Polska pozbya si durnia

Data: 2015-08-07 01:31:56
Autor: Mark Woydak
Polska pozbya si durnia

Świat według Komorowskiego

Czyli rzecz o tym, czemu mowy mają być krótkie, a kiełbasy długie...

W ten ważny dzień, w dzień zaprzysiężenia nowego prezydenta, nie możemy
zapomnieć o tym, który właśnie ustępuje...

Bywa bowiem, że i prezydent potrafi sobie wybudować pomnik trwalszy niż ze
spiżu. Takim prezydentem był Komorowski. Jego dziedzictwo nie przestanie
przez wieki bawić i uczyć przyszłe pokolenia…

Dlatego chciałem się dołączyć do dzieła utrwalania spuścizny tej
prezydentury, przypominając jej najlepsze momenty…

[większość cytatów zebrała niezawodna Magdalena Nierebińska, dzięki. I
dzięki fejsbukuJ]

"Na tym polega wielkość naszego programu, że my proponujemy Polsce to, co
służy, a nie szkodzi. Szkodzi wrzask, szkodzi specjalista od kur, szkodzi
ten, który chciałby wszystko wetować, co chodzi, fruwa i się rusza. Proszę
państwa, wygramy, proszę o wasze głosy 10 maja. Nasza jest przyszłość, bo
my chcemy Polski nowoczesnej, my nie chcemy specjalisty od kur!"

 "tworzenie atmosfery, że gdzieś znaleziono jakiś kawałek, fragment
odzieży. To nie jest wielki problem."

„Woda ma to do siebie, że się gromadzi, a potem spływa”

„Konstytucja 3 maja, druga w Europie”

"W kwestiach wyludniania sie Polski mam swoje osobiste zasługi" "Zebraliśmy się tutaj by upamiętnić ofiary czasów stalinowskich, ofiary
tych właśnie żołnierzy wyklętych."

"Nie czekając na wynik wyborów staram się podejmować decyzje, których już
nikt nie odwróci."

„Szarża szwoleżera miała przynieść prezydentowi zwycięstwo, a przyniosła
pudło”

„Mowy powinny być krótkie, a kiełbasy tylko długie”

„Wszyscy jesteśmy pod ogromnym wrażeniem katastrofy w Nepalu.”

"Przestańcie być biedni!"

 "My nie chcemy nikogo ustawiać tam... gdzie nas próbowano ustawić - tam
gdzie stoi NATO... tam gdzie stoi ZOMO."

 "Zawsze mamy gdzieś w zanadrzu polską pamięć, że 400 lat temu w trochę
innym charakterze, żołnierze polscy maszerowali po Placu Czerwonym"

"Nie odpowiadam za obietnice Tuska. Nie musicie wracać, ale pamiętajcie o
swoich korzeniach."

"Polska bardzo zyskała na wejściu do UE - jesteśmy płatnikiem netto, czyli
więcej pieniędzy otrzymujemy niż wpłacamy do budżetu Unii."

"W porozumieniu z ;premierem jest już przygotowana strategia naszego
wyjścia z NATO"

"jak zawsze pytają obcokrajowcy: dlaczego całujemy kobiety w rękę? Ja
odpowiadam: Od czegoś trzeba zacząć”

"Chodź szogunie"

""Oczywiście siły rozjemcze mają sens wtedy, jeżeli jest rozejm. Jak jest
wojna, to trudno tam wysyłać żołnierzy"

"Dunki nie są najpiękniejszymi kobietami, a to były… kaszaloty."

"Jednoczymy się w imieniu całej Polski z narodem Japoni w bulu i w nadzieji
na pokonanie skutków katastrofy"

""Chciałem bardzo zademonstrować niezgodę na próbę zawłaszczania tradycji
niepodległościowej, solidarnościowej w celach politycznych. Wszyscy mamy
prawo do tej tradycji. Każdy z każdym nazwiskiem, a Komorowscy w
szczególności."

"Kiedy wybieramy się na dalekie polowanie, ważne jest, żeby nasze domy,
nasze żony i dzieci były bezpieczne. Wtedy poluje się lepiej."

"To była faza bigosowania. Jak pani tłumaczka to przetłumaczy, nie wiem.
Bigos to szczególne, specyficzne danie. Kapusta siekana i siekane mięso
długotrwale gotowane. No więc trzecia faza – siekanie, bigosowanie polegało
na to, że krewka szlachta chwytała za szable i takiego, który psuł ustrój
państwa, który psuł prawo, po prostu brała na szable, nim zdążył uciec."

"Bo z Polską i USA to jest, panie prezydencie, jak z małżeństwem. Swojej
żonie należy ufać, ale trzeba sprawdzać, czy jest wierna"

"No, to jednak jest korona Himalajów, proszę panów, kontakt… kontakty i
takie ważne spotkania: papież, prezydent Stanów Zjednoczonych, prezydent
Rosji, prezydent Niemiec w ciągu… i teraz jeszcze jutro prezydent Francji i
pani kanclerz Merkel, a w najbliższych czasach też dalsze kontakty na
najwyższych szczeblach, a to jest dowód oczywiście na to, że Polska
odzyskuje swoją pozycję kraju o stabilnej polityce, ważnego partnera i
kraju, z którym chce się utrzymywać relacje na najwyższych szczeblach."

To oczywiście tylko niewielki wycinek imponującego dzieła, jakim była
prezydentura Komorowskiego. Ale niech już inni kronikarze pogłębią temat.

Ja wiem tylko jedno –Michnik miał rację, powinna ona przejść do historii.

Polska pozbya si durnia