Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"

Data: 2019-07-01 10:48:51
Autor: Bruno Brunowski
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
"Nie ma zgody Komisji Europejskiej na kontynuowanie unijnej pomocy przy programie ,,Czyste powietrze"  - dowiedziała się ,,Wyborcza". Informacja z Komisji o tym, że nie spotka się z polską stroną i odwołuje Komitet Sterujący, trafiła już do przedstawicieli polskiego rządu, Banku Światowego, samorządowców, niezależnych ekspertów oraz urzędników Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i wojewódzkich funduszy ochrony środowiska. Komitet Sterujący to instytucja powołana przez polski rząd i KE do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących ,,Czystego powietrza". Najbliższe spotkanie, na którym miały zapaść finalne decyzje dotyczące reformy programu, miało odbyć się 4 lipca. - To spotkanie nie ma sensu, Komisja straciła cierpliwość. Od pół roku strona polska nie podejmowała żadnych decyzji niezbędnych dla reformy programu - tak nieoficjalnie unijni eksperci komentują swoją decyzję. Nim ją podjęli, Marc Lemaitre, dyrektor generalny KE ds. polityki regionalnej i miejskiej, wysłał do polskiego rządu list. Opisaliśmy go 19 czerwca. Lemaitre podkreślał w nim, że obecnie program nie kwalifikuje się do uzyskania unijnych funduszy i ,,stanowi ryzyko utraty reputacji dla Komisji, Banku Światowego i polskiego rządu". KE dała ultimatum: albo strona polska zreformuje program i dysponowanie pieniędzmi na wymianę pieców na węgiel odda w ręce samorządów i banków komercyjnych (dziś zarządza nimi tylko NFOŚ podległy ministrowi środowiska), albo Unia na program pieniędzy nie da. Liczone na ponad dziesięć lat "Czyste powietrze" jest warte ok. 35 mld euro. Za te pieniądze ma zostać wymienionych 4 mln kopciuchów i docieplone budynki. Celem jest ograniczenie smogu, którego głównym źródłem są domy opalane węglem. Unia w najbliższej perspektywie finansowej 2021-27 zamierzała dołożyć Polsce miliardy euro na walkę ze smogiem i gotowa była też przekazać niewykorzystane środki z obecnej perspektywy. Bez tych pieniędzy programu nie uda się zrealizować. Obecnie bowiem NFOŚ dysponuje ok. 1 mld zł na "Cp". W przyszłym roku publicznych pieniędzy będzie ok. 2,5 mld. zł. Lemaitre dał rządowi na odpowiedź czas do 21 czerwca i wezwał do zorganizowania przed 4 lipca spotkania najważniejszych urzędników odpowiedzialnych za "Cp". Do spotkania jednak nie doszło, a minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński, który miał je zorganizować, w mailu do ,,Wyborczej" przekonuje, że KE nie postawiła polskiej stronie żadnego ultimatum, lecz zapytała grzecznie, czy ,,polska strona wyraża chęć kontynuowania wsparcia Banku Światowego w realizacji programu" i dalszej współpracy.

Co więcej, jak udało nam się dowiedzieć, oficjalna odpowiedź ministra Kwiecińskiego KE jest lakoniczna. Resort zaznacza w niej jedynie, że Polska jest zdeterminowana, by walczyć ze smogiem. To jeszcze bardziej zirytowało europejskich ekspertów KE i Banku Światowego, którzy od początku roku przyjeżdżali na spotkania z rządem i na podstawie analiz BŚ wskazywali, co zrobić, by poprawić niedziałający dziś program. Szacuje się, że na dotychczasową pomoc przy flagowym programie PiS KE wydała ok. 1 miliona euro. Mimo to flagowy program PiS, którym premier Mateusz Morawiecki chwalił się w 2018 r., został źle przygotowany i jest dziś źle realizowany." http://wyborcza.pl/7,155287,24949458,miliardy-euro-nie-dotra-do-polski.html Słuszną linię ma nasza Partia!

--
Bruno

Data: 2019-07-01 11:02:24
Autor: Bytomir Szimoza
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
Zara zara, te pijondze są darmo z UE czy jako pożyczka z banku
światowego. Jak pożyczka, to niech się walą.

Data: 2019-07-02 00:01:36
Autor: Pisiorowy Escobar
Bytomir Szimoza <bytomir.kwasny@gmail.com> napisał(-a):

Zara zara, te pijondze są darmo z UE czy jako pożyczka z banku
światowego. Jak pożyczka, to niech się walą.

nie umiesz czytać niedojdo ?

[...]
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-07-02 23:50:22
Autor: u2
W dniu 02.07.2019 o 00:01, Pisiorowy Escobar pisze:
[...]

zazdrościsz:)

btw nie można stracić czegoś, czego się nie ma, poducz się podstaw ekonomii:))))))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-01 16:09:25
Autor: Zenek Kapelinder
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
W Lodzi pomimo remontow drog i korkow bylo i jest 26 jednostek brudnego powietrza. Do 50 jest czyste. 50-100 dobre. 100-150 troche chujowe. Powyzej 200 chujowe. Na chuj komus lepsze powietrze niz 25. W Bieszczadach nie ma lepszego bo zawsze znajdzie sie ktos lub cos co sie zesra.

Data: 2019-07-02 20:02:57
Autor: Yogi
Dnia Mon, 1 Jul 2019 16:09:25 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

[...]

Wychodzi na to, że w twojej chacie śmierdzi bo puszczaśz bąki z przeżarcia
suchym chlebem!

Data: 2019-07-01 16:41:01
Autor: japanizer
On Tuesday, July 2, 2019 at 2:48:53 AM UTC+9, Bruno Brunowski wrote:
[...]

To bardzo zła wiadomość dla nas i dla naszych dzieci.

Wielka szkoda, że PiS przedstawia to jako swój sukces i wstawanie z kolan, zamiast klepnąć się w pierś.

Data: 2019-07-01 23:34:20
Autor: Jacek Bialy
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
      -- - "Nie ma zgody Komisji Europejskiej na kontynuowanie unijnej pomocy przy programie ,,Czyste powietrze"  -

Czemu trudno się dziwić. Czy Unii Europejskiej przeszkadza smog w polskich miastach? Jeśli leżą one dalej niż 100 km od niemieckiej granicy, to taki smog nie powinien w Europie nikomu przeszkadzać. Europie przeszkadza dwutlenek węgla, którego co prawda nie widać, ale za to wiadomo, kto nie powinien go produkować - w żadnym wypadku nie powinny go produkować polskie elektrownie węglowe! Polacy powinni stawiać ekologiczne, nowoczesne niemieckie wiatraki, podczas gdy Niemcy karczują lasy pod nowe odkrywki węgla brunatnego...
No ale standardy między nami zawsze były podwójne, więc nic nie poradzisz na to, że Niemcy to Niemcy. Ot na przykład ze smogiem w enerdówku poradzili sobie już w latach 90, na co od europejskich funduszy dostali miliadrowe dotacje.

JB

Data: 2019-07-01 23:40:20
Autor: japanizer
On Tuesday, July 2, 2019 at 3:34:21 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
[...]

Polska jest położona w Europie i należy do Unii Europejskiej..
Dlaczego twoim zdaniem smog w polskich miastach nie powinien przeszkadzać nikomu w Europie, "miszczu" logiki?

Data: 2019-07-02 00:04:52
Autor: Jacek Bialy
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
   -- - Polska jest położona w Europie i należy do Unii Europejskiej.

Co ty... Naprawdę?   Idź teraz zamelduj o tym koniowi, bo Niemcom już pewnie zdążyłeś się pochwalić.

    -- - Dlaczego twoim zdaniem smog w polskich miastach nie powinien przeszkadzać nikomu w Europie, "miszczu" logiki?

Ale logiki to ty Niemiaszkow lepiej już nie ucz - za naukę logiki to niejeden od nich w mordę dostał.

JB

Data: 2019-07-02 00:08:04
Autor: japanizer
On Tuesday, July 2, 2019 at 4:04:53 PM UTC+9, Jacek Bialy wrote:
-- - Polska jest położona w Europie i należy do Unii Europejskiej.

Co ty... Naprawdę?   Idź teraz zamelduj o tym koniowi, bo Niemcom już pewnie zdążyłeś się pochwalić.

Widzisz, mentalny niewolniku. Na pierwszomajowe pochody latałeś z tatulem i nosiliście razem czerwone flagi. Tam ci wbili do łba, że Europa to zło; do dziś została ci wyssana z mlekiem matki miłość do Sajuza.

Data: 2019-07-02 09:07:08
Autor: boukun
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Rosja też leży w Europie i należała swego czasu do Układu Warszawskiego...

boukun

Data: 2019-07-02 00:09:46
Autor: japanizer
On Tuesday, July 2, 2019 at 4:07:11 PM UTC+9, boukun wrote:
> [...]

Rosja też leży w Europie i należała swego czasu do Układu Warszawskiego...

Ba, i należy do Unii Euroazjatyckiej, towarzyszu Boukun!

Data: 2019-07-02 09:31:48
Autor: boukun
> [...]

Rosja też leży w Europie i należała swego czasu do Układu Warszawskiego...

Ba, i należy do Unii Euroazjatyckiej, towarzyszu Boukun!

Wszystko się może znowu zmienić i z natury będziemy dążyć do panslavizmu...., tu są nasz naturalne korzenie...

boukun

Data: 2019-07-02 00:48:15
Autor: japanizer
On Tuesday, July 2, 2019 at 4:31:51 PM UTC+9, boukun wrote:

> [...]

Wszystko się może znowu zmienić i z natury będziemy dążyć do panslavizmu...., tu są nasz naturalne korzenie...

Nasze naturalne korzenie są w Afryce, gdzie byliśmy tym gatunkiem małp, który przy ograniczonym dostępie do zasobów - "inwestował" je w mózg, a nie w mięśnie.

Data: 2019-07-02 09:53:01
Autor: u2
W dniu 02.07.2019 o 09:48, japanizer@japanizer.org pisze:
Nasze naturalne korzenie są w Afryce, gdzie byliśmy tym gatunkiem małp, który przy ograniczonym dostępie do zasobów - "inwestował" je w mózg, a nie w mięśnie.

ano, wydało się kim naprawdę jest japa:)))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-02 07:02:09
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 2 lipca 2019 08:34:21 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:

Polacy powinni stawiać ekologiczne, nowoczesne niemieckie wiatraki, podczas gdy Niemcy karczują lasy pod nowe odkrywki węgla brunatnego...

Tu się Jacku trochę chyba zapędziłeś z krytyką jeszcze dzisiaj irytujących
czasami skądinąd, trzeba przyznać - sąsiadów zza Odry i Nysy.

Zapomniałeś bowiem wspomnieć, że niemiaszki też tak samo jak my dopłacają
krocie za dwutlenek. Te całe odkrywki mają wyłącznie z takiego powodu, iż plują
pieniędzmi i stać ich akurat na uiszczanie kontrybucji węglowej.

W innych czasach historycznych zdarzało się im robić o wiele straszniejsze
rzeczy graniczące z obłędem, ale na szczęście socyalizm zwłaszcza w wersji
tow. Akwarelisty wychodzi ze światowej mody i nie należy projektować pamięci
tamtej epoki na chwilę obecną. Młodzi Niemcy mają o wiele poważniejsze
problemy, które im na głowę spuściła dobra ciocia Frau Kazimierczak primo voto
Merkel secundo voto Sauer (z ukrytej opcji polskiej czy jaki dunder, do jasnej
Anielki?).

Data: 2019-07-02 10:24:11
Autor: Zenek Kapelinder
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
Niemcy z dlugiem na statystycznego szwaba cztery razy wiekszym w ojro niz na Polaka w zlotowkach juz nie sraja bo nie maja czym. Nastepca III rzeszy jest dzisiaj w gorszej sytyuacji niz poprzedniczka przed wojna. Niemcy to bankrut utrzymujacy sie jeszcze na powierzchni dzieki ojro.

Data: 2019-07-02 13:11:04
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 2 lipca 2019 19:24:12 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Nie srają, ale płacą nadwyżki za węgiel brunatny. Z czegoś je kurwa mają.

Data: 2019-07-02 15:34:27
Autor: Zenek Kapelinder
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
Jakie nadwyzki placa?

Data: 2019-07-02 15:42:00
Autor: Jakub A. Krzewicki
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
W dniu środa, 3 lipca 2019 00:34:28 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
Jakie nadwyzki placa?

Jakieś na pewno. Przecież skoro otwierają te gruby, to produkują CO_2 ponad
limit. No chyba, że sprzedają to jakiemuś frajerowi, który to sam se spala.

Data: 2019-07-02 16:23:00
Autor: Zenek Kapelinder
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
Nie wiesz nie pisz. Spytaj albo sam znajdz. Poza tym czytaj zanim wyslesz.

Data: 2019-07-03 01:32:22
Autor: Jacek Bialy
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
Jakie nadwyzki placa?

   -- - Jakieś na pewno.

Chociażby za spalanie ruskiego gazu, który ciągną z kilkadziesiąt miliardów rocznie. Tylko kto to sprawdzi, dokładnie ile?

   -- - Przecież skoro otwierają te gruby, to produkują CO_2 ponad limit. No chyba, że sprzedają to jakiemuś frajerowi, który to sam se spala.

Albo przerabiają na metan, który jest bardziej ekologiczny (i w ogóle mniej widoczny).

JB

Data: 2019-07-02 23:48:15
Autor: u2
W dniu 02.07.2019 o 22:11, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

oj Kubus, nie denerwuj się, patrz jaka piękna nocka:))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-02 15:10:45
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 2 lipca 2019 23:48:15 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> oj Kubus, nie denerwuj się, patrz jaka piękna nocka:))))))))))))))

Eeee... ja się nie wkurzam. Tylko sobie gdybam, co by było gdyby.... No i wychodzi na to, żebyśmy mieli z czego sami wybecelować, to byśmy te gruby
z wunglem też otworzyli.

Data: 2019-07-03 00:19:18
Autor: u2
W dniu 03.07.2019 o 00:10, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

przeca ty nie byznesmen, tylko humanista, co ty tak przeżywasz ten niemiecki Untergang ? nie chcą opieki wujka Sama, więc będą musieli radzić sobie sami:))))))))))))))

--
I love love

Data: 2019-07-02 15:39:08
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu środa, 3 lipca 2019 00:19:18 UTC+2 użytkownik u2 napisał:

przeca ty nie byznesmen, tylko humanista, co ty tak przeżywasz ten niemiecki Untergang ? nie chcą opieki wujka Sama, więc będą musieli radzić sobie sami:))))))))))))))

Opieka Wujka Sama... a kto do ciężkiej cholery zrobił arabską wiosnę, która sprowadziła im na łeb tych tfu, migrantów? Nie krasnoludki tylko ten sam Wujek
Chujek z pomocą Saudyjczyków. Wkurza mnie to, że jego izraelscy przyjaciele
poczęstowali Shinzo Abe kolacją z buta. To jest afront, którego by się nawet
Komoruski nie powstydził. Ostatnio zaś niejaka Kim Kardashian, nieodrodna citizenka Chujni Amerykańskiej - próbowała opatentować nazwę Kimono jako
kolekcję swojej nowej bielizny. Wycofała się, jak tylko miłośnicy kraju
Kwitnącej Wiśni zagrozili, że potrenują na niej ninjutsu. Oto, jakich to
podstępnych metod używa "Wielki Biały Ojciec", żeby próbować upokorzyć, zhańbić
i powalić na kolana swoich "przyjaciół"!

Data: 2019-07-03 01:13:37
Autor: Jacek Bialy
[...]

Migrantów sobie Niemcy sami sprowadzili, więc niech teraz nie narzekają na Wuja-Chuja, bo gdyby tym migrantom chciało się na Niemców pracować, to Niemcy dziękowaliby dzisiaj Rosji, że ich wygoniła z Syrii.

 -- - Nie krasnoludki tylko ten sam Wujek

Fala migrantów to rosyjska zemsta za arabską wiosnę - za wyciągnięcie Libii i Egiptu z sowieckiej strefy interesów. Gdyby niemiaszki o tym wiedziały, to by tych 'uchodźców' do siebie tak gorliwie nie zapraszały.

JB

Data: 2019-07-03 07:15:40
Autor: u2
W dniu 03.07.2019 o 00:39, Jakub A. Krzewicki pisze:
[...]

chodzi o bazy wojskowe w Rajchu i NATO, hanse wolą kombinować jak kuń pod górę w iwanami, jak to się kończyło w historii to może wiesz:)

[...]

e tam, wiadomo że Franek Kimono to z Bolanda:)

[...]

Kardaszian to ormiańskie nazwisko, ot jakaś kolejna "celebrytka" z szoł biznesu, kto by się nią przejmował w poważnej polityce:)

--
I love love

Data: 2019-07-02 12:42:13
Autor: Jacek Bialy
Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"
   -- - nie należy projektować pamięci tamtej epoki na chwilę obecną.

A wiesz Kuba, że ja byłem germanofilem w latach 80. i jeszcze trochę w następnych?  No bo grzecznie się zdefaszyzowali, z dekomuną też im sprawnie poszło... Że Niemiec wykupuje polskie fabryki - a kto ma u nas dawać ludziom pracę? Polski ubek?  Że Niemiec wykupuje polską prasę, to mniej zostanie dla Michnika & consorts. I tutaj bardzo się pomyliłem licząc na jakąś kulturową przeciwwagę.
Okazuje się, że Niemcy niewiele się zmienili - nadal kierują się podwójną moralnością i nadal stosują podwójne standardy. U siebie nie pozwolą, żeby im enerdowska agentura mieszała w sądach, biznesie, albo w mediach - ale u sąsiadów owszem, jak najbardziej powinni pogrążać się w chaosie. I w ogóle po jaką cholerę im te Patrioty i Abramsy? Niech boją się ruskich, to i nas lepiej będą się słuchać..

   -- - Młodzi Niemcy mają o wiele poważniejsze problemy, które im na głowę spuściła dobra ciocia Frau Kazimierczak (...)

Allah jest wielki i litościwy. Allah sprawi, że lud mieszkający nad Renem nawróci się na Wiarę Proroka (bo jakąś wiarę trzeba posiadać).

JB

Data: 2019-07-02 13:25:12
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu wtorek, 2 lipca 2019 21:42:14 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:

[...]

Huuu, ja też miałbym gdzieś, gdybym wiedział, że żona sąsiada się puszcza.
Nie mój cyrk, nie moje małpy. Wcale to nie jest IMHO chore podejście.

Allah jest wielki i litościwy. Allah sprawi, że lud mieszkający nad Renem nawróci się na Wiarę Proroka (bo jakąś wiarę trzeba posiadać).

Eeee... Trzeba by tylko przypilnować, żeby nie był to przypadkiem wahabizm
i większej różnicy to nie zrobi. Gorzej, że takowi Saudyjczycy jednak tam się wpierdzielają - razem z tą swoją barbarzyńską polityczną propagandą skierowaną
na przejęcie wpływów na uchodźców i zamaskowaną jako religia. I to wszystko
z przyzwoleniem Wuja Sama, bardzo podstępnego wroga Europy.

Data: 2019-07-02 23:48:31
Autor: Jacek Bialy
[...]
-- -- -

Właśnie o to chodzi, że oni nie mają tego gdzieś!  Wchodząc do Polski Niemcy aktywnie wspierają patologie, które pozostawiła komuna i z tych patologii czerpią spore zyski.

   -- - Nie mój cyrk, nie moje małpy. Wcale to nie jest IMHO chore podejście.

A czyj to jest cyrk, jeśli nie niemiecki?  Najpierw sprowadzili tu czerwone świnie, a teraz wkręcaja się w ich feudalne struktury. Jeśli to 'nie ich małpy', to niech wypie*dalają z polskich mediów (obawiam się, że kiedyś przyjdzie jakaś narodówka, która ich upaństwowi w ramach pierwszej transzy odszkodowań).

JB

Data: 2019-07-03 00:45:28
Autor: Jacek Bialy
[...]

Saudyjski wahabizm to już historia - taka romantyczna opowiastka o początkach, jak każde inne. Saudyjski wahabizm to jest kółeczko różańcowe przy wahabizmie radzieckim. Pozornie nie różnią się niczym szczególnym, lecz wahabizm radziecki jest bardziej nowoczesny i efektywny (zważywszy na dialektyczny aparat pojeciowy i rewolucyjną praktykę przetestowaną w wielu zakątkach świata na różnych odmianach ludzkiej cywilizacji).

  -- - I to wszystko z przyzwoleniem Wuja Sama, bardzo podstępnego wroga Europy.

Powiedzmy bardziej szczerze - bardzo podstępnego wroga Niemiec.
Jest bowiem geopolityczny konflikt pomiędzy światem atlantyckim a światem niemieckim. Nie mogąc pokonać Atlantydów w dwóch wojnach światowych, Niemcy zwracają się do Euroazji.. A więc na złość tacie zesrajmy się w gacie, czyli zbudujmy niemiecko-chińską granicę na Uralu. Lecz najpierw Niemcy będą musiały przygruchać sobie Rosję, która już prawie w całości siedzi w chińskiej kieszeni. Skończy się to mniej więcej tak, jak niemiecko-rosyjska rozgrywka na Bałkanach.
A raczej więcej niż mniej, bo w Euroazjatyckiej a nie bałkańskiej skali (nie wykluczając tej nuklearnej). Tak więc życzę pomyślnego odrodzenia na Wielkim Stepie targanym podmuchami wojsk różnorakich, albo w jakimś zacisznym japońskim Yodok (istnieją tam zony dla nierozdzielanych rodzin - rodzą się tam ludzie i chodzą do specjalnych szkół).

JB

Polska straciła 35 mld na program "Czyste Powietrze"