Polska normalnych ludzi i Polska picowskiej bandy

Data: 2012-06-10 09:16:07
Autor: Przemysław W
Polska normalnych ludzi i Polska picowskiej bandy
Zobaczyłem w piątek w Poznaniu miniaturę Polski o jakiej marzę. I drugą Polskę - zakompleksioną, sfrustrowaną, straszną - pisze poznaniak, który przyjechał z Nowego Jorku, żeby pracować jako wolontariusz podczas Euro 2012

"Dwie Polski

Sytuacja, której byłem świadkiem zdarzyła się przy okazji Euro i pierwszego meczu Polaków, w piątek.

Zanim ją opiszę, wspomnę tylko, że od siedmiu lat mieszkam poza Poznaniem i Polską, a od dwóch - w Nowym Jorku, studiując na uczelni z Ligi Bluszczowej. Jestem niewiarygodnie - bardziej niż ktokolwiek inny, kogo znam - wyczulony na kwestie postrzegania Polski jako zachodniego kraju w świecie, a także typowych polskich "wschodnich" przywar: agresywności, pieniactwa, bylejakości. Cała rodzina i wielu znajomych wie, że w moim słowniku polaczek - osoba prezentująca typowo polskie wady - to jedna z cięższych obelg.

Od pierwszego momentu mojej pracy na poznańskim Stadionie Miejskim - w zespole wolontariuszy UEFA ds. obsługi mediów - mój obraz Polski nowego pokolenia zmieniał się w tempie geometrycznym. Zastałem młodych ludzi o świetnych umiejętnościach pracy w zespole, elastycznych, przygotowanych na międzynarodowy poziom wyzwania, a nade wszystko otwartych, międzynarodowych, zaradnych i zorientowanych na efekty i współpracę. Jednym słowem, na Stadionie zobaczyłem miniaturę Polski o jakiej marzę. Poziomu poznańskich wolontariuszy nie powstydziłyby się inne imprezy UEFA, przy których pracowałem ani sportowe wydarzenia w Nowym Jorku.

Moje popołudnie w SMC (stadionowej strefie mediów), okraszone oczywiście obejrzeniem meczu Polski z Grecją w międzynarodowym towarzystwie, nie byłoby kompletne gdyby nie zetknięcie z inną Polską - drugą z tytułowych "Dwóch Polsk".

Na Ogrodach do mojego autobusu wsiadło czterech męż... nazwanie ich mężczyznami jest na wyrost, acz miano małp uwłacza z kolei biednym zwierzakom. Bez koszulek, kompletnie pijani, wplatający w wykrzykiwane zdania jedno normalne słowo na dziesięć wulgaryzmów. Szybko sterroryzowali innych wracających ze Strefy Kibica pasażerów, wyzywając ich gorzej niż kibole Lecha mają w zwyczaju nazywać Legionistów. W życiu widziałem wiele poziomów "wiochy" i dna społecznego, od patologii dawnego stadionu Lecha po zaułki nowojorskiego Harlemu, ale widok tych szympansów zwisających z poręczy w autobusie był dla mnie nowym doświadczeniem. Na szczęście mimo słownej agresji nie zdecydowali się na konfrontację ze współpasażerami, natomiast po wyjściu zaczęli zespołowo kopać wszystkie drzwi, a jeden z nich walił w szyby wprawnymi ciosami bokserskimi...

W kilka minut pachnące nowoczesnością wnętrza SMC udało mi się zamienić na smród alkoholu, męskiego potu i agresji na Ogrodach, ale z piątkowego popołudnia wynoszę dużo szersze odniesienie. Zobaczyłem bowiem w ciągu paru chwil Polskę wspaniałą, dumną, utopijną niemal oraz Polskę zakompleksioną, sfrustrowaną, z dna zezwierzęcenia. Nie mam zresztą wątpliwości, że ta druga ucieleśnia dużo mniej niż 1% społeczeństwa - trochę tak jak "zawartość" kiboli wśród kibiców.

Problem oczywiście polega na tym, że tak jak 1% komórek rakowych zabija resztę zdrowego organizmu, tak minimalny odsetek zakompleksionych wandali skutecznie rozwala polską, ogólnie dość normalną rzeczywistość. Wśród morza przyzwoitości kilka czarnych wysepek naprawdę rzuca się w oczy - nam samym i obcokrajowcom. Problem ich eliminacji to jedno z większych wyzwań dla rządzących Poznaniem i innymi polski miastami. Za 3 tygodnie będzie po Euro i po międzynarodowym splendorze, a problemy zostaną. Nam".

Więcej... http://wyborcza.pl/1,126764,11900477,List_wolontariusza__zobaczylem_w_Poznaniu_dwie_Polski.html#ixzz1xN8v8H00

Przemek

--

"Istnieje przedsiębiorstwo produkujące kłamstwa - PiS jako partia i "Gazeta Polska", media o. Rydzyka jako narzędzie propagandy.
 I nie chodzi tu tylko o kłamstwo smoleńskie, ale o kłamstwa dotyczące wielu innych spraw:  domniemanego obecnego rozbioru Polski, mitycznego dorobku politycznego Lecha Kaczyńskiego,

Data: 2012-06-10 09:49:07
Autor: Yogi
Polska normalnych ludzi i Polska picowskiej bandy
cos az jedn bartku,,.?,, ozrbie ci qq ldajaku jogrucik i pulc!111!!!jeden!! :O))))))))))))))))

BomBel

Data: 2012-06-10 11:00:32
Autor: mkarwan
Polska normalnych ludzi i Polska picowskiej bandy
From: =?iso-8859-2?Q?Przemys=B3aw_W?= <Brońmy RP przed pisem@...pl>
Newsgroups: pl.soc.polityka
Subject: Polska normalnych ludzi i Polska picowskiej bandy
Date: Sun, 10 Jun 2012 09:16:07 +0200
IP address: 87.207.32.53
IP address state: Malopolskie
IP address city: Cracow

Polska normalnych ludzi i Polska picowskiej bandy