Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Polska do pewnego stopnia skorzystała z kryzysu w strefie euro, choć mogła z niego skorzystać dużo bardziej - mówi Geoff Cutmore, czołowy dziennikarz telewizji CNBC Europe

Data: 2013-12-17 12:40:15
Autor: boukun
Polska do pewnego stopnia skorzystała z kryzysu w strefie euro, choć mogła z niego skorzystać dużo bardziej - mówi Geoff Cutmore, czołowy dziennikarz telewizji CNBC Europe
Użytkownik "miś z okienka" <miszokienka@.pl> napisał w wiadomości news:l8pcbb$b8l$2node1.news.atman.pl...
Na tle wielu krajów Europy Polska to kraj, gdzie jest wiele dynamizmu, aktywności. Co więcej, zjawiska będące dużym wyzwaniem dla strefy euro, dla Polski były w pewnym sensie korzystne - zwiększył się eksport, a wysoka jakość siły roboczej zachęciła zachodnie firmy do przenoszenia tutaj produkcji i usług.
Polska do pewnego stopnia skorzystała więc z kryzysu, choć mogła skorzystać dużo bardziej. Być może nie tylko jak tak sądzę, ale również premier Donald Tusk, skoro przetasował ostatnio swój gabinet.
http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/706245,1072148-Polska-powinna-zadbac-o-zdrowe-fundamenty.html

Gen. Waldemar Skrzypczak: myślałem, że tylko NKWD strzelało w ten sposób

Gdy wejdą do nas zachodnie firmy, zniszczą wszystko, ponieważ nasza zbrojeniówka
nie jest aż tak silna, by konkurować z zagranicznymi gigantami. Nie wierzę, że
będą chcieli dać nam technologię. Rzucą ochłapy, malowanie powłok malarskich.
Zrobią z naszych fachowców młotkowych. Straty będą wielkie. Teraz obawiam się
tego, by Polska nie uległa presji politycznej i biznesowej ze strony państw,
które chcą zgarnąć naszą kasę i zniszczyć polską zbrojeniówkę. To główna
przyczyna tego, dlaczego mnie uwalono. To, jak zostałem potraktowany, było
niczym strzał w plecy, a myślałem, że to NKWD strzelało w ten sposób - ostrzega
w rozmowie z Wirtualną Polską gen. Waldemar Skrzypczak, były wiceminister MON.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,98594,title,Gen-Waldemar-Skrzypczak-myslalem-ze-tylko-NKWD-strzelalo-w-ten-sposob,wid,16259107,wiadomosc.html

boukun