Polski Zwi±zek aKolarski

Data: 2020-04-02 13:33:59
Autor: Rowerex
Polski Zwi±zek aKolarski
Data: 2020-04-03 04:31:56
Autor: rowerex
Polski Zwi±zek aKolarski
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2020 22:34:01 UTC+2 u¿ytkownik Rowerex napisa³:
https://www.pzkol.pl/aktualnosci/1044,komunikat-pzkol-z-dnia-01042020.html

Jeszcze dok³adka od policji (zwykle to zale¿y od lokalnych decyzji):

https://tinyurl.com/uea88l3

Cytat:

"W dniu 31 marca 2020 roku wesz³o w ¿ycie Rozporz±dzenie ROZPORZ¡DZENIE RADY MINISTRÓW w sprawie ustanowienia okre¶lonych ograniczeñ, nakazów i zakazów w zwi±zku z wyst±pieniem stanu epidemii.

Wobec powy¿szego zgodnie z brzmieniem § 5. cytowanego przepisu, w okresie od dnia 1 kwietnia 2020 r. do dnia 11 kwietnia 2020 r. zakazuje siê na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczania siê osób przebywaj±cych na tym obszarze. Obowi±zuj± równie¿ wyj±tki od tego zakazu, lecz tylko te okre¶lone w dalszej czê¶ci paragrafu i ¿adne inne. S³owa te nale¿y interpretowaæ dos³ownie i wprost, jako obowi±zek pozostania w domu. Dotyczy on bezwzglêdnie wszystkich obywateli kraju. Legislator nie uzna³ w tym przypadku dobrowolno¶ci stosowania przepisu np. poprzez s³owo ,,mo¿e", wiêc stosowanie zakazu jest obligatoryjne, chyba, ¿e spe³niona jest jedna z przes³anek wymieniona w paragrafie jako wyj±tek. Jak pan Bartek ma potrzebê przemieszczania siê rowerem, mo¿e to czyniæ w drodze do pracy. Reasumuj±c , bez wzglêdu na liczebno¶æ grupy, taki wyjazd rowerem, wyj¶cie na wêdkowanie, d³u¿szy spacer, pojechanie na cmentarz aby zrobiæ porz±dki na grobie, wszystkie tego typu zachowania bêd± traktowane jako z³amanie prawa."

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-04-07 10:15:48
Autor: Maciek
Polski Zwi±zek aKolarski

Data: 2020-04-07 07:08:44
Autor: Ignac
Polski Zwi±zek aKolarski

Data: 2020-04-08 12:12:31
Autor: Maciek
Polski Zwi±zek aKolarski
W dniu 07.04.2020 o 16:08, Ignac pisze:
¯eby sobie poje¼dziæ, trzeba przyj±æ metodê na Szwejka, czyli przyk³adowo, od Biedronki do Biedronki, po zakupy oczywi¶cie. Mo¿na?

Mo¿na ale tylko na tygodniu... poniewa¿..:

https://youtu.be/Yy_-nmvyR00

;-)

Zreszt±, po ¶wiêtach zdejm± zakazy?

Bilans ozdrowieñ(wszystkich 191)/zachorowañ + przypadków ¶miertelnych (>400 dziennie) nie zgadza siê... wiêc no có¿ lecimy dalej up.. dokrêcanie ¶ruby?

Data: 2020-04-03 08:19:16
Autor: PeJot
Polski Zwi±zek aKolarski
W dniu 2020-04-02 o 22:33, Rowerex pisze:
https://www.pzkol.pl/aktualnosci/1044,komunikat-pzkol-z-dnia-01042020.html

<cenzura>

Swoj± drog±, by³ kto¶ ju¿ zatrzymany/legitymowany etc. przez Policjê podczas rowerowania ?

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzysta³em z Internetu, nie wiedzia³em, ¿e na œwiecie jest

Data: 2020-04-03 08:39:53
Autor: abn140
Polski Zwizek aKolarski

podczas rowerowania ?

wg strony tutaj
https://www.dogmatykarnisty.pl/2020/04/nowe-zakazy-w-zwiazku-z-koronawirusem/
zachowujac ogolne przepisy nadal rower jest dozwolony. bieganie tez.
w komentach nizej masz odnosnik
https://www.gov.pl/web/koronawirus/pytania-i-odpowiedzi
gdzie po wpisaniu 'rowerze' nadal wyskakuje info ze wolno.
kolejny krzaczek to legalnosc obostrzen a kar w szczegolnosci. temat jest zawily.
generalnie do wygrania przed sadami, tyle tylko ze przed jakimi?
przed po czy w trakcie zamachu stanu?
bo do tego to niestety zmierza....
jakie bedzie wtedy prawo?

Data: 2020-04-03 10:44:36
Autor: Maciek
Polski Zwizek aKolarski
W dniu 03.04.2020 o 08:39, abn140 pisze:
[...]

¬ród³o:

http://dziennikustaw.gov.pl/D2020000056601.pdf

Podaj±, Rozdzia³ 2, §5

"...zakazuje siê na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej przemieszczania siê osób przebywaj±cych na tym obszarze, z wyj±tkiem przemieszczania siê danej osoby w celu:"

to co nas potencjalnie interesuje:

"2) zaspokajania niezbêdnych potrzeb zwi±zanych z bie¿±cymi sprawami ¿ycia codziennego.."

Prawnej definicji o co chodzi w pkt. 2 chyba nie ma? No wiêc... hmmm...

IMO - jest to tylko i wy³±cznie moje zdanie, którym nie nale¿y siê sugerowaæ ;-) - obstawia³bym, ¿e nikogo za rowerowanie po ulicy nie zawin±.
Jak kogo¶ z³api± np. w parku, z tego co siê orientujê, policja mo¿e maks. do 500z³ na³o¿yæ i na tym siê pewnie bêdzie koñczyæ.
Wy¿sze kary dopiero inspektorat sanitarny no ale ich pewnie bardziej interesuj± kwarantowicze chodz±cy po flakon na stacje.

w komentach nizej masz odnosnik
https://www.gov.pl/web/koronawirus/pytania-i-odpowiedzi
gdzie po wpisaniu 'rowerze' nadal wyskakuje info ze wolno.

Zawsze mo¿na z nadgorliwym policmajstrem pogadaæ w oparciu o t± wzmiankê, tylko znowu pytanie czy jest to prawnie gdzie¶ uregulowane tak aby w razie czego mieæ mo¿liwo¶æ "¿elaznego" podparcia siê o przepis?

Data: 2020-04-03 11:17:41
Autor: abn140
Polski Zwizek aKolarski

o przepis?

poprzedni post pisalem przed powrotem zony ze sklepu...
ze jest to armagedon to inna sprawa.
spotkala tam gornika, bo my z dolu pl, gdzie skarzyl sie ze po wyjsciu z kopalni w 6 osob dostali po 500 od psiarni.
na nic zdaly sie tlumaczenia, ze moment temu byli pod prysznicami, ze ich praca wymaga bliskiego kontaktu itp.
trzeba tez przyznac ze gornicy sa niestety dosc ostro oddzieleni od wiedzy wszelkiej, normalny czlowiek by tego mandatu nie przyjal.
ale moze byc i gorzej.
psy poza 500 mogly to skierowac do sanepidu a tam 5 000 juz moze sie udac.
tez jednak nie nalezy tego przyjmowac.
do sadu, co dalej to nikt nie wie. byc moze te skargi zostana uznane hurtowo, byc moze hurtowo odrzucone.
pewne jest ze jesli ktos jest bardzo wytrzymaly na kopanie sie z koniem to wygra to przed europejskimi.
o ile to jeszcze bedzie kogokolwiek obchodzic.
czasy sa straszne i wcale nie przez vira....
a- na koszercajtung jest fimik z chyba ministrem srodowiska, gdzie po 1,04 mowi ze bieganie z zasadami, 2m tego, jest dozwolone nadal.
w takim razie rower tez.
trzeba by takie sprawy pozabezpieczac na kompie, w razie czego walczyc sprzecznoscia przekazu prawnego, co winno wystarczyc.
nawet jesli sie przegra to mozna pana /vice/ministra szarpnac na drodze cywilnej o zwrot mandatu, ale to juz sa smiesznosci prawne dla prawnikow majacych pecha przy bieganiu....

Data: 2020-04-03 03:05:57
Autor: rowerex
Polski Zwizek aKolarski
W dniu pi±tek, 3 kwietnia 2020 11:17:56 UTC+2 u¿ytkownik abn140 napisa³:
psy poza 500 mogly to skierowac do sanepidu a tam 5 000 juz moze sie udac..
tez jednak nie nalezy tego przyjmowac.

Kara administracyjna sanepidu to nie mandat, nie mo¿na jej nie przyj±æ - policja nawet nie musi informowaæ, ¿e kara w ogóle bêdzie, wystarczy ¿e "spisz±":

https://bieganie.pl/?show=1&cat=10&id=10598

Cytat z linkowanego artyku³u (opinia prawnika):

"To, co nam grozi za z³amanie zakazu przemieszczania siê lub nakazu
przemieszczania siê pieszo maksymalnie w dwie osoby w odleg³o¶ci 2 m, to kara
administracyjna od 5000 do 30000 z³. Kara administracyjna to nie mandat, którego
mo¿na nie przyj±æ, a potem w s±dzie udowadniaæ swoje racje.

Kara administracyjna jest nak³adana na podstawie decyzji w tym przypadku
pañstwowego powiatowego inspektora sanitarnego i jest natychmiast wykonalna,
wp³acana w ci±gu 7 dni od jej wydania (nawet nie dorêczenia, ale wydania).
W praktyce mo¿e to oznaczaæ, ¿e o tym, ¿e zostali¶cie ukarani dowiecie siê z
wyci±gu bankowego albo z pomniejszonego wynagrodzenia, podczas gdy tytu³
wykonawczy wraz z postanowieniem o wszczêciu egzekucji bêdzie dopiero na Was
czeka³ do odebrania na poczcie. A proszê pamiêtaæ, ¿e mówimy tu o wide³kach od 5
do 30.000 z³, ustalanych zupe³nie uznaniow± decyzj± urzêdnika. Potem oczywi¶cie
mo¿emy siê odwo³ywaæ. Ale pieniêdzy ju¿ na koncie nie bêdzie. Je¿eli wiêc
zostaniecie spisani, to serio, nie bêdziecie mieæ pewno¶ci, ¿e nie zostaniecie
ukarani.

Wydawaæ by siê mog³o, ¿e to rozwi±zanie, przymusi ludzi do siedzenia w domach w
czasach zarazy. Ale ale. Pamiêtajcie, ¿e to, czy Wasze wyj¶cie z domu bêdzie
pój¶ciem do sklepu w leginsach czy nieuzasadnionym ¿yciowo treningiem, czy
wyj¶cie na rower bêdzie jazd± do pracy czy niemieszcz±c± siê w wyj±tku
zaspokajania potrzeb rekreacj±, decydowaæ bêdzie wy³±cznie funkcjonariusz, a
potem urzêdnik."

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-04-04 00:14:18
Autor: radekp@konto.pl
Polski Zwizek aKolarski
Fri, 3 Apr 2020 03:05:57 -0700 (PDT), w
<42b0ee33-8884-42b7-b75f-6d9054485de6@googlegroups.com>, rowerex@op.pl
napisa³(-a):

[...]

Mo¿esz siê od niej odwo³aæ, na koñcu drogi rozstrzyga s±d.
Zanim zwinduj±, to s±d mo¿e wstrzymaæ wykonanie.

Data: 2020-04-04 05:53:22
Autor: rowerex
Polski Zwizek aKolarski
W dniu sobota, 4 kwietnia 2020 10:38:17 UTC+2 u¿ytkownik rad...@konto.pl napisa³:
> [...]

Mo¿esz siê od niej odwo³aæ, na koñcu drogi rozstrzyga s±d.
Zanim zwinduj±, to s±d mo¿e wstrzymaæ wykonanie.

To czemu nawet prawnicy pisz±, ¿e to nie takie proste? Na zap³atê jest 7 dni, a sprawa w s±dzie wymagaæ bêdzie uporu, cierpliwo¶ci, a przede wszystkim potrwa bardzo d³ugo.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-04-04 15:09:20
Autor: ąćęłńóśźż
Polski Zwizek aKolarski
Kto¶ dosta³ ju¿ tak± karê i jest jej skan z pouczeniem?
Odwo³anie kierowaæ do organu wy¿szego rzêdu, do WSA czy do SKO?
Prawnicy pisz±, ¿eby¶ ich wzi±³ na listê p³ac ;-)))

-- -- -
Na zap³atê jest 7 dni, a sprawa w s±dzie wymagaæ bêdzie uporu, cierpliwo¶ci, a przede wszystkim potrwa bardzo d³ugo.

Data: 2020-04-06 00:24:30
Autor: adorobis
Polski Zwizek aKolarski

Data: 2020-04-03 11:11:51
Autor: Jacek G.
Polski Zwizek aKolarski
W dniu 2020-04-03 o 08:39, abn140 pisze:
[...]

Sory, abn140 - odpowiedzia³em przez pomy³kê na priv.
Wiêc tym razem do grupy:
To ju¿ nie jest aktualna strona, aktualne wytyczne s± takie:
https://www.gov.pl/web/koronawirus/kolejne-kroki

"Czy mogê i¶æ na spacer do lasu lub jechaæ tam rowerem, skoro parki s± zamkniête?

Nale¿y unikaæ miejsc, gdzie gromadz± siê ludzie i nie nara¿aæ siê na ryzyko zachorowania. Ostatnie do¶wiadczenia pokazuj±, ¿e lasy to niestety miejsca, w których dochodzi do gromadzenia siê wielu osób, a tym samym zwiêkszenia szans na zaka¿enie."
Czyli co? Mo¿na, ale nie mo¿na? Min. Szumowski tak samo mêtnie odpowiada³ na podobne pytanie.
Tymczasem nie wiem ile osób zarazi³o siê w lesie, natomiast co rusz dowiadujemy siê o kilkudziesiêciu przypadkach w szpitalach itp. miejscach, którymi w pierwszej kolejno¶ci nale¿a³oby siê powa¿nie zaj±æ.
--
Jacek G.

Data: 2020-04-03 11:25:58
Autor: abn140
Polski Zwizek aKolarski
Czyli co?
wlazlem poczytalem i od razu szlag mnie trafil !!!
te qtasy jak jeden maja mozgi anegdotyczne o ile wogole!!!
to nie mogl debil jeden z drugim jasno odpowiedziec
wolno!
nie wolno!!!
takie pozostawienie sprawy jasno otwiera droge do zasypania sadow pozwami.
nikomu to nie jest potrzebne. dzicz!

Data: 2020-04-03 21:50:59
Autor: Jacek G.
Polski Zwizek aKolarski
W dniu 2020-04-03 o 11:25, abn140 pisze:
[...]

A teraz to ju¿ nas zupe³nie uziemili z tymi lasami.
https://oko.press/ty-do-lasu-nie-pojdziesz-ale-mysliwy-moze-bo-polowanie-to-istotny-powod-do-opuszczania-domu/
--
Jacek G.

Data: 2020-04-03 22:07:00
Autor: Jacek G.
Polski Zwizek aKolarski
Data: 2020-04-04 00:21:35
Autor: Ignac
Polski Zwizek aKolarski
No có¿, ¶wiat sta³ siê paranoidalny!

Data: 2020-04-04 00:17:31
Autor: radekp@konto.pl
Polski Zwizek aKolarski
Fri, 3 Apr 2020 11:25:58 +0200, w <r66vfj$tgt$1@dont-email.me>, "abn140"
<abn140@googlemail.com> napisa³(-a):

> [...]
te qtasy jak jeden maja mozgi anegdotyczne o ile wogole!!!
to nie mogl debil jeden z drugim jasno odpowiedziec

Ale po co siê zastanawiaæ?
Przecie¿ masz zlecenie na wykonanie zdjêæ lasu niezbêdnych do wykonania umowy o
dzie³o zawartej ustnie.
Ja ci to zlecam :)

Data: 2020-04-04 23:11:56
Autor: Maciek
Polski Zwizek aKolarski
Ale po co siê zastanawiaæ?
Przecie¿ masz zlecenie na wykonanie zdjêæ lasu niezbêdnych do wykonania umowy o
dzie³o zawartej ustnie.
Ja ci to zlecam :)

Mo¿na wymy¶laæ 1000 takich obej¶æ. Nawet z mo¿liwo¶ci± ³atwego udowodnienia w razie kontroli np. zamówiæ myd³o antybakteryjne (których nie ma w marketach) do paczkomatu w innej miejscowo¶ci i po nie jechaæ rowerem, oczywi¶cie nie na wycieczkê tylko w konkretnym celu "zaspokajania niezbêdnych potrzeb zwi±zanych z bie¿±cymi sprawami ¿ycia codziennego". Dokleiæ do tego odbudowê stanu psychicznego itp.

Ciekawy te¿ jest punkt:

"
4)sprawowania lub uczestniczenia w sprawowaniu kultu religijnego, w tym czynno¶ci lub obrzêdów religijnych
"

....a¿ siê chce w ramach pokuty za grzechy ludzko¶ci zrobiæ szybk± 50tkê.

Tylko co z tego jak przepisy rozporz±dzenia daj± policmajstrowi swobodê dzia³ania. I tak mo¿e byæ mandat i dalsze bujanie siê z tym wszystkim. Ciekawie by siê t³umaczy³o w s±dzie np. uzasadnienie dla punktu 4 ;-)

Data: 2020-04-04 14:29:48
Autor: Olivander
Polski Zwizek aKolarski
W dniu sobota, 4 kwietnia 2020 23:11:59 UTC+2 u¿ytkownik Maciek napisa³:
...a¿ siê chce w ramach pokuty za grzechy ludzko¶ci zrobiæ szybk± 50tkê.
;-)

a ja to widzê jako promocjê ATB i rowerów prze³ajowych, ewentualnie bajkjoringu z tocz±cymi pianê greysterami, oraz nastawienia popularyzowanego przez najbardziej popularny w Polsce hit rosyjskojêzyczny ostatnich lat, "??? ?? ???????" (tATu)

Data: 2020-04-05 01:23:40
Autor: radekp@konto.pl
Polski Zwizek aKolarski
Sat, 4 Apr 2020 23:11:56 +0200, w <5e88f81c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>,
Maciek <maciek@nospam.pl> napisa³(-a):

> [...]

Tylko co z tego jak przepisy rozporz±dzenia daj± policmajstrowi swobodê dzia³ania. I tak mo¿e byæ mandat i dalsze bujanie siê z tym wszystkim. Ciekawie by siê t³umaczy³o w s±dzie np. uzasadnienie dla punktu 4 ;-)

Nie ma jakiego¶ ko¶cio³a wymagaj±cego mod³ów na jakim¶ szczycie Karkonoszy? :)
No choæby ¦lê¿a, tam jakie¶ bo¿ki funkcjonowa³y.

Polski Zwi±zek aKolarski