Polska rajem dla narciarzy? Następca Muchy z apowiada inwestycje ... (z TVN24)

Data: 2013-12-10 05:41:29
Autor: Krzychoo
Polska rajem dla narciarzy? Następca Muchy z apowiada inwestycje ... (z TVN24)
Kolejny oszołom, który wierzy w cuda i... przeszczep mózgu górali.
Jakoś nie wierzę w cuda od czasu jak poszedłem do szkoły...,
a było to daaawno.

--
Krzychoo

Data: 2013-12-11 10:55:32
Autor: Krzysiek Stępniak

W dniu 2013-12-10 05:41, Krzychoo pisze:

Kolejny oszołom, który wierzy w cuda i... przeszczep mózgu górali.
Jako¶ nie wierzę w cuda od czasu jak poszedłem do szkoły...,
a było to daaawno.

Czy ten "oszołom, który wierzy w cuda" to było do mnie? Je¶li tak, to poszukaj we własnych słowach jednej z przyczyn, dla których ta grupa umiera.

Znalazłem link na tekst, który może zainteresować odwiedzaj±cych to miejsce i wstawiłem go. To po pierwsze.
A po drugie, podejrzewam, jest niemała grupa czytaj±ca i niemaj±ca ochoty, ¶miało¶ci, czasu, etc. na pisanie. I ja tak mam.

Z racji do¶wiadczenia życiowego wiem, że co jest, to jest, a co będzie, to moooże będzie, ale niekoniecznie. Nie znajduję zatem Twojego komentarza jako odkrywczego. IdĽ lepiej na narty zamiast obrażać innych...

A tekst ministra napawa mnie jednak nadziej±, że być może wreszcie kto¶ na szczytach władzy zwrócił uwagę na sport, w który aktywnie bawi się prawdopodobnie największa czę¶ć społeczeństwa.
Ministrowie i (niektórzy) premierzy jeżdż± wszak na nartach...

Data: 2013-12-11 11:46:32
Autor: Krzychoo
W dniu 11.12.2013 10:55, Krzysiek Stępniak pisze:

[...]

Nie.
Nie do Ciebie, lecz do ludzi wierzÄ…cych w cuda typu
"Kolorowy Zawrót Głowy" w Bieszczadach, Olimpiada z Zakopniętym,
albo Krakowie i t.p. głupoty, jakie lęgną się w głowach niepoważnych
ludzi wierzących w cuda w Najjaśniejszej.

Każdy kto choć raz był za granicą, choćby w Czechach, wie
lub powinien się domyślać (albo podejrzewać), że to nie wypali
bo czasy inĹĽyniera Raabe (konstruktor kolejki na Kasprowy)
minęły bezpowrotnie. Przynajmniej w skali naszego życia.
DopĂłki ĹĽyjÄ… Byrcyny i inni z tego pokolenia nic siÄ™ nie zmieni.
Takie mam zdanie na ten temat.

Jeśli tak, to poszukaj we własnych słowach jednej z przyczyn,
dla ktĂłrych ta grupa umiera.

Ta grupa umiera, tak jak umierajÄ… Newsy.
Sam byłem w grupie zakładającej i walczącej o nią, ale jak widać
i ja mało się nią interesuję.
Takie czasy.
Smartfony i pejsbuki...

Nie znajdujÄ™ zatem Twojego komentarza jako odkrywczego.
Nie miał takich ambicji.

Idź lepiej na narty zamiast obrażać innych...

???
Chyba się zagalopowałeś.

A tekst ministra napawa mnie jednak nadzieją, że być może wreszcie ktoś na
szczytach władzy zwrócił uwagę na sport,...
Tak, idzie zima, a wybory wkrĂłtce. PR rzÄ…dzi.

Ministrowie i (niektĂłrzy) premierzy jeĹĽdĹĽÄ… wszak na nartach...

Na pewno w Najjaśniejszej?... ;-p

--
Krzychoo

Data: 2013-12-11 12:12:51
Autor: Krzysiek Stępniak
W dniu 2013-12-11 11:46, Krzychoo pisze:
[...]

Nie do Ciebie, lecz do ludzi wierz±cych w cuda typu
"Kolorowy Zawrót Głowy" w Bieszczadach, Olimpiada z Zakopniętym,
albo Krakowie i t.p. głupoty, jakie lęgn± się w głowach niepoważnych
ludzi wierz±cych w cuda w Najja¶niejszej.

Każdy kto choć raz był za granic±, choćby w Czechach, wie
lub powinien się domy¶lać (albo podejrzewać), że to nie wypali
bo czasy inżyniera Raabe (konstruktor kolejki na Kasprowy)
minęły bezpowrotnie. Przynajmniej w skali naszego życia.
Dopóki żyj± Byrcyny i inni z tego pokolenia nic się nie zmieni.
Takie mam zdanie na ten temat.

Je¶li tak, to poszukaj we własnych słowach jednej z przyczyn,
dla których ta grupa umiera.

Ta grupa umiera, tak jak umieraj± Newsy.
Sam byłem w grupie zakładaj±cej i walcz±cej o ni±, ale jak widać
i ja mało się ni± interesuję.
Takie czasy.
Smartfony i pejsbuki...

[...]

Tak, idzie zima, a wybory wkrótce. PR rz±dzi.

Ministrowie i (niektórzy) premierzy jeżdż± wszak na nartach...

Na pewno w Najja¶niejszej?... ;-p

Skoro nie do mnie osz... był, to przepraszam za złe odczytanie postu.
I pozdrawiam.
:)

Data: 2013-12-31 17:41:16
Autor: Titus Atomicus
Polska rajem dla narciarzy? Następca Muc hy zapowiada inwestycje ... (z TVN 24)
Imho pomysly bez sensu.
Gor nowych nie usypiemy, temeratury nie obnizymy i Polska rajem dla narciarzy byc nie moze.
Prawo sniegu jest bez sensu. Jesli niektorzy gorale nie chca zeby im ktos po obejsciu jezdzil to ich sprawa. W koncu to ich obejscie. Mowie tak, choc zaluje, ze niejaki Byrcyn blokuje trase z Gubalowki, ktora tyle lat tam sobie istniala.
A Polska bylaby rajem dla narciarzy gdybysmy mieli takie zarobki, zebysmy mogli sobie w zimie wjezdzac bez problemow do krajow, ktore maja prawdziwe gory i prawdziwe zimy.
Ale to juz inna historia.
--
TA

Data: 2014-01-03 12:51:46
Autor: J.F.
Polska rajem dla narciarzy? Następca Muc hy zapowiada inwestycje ... (z TVN 24)
Dnia Tue, 31 Dec 2013 17:41:16 +0100,
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
Imho pomysly bez sensu.
Gor nowych nie usypiemy, temeratury nie obnizymy i Polska rajem dla narciarzy byc nie moze.

Tego sniegu i gor jednak troche jest i moze nie raj, ale dobrze byc
moze. W Czechach i Slowacji temperatury chyba ciut wyzsze, bo
generalnie poludniowe stoki powinni miec, a jakos lepiej.
Fakt ze sniegu maja jakos dziwnie wiecej.

[...]

Ale chyba nie o to chodzi ze nie chce, tylko ze go za dlugo olewano i
sie obrazil.
A Polska bylaby rajem dla narciarzy gdybysmy mieli takie zarobki, zebysmy mogli sobie w zimie wjezdzac bez problemow do krajow, ktore maja prawdziwe gory i prawdziwe zimy.

Ale zarobki rosna i mozemy. Tylko uciazliwosc drobna - 1000 km, dwa
dni w podrozy, aby sobie tydzien pojezdzic.
Ja z Wroclawia w promieniu dwoch godzin mam nieprzeliczona ilosc
osrodkow i moge sobie weekendowo jezdzic. A i do Zakopanego coraz blizej ... tylko po co tam jechac?

J.

Data: 2014-01-06 17:45:45
Autor: Pszemol
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:1ipawes4xg2hh.a6j4eqzmpoj2.dlg40tude.net...
[...]

W promieniu dwu godzin samolotem masz Alpy, ale wła¶nie trzeba zapłacić więcej.

Data: 2014-01-07 19:07:46
Autor: J.F
Polska rajem dla narciarzy? Następca Muchy zapowiada inwestycje ... (z TVN24)
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Ale nie mam samolotu :-)
Niestety, tak ladnie to tylko w folderze wyglada.
Nie wstane rano o 6, nie pojade na lotnisko i nie bede o 9 na stoku.

Z Wroclawia chyba nic nie lata (ale np z Poznania tak), na lotnisko trzeba dojechac, godzine na odprawe dodac, pol godziny na odbior bagazu dodac, a do stoku ciagle daleko.
Za kazda osobe trzeba zaplacic, za nadbagaz trzeba zaplacic ... nawet nasz premier zapakowal rodzine do auta i pojechal sam :-)

No chyba zeby od poczatku sie nastawic na wypozyczanie sprzetu na miejscu.

J.

Data: 2014-01-07 12:39:33
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:52cc4273$0$2378$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nikt Ci nie każe wstawać rano o 6 - ja latam w pi±tek wieczór... :-)
Wracam w niedzielę wieczór. Lot liniami "United" około 18-tej
w pi±tek z Chicago O'Hare, zalatuję do Calgary póĽno wieczorem.
Za narty nie płacę bo mam wydan± przez te linie lotnicze kartę
VISA która ma wła¶nie jako bonus darmow± pierwsz± walizkę :-)
Do tejże walizki (duża torba podwójna na narty i deskę snowboard)
pakuję deskę, narty, kijki i buty snowboardowe, kask i gogle - limit
23kg osi±gam i buty narciarskie się już w tym limicie nie mieszcz±.
Do podręcznego (bezpłatnego zawsze) pakuję więc parę butów
narciarskich, spodnie i swetr, bieliznę, rękawiczki, czapkę itp...
Tam, w Calgary, wynajmuję samochód, jadę do Banff do hoteliku,
jestem trochę po północy... Rozpakowuję się i ide spać...
Przesypiam nockę z pi±tku na sobotę i raniutko, po gor±cym
¶niadanku w hotelu, autem jadę z Banff na stok "Lake Louise"
- to zaledwie 45 minut jazdy. Jestem na 9 rano i jeżdzę do 16-tej
cał± sobotę z krótk± przerw± na drugie ¶niadanie/lunch. Wracam
do miasteczka Banff po nartach i tu ciepła kolacja, odpoczynek
przy kominku i TV no i potem oczywi¶cie spanko...
W niedzielę to samo - rano po ¶niadaniu na narty, po 16 powrót
do Calgary, oddanie auta z wypożyczalni na lotnisku i powrót
do Chicago. Masz dwa pełne dni jazdy na nartach....

Więc jak sam widzisz, kolega ma rację: jak tylko zarobki Ci na
to pozwalaj± to nie musisz mieć stoku narciarskiego pod nosem
tylko lecisz w pi±tek gdzie chcesz i wracasz w niedzielę do domu.

Data: 2014-01-08 13:17:09
Autor: J.F
[...]

Piatek wieczor moze byc, tylko ze Chicago duze miasto i Calgary tez.
Z Wroclawia do Innsbrucku chyba nic nie lata, a przeciez trzeba dalej jechac.

Za narty nie płacę bo mam wydan± przez te linie lotnicze kartę
VISA która ma wła¶nie jako bonus darmow± pierwsz± walizkę :-)

No a ja nie mam :-(

Tam, w Calgary, wynajmuję samochód, jadę do Banff do hoteliku,
jestem trochę po północy... Rozpakowuję się i ide spać...

Czyli koszta dodatkowe, a i tak 6h. Ja mam troche dalej i przestaje byc wesolo.

Przy czym mam szanse w ~8h w Alpy zajechac wlasnym samochodem,  wiec moze dlatego samoloty nie lataja.
Ale wolalbym nie jechac 8h noca po calym dniu na stoku ..

Więc jak sam widzisz, kolega ma rację: jak tylko zarobki Ci na
to pozwalaj± to nie musisz mieć stoku narciarskiego pod nosem
tylko lecisz w pi±tek gdzie chcesz i wracasz w niedzielę do domu.

Wiesz ile sie leci z Wroclawia do Calgary ? Dobe ? :-)

J.

Data: 2014-01-08 13:10:53
Autor: Pszemol
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:52cd41c8$0$2365$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Wszedłem na lufthansa.com bo w końcu co, do Breslau nie lataliby? ;-)
i znalazłem to:
17:55 Wroclaw  19:25 Frankfurt   LH5719 Operated by LOT Polish Airlines
21:15 Frankfurt  22:15 Innsbruck   LH1274 Operated by Tyrolean

Niby z przesiadk± we Frankfurcie ale jest...
Więc nie jest tak Ľle jak Ci się wydaje... :-)

Za narty nie płacę bo mam wydan± przez te linie lotnicze kartę
VISA która ma wła¶nie jako bonus darmow± pierwsz± walizkę :-)

No a ja nie mam :-(

Bez ich karty Visa walizka kosztuje, owszem, ale przecież nie o kosztach
tu mowa. Mówimy o możliwo¶ciach dla kogo¶, kogo stać na wydanie
kasy na wyjazd na narty...

Tam, w Calgary, wynajmuję samochód, jadę do Banff do hoteliku,
jestem trochę po północy... Rozpakowuję się i ide spać...

Czyli koszta dodatkowe, a i tak 6h. Ja mam troche dalej i przestaje byc wesolo.

Znowu - nie mówimy tu o kosztach...
Zreszt± rental car na tydzień to koszt rzędu 150-200 dolców, niedużo
w porównaniu do reszty kasy jak± trzeba na taki wyjazd samolotem wydać.

Przy czym mam szanse w ~8h w Alpy zajechac wlasnym samochodem, wiec moze dlatego samoloty nie lataja.
Ale wolalbym nie jechac 8h noca po calym dniu na stoku ..

Po pierwsze - lataj±, przykład wyżej. A to tylko jeden Innsbruck.
Możesz polecieć do Szwajcarii - Grenoble albo do Włoch - możliwo¶ci
masz przecież w ciul i trochę... Pewnie 30x tyle co ja wokół Calgary.

[...]

A wiesz ile się leci z Chicago do Innsbrucku? ;-)
Każdy lata tam gdzie ma ¶nieg i jest względnie blisko...

SprawdĽ sobie przeloty do Włoch, czyli dalej niż ludziki typowo
samochodami jeżdz± z Polski - do Mediolanu masz względnie
tanie poł±czenia, z tego co niedawno sprawdzałem...

Data: 2014-01-08 13:16:12
Autor: Pszemol
"Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> wrote in message news:lak7ss$mtk$1dont-email.me...
SprawdĽ sobie przeloty do Włoch, czyli dalej niż ludziki typowo
samochodami jeżdz± z Polski - do Mediolanu masz względnie
tanie poł±czenia, z tego co niedawno sprawdzałem...

Piękne masz i dużo tańsze i krótsze niż przez Frankfurt do Insbrucku (3 godziny):

Wylot w pi±tek:
17:40 Wroclaw  18:55 Munich   LH5761 Operated by LOT Polish Airlines
19:35 Munich  20:40 Milan, Malpensa   LH1864 Operated by Lufthansa Cityline

Powrót w niedzielę:
17:00 Milan, Malpensa  18:10 Munich   LH1861
19:40 Munich  20:55 Wroclaw   LH5760 Operated by LOT Polish Airlines

Czyli jak się chce to się da i nie ma co narzekać :-)

A na narty stamt±d, proszę:

http://milanostyle.com/skiing-in-italy-ski-resorts-near-milan/

Data: 2014-01-09 00:56:53
Autor: J.F.
Dnia Wed, 8 Jan 2014 13:16:12 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

Zdaza mnie przeladowac w 40 minut ? Czy skonczy sie noclegiem na
lotnisku ?

Reszta faktycznie - kwestia portfela.

J.

Data: 2014-01-09 17:44:35
Autor: Pszemol
[...]
SprawdĹş sobie przeloty do WĹ‚och, czyli dalej niĹĽ ludziki typowo
samochodami jeżdzą z Polski - do Mediolanu masz względnie
tanie połączenia, z tego co niedawno sprawdzałem...

Piękne masz i dużo tańsze i krótsze niż przez Frankfurt do Insbrucku (3 godziny):

Wylot w piÄ…tek:
[...]

Monachium to małe lotnisko (w porównaniu do Frankfurtu), powinni zdążyc...

A jak nie zdążą to narty wypożyczysz i Lufthansa Ci za to zapłaci... Mi zapłacili za opózniona walizke z nartami jak leciałem liniami Southwest
z Chicago do Salt Lake City w Utah w zeszłym roku.

Masz jeszcze inny samolot w piatek do Monachium z Wrclawia o 17-tej, da Ci
to wiecej czasu na przesiadkÄ™...

Monachium to dosyc dobre miejsce na przesiadki - wiec jak z Wroclawia masz
tam takie sensowne polaczenie w piatek i niedzielÄ™ to znajdziesz na pewno
mnostwo innych miejsc w Alpach niz Mediolan dobrych na weekendowe narty -
do wyboru do koloru...

Data: 2014-01-09 01:08:07
Autor: J.F.
Dnia Wed, 8 Jan 2014 13:10:53 -0600, Pszemol napisał(a):
[...]

To nie sprawa prestizu, to kwestia ilosci chetnych :-)

[...]

Przesiadka trwa.
Bez ich karty Visa walizka kosztuje, owszem, ale przecież nie o kosztach
tu mowa. Mówimy o możliwo¶ciach dla kogo¶, kogo stać na wydanie
kasy na wyjazd na narty...

No tak, ale zaczynaja rosnac w sporym tempie. Samoloty, doplaty, auto
z wypozyczalni, hotel przyjmujacy po polnocy ...

[...]

No to u nas jednak drozej. Ale przy tygodniu to w zasadzie nie ma
sprawy, dojazd juz nie jest taki relatywnie uciazliwy ... no i sporo
rodakow jednak po Alpach smiga.

[...]

Osrodkow w Alpach jest multum, ale szukalismy takich blisko duzego
lotniska :-)

J.

Data: 2014-01-15 05:00:19
Autor: Titus Atomicus
Polska rajem dla narciarzy? Następca Muc hy zapowiada inwestycje ... (z TVN 24)
In article <1ipawes4xg2hh.a6j4eqzmpoj2.dlg@40tude.net>,
> [...]

generalnie poludniowe stoki powinni miec, a jakos lepiej.
Fakt ze sniegu maja jakos dziwnie wiecej.

No wlasnie - skad oni maja ten snieg?

> [...]

Ale chyba nie o to chodzi ze nie chce, tylko ze go za dlugo olewano i
Byc moze, w sumie to jego sprawa i go nie potepiam.
Ale trasy zal.

> A Polska bylaby rajem dla narciarzy gdybysmy mieli takie zarobki, > zebysmy mogli sobie w zimie wjezdzac bez problemow do krajow, ktore maja > prawdziwe gory i prawdziwe zimy.

Ale zarobki rosna i mozemy.

No, mi jakos nie rosna. Wrecz przeciwnie.
I te wyjazdy w Alpy jakos podrozaly porownujac z analogicznym okresem sprzed lat 15.

[...]

A ja wlasnie do Zakopanego mam najlepszy dojazd.

... tylko po co tam jechac?

A jechac... na skitury. Blisko i niedrogo.

Jakby mi ten Kolorowy Zawrot Glowy tam wybudowali, to by mi cale Tatry zadeptali. :-(

Data: 2014-01-16 00:05:27
Autor: J.F
Polska rajem dla narciarzy? Następca Muchy zapowiada inwestycje ... (z TVN24)
Użytkownik Titus_Atomicus-B7310A.05001915012014@node2.news.atman.pl...
> [...]
generalnie poludniowe stoki powinni miec, a jakos lepiej.
Fakt ze sniegu maja jakos dziwnie wiecej.

Nie wiem. Wilgotne powietrze znad morza Srodziemnego tam gdzies sie zmraza ?

> [...]
sie obrazil.
Byc moze, w sumie to jego sprawa i go nie potepiam.

Byc moze szansa na dogadanie jest ... wiec zal wiekszy.

> [...]
No, mi jakos nie rosna. Wrecz przeciwnie.
I te wyjazdy w Alpy jakos podrozaly porownujac z analogicznym okresem
Musisz sie starac. Srednia krajowa rosnie, euro tanieje.

J.

Data: 2014-01-17 23:20:32
Autor: Chris94
Dnia Thu, 16 Jan 2014 00:05:27 +0100, J.F napisał(a):

[...]

Po prostu maj± wyżej położone stoki narciarskie, więc na tych stokach
maj± temperatury niższe. A na niżej położonych stokach maj± tak± sam±
bryndzę jak my.

--
Pozdrowienia,
Krzysztof

Polska rajem dla narciarzy? Następca Muchy z apowiada inwestycje ... (z TVN24)