Polska to kraj ludzi psychicznie chorych. Epidemia!

Data: 2013-10-31 13:19:39
Autor: mcmlxxi.xi.xi
Polska to kraj ludzi psychicznie chorych. Epidemia!
Polska to kraj ludzi psychicznie chorych. Epidemia!

Przez 20 lat nam odbiło
Najnowsze dane dotyczące zdrowia psychicznego Polaków są zatrważające. W ciągu ostatnich 20 lat drastycznie wzrosła liczba osób cierpiących na depresję, zaburzenia wynikające z uzależnień, nerwice i upośledzenia umysłowe. Zdaniem specjalistów przyczyn takiej sytuacji może być wiele. Kryzys, bezrobocie, złe odżywanie, tempo życia - to wszystko negatywnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne. A o psychikę trzeba dbać już od urodzenia. Dzieci też mają depresję
Choroby psychiczne atakują już noworodki. Według psychiatrów w zastraszającym tempie rośnie liczba dzieci cierpiących na autyzm, nerwice i depresje. To wina nie tylko zmian cywilizacyj-nych, ale także gorszych warunków ekologicznych np. występowania metali ciężkich w pożywieniu i powietrzu. Problemy mają już dzieci. Wiele rodzi się z osłabionymi mózgami. W miarę rozwoju mogą mieć problemy z emocjami i uczeniem się, a to prosta droga do rozwoju zaburzeń psychicznych - tłumaczy dr Halina Flisiak-Antonijczuk, konsultant ds. psychiatrii dziecięcej.

Wszystko przez kryzys
Zdaniem psychiatrów, opieką powinno się już objąć dzieci między 24. a 26. miesiącem życia. Zdiagnozowanie za późno choroby psychicznej odbija się później na całym społeczeństwie. Kondycja zdrowia psychicznego dorosłych Polaków także jest mocno nadwyrężona. Wszystko to wina bezrobocia i szybkiego tempa życia. Ostatni kryzys, podczas którego pojawiła się kolejna fala zachorowań, udowodnił, że problemy ekonomiczne bezpośrednio się przyczyniają do pogłębiania się problemów psychicznych - mówi Maciej Biardzki, prezes szpitala w Miliczu.

Polacy szaleją
Dane Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego pokazują, że jesteśmy na prostej drodze do narodowego szaleństwa. Jak informuje "Dziennik Gazeta Prawna", prawie czterokrotnie wzrosła liczba zaburzeń psychotycznych, takich jak zaburzenia dwubiegunowe czy psychozy. Jest też siedmiokrotnie więcej zaburzeń wywołanych używaniem leków i narkotyków..

Nie ma komu leczyć
Co gorsza, nasz system zdrowia poważnie kuleje, jeśli chodzi o psychiatrię. Pacjentów z roku na rok przybywa, a oddziały są konsekwentnie zamykane.
W Dolnośląskiem 9 na 11 szpitali psychiatrycz-nych zerwało umowy z NFZ. Wszystko przez zbyt niską wycenę świadczeń. Szpitale żądają zamiast dotychczaso-wych 150 zł, 180 zł za pacjenta. Jak wynika z doniesień psychiatrów, w całym kraju brakuje miejsc w szpitalach i podobnych placówkach oraz pieniędzy na leczenie. Dla przykładu, na planową hospitalizację na oddziale leczenia uzależnień trzeba czekać nawet blisko dwa lata, a na oddziale psychiatrii sądowej - od 15 do 726 dni.

http://www.sfora.pl/Polska-to-kraj-ludzi-psychicznie-chorych-Epidemia-s58640

Data: 2013-10-31 21:41:16
Autor: Trybun
W dniu 2013-10-31 21:19, mcmlxxi.xi.xi@gmail.com pisze:
[...]

Znowu ten Tusk!! Po jaką ciężką cholerę zakazał sprzedawania dopalaczy?

Data: 2013-10-31 21:56:32
Autor: Towarzysz Gnój
Polska to kraj ludzi psychicznie chorych. Epidemia!
| Znowu ten Tusk!! Po jaką ciężką cholerę zakazał sprzedawania dopalaczy?

Nu, towarzyszu Trybun... Do czego wam dopalacze?
Nie wystarczy wam jaruzelskie zbawienie?

Data: 2013-11-01 01:06:31
Autor: mcmlxxi.xi.xi
W dniu czwartek, 31 października 2013 21:56:32 UTC+1 użytkownik Towarzysz Gnój napisał:
| Znowu ten Tusk!! Po jaką ciężką cholerę zakazał sprzedawania dopalaczy?

I jeszcze te euroakcyzy na uzywki! Wstyd!  ;)

Nu, towarzyszu Trybun... Do czego wam dopalacze?

Nie wystarczy wam jaruzelskie zbawienie?

Widac -nie wystarcza. POtrzebne smoleńskie.

Data: 2013-11-01 15:15:13
Autor: Towarzysz Gnój

napisał:
| Znowu ten Tusk!! Po jaką ciężką cholerę zakazał sprzedawania dopalaczy?

I jeszcze te euroakcyzy na uzywki! Wstyd!
;)

Nu, towarzyszu Trybun... Do czego wam dopalacze?

Nie wystarczy wam jaruzelskie zbawienie?

Widac -nie wystarcza. POtrzebne smoleńskie.

Nu... Gazeta Wyborcza nic o tym nie pisała?
To ja wam napiszę: Otóż wszyscy w tym samolocie byli nawaleni, z prezydentem i pitolami włącznie. Mogli spaść na centrum jakiegoś miasta, dlatego trzeźwa obsługa smoleńskiego lotniska posadziła ich w lesie, w terenie niezamieszkałym.
Jaki to byłby miedzynarodowy skandal, gdyby kaczy samolot wywinął orła na środku Placu Lenina w Smoleńsku? Jakie haniebne odszkodowania musiałby za to płacić polski podatnik?
gnoj.czerwony@gru.pl

Polska to kraj ludzi psychicznie chorych. Epidemia!