Polska to brzydka panna bez posagu

Data: 2014-05-13 21:55:01
Autor: u2
Polska to brzydka panna bez posagu
która nie powinna być zbytnio wybredna :

http://wpolityce.pl/polityka/195424-krystyna-grzybowska-jesli-nie-wiesz-jak-sie-zachowacwladyslaw-bartoszewski-moglby-z-powodu-swoich-zaslug-dla-polski-zapisac-sie-w-historii-jako-czlowiek-godny-i-skromny

Nie wiem czy Władysław Bartoszewski jest profesorem zwyczajnym, nadzwyczajnym czy profesorem honoris causa, za zasługi dla nauki i kultury. I szczerze mówiąc nie bardzo mnie to obchodzi.

Poznałam Władysława Bartoszewskiego osobiście podczas którejś z jego wizyt w Republice Federalnej Niemiec, kiedy wręczono mu jedną z licznych niemieckich nagród. Był tytułowany profesorem i nie przyszło mi do głowy, żeby w to wątpić. Był Bartoszewski otoczony szacunkiem, w Niemczech a także we własnym kraju. Wierzyliśmy, że przyzwoitość jest jego największą cnotą. Napisał też niewielką książeczkę o sobie zatytułowaną „Warto być przyzwoitym”, która cieszyła się wielkim powodzeniem w Niemczech, przetłumaczona na język niemiecki i dostosowana do tamtejszego odbiorcy.

Wybitny felietonista Antoni Słonimski, z którym podobno Bartoszewski się przyjaźnił napisał genialne zdanie, które powinno być przestrogą dla każdej osoby publicznej:

Jeśli nie wiesz, jak należy się w jakiejś sytuacji zachować, na wszelki wypadek zachowaj się przyzwoicie.

I Bartoszewski wykorzystał tę sentencję do budowania własnego wizerunku. Nie wiem, ile w życiorysie, jak słyszę bohaterskim, Władysława Bartoszewskiego było momentów przeczących przesłaniu Słonimskiego, do niedawna wierzyłam mu na słowo.

Ale stało się coś, co kazało mi zwątpić w przyzwoitość autora książki „Warto być przyzwoitym”. Oto na konwencji PO w roku 2007 pan profesor honoris causa nazwał rząd PiS - u dyplomatołkami. Na tym nie koniec, numerem popisowym było nazwanie Polaków bydłem, no i pogardliwe:

Polska to brzydka panna bez posagu, która nie powinna być zbytnio wybredna.

Ale to nie wszystko, takich „kwiatków” było dużo więcej.

Władysław Bartoszewski mógłby z powodu swoich zasług dla Polski zapisać się w historii jako człowiek godny i skromny, co przynależy osobie w wieku sędziwym, która stanie wkrótce przed Bożym uchem igielnym, przez które będzie musiała przejść jego pycha, kłamstwo i coś co zakrawa na niedostatek godności osobistej.

Skąd w Bartoszewskim tyle pogardy dla Polski i Polaków, skąd tyle podziwu dla Niemiec i dla Rosji Putina? Czyżby stracił kontakt z rzeczywistością i z własnym narodem. Świadczy o tym spot wyborczy, w którym Bartoszewski wymierza swój starczy palec wskazujący w ekran i groźnym głosem wzywa mnie, bym głosowała na Platformę Obywatelską.

Dreszcz przechodzi człowiekowi po plecach, bo jeśli nie zagłosuję na kandydata Tuska, to co mnie czeka? W tym spocie wyczuwa się nienawiść do ludzi, którzy mają inne poglądy niż partia PO i co gorsza, nie zamierzają ich ukrywać. Oni wychodzą z założenia, że jednak warto być przyzwoitym, zawsze, bez względu na to, jaka partia rządzi i od której można spodziewać się profitów.

Bartoszewskiemu profitów nie brakuje, w kraju i za granicą, być może chciałby być autorytetem politycznym oraz moralnym. To się staruszkom zdarza, dobrze jeśli pouczają wnuki w domowych pieleszach, gorzej, jeśli wygłupiają się publicznie.

Krystyna Grzybowska
--
Generał Skalski o żydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Data: 2014-05-13 13:04:09
Autor: leming.show
Polska to brzydka panna bez posagu
użytkownik u2 napisał:
Wierzyli¶my, że przyzwoito¶ć jest jego największ± cnot±. Napisał też niewielk± ksi±żeczkę o sobie zatytułowan± "Warto być przyzwoitym", która cieszyła się wielkim powodzeniem w Niemczech, przetłumaczona na język niemiecki i dostosowana do tamtejszego odbiorcy.

Dalej nie czytalem. prof.Bartoszewski to najwiekszy sciemniacz, lgarz, kombinator, z obozu wypuscili go  aby dalej byl podpierdalaczem w lapance na AKowcow.   To taka sama jedna wielka sciema i mistyfikacja wciskana gojom, jak z Bolkiem.

Data: 2014-05-13 22:12:44
Autor: u2
W dniu 2014-05-13 22:04, leming.show@gmail.com pisze:
[...]

szukam ostatnio tlumacza na niemiecki, moze zwroce sie do profesora nadzwyczajnego :)

Data: 2014-05-14 06:17:18
Autor: u2
W dniu 2014-05-13 23:17, Fritz pisze:

szukam ostatnio tlumacza na niemiecki, moze zwroce sie do profesora
nadzwyczajnego :)

Służę pomoc±...

ciebie szpiclu nie wzialbym nawet za darmo

Data: 2014-05-14 04:21:57
Autor: stevep
W dniu .05.2014 o 22:12 u2 <u_2@o2.pl> pisze:

[...]

Krasnodębski chyba dobrze zna niemiecki skoro szlaja się na usługach  szwabów.

--
stevep
-- -- -

Data: 2014-05-13 22:15:28
Autor: xantiros
użytkownik u2 napisał:
[...]

jak łatwo jest opluwać

"W obozach tych, jak i w innych obozach nazistowskich osadzano również ludzi zgodnie z instytucją tzw. aresztu ochronnego (Schutzhaft), powodującego w zasadzie bezterminowe uwięzienie, choć możliwe było zwolnienie. Kierowano tu także – od 1941 roku – tzw. więźniów wychowawczych na terminowy pobyt (56 dni), po którym byli zwalniani. Dla ok. 10 % takich więźniów pobyt ten zakończył się śmiercią. Jednocześnie możliwość zwolnienia z obozu była wykorzystywana przez rodziny więźniów oraz poszczególnych funkcjonariuszy nazistowskich, którzy głównie za łapówki takie zwolnienia ułatwiali lub umożliwiali – tak wykupiono np. Leona Schillera. Jak podaje w swoim raporcie rotm. Witold Pilecki, takich zwolnień było około trzystu. Niekiedy zwolnienia były wynikiem interwencji zagranicznych - dzięki nim zwolniono z obozu Auschwitz m.in. Władysława Bartoszewskiego, Eryka Lipińskiego, Bohdana Korzeniewskiego."

Data: 2014-05-13 13:29:05
Autor: Marek
W dniu wtorek, 13 maja 2014 22:15:28 UTC+2 użytkownik xantiros napisał:

> Dalej nie czytalem. prof.Bartoszewski to najwiekszy sciemniacz, lgarz, kombinator, z obozu wypuscili go  aby dalej byl podpierdalaczem w lapance na AKowcow.   To taka sama jedna wielka sciema i mistyfikacja wciskana gojom, jak z Bolkiem.

> [...]

"W obozach tych, jak i w innych obozach nazistowskich osadzano również ludzi zgodnie z instytucj± tzw. aresztu ochronnego (Schutzhaft), powoduj±cego w zasadzie bezterminowe uwięzienie, choć możliwe było zwolnienie. Kierowano tu także - od 1941 roku - tzw. więĽniów wychowawczych na terminowy pobyt (56 dni), po którym byli zwalniani. Dla ok. 10 % takich więĽniów pobyt ten zakończył się ¶mierci±.. Jednocze¶nie możliwo¶ć zwolnienia z obozu była wykorzystywana przez rodziny więĽniów oraz poszczególnych funkcjonariuszy nazistowskich, którzy głównie za łapówki takie zwolnienia ułatwiali lub umożliwiali - tak wykupiono np. Leona Schillera. Jak podaje w swoim raporcie rotm. Witold Pilecki, takich zwolnień było około trzystu. Niekiedy zwolnienia były wynikiem interwencji zagranicznych - dzięki nim zwolniono z obozu Auschwitz m.in.. Władysława Bartoszewskiego, Eryka Lipińskiego, Bohdana Korzeniewskiego."

Co z tego wynika ?
Ze, jesli kogos nazisci uwolnili, w wyniku zagranicznej interwencji, to on musi byc dobrym Polakiem ?

Data: 2014-05-13 14:16:21
Autor: leming.show
 użytkownik Marek napisał:

Co z tego wynika ?
Ze, jesli kogos nazisci uwolnili, w wyniku zagranicznej interwencji, to on musi byc dobrym Polakiem ?

Znaczy to tyle, ze zrobili to dla kasy albo innych korzysci.
http://www.youtube.com/watch?v=rWbSRinxfE8

Data: 2014-05-13 23:30:24
Autor: xantiros
W dniu 2014-05-13 23:16, leming.show@gmail.com pisze:
  użytkownik Marek napisał:

Co z tego wynika ?
Ze, jesli kogos nazisci uwolnili, w wyniku zagranicznej interwencji, to on musi byc dobrym Polakiem ?

Znaczy to tyle, ze zrobili to dla kasy albo innych korzysci.

Rozumiem ze jak by popierał PiS to byłby ¶więtszy od papieża, podobnie jak Kryże.

Data: 2014-05-13 23:31:46
Autor: xantiros

użytkownik u2 napisał:

[...]

Na pewno nie to co pisał go¶ć wcze¶niej.

Ze, jesli kogos nazisci uwolnili, w wyniku zagranicznej interwencji, to on musi byc dobrym Polakiem ?

Ale też nie musi być złym Polakiem.

Data: 2014-05-13 23:19:07
Autor: Fritz
użytkownik u2 napisał:
[...]

SzczegĂłlnie zaradni zarzÄ…dcy ĹĽydowskiego mienia byli w nagrodÄ™ zwalniani...

Data: 2014-05-14 04:20:49
Autor: stevep
W dniu .05.2014 o 22:04 <leming.show@gmail.com> pisze:

użytkownik u2 napisał:
[...]

Nie czytaj bo przecież i tak nic nie zrozumiesz.
--
stevep
-- -- -

Polska to brzydka panna bez posagu