Polski Program Kosmiczny

Data: 2017-02-17 20:50:14
Autor: u2
Polski Program Kosmiczny
http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,413174,emilewicz-polska-przygotowuje-sie-do-budowy-satelity.html

Emilewicz: Polska przygotowuje się do budowy satelity

17.02.2017 KOSMOS

Polska przygotowuje się do budowy satelity w ramach Polskiego Programu Kosmicznego - zapowiedziała w czwartek wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz podczas spotkania z dziennikarzami.

Jak zaznaczyła Emilewicz, miałby to być satelita obserwacyjny Ziemi, który powstałby w ramach Polskiego Programu Kosmicznego.

Obserwacje Ziemi przez satelitę mogą służyć m.in. do precyzyjnego monitorowania pogody, natężenia ruchu np. lotniczego czy drogowego, a w rolnictwie do planowania i badania stanu upraw.

"Do końca marca mamy mieć gotowe studium wykonalności związane z budową satelity obserwacyjnego (ważącego - PAP) do 120 kilogramów. Pozwoli nam ono przygotować się finansowo do odpowiedzi na pytanie, kiedy i w jakim czasie, i w jakim modelu organizacyjnym ten satelita będzie mógł być wykonany - powiedziała Emilewicz.

"W Polskiej Strategii Kosmicznej mamy zdefiniowane, że powinien powstać taki satelita " - powiedziała PAP Otylia Trzaskalska-Stroińska, zastępca dyrektora w Departamencie Innowacji Ministerstwa Rozwoju.

Zaznaczyła, że szczegóły dotyczące m.in. kosztów nie są jeszcze znane.

Emilewicz tłumaczyła, że sama budowa satelity trwa 5-7 lat. Jak wyjaśniła Otylia Trzaskalska-Stroińska, wszystko zależy od jego parametrów, m.in. wielkości, dokładności zobrazowań, które miałby on wykonywać, czy ma być optoelektroniczny czy radarowy.

"Każdy kraj chce mieć swojego satelitę i dąży do niezależności. To jest nasz priorytet" - podsumowała Trzaskalska-Stroińska.

Polska Strategia Kosmiczna to element Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Jej podstawowym założeniem jest "stworzenie nowego modelu rozwoju polskiej gospodarki, opartego w większym stopniu na wiedzy, innowacjach i postępie technologicznym niż na niskich kosztach produkcji". Wdrożenie Strategii liczy, iż w 2030 roku krajowy sektor kosmiczny będzie mógł skutecznie konkurować na europejskim rynku, a jego obroty wyniosą co najmniej 3 proc. ogólnych obrotów unijnego rynku kosmicznego.

Jedną z branż, która obecnie ma w Polsce charakter niszowy, a która może przyczynić się do osiągnięcia tego celu jest właśnie sektor kosmiczny - ocenia resort.

Dzięki wdrożeniu Strategii, jak podkreśla Ministerstwo Rozwoju, Polska będzie też miała dostęp do "infrastruktury satelitarnej umożliwiającej zaspokojenie jej potrzeb, zwłaszcza w dziedzinie bezpieczeństwa i obronności".

PAP - Nauka w Polsce

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2017-02-17 11:58:50
Autor: Stachu Chebel
Polski Program Kosmiczny
W dniu piątek, 17 lutego 2017 20:50:36 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

CTRL+C,CTRL+V

Umie jeszcze napisać "heblik"

Data: 2017-02-17 14:51:28
Autor: Stachu Chebel
Polski Program Kosmiczny
W dniu piątek, 17 lutego 2017 22:49:16 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

lol

Łow!! Ileś za ten wpis zarobił? Tylko nie fandzol, że z dupną poprzednią wkleją to ino tak dla rozrywki, tak ino dla jaj. A jeśli ino dla rozrywki, toś gupi ciul !!
Freda se zmaszcz dla rozrywa!!

Data: 2017-02-18 01:29:36
Autor: Mark Woydak
Polski Program Kosmiczny
Dnia Sat, 18 Feb 2017 07:55:56 +0100, KOD mit uns napisał(a):

Dnia Fri, 17 Feb 2017 14:51:28 -0800 (PST), Stachu Chebel napisał(a):

[...]

Co ma marszczyć kiedy jego fiutek jest jak orzeszek ziemny! ;->

W O N   P S Y C H O L U!!!

Data: 2017-02-18 01:34:05
Autor: KOD mit uns
Polski Program Kosmiczny
Dnia Sat, 18 Feb 2017 07:56:25 +0100, KOD mit uns napisał(a):

Dnia Fri, 17 Feb 2017 22:49:15 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Lol! ;->

W O N   P S Y C H O L U!!!

Data: 2017-02-19 08:29:37
Autor: KOD mit uns
Polski Program Kosmiczny
Dnia Sat, 18 Feb 2017 01:34:05 -0600, KOD mit uns napisał(a):

[...]

Lol! Lol! Koopsztale to jezd to! Szresz je codziennie tszty tylko od
swienta?

--

Nie ukrywam swojego negatywnego stosunku do Donalda Tuska. Jeśli to był "tylko" wypadek, to tym bardziej ponosi odpowiedzialność za śmierć Lecha Kaczyńskiego i całej delegacji prezydenckiej. Musiałbym być psychicznie niezrównoważony, żeby tolerować Tuska, który odpowiada za śmierć moich przyjaciół. Powtarzam, że nie kieruję się żądzą zemsty. Ja potrafiłem w życiu wybaczyć wielokrotnie, ale pan Tusk nie spełnia żadnego kryterium, żebym miał mu wybaczyć - podsumowuje
Kaczyński.

Data: 2017-02-18 07:56:25
Autor: KOD mit uns
Polski Program Kosmiczny
[...]

Wystąpienie Jarosława Kaczyńskiego dowiodło, dlaczego jest tylko jeden kandydat na przywództwo w PiS. - Chcę zabiegać o to, by stanąć jeszcze raz na czele rządu Rzeczypospolitej - krzyczał donośnie prezes PiS.
Brawo! - odpowiedzieli delegaci, wstając z krzeseł. - Nie dla władzy, ale po to by zrealizować program 2020, zamożna Polska w G20 - zakończył
swoje przemówienie. W czasie prawie godzinnego wystąpienia prezesa PiS
nie padł jednak żaden konkret na temat tego planu.
Zwyciężymy! Zwyciężymy! Zwyciężymy! - skandował prezes PiS z całą salą.

Data: 2017-02-18 08:01:30
Autor: KOD mit uns
Polski Program Kosmiczny
Dnia Fri, 17 Feb 2017 11:58:50 -0800 (PST), Stachu Chebel napisał(a):

W dniu piątek, 17 lutego 2017 20:50:36 UTC+1 użytkownik u2 napisał:

CTRL+C,CTRL+V

Umie jeszcze napisać "heblik"

Nie wymagaj od idioty by pisał coś z sensem.

Data: 2017-02-18 08:02:10
Autor: KOD mit uns
Polski Program Kosmiczny
Dnia Fri, 17 Feb 2017 20:50:14 +0100, u2 napisał(a):

[...]

Wyślemy na orbitę cały PiS?

Data: 2017-02-19 08:28:33
Autor: KOD mit uns
Polski Program Kosmiczny
Dnia Sat, 18 Feb 2017 01:33:09 -0600, KOD mit uns napisał(a):

[...]

Pofiec nam tszy smakójom ci te koopsztale? Pocieliłeź siem se swoim
chopakiem czy sam zeszarłeź? --

Data: 2017-02-18 04:04:11
Autor: V.L.Pinkley
Polski Program Kosmiczny
W dniu sobota, 18 lutego 2017 08:02:10 UTC+1 użytkownik KOD mit uns > napisał:
Dnia Fri, 17 Feb 2017 20:50:14 +0100, u2 napisał(a):

> http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,413174,emilewicz-polska-przygotowuje-sie-do-budowy-satelity.html

Wyślemy na orbitę cały PiS?

Pajdaku wiesz może czy Paweł Kopacz zatrzymany ostatnio, to ziom
Kopiącej na metr wgłąb? O jakiego polityka peło tam chodzi?

Piękne uniki robiła prokuratura i policja w tej sprawie Iwony Cygan, nie ma co.
Prawie tak piękne jak szef IPNu kiedy wzbraniał się przed spotkaniem z
Kiszczakową:) Pisiorstwo się chwali że zaraz ścigną dwóch generałów co to mieli udział
w tych umorzeniach sprawy. Nieskromnie pajdaku powiem ci że pisiorstwo
ładnie punktuje u luda takim szarpaniem szyszek z górnej półki.

Data: 2017-02-19 16:49:54
Autor: Jakub A. Krzewicki
Polski Program Kosmiczny
[...]

Za parę latek:

Tita tita tu orbita
mówi polski satelita
Przewidziała go kobita
co nie była w ciemię bita

Trąbiąc głośno jak trombita
aż osłona trzeszczy w nitach
polskich osłów wszystkich wita -
Co tam w sejmie pierdolita

o tych VAT-ach PIT-ach CIT-ach
o dojeniu i profitach
dietach pensjach benefitach?
Co knuje wasza elita?

Tita tita w kilobitach
tyle rzecze satelita ;)

Data: 2017-02-20 02:28:29
Autor: andal
Polski Program Kosmiczny
On Sun, 19 Feb 2017 16:49:54 -0800, Jakub A. Krzewicki wrote:

[...]

Jakubie, zen czy nirwana ?

czy dostawa z azji siana ?

Data: 2017-02-20 18:55:13
Autor: u2
Polski Program Kosmiczny
W dniu 2017-02-20 o 03:28, andal pisze:
Jakubie, zen czy nirwana ?

czy dostawa z azji siana ?

ani zen, ani nirwana, tylko jasna polana:)

Data: 2017-02-20 03:47:15
Autor: V.L.Pinkley
Polski Program Kosmiczny
użytkownik u2 napisał:
http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,413174,emilewicz-polska-przygotowuje-sie-do-budowy-satelity.html

Emilewicz: Polska przygotowuje się do budowy satelity

Tam jest wszystko poza konkretami.
Na razie tam widać planu "planu", a i to mętne.

Satelita może być do ... ble ble ble. Toż wszyscy wiedzą że satelita
może być do ble ble ble. Może jakieś konkrety typu:
- pokryjemy sygnałem Radia Maryja całą PL ale nie damy kanału tefauenom
- zapewnimy wojsku łączność satelitarną - satelita znajdzie nowe złoża wyngla

Polski Program Kosmiczny