Polski cukier

Data: 2013-04-28 04:20:53
Autor: Leming Show
Polski cukier
Z 10kg cukru na polkach sklepowych tylko 4kg to cukier z PL. UE
liczyla na tani cukier z Brazylii, dlatego likwidowano uprawy buraka
cukrowego w UE. Tylko Polska byla przeciwna ograniczeniu upraw.  Ilez
to GWniana artykulow naprodukowala aby przekonac Polakow ze cukru nie
trzeba uprawiac w PL, tani cukier mozna sprowadzic. No i co?

Minelo kilka lat, w Brazylii rozpowszechnila sie produkcja bioetanolu,
a wszelkie nadwyzki chetnie kupuje USA. I chuj babki strzelil, taniego
cukru z Brazylii niet, a Polskie uprawy w duzej mierze zlikwidowane.
Tak to jest jak sie przyjmuje poglady beznapletkowcow GW.

Data: 2013-04-28 13:42:48
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Uzytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisal w wiadomosci news:55cc8158-a6ca-43a7-918b-eea0e86eaea9r4g2000vbf.googlegroups.com...
[...]

Geniuszu! Jesli postawisz mnie przed pólka, na której stoi kilka torebek z cukrem identycznym, tylko o róznych cenach, to "oczywista oczywistoscia" jest, ze kupie najtanszy cukier.
I co chloptasiu, robili plantatorzy buraków cukrowych w Polsce, jesli cukier wyprodukowany w Polsce byl drozszy od sprowadzanego i nie bylo zbytu na polski cukier?
Rozsadni produkowali co innego.
Nierozsadni, tacy jak ty, produkiwali dalej i bankrutowali.
Czy sadzisz, ze wznowienie upraw buraków cukrowych jest tak skomplikowane i kosztowne, jak wyprawa na ksiezyc?

Reasumujac. Zanim napiszesz cos tak kompromitujacego, jebnij sie porzadnie w glówke!

setnie ubawiony

--
Dyskusja z wierzacym jest jak gra w szachy z golebiem. Niewazne, jak dobrze grasz, golab i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownice i bedzie dumny z wygranej.

Data: 2013-04-28 05:12:50
Autor: Marek
Polski cukier
On 28 Kwi, 13:42, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Uzytkownik "Leming Show" <leming.s...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:55cc8158-a6ca-43a7-918b-eea0e86eaea9r4g2000vbf.googlegroups.com...

> [...]

kosztowne, jak wyprawa na ksiezyc?

Reasumujac. Zanim napiszesz cos tak kompromitujacego, jebnij sie porzadnie w

W Polsce nie mozna zwiekszyc produkcji cukru, bo komuchy sprzedali
Niemcom cukrownie, razem z kwotami produkcyjnymi.
Niemcy zlikwidowali polskie cukrownie, a kwoty wykorzystuja dla
produkcji cukru w Niemczech.
W ten sposob, dochody maja rolnicy niemieccy i pracownicy ich
cukrowni.

Amerykanie (Cargill) produkuja syrop glukozowy ( skutecznie
zastepujacy cukier w przemysle spozywczym) z polskiej pszenicy - pod
Wroclawiem, ale, z powodow politycznych ( coraz mniejsze kwoty
produkcyjne) wykorzystuja , chyba tylko 15% mocy przerobowych.

Nie m±ć Idzik, ludziom w glowie, jakimis twierdzeniami o wolnym rynku
cen cukru w UE.
Debil jestes i tyle.

Data: 2013-04-28 14:35:41
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:3be824e6-e40c-4e79-a87f-9e61ad4ff6d4m1g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

produkcyjne) wykorzystuja , chyba tylko 15% mocy przerobowych.

Nie m±ć Idzik, ludziom w glowie, jakimis twierdzeniami o wolnym rynku

======================================

Następna dęta afera z cukrem. Niedawno przeżywali¶my z cenami cukru. Okazała się dęta jak cholera. Ta też taka jest, wyznawco PiS-u.
A co powiesz na temat uboju rytualnego? Jeste¶ za, czy przeciw?
Przeczytaj se moj± stopkę. To o tobie.

--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-04-28 15:07:09
Autor: the_foe
Polski cukier
W dniu 2013-04-28 14:12, Marek pisze:
[...]

nasza branza mysli co innego:

http://www.rolnictwo-agro.pl/1527,0,bruksela-- koniec-kwot-produkcyjnych-na-cukier.html

Zdumienie i złość – tak zareagowali przedstawiciele branży cukrowniczej na propozycję Brukseli, która już w 2015 roku chce uwolnić rynek cukru w Unii Europejskiej. Zdaniem koncernów cukrowych i plantatorów buraków, zniesienie kwotowania produkcji może zakończyć się rynkową katastrofą. Ale odbiorcy cukru zacierają ręce i obiecują, że ceny słodkiego surowca właśnie dzięki temu mogą spaść.
(...)
Stanisław Barnaś – Krajowy Związek Plantatorów Buraka Cukrowego:
– Jeżeli nie będzie regulacji rynku cukru, kwotowania to może dojść do zaprzestania produkcji przez wielu plantatorów.
(...)
Marcin Mucha ze Związku Producentów Cukru uważa, że decyzja skutkować będzie utratą konkurencyjności dla producentów cukru, również dla plantatorów tak naprawdę na rynku europejskim, a także istnieje możliwość destabilizacji rynku.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-28 06:41:52
Autor: Marek
Polski cukier
On 28 Kwi, 15:07, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

> produkcji cukru w Niemczech.
> W ten sposob, dochody maja rolnicy niemieccy i pracownicy ich

Zdumienie i zło¶ć - tak zareagowali przedstawiciele branży cukrowniczej
na propozycję Brukseli, która już w 2015 roku chce uwolnić rynek cukru w
Unii Europejskiej. Zdaniem koncernów cukrowych i plantatorów buraków,
zniesienie kwotowania produkcji może zakończyć się rynkow± katastrof±.
Ale odbiorcy cukru zacieraj± ręce i obiecuj±, że ceny słodkiego surowca
wła¶nie dzięki temu mog± spa¶ć.
(...)
Stanisław Barna¶ - Krajowy Zwi±zek Plantatorów Buraka Cukrowego:
- Jeżeli nie będzie regulacji rynku cukru, kwotowania to może doj¶ć do
zaprzestania produkcji przez wielu plantatorów.
(...)
Marcin Mucha ze Zwi±zku Producentów Cukru uważa, że decyzja skutkować
będzie utrat± konkurencyjno¶ci dla producentów cukru, również dla
plantatorów tak naprawdę na rynku europejskim, a także istnieje
możliwo¶ć destabilizacji rynku.

--
@foe_pl

Boja sie cukru trzcinowego, ktory jest tanszy i tego syropu
glukozowego, z pszenicy, ktory tez jest tanszy.

No, ale , ile zyskaja konsumenci !!!
Beda tansze wszystkie wyroby zawierajace cukier.

Data: 2013-04-28 15:45:25
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:klj6tt$4k6$1news.dialog.net.pl...
[...]

Pisiaczki tego nie zrozumiejÄ…. Oni ciÄ…gle swoje! Bo wierzÄ… w PiS.

ubawiony

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-04-28 06:53:40
Autor: Marek
Polski cukier
On 28 Kwi, 15:45, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Użytkownik "the_foe" <the_...@wupe.pl> napisał w wiadomo¶cinews:klj6tt$4k6$1news.dialog.net.pl...

> [...]

> będzie utrat± konkurencyjno¶ci dla producentów cukru, również dla
> plantatorów tak naprawdę na rynku europejskim, a także istnieje możliwo¶ć

Pisiaczki tego nie zrozumiej±. Oni ci±gle swoje! Bo wierz± w PiS.

To wytlumacz - o jaka "destabilizacje rynku" chodzi ?

Bo, po mojemu, to panowie ( PSL i PO) zasiadajacy w Zwiazku
Producentow Cukru, boja sie o utrate stołków, kiedy do Szczecina
zawinie statek kubanski zaladowany po brzegi tanszym o 50% cukrem.
To by byla ta ich  "destabilizacja rynku".

Data: 2013-04-28 16:16:42
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:9fb39505-6f99-4fc7-a2c1-364f55eaf067b10g2000vbu.googlegroups.com...
[...]

================================

To o co ci w końcu chodzi?
Czy o to by w Polsce był drogi polski cukier?
Czy o to, by w Polsce był tani, ale nie polski cukier?

ubawiony

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-04-28 09:37:37
Autor: Marek
Polski cukier
Użytkownik "Marek" <mwisniewski2...@gmail.com> napisał w wiadomo¶cinews:9fb39505-6f99-4fc7-a2c1-364f55eaf067b10g2000vbu.googlegroups.com...

===============================>
To o co ci w końcu chodzi?
Czy o to by w Polsce był drogi polski cukier?
Czy o to, by w Polsce był tani, ale nie polski cukier?

Przyznajesz, ze nie rozumiesz ?
Nie dziwie sie...

Chodzi o to, ze, jesli ma byc rynek regulowany ( kwoty produkcyjne),
to lepiej byloby, zeby zarabiali polscy rolnicy i producenci.
Tymczasem, od kilkunastu lat, mamy na rynku cukier zagraniczny - wiec
kto na tym zarabia ?
No - rusz mózgiem...

Oczywiscie, ze lepiej, zeby nie bylo zadnych regulacji rynku - wtedy
rolnicy beda mogli zajac sie  siewem kukurydzy do elektrowni na
biogaz, a konsumenci beda mieli tani cukier z Kuby i Brazylii.

Data: 2013-04-28 21:47:23
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:e7024fb0-b900-43f3-88b5-79d857ce82a9a3g2000vbr.googlegroups.com...
[...]

====================================

Cudownie! Dbasz o producentów.
To teraz nie mog± siać kukurydzy do elektrowni na biogaz?
A co z ubojem rytualnym?

niezorientowany

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-04-28 13:09:42
Autor: Marek
Polski cukier
On 28 Kwi, 21:47, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
U ytkownik "Marek" <mwisniewski2...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:e7024fb0-b900-43f3-88b5-79d857ce82a9a3g2000vbr.googlegroups.com...

> [...]

to lepiej byloby, zeby zarabiali polscy rolnicy i producenci.
Tymczasem, od kilkunastu lat, mamy na rynku cukier zagraniczny - wiec
No - rusz m zgiem...

Oczywiscie, ze lepiej, zeby nie bylo zadnych regulacji rynku - wtedy
rolnicy beda mogli zajac sie  siewem kukurydzy do elektrowni na
biogaz, a konsumenci beda mieli tani cukier z Kuby i Brazylii.

===================================>
Cudownie! Dbasz o producent w.
To teraz nie mog sia kukurydzy do elektrowni na biogaz?
A co z ubojem rytualnym?

Teraz tez moga, ale, jak produkcja burakow im odpadnie ( po zniesieniu
regulacji rynku cukrowego), to juz beda musieli.

Uboj rytualny - nawet dzisiaj u Moniki, Pan Rozenek ( chociaz zwykle
mam inne od niego poglady) powiedzial :
"to sa brudne pieniadze".
Macie krew na rekach i cierpienie zwierzat na sumieniu - podli
dorobkiewicze.

Data: 2013-04-28 23:08:38
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisal w wiadomosci news:7b91a99c-f32b-48d4-bd65-a20460dcf42dm1g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

mam inne od niego poglady) powiedzial :
"to sa brudne pieniadze".
Macie krew na rekach i cierpienie zwierzat na sumieniu - podli

Czyli zawracasz gitare. Moga siac kukurydze i nikt im tego nie zabrania. Gonisz w pietke.

Co do drugiej kwestii: czy Rozenek jest wegetarianinem? Jesli nie jest, to jest pieprzonym hipokryta.
Czekam na twoje zdanie w kwesti uboju rytualnego. Jestes za czy przeciw?

zirytowany

--
Donald Tusk - "wolalbym sie nie urodzic, niz na grobach zmarlych budowac swoja kariere polityczna".

Data: 2013-04-29 06:41:40
Autor: Marek
Polski cukier
On 28 Kwi, 23:08, "Bogdan Idzikowski" <bogda...@neostrada.pl> wrote:
Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2...@gmail.com> napisal w wiadomoscinews:7b91a99c-f32b-48d4-bd65-a20460dcf42dm1g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

jest pieprzonym hipokryta.
Czekam na twoje zdanie w kwesti uboju rytualnego. Jestes za czy przeciw?

Ta idiotka Monika tez go pytala, czy jest wegeterianinem -
odpowiedzial, ze tak.
Ale, co to ma do rzeczy, tego normalni ludzie nie rozumieja.

Ty, jak widac, nie rozumiesz, o co chodzi z tym ubojem rytualnym, bo
tez stawiasz to idiotyczne pytanie.

Data: 2013-04-29 16:33:05
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@gmail.com> napisal w wiadomosci news:0e64e50e-478b-400e-8598-29c663177655r7g2000vbw.googlegroups.com...
[...]

oczekujacy

Data: 2013-04-28 16:20:30
Autor: Gonzalez
Polski cukier

[...]

Gł±bie kapu¶ciany, jak jest niepolski, to sk±d chcesz wiedzieć, że jest tani?

Po drugie, jak może być tani, jak wszystkie zyski id± za granicę?

Z tym cukrem to tak jak z całym przemysłem, najpierw doprowadza się go celowo do upadło¶ci, a potem mówi, że należy sprzedać za złotówkę.

Geremka plan z 1981 roku się kłania.

Data: 2013-04-28 18:02:37
Autor: Honza
Polski cukier
W polsce to mafia dyktuje ceny cukru bo jakim cudem wytlumaczyc mozna to ze w ilosciach hurtowych mozna kupic u niemca cukier bez zadnych kwot i podobnego pierdolenie gowna wyborczego ?

Nawet w glupim aldiku mozna klupic kilka tirow cukru ktory bedzie tanszy niz w polsckiej hurtowni ten sam niemiecki.  W tym kraju brakuje takich bojowek jak swego czasu w szkoplandii i wloszech wszelkiej masci politykierom od razu zrzedla by mina i byc moze zaczeli by sie liczyc ze spoleczenstwem jak jeden z drugim dziad wylecial by w poiwetrze ze swoim samochodzikiem.

Data: 2013-04-28 09:31:28
Autor: Marek
Polski cukier
On 28 Kwi, 18:02, Honza <Ho...@projekt.com> wrote:
[...]

Kwoty dotycza ilosci PRODUKCJI  cukru, a nie sprzedazy.

Data: 2013-04-28 18:06:11
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Użytkownik "Honza" <Honza@projekt.com> napisał w wiadomo¶ci news:kljh6o$omj$1speranza.aioe.org...
[...]

To na co czekasz? Kup i sprzedaj. Będziesz bogaty i nie będziesz musiał swoich frustracji wylewać na psp.

setnie ubawiony

--
Donald Tusk - "wolałbym się nie urodzić, niż na grobach zmarłych budować swoj± karierę polityczn±".

Data: 2013-04-28 19:38:37
Autor: Gonzalez
Polski cukier
W dniu 2013-04-28 18:02, Honza pisze:
[...]

Ja swego czasy zrobiłem zdjęcia z Kauflandu, gdzie cukier kosztował tam 0,65 cent, czyli 2,60 zł, a u nas w tym czasie podnie¶li Niemcy na 4, 80 zł. Potem zacz±ł się szturm Polaków na niemieckie Kauflandy

http://boukun.wrzuta.pl/katalog/0PRc5uYeu7B/kaufland

Ale takich piĽdzików mamy dużo, co Polaków najchętniej wygnaliby z kraju i zaorali wszystko, wtedy będzie najtaniej..., zero przemysłu, zero r±k do pracy, zero podatków, zero zakupów, zero podzakładów, zero podwykonawców, zero niczego, jak mawia Kononowicz.

Data: 2013-04-28 07:05:28
Autor: Marek
Polski cukier
> [...]

grasz, goł±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie

Poczytaj tutaj:
http://gdansk.naszemiasto.pl/archiwum/501828,bso-kontra-pelplinska-cukrownia,id,t.html#czytaj_dalej

W tym przypadku, to Anglicy, ale z Niemcami bylo tak samo.

Czy wy, kurwa , debile, nie rozumiecie tego, co sie na swiecie
dzieje ???

Data: 2013-04-28 16:23:36
Autor: the_foe
Polski cukier
W dniu 2013-04-28 16:05, Marek pisze:
[...]

co sie dzieje? brytyjczycy kumuluja produkcje w jednym miejscu, normalna sytuacja (Na rynku ziemniaka jest tak juz dawno). Kwoty cukrowe zaleza od konsumpcji (120% konsumpcji, reszte nalezy wyeksportowac poza granice UE) wiec nikt nam rynku nie zabierze. STad przerazenie w oczach procuentów buraka czy cukru na wiesc o ewentualnym zniesieniu kwot, aby utrzymac rynek w Polsce beda musieli ciac ceny.

--
@foe_pl

Data: 2013-04-28 22:00:54
Autor: u2
Polski cukier
W dniu 2013-04-28 14:12, Marek pisze:
  tylko 15% mocy przerobowych.

Nie m±ć Idzik, ludziom w glowie, jakimis twierdzeniami o wolnym rynku
cen cukru w UE.
Debil jestes i tyle.

takie ma bidzik zadanie, aby chronic obce ynteresy w III esbeckiej....-;)

--
Istniej± trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

Służba despotyzmowi i fałszowi
To patriotyzm ... wszarzy.

http://telewizjarepublika.pl/

Data: 2013-04-29 08:15:02
Autor: GrzegorZ
Polski cukier

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:517d7ff7$0$1232$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Czyich interesów bronisz ty? Kleru czy komuchów?

Data: 2013-04-28 05:53:32
Autor: Leming Show
Polski cukier
Geniuszu! Jesli postawisz mnie przed pólka, na której stoi kilka torebek z
cukrem identycznym, tylko o róznych cenach, to "oczywista oczywistoscia"
jest, ze kupie najtanszy cukier.

Postaw niemca przed takim wyborem i patrz na reakcje, woli zaplacic
wiecej za swoje, on wie co mu grozi jak nie bedzie kupowal swojego. No
ale ty masz inne podejscie, proste, ty nie lubisz analizowac. Jak
jestes taki oblatany to napisz jeszcze jaki udzial procentowy w
kosztach produkcji, ma cena ropy na koncowa cene cukru w PL jak i DE.

Dyskusja z wierzacym jest jak gra w szachy z golebiem. Niewazne, jak dobrze
grasz, golab i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownice i bedzie
dumny z wygranej.

Mocny argument, prosty i wyrazisty. Tylko nie tlumaczy inteligencji i
zlozonosci tego swiata. W zasadzie nie tlumaczy nic. No i dlaczego te
elektrony kreca sie wokol jadra atomu, przeca one tak z predkoscia
300.000km/s  zapierdalja w jakiej chmurze, badz innej postaci zaleznej
od obecnie przyjetej teorii.

Data: 2013-04-28 15:43:38
Autor: Bogdan Idzikowski
Polski cukier

Uzytkownik "Leming Show" <leming.show@gmail.com> napisal w wiadomosci news:a67d4bf4-db89-474e-9d02-d7aa431ec3e1gb2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Po*ebane te Niemcy. Chyba zwariowali. Gdy mieszkalem u nich, to w tym czasie zazerali sie polskimi kaczkami. Teraz ponoc wpie***dalaja z apetytem polskie gesi. A przecie maja wlasne, ale drozsze.

Wierzacy, jesli mu jego przewodnicy powiedza, ze nie ma atomów, nie uwierzy w to, co napisales i osta twoje wyjasnienia.

ubawiony

Data: 2013-04-28 14:57:06
Autor: Gonzalez
Polski cukier
W dniu 2013-04-28 13:20, Leming Show pisze:
Z 10kg cukru na polkach sklepowych tylko 4kg to cukier z PL.

Całe 10 kg z Südzucker
http://www.suedzucker.pl/

Data: 2013-04-30 12:05:16
Autor: Wiesiaczek
Polski cukier
On Sun, 28 Apr 2013 04:20:53 -0700, Leming Show wrote:

[...]

Nieco się podepnę: Co się stało takiego, że na tych półkach jest kilka gatunków (a raczej rodzajów) cukru, ale żaden nie przypomina nawet takiego, który w PRL-u nazywał się Kryształ i składał się z małych, przeźroczystych kryształków cukru?
Zamiast tego większość cukrów ma wygląd drobnomielonej soli lub kolorem i konsystencją jest zbliżony do proszku do prania.

A miało być tak pięknie...

--
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach: