Polska jako jedyna traci na nowej propozycji budżetu Unii

Data: 2012-11-24 21:09:13
Autor: Jusuf
Polska jako jedyna traci na nowej propozycji budżetu Unii
Polska traci na nowym unijnym budżecie - przyznają w kuluarach dyplomaci wielu krajów, z którymi rozmawiała korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon - podaje rmf24.pl.

Szef Rady Europejskiej zaproponował obniżenie funduszy spójności dla Polski o 1,5 miliarda euro. Jesteśmy jedynym krajem, który traci w tym projekcie fundusze strukturalne. Pominięto nas także w przydzielaniu pieniędzy na rozwój wsi.

Niestety możemy spodziewać się kolejnych cięć. Domagają się ich główni gracze na europejskich salonach, czyli Ci, którzy najwięcej dopłacają do wspólnego budżetu. Angela Merkel twardo stawiała sprawę, domagając się obcięcia kolejnych 30 mld euro i nie jest w tych żądaniach osamotniona. To oznacza, że szczyt może zakończyć się fiaskiem.

Jest natomiast grupa krajów, które w porównaniu do poprzedniej propozycji Van Rompuya zyskują. I tak Hiszpania ma dostać z funduszu spójności prawie 3 miliardy euro więcej, Włochy od 3 do 4 miliardów, a Portugalia i Grecja - po miliardzie. Rozmówcy naszej korespondentki przyznają, że te bonusy zostały przyznane w związku z kryzysem finansowym. Oznacza to, że nowa propozycja szefa Rady Europejskiej nagradza tych, którzy trwonią pieniądze i których gospodarki kuleją.

Podkreślał to dzisiaj były szef Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek. Moim zdaniem, to, co jest najgroźniejsze dla nas w tej chwili, to tendencja do przesunięcia finansowania w stronę tych krajów, które sobie nie radzą w kryzysie i w ogóle nie radziły sobie przez ostatnie lata, spowodowały duże zadłużenie. To tak naprawdę jest nagradzanie tych, którzy źle gospodarują. Ja widzę taką tendencję i uważam, że jest ona najgroźniejsza nie tylko ze względu na finansowanie Polski czy tych krajów, które sobie radzą i dobrze gospodarują, ale w ogóle z punktu widzenia działania Unii Europejskiej. Nie należy nagradzać tych, którzy popełniają błędy i są niegospodarni - mówił.

Więcej:

http://www.rmf24.pl/raport-kryzys/raportkryzysfinansowynajnowsze/news-polska-jako-jedyna-traci-na-nowej-propozycji-budzetu-unii,nId,716465

Tylko MY jesteśmy w stanie wywalczyć 300 mld (tak paplali jakby to o euro chodziło) dla Polski. Tylko PO jest w stanie to zapewnić. I mosz ci babo placek. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-24 21:08:03
Autor: pluton_
Polska jako jedyna traci na nowej propozycji budżetu Unii
Znaczy się tak:
- budzet sie zmniejsza
- a prawie wszyscy zyskuja (tylko jeden traci)

To jakas pisia matematyka. Ktus cus rozumie ?

Nullification

Data: 2012-11-24 21:41:11
Autor: Jusuf

Nie wiem, czy prawie wszyscy zyskują, wiem, że Polska najwięcej traci, na rzecz innych. -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-12-03 11:52:24
Autor: the_foe
W dniu 2012-11-24 21:41, Jusuf pisze:
[...]

ale to jest wymog formalny obnizki budzetu. Nawet gdy obnizymy kwoty na kraje proporcjonalnie do obnizki calego budzetu to Polska dalej bedzie tracic najwiecej. Inaczej kraje platnicy netto zaoszczedza kase wylacznie na wewnetrznych transferach. Cammeron wyglada na idiote, ale chyba nie zostalby premierem GB gdyby na prawde nim byl.

--
the_foe

Data: 2012-11-24 21:28:21
Autor: xan
W dniu 24.11.2012 21:09, Jusuf pisze:
[...]

no ale tak szczerze, i tak więcej dostajemy niż wpłacamy, a 1,5mld euro na 6 lat to 250mln euro na rok, to najwyżej nie wybudują jednej autostrady do końca i Polska się nie zawali. Ja tam się cieszę ze chcą jeszcze kasę dawać bogate kraje mimo takich kłopotów jakie mają. Niemcom zwalnia gospodarka, wręcz śmierdzi recesją a mimo to dają takim marudom jak my, którym ciągle mało.A zresztą niech nasza rada polityki pieniężnej obniży kurs stopy, kurs złotego do euro spadnie, i już będzie więcej niż 300mld zł :D

Data: 2012-11-24 20:40:35
Autor: AnDaL
On Sat, 24 Nov 2012 21:28:21 +0100, xan wrote:

[...]

ktos tu mowil ze nic za darmo dostac nie mozna ?

jakiez to cuda te niemce robia, same nie maja a daja innym ?

Data: 2012-11-25 09:44:21
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-24 21:28, xan pisze:

no ale tak szczerze, i tak więcej dostajemy niż wpłacamy, a 1,5mld euro na 6 lat to 250mln euro na rok, to najwyżej nie wybudują jednej autostrady do końca i Polska się nie zawali.

Tak szczerze to ja jeszcze nigdy nie widziałem symulacji zysków i strat ministra finansów RP w tej kwestii. Jest to tylko ogólna paplanina o korzyściach a nigdy wyliczenia ile wpłacamy.

Data: 2012-11-25 10:09:55
Autor: Anatol
W dniu 2012-11-25 09:44, Trybun pisze:
[...]

Dane aktualizowane na bieżąco są ogólnie dostępne :

http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/dzialalnosc/unia-europejska/transfery-finansowe-polska-ue

Od 2004 r :

transfery z UE = 73,1 mld EUR, składki i zwroty do UE 26,2 mld EUR

W 2012 :

transfery z UE = 11,8 mld EUR, składki i zwroty do UE 3,2 mld EUR

Anatol

Data: 2012-11-25 10:22:15
Autor: Trybun
W dniu 2012-11-25 10:09, Anatol pisze:

[...]

Czyli nie jest tak źle jak niektórzy to przedstawiają. Mimo wszystko sądzę że więcej Polska zyskuje na dyrektywach Unii które nakazują inwestować w konkretne sprawy, niż na samych dotacjach, a nadto nie pozwalają na doszczętne rozszabrowanie kraju.
Dzięki za info, Anatol.

Data: 2012-11-25 10:23:04
Autor: Jusuf
"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:k8sn94$vrc$1node1.news.atman.pl...
[...]

A jak można to sprawdzić?

Najbardziej tajna specsłużba?

 Nikt w parlamencie nie nadzoruje specsłużby generalnego inspektora kontroli skarbowej. Sprawozdania z jej działalności trafiają do tajnych kancelarii w Sejmie i Senacie, ale regulamin nie przewiduje ich zatwierdzania

Wiceminister finansów i zarazem generalny inspektor kontroli skarbowej (GIKS), któremu podlega Wywiad Skarbowy, czyli najbardziej tajna część jego urzędu, mająca największe w państwie uprawnienia do inwigilowania obywateli, może napisać w corocznym sprawozdaniu ze swojej działalności, co chce. Nie musi się lękać, że ktoś to zweryfikuje i zakwestionuje.

Całość tu
http://terazkmy.pl/artykuly/najbardziej-tajna-specsluzba -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2012-11-25 22:23:14
Autor: AnDaL
On Sun, 25 Nov 2012 10:09:55 +0100, Anatol wrote:

[...]

ministra finansĂłw RP w tej kwestii. Jest to tylko ogĂłlna paplanina o
[...]

Anatol, czy moglbys zrobic zestawienie z uwzglednieniem wszystkich panstw unijnych ?

wtedy bedziemy mogli dojsc skad sie bierze rozdawana kasa, TIA

Data: 2012-12-03 03:35:08
Autor: Marek
On Nov 25, 11:23 pm, AnDaL <f...@fake.org> wrote:

> [...]

unijnych ?

wtedy bedziemy mogli dojsc skad sie bierze rozdawana kasa, TIA

Ja , chetnie zobaczylbym zestawienie zyskownosci niemieckich firm,
lub, ile podatkow zaplacily firmy,  ktore zainwestowaly w nowych
krajach unii...

Data: 2012-12-03 10:56:01
Autor: Trybun
Polska jako jedyna traci na nowej pro pozycji budĹźetu Unii
W dniu 2012-11-25 23:23, AnDaL pisze:

Anatol, czy moglbys zrobic zestawienie z uwzglednieniem wszystkich panstw
unijnych ?

wtedy bedziemy mogli dojsc skad sie bierze rozdawana kasa, TIA

No właśnie, takie podsumowanie mogłoby być ciekawe.

Data: 2012-11-25 08:22:37
Autor: Przemysław M.
Polska jako jedyna traci na nowej propozycji budżetu Unii
Dnia Sat, 24 Nov 2012 21:09:13 +0100, Jusuf napisaů(a):

Polska traci na nowym unijnym budýecie - przyznajŕ w kuluarach dyplomaci wielu krajów, z którymi rozmawiaůa korespondentka RMF FM Katarzyna Szymańska-Borginon - podaje rmf24.pl.

Caůa nadzieja w Jarosůawie Kaczyńskim. Jeden telefon do Angola i Merkel wi
sić mu u stóp z kwotŕ jakŕ nikomu sić nie sniůo! Mocarz z tego don InVitro!
Mocarz panie! --

ĽMusimy pamićtaă, ýe aby zwycićýyă, trzeba pamićtaă o maksymie
 Józefa Piůsudskiego  zwycićýyă i spoczŕă na laurach to klćska, byă
 zwycićýonym, a nie ulec to zwycićstwoĄ  - powiedziaů Jarosůaw Kaczyński.

Polska jako jedyna traci na nowej propozycji budżetu Unii