Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)

Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)

Data: 2010-07-01 13:43:44
Autor: Marcin Hyła
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)
Data: 2010-07-01 14:41:33
Autor: arturbac
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)
W dniu 2010-07-01 13:43, Marcin Hyła pisze:
Rowerzysta musi bowiem zjechać do osi jezdni, często przez więcej niż
jeden pas ruchu pełen pędzących wielokrotnie szybciej od niego
samochodów i staje się łatwym celem. Aby ułatwić kierowcom celowanie,
wielu ekspertów domaga się, aby stanowiący zagrożenie na drogach
rowerzyści musieli nosić kamizelki odblaskowe.

Za to specjalnie dla świeżo upieczonych i wszystkich innych kierowców
wycina się stojące przy lokalnych drogach drzewa, żeby w nie
przypadkiem nie wjechali kiedy one nie ustąpią im pierwszeństwa. A
dzieci patrzą.

Marcin "Nagorda nobla dla Ciebie
ROTFL, jednak smutne że prawdziwe.

Data: 2010-07-01 14:54:44
Autor: arturbac
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)
Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden w/g mnie palący problem który
pasuje do tematu artukułu:
"Marcin Hyła: Drzewa, dzieci i rowerzyści, czyli o skutecznie
niechronionych uczestnikach ruchu"

Otóż ja wracam do popularnego przysłowia "Czym skorupka za młodu
nasiąknie tym na starość tryśnie"

Czym nasiąka ?
Ustawa PoRD o ile dobrze kojarzę mówi iż osobą wydającą kartę rowerową
jest Dyrektor Szkoły....
Czyli wracamy do początku, najpierw jest w 4 klasie przedmiot czysto
TEORETYCZNY o wychowaniu komunikacyjnym. Podstawowe znaki przepisy etc.
Osoby chętne "mogą" przystąpić do egzaminu na kartę rowerową BEZ ani
jednej minuty spędzonej w ruchu ulicznym CHOĆBY na ślepej ulicy osiedlowej !
Egzamin polega najczęściej na jeździe przy ustwionym 2 znakach na krzyż
na przypadkowym boisku lub innym kompletnie nie przystosowanym terenie.
Miasteczka rowerowe z prawdziwego zdarzenia , takie z sygnalizacją
świetlną i rondami , skrzyżowaniami to ma Warszawa , jako jedna z
nielicznych lub wręcz jedyna w całym kraju. Dlaczego z sygnalizacją to
chyba oczywiste taka jest rzeczywistość na drogach.

Skutek ?
Pełno małolatów zaiwaniających po chodnikach , wypadających na jezdnię z
za zaparkowanych pojazdów przecinających ją pod skosem. Pełno dorosłych
i starszych osób zaiwaniających chodnikami bo przecież na ulicy wiedzą
co im grozi bo wiedzą jak sami się zachowują.
IMHO 10h nauki jazdy po osiedlach i drogach o małym natężeniu i następne
pokolenie będzie inaczej traktować pieszych, rowerzystów i motocyklistów.
Przeżycia z młodości i nawyki zostaną w pamięci.

Napisz coś na ten temat pro publico bo to szczyt hipokryzji to
wychowanie komunikacyjne i karta rowerowa w kraju w którym 90% przyczyn
śmierci to fity fity wypadki drogowe i samobójcy ... reszta zbaójstwa,
utonięcia to margines w zakresie błędu statystycznego.

Artur.

Data: 2010-07-01 15:06:47
Autor: arturbac
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)
Jak widzę pasy w jezdni ...

http://galeria.trojmiasto.pl/Trudno-jezdzic-po-gdanskim-Srodmiesciu-n40024.html

to napawam się nadzieją że przynajmniej w jednym mieście będzie można
normalnie jeżdzić ulicami i nie zabudują go całkowicie DDRami.

Puki co nadal będę w swojej wiosce walczyć z kretynami robiącymi nowe
ulice z kostki , i dwukierunkowe DDRiP na ulicach które nie stanowią
żadnego problemu dla rowerzystów i kompletnym braku zainteresowania aby
coś zrobić np z ul Gdańską w Redzie (DK NR6 ) gdzie wszyscy mają w d...
80000 pojazdów na dobę i fakt że to jedyna droga do cywilizacji.

Data: 2010-07-01 15:07:11
Autor: BoDro
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)
Marcin Hyła pisze:

I bonus: od dzisiaj cała Francja jeździ rowerem pod prąd:

http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=8&art=15

a w gdańskim Śródmieściu przyszła bida na kierowców :-)

http://korki.trojmiasto.pl/Trudno-jezdzic-po-gdanskim-Srodmiesciu-n40024.html


--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2010-07-01 15:10:41
Autor: arturbac
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)
W dniu 2010-07-01 15:07, BoDro pisze:
a w gdańskim Śródmieściu przyszła bida na kierowców :-)

Ja bym powiedział że nie prawda bo bida tam biła i nadal jest średnia
prędkość w/g www.targeo.pl + TraficLive nawet na Wałach Jagielońskich w
chwili obecnej to 8-15kph i 15-30kph a Podwalu 0-8kph więc strefa do 30
może tylko upłynnić ruch bo spowolnić nie ma jak go.

Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona