Polska na piątym miejscu od końca

Data: 2011-06-23 21:37:43
Autor: Inc
Polska na piątym miejscu od końca

Donald Tusk (listopad 2007):

"Szanowni Państwo! Panie Marszałku! Wysoka Izbo! Kiedy w kampanii wyborczej przekonywałem Polaków, że uda nam się dogonić najbardziej rozwinięte kraje Europy, mówiłem z pełnym przekonaniem, to nie był chwyt propagandowy. Wiem, że my Polacy możemy tego dokonać. I wiem, że nie wszyscy odnajdują w sobie wiarę w to, że Polacy mogą tego dokonać. Mam nadzieję, że te słowa, które wypowiem, i mam nadzieję, że praktyka naszego rządzenia przekona tych wątpiących w to, że Polacy są zdolni do takiego skoku, że uwierzą w siły własnego narodu. Ja wierzę."

Cztery lata później:

Eurostat opublikował listę krajów Europy według poziomu życia. Przy przyjętym jako średni dla Wspólnoty wskaźniku 100 pkt, PKB obywatela Luksemburga wyniosło 283 pkt. W drugim kraju, Holandii, jest to już tylko 134 pkt., a w Danii i Austrii po 125 pkt.

Luksemburczycy kolejny rok są najbogatszymi obywatelami nie tylko Unii, ale i w Europie. Ich sukces eksperci wyjaśniają jednak nie rozkwitem gospodarki, ale przede wszystkim migracją zarobkową, która przyciąga do Luksemburga sąsiadów z Francji, Włoch, Niemiec i Belgii. Choć płacą oni podatki tam gdzie pracują, nie są liczeni jako obywatele innych krajów, do statystyki PKB.

Powyżej unijnej średniej żyją też obywatele Szwecji, Niemiec, Belgii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii.

Włochy to dokładnie średniacy, a dochody poniżej ma najwięcej nowych członków. W Grecji, Słowenii, Malcie, Portugalii i Czechach poziom życia jest o 10 - 20 pkt. proc. niższy od średniego; na Słowacji - o 25 pkt..

Polska jest na piątym miejscu od końca (PKB na poziomie 62 proc. średniej unijnej). Najuboższe kraje to Łotwa (52 pkt. ), Rumunia (45 pkt. ) i Bułgaria (43 pkt. ).

Poziom życia w krajach obserwatorach jest wysoki: Norwegia - 179 proc.; Szwajcaria - 146 pkt., a pogrążona w kryzysie Islandia - 110 pkt.

Kraje aspirtujące do członkostwa w Unii mają PKB na obywatela na poziomie od 61 pkt. (Chorwacja), przez 48 pkt. (Turcja) do 35 pkt. (Serbia).
rp.pl

Data: 2011-06-24 10:41:35
Autor: Leprechuan
Polska na piątym miejscu od końca

Użytkownik "Inc" <gfhf@lljl.pl> napisał w wiadomości news:iu0t9o$l0e$2dont-email.me...

Za czasów prezesa PiS była na piatym od poczatku? ;)

BomBel

Polska na piątym miejscu od końca