Data: 2010-07-01 13:43:44 | |
Autor: Marcin Hyła | |
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-) | |
aktualny:
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,8087272,Marcin_Hyla__Czolowe_zderzenie_z_paragrafem_22.html oraz zaległy, bo chyba tu nie wrzucałem: http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,8046858,Marcin_Hyla__Drzewa__dzieci_i_rowerzysci__czyli_o.html I bonus: od dzisiaj cała Francja jeździ rowerem pod prąd: http://www.miastadlarowerow.pl/index_wiadomosci.php?dzial=2&kat=8&art=15 marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2010-07-01 14:41:33 | |
Autor: arturbac | |
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-) | |
W dniu 2010-07-01 13:43, Marcin Hyła pisze:
Rowerzysta musi bowiem zjechać do osi jezdni, często przez więcej niż Za to specjalnie dla świeżo upieczonych i wszystkich innych kierowców Marcin "Nagorda nobla dla Ciebie ROTFL, jednak smutne że prawdziwe. |
|
Data: 2010-07-01 14:54:44 | |
Autor: arturbac | |
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-) | |
Chciałbym zwrócić uwagę na jeszcze jeden w/g mnie palący problem który
pasuje do tematu artukułu: "Marcin Hyła: Drzewa, dzieci i rowerzyści, czyli o skutecznie niechronionych uczestnikach ruchu" Otóż ja wracam do popularnego przysłowia "Czym skorupka za młodu nasiąknie tym na starość tryśnie" Czym nasiąka ? Ustawa PoRD o ile dobrze kojarzę mówi iż osobą wydającą kartę rowerową jest Dyrektor Szkoły.... Czyli wracamy do początku, najpierw jest w 4 klasie przedmiot czysto TEORETYCZNY o wychowaniu komunikacyjnym. Podstawowe znaki przepisy etc. Osoby chętne "mogą" przystąpić do egzaminu na kartę rowerową BEZ ani jednej minuty spędzonej w ruchu ulicznym CHOĆBY na ślepej ulicy osiedlowej ! Egzamin polega najczęściej na jeździe przy ustwionym 2 znakach na krzyż na przypadkowym boisku lub innym kompletnie nie przystosowanym terenie. Miasteczka rowerowe z prawdziwego zdarzenia , takie z sygnalizacją świetlną i rondami , skrzyżowaniami to ma Warszawa , jako jedna z nielicznych lub wręcz jedyna w całym kraju. Dlaczego z sygnalizacją to chyba oczywiste taka jest rzeczywistość na drogach. Skutek ? Pełno małolatów zaiwaniających po chodnikach , wypadających na jezdnię z za zaparkowanych pojazdów przecinających ją pod skosem. Pełno dorosłych i starszych osób zaiwaniających chodnikami bo przecież na ulicy wiedzą co im grozi bo wiedzą jak sami się zachowują. IMHO 10h nauki jazdy po osiedlach i drogach o małym natężeniu i następne pokolenie będzie inaczej traktować pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Przeżycia z młodości i nawyki zostaną w pamięci. Napisz coś na ten temat pro publico bo to szczyt hipokryzji to wychowanie komunikacyjne i karta rowerowa w kraju w którym 90% przyczyn śmierci to fity fity wypadki drogowe i samobójcy ... reszta zbaójstwa, utonięcia to margines w zakresie błędu statystycznego. Artur. |
|
Data: 2010-07-01 15:06:47 | |
Autor: arturbac | |
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-) | |
Jak widzę pasy w jezdni ...
http://galeria.trojmiasto.pl/Trudno-jezdzic-po-gdanskim-Srodmiesciu-n40024.html to napawam się nadzieją że przynajmniej w jednym mieście będzie można normalnie jeżdzić ulicami i nie zabudują go całkowicie DDRami. Puki co nadal będę w swojej wiosce walczyć z kretynami robiącymi nowe ulice z kostki , i dwukierunkowe DDRiP na ulicach które nie stanowią żadnego problemu dla rowerzystów i kompletnym braku zainteresowania aby coś zrobić np z ul Gdańską w Redzie (DK NR6 ) gdzie wszyscy mają w d... 80000 pojazdów na dobę i fakt że to jedyna droga do cywilizacji. |
|
Data: 2010-07-01 15:07:11 | |
Autor: BoDro | |
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-) | |
Marcin Hyła pisze:
I bonus: od dzisiaj cała Francja jeździ rowerem pod prąd: a w gdańskim Śródmieściu przyszła bida na kierowców :-) http://korki.trojmiasto.pl/Trudno-jezdzic-po-gdanskim-Srodmiesciu-n40024.html -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2010-07-01 15:10:41 | |
Autor: arturbac | |
Polska na rowery - teksty dwa plus bonus :-) | |
W dniu 2010-07-01 15:07, BoDro pisze:
a w gdańskim Śródmieściu przyszła bida na kierowców :-) Ja bym powiedział że nie prawda bo bida tam biła i nadal jest średnia prędkość w/g www.targeo.pl + TraficLive nawet na Wałach Jagielońskich w chwili obecnej to 8-15kph i 15-30kph a Podwalu 0-8kph więc strefa do 30 może tylko upłynnić ruch bo spowolnić nie ma jak go. |
|