Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...

Data: 2009-09-06 23:55:46
Autor: Piotr
Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...
"Stacja przytoczyła wywód rosyjskiego historyka Jurija Żukowa, który
oznajmił, że "Polacy nie chcą pamiętać, iż 16 września władze Polski
haniebnie uciekły do Rumunii, pozostawiając kraj i armię na pastwę
losu". - W Polsce powstała polityczna próżnia. Co miał robić ZSRR?
Czekać aż Niemcy dojdą praktycznie do Mińska? - dodał Żukow." http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,title,Rosyjska-TV-Polska-niegotowa-do-szczerej-rozmowy,wid,11465691,wiadomosc.html?ticaid=18b37

Obawiam się, że tę gotowość Rus zobaczy tylko gdy będziemy na kolanach
(na własnych oczywiście, he, he).
Piotr

Data: 2009-09-07 01:44:17
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Piotr wrote:

[...]

Dziwna ta Armia Czerwona. Do wojny z Polską przygotowali się w jedną noc, a
do wojny z Hitlerem w dwa lata nie mogli.

No, bo jak 16 dowiedzieli się, że Polskę "zostawili na pastwę losu", a już
17 rano byli w drodze, to chyba w nocy musieli się przygotować?
--
Pit

Data: 2009-09-06 20:21:55
Autor: Bruner

"Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> wrote in message news:h81h7l$c7j$1news.onet.pl...
Piotr wrote:

No, bo jak 16 dowiedzieli się, że Polskę "zostawili na pastwę losu", a już
17 rano byli w drodze, to chyba w nocy musieli się przygotować?
--

Ruski w dupe dostali w 1920 takze dlugo sie zastanawiali czy znowu napasc czy nie, ale z drugiej strony zgodze sie z opinia '"ze co ze mieli czekac az Niemcy dojada do Minska"

Pozostaje kwestia gustu byla lepsza okupacja niemiecka czy radziecka.

Ale problem w tym ze Kaczora boli bardziej to ze Ruscy napdali niz Niemcy. Dla niego straszniejszy Katyn niz Oswiecim.

Poza tym pozostaje kwestia zmarlych jencow sowieckich po wojnie 1920. Kaczor jakos nic o tym nie mowi, a Czechow potrafil przeprosic za Zaolzie

Z pewnoscia ogromnym bledem II Rzeczypospolitej bylo nie przeprowadzenie rzetelnego sledztwa w tej sprawie z udzialem strony rosyjskiej. Pozwolilo to propagandzie sowieckiej dowolnie wyolbrzymiac sprawe i sprzyjalo porozumieniu sowiecko-niemieckiemu przeciwko Polsce. Rezultatem tej sytuacji bylo zamordowanie polskich oficerów w Katyniu- Stalin nie ukrywal, ze byla to zemsta za smierc sowieckich jencow w polskich obozach.

Data: 2009-09-07 07:02:47
Autor: Slavinka
Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...
Użytkownik "Bruner" <sopot@buziaczek.pl> napisał w wiadomości

Ci jeńcy byli nie do uratowania, tyfus i dezyteria ich wykończyły - byli
skrajnie wygłodzeni w końcu parchate politruki mówili: "wpieriod, wpieriod,
tam budietie kuszat i okonczytsa golod", a tam też nie było jedzenia i
lekarstw, nikt ich nie mordował.

Data: 2009-09-07 02:00:19
Autor: Bruner

"Slavinka" <slavinka@wp.pl> wrote in message news:h824nj$4sh$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

to fakt warunki tam byly przejbane, glod, zimno, brak opieki lekarskiej, choroby itd.

probem w tym ze wtedy nasze wladze nie potafily z Ruskimi gadac, przeprowadzic sledztwo itd. i dzisiaj nie potafia, zaowocowalo to wtedy ze Rosjanie dogadywali sie lepiej z Niemcami i dzisiaj sie to samo powtarza ze Rosja ma lepsze stosunki z Niemcami, historia sie powtarza. Czyja to wina no wlasnie takich cieci z PIS'u

Data: 2009-09-07 08:02:26
Autor: jadrys
Slavinka pisze:
[...]

Jak się kogoś trzyma pod zamknięciem, to się dba o jego zdrowie..

Data: 2009-09-07 08:47:23
Autor: Slavinka

Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości
Slavinka pisze:
> [...]
> lekarstw, nikt ich nie mordował.

Jak się kogoś trzyma pod zamknięciem, to się dba o jego zdrowie..

Nie w tamtych czasach, było to fizycznie niemożliwe.

Data: 2009-09-07 09:32:57
Autor: jadrys

Slavinka pisze:

[...]

Czyli można nad tym przejść do porządku dziennego? Jakakolwiek wzmianka o tym wydarzeniu w książkach do historii też jest zbędna?

Data: 2009-09-07 11:49:37
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
jadrys wrote:

[...]

Jestem za tym, żeby w Polskich podręcznikach pisano o tym, ale... Jestem też za tym, żeby w Rosyjskich podręcznikach było o tym, że w czasie
wojny polsko- bolszewickiej w latach 1919-1920 w obozach jenieckich na
terenach Rosji zginęło też ok. 20 tys. żołnierzy wziętych do niewoli i
trzymanych w złych warunkach sanitarnych lub zmuszanych do pracy w obozach
na dalekiej Syberii. O tym, że nieznany jest los kilkudziesięciu tysięcy
innych jeńców wziętych do niewoli przez Armię Czerwoną.

A także o tym, że wielu polskich żołnierzy było masowo mordowanych strzałem
w głowę na miejscu, po poddaniu się w przegranych bitwach i że w podobny
sposób likwidowano całe szpitale wojskowe. Co najmniej jeden (Berdyczów) to
nawet podpalili z rannymi i personelem w środku.

Jestem za tym, aby obie strony pisały o tej wojnie i jej skutkach prawdę.

Polecam Ci też lekturę, którą powinieneś sobie przeczytać, bo są tam fakty
oparte na dokumentach:
http://www.caw.wp.mil.pl/biuletyn/b18/b18_11.pdf

Mały fragment dla leniwych przytaczam poniżej (tylko dla osób o silnych
nerwach.

#v+
PISMO SZEFA ODDZIAŁU III NACZELNEGO DOWÓDZTWA WP
płk. Juliana Stachiewicza do Szefa Sanitarnego [Naczelnego Dowództwa WP] w
sprawie okrucieństw bolszewickich w stosunku do jeńców ? 8.06.1920 roku

[...]
Przy odpieraniu ataków wroga w dn. 24.05 niżej wymienionych rannych
szeregowych II 32 pp. z powodu okrążającego ruchu nieprzyjaciela nie zdołano
wynieść i pozostawiono na placu boju pod wsiami Zamosze?Zawidno. W dniu
25.05 po odbiciu wroga i przywróceniu starych pozycji znaleziono ich z
rozprutymi brzuchami, powyrywanymi wnętrznościami, porąbanymi czaszkami,
pokłutymi pachwinami, poprzestrzeliwanych kulami dum?dum i ogólnie
potłuczonych kolbami karabinów. Jeden z nich Adler L e j b a ranny w nogę,
obdarty z odzieży do naga przez ukrycie się w stodole we wsi Zamosze
uniknął bestialskiego mordu. Są to:
#v-
Dalej są wymienione nazwiska ofiar.
Miłej lektury.
--
Pit

Data: 2009-09-07 14:32:17
Autor: jadrys
Pit Kowalski albo Nowak pisze:
jadrys wrote:

[...]

Nie potępiajmy innych gdy nie jesteśmy od nich lepsi.  Pies drapał sowietów i kacapów.  Oni mają swoje  priorytety, a my swoje. Czy naszym priorytetem jest dorównać w zakłamaniu kacapom? Czy to naprawdę dobra rzecz że nasze dzieci nie będą wiedziały o tym że w latach dwudziestych XX wieku w Polskich obozach jenieckich masowo umierali wzięci do niewoli sowieci?

Data: 2009-09-07 14:38:22
Autor: Piotr
Dnia Mon, 07 Sep 2009 14:32:17 +0200, jadrys napisał(a):

Czy to naprawdę dobra rzecz że nasze dzieci nie będą wiedziały o tym że w latach dwudziestych XX wieku w Polskich obozach jenieckich masowo umierali wzięci do niewoli sowieci?

"Piękne" zdanie jadrysiu, żywcem z gwnianej perory wzięte. Ja ci
odpowiem:
tak, to niezwykle dobra rzecz, że Michnikowa już naszych dzieci
historii nie uczy, ale niestety ma pojętnych następców.
Piotr

Data: 2009-09-07 15:25:41
Autor: jadrys
Piotr pisze:
[...]

Chciałbyś Piotrze uciec przed prawdą chowając głowę w piasek, ale co to daje?

Data: 2009-09-07 15:31:30
Autor: Piotr
Dnia Mon, 07 Sep 2009 15:25:41 +0200, jadrys napisał(a):

Chciałbyś Piotrze uciec przed prawdą chowając głowę w piasek, ale co to daje?

Nie pieprz, manipulancie. "Czy to naprawdę dobra rzecz że nasze dzieci nie będą wiedziały o tym
że w latach dwudziestych XX wieku w Polskich obozach jenieckich masowo
umierali wzięci do niewoli sowieci?"
Około 15% jeńców zmarło w obozach z powodu różnych epidemii chorób
zakaźnych.
W tym drugim zdaniu jest więcej prawdy i mniej fałszywej troski.
Piotr

Data: 2009-09-07 15:57:35
Autor: jadrys
Piotr pisze:
[...]

!5%? Jest mowa o ponad 100 000 trupów. Więc ilu Polacy mogli wziąć do niewoli? milion, albo i więcej?  To ile w takim wypadku liczył ten cały sowiecki korpus ekspedycyjny?

Data: 2009-09-07 16:15:18
Autor: Piotr
Dnia Mon, 07 Sep 2009 15:57:35 +0200, jadrys napisał(a):

!5%? Jest mowa o ponad 100 000 trupów. Więc ilu Polacy mogli wziąć do niewoli? milion, albo i więcej?  To ile w takim wypadku liczył ten cały sowiecki korpus ekspedycyjny?

Skąd ty masz takią umiejetność formułowania manipulanckich wypowiedzi,
jadrysiu?
"Jest mowa", he, he... Kurna, gdzie, jest mowa? Wśród kagiebowskich
naukawców? Nawet w tym wątku ktoś wpominał ustalenia wspólnej
polsko-rosyjskiej komisji, ktorej szacunki wahaja się między 16-20
tysiącami. A usłużne jadrysie, żeby nam nasrać w papiery, są gotowe tę
liczbę natychmiast pomnożyć przez pięć.
Piotr

Data: 2009-09-07 17:14:17
Autor: jadrys
Piotr pisze:
[...]

Dla mnie prawda jest najważniejsza, przecież  sam sobie tej liczby nie wymyśliłem, przez pewien okres  była ona publikowana prawie wszędzie. Że teraz są podawane inne "fakty", to pewnie "zasługa" IPN-u..  A oni jak wiadomo - nasze musi być na wierzchu..

Data: 2009-09-07 16:20:34
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
jadrys wrote:

Piotr pisze:
[...]

Prawda jest wtedy prawdą, gdy jest wypowiedziana w całości. Półprawda to nie
prawda, więc nic z takiej prawdy, jeśli tylko jedna strona mówi prawdę.

Znasz rosyjski? To poczytaj sobie, co o polskich obozach z rosyjskimi
jeńcami wziętymi w 1920 r. do niewoli mówi ich wersja. Poczytaj też o tym,
co na naszej wikipedii piszemy o tych obozach.

Na naszej Wikipedii jest dwa osobne artykuły dotyczące losu jeńców wziętych
do niewoli przez obie strony. W jednym i drugim jest o przewinieniach obu
stron, które zresztą w tej sprawie zawarły stosowne porozumienie pięć lat
temu.

Na rosyjskiej jest tylko jeden dość obszerny tekst, w którym nie ma nic
prócz kilku enigmatycznych zdań, o życiu jeńców polskich wziętych do
niewoli przez Rosjan. Za to jest wiele o tym, że Polacy na zajętych
terenach:

-prześladowali chłopów i wywozili ludzi do przymusowych prac; podają, że aż
 20 tys. Rusinów (R. Ukr, Biał...) wywieźliśmy na przymusowe roboty do
 łagrów wgłąb Polski; (ciekawe, nie?)
-rozkradali i wywozili w głąb Polski dobra kultury rosyjskiej;
-katowali i torturowali rosyjskich jeńców wziętych do niewoli;
-mordowali nasowo żydów;
-robili polonizacje ludności;
-siali terror wśród narodów na podbitych ziemiach...

Aż się włos na głowie łysego jeży, jacy wg rosyjskiej wikipedii nasi
dziadkowie byli okrutni.

Twórców tych wpisów do tego stopnia poniosła fantazja, że wymyślili nawet,
że Czerwonoarmiści masowo wstępowali do służby w Polskim Wojsku i byli
zmuszani do zabijania współbraci Rosjan dlatego, że woleli to niż pójść do
obozów, gdzie były fatalne warunki.

O naszych jeńcach napisali, że wzięli 60 tys do niewoli (polska wersja mówi
że nieco ponad 40 tys.), a oddali nieco poniżej 28 tys. i że 2 tyś chętnie
zostało w ZSRR. Gdzie podziało się pozostałe 37 tys sami nie wiedzą.
Napisali też, że Polakom w rosyjskich obozach było znacznie lepiej niż
rosyjskim jeńcom u nas.

Jeśli miałbym zatem wybierać czy chcę, aby nasza dzieci nic nie wiedziały o
tamtych czasach, to odpowiem, że lepiej, aby nasze dzieci nie znały w ogóle
prawdy o polskich i radzieckich obozach z tamtej wojny, niż aby rosyjskie
dzieci wiedziały o nich to, co im wciska do głowy obecna propaganda
proradziecka.

KPW?
--
Pit

Data: 2009-09-07 17:12:56
Autor: jadrys
jadrys wrote:

Piotr pisze:

[...]

Nic nie KPW.  Nie zmieniam zdania które sobie wyrobiłem na podstawie różnych artykułów w prasie, opowiadań starszych ludzi (naocznych świadków) itd. na rzecz jednego  wpisu w Wikipedii.

Data: 2009-09-07 22:27:36
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

jadrys wrote:

Piotr pisze:

[...]

Nie udawaj idioty.

Przecież nie chodzi tu o Twoje już wyrobione zdanie, tylko o zdanie
przyszłych polkoleń, które nie będą miały tych "starszych", którzy im
opowiedzą prawdę...

Jedno fałszywe zdanie zapisane teraz w wikipedii może mieć po latach bardzo
przykre konsekwencje. Zwłaszcza, że podsyca nienawiść Rosjan do Polaków.
I nie pitol, że wikipedia jest bez znaczenia. Nie jest, bo gdyby była, to
nikt by sobie nie zadawał trudu fałszowania w niej historii.

Nie masz dziecka w szkole średniej, to możesz tego nie wiedzieć, że młodzież
pisząc prace domowe korzysta z kilku źródeł, a jednym z podstawowych jest
właśnie wikipedia.

KPW?
--
Pit

Data: 2009-09-07 23:13:33
Autor: jadrys

jadrys wrote:

Piotr pisze:

[...]

Nie wymądrzaj się.. Nie gadasz do analfabety.  Wikipedia jest ( na razie ) fałszowana w temacie komunizm-kapitalizm. Spokojnie można z niej korzystać w innych tematach ..

Data: 2009-09-07 15:27:52
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Piotr wrote:

[...]

E tam, trochę jednak óczy, bo ostatnio dodają do poniedziałkowego wydania
film "Kulisy II Wojny Światowej". Był tu z rok temu link do strony
producenta i notka, że go w USA już puszczają.

Oto ten link:
http://www.pbs.org/behindcloseddoors/

Choć z drugiej strony, może to nie jest żadne tam uczenie, tylko jest to
chytre zagranie, żeby ludzie filmu w ogóle nie oglądali. Wszak film w TVP
też idzie w poniedziałki i choć pierwszą część dali w tym samym dniu, to i
tak są chyba odcinek do przodu, bo za pierwszym razem, zdaje się, dali dwa
odcinki na raz.

Poza tym większość, jak kupi taki film na na płycie, to już im to wystarczy,
że go mają. Nawet nie muszą oglądać i z reguły nie oglądają, tylko rzucają
w szufladę z naiwnością, że jak będą mieć trochę wolnego czasu, to go sobie
obejrzą. Jednak mało kiedy tak jest.

Natomiast jeśli już się ma taki film na płytce, to po co go oglądać w TV.
Przecież lepiej w tym czasie jakieś Mody na Sukces czy tam inne Matysiaki
pooglądać. ;)
--
Pit

Data: 2009-09-08 09:09:21
Autor: konserwator

Slavinka pisze:
[...]

dbali jak mogli. Pewnie nawet lepiej niz ruscy lekarze skoro kilka tysiecy soldatow nie wyjechalo - po wypuszczeniu z niewoli do rosji. tylko woleli zostac w panskiej polszy...

Data: 2009-09-08 17:05:15
Autor: jadrys

Slavinka pisze:

[...]

Możemy dywagować nad przyczynami tego stanu rzeczy, ale poco? Liczą sie fakty, a fakty są takie że w naszych obozach sowieci masowo umierali.. Jak można trzymać kogoś w zamknięciu nie dając mu pożywienia i niezapewniając opieki lekarskiej?

Data: 2009-09-08 20:08:13
Autor: konserwator

Slavinka pisze:

[...]

no to sie trzymajmy tych faktow....
przeczytaj chyba 18 czy 20 tomow "archipelag gulag" solzenicyna...(bardzo grube!)
nie skupiuaj sie na noblu za "jeden dzien iwana denisowicza" t5egoz autora....

jak bedziuesz chcial cos z literatury rosyjskiej to ci opowiem, ale na rezie zajmij sie solzenicynem....

zebysmy mieli grunt pod nogami....
no jak za trudne (chociaz chyba nie) to simonowa poczytaj trylogie... (no wlasnie koncze po raz ktorys.)
sluze jadrys....
Makarenki tez nie czytales? ("poemat pedagogiczny!". Zelazna lektuira wszechkomuchow!)
no juz o klasykach to nie bede wspominal....

Data: 2009-09-08 20:46:17
Autor: jadrys

Slavinka pisze:

[...]

Czytałem wiele książek, na różne tematy, ale co to ma do rzeczy? Pewnie chodzi Ci o to że w gułagach i innych obozach trup padał gęsto? Całkowicie się z tym zgadzam - te obozy to było barbarzyństwo....
Ale czy to usprawiedliwia działania polskich władz w stosunku do sowieckich jeńców?

Data: 2009-09-08 21:01:24
Autor: Piotr
Dnia Tue, 08 Sep 2009 20:46:17 +0200, jadrys napisał(a):

[...]

Polskie władze i badający sprawę historycy są raczej zgodni, że
zrobiono co się da aby ograniczyć śmiertelność jeńców.
Piotr

Data: 2009-09-08 21:16:06
Autor: jadrys
Piotr pisze:
[...]

Rozumiem że historycy z IPN-u.. Instytucji powołanej do siania nienawiści skierowanej przeciw  Rosji..

Data: 2009-09-09 14:39:34
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
jadrys wrote:

Piotr pisze:
[...]

Nie żaden IPN, tylko polsko rosyjska komisja historyków, która *naukowo*
opracowała wspólny dokument wydany po także po rosyjsku.

W dokumencie wykorzystano 338 dokumentów źródłowych z archiwów polskich i
rosyjskich udostępnionych przez polska Dyrekcję Archiwów Państwowych i
Federalna Agencję ds. Archiwów Rosji.

Ze strony polskiej udział brali m.in. profesorowie z Uniwersytetu Mikołaja
Kopernika w Toruniu, a po stronie rosyjskiej z Uniwersytetu Moskiewskiego
im. Łomonosowa (nazywanym Uniwersytetem Narodowym).

--
Pit

Data: 2009-09-10 01:59:17
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

jadrys wrote:

Piotr pisze:

[...]

No pięknie, ładnie.. Tylko dlaczego kacapy obecnie stawiają zarzuty?

Bo to kacapy, a łone już tak mają.
Zarzuty były atakiem wyprzedzającym na wypadek, gdyby ktoś zaatakował
głównego kacapa na uroczystościach. Po uroczystościach jakoś cisza.

Przecież gdyby był taki dokument to p.Kaczyński zgasiłby pretensje
Putina w jednej chwili..

Niekoniecznie. Pretensje Putina opierały się na fakcie śmierci Rosjan.
Mówił, że w polskich obozach zmarło 20 tys. Rosjan i to było zgodne z
prawdą, bo o tym w tym dokumencie też tak było. To, że Katyń to był odwet
za te obozy, to też prawda. Jedyne czego Prezydent mógł się przyczepić, to
miejsce, czas i sposób w jaki Putin o tym mówił, a także że to co robił
było kontynuacja fałszywych oskarżeń w rosyjskich mediach.
Tego jednak ów dokument już nie dotyczy i nie wypadało też wywoływać
awantury podczas tak ważnych uroczystości.
A i tak Prezydent dość dużo wówczas powiedział, choć szkoda, że niektórzy
nawet tego nie doceniają. Zgrozą jest natomiast to, że chwalą zachowanie
Putina, a ganią zachowanie naszego Prezydenta, choć działania tego
pierwszego opierały się na fałszu, a ten drugi mówił prawdę.
--
Pit

Data: 2009-09-10 12:30:00
Autor: Piotr
Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...
Dnia Thu, 10 Sep 2009 01:59:17 +0000, Pit Kowalski albo Nowak
napisał(a):

[...]

To skutek treningu w przyjmowaniu hucpy, w końcu tyle lat wmawiano
nam, że czerwone jest białe, a białe jest czarne. Tak, ze teraz
czujemy strach gdy mówimy prawdę, bo kłamca z bezczelną i krzykliwą
mordą czeka gotów spuścić swoje psy. W najlepszym przypadku są to
pożyteczni idioci.
Piotr

Data: 2009-09-10 12:47:24
Autor: VicAbarca
Piotr пишет:
w końcu tyle lat wmawiano
nam, że czerwone jest białe, a białe jest czarne.

Ale na szczescie sa politycy, ktorzy w expose zapewniali nas, iz zadne placze i zadne krzyki nie przekonaja ich, ze czarne jest czarne, a biale jest biale :)

--
Vic

Data: 2009-09-10 13:13:11
Autor: jadrys

jadrys wrote:

Piotr pisze:

[...]

No niech Ci będzie.. Wiesz co mi najbardziej nie daje spokoju - to że nie ma żadnych danych na temat tych zgonów z niezależnych źródeł, jakiegoś czerwonego krzyża czy jakiejś armii zbawienia.. Byliśmy w końcu krajem cywilizowanym, w środku Europy, w stanie pokoju, a tu ginie cała masa ludzi, a tu nikt się tym nie interesuje, i nie ma nawet porządnych raportów z tych zajść.

Data: 2009-09-12 00:19:57
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
jadrys wrote:

[...]

Nieprawda, byliśmy wówczas w stanie wojny. Pierwsze epidemie pojawiły się
jeszcze na jej początku w 1919 r. Chorobę szybko opanowano i zlikwidowano
obóz. Zginęło wówczas ok. 1000 jeńców. Część z tych jeńców trafiła później
do innych obozów i to oni mogli zarazić pozostałych. Po roku sytuacja była
nie do uratowania.

Poza tym nie zapominaj, że lata 1918-1919 to był okres Hiszpanki-grypy,
która pochłonęła 1/3 populacji świata (ok 500 mln. zgonów), a w tych
obozach grypa była jedną z przyczyn zgonów jeńców.

Sporo winy ponoszą też sami jeńcy, bo gdyby wcześniej się myli...
--
Pit

Data: 2009-09-12 23:22:36
Autor: jadrys
jadrys wrote:

[...]

Z kim?

[...]

I to była wina jeńców?

Poza tym nie zapominaj, że lata 1918-1919 to był okres Hiszpanki-grypy,
która pochłonęła 1/3 populacji świata (ok 500 mln. zgonów), a w tych
obozach grypa była jedną z przyczyn zgonów jeńców.

500 mln. _zachorowało_ , szanowny panie.. Zaś zmarło z tej liczby około 10%.

Sporo winy ponoszą też sami jeńcy, bo gdyby wcześniej się myli...

Wielki Jowiszu - Ty widzisz a nie grzmisz.

Data: 2009-09-12 21:43:51
Autor: Aron
Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...
w tamtych czasach umierali zarowno zwykli obywatele jak i jency w
calej Europie w ZSRR zreszta tez. Nie ma jednak dowodow na to ze
polski rzad kazal tych ludzi rozstrzelac tak jak rzad sowiecki w
Katyniu

aron

Data: 2009-09-09 05:23:54
Autor: cirrus
Slavinka pisze:
[...]

A Polacy wywozeni do gułagów byli w sanatorium i żyli po 100 lat.

--
stevep

Data: 2009-09-09 09:16:54
Autor: jadrys

Slavinka pisze:

[...]

Nie w tym rzecz Stefan.. To naszym celem było dorównanie w barbarzyństwie sowietom? To miała być zemsta. Przecież sami o sobie mówimy że jesteśmy ludźmi cywilizowanymi.

Data: 2009-09-09 14:47:14
Autor: cirrus
Slavinka pisze:
[...]

Rzeczywiście, jest tylko mała różnica pomiędzy niesprostaniem przy ówczesnym stanie medycyny epidemi tyfusu itp, a świadomym skazywaniem ludzi na katorżnicza pracę na nieludzkiej ziemi.

--
stevep

Data: 2009-09-09 16:53:37
Autor: jadrys
cirrus pisze:

[...]

Tyko z naszego punktu widzenia. Wytłumacz to matce jakiegoś Saszy, którego zamknięto w obozie a  nie udzielono opieki lekarskiej.

Data: 2009-09-10 05:38:20
Autor: cirrus
Użytkownik "jadrys" <CHE@yahoo.com> napisał w wiadomości news:h88fhd$hg9$1news.onet.pl...
cirrus pisze:
[...]

Gdyby to zależało od władz radzieckich to potraktowali by ich tak jak jeńców wracajacych z niewoli niemieckiej podczas II WS, łagier, albo pod stienku.

--
stevep

Data: 2009-09-10 13:12:57
Autor: jadrys

cirrus pisze:

[...]

Co sie tak czepiasz tych sowietów? Byli bandytami i na tym koniec. Dla mnie problemem jest to co zrobili Polacy, a raczej - to czego nie zrobili: nie zapewnili należytej opieki zdrowotnej jeńcom..

Data: 2009-09-10 13:17:00
Autor: VicAbarca
jadrys пишет:
 Dla
mnie problemem jest to co zrobili Polacy, a raczej - to czego nie zrobili: nie zapewnili należytej opieki zdrowotnej jeńcom..

Masz na to jakies wiarygodne dokumenty, relacje swiadkow? Czy tez jak zwykle sa to informacje z dupy wziete?

--
Vic

Data: 2009-09-10 17:38:45
Autor: jadrys
VicAbarca pisze:
jadrys пишет:
[...]

Na co dokumenty? WyobraĹş sobie - w miarę cywilizowanym kraju umierają tysiące ludzi w obozach, i co czy ten kraj nie powinien (o ile nie byłby w stanie sam dać sobie rady z problemem)  poprosić o jakąś pomoc międzynarodową?
I tyko bez wulgarności proszę..

Data: 2009-09-10 19:27:00
Autor: VicAbarca
jadrys пишет:
[...]

Chodzi o to, skad te informacje o tysiacach ludzi, ktorzy umarli w obozach.

--
Vic

Data: 2009-09-11 15:32:59
Autor: jadrys
VicAbarca pisze:
jadrys пишет:
[...]

Wszyscy na około o tym trąbią, łącznie z oficjelami..

Data: 2009-09-11 15:40:25
Autor: VicAbarca
jadrys пишет:
Wszyscy na około o tym trąbią, łącznie z oficjelami..

Wiesc gminna glosi, ze wieloryb to ryba. A, i wszyscy wokol, lacznie z oficjelami, mowia "wlanczac" :)

--
Vic

Data: 2009-09-10 15:50:29
Autor: cirrus
cirrus pisze:
[...]

A co ty tak bronisz sowwietów? Jak są bandytami to nie mozna mówić, że to niewinne baranki.

--
stevep

Data: 2009-09-10 18:08:46
Autor: jadrys

cirrus pisze:

[...]

Ja ich nie bronię. Za nich sie nie wstydzę, byli jacy byli. Natomiast bardzo mnie interesuje postępowanie nas, Polaków. I za nas właśnie się wstydzę.

Data: 2009-09-07 12:48:19
Autor: Piotr
Dnia Sun, 6 Sep 2009 20:21:55 -0400, Bruner napisał(a):

[...]

Śledztwo w sprawie epidemii tyfusu, albo grypy?
Hm, poszukaj sobie, jest gdzieś w necie, ilu żołnierzy Armii Czerwonej
zmarło z powody chorób, a ilu zginęło na froncie, bo o ile dobrze
pamiętam było to 1.4 do 0.9 mil. z prawie pięciu milionów powołanych.
Ciekawe byłyby dane z innych armii.
Piotr

Data: 2009-09-07 13:02:57
Autor: Piotr
Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...
Dnia Mon, 07 Sep 2009 01:44:17 +0000, Pit Kowalski albo Nowak
napisał(a):

[...]

Przez dwa lata nie mogli zacząć się przygotowywać, he, he. Nie wypadało, tak na przyjaciela się stroić.
Piotr
Tupet i brak hamulców moralnych w rosyjskich "ocenach historycznych"
jest imponujący - pewnie to wpływ materializmu dialektycznego.

Data: 2009-09-07 13:36:31
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

napisał(a):

[...]

Nie mówiąc, że to same jasnowidze, bo według polskich źródeł nasz
Rząd "uciekł" do Rumunii w nocy z 17/18 września, a oni ten fakt już 16
wieczorem widzieli i jeszcze tej samej nocy o tym w gazetach drukowali. :)
--
Pit

Data: 2009-09-07 14:33:24
Autor: Piotr
Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...
Dnia Mon, 07 Sep 2009 13:36:31 +0200, Pit Kowalski albo Nowak
napisał(a):

Nie mówiąc, że to same jasnowidze, bo według polskich źródeł nasz
Rząd "uciekł" do Rumunii w nocy z 17/18 września, a oni ten fakt już 16
wieczorem widzieli i jeszcze tej samej nocy o tym w gazetach drukowali. :)

Bo une mają inny czas, moskiewski! Godzinę przed zamachem na papieża
JPII kondolencje wyslali.
Piotr

Data: 2009-09-07 15:06:58
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

napisał(a):

Nie mówiąc, że to same jasnowidze, bo według polskich źródeł nasz
Rząd "uciekł" do Rumunii w nocy z 17/18 września, a oni ten fakt już 16
wieczorem widzieli i jeszcze tej samej nocy o tym w gazetach drukowali.
:)

Bo une mają inny czas, moskiewski! Godzinę przed zamachem na papieża
JPII kondolencje wyslali.

Faktycznie, nie skojarzyłem tych dwóch faktów. :)

To by nawet tłumaczyło, dlaczego oni zawsze stawiali na wielkość. Mam tu na
myśli, to że zawsze wszystko musieli mieć większe niż inni. Widać, że ta
ich potrzeba posiadania wszystkiego większego niż mają inni, nie wynika
wcale z chciwości, ale z natury.

Jak Szwedzi zrobili dużą ciężarówkę, to oni taka samą, tylko cztery razy
większą.
Jak amerykańce zrobili mikrokomputer, to oni zrobili taki sam (o podobnej
mocy obliczeniowej), tylko ze sto razy większy.
Jak japońce zmachali zegarek elektroniczny na rękę, to oni taki sam, ale
trzy razy grubszy.
Jak Europejczycy ustalili, że w Moskwie czas będzie dwie godziny
wcześniejszy, to oni nas "ochronili" ze dwadzieścia godzin wcześniej.
;)

I nawet tory kolejowe mają szersze.
--
Pit

Data: 2009-09-07 06:57:45
Autor: Slavinka

Użytkownik "Piotr" <pnat@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

To prawda, ale nie było chęci współpracy w obronie Słowiańszczyzny, w koncu
i tam i tu było i jest przy władzy parchło. I to parchło nie jest gotowe i
nigdy nie będzie gotowe do rozmów.
Parchlani kabareciarze w knesejmie i nie-rządzie najlepiej opanowali sztukę
zabawy w głuchy telefon, łyżew jest najbardziej lubianą psiną u parchła.

Data: 2009-09-07 13:08:36
Autor: Piotr
Dnia Mon, 7 Sep 2009 06:57:45 +0200, Slavinka napisał(a):

[...]

To nie prawda. To pretekst. A obrona słowiańszczyzny to mit, fajny i w
niektórych momentach nośny, ale tylko mit. Jak narazie to od setek lat
musimy sie przed tą "słowiańszczyną" bronić, bo nas chce wchłonąć w
swój azjatycki kloaczny dołek. Piotr
A udział zydkostwa to bzura, bo oni są po obu stronach. Możliwe, że na
wszelki wypadek, he, he.

Data: 2009-09-07 14:29:52
Autor: H Hornowski
"Piotr" <pnat@wp.pl> wrote in message news:1imbw6ukc48ux$.dlgmasz.facet.luzik...
[...]

"Rosjanie sadzili, ze pojawienie sie Putina w Gdansku
rozwiaze wszystkie rosyjskie problemy polityczne i historyczne.
Stalo sie inaczej. Pewne sprawy zostaly poruszone przez Putina
w sposob, ktory nie rozwiazaywal ich, a tylko kreowal nastepne,
byc moze powazniejsze problemy do rozwiazania. Slowem, Putin
nie ma lekkiej raczki w robieniu polityki, a juz na pewno nie jest
balsamem na  blizny historyczne jakie Rosjanie zostawili po
sobie w post-komunistycznej Europie."

Polska nie gotowa do szczerej rozmowy z Ruskimi...