal identycznym poziomie rozwoju co Ukraina i Białoruś, a 30 lat później jesteśmy od nich o wiele bogatsi

I bylibyśmy jeszcze bogatsi, gdyby nie powrót Balcerowicza za czasów koalicji AWS-UW, kiedy ten głupek zaczął mówić, że rozwijany się zbyt szybko. Skutki dla gospodarki i budżetu jego tzw. 'drugiego planu' były opłakane. Cwaniak zdążył jednak wyskoczyć z rządowego pociągu i usadowił się w NBP.

     , pisowcu tęskniący za komuną.
   -- - Balcerowicz przeciął komunistyczny wrzód na polskiej gospodarce, na którym się paśli komunistyczni kacykowie.

Balcerowicz otwarł ranę w polskiej gospodarce, do której przyssały się czerwone pijawki. Oczekiwania były takie, że są to pijawki lecznicze, które uratują organizm. Niestety czerwone pajączki wysysały najlepszą krew zostawiając w zamian swój jad. Gdyby proceder trwał dłużej, bylibyśmy dzisiaj gospodarczo za Bugiem.

JB

Data: 2020-02-25 07:25:57
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 12:16:54 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

cyt.

- A co innego potrafią populiści? Polska na tle innych krajów postsocjalistycznych osiągnęła najlepsze wyniki pod względem rozwoju gospodarki. Populistyczne hasła krytykujące reformy sprzed 30 lat są więc wyrazem głupoty albo skrajnej nieuczciwości. Niech oni konkretnie powiedzą, jaki kraj postsocjalistyczny jest dla nich wzorcem i dlaczego.

Data: 2020-02-25 08:46:51
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -- -- --

Ależ nie było żadnej reformy przed 30 laty! Było wyburzanie rudery przez wynajętego technika i masowy szaber w wykonaniu dotychczasowych stróżów. Oczywiście była wiara w reformę, że szabrownicy nachapawszy się tego i owego zbudują coś lepszego. Co zbudowali, to widać za Bugiem. U nas na szczęście nie zdążyli tego zrobić. Ale pozostał mit wielkiej reformy, który razem z innymi mitami (np. jaruzelskie zbawienie) został szeroko rozpowszechniony najpierw przez Kościół Lewosławny z ulicy Czerskiej w Warszawie, a potem przez jego różne odłamy.

    -- - są więc wyrazem głupoty albo skrajnej nieuczciwości. Niech oni konkretnie powiedzą, jaki kraj postsocjalistyczny jest dla nich wzorcem i dlaczego.

Najlepiej gospodarczo wychodzi się tam, gdzie przeprowadza się desowietyzację. To widać w przestrzeni i na osi czasu. Gospodarka jako taka nie potrzebuje żadnych innych planów ani specjalnych reform. Trzeba tylko odsunąć od niej czynniki toksyczne, w tym toksyczne związki międzyludzkie. Sowietyzm tworzył bardzo wulgarne międzyludzkie relacje oparte na bezdusznosci, podejrzliwości, wzajemnych oskarżeniach i przemocy. Takie środowiska nie zbudują niczego trwałego.

JB

Data: 2020-02-25 16:35:12
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 1:46:53 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

I dokładnie to zrobił Balcerowicz - odsunął czerwone pijawki z tylu gałęzi gospodarki, z ilu się dało. Komuniści i populiści z PiS do dziś nie mogą mu tego wybaczyć.
Niestety zostały inne pijawki, które wciąż zatruwają Polskę (Kościół, górnicy, PiS, populiści jak ty).

Data: 2020-02-26 03:06:26
Autor: Jacek Bialy
[...]

Widać, że próbujesz na siłę zaklinać rzeczywistość. To jedno co wam pozostało w obronie Balcerowicza.

   - odsunął czerwone pijawki z tylu gałęzi gospodarki, z ilu się dało.

Ludzi powyrzucał za pracy i zakładowych mieszkań. Partyjnym aparatczykom pozwalał się uwłaszczać na tym, co pozostało. Bez Balcerowicza sami poszliby na śmietnik.

JB

Data: 2020-02-26 03:47:38
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 8:06:28 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

   -- - I dokładnie to zrobił Balcerowicz

Widać, że próbujesz na siłę zaklinać rzeczywistość. To jedno co wam pozostało w obronie Balcerowicza.

A jakieś argumenty w końcu podasz, populisto?

   - odsunął czerwone pijawki z tylu gałęzi gospodarki, z ilu się dało.

Ludzi powyrzucał za pracy i zakładowych mieszkań.

Ano, niestety, pierwsze lata po komunizmie trzeba było zacisnąć zęby, aby mieć dobrobyt, z którego korzystamy teraz.
Jeszcze raz: spośród krajów, które wyszły z komunizmu, to właśnie Polska rozwinęła się najbardziej w stosunku do stanu z 1989/1990 - i duża to zasługa Balcerowicza, który nie pozwolił się komunistom uwłaszczyć na zdegradowanej polskiej gospodarce.
Twoje zaklinania tego nie zmienią.

Partyjnym aparatczykom pozwalał się uwłaszczać na tym, co pozostało. Bez Balcerowicza sami poszliby na śmietnik.

Kilku się uwłaszczyło, fakt. Np. Kaczyńscy jakieś tam gazety przejęli, potem je sprzedali Niemcom, a potem zbijali kapitał polityczny na tym, że gazety sprzedane Niemcom. Majstersztyk. Bez mydła, a ty jeszcze się cieszysz.

Data: 2020-02-26 04:36:16
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Ludzi powyrzucał za pracy i zakładowych mieszkań.
   -- - Ano, niestety, pierwsze lata po komunizmie trzeba było zacisnąć zęby, aby mieć dobrobyt, z którego korzystamy teraz.
-- -- -- -- -

Czysto marksistowska teoria świata jako gry o sumie zerowej (barbarzyńska konieczność ofiary). Schowaj sobie tą teorię z powrotem do dupy i nie pokazuj więcej nikomu, bo życie jest zupełnie inne niż tobie się wydaje.

   -- - Jeszcze raz: spośród krajów, które wyszły z komunizmu, to właśnie Polska rozwinęła się najbardziej w stosunku do stanu z 1989/1990

Dzięki wolnym wyborom w 1991 roku i odsunięciu szarlatana od polskiej gospodarki. Proszę sobie prześledzić statystyki, kiedy PKB osiągnął swój historyczny dołek.

 - i duża to zasługa Balcerowicza, który nie pozwolił się komunistom uwłaszczyć na zdegradowanej polskiej gospodarce.
-- -- -- -- -

Szaman swoje, a deszcz swoje..          -- - Twoje zaklinania tego nie zmienią.

"Nie powtarzać po mnie w dziuplę kopani"
 J. Machulski - 'King sajz'               Buuuuu ha-ha!

Data: 2020-02-26 05:14:43
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 9:36:18 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Dzięki wolnym wyborom w 1991 roku i odsunięciu szarlatana od polskiej gospodarki. Proszę sobie prześledzić statystyki, kiedy PKB osiągnął swój historyczny dołek.

Po tym, jak zostały zamknięte nierentowne zakłady.
Na ich miejscu prywatna inicjatywa Polaków zbudowała dobrobyt, którym możemy się dzisiaj cieszyć, a który tak uwiera PiS.

Elementarne, populisto.

I jeszcze wkleję to, bo zdążyłeś zapomnieć:

Masz sklerozę. Balcerowicz uzdrawiał gospodarkę, nie policję.

Ministrem Sprawiedliwości był wtedy Wiesław Chrzanowski z ZChN, czyli partii, która potem stworzyła trzon dzisiejszego PiS.
Ministrem Centralnego Urzędu Planowania był Jerzy Eysymontt z Porozumienia Centrum, czyli kolejnej partii, która stworzyła potem trzon dzisiejszego PiS.
Ministrem Gospodarki Przestrzennej był Adam Glapiński z Porozumienia Centrum, czyli ten sam, który dziś zatrudnia blondynki z pensją 65 tys/miesiąc.
Wymieniać dalej? I majstersztyk Kaczyńskich, dla przypomnienia, jak się uwłaszczyli z majątku wypracowanego przez Polaków:

Data: 2020-02-26 05:43:39
Autor: Jacek Bialy
[...]

Po to Balcerowicz podnosił kredyty i produkował biedę, żeby oddolna prywatna inicjatywa Polaków nie robiła konkurencji czerwonym aparatczykom.

   -- - zbudowała dobrobyt,

Czerwoni nie zbudowali nigdzie dobrobytu, dlatego Balcerowicz musiał odejść.

JB

Data: 2020-02-26 05:53:20
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 10:43:40 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Po to Balcerowicz podnosił kredyty i produkował biedę, żeby oddolna prywatna inicjatywa Polaków nie robiła konkurencji czerwonym aparatczykom.

Zapętliłeś się.

Powtórzę: odcięcie twych ukochanych komuchów od wielkich, źle zarządzanych, nierentownych kombinatów przemysłowych było potrzebne, by uwolnić prywatną inicjatywę. I tak, przez pierwsze lata trzeba było zacisnąć zęby. Na Białorusi czy Ukrainie zębów nie zacisnęli... i biedują do dziś. A PiS robi wszystko, żeby skierować tory polskiej gospodarki na te sowieckie. Na szczęście jesteśmy w Unii Europejskiej, i tak łatwo im się nie uda.

Czekam, aż odpowiesz na pytanie: podasz w końcu jakiś kraj, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu, i przez 30 lat osiągnął lepsze wyniki gospodarcze niż Polska - m.in. dzięki Balcerowiczowi?

Data: 2020-02-26 06:32:40
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
   -- - Powtórzę: odcięcie (...) komuchów od wielkich, źle zarządzanych, nierentownych kombinatów przemysłowych było potrzebne, by uwolnić prywatną inicjatywę.
-- -

To prawda, jednak nikt tego nie robił!
Balcerowicz likwidował gospodarkę, żeby zamiast dopłacać do całości, komunistyczny aparat mógł się uwłaszczać na jej rentownych fragmentach.    -- - I tak, przez pierwsze lata trzeba było zacisnąć zęby.

Zęby zaciśnięto ludziom spoza aparatu, żeby mu nie robili konkurencji. Poza tym czerwone nieudaczniki potrzebowały taniej siły roboczej, której musieliby szukać na Księżycu, gdyby Balcerowicz nie wyprodukował masowego bezrobocia.

    -- - Na Białorusi czy Ukrainie zębów nie zacisnęli....

Ależ oczywiście że zacisnęli. Na początku lat 90 upadaly tam zakłady pracy, zanim oligarchia doszła do władzy (miała pod własnym szyldem robić gnój? :)

   -- - i biedują do dziś.

Bo teoria zła koniecznego rzadko kiedy się sprawdza.

    -- - A PiS robi wszystko, żeby skierować tory polskiej gospodarki na te sowieckie.

Jak na razie przeskoczyliśmy niektóre kraje starej Unii i weszliśmy do G20 (po paru latach rządów PiS).

JB

Data: 2020-02-26 06:40:12
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 11:32:42 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

Nudny się robisz, a w dodatku zaczynasz sobie przeczyć.

    -- - A PiS robi wszystko, żeby skierować tory polskiej gospodarki na te sowieckie.

Jak na razie przeskoczyliśmy niektóre kraje starej Unii i weszliśmy do G20 (po paru latach rządów PiS).

Nie weszliśmy do grupy G20, pisowski kłamco. Widzisz tu gdzieś Polskę?

https://pl.wikipedia.org/wiki/G20

Ale jesteśmy w tej organizacji jako członek Unii Europejskiej - tej samej Unii, z której PiS chce nas wypisać.

Data: 2020-02-26 06:55:39
Autor: Jacek Bialy
[...]

   -- - Nudny się robisz, Łaski bez...

   -- - a w dodatku zaczynasz sobie przeczyć.

W którym miejscu?

JB

Data: 2020-02-26 06:44:13
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Po to Balcerowicz podnosił kredyty i produkował biedę, żeby oddolna prywatna inicjatywa Polaków nie robiła konkurencji czerwonym aparatczykom.

   -- - Zapętliłeś się.

O podatkach Balcerowicza piszę tu pierwszy raz i temat mogę rozwinąć. Natomiast ty ciągle powtarzasz mit, jakoby Balcerowicz uchronił polska gospodarkę od komunistów. Prawda jest taka, że on gospodarkę zabijał, żeby chronić komunistów przed losem śmieciarzy (z czego być może nie zdawał sobie sprawy).

JB

Data: 2020-02-26 06:48:47
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 11:44:15 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

O podatkach Balcerowicza piszę tu pierwszy raz i temat mogę rozwinąć. Natomiast ty ciągle powtarzasz mit, jakoby Balcerowicz uchronił polska gospodarkę od komunistów. Prawda jest taka, że on gospodarkę zabijał, żeby chronić komunistów przed losem śmieciarzy (z czego być może nie zdawał sobie sprawy).

Szkoda tylko, że fakty przeczą twoim kłamstwom.

Już ci raz pisałem, że Balcerowicz nie był odpowiedzialny za resorty sprawiedliwości, czy inne, obsadzone przez byłych komuchów, przechrzczonych na członków ZChN, PC, czy PiS. Balcerowicz był odpowiedzialny za to, by upadła gospodarka komunistyczna weszła w nowe, rynkowe tory. Udało mu się to w stopniu najlepszym spośród wszystkich gospodarek postkomunistycznych.

Spytam po raz ostatni: podasz w końcu jakiś kraj, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu, i przez 30 lat osiągnął lepsze wyniki gospodarcze niż Polska - m.in. dzięki Balcerowiczowi? Widzisz, nie odpowiesz, będziesz wycinał, przeinaczał, pluł, bo tylko to potrafisz, kłamco, tęskniący za komunizmem.

Data: 2020-02-26 07:14:58
Autor: Jacek Bialy
> [...]

   -- - Szkoda tylko, że fakty przeczą twoim kłamstwom.

Konkretnie które to 'fakty'?

   -- - Już ci raz pisałem, że Balcerowicz nie był odpowiedzialny za resorty sprawiedliwości, czy inne, obsadzone przez byłych komuchów, To ci odpowiedziałem, że nie po to Kiszczak Balcerowicza do rządu brał, żeby mu Balcerowicz resorty siłowe 'reformował' :-D On tam był od tego, żeby im dupy ratować przynajmniej ekonomicznie, bo w Moskwie byli już przeznaczeni do odstrzału.

[...]

Operacja się udała, tylko pacjent zmarł (-7% recesji za rok jego odejścia). Dobrze że się udało w porę przegonić tego szarlatana!

JB

Data: 2020-02-26 07:25:01
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 12:15:00 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

   -- - Szkoda tylko, że fakty przeczą twoim kłamstwom.

Konkretnie - pisałem wielokrotnie: podasz w końcu jakiś kraj, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu, i przez 30 lat osiągnął lepsze wyniki gospodarcze niż Polska - m.in. dzięki Balcerowiczowi? Widzisz, nie odpowiesz, będziesz wycinał, przeinaczał, pluł, bo tylko to potrafisz, kłamco, tęskniący za komunizmem.
[...]

Rząd tworzył Tadeusz Mazowiecki, i to Tadeusz Mazowiecki zaprosił Balcerowicza.
Kiszczak pewnie był tam jako element pewnego kompromisu, i wyleciał z niego kilka miesięcy później.

[...]

Większość zmian w gospodarce przynosi skutki po paru latach. Elementarne na studiach ekonomicznych, ale w TVPiS tego nie powiedzą, prawda, kłamco i populisto?

Data: 2020-02-26 07:32:29
Autor: Jacek Bialy
> [...]

   -- - Konkretnie - pisałem wielokrotnie: podasz w końcu jakiś kraj, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu, i przez 30 lat osiągnął lepsze wyniki gospodarcze niż Polska - m.in.. dzięki Balcerowiczowi? Widzisz, nie odpowiesz,
-- -- -- -- -- --

Bo nie odpowiada się na pytania z zawartą w nich tezą. A teraz podaj fakty, które mają przeczyć temu, co napisałem.

JB

Data: 2020-02-26 07:38:09
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 12:32:31 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

Bo nie odpowiada się na pytania z zawartą w nich tezą. A teraz podaj fakty, które mają przeczyć temu, co napisałem.

No proszę, a z jaką łatwością potrafisz mówić, że przez Balcerowicza jakoby mamy zrujnowaną gospodarkę, kłamco i populisto.

Data: 2020-02-26 07:45:59
Autor: Jacek Bialy
[...]

Figurant Mazowiecki został premierem na zasadzie tzw. 'kompromisu' z Magdalenki - na zasadzie: wasz premier, nasz prezydent.

   -- - Kiszczak pewnie był tam jako element pewnego kompromisu, Kiszczak był głównym architektem tego 'kompromisu'. On sobie dobierał ludzi do okrągłego mebla, on stworzył 'kontraktowy' rząd i on w tym rządzie rozdawał karty.

   -- - i wyleciał z niego kilka miesięcy później.

Schował się po upadku Muru Berlińskiego i serii przewrotów w demoludach, żeby i w Polsce do czegoś takiego nie doszło.  Ale karty rozdawał tu do śmierci.

JB

Data: 2020-02-26 07:53:37
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 12:46:01 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Figurant Mazowiecki został premierem na zasadzie tzw. 'kompromisu' z Magdalenki - na zasadzie: wasz premier, nasz prezydent.

Figurantem to jesteś ty. Nie obrażaj wybitnego Polaka, gnido!

[...]

Aha. Tak "karty rozdawał", że zmarł w zasadzie biedny, a jego żona na żebry do mediów musiała chodzić po pieniądze.
Widzicie, co post, to więcej kłamstw produkujecie.

Data: 2020-02-26 07:55:15
Autor: Jacek Bialy
> [...]

   -- - No proszę, a z jaką łatwością potrafisz mówić, że przez Balcerowicza jakoby mamy zrujnowaną gospodarkę, kłamco i populisto.

Nikt tak nie pisał, że przez Balcerowicza mamy dzisiaj zbudowaną gospodarkę. To, że Balcerowicz zabijał gospodarkę nie znaczy wcale że jest ona dzisiaj zrujnowana. Tak więc zamiast przezywać od komuchów i populistow podaj te fakty, które przeczą temu co piszę.

JB

Data: 2020-02-26 08:15:09
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 12:55:17 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

Nikt tak nie pisał, że przez Balcerowicza mamy dzisiaj zbudowaną gospodarkę. To, że Balcerowicz zabijał gospodarkę nie znaczy wcale że jest ona dzisiaj zrujnowana. Tak więc zamiast przezywać od komuchów i populistow podaj te fakty, które przeczą temu co piszę.

Co i rusz obrażasz wielkich Polaków, gnido.

Jedyne, co Balcerowicz "zabijał", kłamco i populisto, to socjalistyczną/sowiecką gospodarką, by na jej miejsce weszła gospodarka wolnorynkowa.

Fakty: dochód w Polsce, Ukrainie, na Białorusi w 1990 roku - około 1500-1600 USD na osobę.

Fakty: Kierunki migracji w latach 20xx - z Ukrainy i Białorusi do Polski.

Fakty: Dzięki Balcerowiczowi nie jesteś w stanie podać żadnego kraju, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu, i przez pierwsze 10, kolejne 20, czy kolejne 30 lat osiągnął lepsze wyniki gospodarcze niż Polska.

Data: 2020-02-26 08:16:02
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Operacja się udała, tylko pacjent zmarł (-7% recesji za rok jego odejścia). Dobrze że się udało w porę przegonić tego szarlatana!

   -- - Większość zmian w gospodarce przynosi skutki po paru latach. Balcerowicz zbyt krótko był ministrem, żeby zostawić po sobie długoletnie ślady. Zdążył jednak nałożyć drakońskie podatki i podnieść stopy do kilkudziesięciu procent przy usztywnionym kursie USD. Takie posunięcia zaowocowały serią upadłości i dwucyfrową recesją.
Nie ma żadnych powodów żeby uważać, że taka patologiczna sytuacja miałaby zaowocować czymś pozytywnym w przyszłości. Wręcz przeciwnie - ludzie zaczęli tracić entuzjazm do wszelkich przemian i sporo wyemigrowało na Zachód. Trudno powiedzieć, ilu wartościowych ludzi straciliśmy bezpowrotnie tylko dlatego, że woleli Niemcom tyłki podcierać, zamiast pracować u byłego esbeka lub partyjnego sekretarza.
Na szczęście Balcerowicza udało się szybko pozbyć, dlatego nie wszyscy stąd wyjechali.

JB

   -- - Elementarne na studiach ekonomicznych, ale w TVPiS tego nie powiedzą, prawda, kłamco i populisto?

Data: 2020-02-26 08:19:26
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 1:16:03 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

   -- - Większość zmian w gospodarce przynosi skutki po paru latach. Balcerowicz zbyt krótko był ministrem, żeby zostawić po sobie długoletnie ślady.

Mówiłem już tobie, że zapędziłeś się w kozi róg i zaczynasz sobie przeczyć.

Trudno powiedzieć, ilu wartościowych ludzi straciliśmy bezpowrotnie tylko dlatego, że woleli Niemcom tyłki podcierać, zamiast pracować u byłego esbeka lub partyjnego sekretarza.

Dopiero za "pierwszego PiSu" z Polski wyjechało ponad 3 mln ludzi, kłamco. I gnido.

Data: 2020-02-26 17:41:37
Autor: Runt
W dniu 2020-02-26 o 17:19, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Ja pierdzielę! Kupa nawiedzonych świrów! O czym ci ludzie bredzą?
Co z nimi jest nie tak? Rozumiem, że można mieć fantazje ale takie brednie jak wypisuje "białY', a ostanio "trefnis" wskazuje jednoznacznie na jakąś chorobę psychiczną. CO z tym pokoleniem się dzieje? Czyżby widzą, że stawiając na PiS zostali zrobieni na szare mydło?
--
Runt
"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-02-26 11:19:39
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
   -- - Rozumiem, że można mieć fantazje ale takie
brednie jak wypisuje "białY' (...)

Ach dziękuję ci przemiły Runciku za Twoją cenzurkę..  W Twoim wydaniu jest ona bezcenna!            Buuuu ha-ha!

Biały

Data: 2020-02-26 09:34:12
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nowa lawina emigracji ruszyła w 2004 roku, gdy rząd SLD wprowadził Polskę do UE.  I trudno się dziwić - Polska zdążyła już zaliczyć dwa plany Balcerowicza.

JB

Data: 2020-02-27 06:58:47
Autor: Runt
W dniu 2020-02-26 o 18:34, Jacek Bialy pisze:
[...]

Teraz jest dobrobyt i ludziska wracaja do polskiego raju! ;-)))

Data: 2020-02-26 09:51:23
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Balcerowicz zbyt krótko był ministrem, żeby zostawić po sobie długoletnie ślady.

   -- - Mówiłem już tobie, że zapędziłeś się w kozi róg i zaczynasz sobie przeczyć.

Gospodarka rządzi się swoimi prawami. Czym innym jest rozchwianie  nastrojów społecznych na skutek terapii szokowej, które ciągło się za Balcerowiczem przez wiele lat. Ono mogło skończyć się fatalnie, choć nie musiało.

JB

Data: 2020-02-26 10:31:15
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
   -- - Co i rusz obrażasz wielkich Polaków, gnido.

Który był większy - Mazowiecki czy Kiszczak?

   -- - Jedyne, co Balcerowicz "zabijał", kłamco i populisto, to socjalistyczną/sowiecką gospodarką,

Dobrze że nie został lekarzem (nawet syfilisa by 'wyleczył' przez amputację narządów ;)

    -- - by na jej miejsce weszła gospodarka wolnorynkowa

Tak jak 'weszła' do Rosji?  Kto mu w ogóle dał mandat społeczny?

JB

Data: 2020-02-26 10:50:41
Autor: Jacek Bialy
[...]

Jaki to ma związek z Balcerowiczem?   Chyba tylko taki, że nie zdążył zarżnąć i sfeudalizować polskiej gospodarki, jak zrobiono to na Wschodzie.

[...]

Jedz sobie nad granicę z Czechami i popytaj miejscowych, które państwo jest bardziej przyjazne dla obywatela. Zobacz jak w Czechach działają sądy urzędy, jak tam wygląda transport publiczny, dworce kolejowe. Jeszcze do niedawna była to w wielu dziedzinach przepaść pomiędzy niebem a ziemią.

JB

Data: 2020-02-26 11:12:52
Autor: Jacek Bialy
[...]

Buuuu ha-ha-ha!
Gdzieś ty to znowu przeczytał, że on był "w zasadzie biedny"?

   -- -, a jego żona na żebry do mediów musiała chodzić po pieniądze.

Aleś ty naiwny..  Gdyby jego żona potrzebowała pieniędzy, to poszlaby do samego zainteresowanego, od którego dostałaby miliony. A dlaczego chciała 90 tysięcy? Bo tyle mniej więcej kosztował pogrzeb Jaruzelskiego urządzony na koszt państwa.
Tymczasem to Kiszczak był głównym mózgiem ostatniej fazy peerelu. Sama nawet mówiła, że to jej mąż wykreował Wałęsę na noblistę, a jego pogrzebem nikt nawet się nie zajął?    Sprawa miała wagę prestiżu państwowego, dlatego poszła z kwitem do instytucji państwowej, jakim jest IPN (a nie jak tutaj twierdzisz, że do mediów).

JB

Data: 2020-02-26 11:36:02
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nu - nie gniewaj się, że naruszam wasze święte ikony, ale życie pokazało, że nie ma dla nich miejsca w polskim panteonie. Co prawda Kościół Lewosławny z Ojcem Redaktorem na czele trzyma się jeszcze swojej ortodoksji na temat takich postaci, jak Wałęsa czy Mazowiecki, lecz bardziej reformowane jego odłamy wspominają już o nich conajwyżej półgębkiem.
No cóż - każdy kościół powinien iść z duchem czasu!   :-DD

JB

Data: 2020-02-26 11:44:07
Autor: Jacek Bialy
[...]

Czy ja jestem na ubecji, żeby odpowiadać na pytania z zawartą w nich tezą?

JB

Data: 2020-02-26 15:55:34
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 3:31:16 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
-- - Co i rusz obrażasz wielkich Polaków, gnido.

Który był większy - Mazowiecki czy Kiszczak?

Masz wątpliwości, antypolska gnido? Dla ciebie najprawdopodobniej Kiszczak; dla normalnych Polaków - Mazowiecki.

   -- - Jedyne, co Balcerowicz "zabijał", kłamco i populisto, to socjalistyczną/sowiecką gospodarką,

Dobrze że nie został lekarzem (nawet syfilisa by 'wyleczył' przez amputację narządów ;)

Mówisz, że syfilisa miałeś? Od kolegów z SB podłapałeś?

    -- - by na jej miejsce weszła gospodarka wolnorynkowa

Tak jak 'weszła' do Rosji?  Kto mu w ogóle dał mandat społeczny?

Demokracja mu dała mandat społeczny. Lecz ty nie wiesz, czym jest demokracja, antypolska gnido.

Wiele osób na Śląsku nie wspomina dobrze tej reformy.

- A skąd pan wie, ile? Ja w 1997 roku, jako outsider, wygrałem na Śląsku wybory parlamentarne. Podkreślając, że restrukturyzacja ich branży jest koniecznością, zaproponowaliśmy pewne programy osłonowe. Myślę, że górnicy wcale nie chcieli, żeby ich synowie pracowali w niewydajnych i niebezpiecznych kopalniach. Podobnie jest zresztą chyba z obecną załogą kopalń. Transformacja Śląska pokazała, że tutejsi fachowcy poradzili sobie świetnie ze zmianami. Dziś wiele osób pracuje tu w nowoczesnych usługach, tak jak w każdym prosperującym europejskim regionie.

Przeczytaj, może coś się nauczysz:

https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,25726430,30-lat-po-wprowadzeniu-planu-balcerowiczaleszek-balcerowicz.html

Data: 2020-02-26 16:10:35
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 4:44:10 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

To najlepiej podsumowuje twoje plucie na Balcerowicza.
To dzięki niemu, i milionom Polaków, którzy prywatną pracą doprowadzili to tego, że Polska przez pierwsze 10, 20, 30 lat po upadku komunizmu osiągała najlepsze wyniki gospodarcze - nie potrafisz wymienić takiego państwa. Potrafisz jedynie pluć jadem, jak to pisowcy.

Data: 2020-03-01 07:46:02
Autor: Jacek Bialy
> [...]

Nowa lawina emigracji ruszyła w 2004 roku, gdy rząd SLD wprowadził Polskę do UE.  I trudno się dziwić - Polska zdążyła już zaliczyć dwa plany Balcerowicza.

   -- - Lawina migracji przypadła na pierwsze rządy PiS, kłamco.

http://biuletynmigracyjny.uw.edu.pl/pliki/resize/zalaczniki/obraz9_0-400x221.png

Nu - dynamika wyjazdów jest największa na początku akcesji, czyli był już klasyczny run, zanim PiS zaczął rządzić.

JB

Data: 2020-03-01 08:00:04
Autor: Jacek Bialy
> [...]

Gospodarka rządzi się swoimi prawami. Czym innym jest rozchwianie  nastrojów społecznych na skutek terapii szokowej, które ciągło się za Balcerowiczem przez wiele lat. Ono mogło skończyć się fatalnie, choć nie musiało.

    -- - O proszę, kolejny raz sobie przeczysz. Teraz już plan Balcerowicza "mógł zakończyć się fatalnie", jeszcze kilka postów wcześniej pisałeś - zakończyło się fatalnie.

Plan Balcerowicza w ogóle się nie zakończył, gdyż na szczęście został przerwany w roku 1991. Jednak pozostawił po sobie długotrwałe skutki społeczne w postaci rozchwiania nastrojów, kryminalizacji życia, pogłębiła się nieufność obywateli do państwa (i tak głęboka po latach komuny), wzrosły nastroje populistyczne w polityce i tak dalej. Te sprawy dopiero teraz są naprawiane.

JB

Data: 2020-03-01 08:14:44
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
    -- - by na jej miejsce weszła gospodarka wolnorynkowa

Tak jak 'weszła' do Rosji?  Kto mu w ogóle dał mandat społeczny?

   -- - Demokracja mu dała mandat społeczny. 'Demokracja' afrykańskich krajów postkolonialnych.

    -- - Lecz ty nie wiesz, czym jest demokracja, (...)

Demokracją nazywasz plebiscyt rozpisany pomiędzy totalitarną władzą a jej tajnymi współpracownikami?
Demokracja oznacza ruch oddolny - rejestrowanie się komitetów wyborczych i tworzenie reprezentacji politycznej społeczeństwa. Gdzie to było w roku 1989?  Towarzysz Kiszczak dobrał sobie partnerów w swoim służbowym lokalu i ty to nazywasz demokracją?

JB

Data: 2020-03-01 08:41:22
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Buuuu ha-ha-ha!
Gdzieś ty to znowu przeczytał, że on był "w zasadzie biedny"?

   -- - Porównałeś kiedyś majątek najbogatszych Polaków z majątkiem najbogatszych Polaków z majątkiem Kiszczaka, któremu z czasów PRLu została willa, emerytura, (...)

Nu - w redakcji 'Wyborczej' policzyli majątek Kiszczaka, japa to przeczytał i japa wszystko wie...          Buuu ha-ha!

   -- - i szafa akt, która 30 lat po upadku komuny stała się jakimś mało znaczącym epizodem z przeszłości?

Skoro te akta były bez znaczenia, to dlaczego prezydent Wałęsa prosił ministra Macierewicza o swoją teczkę?  Dlaczego wypożyczał inne akta i wyrywał z nich kartki?

JB

Data: 2020-03-01 16:37:36
Autor: japanizer
On Monday, March 2, 2020 at 1:14:45 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
>     -- - by na jej miejsce weszła gospodarka wolnorynkowa

> Tak jak 'weszła' do Rosji?  Kto mu w ogóle dał mandat społeczny?

   -- - Demokracja mu dała mandat społeczny. 'Demokracja' afrykańskich krajów postkolonialnych.

Polska, która wyzwoliła się z komunizmu stała się według pana Jacka "afrykańskim krajem postkolonialnym"? Wy naprawdę nie znacie historii własnego kraju.

[...]

Nie wiem, czy przed 1990 byliście zbyt młodzi, czy zbyt głupi.
Porównajcie sobie może głosowania przed rokiem 1990, i te po 1990, OK? I dopiero potem dawajcie tu lekcje czym jest, a czym nie jest demokracja.

Data: 2020-03-01 16:38:38
Autor: japanizer
On Monday, March 2, 2020 at 1:00:05 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

Plan Balcerowicza w ogóle się nie zakończył, gdyż na szczęście został przerwany w roku 1991.

To może się zdecydujcie, czy się zakończył, czy nie zakończył, bo przeczycie sobie w jednym zdaniu.

Data: 2020-03-06 06:47:29
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
   -- - Demokracja mu dała mandat społeczny.

'Demokracja' afrykańskich krajów postkolonialnych.

   -- - Polska, która wyzwoliła się z komunizmu stała się według pana Jacka "afrykańskim krajem postkolonialnym"? Dokładnie tak - przynajmniej do wolnych wyborów w roku 1991.
W krajach Afryki mocarstwa kolonialne zdołały wyhodować lokalne elity, czyli tak zwanych czarnych Europejczyków. Chodzi o ludzi, którzy edukowani w systemie europejskim z pokolenia na pokolenie zatracały związki kulturowe z własnym etnosem. Potrzebni byli najpierw jako administratorzy niższego szczebla, potem pięli się coraz wyżej, kończyli europejskie uniwersytety, by zarządzać sprawami kolonii z coraz wyższego szczebla. W końcu się okazało, że sama instytucja kolonii nie jest potrzebna, że metropolii bardziej opłaca się zezwolić na 'niepodległe' państwo pod warunkiem zwasalizowania jego elit. Większość państw czarnej Afryki powstała w poprzek istniejących tam struktur plemiennych, czy narodowych, ich dzisiejsze granice to często granice administracyjne dawnych tworów kolonialnych. A niepodległość uzyskiwały stopniowo, poprzez reglamentowanie im demokracji. Zatem władza kolonialna ustępuje miejsca swoim protegowanym poprzez częściowo wolne wybory, po czym hucznie proklamuje się niepodległość i tak dalej.
Jednak jest jedna zasadnicza różnica - afrykańskie elity były wyłaniane przez lata w wyniku jakiegoś doboru pozytywnego, gdyż żeby przyswoić sobie w szybkim czasie europejską cywilizację potrzeba sporych zdolności. Jakimi zdolnościami musieli się wykazać peerelowscy kacykowie, żeby przyswoić sobie 'cywilizację' sowiecką?

   -- - Wy naprawdę nie znacie historii własnego kraju.

To Jan Olszewski nazwał czerwcową farsę 'afrykańskimi wyborami' (sam po części brał w niej udział, za co swoją cenę zapłacił).

JB

Data: 2020-03-06 07:16:50
Autor: Jacek Bialy
[...]

Plan Balcerowicza zakładał, że zakończy się sukcesem w ciągu kilku-kilkunastu miesięcy. Po niemal dwóch latach jego wdrażania został przerwany przez pierwszy demokratyczny rząd RP.
Gdyby nie pierwsze wolne wybory, Plan Balcerowicza byłby z uporem wdrażany znacznie dłużej, co mogło skończyć się gospodarczą katastrofą. Pomimo tego, że plan ten został przerwany, pozostawił on po sobie fatalne skutki społeczne..

JB

Data: 2020-03-07 00:55:24
Autor: u2
Polska bogatsza od Portugalii
W dniu 07.03.2020 o 00:53, japanizer@japanizer.org pisze:
A słyszeliście może o tym, że kraje bloku wschodniego były w mocnym stopniu uzależnione od handlu z ZSRR, i gospodarka doznała tzw. "szoku zewnętrznego" po załamaniu się gospodarki ZSRR? Pewnie nie słyszeliście.

niemiecka japa znowu pierdoli:)

Data: 2020-02-25 16:23:32
Autor: boukun
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ha, ha, ha, dobrze, że mu w porę łapki przetrącono! Balcerowicz, Lewandowski, to symbol uwłaszczania się nomenklatury na majątku narodowym Polaków, za złotówkę.

boukun

Data: 2020-02-25 07:28:08
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 12:23:35 AM UTC+9, boukun wrote:

> [...]

Ha, ha, ha, dobrze, że mu w porę łapki przetrącono! Balcerowicz, Lewandowski, to symbol uwłaszczania się nomenklatury na majątku narodowym Polaków, za złotówkę.

A wyjaśniło się coś z ziemią Morawieckiego, którą tak okazyjnie nabył?

Data: 2020-02-25 19:27:03
Autor: Wiesiaczek
W dniu 25.02.2020 o 18:23, boukun pisze:

> [...]

Balcerowicz przeciął komunistyczny wrzód na polskiej gospodarce, na którym się paśli komunistyczni kacykowie. PiSowcy do dziś mu tego nie mogą zapomnieć.

Od kogo jesteśmy bogatsi?
Masz coś z głowa?
No, Ukraina ok, ale na tym koniec.
Rumunia i Węgry nas przegoniły!
O Białorusi z litości nie wspomnę.

--
Wiesiaczek (dziś z ?????????? ????? - Tatarstan - Rosja)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2020-02-25 14:59:50
Autor: z
W dniu 2020-02-25 o 13:50, boukun pisze:
Jaki Balcerowicz ma wkład w rozwój Polski, skoro on ją tylko rujnował i wyprzedawał?

Balcerowicz wg dzisiejszych zaleceń banku światowego dopuścił się zbrodni przeciwko gospodarce swojego państwa.

Kolejne pytanie? Dlaczego bank światowy się wtedy mylił? I czy nie myli się dzisiaj? ;-)

Data: 2020-02-25 06:13:06
Autor: japanizer
On Tuesday, February 25, 2020 at 10:59:53 PM UTC+9, z wrote:
> [...]

Balcerowicz wg dzisiejszych zaleceń banku światowego dopuścił się zbrodni przeciwko gospodarce swojego państwa.

To ciekawe, bo w nierównoległym wszechświecie:

Patrzę na badania naukowe, porównujące wyniki polskiej gospodarki z rezultatami gospodarek innych krajów, które wychodziły z socjalizmu. A one pokazują, że po 1989 r. żadne państwo nie zwiększyło bardziej niż my swojej gospodarki. Nie ma kraju, który osiągnąłby lepsze wyniki od nas przy odmiennej strategii - wolniejszych reform czy ich odkładania. Wszystkie kraje, które postawiły na mniej radykalne kroki, zapłaciły za to wysoką cenę. Proszę spojrzeć na Białoruś czy Ukrainę, która teraz stara się nadrobić stracone lata. Czy mogliśmy iść w 1990 roku inną drogą? Oczywiście! Ale to byłyby gorsze rozwiązania.

Data: 2020-02-25 07:39:53
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Proszę spojrzeć na Białoruś czy Ukrainę, która teraz stara się nadrobić stracone lata. Czy mogliśmy iść w 1990 roku inną drogą?
-- -- -- -- -- -- -

Dokładnie taką drogą poszliśmy w roku 1990, jak Ukraina, Białoruś i Rosja po rozpadzie sowietów. Upadek kołchozów, zakładów pracy i bogacenie się czerwonych hien, które urosły do postaci tamtejszej oligarchii. Proceder trwał o wiele dłużej niż w Polsce - aż do czasu, gdy oligarchowie wycofali 'liberalnych' figurantow i osobiście przejęli władzę.   U nas mogło być podobnie, gdyby nie upadek Muru Berlińskiego i wolne wybory w 1991 roku.

JB

Data: 2020-02-25 08:01:08
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 12:39:54 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

Coś ci się pomyliło z czasami po 2015 roku. Przykładowo:

- wstrzymanie restrukturyzacji górnictwa
- górników w 2019 roku było więcej niż w 2015 roku
- mimo to wydobywali 20% węgla mniej

Przepatrz sobie też raporty o spółkach skarbu państwa - w jeden rok nastąpił spadek ich wartości o ponad 70 miliardów złotych! A w spółkach oczywiście zatrudnienie rośnie, pensje rosną, straty rosną.

A Balcerowicz zrobił dokładnie to, dzięki czemu Polska odniosła największy sukces gospodarczy spośród wszystkich postsowieckich krajów: odciął czerwony nowotwór od polskiej gospodarki. Do dzisiaj kacyki z PiS mu nie mogą tego wybaczyć.

Data: 2020-02-25 09:52:36
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- --

Za Gierka byliśmy 'czwartą potęgą w wydobyciu węgla' i co z tego?

[...]

Jakiej wartości - rynkowej czy księgowej?  Wartość rynkowa zależy od koniunktury na światowych giełdach - tylko nie wiem, co to ma wspólnego z Balcerowiczem.

   -- - A Balcerowicz zrobił dokładnie to, dzięki czemu Polska odniosła największy sukces gospodarczy

Musisz najpierw udowodnić związek Balcerowicza z jakimkolwiek sukcesem. Na razie to jest tylko narracja oparta na cichym założeniu, że największą bolączką socjalizmu było lenistwo pracowników i nieefektywndość państwowych zakładów pracy. Kto chciał w to wierzyć, ten łatwo uwierzył w mit Balcerowicza i szereg podobnych.

   -- - spośród wszystkich postsowieckich krajów: odciął czerwony nowotwór od polskiej gospodarki.

Tylko jak dotąd trudno ci ten nowotwór zdefiniować (a może nie chcesz?) Definicja ekonomiczna może być dla niektórych bardzo wygodna, gdyż przerzuca odium komunizmu na jego ofiary, jakoby było to jakieś gospodarcze nieporozumienie leniwych ludzi, których należy z tego wyleczyć przy pomocy terapii szokowej.  Prawda jest jednak taka, że system ten nie zadomowił się nigdzie samoistnie w warunkach pokojowych. Nośnikiem tego nowotwora była zawsze jakaś wojna i idącą za nią zbrodnia.
Komunizm jako przedłużenie wojny jest systemem zbrodni zorganizowanej na skalę państwową - a nawet ponadpanstwową, gdyż od początku przybierał postać przestępczej ponadnarodowej korporacji. Dlatego największym problemem jaki komunizm niesie ze sobą nie jest taki czy inny pomysł na gospodarkę, lecz zdegenerowane kadry tego systemu, ich wulgarny sposób postrzegania i odnoszenia się do świata oraz toksyczne międzyludzkie relacje, jakie one wokół siebie tworzą. Dlatego komunistom nie udał się ani socjalizm, ani kapitalizm.

JB

Data: 2020-02-25 16:45:22
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 2:52:37 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

- mimo to wydobywali 20% węgla mniej
-- -- -- -- -- -- --

Za Gierka byliśmy 'czwartą potęgą w wydobyciu węgla' i co z tego?

To z tego, że PiS wstrzymał reformę górnictwa - zatrudnienie rośnie, wydobycie spada - czyli wydajność leci na łeb, na szyję. Komuniści z PiS nic się nie nauczyli i marzą o byciu węglową potęgą - Duda czy Mateusz Krzywousty nieraz o tym mówili w złodziejskiej TVPiS.

[...]

Rosną straty, rośnie zatrudnienie w państwowych spółkach, a majątek wcześniej zdrowych spółek energetycznych i innych jest wyprowadzany na wspieranie nierentownego górnictwa. Jak twoim zdaniem w tym przypadku zachowuje się wartość księgowa?

[...]

Największą bolączką socjalizmu była własność państwowa.
Czy się stoi, czy się leży.
Państwowa własność jest mniej efektywna niż prywatna - na ten temat jest niezliczona ilość publikacji i badań naukowych na całym świecie.
Skoro to negujesz - jesteś po prostu populistą.

   -- - spośród wszystkich postsowieckich krajów: odciął czerwony nowotwór od polskiej gospodarki.

Tylko jak dotąd trudno ci ten nowotwór zdefiniować (a może nie chcesz?)

Czego nie rozumiesz w "władza komunistycznych kacyków nad państwowymi zakładami pracy"?

Data: 2020-02-25 22:25:36
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 9:45:24 AM UTC+9, japa...@japanizer.org wrote:

> [...]

Czego nie rozumiesz w "władza komunistycznych kacyków nad państwowymi zakładami pracy"?

A tu najnowszy przykład, że PiS potrafi zrujnować wszystko:

https://www.money.pl/banki/pesa-szuka-pieniedzy-pfr-negocjuje-z-bankami-6482714967103617a.html

  Negocjacje PFR, który przejął Pesę w lipcu 2018 roku, dotyczą dalszego finansowania, bez   którego Pesa może nie przetrwać. I to mimo że spółka dostała aż 1,5 mld zł (z czego 1,2   mld zł to kredyt, a 300 mln zł - gotówka od Funduszu).

No, ale co swojaków się nawsadzało na stanowiska kierownicze! Firma po przejęciu przez państwo firmy sprzedającej pojazdy w wielu państwach Europy zatrudnia coraz więcej ludzi, mnoży stanowiska kierownicze, a produkuje coraz mniej i coraz gorzej. Swojaki z PiS mają w końcu pracę, prawda? A deficyt zasypie się z pieniędzy zabranych podatnikom. Może do wyborów się uda?

Tu pisiorki przejęły za publiczne pieniądze firmę produkującą dla farm wiatrowych - i teraz jest na skraju upadłości, ludzie nie dostają pieniędzy:

https://gs24.pl/st3-offshore-szczecin-perelka-czy-trup-gra-toczy-sie-o-prace-dla-kilkuset-osob/ar/c3-14722570

Ale jeszcze trochę do wydrenowania przez PiS jest. Potem trzeba będzie kolejnego Balcerowicza szukać.

Data: 2020-02-26 04:16:30
Autor: Jacek Bialy
[...]

Istota komunistycznego systemu leży poza ekonomią, dlatego mylisz chorobę z jej objawami - czyli nadal poruszasz się w obrębie mitu. Balcerowicz to był szarlatan, który leczył nowotwora narzędziami rzeźnika nie mając pojęcia o samej chorobie. Na szczęście został w porę odsunięty od pacjenta.

   -- - Państwowa własność jest mniej efektywna niż prywatna

Czasem jest a czasem i nie jest, co zależy od wielu czynników.  Na przykład własność państwowa jest lepsza od prywatnej własności gangsterów - ale skąd o tym miał wiedzieć specjalista od socjalistycznego planowania i statystyki?

  -- - na ten temat jest niezliczona ilość publikacji i badań naukowych na całym świecie.

Własność państwowa niekoniecznie musi być objawem chorobowym, gdyż istnieje w wielu rozwiniętych krajach świata.    A w takiej na przykład Rosji własność państwowa praktycznie nie istnieje. Nawet w sowietach własność państwowa była fikcją, gdyż wszystko łącznie z państwem było własnością komunistycznej korporacji.. Dzisiaj jej wysocy funkcjonariusze podzielili się tym majątkiem zostawiając rosyjskiemu państwu przysłowiowe ochłapy.

   -- - spośród wszystkich postsowieckich krajów: odciął czerwony nowotwór od polskiej gospodarki.

Dał bandycki przykład sowieckim aparatczykom, jak się uwłaszczać na zarządzanym przez nich majątku korporacji. Dobrze, że nie wszystkie postsowieckie kraje z niego skorzystały

Tylko jak dotąd trudno ci ten nowotwór zdefiniować (a może nie chcesz?)
   -- - Czego nie rozumiesz w "władza komunistycznych kacyków nad państwowymi zakładami pracy"?

Przecież wszystko jasne - dzięki Balcerowiczowi władza tych kacyków była transformowana na ich własność, co tylko pogłębiało sowieciarską patologię w naszym kraju.

JB

Data: 2020-02-26 04:28:28
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 9:16:31 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

   -- - Państwowa własność jest mniej efektywna niż prywatna

Czasem jest a czasem i nie jest, co zależy od wielu czynników.

A jakimś badaniem naukowym to podeprzesz?

Data: 2020-02-26 05:12:33
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nie po to Kiszczak do swojego rządu go brał, żeby mu Balcerowicz policję 'uzdrawiał'!       Buuuu ha-ha!
Ale mówiąc już poważnie, nie można leczyć objawów z pominięciem choroby. Dlatego wszelkie zmiany należało zacząć właśnie od sądów i policji, lecz przede wszystkim należało zdobyć do tego społeczny mandat, czyli jak najszybciej doprowadzić do wolnych wyborów, a potem rozpocząć proces dekomunizacji państwa jako warunek konieczny wszelkich posunięć ekonomicznych, takich jak prywatyzacja (lub co więcej - reprywatyzacja).

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- --

Ależ proszę bardzo - wymieniaj po kolei tych wszystkich matołów, którym wkrótce przyszło obudzić się w szambie.  Teraz za karę muszą się szarpać z jakimiś gesrdorfinami...  Szkoda tylko, że za ich ówczesną głupotę muszą do dziś pokutować wszyscy.

JB

Data: 2020-02-26 05:18:13
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 10:12:34 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Ale mówiąc już poważnie, nie można leczyć objawów z pominięciem choroby. Dlatego wszelkie zmiany należało zacząć właśnie od sądów i policji, lecz przede wszystkim należało zdobyć do tego społeczny mandat, czyli jak najszybciej doprowadzić do wolnych wyborów, a potem rozpocząć proces dekomunizacji państwa jako warunek konieczny wszelkich posunięć ekonomicznych, takich jak prywatyzacja (lub co więcej - reprywatyzacja).

No, w gdybaniu to ty zawsze byłeś dobry. Kononowicz to przypadkiem nie ty?

A podasz w końcu jakiś kraj, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu, i przez 30 lat osiągnął lepsze wyniki gospodarcze niż Polska - m.in. dzięki Balcerowiczowi?

Data: 2020-02-26 06:00:13
Autor: Jacek Bialy
> [...]

Ale mówiąc już poważnie, nie można leczyć objawów z pominięciem choroby. Dlatego wszelkie zmiany należało zacząć właśnie od sądów i policji, lecz przede wszystkim należało zdobyć do tego społeczny mandat, czyli jak najszybciej doprowadzić do wolnych wyborów, a potem rozpocząć proces dekomunizacji państwa jako warunek konieczny wszelkich posunięć ekonomicznych, takich jak prywatyzacja (lub co więcej - reprywatyzacja).
(...)
   -- - A podasz w końcu jakiś kraj, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu

Prawie wszyscy nasi sąsiedzi zaczęli wychodzenie z komunizmu od wolnych wyborów, uchwalenia konstytucji i gruntownych reform struktur państwa (sądy, policja) a dopiero potem brali się za naprawianie gospodarki.    -- , i przez 30 lat osiągnął lepsze wyniki niż Polska - m.in. dzięki Balcerowiczowi?

Tak się akurat składa, że obecność Balcerowicza w polskim rządzie zawsze odbijała się negatywnie na gospodarce.. Tak że argument wyjety z dupy (jak większość twoich).

JB

Data: 2020-02-26 06:09:14
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 11:00:16 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

Prawie wszyscy nasi sąsiedzi zaczęli wychodzenie z komunizmu od wolnych wyborów, uchwalenia konstytucji i gruntownych reform struktur państwa (sądy, policja) a dopiero potem brali się za naprawianie gospodarki.

No widzisz, to mniej więcej tak jak u nas czy w innych krajach dawnego bloku wschodniego, które teraz mają szczęście być w Unii Europejskiej.

Niektóre kraje miały więcej szczęścia, i nie miały partii hamulcowych, takich jak ZChN, PC, czy PiS. Niektóre miały mniej szczęścia, i nie miały zdeterminowanej osoby jak Balcerowicz, która zdegradowaną gospodarkę przestawiła na rynkowe tory.

[...]

Bredzisz jak kłamcy i populiści z PiS.

Odpowiesz wreszcie na pytanie? Podasz w końcu jakiś kraj, który tak jak Polska, wyszedł z komunizmu, i przez 30 lat osiągnął lepsze wyniki gospodarcze niż Polska - m.in. dzięki Balcerowiczowi? Widzisz, nie odpowiesz, będziesz wycinał, przeinaczał, pluł, bo tylko to potrafisz, kłamco, tęskniący za komunizmem.

Data: 2020-02-26 06:51:46
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nie tak jak u nas, bo u nas wolne wybory odbyły się najpóźniej w demoludach. Natomiast konstytucję RP uchwalono dopiero w 1997 roku,  podczas gdy inni (łącznie z Bałtami) zrobili to już na początku lat 90.

JB

Data: 2020-02-26 07:00:42
Autor: japanizer
On Wednesday, February 26, 2020 at 11:51:48 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Nie tak jak u nas, bo u nas wolne wybory odbyły się najpóźniej w demoludach. Natomiast konstytucję RP uchwalono dopiero w 1997 roku,  podczas gdy inni (łącznie z Bałtami) zrobili to już na początku lat 90.

Przedtem była tzw. mała konstytucja, która regulowała stosunki w państwie. Dzięki Wałęsie, a wbrew torpedowaniu przez ZChN, PC i wszystko to, na co składa się teraz PiS. W TVPiS nie powiedzieli?

No i chwalony przez ciebie faworyt, Węgry - ich konstytucja weszła w życie w 2012 roku.

Tak więc wiecie, nie jesteście zbyt wiarygodni ze swoimi kłamstwami.

Data: 2020-02-26 07:25:07
Autor: Jacek Bialy
[...]

Mała Bolkowa - nie zdążył do niej wpisać spółek join-ventures w radzieckich bazach wojskowych.

JB

Data: 2020-02-26 07:27:46
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 12:25:09 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Mała Bolkowa - nie zdążył do niej wpisać spółek join-ventures w radzieckich bazach wojskowych.

O widzisz, jak pięknie zapędziłeś się w kozi róg. Argumentów jak zwykle zabrakło, to zaczynasz pisowskie szczucie i plucie. Jakie to przewidywalne.

Data: 2020-02-26 09:25:04
Autor: Jacek Bialy
> [...]

   -- - O widzisz, jak pięknie zapędziłeś się w kozi róg. Argumentów jak zwykle zabrakło

Mam skakać z radości, że konfident SB układał mi konstytucję? To ma być dla ciebie argument, to są wasze wzorce normalności? I na to się obrażacie, że nikt już ich nie chce powielać?

   -- - , to zaczynasz pisowskie szczucie i plucie. Jakie to przewidywalne.

Odwoływanie się do historycznich faktów to dla ciebie 'szczucie i plucie'? W jakim ty lesie się schowałeś?  Wolisz bajki o Czerwonym Kapturku, czy natchnione historyjki o niepokalanym żywocie Genialnego Elektryka?

JB

Data: 2020-02-26 15:46:29
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 2:25:06 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

Mam skakać z radości, że konfident SB układał mi konstytucję? To ma być dla ciebie argument, to są wasze wzorce normalności? I na to się obrażacie, że nikt już ich nie chce powielać?

Konfidentów SB to masz na pęczki w obecnym PiS. I to takich, którzy rzeczywiście zaszkodzili wolnościowym dążeniom Polski.

   -- - , to zaczynasz pisowskie szczucie i plucie. Jakie to przewidywalne.

Odwoływanie się do historycznich faktów to dla ciebie 'szczucie i plucie'?

Nie odwołujesz się do historycznych faktów. Najnormalniej w świecie kłamiesz, plujesz i szczujesz, czyli robisz to, co większość nawiedzonych pisowców.
Nazywanie wielkiego Polaka, jakim był Mazowiecki, "figurantem", potwierdza, że jesteś, kim jesteś - gnidą. Antypolską gnidą.
O byciu antypolską gnidą nie zdecydowałeś wtedy, gdy z radością latałeś z ojcem na pierwszomajowe pochody. Zdecydowałeś sam o tym, gdy wypiłeś pierwszy kieliszek wódki z twoimi kolesiami z SB. Tak radośnie kiedyś o tym tutaj informowałeś - antypolska gnido.

Data: 2020-02-27 07:41:19
Autor: Runt
W dniu 2020-02-27 o 00:46, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

PodPiSuję się pod tym.  ;-)))

Data: 2020-03-01 09:36:43
Autor: Jacek Bialy
[...]

   -- - PodPiSuję się pod tym.  ;-)))

Podpisuj się tak częściej przemiły Runciku - byle nie pod moimi postami..

Buuu ha-ha!

JB

Data: 2020-03-01 19:56:32
Autor: Runt
W dniu 2020-03-01 o 18:36, Jacek Bialy pisze:
[...]

Cos ci sie chłopie merda. To nie mój tekst.

Data: 2020-03-01 15:17:42
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nie twój?   To może dziadzia pod twoją ksywą się podpisał?

Buuuu ha-ha!

JB

Data: 2020-03-02 06:22:48
Autor: Runt
W dniu 2020-03-02 o 00:17, Jacek Bialy pisze:
[...]

Masz jeszcze jakieś mądrości w zanadrzu sieroto poPRL-owska?

Data: 2020-03-01 07:36:17
Autor: Jacek Bialy
[...]

No tak... Gdzie 'japie' kończą się argumenty, tam zaczyna tupać nóżkami i wzywać.

[...]
-- -- -- -- -- -- -- -

Ojoj!  - profanacja świętych ikon kościoła czerskiego musi bardzo boleć jego wyznawców, ale to nie moja wina. Sami pozwoliliście się wprowadzić w rzeczywistość wirtualną wykreowaną przez Gazetę Wyborczą i jej guru, a teraz kłapiecie zębami na każdego, kto wam to szambo pokaże.

JB

Data: 2020-03-01 16:33:12
Autor: japanizer
On Monday, March 2, 2020 at 12:36:18 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

No tak... Gdzie 'japie' kończą się argumenty, tam zaczyna tupać nóżkami i wzywać.

Przecież panie Jacku na kłamaniu byliście przyłapani nieraz, więc co się tak denerwujecie, że złapano was po raz kolejny?

Data: 2020-03-02 06:24:08
Autor: Runt
W dniu 2020-03-02 o 01:33, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Przecież to pajac na usługach każdej władzy.

Data: 2020-03-06 06:12:10
Autor: Jacek Bialy
> [...]

  -- - Przecież panie Jacku na kłamaniu byliście przyłapani nieraz, więc co się tak denerwujecie, że złapano was po raz kolejny?

Nie ja tutaj rzucam epitetami. Przytaczam historyczne fakty, które nazywasz kłamstwami. Gdy fakty przeczą teorii, to tym gorzej dla faktów?

JB

Data: 2020-03-06 06:58:37
Autor: japanizer
On Friday, March 6, 2020 at 11:12:13 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Nie ja tutaj rzucam epitetami. Przytaczam historyczne fakty, które nazywasz kłamstwami. Gdy fakty przeczą teorii, to tym gorzej dla faktów?

Przytoczysz część prawdy dla niepoznaki, reszta to kłamstwa.
Od kolegów ubeków się nauczyłeś, jak z nimi wódkę piłeś?

Data: 2020-03-06 08:10:55
Autor: Jacek Bialy
> [...]

   -- - Przytoczysz część prawdy dla niepoznaki, reszta to kłamstwa.

Które to 'kłamstwa'?   Co dla ciebie jest kłamstwem?

   -- - Od kolegów ubeków się nauczyłeś, jak z nimi wódkę piłeś?

Biedna japa...   Pobaw się z pawianem, może humor ci wróci ;-)

JB

Data: 2020-03-06 15:58:25
Autor: japanizer
On Saturday, March 7, 2020 at 1:10:57 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

   -- - Od kolegów ubeków się nauczyłeś, jak z nimi wódkę piłeś?

Biedna japa...   Pobaw się z pawianem, może humor ci wróci ;-)

Sam tu wiele razy wspominałeś, jak fajnie się piło wódkę z kolesiami z ubecji.
Teraz jesteś jak pisowcy - komunizm upadł, udajesz świętszego od papieża.

Data: 2020-03-07 01:01:41
Autor: u2
W dniu 07.03.2020 o 00:58, japanizer@japanizer.org pisze:
Sam tu wiele razy wspominałeś, jak fajnie się piło wódkę z kolesiami z ubecji.
Teraz jesteś jak pisowcy - komunizm upadł, udajesz świętszego od papieża.

https://www.youtube.com/watch?v=ZhKpIeYeZiI

Ne me quitte pas
Il faut oublier
Tout peut s'oublier
Qui s'enfuit déj?
Oublier le temps
Des malentendus
Et le temps perdu
A savoir comment
Oublier ces heures
Qui tuaient parfois
A coups de pourquoi
Le coeur du bonheur

Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas

Moi, je t'offrirai
Des perles de pluie
Venues de pays
O? il ne pleut pas
Je creuserai la terre
Jusqu'apr?s ma mort
Pour couvrir ton corps
D'or et de lumi?re
Je ferai un domaine
O? l'amour sera roi
O? l'amour sera loi
O? tu seras reine

Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas

Je t'inventerai
Des mots insensé
Que tu comprendras
Je te parlerai
De ces amants-l?
Qui ont vu deux fois
Leur coeur s'embraser
Je te raconterai
L'histoire de ce roi
Mort de n'avoir pas
Pu te rencontrer

Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas

On a vu souvent
Rejaillir le feu
D'un ancien volcan
Qu'on croyait trop vieux
Il est parait-il
Des terres br?lées
Donnant plus de blé
Qu'un meilleur avril
Et quand vient le soir
Pour qu'un ciel flamboie
Le rouge et le noir
Ne s'épousent-ils pas

Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas

Je ne vais plus pleurer
Je ne vais plus parler
Je me cacherai l?
A te regarder
Danser et sourire
Et t'écouter
Chanter et puis rire
Laisse-moi devenir
L'ombre de ton ombre
L'ombre de ta main
L'ombre de ton chien

Mais

Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas
Ne me quitte pas

Data: 2020-02-26 12:23:24
Autor: Jacek Bialy
[...]

Nie widzę żadnej analogii.
Gdyby pisowski rząd zamykał kopalnie a jacyś pisowscy kacykowie zabierali stamtąd jakieś przydatne urządzenia, na przykład kombajny nadające się do budowy np. metra i potem zakładali prywatne spółki, to wtedy owszem - wtedy byłaby analogia do poczynań Balcerowicza. Czy przyczyniłoby się to do wzrostu gospodarczego? Wątpię, gdyż wtedy spadłoby zaufanie obywateli do państwa, wzrosłaby szara strefa, przestępczość, na zwalczanie których to patologii państwo musiałoby wydawać więcej, niż spodziewane zyski z jakichś złodziejskich spółek, które to zyski i tak byłyby szybko transferowane poza granicę kraju, gdyż jak wiadomo, 'na złodzieju czapka gore'.
No ale skąd o tym wszystkim miał wiedzieć Leszek Balcerowicz - doktor habilitowany Szkoły Głównej Planowania i Statystyki?  Przecież w tych szkołach nikt takich okołorynkowych zjawisk ani nie planował, ani w żadne statystyki nie ujmował.

JB

Data: 2020-02-26 16:21:40
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 5:23:26 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

- wstrzymanie restrukturyzacji górnictwa
- górników w 2019 roku było więcej niż w 2015 roku

Ty w ogóle mało co widzisz, poza przekazem z TVPiS.

Tym, co dobijało polską gospodarkę w czasach komuny były wielkie, nierentowne zakłady przemysłowe. Ktoś dopłacał do tej nierentowności, i było to społeczeństwo. Na Białorusi i Ukrainie robią to nadal.

Jak to dobrze ujął Balcerowicz:

  Wracając do okresu rządu Jerzego Buzka - dzięki wspomnianej wcześniej prywatyzacji nie   mamy dziś m.in. państwowego hutnictwa. Proszę sobie wyobrazić, co by było, gdyby w   hutniczych spółkach działy się teraz podobne rzeczy jak w górnictwie. Niepokoje byłyby   dużo większe.

Niestety Balcerowicz nie zajął się górnictwem, i jest to w dalszym ciągu czarna dziura, pochłaniająca każdego roku miliardy złotych.
A w wyniku odwrócenia reform poprzedników przez PiS - ta czarna dziura stała się jeszcze bardziej nierentowna i dopłacamy do niej jeszcze więcej pieniędzy. Wszyscy za to płacimy.

Data: 2020-03-01 07:06:52
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
   -- -  Tym, co dobijało polską gospodarkę w czasach komuny były wielkie, nierentowne zakłady przemysłowe..

Nierentowne?   One były nieefektywne (i chwała im za to!)   To były zakłady funkcjonujące w systemie pracy przymusowej, których zadaniem było wykonywanie planu. Na kopalniach oprócz ludzi i maszyn górniczych pracowały kruszarki kamienia, który to kamień po cichu dosypywano do węgla, żeby plan się zgadzał. A skoro plan wykonany, to trudno mówić o jakiejś nierentowności. -- - Ktoś dopłacał do tej nierentowności, i było to społeczeństwo.

Niby z czego dopłacał? Człowiek przeciętnie zarabiał 30$ brutto, z czego płacił jakieś 10% podatku dla państwa, które było właścicielem jego zakładu pracy. Myślisz, że za trzy dolary od łebka komunistyczne państwo mogło utrzymać tak gigantyczny przemysł?  A skąd na wojsko, policję i całą resztę? Odpowiedź jest taka, że system podatkowy był fikcją a ludzie nie płacili na nic, tylko harowali na wszystko.

-- - Na Białorusi i Ukrainie robią to nadal.

Nieprawda.  Wielkie zakłady pracy na Ukrainie przeszły na własność oligarchów, którzy siłą rzeczy muszą dbać o ich rentowność. Na Białorusi dominuje jeden oligarcha (monogarcha?), który dopłaca do niektórych skansenów socjalizmu w trosce o swoją popularność. I z tego co widać, dochód na głowę Bialorusina jest ponad dwa razy wyższy od tego, jaki jest na Ukrainie.

   -- - Jak to dobrze ujął Balcerowicz:
       [   -- - ciach -- -   ]

Abstrahując od jego słów, mógłbym osobiście cieszyć się z tęgo, że wycinał ten syf na Śląsku. Problem jednak w tym, że on wylewał dziecko z kąpielą. Za jego czasów w naszym regionie bardzo wzrosła przestępczość. Bezrobotni zaczęli przemycać z Niemiec spirytus przemysłowy, w niektórych oddziałach ZUS porobiły się spółdzielnie lekarskie, które sprzedawały różne stopnie niepełnosprawności. Komuch myślał, że 'biedacy' przyjdą do niego pracować, lecz ludzie są bardziej skomplikowani, niż komuchowi to się wydaje.

JB

Data: 2020-03-01 16:31:26
Autor: japanizer
On Monday, March 2, 2020 at 12:06:53 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
   -- -  Tym, co dobijało polską gospodarkę w czasach komuny były wielkie, nierentowne zakłady przemysłowe.

Nierentowne?

Tak. Wiesz, co znaczy to słowo?

> [...]

Niby z czego dopłacał? Człowiek przeciętnie zarabiał 30$ brutto z czego płacił jakieś 10% podatku dla państwa, które było właścicielem jego zakładu pracy. Myślisz, że za trzy dolary od łebka komunistyczne państwo mogło utrzymać tak gigantyczny przemysł?  A skąd na wojsko, policję i całą resztę? Odpowiedź jest taka, że system podatkowy był fikcją a ludzie nie płacili na nic, tylko harowali na wszystko.

A myślisz że dlaczego teraz człowiek w Polsce przeciętnie zarabia 1000$ brutto i więcej?

Bo nie musi dopłacać do nierentownych (zapoznaj się z definicją; rentowność nie oznacza "kamienie zmieszane z węglem").

-- - Na Białorusi i Ukrainie robią to nadal.

Nieprawda.  Wielkie zakłady pracy na Ukrainie przeszły na własność oligarchów, którzy siłą rzeczy muszą dbać o ich rentowność.

To jest naprawdę proste, panie Jacku.
Owszem, pewna niewielka część tych wielkich zakładów pracy przeszła na własność oligarchów. Zakłady są dalej anachroniczne i w interesie oligarchów jest, by Ukraina była zacofana - bo wtedy pensje są niskie, pracownicy tani - można łatwym kosztem, bez reformatorskiego wysiłku, wydobywać jakieś rudy żelaza, kruszywa, ścinać drewno itd. Czyli wszystko, co mało skomplikowane, a do czego potrzeba albo masy ludzi, albo drogich, i nowoczesnych maszyn.

Lecz wielka część tych zakładów jest nadal we władaniu państwa - tu się zatrudni swojaka, tam się zatrudni innego, bez wysiłku - czyli jak za komuny; jak za PiS. Czemu dodałem, jak za PiS? Od czasu, jak dorwali się do władzy, wartość spółek Skarbu Państwa spadła o jakieś sto miliardów złotych. To jest ten sam mechanizm, jaki mieliśmy za komuny.

[...]

I skoro na tej Białorusi tak dobrze, do dlaczego są od nas dużo biedniejsi i przyjeżdżają do pracy do Polski?

[...]

To już musisz mieć pretensje do speców z PC, ZChN, tych od ówczesnego resortu sprawiedliwości. Dzisiaj są w PiS. Czemu nie do nich nie masz pretensji, skoro przestępczość to była ich domena? Nota bene, korupcja w Polsce rośnie od dwóch czy trzech lat.

Data: 2020-03-06 03:47:31
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
   -- -  Tym, co dobijało polską gospodarkę w czasach komuny były wielkie, nierentowne zakłady przemysłowe.

Nierentowne?

   -- - Tak. Wiesz, co znaczy to słowo?

To zależy dla kogo. Dla hitlerowców rentowny był obóz gazujący tysiąc osób dziennie (gdy nie przychodził nowy transport, nastawał głód w barkach). Dla bolszewików rentowne były kołchozy, w których z głodu umierało 20% populacji (reszta przynosiła ukryte kosztowności i o to chodziło). Dla gierkowych pezetpeerowców rentowna była kruszarka kamienia, bo utrzymywała załogę we wspólnocie hańby i strachu - poza tym pomagała wykonać plan niskim kosztem, o czym już wspominałem:

Data: 2020-03-06 05:18:26
Autor: japanizer
On Friday, March 6, 2020 at 8:47:33 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

 > One były nieefektywne (i chwała im za to!)   To były zakłady funkcjonujące w systemie pracy przymusowej, których zadaniem było wykonywanie planu. Na kopalniach oprócz ludzi i maszyn górniczych pracowały kruszarki kamienia, który to kamień po cichu dosypywano do węgla, żeby plan się zgadzał. A skoro plan wykonany, to trudno mówić o jakiejś nierentowności.

OK, czyli właśnie po raz kolejny udowodniłeś, że nie wiesz, co oznacza słowo "rentowność". W jaki sposób ty masz zrozumieć, dlaczego upadł komunizm?

Data: 2020-03-06 04:22:16
Autor: Jacek Bialy
[...]

Bo mu nikt nie każe pracować za mniej.    -- - Bo nie musi dopłacać do nierentownych Nikt w peerelu nie dopłacał do niczego, gdyż przeciętny człowiek był po prostu okradany ze swojej pracy - i to niekoniecznie w celu utrzymania 'nierentownych' zakładów. O wiele więcej kasy szło na aparat partyjno-państwowy i jego resorty siłowe, utrzymanie ich wysokiego statusu społecznego, standardu życia ich funkcjonariuszy i tak dalej. Z produktywnego punktu widzenia stanowili wartość zerową, natomiast kosztowali więcej niż 'nierentowne' zakłady pracy.

   -- - (zapoznaj się z definicją; rentowność nie oznacza "kamienie zmieszane z węglem").

Już ci mówiłem, że każdy definiuje życie na swój sposób. Gdyby kruszarka kamienia nie była rentowna dla kogoś w peerelowskiej kopalni, to by jej tam nikt nie instalował. Generalnie rentowne było wszystko, co pozwalało okradać komunistyczny system, a więc nie pozwalało do reszty okradać siebie.

JB

Data: 2020-03-06 05:15:52
Autor: japanizer
On Friday, March 6, 2020 at 9:22:18 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

   -- - A myślisz że dlaczego teraz człowiek w Polsce przeciętnie zarabia 1000$ brutto i więcej?

A nie zarabia przeciętnie $100000, bo mu każą pracować za mniej?

Z logicznego myślenia to zawsze się wykładałeś przy pierwszej lepszej okazji.

   -- - Bo nie musi dopłacać do nierentownych Nikt w peerelu nie dopłacał do niczego

Nawet nie wiesz, jakie bzdury wypisujesz.

[ciach bzdury]

Data: 2020-03-06 08:00:35
Autor: Jacek Bialy
> [...]

Bo mu nikt nie każe pracować za mniej.

  -- - A nie zarabia przeciętnie $100000, bo mu każą pracować za mniej?

Wolny przepływ ustala poziom płac i cen. Żeby zmusić ludzi do pracy za mniej, trzeba ograniczyć ich wolność wyboru, jak było to w czasach komuny.

   -- - Z logicznego myślenia to zawsze się wykładałeś przy pierwszej lepszej okazji.
   -- - Bo nie musi dopłacać do nierentownych

Nikt w peerelu nie dopłacał do niczego

   -- - Nawet nie wiesz, jakie bzdury wypisujesz.

Bzdurą jest dywagowanie nad rentownością komunistycznych zakładów pracy bez dokładnego rozeznania tematu, co dla komunistycznej władzy w danej sytuacji było bardziej lub mniej opłacalne. Na przykład kruszarka kamienia opłacała się załodze kopalni, gdyż pomagała wykonać plan. Gdyby taka kruszarka nie opłacała się lokalnemu aparatowi władzy, to wystarczył jeden telefon, żeby ją zlikwidować i wsadzić kogo trzeba. Lecz po co to robić z powodu kruszarki?  Czy nie lepiej ją zostawić w charakterze polisy ubezpieczeniowej?    Bo przecież wiemy, co tam kruszycie, ale spróbujcie nam teraz podskoczyć..       Buuuu ha-ha!

JB

Data: 2020-03-06 15:56:28
Autor: japanizer
On Saturday, March 7, 2020 at 1:00:38 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:

> [...]

Wolny przepływ ustala poziom płac i cen. Żeby zmusić ludzi do pracy za mniej, trzeba ograniczyć ich wolność wyboru, jak było to w czasach komuny.

A widzicie - czyli sami przyznajecie, że komunistyczna gospodarka była niewydolna. Nie rozumiecie jeszcze dlaczego zbankrutowała.

> [...]

Bzdurą jest dywagowanie nad rentownością komunistycznych zakładów pracy bez dokładnego rozeznania tematu, co dla komunistycznej władzy w danej sytuacji było bardziej lub mniej opłacalne. Na przykład kruszarka kamienia opłacała się załodze kopalni, gdyż pomagała wykonać plan. Gdyby taka kruszarka nie opłacała się lokalnemu aparatowi władzy, to wystarczył jeden telefon, żeby ją zlikwidować i wsadzić kogo trzeba. Lecz po co to robić z powodu kruszarki?  Czy nie lepiej ją zostawić w charakterze polisy ubezpieczeniowej?    Bo przecież wiemy, co tam kruszycie, ale spróbujcie nam teraz podskoczyć..       Buuuu ha-ha!

Tak, już wiemy, że nie macie pojęcia, czym jest rentowność. W związku z tym nie możecie mieć pojęcia, dlaczego komunizm upadł.

Data: 2020-03-07 00:59:08
Autor: u2
W dniu 07.03.2020 o 00:56, japanizer@japanizer.org pisze:
Tak, już wiemy, że nie macie pojęcia, czym jest rentowność. W związku z tym nie możecie mieć pojęcia, dlaczego komunizm upadł.

ale ale ciągle się podnosi z grobu i straszy japę:)

https://www.youtube.com/watch?v=-gpiYxpA2QA

Je vous parle d'un temps,
Que les moins de vingt ans,
Ne peuvent pas connaître,
Montmartre en ce temps l?,
Accrochait ses lilas,
Jusque sous nos fen?tres,
Et si l'humble garni,
Qui nous servait de lit,
Ne payait pas de mine,
C'est l? qu'on s'est connu,
Moi qui criait famine et toi,
Qui posait nue,

La Boh?me, la Boh?me,
Ca voulait dire, on est heureux,
La Boh?me, la Boh?me,
Nous ne mangions,
Qu'un jour sur deux.

Dans les cafés voisins,
Nous étions quelques uns,
Qui attendions la gloire,
Et bien que miséreux,
Avec le ventre creux,
Nous ne cessions d'y croire,
Et quand quelques bistrots,
Contre un bon repas chaud,
Nous prenaient une toile,
Nous récitions des vers,
Grouppés autour du po?le,
En oubliant l'hiver.

La Boh?me, la Boh?me,
Ca voulait dire,
Tu es jolie,
La Boh?me, la Boh?me,
Et nous avions tous du génie.

Souvent il m'arrivait,
Devant mon chevalet,
De passer des nuits blanches,
Retouchant le dessin,
De la ligne d'un sein,
Du galbe d'une hanche,
Et ce n'est qu'au matin,
L'on s'asseyait enfin,
Devant un café cr?me,
Epuisés, mais ravis,
Faut-il bien que l'on s'aime,
Et que l'on aime la vie.

La Boh?me, la Boh?me,
Ca voulait dire, on a vingt ans,
La Boh?me, la Boh?me,
Et nous vivions de l'air du temps.

Quant au hasard des jours,
Je m'en vais faire un tour,
A mon ancienne adresse,
Je ne reconnais plus,
Ni les murs, ni les rues,
Qu'y ont vus ma jeunesse,
En haut d'un escalier,
Je cherche l'atelier dont plus rien ne subsiste,
Dans son nouveau décor,
Momtmartre semble triste,
Et les lilas sont morts.

La Boh?me, la Boh?me,
On était jeunes,
On était fous,
La Boh?me, la Boh?me,
Ca ne veut plus rien dire du tout.

Data: 2020-03-07 14:12:49
Autor: Jacek Bialy
[...]

A któż wam to powiedział towarzyszu japa, że była niewydolna?  Skoro lud roboczy zapierdalał za 20$ na miesiąc, to dlaczego miała być niewydolna?!

   -- - Nie rozumiecie jeszcze dlaczego zbankrutowała.

Wy japa znacie łagier, który 'zbankrutował'?            Buuu ha-ha!

_kolektyw

Data: 2020-03-07 17:18:59
Autor: japanizer
On Sunday, March 8, 2020 at 7:12:50 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

A któż wam to powiedział towarzyszu japa, że była niewydolna?  Skoro lud roboczy zapierdalał za 20$ na miesiąc, to dlaczego miała być niewydolna?!

Bo była nierentowna. Zapoznaj się z tym słowem.

Powiem ci to bardziej obrazowo.

Zakładasz firmę, i zatrudniasz 20000 ludzi.
10000 z nich kopie rowy i dostają $10 na miesiąc, a pozostali je zasypują, i dostają $15 na miesiąc. Trzeba jeszcze wydać pieniądze na zużyte łopaty.

Rozumiesz już, dlaczego komunistyczna gospodarka była nierentowna i niewydolna?

   -- - Nie rozumiecie jeszcze dlaczego zbankrutowała.

Wy japa znacie łagier, który 'zbankrutował'?            Buuu ha-ha!

Z własnej głupoty się śmiejecie - Jacku, który tak kochał komunę, że chlał wódkę z ubekami (ale skąd wtedy miał wiedzieć, że komuna upadnie?).

Data: 2020-03-08 07:33:20
Autor: Runt
W dniu 2020-03-08 o 02:18, japanizer@japanizer.org pisze:

Z własnej głupoty się śmiejecie - Jacku, który tak kochał komunę, że chlał wódkę z ubekami (ale skąd wtedy miał wiedzieć, że komuna upadnie?).

Jacus i to całe wielbiące dzis PiS towarzystwo wciąż ma nadzieję, że wróci. Z Biedroniem na czele.

Data: 2020-03-08 07:31:46
Autor: Runt
W dniu 2020-03-07 o 23:12, pawian Jacek Bialy pisze:
[...]

brak argumentów więc atak ad personam? ;-)))

że była niewydolna?

Ekonomiści z PiS.

Skoro lud roboczy zapierdalał

Pracował. Nie masz argumentów wiec wulgaryzmy?

za 20$ na miesiąc,

Po ile był wtedy dolar?

to dlaczego miała być niewydolna?!

"Czy się stoi, czy się leży...."

    -- - Nie rozumiecie jeszcze dlaczego zbankrutowała.

Wy japa

brak argumentów więc atak ad personam? ;-)))

znacie łagier,

To cos w twoim rodzimym jezyku oznacza?

który 'zbankrutował'?            Buuu ha-ha!

Partia! Gierek! Partia! Gierek! Bu-bu-bu!

_kolektyw

Sowiecki wymysł ;-))

Data: 2020-03-08 12:20:43
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
za 20$ na miesiąc,

   -- - Po ile był wtedy dolar?

Jak to po ile?  Był zawsze po tyle, ile ludzie za niego płacili.

JB

Data: 2020-03-09 06:42:52
Autor: Runt
Polska bogatsza od Portugalii
W dniu 2020-03-08 o 20:20, Jacek Bialy pisze:
za 20$ na miesiąc,
    -- - Po ile był wtedy dolar?
Jak to po ile?
Czyli po ile? Wiesz czy nie?
Był zawsze po tyle, ile ludzie za niego płacili.
Czyli po ile?

Data: 2020-03-08 13:25:16
Autor: Zenek Kapelinder
Polska bogatsza od Portugalii
ty pizdziak vel runt dziura w dupie znawca wszystkiego jesteś. Taki znawca co w niedzielę o wpół do siódmej wstaje.

Data: 2020-03-09 06:43:14
Autor: Runt
W dniu 2020-03-08 o 21:25, CWEL Zenek Kapelinder pisze:
ty pizdziak vel runt dziura w dupie znawca wszystkiego jesteś. Taki znawca co w niedzielę o wpół do siódmej wstaje.

W O N !!!

Data: 2020-03-06 05:59:49
Autor: Jacek Bialy
[...]

Czyli tak jak pisałem - każdy ma własne rozumienie rentowności, dlatego o wszystkim decyduje czynnik ludzki. Jeżeli o gospodarce decydują elity postkolonialne, to one nie stworzą nowej jakości. Gdy dawny hegemon słabnie, zaczną tworzyć własne struktury feudalne, albo znajdą sobie nowego na Zachodzie i będą mu służyć w zamian za wsparcie polityczno-piarowe..

[...]
-- --

Spada wartość rynkowa z powodu sytuacji na giełdach, a nie z przyczyn fundamentalnych. Fundamenty naszej gospodarki jak na razie mają się nieźle.

[...]

Bo w Polsce jest lepiej dzięki temu, że udało nam się powstrzymać proces oligarchizacji kraju i jego gospodarki, który to proces rozpoczęły tak zwane reformy ministra Balcerowicza.

JB

Data: 2020-03-06 06:57:34
Autor: japanizer
On Friday, March 6, 2020 at 10:59:51 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
> [...]

Spada wartość rynkowa z powodu sytuacji na giełdach, a nie z przyczyn fundamentalnych. Fundamenty naszej gospodarki jak na razie mają się nieźle.

Światowe giełdy spadają mniej więcej od tygodnia, przez ostatnie pięć lat niemal nieprzerwanie rosły, wraz ze wzrostem światowej gospodarki.

W Polsce dla odmiany państwowe przedsiębiorstwa straciły w ostatnich pięciu latach jakieś 100 mld zł wartości.

Za to można by zbudować elektrownię atomową, szybką kolej czy autostrady pomiędzy wszystkimi byłymi 49 miastami wojewódzkimi.

> [...]

Bo w Polsce jest lepiej dzięki temu, że udało nam się powstrzymać proces oligarchizacji kraju i jego gospodarki, który to proces rozpoczęły tak zwane reformy ministra Balcerowicza.

Łżesz, jak zwykle.

Data: 2020-03-06 16:39:34
Autor: Zenek Kapelinder
Polska bogatsza od Portugalii
To nie państwowe przedsiębiorstwa straciły jak napisałeś sto miliardów wartości. Te pieniądze stracili drobni i średni ciulacze na rzecz rekinów giełdowych.

Data: 2020-03-01 18:13:16
Autor: Runt
W dniu 2020-03-01 o 16:06, pajac Jacek Bialy pisze:

Nierentowne?   One były nieefektywne (i chwała im za to!)

Ty dziadzia chyba jesteś jakis historyk albo cuś czyli taki wizjoner przeszłości.

Data: 2020-03-01 09:43:03
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Nierentowne?   One były nieefektywne (i chwała im za to!)

   -- - Ty dziadzia chyba jesteś jakis historyk albo cuś czyli taki wizjoner
przeszłości.

Dziadzia szuka cie na wybiegu, a ty tu plączesz się ludziom pod nogami.

JB

Data: 2020-03-01 19:57:42
Autor: Runt
W dniu 2020-03-01 o 18:43, pajac Jacek Bialy pisze:
Nierentowne?   One były nieefektywne (i chwała im za to!)

    -- - Ty dziadzia chyba jesteś jakis historyk albo cuś czyli taki wizjoner
przeszłości.

Dziadzia szuka cie na wybiegu,

Szukaj dziadzia, szukaj!

a ty tu plączesz się ludziom pod nogami.

Dziadzia, wypierz kalesony ;-)))

Data: 2020-03-01 15:24:31
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Dziadzia szuka cie na wybiegu,

   -- - Szukaj dziadzia, szukaj!

Jutro za karę posiedzisz cały dzień w klatce.

Data: 2020-03-02 06:23:13
Autor: Runt
W dniu 2020-03-02 o 00:24, cymbał Jacek Bialy pisze:
Dziadzia szuka cie na wybiegu,

    -- - Szukaj dziadzia, szukaj!

Jutro za karę posiedzisz cały dzień w klatce.

Chcesz banana? ;-))))

Data: 2020-03-06 07:28:42
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
Dziadzia szuka cie na wybiegu,

    -- - Szukaj dziadzia, szukaj!

Jutro za karę posiedzisz cały dzień w klatce.

  -- - Chcesz banana?

Od pawiana?

Data: 2020-02-27 07:40:01
Autor: Runt
W dniu 2020-02-26 o 21:23, Jacek Bialy pisze:
[...]

Albo np. okradali kontenery PCK ;-)))

Data: 2020-02-25 13:37:45
Autor: boukun

Data: 2020-02-25 18:17:27
Autor: 𝓢𝔂𝓵𝓿𝓲𝓸 𝓑𝓪𝓵𝓬𝓸 𝓷𝓮𝓽𝓽𝓲
Am 25.02.20 um 11:05 schrieb japanizer@japanizer.org:
[...]

Bogaty jest ten boukun! Siegnalem po statystyki dochodu narodowego brutto wedlug sily nabywczej. Porownanie tam jest bardziej realistyczne, bo dla mieszkanca Polski, Portugalii, Ukrainy, Bialorusi albo Kostaryki jest wazniejsze porownanie cen i zawartosci wlasnych portfeli.

I tak Polska (48) miala w roku 2018 $ 32.005, Portugalia (46) $ 32.412, Ukraina (117) $ 9.287, Bialorus (70) $ 19.941, Kostaryka (82) $ 17.566. A gdy porownam inne kraje, w ktorych kiedys bylem, z Niemcami (nr 19 i $ 52.386) to duma mnie wcale nie rozpiera. Np. Kostaryka (82), Mozambik (186), Lesoto (157), RPA (94), Zimbabwe (164), Tajlandia (72), Grecja (54), Turcja (56), USA (12), Kanada (24).

https://de.wikipedia.org/wiki/Liste_der_L%C3%A4nder_nach_Bruttoinlandsprodukt_pro_Kopf

Ale co praktycznie oznacza dla przecietnego zjadacza chleba poziom dochodu narodowego, czyli wartosc wszystkich wytworzonych w kraju dobr i uslug? Zarabia przecietny Polak (wliczajac w to niemowleta, bezrobotnych, emerytow, inwalidow itd.) miesiecznie $ 2.667,  Niemiec $ 4.365 brutto? Bardziej realistyczne jest juz EUR 1.912 (DE) i EUR 602 (PL).

Wedlug szacunkow sily nabywczej per capita Polska zajmowala w roku 2018 w Europie 29 miejsce ze srednia 7.228 euro na osobe.

Przoduje Warszawa z 13.535 euro na glowe albo 87% wiecej pieniedzy niz srednia krajowa i 95% sredniej europejskiej. Sredniakami polskimi sa powiaty kepinski i minski ze srednia sila nabywcza 7.243 i 7.218 euro na osobe, a w najslabszym powiecie przysuskim jest to 4.295, czyli mniej niz 60% polskiej sredniej.
Porownujac z innymi krajami europejskimi zauwaza sie w Polsce duza roznice miedzy bogatymi i biednymi powiatami: z badanych 380 powiatow mieszkancy biednych maja mniej niz 1/3 pieniedzy niz mieszkancy bogatszych.

https://www.onlinemarktplatz.de/97056/gfk-kaufkraft-europa-2018-europaeer-haben-2018-rund-355-euro-mehr-zur-verfuegung/

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

          /\_/\
( o o )
==_Y_==
  `-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://pokazywarka.pl/ibq71l/
????????????????????????????????????????????????????????????????????
  "Andrzej Duda jest erudytą, jemu miód z ust kapie, on ma pyłek kwiatowy na ustach. Doskonale potrafi dobierać słowa bez kartki i natychmiast może mówić godzinami i chyba takiego powinniśmy mieć prezydenta" (król remiz Sławomir Świerzyński)

Data: 2020-02-26 11:53:58
Autor: Jacek Bialy
Polska bogatsza od Portugalii
  - dochód na mieszkańca w Polsce w 2019 roku wynosi 33 891 dolarów

No właśnie!       A teraz szukaj Szarik, ile wynosił dochód mieszkańca za rok 1991, czyli pod koniec Planu Balcerowicza, kiedy jedna czwarta obywateli wycierała krawężniki pod urzędami zatrudnienia?

JB

Data: 2020-02-26 16:15:19
Autor: japanizer
On Thursday, February 27, 2020 at 4:53:59 AM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

Pięknie zapędziłeś się w kozi róg, antypolska gnido.

https://www.google.com/publicdata/explore?ds=d5bncppjof8f9_&ctype=l&strail=false&bcs=d&nselm=h&met_y=ny_gdp_pcap_cd&scale_y=lin&ind_y=false&rdim=region&idim=country:POL:UKR:BLR&ifdim=region&hl=en&dl=en&ind=false

Data: 2020-02-27 02:39:27
Autor: andal
On Wed, 26 Feb 2020 16:15:19 -0800, japanizer wrote:

[...]

gnide to masz tutaj:

https://kwejk.pl/tag/balcerowicz

Data: 2020-02-27 02:39:54
Autor: andal
On Thu, 27 Feb 2020 02:39:27 +0000, andal wrote:

[...]

ps.
sam tez nia jestes

Data: 2020-03-01 09:24:34
Autor: Jacek Bialy
[...]

No i znalazłeś ten dołek?  BKB najniższy od powojennych czasów - na rok 1991, czyli na koniec ministrowania pana Balcerowicza..

JB

Data: 2020-02-25 13:43:43
Autor: Wiesiaczek
W dniu 25.02.2020 o 12:35, boukun pisze:
[...]

O ile Polska i Ukraina przejechały się na amerykańskiej "demokracji" to Białoruś stała się faktycznie potegą gospodarczą, przynajmniej w stosunku do Polski i Ukrainy.
Co z tego, że być może dochód na głowę tam jest niższy, skoro paliwo jest tam o połowę tańsze niż u nas?
To gdzie w końcu jest lepieJ
Z innymi cenami jest podobnie więc takie porównania są dobre dla celów propagandowych, ale na tym koniec.
O ile Białoruś jest eksporterem żywności, światowym producentem maszyn ciężkich, ma silną armię, szkolnictwo, lecznictwo etc. To z czym polaczki moga im podskoczyć?
Tym, ze mają największe w Europie zasoby naturalne?
Niestety, sa one eksploatowane przez okupantów a naszym sukcesem jest eksport palet i kamieni do kapusty.

Data: 2020-02-25 03:12:10
Autor: japanizer
On Tuesday, February 25, 2020 at 7:43:45 PM UTC+9, Wiesiaczek wrote:

> [...]
Co z tego, że być może dochód na głowę tam jest niższy, skoro paliwo jest tam o połowę tańsze niż u nas?

A samochody po ile? Telewizor, pralka, komputer czy telefon komórkowy? Bilet na samolot?

A i Putin niedawno się obraził; ceny ropy będą rynkowe, a Białoruś rozgląda się za dostawami ropy z... Polski:

https://belsat.eu/pl/news/bialorus-chce-kupic-rope-w-polsce-i-w-innych-krajach/

Tak że widzicie, komuszku, waszą propagandę to sobie wsadźcie tam, gdzie ciemno.

To gdzie w końcu jest lepieJ

To jasne - wystarczy popatrzeć na kierunki migracji ludności.

Z innymi cenami jest podobnie więc takie porównania są dobre dla celów propagandowych, ale na tym koniec.
O ile Białoruś jest eksporterem żywności,

W 2018 - eksport rolno-spożywczy z Białorusi: 5 mld 200 mln dolarów W 2018 - eksport rolno-spożywczy z Polski: 29,3 mld euro

światowym producentem maszyn ciężkich, ma silną armię

Tak silną, jak armia rosyjska, czy jak armia polska przed 1990 rokiem. To prawda.

Niedługo zresztą być może Białoruś na powrót zintegruje się z Rosją.

Data: 2020-02-25 14:56:46
Autor: z
Polska bogatsza od Portugalii
Pytania się nasuwają:
- Dlaczego tak późno panie Miller i Cimoszewicz (europosłowie z KO)
- Dlaczego tylko Portugalia panie Balcerowicz (czy najpierw trzeba była tak upaść żeby teraz mozolnie się podnosić pod nadzorem korporacji zachodnich?
- Dzięki UE czy pomimo UE panie TUSK. Wieszczysz rozpad czy świetlaną przyszłość UE? Chcesz być tym prezydentem czy dalej się wahasz? ;-)

Data: 2020-02-25 23:55:03
Autor: 𝓢𝔂𝓵𝓿𝓲𝓸 𝓑𝓪𝓵𝓬𝓸 𝓷𝓮𝓽𝓽𝓲
Am 25.02.20 um 15:56 schrieb Runt:
[...]

Jesli chodzi o sile nabywcza 29 miejsce w Europie. 7.228 euro na osobe w 2018 r. Średnia europejska 14.292 (od Albanii do Cypru)

https://www.onlinemarktplatz.de/97056/gfk-kaufkraft-europa-2018-europaeer-haben-2018-rund-355-euro-mehr-zur-verfuegung/

https://geodaten.gfk.com/fileadmin/user_upload/microsites/geodaten/de/DE_Kaufkraft-Europa-2019-Kompendium.pdf

A tu swiat - koszty utrzymania, dochod i sila nabywcza

https://www.worlddata.info/cost-of-living.php