[Spam] Polska uczciwosc

Data: 2010-01-21 16:30:24
Autor: marider
[Spam] Polska uczciwosc
A moze i nie spam tylko ciag dalszy calej prawda o Polakach.

Krotko mam juz dosc - chyba w ogole przestane cokolwiek kupowac w tym kraju. Kolejny przyklad po amorze Ohlins na tyl do VTRa o ktorym pisalem pare watkow wyzej czyli kolejna historia z Allegro:

http://moto.allegro.pl/item885451495_yamaha_r1_04_06r_przednie_zawieszenie_lagi.html

Pomyslalem ze sobie kupie, moze wsadze zamiast zlotych amorow do nastepnej R1 (o ile takowa bedzie) ktore mi sie nie podobaja zupelnie. Dzwonie wiec do goscia - nie zadne tam maile czy smsy- pytam o detale czy aby wszystko w porzadku, czy nie ciekna, nie sa krzywe, nie maja garbow czy zalaman.. Mysle male zarysowania na lagach w niczym nie przeszkadzaja bo i tak sa pod polka.

Oczywiscie gosc odpowiada ze wszystko cacy i jak nowka. 770zl przelalem na konto z gory a dzis przyszly... Noz sie w kieszeni otwiera jak tylko je odpakowalem - krzywe, ciekna (zdjecia tak porobione byly ze gowno widac), cala gora jest skrzywiona i zalamana. Dzwonie i mowie ze odsylam bo kolejny "rarytas" czyli gowno z Allegro a gosc ze kasy juz nie ma i zebym je wsadzil sobie w moto i zobaczyl ze sa na 100% proste. Noz kurwa, nie jestem dzieckiem i za dlugo siedze w motocyklach zeby nie odrozniac czegos co jest ewidentnie krzywe i niezgodne z opisem. Masakra jakas i na kazdym kroku historie takie ze chyba sie wyniose z tego padolu za granice gdzie sie zyje NORMALNIE i ludzie sa normalni a nie sami kanciarze, zlodzieje i chamy. Wstyd mi normalnie ze w tym kraju sie urodzilem ;/

Wiec mam pytanie do ogolu czytajacych (moze ciut frustrujace) - czy sa jeszcze w ogole uczciwi Polacy?! Czy po kazdeym zakupie czegokolwiek trzeba odwiedzac najblizszy komisariat i straszyc sadami zeby odzsyakc $ a odeslac zlom z powrotem?

Pzdr
PS: wspolczuje tez kupujacym tu w Polsce motocykle czy samochody - naprawde.
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-21 10:58:21
Autor: scibor1
Polska uczciwosc
On 21 Sty, 16:30, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:
ciach

rok temu wyprzedawalem czesci z rozebranego samochodu, poprzez strone
klubowa citroena ugadalem sie z jednym kolesiem z Jarocina ze ja mu
wysle dana czesc, a on rownoczenie wysle mi kase (100zl), na zasadzie
dzentelmenskiej umowy; wyslalem mu, a kasy nie ma, wysylam maile,
dzwonie, na poczatku odbieral, potwierdzil ze dostal i ze juz zaraz
wysyla kase; kasy jak nie bylo tak nie bylo, przestal odbierac
telefony... poszedlem na policje u mnie we wsi, uzbrojony w
wydrukowane zrzuty ekranu z korespondencja z tym typem - policjant
powiedzial ze zanim zloze doniesienie o popelnieniu przestepstwa, co
wiazaloby sie z koniecznoscia kilku moich wyjazdow do owej
miejscowosci on sprobuje polubownie... ja nie wiem na czym polegalo
polubowne dzialanie policji ale na 3ci dzien mialem kase na koncie:)

scibor
Helga VFR800Fi

Data: 2010-01-21 21:53:14
Autor: Monster
Polska uczciwosc
Coś mi się kolebie po głowie sprawa jak znajomy wielki cwaniaczek sprzedał używane jako nowe(jakaś skóra),szybko zwrócił pieniążki,widać dobrze postraszyli:-)
Mnie natomiast gość przewiózł na wyświetlaczu-wrzucił tylko w bąbelki,dotarł pęknięty,pewnie taki wysłał,konto łajzie zablokowali dopiero po 250 negatywach...

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-01-21 17:11:29
Autor: Seba
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Thu, 21 Jan 2010 16:30:24 +0100, marider napisał(a):

Kolejny przyklad po amorze Ohlins na tyl do VTRa o ktorym pisalem pare watkow wyzej czyli kolejna historia z Allegro:

Rozmiem wk......e, ale czy transakcji dokonałe¶ poprzez aledrogo?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-01-21 17:47:29
Autor: marider
[Spam] Polska uczciwosc
Seba pisze:
[...]

Wlasnie nie ale czy to cos zmienia? Chyba mam jakiegos cholernego pecha do zakupow online ostatnio bo amortyzator Scotts ktory tez kupilem i dzis przyszedl za pobraniem 800zl rowniez jest zepsuty a mial dzialac OK... Normalnie patrze na niego i oczom uwierzyc nie moge - srube mocujaca ktos odkrecal srubokretem jak przecinakiem, pomijajac to ze ma uszkodzone mocowanie z lewej strony wiec pewnie z tej strony oberwal motocykl. To mozna sobie wyobrazic co z niego zostalo skoro montuje sie ten amortyzator centralnie na glowce ramy gdzie podobno nie ma mozliwosci uszkodzenia nawet przy ostrym dzwonie.

Co za ludzie...

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-21 18:00:24
Autor: Seba
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Thu, 21 Jan 2010 17:47:29 +0100, marider napisał(a):

Wlasnie nie ale czy to cos zmienia?

Zawsze to jedna możliwo¶ć więcej - w sensie odzyskania funduszy.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-01-22 08:28:03
Autor: Pryzmat
[Spam] Polska uczciwosc
Seba wrote:
Dnia Thu, 21 Jan 2010 17:47:29 +0100, marider napisał(a):

Wlasnie nie ale czy to cos zmienia?
Zawsze to jedna możliwo¶ć więcej - w sensie odzyskania funduszy.

I tylko mozliwoscia pozostaje
Ubezpieczenie dla kupujacego to fikcja
Mi odmowili wyplaty mimo odpowiednich dokumentow z Policji ze do transakcji nie doszlo
Bo tak

--
Pryzmat (Jacek)
foto i moto

Data: 2010-01-22 08:40:05
Autor: Tytus
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka
 "Pryzmat"
***Mi odmowili wyplaty mimo odpowiednich dokumentow z Policji ze do transakcji nie doszlo
 Bo tak

To kolejna zasada niepisanego zbioru "zasad" allegro...
Regulamin jest stosowany "intuicyjnie"...czyli wg widzimisie.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-01-22 10:30:09
Autor: gildor
[Spam] Polska uczciwosc
Pryzmat pisze:
Seba wrote:
[...]

no jak nie doszło do transakcji i tak twierdzi policja, to czemu mieliby wypłacić?

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-02-01 07:57:02
Autor: Pryzmat
[Spam] Polska uczciwosc
gildor wrote:
Pryzmat pisze:
Seba wrote:
[...]

Tak sobie ciuchtko mysle ze skoro zostaly spelnione wszystkie warunki do wyplaty odzszkodowania przewidziane w regulaminie programu ochrony kupujacych to powinni wyplacic.
Jak bardzo chcesz to kiedys ci pokaze dokumentacje.

Data: 2010-01-21 18:42:20
Autor: Michał Gut
[Spam] Polska uczciwosc
duzo zmienia

masz program ochrony kupujacych a tak musisz sadownie to odzuyskac

mam nadzieje ze mailowo tez cokolwiek uystalales zeby byl dowod na to?

co masz na papierze lub w mialach?

Data: 2010-01-21 22:05:36
Autor: (pj)
[Spam] Polska uczciwosc
W dniu 2010-01-21 17:47, marider pisze:
Seba pisze:
pare watkow wyzej czyli kolejna historia z Allegro:

Rozmiem wk......e, ale czy transakcji dokonałe¶ poprzez aledrogo?

Wlasnie nie ale czy to cos zmienia?

Zmienia. Narzekasz na uczciwosc innych, a sam kupujesz wbrew regulaminowi portalu. Sames sobie winien - Szeryfie...

--
pozdr
pj

Data: 2010-01-22 03:52:11
Autor: marider
[Spam] Polska uczciwosc
Seba pisze:
[...]

Fakt, moglem to kliknac i gosc by jeszcze zaplacil prowizje od sprzedazy a chcialem mu pojsc dodatkowo na reke. Dla mnie osobiscie uczciwosc sie nie zmienia przy sprzedazy na aukcji czy poza nia, ale ja, to ja - byc moze gatunek juz na wymarciu. Na marnych 800zl swiat sie konczy wiec w najgorszym wypadku strate $ przetrawie, jakolwiek mam nauczke na przyszlosc zeby nie wierzyc Polaczkowi nawet jak gosc bedzie klekal przed krzyzem i sie zegnal woda swiecona ze prawde mowi. Tutaj nieuczciwcow jest od cholery i jeszcze wiecej, za granica sie z tym nie spotkalem bo nawet jak kupowalem cos o czym sprzedajacy pisal ze ma jakas ryse, to ja mialo a nie bylo krzywe i wygiete w banan a sprzedajacy nadal uparcie twierdzil ze jest "cacko". Zupelnie inna mentalnosc niz polska kombinatoryka stosowana i cwaniactwo na kazdym kroku typu "kto kogo". M.in. dlatego mnie nie dziwi dlaczego w Pl jest syf jak byl od lat x i bedzie nadal niezaleznie co za debile siedza w rzadzie. Jakie spoleczenstwo, taki kraj :( . Pytanie czy to sie kiedys zmieni na lepsze?

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-21 22:53:39
Autor: scibor1
Polska uczciwosc
On 22 Sty, 03:52, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:

. Pytanie czy to sie kiedys
zmieni na lepsze?

zmieni sie
13 kwietnia 2036 jak oberwiemy Apophis'em :D

scibor
Helga VFR800Fi

Data: 2010-01-22 10:38:59
Autor: gildor
[Spam] Polska uczciwosc
marider pisze:
[...] Polaczkowi  [...]

jeste¶ malkontent i tyle. że wspomnę o zwierzeniach w tajnym klubie, pewnego wła¶ciciela Jeepa, który w niemieckim sklepie spożywczym, został oszukany na 15E przy kwocie 24E. i Ty mówisz, że tylko u nas s± nieuczciwi. zagranic± więzienia pewnie puste stoj±.
krf. posiedziałe¶ odrobine w USA i ¶wiatopogl±d Ci sie popieprzył.
widzisz, a mnie jeszcze nikt nie oszukał na allegro, a kupiłem nawet TV za spor± sumę. a jak miałem zastrzeżenia, to pozytywnie załatwione. może naucz się szukać okazji, a nie "okazji" i zacznij przegl±dać komentarze i korzystać z allegro w sposób uczciwy dla samego allegro.
nie polska, drogi kolego, jest tu problemem, ale jak Ci się nie podoba, to wolna droga. zapewne bardziej uczciwy kraj czeka na Ciebie z otwartymi ramionami. baw się dobrze. przy¶lij nam kartkę.

Data: 2010-01-22 11:32:48
Autor: JK
[Spam] Polska uczciwosc
Użytkownik "marider" <marider@CUT_go2.pl> napisał w wiadomo¶ci
(pj) pisze:
jakolwiek mam nauczke na przyszlosc zeby nie wierzyc Polaczkowi nawet jak
gosc bedzie klekal przed krzyzem i sie zegnal woda swiecona ze prawde
mowi.

Sorry.
Jak rozumiem słowa "Polaczek" używasz tutaj w znaczeniu negatywnym.
Chciałbym zauważyć więc, ze Ty tez jeste¶ takim wła¶nie
Polaczkiem-cwaniaczkiem.
Serwisowi internetowemu należy się prowizja, choćby za to że Was
(sprzedaj±cego i kupuj±cego) skontaktował ze sob±.
A Ty (Wy) chcieli¶cie na nim te pare złociszów zaoszczędzić. Co najmniej
nieelegancko. I jeszcze o tym rozpisywać.
Potraktuj tę wpadkę jako mandat.
I staraj się uczyć na błedach.

Pozdrawiam - JK

Data: 2010-01-22 16:43:04
Autor: (pj)
[Spam] Polska uczciwosc
W dniu 2010-01-22 11:32, JK pisze:

Serwisowi internetowemu nale¿y siê prowizja, choæby za to ¿e Was
(sprzedaj±cego i kupuj±cego) skontaktowa³ ze sob±.
A Ty (Wy) chcieli¶cie na nim te pare z³ociszów zaoszczêdziæ. Co najmniej
nieelegancko. I jeszcze o tym rozpisywaæ.

Genau - jak mawiają ci, co także używają określenia "Polaczki"... albo raczej "Polnische Wirtschaft"...

--
pozdr
pj

Data: 2010-01-24 19:35:23
Autor: masti
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia pięknego Fri, 22 Jan 2010 16:43:04 +0100, osobnik zwany (pj)
wystukał:

[...]

po obecnym kryzysie "Polnische Wirtschaft" ma juĹĽ inne znaczenie :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-02-10 14:53:55
Autor: KRZYZAK
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Fri, 22 Jan 2010 11:32:48 +0100, JK napisał(a):

Serwisowi internetowemu należy się prowizja, choćby za to że Was
(sprzedaj±cego i kupuj±cego) skontaktował ze sob±.

I ja pobral za samo wystawienie aukcji.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-01-22 12:31:43
Autor: Michał Gut
[Spam] Polska uczciwosc
przed krzyzem i sie zegnal woda swiecona ze prawde mowi. Tutaj nieuczciwcow jest od cholery i jeszcze wiecej, za granica sie z tym nie spotkalem bo nawet jak kupowalem cos o czym sprzedajacy pisal ze ma

albo miales fart albo byles zwyczajnie krotko i nie zdazyli cie zdymac
a moze zdymali tylko nie wiesz o tym:)

generalnie WSZEDZIE sa ludzie do rany przyloz, wszedzie sa zlodzieje, wszedzie sa oszusci. roznice sa dosc subtelne ale statystycznie rzecz biorac wszedzie znajdziesz łajze albo ona ciebie. nie generalizuj. polacy tak samo dymaja innych jak inni dymaja polakow czy innych. nie ma to znaczenia.

uszy do gory a tamtego za uszy przed pania asesor zaciagnij

sir

Data: 2010-01-21 17:43:52
Autor: Leszek Karlik
[Spam] Polska uczciwosc
On Thu, 21 Jan 2010 16:30:24 +0100, marider <marider@cut_go2.pl> wrote:

Krotko mam juz dosc - chyba w ogole przestane cokolwiek kupowac w tym  kraju. Kolejny przyklad po amorze Ohlins na tyl do VTRa o ktorym pisalem  pare watkow wyzej czyli kolejna historia z Allegro:

Allegro ma ubezpieczenie w postaci Programu Ochrony KupujÄ…cych, do
kwoty 10 000 zł. Obejmuje również otrzymanie towaru znacznie różniącego
się od opisanego w ofercie, więc warto spróbować. :-)

http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/education/pok/index.php

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2010-01-21 17:54:36
Autor: falco
[Spam] Polska uczciwosc
Leszek Karlik pisze:

Allegro ma ubezpieczenie w postaci Programu Ochrony KupujÄ…cych, do
kwoty 10 000 zł. Obejmuje również otrzymanie towaru znacznie różniącego
się od opisanego w ofercie, więc warto spróbować. :-)

Siema,

tyle, ĹĽe to wszystko Ĺ‚adnie tylko na... papierze wyglÄ…da... :(
Sam już parę razy miałem sytuację, że kupiłem rzeczy z_d_e_c_y_d_o_w_a_n_i_e odbiegające od opisu lub zużyte jako "niemal nowe" i po każdorazowym zgłaszaniu sprawy do alledrogo otrzymywałem odpowiedź w stylu...

- bardzo nam przykro, bla, bla, bla proszę się zgłosić na Policję, bla, bla, bla.

P.S. Niestety trafić na szczerego i uczciwego sprzedawcę już od bardzo dawna zaczyna graniczyć z cudem...

--
Pozdr! falco
Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT

Data: 2010-01-21 18:02:12
Autor: Leszek Karlik
[Spam] Polska uczciwosc
On Thu, 21 Jan 2010 17:54:36 +0100, falco <mfalco@wp.pl> wrote:

[...]
[...]

Sam juĹĽ parÄ™ razy miaĹ‚em sytuacjÄ™, ĹĽe kupiĹ‚em rzeczy  z_d_e_c_y_d_o_w_a_n_i_e odbiegajÄ…ce od opisu lub zuĹĽyte jako "niemal  nowe" i po kaĹĽdorazowym zgĹ‚aszaniu sprawy do alledrogo otrzymywaĹ‚em  odpowiedĹş w stylu...

- bardzo nam przykro, bla, bla, bla proszÄ™ siÄ™ zgĹ‚osić na PolicjÄ™, bla,  bla, bla.

No owszem, nie wypĹ‚acÄ… kasy z ubezpieczenia bez zgĹ‚oszenia sprawy na  PolicjÄ™.
W przeciwnym razie to trochę łatwe do nadużycia by było.

Ale skoro zostałeś _oszukany_ przez kogoś to dlaczego miałbyś nie zgłaszać
sprawy? W ten sposób tylko pozwalasz oszustowi działać dalej.

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2010-01-21 18:07:03
Autor: falco
[Spam] Polska uczciwosc
Leszek Karlik pisze:

Ale skoro zostałeś _oszukany_ przez kogoś to dlaczego miałbyś nie zgłaszać
sprawy? W ten sposób tylko pozwalasz oszustowi działać dalej.

Nie powiedziałem, że odpuszczałem temat choć najchętniej każdego je...go cfaniaczka wysłałbym na przymusowe roboty do kamieniołomów... ;)
Koniec końców wyrywałem kasę lub prawidłowy towar zgodny z aukcją, ale kosztowało to straszną kupę nerwów i od cholery poświęcanego czasu na udowadnianie, że czarne (nie)jest białe a białe czarne... ;)

Data: 2010-01-21 18:12:49
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka

***Leszek Karlik pisze:
 Allegro ma ubezpieczenie w postaci Programu Ochrony Kupuj±cych, dO kwoty 10 000 zł. Obejmuje również otrzymanie towaru znacznie różni±cego się od opisanego w ofercie, więc warto spróbować. :-)
 ***"falco"
 tyle, że to wszystko ładnie tylko na... papierze wygl±da... :(Sam już parę razy miałem sytuację, że kupiłem rzeczy
 z_d_e_c_y_d_o_w_a_n_i_e odbiegaj±ce od opisu lub zużyte jako "niemal  nowe" i po każdorazowym zgłaszaniu sprawy do alledrogo otrzymywałem odpowiedĽ w stylu...
- bardzo nam przykro, bla, bla, bla proszę się zgłosić na Policję, bla, bla, bla.

I tu macie szanowne precle jedno z kurestw Allegro - poniewaz jesli towar odbiega od opisu jest to sprawa cywilna i zadna policja tego nie przyjmie bo nie zajmuje sie sprawami cywilnymi.
Wiec jesli zamiast nowego laptopa w paczce przyszla cegielka a Wy nie poprosiliscie o sprawdzenie zawartosci mozecie koniowi zameldowac...  i tylko od dobrej woli sprzedawcy zalezy czy zwroci kase.
BTW jak mieszkalem po wlasciwej stronie Wisly to w komisariacie na Grenadierow bylo osobna komorka do spraw Allegro.

A sprzedaz internetowa daje sprzedajcym poczucie bezkarnosci - ja np. kupilem kombinezon od jednej  motocyklowej gwiazdy TV - kombi Dainesse mialo byc potorowe i OK a ja szczerze mowiac nawet do smietnika wynosilbym go wieczorem zeby nie bylo widac ze cos takiego mialem w domu...
Wiec niektorzy uzywaja all zamiast zsypu na smieci...

Tytus z fabryki __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4380 (20090829) __________

Data: 2010-01-21 18:24:20
Autor: Grzybol
[Spam] Polska uczciwosc
Użytkownik "Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci
Siemka
***Leszek Karlik pisze:
[...]

Jeste¶ w wielkim mylnym błędzie Tytusie. Sprawdzone.

--
Grzybol

Data: 2010-01-21 18:51:03
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka

*** "Grzybol"
Jeste¶ w wielkim mylnym błędzie Tytusie. Sprawdzone.

Ja slyszalem rowniez ze po otrzymaniu kiepskiego towaru niezadowolony kupujacy udawal sie na komisariat a tam policmajster wykonywal telefon do sprzedajacego i tenze rzekomo od razu zwracal kase...:) :) :).
Byc moze jest to mozliwe w malych spolecznosciach gdzie ludzie sie znaja ale na 100% nie w Wawie.
Poza tym to zawsze tylko slowo przeciwko slowu

no i znam tez ten przepis:

"Zasady dotycz±ce odpowiedzialno¶ci sprzedawcy za wady towaru w stosunku do konsumenta zostały szczegółowo uregulowane w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. Nr 141 poz. 1176). Ustawa ma na celu zabezpieczenie szeroko pojętego interesu konsumenta w przypadku, gdy sprzedany towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest wadliwy."

Byc moze prokuratorzy ktorych zawiadamiales nie mieli innych zajec i chcialo im sie latac za Twoimi sprawami albo nie znali prawa - co jest wielce prawdopodobne :) .
Ale zeby prokurator wszczal postepowanie i zlecil jakiekolwiek ruchy policji winien Cie zawiadomic a w zawiadomieniu podac stosowne paragrafy.
Masz je moze???

Data: 2010-01-21 18:55:53
Autor: Grzybol
[Spam] Polska uczciwosc
Ale zeby prokurator wszczal postepowanie i zlecil jakiekolwiek ruchy
policji  winien Cie zawiadomic a w zawiadomieniu podac stosowne paragrafy.
Masz je moze???

Tu akurat działał mój znajomy. Nomen omen z Wa-wy:-) Sprzedawca był z małej miejscowo¶ci w drugim końcu Polski - wysłał do ichniej prokuratury pismo i wystarczyło. Nie wiem na teraz czy otrzymał jak±¶ odpowiedĽ, wiem, że policja rzeĽbiła sprzedawcę, a ten natychmiast oddał kasę - sprawa nadal jest w toku. Opowiem jak się zakończy.

--
Grzybol

Data: 2010-01-21 19:14:06
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka
"Grzybol"
[...]

Istnieje duze prawdopodobienstwo ze sprzedawca byl na cenzurowanym i dlatego to zadzialalo - polucjanci czasem czekaja na takie papierki...Albo nacial wieksza ilosc ludzi i to na kase.
Osobiscie zetknalem sie z umowami zawartymi pomiedzy oszukanymi by wspolnie wystapic do proroka - by nie mogl on odrzucic zawiadomienia ze wzgledu na "niska szkodliwosc" ale pisze tu o ewidentnych wyludzeniach a nie o niezgodnosci towaru z umowa.

Jest jeszcze jeden czasem dzialajacy sposob - w moim przypadku zadzialal kiedy duzy łodzki sprzedawca ociagal sie z uznaniem reklamacji obuwia motocyklowego.
Zadzwonilem do Łódzkiego PIH'u (nie nie Państwowego Instytutu Higieny :) :) :)...Pani wysluchala mnie, zanotowala i za dwie godziny otrzymalem maila od sprzedawcy z informacja iz kasa zostala przelena na konto. Ale podkreslam pani doskonale znala firme na ktora sie skarzylem i rozmowy wygladalo ze jest ona na cenzurowanym.
Podstawa to znac przepisy - choc to nie zawsze decyduje o sukcesie w walce z oszustami czy tez pojebanymi urzedasami...

Tytus z fabryki

"Nie mamy panskiego plaszcza i co nam pan zrobi???" __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4380 (20090829) __________

Data: 2010-01-21 22:49:23
Autor: KLOSZ
[Spam] Polska uczciwosc
Tytus z fabryki pisze:
(...)

[...]

Tej, a kiedy to bylo z tym PIH co to juz nie jest PIH tylko IH, to tak na marginesie?
I z jakiej ulicy ta lodzka firma byla?

Zdrowko
KLOSZ
--
FJR 1300 '01 - dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - by KLOSZ

Data: 2010-01-22 08:36:29
Autor: Tytus
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka
*** "KLOSZ"
Tej, a kiedy to bylo z tym PIH co to juz nie jest PIH tylko IH, to tak  na marginesie?

Dokladnie, juz wtedy byla to Inspekcja - ale znalazlem ja pod haslem PIH :) zaprzeszle wakacje znaczy sie 2008
Firma duza, charakterystyczna bo w jednej hali jest salon komputerowy, qladowy i troche motocyklowy.
Buty byly wloskie - podobno szyte recznie a rozpadly sie po 3 miesiacach.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-01-22 14:36:02
Autor: KLOSZ
[Spam] Polska uczciwosc
Tytus pisze:
Siemka
*** "KLOSZ"
[...]

Aha, i strone wuwuwu maja w domenie .eu pewnie...no to wiem.
Niby IH moze g*&%o zrobic przedsiebiorcy, ale zawsze pomediowac mozna. Pozdrowie swoja rzone od Cie, sie ucieszy, ze nie robi na darmo ;)

Zdrowko
K.

Data: 2010-01-22 15:05:13
Autor: Kefir
[Spam] Polska uczciwosc
Elou!
"KLOSZ" <konradki@USUN_TOwp.pl> wrote in message news:hjc9ok$82l$1atlantis.news.neostrada.pl...
Tytus pisze:
Siemka
*** "KLOSZ"
[...]

Ale co, szyje buty czy robi w IHaha? ;)

--
Pozdrawiam, Artu / Kef Sila Analizy & padaki ST955 / XT660X

Data: 2010-01-22 23:03:33
Autor: KLOSZ
[Spam] Polska uczciwosc
Kefir pisze:

Ale co, szyje buty czy robi w IHaha? ;)

No butow nie szyje...

Zdrowko
KLOSZ

Data: 2010-01-24 22:08:20
Autor: Tytus
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka
*** "KLOSZ"
Pozdrowie swoja rzone od Cie, sie ucieszy, ze nie robi na darmo ;)

Pozdrow, pozdrow,
osobiscie same dobre uczynki mnie spotykaja od ludkow z tego miasteczka w centralnej Polsce - no z wyjatkiem Rogala bo pic przestal...:-?

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-01-21 18:02:30
Autor: Grzybol
[Spam] Polska uczciwosc
Użytkownik "marider" <marider@CUT_go2.pl> napisał w wiadomo¶ci
news:hj9rui$pi7$1inews.gazeta.pl... A moze i nie spam tylko ciag dalszy
[...]

Kupuję na allegro dużo rzeczy. ¦rednio około 5-10 przedmiotów tygodniowo. Rzeczy różne. W jakich¶ 70% przypadków niezgodne z opisem. Szczególnie je¶li chodzi o rzeczy używane, ale często też nowe - głownie graty komputerowe/laptopowe. Allegro zawsze ma wszystko w dupie. Chroni złodziei, szczególnie je¶li dużo sprzedaj±, bo płac± im prowizję. Wbrew pozorom, je¶li kupiłe¶ gówno a miał być mniód, wystarczy napisać zwykłe pismo, nie trzeba i¶ć na policję, zeznawać itd. Napisać pismo do prokuratury, pod któr± podpada sprzedawca. W pismie opisujesz co i jak, dobrze jest postarać się o kwit z piecz±tk± zakładu, który stwierdzi, że kupiłe¶ szrot. Tyle. Prokuratura zleca sprawę miejscowej policji, którzy chc±c nie chc±c jad± i męcz± chama. Cham, z reguły wystarasza się i natychmiast przelewa kasę. Sprawdzone, działa.

--
Grzybol

Data: 2010-01-21 18:12:04
Autor: marider
[Spam] Polska uczciwosc
Grzybol pisze:

[...]

Dzieki za podpowiedz, juz serio zaczyna mnie meczyc to odsylanie, wydzwanianie, strata czasu/pieniedzy na przesylki oraz szarpanie nerwow.
W opisach sprzedajacy zawsze ubarwniaja, w mailach i rozmowach telefonicznych jak widac na zalaczonym obrazku rowniez.. Poki nie zacznie sie takich rzeczy upubliczniac i sprawy poruszac, to dalej bedzie jak jest czyli w/w. I mysle nie ma znaczenia czy to Allegro, sklep internetowy czy zakup od uzytkownika z jakiegos foruma.

Pzdr
PS: gdyby ktos mial kiedys ochote na amortyzator skretu Scotts to polecam lekture: http://www.scottsperformance.com/litrack/257.pdf .
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-21 18:41:31
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka

*** "Grzybol"
Allegro zawsze ma wszystko w dupie. Chroni złodziei, szczególnie je¶li dużo sprzedaj±, bo płac± im prowizję.

Oczywista sprawa "pecunia non olet"

[...]

Troche dziwi mnie to - niezgodnosc towaru z umowa to kodeks cywilny - tym prokuratura sie nie zajmuje.
Rowniez sprawdzone.
Chyba ze wplaciles i nie dostales nic, ale to tez musi byc znacza suma - mniejsze z zasady prok umarza.
W wawie prok dziala blyskawicznie - jak mi zajumali auto szybciej otrzymalem pismo o umorzeniu od proroka niz z policji o wszczeciu dochodzenia.

Niezgodnoscia towaru z umowa zajmuje sie bezplatnie rzecznik praw konsumenta - w Wawie oczekiwanie na jakakolwiek reakcje z ich strony to ok 6-8 miesiecy. Oczywiscie nalezy przedlozyc opis zdarzenia i ew stosowne pisemka od rzeczoznawcow (w wawie w przypadku elektroniki cena takiego pisemka od 150 pln w gore). A i tak sprawca otrzymuje sztampowe pismo i jesli tylko napisze wyjasnienie sprawa praktycznie umiera - dalej trzeba brac prawnika.

Natomiast u mnie kilka razy zadzialalo info o planowanym kontakcie z US - zwlaszcza w przypadku elektroniki ktorej sprzedaz podlega scislej fiskalizacji.

Ale ogolnie allegro to gowno - chyba ze kupujesz w sklepie i to nowa rzecz. Pozytywem dla kupujacych jest fakt ze 80% sprzedawcow na all to szara strefa i dzieki temu maja dobre ceny.

Data: 2010-01-21 18:45:00
Autor: Grzybol
[Spam] Polska uczciwosc
Ale ogolnie allegro to gowno - chyba ze kupujesz w sklepie i to nowa
rzecz.  Pozytywem dla kupujacych jest fakt ze 80% sprzedawcow na all to
szara strefa  i dzieki temu maja dobre ceny.

Też mi się tak zdawało, że sprawy umieraj±, że tylko s±dy itd. Zwykłe pismo do prokuratury działa. Sam byłem zdziwiony - towar był używany a miał być nowy. Sam opis sytuacji wystarczył, by u sprzedawcy pojawili się niebiescy i zaczęli wypytywać, pisać, straszyć. Zadziałało.

--
Grzybol

Data: 2010-01-24 08:30:41
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc
"Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Ale ogolnie allegro to gowno - chyba ze kupujesz w sklepie i to nowa rzecz. Pozytywem dla kupujacych jest fakt ze 80% sprzedawcow na all to szara strefa i dzieki temu maja dobre ceny.

No i to pewnie najbardziej wpienia tych co niby nie dzialaja w szarej
strefie, znaczy niby placa uczciwie podatki i niby z tego tytulu
winduja ceny:) Z tym trzeba bedzie nauczyc sie zyc;)
Na allegro trzeba tylko umiec kupowac - jesli ktos sobie wybraza, ze
to taki jakis sklep internetowy to powinien czujniej przeczytac
regulamin czy chocby pierwsza otrzymana odpowiedz na jakas skarge:
Allegro nie jest strona zawieranych transakcji i nie moglo by byc.
Sie patrzy co sie kupuje i od kogo.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-02-08 13:23:58
Autor: KRZYZAK
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:02:30 +0100, Grzybol napisał(a):

Napisać pismo do prokuratury, pod któr± podpada sprzedawca. W pismie opisujesz co i jak, dobrze jest postarać się o kwit z piecz±tk± zakładu, który stwierdzi, że kupiłe¶ szrot.

Zaklad nie moze tego stwierdzic. Moze stwierdzic, ze marider jest w
posiadaniu szrota.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-01-21 22:07:53
Autor: Akarm
[Spam] Polska uczciwosc
marider napisał
[...]

Często tacy oszu¶ci jeszcze się publicznie chwal±, że sprytnie oszukali serwis aukcyjny i kupili poza aukcj±.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-02-08 13:27:34
Autor: KRZYZAK
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Thu, 21 Jan 2010 22:07:53 +0100, Akarm napisał(a):

Często tacy oszu¶ci jeszcze się publicznie chwal±, że sprytnie oszukali serwis aukcyjny i kupili poza aukcj±.

Jestes jakis alternatywnie inteligentny? Niby dlaczego kupujacy mialby
obowiazek dokonywac zakupu za posrednictwem serwisu aukcyjnego?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-02-08 22:56:57
Autor: Tytus
[Spam] Polska uczciwosc
Siemka

***"KRZYZAK"
Jestes jakis alternatywnie inteligentny? Niby dlaczego kupujacy mialby
obowiazek dokonywac zakupu za posrednictwem serwisu aukcyjnego?

Jak to dlaczego???
bo na preclu tak napisali i tak ma byc.

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-02-09 12:20:07
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Jestes jakis alternatywnie inteligentny? Niby dlaczego kupujacy mialby
obowiazek dokonywac zakupu za posrednictwem serwisu aukcyjnego?

Jak to dlaczego???
bo na preclu tak napisali i tak ma byc.

Wiesz, od zarania dziejow ludzkosc ukladala jakies zasade, nazwijmy je
etyczne... Zasadniczo nawet pisac ich nie trza bylo choc ten tam
mojzesz to nawet jakies tablice sobie sprawil. Ze krasc jest nieladnie to wystepuje w zasadzie w kazdej kulturze.
U nasz tylko jakos dziwnie jest relatywne.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-02-09 18:10:32
Autor: KRZYZAK
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Tue, 09 Feb 2010 12:20:07 +0100, Jacot napisał(a):

Wiesz, od zarania dziejow ludzkosc ukladala jakies zasade, nazwijmy je
etyczne...

A ktora zasada etyczna mowi, ze powinienem korzystac z uslug posrednika,
skoro ani na to nie mam ochoty, ani sie na to nie umawialem?

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-02-09 18:24:47
Autor: Arni
[Spam] Polska uczciwosc
W dniu 2010-02-09 18:10, KRZYZAK pisze:
[...]

zasadniczo wystawiaj±c przedmiot na aukcji zgadzasz sie na regulamin. Jesli nie bedzie ofert - ok, sprzedawaj poza allegro. Jesli s± oferty i dogadujesz sie z kims na boku, odwołujesz oferty i zamykasz aukcje zeby uniknac płacenia prowizji to juz troche oszustwem tr±ci

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2010-02-09 21:07:29
Autor: KRZYZAK
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Tue, 09 Feb 2010 18:24:47 +0100, Arni napisał(a):

zasadniczo wystawiaj±c przedmiot na aukcji zgadzasz sie na regulamin.

To inna para kaloszy. Pisalem o kupujacym.

Jesli nie bedzie ofert - ok, sprzedawaj poza allegro. Jesli s± oferty i dogadujesz sie z kims na boku, odwołujesz oferty i zamykasz aukcje zeby uniknac płacenia prowizji to juz troche oszustwem tr±ci

Wiekszy problem to zamykanie aukcji, bo cena za niska...

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-02-09 21:17:58
Autor: Arni
[Spam] Polska uczciwosc
W dniu 2010-02-09 21:07, KRZYZAK pisze:
Wiekszy problem to zamykanie aukcji, bo cena za niska...

bo szkoda paru groszy na cene minimaln±

Data: 2010-02-10 09:35:03
Autor: newrom
[Spam] Polska uczciwosc
On Tue, 09 Feb 2010 21:17:58 +0100, Arni <no@spam.org> wrote:

bo szkoda paru groszy na cene minimaln±

Ja mam w dupie aukcje z ukryta cena minimalna.
Jak chce ktos wiecej niz 1pln to niech zacznie licytacje od tej kwoty.
A jak sie zaczyna od zlotowki i 'nie osiagnieto ceny minimalnej' to
znak ze gosc nie chce sprzedac, chce sie tylko zorientowac ile cos
jest warte dla innych.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

Data: 2010-02-10 09:47:25
Autor: Mariusz Kruk
[Spam] Polska uczciwosc
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "newrom@spamcom.com"
[...]

Niekoniecznie. Ja używałem ceny minimalnej, bo stwierdzałem, że powyżej
tej ceny na pewno mogę sprzedać. A poniżej - zależy jaka będzie.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] [  Kruk@epsilon.eu.org   ] [ http://epsilon.eu.org/ ] [-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ]

Data: 2010-02-10 10:31:05
Autor: newrom
[Spam] Polska uczciwosc
On Wed, 10 Feb 2010 09:47:25 +0100, Mariusz Kruk
<Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> wrote:

Niekoniecznie. Ja używałem ceny minimalnej, bo stwierdzałem, że powyżej
tej ceny na pewno mogę sprzedać. A poniżej - zależy jaka będzie.

Rozumiem punkt widzenia sprzedajacego, ale zrozum kupujacego.
Mam 2 aukcje, na jednej cena zaczyna sie od 50zl, a na drugiej od 1zl
z ukryta cena minimalna. Wiem ze za przedmiot chce/moge dac stowke, tyle daje (ale dopiero pod
koniec aukcji bo zbyt czesto na alledrogo koledzy podbijaja ceny
sprzedajacym). Ale licytuje w tej aukcji w ktorej mam podana cene.
Oczywiscie mozliwe ze cena minimalna byla ustawiona na 10zl, a  towar
sie sprzedal za 11, ale moze byc cena minimalna  ustawiona na 10000zl
i szkoda mi czasu. Z drugiej strony jestem normalnym kupujacym, a nie
lowca okazji czy handlarzem.
To tak bajdełejem, chcialem tylko przedstawic punkt widzenia
(zwlaszcza ze podobne podejscie ma troche ludzi).

pozdr
newrom

Data: 2010-02-10 10:37:49
Autor: Mariusz Kruk
[Spam] Polska uczciwosc
[...]

Zgadza się. Owszem, czasami cena minimalna jest ustawiona z czapki, jak
piszesz, ale to nie kwestia samego mechanizmu, tylko jego wykorzystania.
Niestety, na allegro jest sporo patologii, które s± tolerowane chociaż
"wszyscy" o nich wiedz±. (m.in. wzajemne podbijanie, usuwanie aukcji z
byle powodu, itede itepe)

Data: 2010-02-11 11:30:44
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc
newrom@spamcom.com wrote:

To tak bajdełejem, chcialem tylko przedstawic punkt widzenia
(zwlaszcza ze podobne podejscie ma troche ludzi).

Och,z tem jest mimo wszytsko roznie... Generalnie jednak tak, masz
racje, ale to sprawa sprzedajacego na ile chce zmniejszyc swoje
szanse:) Aukcje z cena minimalna maja zdecydowanie mniejsze wziecie.
Oczywiscie o ile masz wybor. Zasie z kolei wybadac, na ile ustawiona
zostala minimalna to tez nie taki problem jest. Ogolnie allegro to jak
gra w pokera;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-02-10 01:38:07
Autor: Leszek Karlik
[Spam] Polska uczciwosc
On Tue, 09 Feb 2010 21:07:29 +0100, KRZYZAK <krzyzak@krzyzak.pl> wrote:

[...]
zasadniczo wystawiajÄ…c przedmiot na aukcji zgadzasz sie na regulamin.

To inna para kaloszy. Pisalem o kupujacym.

No, jeżeli kupujący tak sobie po prostu przeglądał allegro bez
zalogowania i był kontakt na sprzedawcę to nie widzę problemu. Jak
kontakt jest moĹĽliwy tylko po zalogowaniu to siÄ™ korzysta z serwisu
i juĹĽ jest to Ĺ‚amanie regulaminu. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik
NTV 650

Data: 2010-02-11 11:25:09
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc
KRZYZAK <krzyzak@krzyzak.pl> wrote:

To inna para kaloszy. Pisalem o kupujacym.

Kupujacego dotyczy to samo;)
Nie podoba Ci sie serwis, nie otwierasz drzwi i nie wchodzisz. Traktujac serwis aukcyjny jako bezplaty slup ogloszeniowy, wodzac na
pokuszenie sprzedajacego albo przystajac na jego niemoralna
propozycje, oszukujesz nie tylko alegro jako firme ale wszystkich
normalnych uzytkownikow.
Ale to chyba zbyt trudne do pojecia.
Tylko nie narzekajcie potem, ze kradna motocykle i takie tam. To jest
wszakze jeden gatunek szemranej "uczciwosci alternatywnej".

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-02-11 19:26:19
Autor: KRZYZAK
[Spam] Polska uczciwosc
Dnia Thu, 11 Feb 2010 11:25:09 +0100, Jacot napisał(a):

Kupujacego dotyczy to samo;)

Nie dotyczy.

Nie podoba Ci sie serwis, nie otwierasz drzwi i nie wchodzisz.

Podoba mi sie, otwieram drzwi i wchodze.

Traktujac serwis aukcyjny jako bezplaty slup ogloszeniowy

To jest serwis publicznie dostepny. Moge sobie go traktowac, tak jak mi sie
podoba. I nie jest bezplatny, bo za wystawienie ogloszenia sie placi.

, wodzac na
pokuszenie sprzedajacego albo przystajac na jego niemoralna
propozycje, oszukujesz nie tylko alegro jako firme ale wszystkich
normalnych uzytkownikow.

Nikogo nie oszukuje, bo zadnych obietnic Allegro nie skladalem

Ale to chyba zbyt trudne do pojecia.

Tak, najwyrazniej dla Ciebie jest zbyt trudne do pojecia, ze zapoznanie sie
z oferta nie oznacza obowiazku skorzystania z niej. Nie pojmujesz tez, ze
obrazasz spora grupe uczciwych ludzi porownujac ich do zlodziei.
I Twoje wypaczone pojmowanie etyki biznesu w najmniejszym stopniu Cie nie
tlumaczy, bo zanim sie rzuci gatunkowymi porownaniami, wypadaloby sie
zorientowac, jakie normy obowiazuja w cywilizowanym swiecie.

Tylko nie narzekajcie potem, ze kradna motocykle i takie tam. To jest
wszakze jeden gatunek szemranej "uczciwosci alternatywnej".

Bez kozery powiem - to ten sam gatunek co gwalt i morderstwo

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-02-12 17:32:14
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc
KRZYZAK <krzyzak@krzyzak.pl> wrote:

obrazasz spora grupe uczciwych ludzi porownujac ich do zlodziei.

"uczciwych alternatywnie" jest tu najwlasciwszym okresleniem
I Twoje wypaczone pojmowanie etyki biznesu

I rzeczywiscie,  pojecie "etyka byznesu" jest zapewne synonimem
powyzszego...  szkoda slow, nie zrozumiemy sie.
Najlepszego.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-21 23:19:43
Autor: lesor
Polska uczciwosc
On 21 Sty, 16:30, marider wrote:
[...]

Ja tam widze wyrazne, ze gazeta jest zapackana olejem, moze zmien
monitor...

Wiec mam pytanie do ogolu czytajacych (moze ciut frustrujace) - czy sa
jeszcze w ogole uczciwi Polacy?!

Sa ale, bez urazy, z tego, co czytam - Ty sie sam prosisz, zeby Cie
ladowac...
Parafrazujac pewna reklame: "Okazja czyni zlodzieja. Ty jestes
Okazja."

--
pozdrawiam, lesor
cb13

Data: 2010-01-22 08:48:09
Autor: marider
Polska uczciwosc
lesor pisze:
On 21 Sty, 16:30, marider wrote:
[...]

Nie no, gosc rownie dobrze mogl w ta gazete owijac tlusta kielbase pod butelke i ogorki ;^)

Sa ale, bez urazy, z tego, co czytam - Ty sie sam prosisz, zeby Cie
ladowac...
Parafrazujac pewna reklame: "Okazja czyni zlodzieja. Ty jestes
Okazja."

Fakt, po tym jak sprzedajacy mi w sluchawke opowiadal ze wszystko jest cacy a pytalem o kazdy detal ktory pozniej sam jednak na oczy zobaczylem.. doszedlem do przekonania ze jednak wole "zabawki" kupowac za granica. Tam sie nie zdarzaja takie sytuacje, przynajmniej nie tak czesto jak tutaj.

Wiem, becze sobie teraz ale to juz przesada zeby wciskac taki szajs jako pelnosprawny towar.

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-22 09:09:29
Autor: Kefir
[dlaczehgo Spam?] Polska uczciwosc
Elou!
"marider" <marider@CUT_go2.pl> wrote in message news:hj9rui$pi7$1inews.gazeta.pl...
[...]

Wspolczuje Ci , choc nauczka wydaje mi sie dosc tania.

PS: wspolczuje tez kupujacym tu w Polsce motocykle czy samochody - naprawde.

Nie trzeba. Unikam:
- analfabetow (trzeb aczytac opis)
- ludkow mieszkajacych na 'wygnajewach'
- najtanszych ofert.
Kupuje bez pomijania posrednika ktory jest, co prawda dosc ograniczonym, gwarantem. Poza jednym przypadkiem gdy pewnien Niemiaszek zainkasowal pieniazek i zlikwidowal konto (szczesliwie nie byla to duza kwota) jeszcze sie nie przewiozlem. Moje ST z przyleglosciami jest motocyklem powypadkowym poskladanym z pomoca e-Bay,. Alledrogo.
Przepraszam jesli Cie dotkne, nie taki mam zamiar. Na kanwie Twej opowiesci chcialbym podzielic sie pewnym spostrzezeniem: kazdy towar ma swoja wartosc. Ci ktorym wydaje sie ze przechytrza kupujac poza 'oficjalnym' kanalem i za polowe wartosci czesto padaja ofiara wlasnej pazernosci. Wydawac sie moze ze buras z wygnajewa nie ma pojecia co sprzedaje i trafia sie gratka. Moze, lecz ma on tez inne pojecia o moralnosci i uczciwosci. Ma swoja: palic glupa.

--
Pozdrawiam, Artu / Kef Sila Analizy & padaki ST955 / XT660X

Data: 2010-01-22 09:36:38
Autor: Ivam
[dlaczehgo Spam?] Polska uczciwosc
Użytkownik "Kefir" <kefir_spamfe_@riders.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hjbmfq$udt$1@news.onet.pl...
Moje ST z przyleglosciami jest motocyklem powypadkowym poskladanym z pomoca e-Bay,. Alledrogo.

Kazdy pisze jakie to dranstwo to allegro jest, a to jeden normalny glosik:)

Doloze i swoj - na 160 (moze nie duzo, ale juz jakas miare daje) zakupionych prez lata rzeczy, od czesci komputerowych, bryloczkow, ksiazek, czesci do moto, auta etc. na totalnego oszusta nacialem sie 1 raz, a 1 raz na kogos kto sprzedawal totalne gowno nawet o tym nie wiedzac (posrednik, towar zapakowany i podana specyfikacja producenta, ktora byla daleka od prawdy).

W obu przypadkach dostalem kase spowrotem.

A o uczciwosci tych za granica to moge tylko przypomniec niedawno popularne aukcje nowych (albo prawie nowych) maszyn za male pieniadze, tylko sprzedajacy jest we wloszech, maszyna w UK i trzeba kase przelac do firmy posredniczacej, ktora dostarczy skrzynie, itd.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-01-25 15:45:53
Autor: marider
[dlaczehgo Spam?] Polska uczciwosc
Kefir, po czesci masz racje. Dalem ciala - chcialem pojsc na reke z tymi prowizjami i wzialem poza aukcja ale to i tak niczego nie zmienia, kwota wyzej 500zl podpada juz pod Prokurature. Co wiecej wlasnie wrocilem z warsztatu gdzie znajomy obejrzal te lagi dokladnie (inz. mech. z pasja do motocykli u ktorego serwisuje sie z 12 lat bez zadnych najmniejszych problemow, zna sie na rzeczy jak malo kto w tym kraju). Diagnoza - amortyzatory sa totalnie rozpieprzone i ciekna az sie z nich leje, co wiecej nawet sie zacinaja na zalamaniu ktore ma lewa laga, prawa byla ewidentnie prostowana! I potwierdzi to papierem kazdy serwis ASO czy nie-ASO.

Dzwonie do typa wiec i mowie ze do niczego sie nie nadaja bo nawet gowna sie zregenerowac nie da i albo odsylam mu je za pobraniem 750 zeby je sobie nad lozkiem powiesil (niech ma swoje z powrotem 20zl za przesylke do mnie) albo sprawa idzie przez Policje i Prokurature. Typ na tyle ma tupet ze mowi do mnie "wystaw sobie na allegro albo Ci przeleje 200zl na konto a Ty mi je odeslij" (kase ktora mu wyslalem juz przehustal). Sorry, nie jestem z takiego gatunku ktory gowno innym wciska takze rusze to droga oficjalna i mniej przyjemna dla goscia jak nie chce po dobroci. Cierpliwy jestem, 4 lata ciagalem sie z TU po sadach (wygralem :) ) - dla zasady "Krwia i zelazem".

Korespondencje, opis aukcji i potwierdzenie przelewu mam podrukowane, amortyzatory dokladnie obfotografowane leza juz w bagazniku wiec poczekam tylko na decyzje kolesia. I albo widze przelew z powrotem albo jutro jade na Komende. Cackac sie nie bede z jakims pryszczatym gowniarzem ktory pojecia bladego o motocyklach nie ma.

Dam znac jak sie sprawa skonczy.
Pzdr

PS: z amortyzatorem skretu wyszlo prosciej, gosc od ktorego go kupilem odesle mi czesc kasy i sprowadze uszkodzona czesc wymienna z USA (AFAIK w Polsce serwisu Scotts nie ma, PTM nie wiem czy da sobie z tym rade wiec nie bede ryzykowal).
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-25 16:52:49
Autor: Michał V-R
W dniu 2010-01-25 15:45, marider pisze:
[...]

To moze jeszcze wytrzaskac go tymi lagami po zakutym lbie? Wiem, ze to nie ladnie, ale moze sie czegos nauczy
Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2010-01-22 11:25:26
Autor: AZ
[Spam] Polska uczciwosc
On 2010-01-21, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:
PS: wspolczuje tez kupujacym tu w Polsce motocykle czy samochody - naprawde.
Wspolczuj sobie. Ja kupilem i jestem zadowolony, grunt to zobaczyc/uslyszec
kto jest sprzedajacym. Ja jak kupowalem moto to gosc od wcale nie ukrywal, ze
moto lezalo ale dal gwarancje na to ze rama jest prosta i owiewki nie sa
klejone/spawane a wymienione i polakierowane. Do tego byl kulturalny i nie
probowal wciskac moto na sile, powiedzial co mial powiedziec na poczatku i
czekal na pytania.

W trakcie poszukiwan na allegro pojawil sie Zygzak w mocno atrakcyjnej cenie,
rocznikowo tak jakos 2-3k mniej. Z ciekawosci zadzwoniles do goscia i rozmowa
w skrocie wygladala tak:
J: Witam, chcialem sie cos wiecej dowiedziec o tym ZZR 1200 z allegro.
G: Witam, stary wisz, kurwa motocykl bezwypadkowy, nowe opony, wisz nowy kurwa
naped tylko lac wache i jezdzic
J: Rozumiem, ze nie jest zarejestrowany w PL? Sa wszystkie dokumenty i 2
kluczyki?
G: No stary po chuj ja mam go rejestrowac jak wisz ja go kurwa na sprzedaz
przywiozlem bo trafila sie okazja, po chuj stary masz placic podatek od kupna
a tak to wisz kurwa bedziesz mial taniej.

Wiecej nie chcialem wiedziec, jeszcze zobaczylem tylko historie transakcji
goscia - kierunkowskazy, lusterka...

Przeciez to jest proste jak drut - nikt nie sprzeda pelnowartosciowego towaru
duzo taniej niz ten sam towar gdzie indziej bo po co mialby to robic?
Tak trudno sie z tym pogodzic? Chciales kupic pelnosprawny amor do VTR za OIDP 250 PLN a teraz kompletne lagi do R1 za 700 PLN? Okazje sie zdarzaja ale jedna na tysiac a nie dwie na tydzien :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-01-22 15:44:28
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
[Spam] Polska uczciwosc
marider napisał(a):
Wstyd mi normalnie ze w tym kraju sie urodzilem ;/

No to wypierdalaj z mojego kraju. Bedzie luzniej.

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2010-01-22 16:03:00
Autor: CUT_INZ
[Spam] Polska uczciwosc
marider napisał(a):
[...]

Twoje słowa i twój podpis mówi± o tobie wszystko. Przypuszczam, że Ci to wisi...

Data: 2010-01-22 16:39:00
Autor: Ivam
[Spam] Polska uczciwosc
Użytkownik "CUT_INZ" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4b59be27$1@news.home.net.pl...
[...]

Ale co w tym podpisie mowi wszystko? Ze jest z Krakowa? ;)

Jestes nietolerancyjny dla Krakowiakow, a tolerujesz psioczenie na swoj Kraj? ;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-01-22 17:15:50
Autor: LukeB
Polska uczciwosc
On 22 Sty, 15:44, Kamil Nowak 'Amil' <k...@qumak.spaaaaam.pl> wrote:
No to wypierdalaj z mojego kraju. Bedzie luzniej.

To nie jest rozwiazanie. Juz dawno prawo powinno przestac chronic
nieuczciwych sprzedawcow. Doskonale rozumiem, ze chlopaka to wkurwia.
A twoim zdaniem jest w porzadku, ze ktos opisuje swoj towar jako w
pelni sprawny, gdy w rzeczywistosci jest kupka zlomu? Ile by za to
sprzedawca nie chcial - gowno mnie powinno obchodzic za ile to
wystawil, obojetnie czy cena wyglada na super okazje, czy jest jak za
zboze. Sprzedajacy moze krzyknac za towar dowolna kwote, bo w jego
gestii lezy wycena jego wartosci, ale towar MUSI byc opisany zgodnie z
prawda! Wg ciebie jest ok, ze takie przekrety maja miejsce?

--
Lukasz B
tymczasowo bez moto, WAW

Data: 2010-01-23 06:55:19
Autor: Akarm
Polska uczciwosc
LukeB napisal
On 22 Sty, 15:44, Kamil Nowak 'Amil' <k...@qumak.spaaaaam.pl> wrote:
No to wypierdalaj z mojego kraju. Bedzie luzniej.

Wg ciebie jest ok, ze takie przekrety maja miejsce?

Najsmieszniej jest kiedy ktos narzeka sam na siebie. ;)
Cytat:
sami kanciarze, zlodzieje i chamy. Wstyd mi normalnie ze w tym kraju sie urodzilem ;/

Jesli wyjedzie i nie pokaze sie wiecej w Polsce, bedziemy mieli jednego kanciarza mniej.

--
          Akarm
http://www.bykom-stop.avx.pl

Data: 2010-01-25 11:09:06
Autor: gildor
Polska uczciwosc
LukeB pisze:
[...]

chyba nie zrozumiałeś. nieuczciwi są wszędzie, ale to nie czyni z danego narodu czy grupy społecznej jako całości, złodziei i debili. nie lubisz zapewne pierdolenia na temat motocyklista-dawca-debil. ale tolerujesz pieprzenie maridera o polaczkach? ja rozumiem, że dostał po dupie od kanciarzy, ale jebanie za to całego narodu, to kretynizm.
to tylko Amil miał na myśli, a opisał to w sposób dosadny i za to go lubie. O!

Data: 2010-01-25 13:30:07
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
Polska uczciwosc
gildor napisał(a):
i za to go lubie. O!

Bedziesz cos chcial ode mnie czy co?
A w ogole jakim cudem widac moje posty?

--
Kamil Nowak 'Amil'
_motory_ pijadzio i susuki

Data: 2010-01-25 13:35:00
Autor: gildor
Polska uczciwosc
Kamil Nowak 'Amil' pisze:
gildor napisał(a):
i za to go lubie. O!

Bedziesz cos chcial ode mnie czy co?

tak. ale zapomniałem co.

A w ogole jakim cudem widac moje posty?

znowu admin foruma zachlał.

Data: 2010-01-25 15:36:58
Autor: marider
Polska uczciwosc
gildor pisze:
LukeB pisze:
On 22 Sty, 15:44, Kamil Nowak 'Amil' <k...@qumak.spaaaaam.pl> wrote:
No to wypierdalaj z mojego kraju. Bedzie luzniej.

Chyba mi wycina posty Amila, a bym sie posmial jak zwykle :)

[...]

Powiedz to tez tym w rzadzie ;)

Pzdr
PS: pojutrze jade na urlop do UK to troche sobie od Polszy odpoczne (hurra), pocztowke bym Ci wyslal ale adres musisz mi na priv podeslac ;]
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-25 16:05:23
Autor: Monster
Polska uczciwosc
W dniu 2010-01-25 15:36, marider pisze:

Pzdr
PS: pojutrze jade na urlop do UK to troche sobie od Polszy odpoczne
(hurra),
Nie ciesz siÄ™ za bardzo,tam same trolle po ulicach biegajÄ…,na kobiety napatrz siÄ™ na zapas!

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-01-25 17:44:44
Autor: marider
Polska uczciwosc [OT]
Monster pisze:
[...]

Jade mojego championa na ichniejszych wystawach pokazac, pozniej Crufts 2010 itd itp. Takie hobby zupelnie inne niz tylko motocykle :)

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-23 13:21:27
Autor: Gaweł
Polska uczciwosc
On 21 Sty, 11:30, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:
[...]

a wszyscy Niemcy to faszy¶ci, Francuzi to tchórze i żabojady, Włosi
dużo gadaj± nic nie robi±, Amerykanie to banda pastuchów ze spluwami,
Ruscy to alkoholicy, Polacy to złodzieje, Czarni ¶mierdz±, Żółci s±
żółci, Żydzi jedz± macę z krwi niemowl±t.
WeĽ się ogarnij ty typowy arogancki, narzekaj±cy, wszystkowiedz±cy,
najlepszy na ¶wiecie Polaku.

Data: 2010-01-27 11:32:13
Autor: marider
[Spam] Polska uczciwosc - update
Chcialem zalatwic sprawe polubownie i deslac mu ten szajs z powrotem za pobraniem pokrywajac przy tym koszty przesylek w obie strony (zeby nie byl w plecy na transporcie) ale gosc mi odpisal ze da mi za te amortyzatory 200zl a ja mam mu je odeslac. Znaczy 550zl mam podarowac komus za to ze przyslal mi zlom niezgodny z opisem i jeszcze sugeruje ze ja je specjalnie uszkodzilem (handlarzyk beszczelny na maxa).

Puscilem wiec sprawe oficjalnie przez Allegro, Policje i Prokurature w Zielonej Gorze. Zobaczymy jak to sie dalej potoczy. A gosc moze sie nauczy ze sie gowna nie sprzedaje jako sprawny towar ktorym nie jest (zawiozlem to do ASO - nawet do naprawy czy regeneracji sie toto nie nadaje bo nie dosc ze amortyzatory sa krzywe, zacinaja sie i LEJE sie z nich olej, to jeszcze obie lagi prostowane byly chyba mlotkiem..).

Dam znac jak sie sprawa zakonczy. Cierpliwy jestem.

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-27 12:06:45
Autor: Kamil Nowak 'Amil'
marider napisał(a):
Puscilem wiec sprawe oficjalnie przez Allegro

A co ma do tego allegro, skoro nie kupiles tego za posrednictwem allegro?

--
Kamil Nowak 'Amil'
motonita tramwajowy

Data: 2010-01-27 12:31:11
Autor: newrom
[Spam] Polska uczciwosc - update
On Wed, 27 Jan 2010 12:06:45 +0100, Kamil Nowak 'Amil'
<kn@qumak.spaaaaam.pl> wrote:

A co ma do tego allegro, skoro nie kupiles tego za posrednictwem allegro?

chyba zostali wydymani, wiec pewnie to bylo zawiadomienie o
przeprosinach.

pozdr
newrom co stracil zajebista dyskusje

Data: 2010-01-27 15:40:57
Autor: marider
<kn@qumak.spaaaaam.pl> wrote:

A co ma do tego allegro, skoro nie kupiles tego za posrednictwem allegro?

Nic, Allegro sie wypielo = nic nowego. Gosciowi zaloze sprawe cywilna, bedzie mial nauczke na przyszlosc.

chyba zostali wydymani, wiec pewnie to bylo zawiadomienie o
przeprosinach.

I tu sie newrom mylisz, niestety nie masz racji we wszystkim jak Ci sie zdaje ale to juz calkiem OT ;)

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-27 14:49:36
Autor: AZ
On 2010-01-27, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:
A co ma do tego allegro, skoro nie kupiles tego za posrednictwem allegro?

Nic, Allegro sie wypielo = nic nowego. Gosciowi zaloze sprawe cywilna, bedzie mial nauczke na przyszlosc.

No a co mialo zrobic skoro kupiles poza Allegro? :-) To tak jakbys wyszedl
ze sklepu i powiedzial przechodniowi: wez mi pomoz bo sprzedali mi bubel.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-01-27 18:02:55
Autor: newrom
[Spam] Polska uczciwosc - update
On Wed, 27 Jan 2010 15:40:57 +0100, marider <marider@CUT_go2.pl>
wrote:

I tu sie newrom mylisz,

aha, no to wlazlem se na aukcje ktora wskazales w watku 'polska
uczciwosc'.

http://moto.allegro.pl/item885451495_yamaha_r1_04_06r_przednie_zawieszenie_lagi.html

i tam po prawej stronie jest napisane
"Nie było ofert kupna"
Czyli albo dogadales sie poza allegro i gosc dla Ciebie odwolal aukcje
czyli wyruchaliscie portal aukcyjny na prowizje od sprzedazy.
Albo zakupiles przedmiot kontaktujac sie ze sprzedajacym po tym jak
juz zakonczyla sie licytacja.
W obydwu przypadkach allegro powinno spuscic Cie na drzewo bo w zaden
sposob nie zarejstrowalo sprzedazy, dodatkowo piewszy wydaje mi sie
popularniejszy i bardziej prawdopodobny.

niestety nie masz racji we wszystkim

IMVHO na szczescie.

jak Ci sie zdaje ale to juz calkiem OT ;)

Wiesz co mi sie zdaje ? Oj chlopaku, zaloz se internetowa poradnie
psychologiczno-psychatryczna z opcja telepatii. Widzialem w
telewizorze ze na telepatii ze zwierzakami jedna laska swietnie zyje
(nawet przez telefon je leczy).

pozdrawiam
newrom

Data: 2010-01-27 19:08:45
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update
marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:

Nic, Allegro sie wypielo = nic nowego. Gosciowi zaloze sprawe cywilna, bedzie mial nauczke na przyszlosc.

O amtko jedyna... gdybys Ty chlopie mial zdolnosc do myslenia to bys
zamilkl. Ale koniecznie poinformuj jak to kolejno wypial sie prokurator,
policja, sad najwyzszy i sad ostateczny. Ale racja oczywiscie twoja,
najtwojsza.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-28 02:05:41
Autor: marider
Jacot pisze:
[...]

Newrom moj Sherlocku, zobacz kiedy aukcja zostala wystawiona a kiedy i sie zakonczyla.

Jacot, nie jestem pryszczaty malolat wiec krotko i dosadnie zeby dotarlo? Mnie pierdoli te marne 800zl i co sobie myslicie w waszych zakutych lebkach, napisalem tego msg tylko po to zeby ktos mogl wyciagnac wnioski z mojego bledu i ku przestrodze naiwniakom (do ktorych niestety chyba naleze bo dalem sie wydymac jak dziecko jakiemus tepakowi z zadupia pod Zielona Gora). Najwyzej mu ktos ryj obije za jawne oszustwa. Ciekawie co Wy wszyscy zrobilibyscie bedac w podobnej sytuacji oprocz placzu i zgrzytania zebow? Bo zapewne do lbow Wam nie przyszlo ze sprzedajacy zdazyl wycofac aukcje po tym jak zadzwonilem i podal mi dane do przelewu a zanim ja kliknalem. Ale jak zawsze "precle" maja we wszystkim swieta racje bo sa wszystkowiedzacy i uczciwi w 100% a z najprostszej rzeczy zawsze robia sobie jaja bo problem ich osobiscie nie dotyka i maja w dupie wszystko i wszystkich poza samymi soba. Takie wsobne kolko wzajemnej adoracji z nielicznymi wyjatkami. Mam racje a moze pora sie obudzic i wyjsc z samozachwytu o Bozyszcza Tlumow?

Jestem na tej grupie od ponad 13lat ale serio intelektualnie dajecie ciala po calosci coraz bardziej z roku na rok. Co widac nawet w tak prostej sprawie. Fakt, poziom naukowy w PL sie obniza z roku na rok coraz bardziej to i osobniczy pada na pysk x 10.

Czy odzyskam kase czy nie, to mnie to wali (stac mnie), chodzi o uczciwosci miedzyludzka ktorej w Polsce za grosz nie ma albo jest takowa w minimalnym stopniu rzadkoscia. Ot stara komunistyczna tradycja wzieta zywcem z malenkosci i wyuczona od malego dziecka zeby byc nieuczciwym wszawym, cwanym Polakiem i drwic z innych oraz krecac jak tylko mozna i jak sie tylko da, nic tu EU nawet nie pomoze. Tyle.

Pzdr
PS: tu w PL nigdy nie bedzie normalnie, nigdy.
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-28 07:54:56
Autor: Tytus
[Spam] Polska uczciwosc - update
Siemka

*** "marider"
 Nic, Allegro sie wypielo = nic nowego. Gosciowi zaloze sprawe cywilna, bedzie mial nauczke na przyszlosc.

Nie stresuj sie chlopaku...wiesz przeciez ze usenet to zbiorowosc indywidualnosci ktora uwielbia atakowac stadnie.
Zwlaszcza jak sie ktos wystawi. I sami swieci - bardziej niz papiez (cokolwiek to w swietle ostatnich nowosci na temat watykanu oznacza...)
Prokuratura raczej nic nie da - sprawdzalem ale byc moze w Bialym jest inaczej.... optymalnym wyjsciem bylby znajomy policjant.
Jesli sie nie uda - a jak pisales jestes cierpliwy rob sprawe cywilna.
I tu chyba moglbym Ci pomoc - jakas "niezalezna" opinie wystawic we firmie, bo chyba masz juz jakas od lokalesow.
Choc w sadzie temat i tak bedzie musial zweryfikowac biegly, "biegli" licza sie najbardziej chocby najwieksza glupote napisali.
Zycze powodzenia i nie odpuszczaj - bo to wlasnie nasze spoleczenstwo momentalnie przyzwyczajace sie do dziadostwa doprowadzilo do takich zachowan. Kolesiowi sie pewnie udalo kilka razy z coraz wiekszym szitem to sie rozochocil.

--
         Tytus
zólta motorynka

Data: 2010-01-28 08:58:14
Autor: Jasio
[Spam] Polska uczciwosc - update
Uzytkownik "Tytus" napisal w wiadomosci news:hjrcbp$mnh$1inews.gazeta.pl...
Siemka

*** "marider"
[...]

Tytusie, Tytusie, Tytusie.
Czy gdybys kupil poza allegro, bylbys tak, ekhm, niemadry, zeby do nich pisac maila z prosba o pomoc?

Prokuratura raczej nic nie da - sprawdzalem ale byc moze w Bialym jest inaczej.... optymalnym wyjsciem bylby znajomy policjant.

Prokuratura wlasciwa dla miejsca zamieszkania sprawcy wbrew pozorom nie jest w Bialym Stoku tylko w Zielonejgórze.

--
Jasio
vx etz

Data: 2010-01-28 13:30:35
Autor: marider
Jasio pisze:
[...]

Wiedzialem ze Was ruszy jak sie walnie z grubej rury. Niestety znowu Was zawiode, nie pisalem o pomoc tylko o to zeby gosciowi zablokowali konto za wala ktorego mi przyslal. Reszta mnie nie obchodzi bo i tak poszlo juz droga oficjalna (tyle ze jak znam polskie sadownictwo sprawa bedzie cie ciagnela minimum 2 lata, przezyje tymbardziej ze prosty wypadek na motocyklu byl w moim wypadku rozdlubywany na czynniki pierwsze przez 6 czy 7 "bieglych" i "rzeczoznawcow" z roznych mega-instytutow ktorzy ponad 4 lata tak zuli te swoje "fachowe" opinie). I tak wygralem a TU zaplacilo mi niezlego bonusa za 1124 dni zwloki w wyplacie kasy z OC sprawcy.

Prokuratura wlasciwa dla miejsca zamieszkania sprawcy wbrew pozorom nie jest w Bialym Stoku tylko w Zielonejgórze.

To tez nie problem, mobilny jestem :)

Jakkolwiek nie ma co ciagnac juz  i tak napietej jak widac dyskusji. Dam znac jak sie sprawa skonczy i tyle.

Pzdr
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

Data: 2010-01-28 15:49:21
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc - update
Siemka
"Jasio"

***Tytusie, Tytusie, Tytusie.
 Czy gdybys kupil poza allegro, bylbys tak, ekhm, niemadry, zeby do nich pisac maila z prosba o pomoc?

Albo z rozpedu napisal bo w stresie jest, albo jak juz pisalem wystawil sie na ciosy bystrych intelektow userow.
A to nie ladnie kopac lezacego, tak???
Nigdy nie zdarzylo Ci sie probowac zalozyc lewy kapec na prawa noge???
Co?

***Prokuratura wlasciwa dla miejsca zamieszkania sprawcy wbrew pozorom nie jest w Bialym Stoku tylko w Zielonejgórze.

Jasiu byly studencie - czyz opisywany przypadek nie jest  "niezgodnodnosci towaru z umowa".

Data: 2010-01-28 16:50:01
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update
"Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Jasiu byly studencie - czyz opisywany przypadek nie jest  "niezgodnodnosci towaru z umowa".

Koniak rzedem temu co zdolalby wykazac jakie byly warunki tej umowy i
ze w ogole byla jakas... jak dzieci...

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-28 12:31:07
Autor: Jacot
[...]

Sklonny bylbym przypuszczac, ze ta metoda wyprzedaje lokalne
zlomowisko dzieki temu, że bankowo moze liczyc na to, czego i Ty zdaje
sie nie dostrzegasz w sprawie, ze pozwole sobie zacytowac:
tradycja wzieta zywcem z malenkosci i wyuczona od malego dziecka zeby byc nieuczciwym wszawym, cwanym Polakiem i drwic z innych oraz krecac jak tylko mozna i jak sie tylko da

No i masz obraz polskiej uczciwosci: drobny kanciarzyna trafil na
lepszego od siebie cwaniaka i przezywa. No i wporzo, ale czy cos z
tego wyniklo ku lepszemu? Z±dza dintojry to akurat chyba nie jest to.
Bo w tak bezgraniczna glupote to ja mimo wszystko nie wierze, ze ktos
nie zauwazyl, iz transakcja nie zostala zawarta. Kolega inteligentny
nawet nie licytowal. A ze podobno jakoby zawarl jakas telefoniczna
transakcje, kupujac cos czego oczy jego nie widzialy... Tam u Was, w stolicy, to podobno kolumne zygmunta potrafili sprzedac,
no ale jaka jest ta kolumna to przynajmniej kazdy wie;)
Wystarczajaco dlugo krec sie po allegro, zeby napatrzyc sie na
wszelkie rodzaje kanciarstwa. Jesliby ktos dzialajac w najlepszej
wierze zostal perfidnie wydymany to  bym wspolczul i staral sie pomoc
czy doradzic ale nie mam litosci ni wspolczucia dla kanciarzy, ani
tych duzych ani tych drobnych. Ale jak widac, zawsze w kims znajda
wsparcie.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-28 18:40:31
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc - update
Siemka
*** "Jacot"
[...]

Nie ta grupa coby podyskutowac na ten temat...ale pierwsze nasuwa mi sie takie prownanie "bojownicy - terrorysci"
Ja obserwujac n.p. tzw przedsiebiorcow prywatnych na szczeblach do ktorych mam dostep mam wrazenie ze wlasnie w/w przymiotniki pasuja do nich najlepiej i tworzy z nich tzw rekiny rynku.

Ale z generalizacja nacji to juz pojechal po bandzie - racja nie rzucilo mnie sie w oko.

***drobny kanciarzyna trafil na lepszego od siebie cwaniaka i przezywa.

Znaczy sie co - kanciarzyna bo kupil poza allegro???
A mozesz tak z prawnego punktu widzenia wskazac mi przepis nakazujacy zakup za posrednictwem protalu???
All daje mozliwosc wystawienia przedmiotu na sprzedaz i za to pobiera kase i to nie mala. Tyle.
Jesli ktos jest naiwny i wierzy z t.z.w. bezpieczenstwo Allegro moze zawierac umowy za posrednictwem portalu, jesli zna troche ichnie realia ( a bylem przez kilka lat SS i sporo sie na zamknietym forum naczytalem) leje na to i zawiera umowe kupna badz w sklepie stacjonarnym firmy badz osobiscie czy tez via fon.
Zakup jajek na bazarze jest rowniez umowa konsumencka.

***ktos nie zauwazyl, iz transakcja nie zostala zawarta.

Tak??? Mamy XXI wiek - przelew poszedl jest slad, paka przyszla jest slad.
A nawet jak idzie z reki do reki to i tak mozna walczyc o swoje - oczywiscie jest to znacznie trudniejsze.
DzU z 2000 r. Nr 22, poz.271

*** Ale jak widac, zawsze w kims znajda wsparcie.

No i razem zalozymy kolko wydymanych, bo mnie tez pare razy nacieli.
BTW koles troche sprzedaje elektronicznych smieci z nrd wiec udezylbym do niego z propozycja zwrotu kaski albo wspolnej wizyty w jego US.
Zadzialalo kiedy gosc przyslal mi zwloki iRivera za 300 pln.

Tytus z fabryki
P.S. ***Jacot
"ale nie mam litosci ni wspolczucia dla kanciarzy, ani
tych duzych ani tych drobnych"

Tak mi sie przypominaja niedawne wypowiedzi na tym forumie jednej osoby ktora w chwili "nie podbicia" OBT stawia ultimatum wizyty na innej SKP.
I zastanawia mnie czy to "kanciarstwo czy cwaniactwo"

__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4380 (20090829) __________

Data: 2010-01-28 22:03:17
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update
"Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Znaczy sie co - kanciarzyna bo kupil poza allegro???

Tak sobie w szczerej naiwnosci zadzwonil pogadac o pogodzie i czy aby
nie jest mdly a sprzedawca bez uzgodnienia wycofal aukcje i zazadal
zaplaty?
A mozesz tak z prawnego punktu widzenia wskazac mi przepis nakazujacy zakup za posrednictwem protalu???

Owszem,  z KK, wyludzenie. Co prawda chyba w stosunku do sprzedajacego
ale jesli kupujacy nie udowodni, ze zostal przymuszony... A Marider
przeciez sam sie jakoby przyznal przed allegro, ze kupil poza aukcja.

Tak??? Mamy XXI wiek - przelew poszedl jest slad, paka przyszla jest slad.
A nawet jak idzie z reki do reki to i tak mozna walczyc o swoje - oczywiscie jest to znacznie trudniejsze.

Teoretycznie mozna walczyc o wszytsko tylko jak tu wykazac, ze
niedotrzymano warunkow umowy, skoro nie ma sladu z tej umowy, chyba ze
ktos siegnie po nagranie tej rozmowy;)
I nie ma to tamto, ze nikogo nie zastanowi dlaczego kupujacy
dobrowolnie zrezygnowal z zawarcia umowy w formie dajacej jakies
gwarancje prawne na rzecz "umowy", ktora nie dala mu zadnych.
Niktjak dotad nie wykazal, ze dzialal pod przymusem, a nawet wrecz
przeciwnie, ochoczo;)

No i razem zalozymy kolko wydymanych, bo mnie tez pare razy nacieli.

A mnie jakos popatrz, wcale. Ale ani razu nie szedlem przez allegro na
skroty.

BTW koles troche sprzedaje elektronicznych smieci z nrd wiec udezylbym do niego z propozycja zwrotu kaski albo wspolnej wizyty w jego US.
Zadzialalo kiedy gosc przyslal mi zwloki iRivera za 300 pln.

A co on tam tego mial tych sprzedazy... nie tylko ja, gdybym byl nim,
bym Cie wysmial ale nawet US by to zrobil;)
Tego, ze prowadzi dzialalnosc podlegajaca opodatkowaniu trudno by bylo
wykazac, nawet przyjmujac, ze Marider ma racje i tych nieuczciwych
kupujacych skladajacych lub sklonnych przyjac niemoralna propozycje
jest conajmniej kilka tysiecy wiecej niz tych widocznych w alegro.. --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2010-01-28 23:11:40
Autor: Tytus
[...]

Po raz kolejny pytam - wskaz przepis ktory nakazuje stronom zawarcie umowy za posrednictwem serwisu.

*** Owszem,  z KK, wyludzenie. Co prawda chyba w stosunku do sprzedajacego
ale jesli kupujacy nie udowodni, ze zostal przymuszony... A Marider
przeciez sam sie jakoby przyznal przed allegro, ze kupil poza aukcja.

Znaczy sie kto i co i od kogo wyludzil...wytlumacz mnie bo slabo kapuje...

***Teoretycznie mozna walczyc o wszytsko tylko jak tu wykazac, ze
 niedotrzymano warunkow umowy, skoro nie ma sladu z tej umowy, chyba ze ktos siegnie po nagranie tej rozmowy;)

Chlopie zadaj sobie troche trudu i poczytaj o sprzedazy konsumenckiej, umowa nie wazne jaka (ustna czy pisemna) jest umowa.
Jest towar , jest kasa - owszem to kupujacy bedzie musial udowodnic ze dostal inny towar niz sie umawial ale w tym przypadku nie powinno to byc szczegolnie trudne.

[...]

Poprosze o wskazanie tych gwarancji prawnych przy zakupie na allegro - tylko konkretnie z przepisem a nie z regulaminu all ktorym mozna sobie dupe podetrzec bo nie ma on zadnych prawnych umocowan. A jest zbiorem dobrych rad i zyczen stosowanych przez adm allegro "intuicyjnie" jak maja taka potrzebe.

***A mnie jakos popatrz, wcale. Ale ani razu nie szedlem przez allegro na
skroty.

Patrz jak ide na skroty to sie nie zdarza (dlatego prawie zawsze jak mozna to tak robie) - natomiast zdarza sie wlasnie po zakupie przez serwis. A jaka barwna i ciekawa jest korespondencja z autoresponderem ktory rozpatruje reklamacje w allegro.
Podobnie jak z eBay Polska ktory w odpowiedzi na reklamacje polecil mi skierowanie sprawy na policje i podanie adresow ich biur w Niemczech

*** A co on tam tego mial tych sprzedazy... nie tylko ja, gdybym byl nim,
 bym Cie wysmial ale nawet US by to zrobil;)

I znowu chlopaku nie wiesz o czym piszesz...sprzedaz elektroniki czy to nowej czy uzywanej podlega fiskalizacji juz od pierwszej zlotowki. Chocby ze wzgledu na ustawe o recyclingu. A kolega wprowadza na rynek nieco smieci. Ale zapewne Ty bez problemu i z usmiechem na ustach wyjasnilbys w US ,ze zalegalo na strychu co nieco starych drukarek i faksow ktore postanowiles spieniezyc. A oni na pewno by w to uwierzyli.
Tylko ze oni dzialaja nieco inaczej i pierw pytaja allegro o liste sprzedanych/wystawionych przedmiotow a dopiero po naliczeniu oplat zapraszaja sprzedawce.
I nie tu nie ma do rzeczy DG a kazde takie zgloszenie z podaniem danych , nr konta i transakcji ktore pozostawiaja slad dla US to mila rzecz. Statystyka i te sprawy...jak nie wierzysz to zadzwon do swojego i spytaj.

--
         Tytus
zólta motorynka

Data: 2010-01-29 08:18:58
Autor: newrom
On Thu, 28 Jan 2010 23:11:40 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Po raz kolejny pytam - wskaz przepis ktory nakazuje stronom zawarcie umowy za posrednictwem serwisu.

"Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu"

http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/sc/?page=1&sub=2

[...]

http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/sc/?page=1&sub=5

http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/education/pok/index.php?page=1

Czy w/w nie stanowia podstawy do domagania sie zwrotu kosztow od
allegro  przed sadem ? W koncu to tez jest czesc umowy. Przynajmniej
jakis slad jest, bo jak nie nagral rozmowy telefonicznej to skad sad
moze wiedziec ze sprzedajacy mu nie mowil ze kupuje zniszczonego
zawieszenia ?

pozdr
newrom

Data: 2010-01-29 01:49:43
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 08:18, new...@spamcom.com wrote:
On Thu, 28 Jan 2010 23:11:40 +0100, "Tytus" <tyt...@gazeta.pl> wrote:

.... bylo o odnosnikach do allegro....

Probowales kiedys ta droga dochodzic swoich racji? Przy ich tym calym
ubezpieczeniu/ochronie trza kilka kontrowersyjnych papierow zalatwic.
Bo np. w przypadku przesylki pobraniowej list przewozowy nie
wystarczy. A trzeba miec oryginal lub notarialnie zatwierdzona kopie
potwierdzenia zaplaty. Plus papier od firmy spedycyjnej potwierdzajacy
przelew do sprzedajacego oryginal lub kopie z pieczatka od notariusza.
Jest to kpina.

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2010-01-29 11:07:03
Autor: newrom
Polska uczciwosc - update
On Fri, 29 Jan 2010 01:49:43 -0800 (PST), gonzik
<bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote:

... bylo o odnosnikach do allegro....

no.

Probowales kiedys ta droga dochodzic swoich racji?

Nie, jak sie nacialem to nie bylo jeszcze ochrony kupujacych bo to
byly poczatki.
potwierdzenia zaplaty. Plus papier od firmy spedycyjnej potwierdzajacy
przelew do sprzedajacego oryginal lub kopie z pieczatka od notariusza.
Jest to kpina.

Powiem Ci ze mam kontakt ze spora firma ubezpieczeniowa z racji tego
czym sie zajmuje w fabryce i takie dokumenty zupelnie mnie nie dziwia.
Przeciez pozniej oni beda chcieli odzyskac ta kase i beda musieli
pokazac je wszystkie w sadzie.

pozdr
newrom

Data: 2010-01-29 02:32:05
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update

<bi_ker_76-o...@yahoo.com> wrote:
> [...]

czym sie zajmuje w fabryce i takie dokumenty zupelnie mnie nie dziwia.
Przeciez pozniej oni beda chcieli odzyskac ta kase i beda musieli

Widzisz. Wlasnie tu sie zgadzam z Mariderem. Nie moze byc tak ze
kupujac cos tam za 500 pln musisz miec sztab doradcow prawnych.
Oczywiscie jak gleboko pokopiesz do wszystkiego znajdziesz podstawe
prawna. Ale bez jaj, Stary, dostalem paczke pobraniowa. Odebralem
paczke. I co kurier mi ja dal na kreche?!
Troche przeinacze to co powiedzial Marider, bo wierze w ludzi i wierze
ze moze byc w Polsce kiedys normalnie. Aczkolwiek w tym kraju na dzien
dzisiejszy za malo "how can I help you" i za duzo ciap-lap, nachapac
sie i glowa do piachu.
A ze strony organow prawomocnych przynajmniej ja odebralem taki
przekaz miedzy wierszy. Najlepiej jak sam zlapiesz zloczynce i
oklepiesz mu miche i nie zawracaj nam glowy...

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2010-01-29 11:45:52
Autor: KLOSZ
Polska uczciwosc - update
gonzik pisze:
<CIACH!>
A ze strony organow prawomocnych przynajmniej ja odebralem taki
przekaz miedzy wierszy. Najlepiej jak sam zlapiesz zloczynce i
oklepiesz mu miche i nie zawracaj nam glowy...

I wtedy my cie z przyjemnoscia skazemy za naruszenie jego swietej nietykalnosci osobistej...

Data: 2010-01-29 02:50:05
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 11:45, KLOSZ <konradki@USUN_TOwp.pl> wrote:
gonzik pisze:

> [...]
> oklepiesz mu miche i nie zawracaj nam glowy...

I wtedy my cie z przyjemnoscia skazemy za naruszenie jego swietej

Co sie nie robi dla gwiazdek :-)

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2010-01-29 12:08:22
Autor: newrom
Polska uczciwosc - update
On Fri, 29 Jan 2010 02:32:05 -0800 (PST), gonzik
<bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote:

Widzisz. Wlasnie tu sie zgadzam z Mariderem. Nie moze byc tak ze
kupujac cos tam za 500 pln musisz miec sztab doradcow prawnych.

IMHO trzeba miec troche zdrowego rozsadku i dobrze kalkulowac ryzyko.

Oczywiscie jak gleboko pokopiesz do wszystkiego znajdziesz podstawe
prawna. Ale bez jaj, Stary, dostalem paczke pobraniowa. Odebralem
paczke. I co kurier mi ja dal na kreche?!

Np pocztex umozliwia sprawdzenie zawartosci przesylki przed jej
oplaceniem. Kosztuje to pare zlotych, jednym sie oplaca oszczedzac i
ryzykowac. Innym nie.

ze moze byc w Polsce kiedys normalnie. Aczkolwiek w tym kraju na dzien
dzisiejszy za malo "how can I help you" i za duzo ciap-lap, nachapac
sie i glowa do piachu.

Az mi stoi przed oczami list pewnego czlowieka ktory okazyjnie kupil
moto stojace w anglii, przekaz puscil western union bo wlasciciel byl
gdziestam (wlochy/niemcy?). No i poszlo sie walic pare tys eur na ta
okazje.
To tak w temacie 'polska uczciwosc'.
Po prostu ludzie chca byc oszukiwani.

pozdr
newrom

Data: 2010-01-29 03:58:34
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 12:08, new...@spamcom.com wrote:
On Fri, 29 Jan 2010 02:32:05 -0800 (PST), gonzik

IMHO trzeba miec troche zdrowego rozsadku i dobrze kalkulowac ryzyko.

Zgoda ale prawo do zwrotu musi byc, zreszta jest. Tak jak kupiles
motor czy auto na umowe tez masz takie prawo. Oczywiscie w lesie przy
zmroku nic bym nie kupil nawet z notariuszem za reke ;-)

Np pocztex umozliwia sprawdzenie zawartosci przesylki przed jej
oplaceniem. Kosztuje to pare zlotych, jednym sie oplaca oszczedzac i
ryzykowac. Innym nie.

No. Ale listu przewozowego i paragonu/faktury od sprzedajacego nie
dostnaniesz w razie rezygnacji. Czy jednak? I oto mi sie rozchodzi mam
rachunek, mam towar, potwierdzenie transakcji na alegro, list
przewozowy. Wymaganie ode mnie notarialnie potweriedzonych dokumentow
od DHL czy UPS is very fucking far from how can I help you ;-)

[...]

Przeca ewidentnie w c*&ja granie to nawet uczciwe jest.

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2010-01-29 13:07:54
Autor: newrom
Polska uczciwosc - update
On Fri, 29 Jan 2010 03:58:34 -0800 (PST), gonzik
<bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote:

Zgoda ale prawo do zwrotu musi byc, zreszta jest. Tak jak kupiles
motor czy auto na umowe tez masz takie prawo.

Nie zawsze i nie wszedzie, afair przy zakupie od osoby prywatnej to
nie dziala.

No. Ale listu przewozowego i paragonu/faktury od sprzedajacego nie
dostnaniesz w razie rezygnacji.

Ale tu chyba bylo uszkodzenie widoczne golym okiem zaraz po otwarciu
paczki. Mowisz kurierowi ze nie odbierasz i paka wraca do nadawcy.  Po
co Ci faktura czy paragon bo niekumam?

przewozowy. Wymaganie ode mnie notarialnie potweriedzonych dokumentow
od DHL czy UPS is very fucking far from how can I help you ;-)

tru

Przeca ewidentnie w c*&ja granie to nawet uczciwe jest.

swoja droga to strasznie mnie ciekawi jak sie sprawa skonczyla, czy
gosc odpuscil te pieniadze czy szukal wiatru w polu ktos
kenhelpłitpiżur. pozdr
newrom

Data: 2010-01-29 04:55:58
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 13:07, new...@spamcom.com wrote:

Nie zawsze i nie wszedzie, afair przy zakupie od osoby prywatnej to
nie dziala.

Mi sie wydawalo ze jednak jest. Ale skoro tak mowisz... Trza by
posprawdzac.

Ale tu chyba bylo uszkodzenie widoczne golym okiem zaraz po otwarciu
paczki. Mowisz kurierowi ze nie odbierasz i paka wraca do nadawcy.  Po
co Ci faktura czy paragon bo niekumam?

Tu troche nawiazalem o tej niby ochrony konsumenta przez alegro.
Wlasnie ode mnie im bylo zamalo paragonu, listu przewozowego od paczki
pobraniowej i td.

swoja droga to strasznie mnie ciekawi jak sie sprawa skonczyla, czy
gosc odpuscil te pieniadze czy szukal wiatru w polu ktos
kenhelpłitpiżur.

Ja nie jestem rosyjskiem jasnowidzem na stendbaju. Ale Ci zgaduje.

Wariant A.
Policja przyjmie zgloszenie, na dowolnej komendzie zreszta. Wysle to
cos do prokuratury. W miedzy czasie zejdzie snieg, zapachnie kwiatami
czeresni i grilowanym miesem. Prokuratora wykryje brak znamienia czynu
zabronionego i zaleci skierowanie sie ku szczytowi drzewa. Bedzie mogl
napisac odwolanie,  tak tez pewnie uczyni. Spadna liscie. Dostanie
pozew do sadu na ktory nie musi sie stawiac. Ale sie stawi.. Po tym
spadnie snieg. Sad albo zaakceptuje odwolanie albo zgodnie z
zaleceniem prokuratury skieruje go ku zasniezonym szczytom drzewa. Jak
zaakceptuje no to prokuratura znow znajdzie brak znamienia i
ewentualnie uzna nie wywiazanie sie z umowy cywilno prawnej (chociaz
takiej nie bylo bo ani rachunku ani paragonu niet wiec znowu drzewo) a
wtedy sprawa cywilna. No i jesli zalozy sprawe cywilna...znowu kwiat
czeresni i tak dalej. To jest tak mniej wiecej za autopsji.

Wariant B.
Na komendzie. Powiedza mu - Hahahaaa..

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2010-01-29 13:52:43
Autor: Leszek Karlik
Polska uczciwosc - update
On Fri, 29 Jan 2010 10:49:43 +0100, gonzik <bi_ker_76-onet@yahoo.com>  wrote:

[...]
Probowales kiedys ta droga dochodzic swoich racji? Przy ich tym calym
ubezpieczeniu/ochronie trza kilka kontrowersyjnych papierow zalatwic.

Ja tam próbowałem, nie było problemu, wydrukowałem mbankowe polecenie
przelewu, zgłosiłem sprawę na policji, potem wysłałem formularze i
papiery do mbanku i juĹĽ po jakimĹ› półtora miesiÄ…ca miaĹ‚em kasÄ™ z powrotem.  :-)

Bo np. w przypadku przesylki pobraniowej list przewozowy nie
wystarczy.

No jak siÄ™ bierze pobraniowe to trzeba takie z otwarciem przy kurierze,
żeby móc nie zapłacić i niech spada na drzewo :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2010-01-29 04:59:33
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 13:52, "Leszek Karlik" <les...@hell.pl> wrote:

No jak się bierze pobraniowe to trzeba takie z otwarciem przy kurierze,
żeby móc nie zapłacić i niech spada na drzewo :-)

Otoz wlasnie. Tylko idac ta droga to trzeba na spacer do parku
dubeltowke brac bo nie wiadomo czy tygrys z zoo nie nawial...
Przykrosc Panie.
Pominmy juz fakt ze w godzinach dostawy moglbys byc w pracy lub
delegacji i jakze niezbedna przesylke z rura wydechowa odebrala
siostra z wyksztalcenia muzyk ;-)

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2010-01-29 14:11:18
Autor: newrom
Polska uczciwosc - update
On Fri, 29 Jan 2010 04:59:33 -0800 (PST), gonzik
<bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote:

Przykrosc Panie.

no

Pominmy juz fakt ze w godzinach dostawy moglbys byc w pracy lub
delegacji i jakze niezbedna przesylke z rura wydechowa odebrala
siostra z wyksztalcenia muzyk ;-)

Po primo, jakim prawem przesylka mialaby byc wydana innej osobie niz
adresatowi ? :P
A po drugie primo, paczki z opcja otwarcia sie odbiera w okienku na
poczcie. Ja wiem ze to upierdliwe jest. Ale tu wracamy do tematu
podejmowania i kalkulowania ryzyka. Jeden pojdzie na poczte i 'straci'
godzine czasu, drugi nie i bedzie tracil czas na zbieranie papierkow.
Ale odeszlismy mocno od tematu glownego, dlaczego allegro mialoby
cokolwiek robic sprzedajacemu lub kupujacemu skoro transakcji nie
zarejstrowali.

pozdr
newrom

Data: 2010-01-29 06:56:41
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 14:11, new...@spamcom.com wrote:

Po primo, jakim prawem przesylka mialaby byc wydana innej osobie niz
adresatowi ? :P

Maestro legkim heronimem. Wystarczy bys byl zameldowany pod tym samym
adresem i na dowod dostajesz nawet w okienku. Natomiast kurier poczty
polskiej, listonosz czy inny dostarczyciel wreczy przesylke osobie
ktora otworzy drzwi lokalu.

[...]

Ale co jesli wyslal kurierem? To w jakim okienku wtedy?

Ale odeszlismy mocno od tematu glownego, dlaczego allegro mialoby
cokolwiek robic sprzedajacemu lub kupujacemu skoro transakcji nie
zarejstrowali.

Moim skromnym zdaniem alegro zadnemu sprzedajacemu nic nie zrobi. W
mysl zasady - do karmnika sie nie leje.

Pozdrav,
Gonzik.

Data: 2010-01-29 15:14:31
Autor: AZ
Polska uczciwosc - update
On 2010-01-29, gonzik <bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote:
[...]

Przeciez oni od 2 lat nosza tylko awiza zamiast fizycznych przesylek :-)
Rano wypisze sobie awizo, troche tworczosci z godzinami kiedy niby nikogo
nie bylo w domu i jazda w rejon. A panie w okienkach wcale tak chetnie
przesylek "nie-adresatom" nie wydaja.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-01-29 07:27:49
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 16:14, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:

[...]

Najwyrazniej co poczta to obyczaj :-) U mnie listonosz i paczuszki
nosi i panie przesylki na adres zameldowania wydaja i kolejki
zajebiaszcze :-)

Pozdrav,
Gonzik

Data: 2010-01-29 17:42:50
Autor: Jacot
Polska uczciwosc - update
gonzik <bi_ker_76-onet@yahoo.com> wrote:

Najwyrazniej co poczta to obyczaj :-) U mnie listonosz i paczuszki
nosi i panie przesylki na adres zameldowania wydaja i kolejki
zajebiaszcze :-)

Bezsprzecznie co ka to inacej;)  u nas polecone to jeszcze normalnie
ale paczki od dluzszego czasu rozwaza jacys osobnicy na
umowe/zlecenie. Dopiero co trafil mi sie jakis artysta, dzwoni do
drzwi o godzinie, o ktorej poczta juz spi. Paczka jest. Prosze,
dziekuje, dowidzenia. A podpisac nic nie trzeba? "- Ja juz wczoraj sobie podpisalem tylko nikogo nie bylo w domu to
dzis przyszlem".

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-29 17:52:44
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc - update
Siemka

***newrom
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/sc/?page=1&sub=2
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/sc/?page=1&sub=5
http://www.allegro.pl/country_pages/1/0/education/pok/index.php?page=1

Kolega ma problem z czytaniem czy ze zrozumieniem???
Regulamin allegro jest regulaminem firmy - nie prawem.
Na mnie takie kolorowe piktogramy nie dzialaja zwlaszcza ze pewnie i w kiblach na Marcelinskiej tez wisza...

Data: 2010-01-29 18:10:40
Autor: newrom
[Spam] Polska uczciwosc - update
On Fri, 29 Jan 2010 17:52:44 +0100, "Tytus z fabryki"
<tytus1@gazeta.pl> wrote:

Kolega ma problem z czytaniem czy ze zrozumieniem???

Ja tu tylko pisze.

Regulamin allegro jest regulaminem firmy - nie prawem.

A to nie jest czescia umowy ktora maja obowiazek wypelnic ?
Mocno siedzic w przepisach do mnie oswiec, powaznie :)

kiblach na Marcelinskiej tez wisza...

Jak to jest na Marcelinska ?

pozdr
newrom

Data: 2010-01-29 22:36:43
Autor: Tytus
[Spam] Polska uczciwosc - update
Siemka

*** newrom
Ja tu tylko pisze.

Ano zauwazylem...

*** A to nie jest czescia umowy ktora maja obowiazek wypelnic ?

Allegro nie jest strona w transakcjach - udostepnia tylko platforme a, ze znaczna ilosc kupujacych gamonii je pasie trwajac w uludzie ze w razie czego dostanie odszkodowanie to ich sprawa.
BTW moze znacie kogos kto dostal takie odszkodowanie od allegro???
A kolega ladnie linkuje do regulaminu all no to poprosze choc o fragment ktory nakazuje zakup via allegro.

Jak to jest na Marcelinska ?

tak:
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Biurowiec_PGK_Pozna%C5%84.jpg&filetimestamp=20080711181331

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-01-30 02:40:04
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Allegro nie jest strona w transakcjach - udostepnia tylko platforme

Nie jest strona w transakacjach ale jest strona umowy z kazdym
uzytkownikiem z osobna - sprzedajacym, kupujacym itd.;)

Nawet jak wchodzisz do szaletu to tez przystajesz na warunki jakiejs
umowy. I gdybym tak byl babcia a Ty bys wszedl i nas.. a potem odmowil
zaplaty wedle wywieszonego cennika to tez bylaby sprawa o wyludzenie.
Identyczna jak wtedy kiedy kiedy klient odmawia zaplaty za zatankowane
paliwo z tytulu ze np. gaz smierdzi, benzyna za sucha czy cena mu sie
nie podoba. Ja wtedy nie dyskutuje z nim o prawach konsumenta ani w
ogole, tylko wzywam policje i oni mu to tlumacza;)  Jeszcze nie
widzialem, zeby ktorys nie zrozumial;)
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-30 07:53:14
Autor: Tytus
[...]

No i widac ze nie miales przyjemnosci zalatwiania jakiejkolwiek reklamacji via allegro.
Pierwsze pismo ktore dostajesz od autorespondera brzmi mniej wiecej tak:
"Allegro nie jest strona w transakcji - radzimy kontakt z kupujacym/sprzedajcym lub zgloszenie sprawy do policji.
Oczywiscie na zapytanie policji/UKS allegro udostepni dane transakcji". Kolejne zreszta tez.
Szkoda ze nie mam juz starego sluzbowego laptka - zamiescilbym kilka historii reklamacji. Co ciekawe jak to w korporacji im wyzej piszesz tym glupsze odpowiedzi przychodza. A baterie w autoresponderach starczaja zwykle na 4-5 odpowiedzi - potem milkna jak robot na marsie kiedy wchodzi w strefe mroku...
I nie ma absolutnie zadnego obowiazku zawierania transakcji na all - sa tylko pobozne zyczenia adm. A ze gamoni trzeba czyms zachecic zeby czuli sie "bezpieczni" - to sie drukuje rysuneczki i niektorzy lykaja jak pelikan...

[...]

I zrobilbys to rowniez jesli z dystrybutora zamiast benzyny lecialaby woda???

--
         Tytus
zólta motorynka

Data: 2010-02-02 16:38:20
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

"Allegro nie jest strona w transakcji

Dokladnie tak i o tym pisalem a takze zarowno wierze, ze tylko
chwilowego dostales zacmienia;)
Mowie o umowie miedzy Toba a alegro, ktora zawierasz korzystajac z
serwisu - chocby tylko rejestrujac sie, wchodzac na strony i
wykorzystujac dane kontaktowe.
I zrobilbys to rowniez jesli z dystrybutora zamiast benzyny lecialaby woda???

Dokladnie tak. Tj, mowiac calkiem scisle, gdybym wlasnym okiem
stwierdzil, ze to ewidentnie woda to zapewne mialoby miejsce jakies
odstepstwo ale w kazdym innym przypadku nie ma zmiluj;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-30 08:06:58
Autor: newrom
On Fri, 29 Jan 2010 22:36:43 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Allegro nie jest strona w transakcjach - udostepnia tylko platforme a, ze

Ale jest czescia umowy, ubezpieczycielem czy jak tam sobie nazwiesz.
Zobowiazuje sie do zwrotu pieniazkow w okreslonych przypadkach.
Jesli nie zwroci idziesz do sadu, przynajmniej maja jakis majatek w
przeciwienstwie do Stefana Adaptera co nic nima, a beemwu jest
pozyczone.

znaczna ilosc kupujacych gamonii je pasie trwajac w uludzie ze w razie czego dostanie odszkodowanie to ich sprawa.

Mozliwe. Ja sie staram tak kupowac zebym nie musial domagac sie
odszkodowan, a jesli zostane przewalony to wtedy powalcze o swoje z
alledrogo.

pozdr
newrom

Data: 2010-02-01 16:53:02
Autor: Tytus z fabryki

Pryzmat pisze:
[...]

I tak to wyglada z allegro...
Mi rowniez nie udalo sie otrzymac zwrotu z allegro - za to otrzymalem ostrzezenie od serwisu za kilkukrotnie odwolywanie aukcji - sprzedalem towar poza allegro a jako powod odwolania ofert skopiowalem stosowny pkt z regulaminu allegro. Nic nie dalo - bo regulamin stosowany jest intuicyjnie czyli wg widzimisie :)

Data: 2010-02-02 16:30:30
Autor: Jacot
[...]

A czytales w ogole ten regulamin?;) Bo jesli z takim zrozumieniem jak
zaprezentowales to wcale sie nie dziwie;) Nie masz mozliwosci
odwolania aukcji, ktora sie rozpoczela, z wyjatkiem wyjatkow w rodzaju
"przedmiot ulegl zniszczeniu" - i jesli widze u kogos wiecej niz jeden
taki przypadek to juz wiem ze tym klientem nie pohandluje:  oszust.
Nazywaj to jak chcesz ale to tak wlasnie wyglada, nie moja wina.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-02-02 16:54:33
Autor: Arni
W dniu 2010-02-02 16:30, Jacot pisze:

A czytales w ogole ten regulamin?;) Bo jesli z takim zrozumieniem jak
zaprezentowales to wcale sie nie dziwie;) Nie masz mozliwosci
odwolania aukcji, ktora sie rozpoczela,

a dokładniej mozesz zamknac aukcje na ktor± nie złozono jeszcze ofert ale jesli oferta juz jest to staje sie ona wygrywaj±c±.
Dlatego najpierw sprzedaj±cy odwoluje oferty a dopiero potem zamyka aukcje.Kiedys jeden sprzedajacy mi tak zrobil ze odwolal oferte bez mojej zgody, dostał od allegro upomnienie z wpisem do akt.

Data: 2010-02-02 19:01:50
Autor: Tytus
 ***Jacot pisze:
 A czytales w ogole ten regulamin?;) Bo jesli z takim zrozumieniem jak
 zaprezentowales to wcale sie nie dziwie;) Nie masz mozliwosci odwolania aukcji, ktora sie rozpoczela,

Racja niestety nie bedzie jak to ladnie ujales "najtwojsza" bo pitolisz jak za przeproszeniem dziecko neostrady

"Arni" a dokładniej mozesz zamknac aukcje na ktor± nie złozono jeszcze ofert
ale jesli oferta juz jest to staje sie ona wygrywaj±c±.

Piszesz o zamknieciu aukcji bez odwolywania ofert...
to jedna z opcji - jest rowniez opcja z odwolaniem...

*** Dlatego najpierw sprzedaj±cy odwoluje oferty a dopiero potem zamyka
aukcje.Kiedys jeden sprzedajacy mi tak zrobil ze odwolal oferte bez mojej zgody, dostał od allegro upomnienie z wpisem do akt.

Nie dal rady koles - ta stronka allegro jest/byla nieczytelna i pewnie sie pomylil.
BTW wiesz w co mozna se te ostrzezenia wlozyc???
Mniej wiecej co pol roku allegro oglasza amnestie i scierwo wychodzi z dziur...

Chlopaki ochloncie troszku:

http://www.allegro.pl/help_item.php?zoom=N&tid=37&item=54

dobrze??

--
         Tytus
żółta motorynka

Data: 2010-02-03 19:00:55
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

to jedna z opcji - jest rowniez opcja z odwolaniem...

To doczytaj kiedy mozna z niej skorzystac...
Tytus, nie chce  mi sie dyskutowac o oczywistosciach. Jak facet wycofuje aukcje z powodu ze zmyslonego powodu to klamie czy
tylko "troszke sciemnia"?
Jak rzeczywistym powodem jest sprzedaz poza alegro to oszukuje alegro
(i wszystkich normalnych alegrowiczowczow tracacych czas na te aukcje,
liczac ze wszystko odbedzie sie normalnie) to oszukuje czy  'tylko
troszke sciemnia" ?
Jak napisalem, nie bardzo uznaje stopniowanie nieuczciwosci - dla mnie
klamca to klamca, oczust to oszust a zlodziej to zlodziej.
Nigdzie nie jest napisane, ze mus jest korzystac z allegro. Mozna sie
oglaszac na slupach, Dizmarach i innych automotogieldach. Ale jesli
juz sie korzysta, to na takich zasadach jakie sa, przynajmniej ja tego
oczekuje od innych a od allegro, ze bedzie oszustow eliminowac i jesli
juz o cos mam do al. pretensje to wlasnie o to, ze nie robi tego zbyt
skutecznie. --
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

Data: 2010-02-03 19:14:37
Autor: Jacot
Arni <no@spam.org> wrote:

Dlatego najpierw sprzedaj±cy odwoluje oferty a dopiero potem zamyka aukcje.Kiedys jeden sprzedajacy mi tak zrobil ze odwolal oferte bez mojej zgody, dostał od allegro upomnienie z wpisem do akt.

No dokladnie, ja sie skracam myslowo, czasu malo;)
Dlatego niekiedy wchodze w aukcje zaraz na wstepie, zeby uchronic
przedajacego od 'zlych pokus';) a w razie czego miec mozliwosc
regulaminowej reakcji. Jakis procent nieuczciwych sprzedawcow mimo
wszystko w ten sposob odpada.
Ogolem nie jest najgorzej, allegro jest tylko odbiciem relacji
spolecznych w realnosci tego swiata;) Wedle mojej osobistej statystyki
w przewazajacej wiekszosci ludzie sa dobrzy i uczciwi;)  Mniej niz
jeden procent (MC;) to oszusci czy zlodzieje. Statystyka wszakze nieco blednie w przypadku powstania pokusy
bezposredniej, np. korzystna pomylka kasjera, jakas bezpanska stowka
lezaca na gruncie czy cus. Ale i z tym nie jest najgorzej;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-29 13:17:49
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Po raz kolejny pytam - wskaz przepis ktory nakazuje stronom zawarcie umowy za posrednictwem serwisu.

Tytus, Ty jakis niedobudzony jestes?;)
Korzystajacy z serwisu aukcyjnego maja taki obowiazek. Nie pasuje im -
nie korzystaja z serwisu, w zaden sposob.
Ty nie czytaj tak duzo tych przepisow, bo Ci sie oglad zaciemnia. Glowny element tej sprawy to pytanie: dlaczego?
Tu idzie o mentalnosc i kierunek filozoficzny nazywany niekiedy
"Kalizmem" a po  swojsku to jest kargulizm. Rozumisz - Kali
ukrasc/Kalemu ukrasc. To jest cecha mentalnosci ludow prymitywnych i
po mojemu Marider mial troche racji, to ma zwiazek z komuna, ale o
tyle, ze powyciagala tych kargulow z ich 'nisz ekologicznych',
wpuscila miedzy ludzi a teraz ich potomkowie zostaja nawet premierami
czy prezydentami ale mentalnosci nie zmienili.
W nawiazaniu do alegro, faktycznie, procz ustawicznych niewydarzonych
eksperymentow na interfejsie, wkurza mnie najbardziej ten odsetek,
maly ale zawsze, sprzedajacych i kupujacych uczciwych inaczej. Mimo
wszelkich srodkow ostroznosci  zawsze mozna sie na takiego naciac a u
mnie jakos nie wystepuje akceptacja stopniowania uczciwosci, jak ktos
kantuje alegro na pare zlotych, rownie dobrze moze mie naciac na
wiecej, oszust to oszust a zlodziej to zlodziej, niewazne na jakie
stawki.

Znaczy sie kto i co i od kogo wyludzil...wytlumacz mnie bo slabo kapuje...

Sprzedajacy przy wspoludziale nacial alegro korzystajac z serisu i nie
placac za to, wisz, tak samo jak ci co tankuja i wydaje im sie ze
placic za to nie trzeba...  mnie sie nie podobaja ceny paliw, nie
podoba mi sie polski odlam jednej takiej firmy co tym handluje, ale
jak tankuje to place, nie tylko dla tego, ze wiem iz daleko bym nie
odjechal;)
Chlopie zadaj sobie troche trudu i poczytaj o sprzedazy konsumenckiej, umowa nie wazne jaka (ustna czy pisemna) jest umowa.

Mowilem, przedawkowales przepisy;)

Jest towar , jest kasa - owszem to kupujacy bedzie musial udowodnic ze dostal inny towar niz sie umawial ale w tym przypadku nie powinno to byc szczegolnie trudne.

Ano bedzie musial. Tylko ze w tym przypadku przepisy o sprzedazy
konsumenckiej nie maja zastosowania, bo to nie byla sprzedaz
konsumencka. Znakomita wiekszosc transakcji na allegro tez nimi nie
jest.
Niemniej sadze, ze kazdy, policjant czy innyagent, do ktorego by sie
zwrocil delikwent z taka sprawa zapyta wprost:" panie, mogles pan
zawrzec normalna umowe kupna, z warunkami na pismie, jak biali ludzie
a pan zes sam to olal. I teraz ja i wszytskie sluzby mamy panu szukac
sladow tej panskiej "teleumowy"? Bo?"

Poprosze o wskazanie tych gwarancji prawnych przy zakupie na allegro

A mialem dopisac, ze nie mam na mysli "gwarancji allegro" ;)
Normalnych gwarancji, z KC. Znakomita wiekszosc ludzi zawiera umowy na
pismie a jak kupuje kota w worku na gebe, to sie nie wyplakuje potem
na forumach;)

I znowu chlopaku nie wiesz o czym piszesz...sprzedaz elektroniki czy to nowej czy uzywanej podlega fiskalizacji juz od pierwszej zlotowki.

Przedawkowales te przepisy... Sprzedaz rzeczy nie podlega
opodatkowaniu, no chyba ze jest w ramach legalnej czy nie dzialalnosci
gospodarczej. Rzeczy elektronicznych takze. No ale te dyskusje mozem
sobie darowac, bo odbiega:)
W ogole po prawdzie, mozemy sobie darowac, bo zawziecie dyskutujemy o
aspektach prawnych, moralnych i etycznych jednej bajki, ktora ktos
puscil na precle;) Jedyne co sprawdzalne, to to ze ktos wystawil na
allegro jakis widelec czy cus do jakiegos japonskiego badziewia, i ze
aukcja sie skonczyla bezowocnie:)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-01-29 17:25:49
Autor: Monster
[Spam] Polska uczciwosc - update
proszę bardzo:linka do konta gościa który mnie sprytnie wywalił na 90zł(przysłał wyświetlacz,ale potłuczony),zerknijcie ile gość ma negatywów,on to olewa,alledrogo również

http://allegro.pl/show_user.php?uid=4535898

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-02-01 20:00:50
Autor: greg

"Monster" <alpy2@op.pl> wrote in message news:hjv2b6$h1e$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

No faktycznie skandal, ale skoro to wiedziałeś to po co od niego kupowałeś?
Przecież po to są komentarze właśnie, nie?
Co 10 transakcja tego sprzedawcy to wałek - więc po co z nim w ogóle gadać?

greg

Data: 2010-02-01 20:46:45
Autor: Seba
[Spam] Polska uczciwosc - update
Dnia Fri, 29 Jan 2010 17:25:49 +0100, Monster napisał(a):

proszę bardzo:linka do konta go¶cia który mnie sprytnie wywalił na 90zł(przysłał wy¶wietlacz,ale potłuczony),zerknijcie ile go¶ć ma negatywów,on to olewa,alledrogo również

http://allegro.pl/show_user.php?uid=4535898

Szczerze - i Ty cokolwiek od niego kupiłe¶?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-02-01 22:08:09
Autor: Monster
W dniu 2010-02-01 20:46, Seba pisze:

Szczerze - i Ty cokolwiek od niego kupiłe¶?

Przecież napisałem,spieszyło mi się i nie sprawdziłem łajzy.

--
Tomek
BMW R1100S

Data: 2010-01-29 17:59:26
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc - update
Siemka

***Uzytkownik "Jacot"
Tytus, Ty jakis niedobudzony jestes?;)
 W ogole po prawdzie, mozemy sobie darowac, bo zawziecie dyskutujemy o aspektach prawnych, moralnych i etycznych jednej bajki, ktora ktos puscil na precle;)

Ament

Data: 2010-01-29 22:54:35
Autor: Tytus
[Spam] Polska uczciwosc - update P.S.
Siemka
Uzytkownik "Jacot"

[...]

Skad wiesz czy to nie DG???
Fakt, ze sprzedawca nie zarejestrowal dzialalnosci gospodarczej, nie oznacza jeszcze, iz nie moze byc uznany za przedsiebiorce. Zgodnie z art. 4 ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie dzialalnosci gospodarczej "Przedsiebiorca w rozumieniu ustawy jest osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebedaca osoba prawna, której odrebna ustawa przyznaje zdolnosc prawna - wykonujaca we wlasnym imieniu dzialalnosc gospodarcza". Definicja dzialalnosci gospodarczej zawarta jest w art. 2 ustawy o swobodzie dzialalnosci gospodarczej, który przewiduje, ze "Dzialalnoscia gospodarcza jest zarobkowa dzialalnosc wytwórcza, budowlana, handlowa, uslugowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze zlóz, a takze dzialalnosc zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciagly". Czyli o osobie, która sprzedala widelki, na podstawie komentarzy faktycznie mozna powiedziec ze jest "zawodowym sprzedawca" a handel przez Allegro nie ma charakteru sporadycznego. Czyli osoba ta jest przedsiebiorca, nawet jesli nie dopelnila obowiazku rejestracji dzialalnosci gospodarczej.
Elektronika podlega fiskalizacji - nawet jak bedzie to jeden karkulatorek. Ale nie musze Cie do tego przekownywac- naprawde wystarczy mi swiadomosc ze sam to wiem.

Ot takie dywagacje o przedawkowaniu

--
         Tytus
zólta motorynka

Data: 2010-01-30 02:31:40
Autor: Jacot
[Spam] Polska uczciwosc - update P.S.
"Tytus" <tytus1@gazeta.pl> wrote:

Skad wiesz czy to nie DG???

Ty, a Ty nie jestes niedzwiedziem? Udowodnij;)
Daj spokoj, lepsi spece (skarbowi) lamali glowy jak dobrac sie do kasy
przeplywajacej przez allegro na bazie istniejacych przepisow i nie
dali rady. Przez podatek dochodowy sie nie da;)
Byla koncepcja, zeby sie dobrac od doliczania do kosztow do ceny
przesylki, co czyni wiekszosc alegrowiczow, a co spelniac by moglo
zdaniem niektorych warunki prowadzenia dzialanosci uslugowej ale jakos
nie slyszalem, zeby nawet z tego konca probowal ktos ruszyc;)

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2010-02-01 10:27:01
Autor: Kefir
"Tytus z fabryki" <tytus1@gazeta.pl> wrote in message news:hjsi6k$2co$1inews.gazeta.pl...

Tak mi sie przypominaja niedawne wypowiedzi na tym forumie jednej osoby ktora w chwili "nie podbicia" OBT stawia ultimatum wizyty na innej SKP.

Yyyyy?

I zastanawia mnie czy to "kanciarstwo czy cwaniactwo"

Chetnie sie ustosunkuje po rozszyfrowaniu tajemniczych skrotow powyzej. TIA ;)

Data: 2010-02-01 09:35:19
Autor: AZ
On 2010-02-01, Kefir <kefir_spamfe_@riders.pl> wrote:
Tak mi sie przypominaja niedawne wypowiedzi na tym forumie jednej osoby ktora w chwili "nie podbicia" OBT stawia ultimatum wizyty na innej SKP.

Yyyyy?

Nie yyyy tylko, OBT - Obowiazkowe Badanie Techniczne, SKP - Stacja Kontroli
Pojazdow ;) Chociaz szczerze powiem to watku nie kojarze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-02-01 16:54:36
Autor: Tytus z fabryki
[Spam] Polska uczciwosc - update
Siemka

*** "AZ"
Nie yyyy tylko, OBT - Obowiazkowe Badanie Techniczne, SKP - Stacja Kontroli
Pojazdow ;) Chociaz szczerze powiem to watku nie kojarze.

Nie obowiazkowe a okresowe badanie techniczne.
Ten co mial skojarzyc mysle, ze skojarzyl...

Data: 2010-02-01 15:53:53
Autor: AZ

No jakos tak mnie sie napisalo co do kojarzenia to na koncu zapodalem ';)' :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-01-28 07:58:57
Autor: newrom
[Spam] Polska uczciwosc - update
On Thu, 28 Jan 2010 02:05:41 +0100, marider <marider@CUT_go2.pl>
wrote:

zakutych lebkach, napisalem tego msg tylko po to zeby ktos mogl wyciagnac wnioski z mojego bledu i ku przestrodze naiwniakom (do ktorych

Napisales zeby sie wyplakac na memlonie, jesli mnie pamiec nie myli to
nie pierwszy raz.

oprocz placzu i zgrzytania zebow? Bo zapewne do lbow Wam nie przyszlo ze sprzedajacy zdazyl wycofac aukcje po tym jak zadzwonilem i podal mi dane do przelewu a zanim ja kliknalem. Ale jak zawsze "precle" maja we

Preclu jeden, to po chuj zes mu wysylal kase jak nie kupiles na
aukcji? No i skoro nie kupiles przez allegro to jaka wg Ciebie powinna
byc ich  reakcja ? (jakbys jeszcze podal na jakiej podstawie..)

wsobne kolko wzajemnej adoracji z nielicznymi wyjatkami. Mam racje a moze pora sie obudzic i wyjsc z samozachwytu o Bozyszcza Tlumow?

Chliopie, Tobie co chwila swiat na zlosc robi. A to nikt nie rozumie
ze chcesz milionpincet za erjedynke, a to ciagle popsute klamoty
dostajesz.

wszawym, cwanym Polakiem i drwic z innych oraz krecac jak tylko mozna i jak sie tylko da, nic tu EU nawet nie pomoze. Tyle.

Niechze go ktos przytuli.

pozdr
newrom
PS. chodzaca inteligencjo, dotrze do Ciebie ze nie pochwalam oszusta
tylko kpie z Twojego oczekiwania ze swiat ma Ci podcierac dupe ?

Data: 2010-01-28 09:08:07
Autor: Jasio
[Spam] Polska uczciwosc - update
Uzytkownik "marider" <marider@CUT_go2.pl> napisal w wiadomosci news:hjqnt4$7et$1inews.gazeta.pl...
Jacot pisze:
[...]

Jesli Ciebie pierdoli 800zl i to co myslimy w naszych zakutych lebkach... to nie pisz wiecej jak Cie ktos w bambuko zrobil.
Bo sam sie wypinasz z wazelina w reku.

Tego mesydza, jak i kilka innych nie napisales ku przestrodze naiwniakom tylko dlatego, ze nie wiesz jak napisac na pl.pregierz - takie mam wrazenie.

Fragmentu o nieuczciwym, wszawym, cwaniaczku-polaczku to moze nie bede komentowal, bo ja mam calkiem dobre zdanie o moim narodzie.
Choc wiem, ze w nim, jak w kazdym innym, zdarzaja sie nieuczciwe wszawe cwaniaczki, które próbuja znalezc pseudooszczednosci, mimo, ze ich rzekomo stac.
Dla takich ludzi mam tylko jedna rade, tzw. madrosc ludowa TANIE MIESO TO PSY JEDZA.

Dziekuje za uwage i mam nadzieje, ze EOT bo juz nie moge patrzec jak sie blaznisz, mariderze.

--
Jasio
vx etz

Data: 2010-01-28 10:52:18
Autor: KJ Siła Słów
marider pisze:
[...]

Kurwa go mac, zaden inny narod nie ma zwyczaju psioczyc na swoj wlasny jak Polacy. I to tez jest myslenie z lat komunizmu.

Sorry, ale jak dla mnie to nie tak daleko mentalnie uciekles od tego na co narzekasz.

Dwa, ze nie cierpie takiej retoryki, bo ani my tacy zli, ani reszta swiata taka dobra.

KJ

Data: 2010-01-28 12:13:03
Autor: gildor
KJ Siła Słów pisze:
[...]

YEAH!
żeby było stadnie.

Data: 2010-01-28 12:07:49
Autor: AZ
On 2010-01-28, marider <marider@CUT_go2.pl> wrote:

dotarlo? Mnie pierdoli te marne 800zl i co sobie myslicie w waszych zakutych lebkadddch, napisalem tego msg tylko po to zeby ktos mogl wyciagnac wnioski z mojego bledu i ku przestrodze naiwniakom (do ktorych niestety chyba naleze bo dalem sie wydymac jak dziecko jakiemus tepakowi z zadupia pod Zielona Gora).

Fajnie ze uczysz innych ale sam wnioskow nie wyciagasz zadnych bo dales
sie juz wydymac drugi raz.

[...] Mnie pierdoli te marne 800zl [...]
[...] Czy odzyskam kase czy nie, to mnie to wali (stac mnie), [...]

Skromny jestes. Jak tak srasz pieniedzmi to po chuja kupujesz zlom na
Allegro? Tu jakis amor do VTR za 200, tu lagi do R1 za 700. Dlaczego nie
zadzwonisz kulturalnie do ASO i nie zamowisz tego co trzeba? Wkoncu stac
Cie.
PS: tu w PL nigdy nie bedzie normalnie, nigdy.
To jak ktos Ci juz napisal, jak Ci zle to wypierdalaj, po co tu siedzisz?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-01-28 13:15:25
Autor: gildor
marider pisze:

PS: tu w PL nigdy nie bedzie normalnie, nigdy.

właśnie. pełno w tym kraju naiwniaków, których łatwo wydymać, to się ich dyma.

Data: 2010-01-28 12:20:18
Autor: AZ
On 2010-01-28, gildor <gildor@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
PS: tu w PL nigdy nie bedzie normalnie, nigdy.

właśnie. pełno w tym kraju naiwniaków, których łatwo wydymać, to się ich dyma.

Jest popyt - jest podaz.

;-)
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-01-29 11:17:44
Autor: Rzep
[Spam] Polska uczciwosc - update
ahahhaaaahhahaaaa

Kiedys mozna tu bylo sie czegos o motocyklach dowiedziec............to byly czasy ja pierdole.

-- -
Pozdr
"rzep"

Data: 2010-01-29 02:51:12
Autor: gonzik
Polska uczciwosc - update
On 29 Sty, 11:17, "Rzep" <peco...@wp.pl> wrote:
[...]

Nie narzekaj teraz sa wtryski i komputery. A tematy tematyczne sa na
tematycznych forach tam sobie sie dowiaduj o motocyklach :-)

Pozdrav,
Gonzik.

[Spam] Polska uczciwosc