Polski sektor stoczniowy na światowym poziomie

Data: 2015-04-01 20:15:12
Autor: u2
Polski sektor stoczniowy na światowym poziomie
http://epolitic.salon24.pl/637108,polski-sektor-stoczniowy-na-swiatowym-poziomie

Polski sektor stoczniowy w minionych dwóch latach dokonał skoku technologicznego i obecnie produkuje na najwyższym poziomie w skali Europy i świata - uważa Jerzy Czuczman z Forum Okrętowego. Wartość sprzedaży sektora w 2013 r. wyniosła ok.10 mld zł.

Dyrektor Związku Pracodawców Forum Okrętowe Jerzy Czuczman w rozmowie z PAP podkreślił, że "w polskim przemyśle stoczniowym, który rządzi się zasadami rynkowymi, nigdy nie było tak dobrze jak obecnie". "Jesteśmy rentowni, na niezłym poziomie i robimy rzeczy, które są na najwyższym poziomie technicznym w skali Europy i świata" - dodał.

Zaznaczył, że "jeżeli ktoś w Warszawie mówi, że Polska nie buduje statków, to prawda, my nie budujemy statków, my budujemy wysoko przetworzone obiekty pływające, które dawno już przeskoczyły poziom budowy statków". Podał, że w latach 90. w Polsce budowane były statki, których kilogram kosztował ok. 3 dolarów; obecnie produkujemy jednostki, których kilogram kosztuje ok. 18-20 euro. "To jest cena porównywalna z ceną kilograma +Mercedesa+ klasy C i to potwierdza skok technologiczny, jaki zrobił sektor w minionych dwóch latach" - dodał.

W Stoczni Remontowej Shipbuilding (należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding SA, największej stoczniowej grupy kapitałowej w Polsce) powstaje najbardziej zaawansowany technicznie statek w historii polskiego przemysłu okrętowego. Jest to tzw. kablowiec, czyli jednostka przeznaczona do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Jednostka w całości powstanie w Gdańsku. "Kilogram takiej jednostki kosztuje ponad 20 euro; to pokazuje, do jakiego poziomu doszły polskie stocznie pod względem poziomu technologicznego, że ktoś chce tyle za to zapłacić" - zaznaczył Czuczman.

Przyznał, że na początku lat 90. Polska produkowała ogromną liczbę statków i "w zasadzie to były tony stali, bo nie za dużo było w tym myśli technicznej". "Myśmy głównie sprzedawali tony stali i konkurowaliśmy niższą ceną robocizny w Polsce" - dodał.

Zwrócił uwagę, że w Polsce obecnie koszty pracy sa wysokie, a wynagrodzenia pracowników sektora stoczniowego są znacznie wyższe niż średnia krajowa.

Szef Forum Okrętowego ocenił, że "tajemnica sukcesu polskiego sektora stoczniowego tkwi w strukturze właścicielskiej firm". Uważa, że lepiej sobie radzą na rynku firmy, w tym też i stocznie, które przeszły proces restrukturyzacji i którym ktoś kiedyś pozwolił się sprywatyzować. "Jeżeli firma funkcjonuje na rynku jako prywatny zakład, to nie ma zmiłuj się, po prostu trzeba +drapać pazurami+, żeby na tym rynku się znaleźć i wtedy przychodzą najlepsze pomysły do głowy" - wyjaśnił.

Przyznał, że jednym z warunków sukcesu w branży jest wyspecjalizowanie się w określonej działalności.

Jako przykłady takich firm podał: Stocznię Remontową Shipbuilding z Gdańska oraz mniejsze firmy typu: Stocznia Safe Co. Ltd. sp. z o.o. z Gdyni (zbudowała jeden z pierwszych na świecie holowników o napędzie hybrydowym), Marine Project Ltd. (specjalizująca się m.in. w budowie luksusowych jachtów żaglowych i motorowych oraz jednostek śródlądowych), Sunreef Yachts (światowy lider w budowie luksusowych katamaranów).

"To są różne segmenty rynku, ale łączy je to, że to są prywatne firmy, które po prostu wymyślają coś, żeby znaleźć się na tym rynku i robią to zupełnie dobrze" - powiedział.

"Jeżeli firma nie jest firmą prywatną, to niekoniecznie realizuje to co najważniejsze, czyli biznes tej firmy; jeżeli nie ma prywatnego właściciela, to zawsze są inne tematy, polityczne, które są akurat ważniejsze niż przychód przedsiębiorstwa" - dodał.

Czuczman ocenił, że "sektor stoczniowy pokazuje wyraźnie, że tam, gdzie udało się doprowadzić do myślenia gospodarczego, to są rzeczywiście sukcesy, tam gdzie są podejmowane inne decyzje, niekoniecznie sukcesy są osiągane". "Jeżeli jest polityka w gospodarce, nigdy nie będzie dobrze" - dodał.

Za 2014 r. nie ma jeszcze pełnych danych, a w 2013 r. wartość sprzedaży całego polskiego przemysłu stoczniowego (budowa i remont statków, dostawa i produkcja wyposażenia) to ok. 10 mld zł. Czuczman dodał, że dostawcy przemysłu okręgowego z Polski konkurują na rynku światowym - np. Toruńskie Zakłady Urządzeń Okrętowych Towimor otworzyły swoją montownię w Korei. "Tam, gdzie wszyscy boją się produkować, oni otworzyli swój zakład" - podkreślił. Poinformował, że meble okrętowe polskich producentów, np. Grupy Aktiv z Pszczółek (Pomorskie) i Fabryki Mebli Okrętowych Famos ze Starogardu Gdańskiego (Pomorskie) trafiają na najbardziej nowoczesne jednostki świata, jak np. wycieczkowce o standardzie pięciogwiazdowych hoteli. "Dostać się na ten rynek jest bardzo trudno, a polskim producentom to się udało" - dodał.

Czuczman zachęca młodych ludzi do kształcenia się w specjalnościach związanych z sektorem okrętowym. "Praca jest niemalże od ręki; na 146 absolwentów wydziału okrętowego Politechniki Gdańskiej po roku tylko dwóch nie znalazło pracy" - poinformował.

Ocenił, że polski sektor stoczniowy ma dobre perspektywy na najbliższe lata. "Firmy, które potrafiły znaleźć się na rynku, mają zamówienia nawet do końca 2017 r., a niektórzy negocjują już nawet na 2018" - mówi. Zwrócił uwagę, że polskie stocznie - np. Remontowa Shipbuilding - zdobywa kontrakty nie dzięki najniższej oferowanej cenie, ale dzięki m.in. terminowości dostaw, jakości i innowacyjności.

Podał, że w polskim sektorze stoczniowym (nowe budowy, remonty, offshore, dostawcy wyposażenia) pracuje ok. 32 tys. osób. Około 35 tys. pracuje w sektorze przemysłu jachtowego.
--
General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywajÄ… slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Data: 2015-04-01 16:53:59
Autor: kogutek444
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
W dniu ¶roda, 1 kwietnia 2015 20:15:12 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
http://epolitic.salon24.pl/637108,polski-sektor-stoczniowy-na-swiatowym-poziomie

Polski sektor stoczniowy w minionych dwóch latach dokona³ skoku technologicznego i obecnie produkuje na najwy¿szym poziomie w skali Europy i ¶wiata - uwa¿a Jerzy Czuczman z Forum Okrêtowego. Warto¶æ sprzeda¿y sektora w 2013 r. wynios³a ok.10 mld z³.

Dyrektor Zwi±zku Pracodawców Forum Okrêtowe Jerzy Czuczman w rozmowie z PAP podkre¶li³, ¿e "w polskim przemy¶le stoczniowym, który rz±dzi siê zasadami rynkowymi, nigdy nie by³o tak dobrze jak obecnie". "Jeste¶my rentowni, na niez³ym poziomie i robimy rzeczy, które s± na najwy¿szym poziomie technicznym w skali Europy i ¶wiata" - doda³.

Zaznaczy³, ¿e "je¿eli kto¶ w Warszawie mówi, ¿e Polska nie buduje statków, to prawda, my nie budujemy statków, my budujemy wysoko przetworzone obiekty p³ywaj±ce, które dawno ju¿ przeskoczy³y poziom budowy statków". Poda³, ¿e w latach 90. w Polsce budowane by³y statki, których kilogram kosztowa³ ok. 3 dolarów; obecnie produkujemy jednostki, których kilogram kosztuje ok. 18-20 euro. "To jest cena porównywalna z cen± kilograma +Mercedesa+ klasy C i to potwierdza skok technologiczny, jaki zrobi³ sektor w minionych dwóch latach" - doda³.

W Stoczni Remontowej Shipbuilding (nale¿±cej do Grupy Kapita³owej Remontowa Holding SA, najwiêkszej stoczniowej grupy kapita³owej w Polsce) powstaje najbardziej zaawansowany technicznie statek w historii polskiego przemys³u okrêtowego. Jest to tzw. kablowiec, czyli jednostka przeznaczona do uk³adania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich. Jednostka w ca³o¶ci powstanie w Gdañsku. "Kilogram takiej jednostki kosztuje ponad 20 euro; to pokazuje, do jakiego poziomu dosz³y polskie stocznie pod wzglêdem poziomu technologicznego, ¿e kto¶ chce tyle za to zap³aciæ" - zaznaczy³ Czuczman.

Przyzna³, ¿e na pocz±tku lat 90. Polska produkowa³a ogromn± liczbê statków i "w zasadzie to by³y tony stali, bo nie za du¿o by³o w tym my¶li technicznej". "My¶my g³ównie sprzedawali tony stali i konkurowali¶my ni¿sz± cen± robocizny w Polsce" - doda³.

Zwróci³ uwagê, ¿e w Polsce obecnie koszty pracy sa wysokie, a wynagrodzenia pracowników sektora stoczniowego s± znacznie wy¿sze ni¿ ¶rednia krajowa.

Szef Forum Okrêtowego oceni³, ¿e "tajemnica sukcesu polskiego sektora stoczniowego tkwi w strukturze w³a¶cicielskiej firm". Uwa¿a, ¿e lepiej sobie radz± na rynku firmy, w tym te¿ i stocznie, które przesz³y proces restrukturyzacji i którym kto¶ kiedy¶ pozwoli³ siê sprywatyzowaæ. "Je¿eli firma funkcjonuje na rynku jako prywatny zak³ad, to nie ma zmi³uj siê, po prostu trzeba +drapaæ pazurami+, ¿eby na tym rynku siê znale¼æ i wtedy przychodz± najlepsze pomys³y do g³owy" - wyja¶ni³.

Przyzna³, ¿e jednym z warunków sukcesu w bran¿y jest wyspecjalizowanie siê w okre¶lonej dzia³alno¶ci.

Jako przyk³ady takich firm poda³: Stoczniê Remontow± Shipbuilding z Gdañska oraz mniejsze firmy typu: Stocznia Safe Co. Ltd. sp. z o.o. z Gdyni (zbudowa³a jeden z pierwszych na ¶wiecie holowników o napêdzie hybrydowym), Marine Project Ltd. (specjalizuj±ca siê m.in. w budowie luksusowych jachtów ¿aglowych i motorowych oraz jednostek ¶ródl±dowych), Sunreef Yachts (¶wiatowy lider w budowie luksusowych katamaranów).

"To s± ró¿ne segmenty rynku, ale ³±czy je to, ¿e to s± prywatne firmy, które po prostu wymy¶laj± co¶, ¿eby znale¼æ siê na tym rynku i robi± to zupe³nie dobrze" - powiedzia³.

"Je¿eli firma nie jest firm± prywatn±, to niekoniecznie realizuje to co najwa¿niejsze, czyli biznes tej firmy; je¿eli nie ma prywatnego w³a¶ciciela, to zawsze s± inne tematy, polityczne, które s± akurat wa¿niejsze ni¿ przychód przedsiêbiorstwa" - doda³.

Czuczman oceni³, ¿e "sektor stoczniowy pokazuje wyra¼nie, ¿e tam, gdzie uda³o siê doprowadziæ do my¶lenia gospodarczego, to s± rzeczywi¶cie sukcesy, tam gdzie s± podejmowane inne decyzje, niekoniecznie sukcesy s± osi±gane". "Je¿eli jest polityka w gospodarce, nigdy nie bêdzie dobrze" - doda³.

Za 2014 r. nie ma jeszcze pe³nych danych, a w 2013 r. warto¶æ sprzeda¿y ca³ego polskiego przemys³u stoczniowego (budowa i remont statków, dostawa i produkcja wyposa¿enia) to ok. 10 mld z³. Czuczman doda³, ¿e dostawcy przemys³u okrêgowego z Polski konkuruj± na rynku ¶wiatowym - np. Toruñskie Zak³ady Urz±dzeñ Okrêtowych Towimor otworzy³y swoj± montowniê w Korei. "Tam, gdzie wszyscy boj± siê produkowaæ, oni otworzyli swój zak³ad" - podkre¶li³. Poinformowa³, ¿e meble okrêtowe polskich producentów, np. Grupy Aktiv z Pszczó³ek (Pomorskie) i Fabryki Mebli Okrêtowych Famos ze Starogardu Gdañskiego (Pomorskie) trafiaj± na najbardziej nowoczesne jednostki ¶wiata, jak np. wycieczkowce o standardzie piêciogwiazdowych hoteli. "Dostaæ siê na ten rynek jest bardzo trudno, a polskim producentom to siê uda³o" - doda³.

Czuczman zachêca m³odych ludzi do kszta³cenia siê w specjalno¶ciach zwi±zanych z sektorem okrêtowym. "Praca jest niemal¿e od rêki; na 146 absolwentów wydzia³u okrêtowego Politechniki Gdañskiej po roku tylko dwóch nie znalaz³o pracy" - poinformowa³.

Oceni³, ¿e polski sektor stoczniowy ma dobre perspektywy na najbli¿sze lata. "Firmy, które potrafi³y znale¼æ siê na rynku, maj± zamówienia nawet do koñca 2017 r., a niektórzy negocjuj± ju¿ nawet na 2018" - mówi. Zwróci³ uwagê, ¿e polskie stocznie - np. Remontowa Shipbuilding - zdobywa kontrakty nie dziêki najni¿szej oferowanej cenie, ale dziêki m.in. terminowo¶ci dostaw, jako¶ci i innowacyjno¶ci.

Poda³, ¿e w polskim sektorze stoczniowym (nowe budowy, remonty, offshore, dostawcy wyposa¿enia) pracuje ok. 32 tys. osób. Oko³o 35 tys. pracuje w sektorze przemys³u jachtowego.
-- General Skalski o zydach w UB :

niczego nie prowadzi... Ludzi, ktorzy uzywaj± slow 'antysemita',
tworza mowe nienawisci".

Za moment trzeba bêdzie zmieniæ or³a co nie jest or³em na biustonosz jak my tak we wszystkim piersi.

Data: 2015-04-02 00:57:34
Autor: Ikselka
Polski sektor stoczniowy na światowym poziomie
Dnia Wed, 01 Apr 2015 20:15:12 +0200, u2 napisa³(a):

[...]

A gdzie ty masz ten "polski sektor stoczniowy"?

--

Ikselka
na jego si³y i ¶rodki obronne, na jego dostatki, bogactwa, na wszystko, co

Data: 2015-04-02 01:00:45
Autor: Budzik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
U¿ytkownik Ikselka ikselk@gazeta.pl ...

http://epolitic.salon24.pl/637108,polski-sektor-stoczniowy-na-swiatowy
m-poziomie Polski sektor stoczniowy w minionych dwóch latach dokona³ skoku technologicznego i obecnie produkuje na najwy¿szym poziomie w skali Europy i ¶wiata - uwa¿a Jerzy Czuczman z Forum Okrêtowego. Warto¶æ sprzeda¿y sektora w 2013 r. wynios³a ok.10 mld z³.

A gdzie ty masz ten "polski sektor stoczniowy"?

Przyznam ze po przeczytaniu mysla³em ze to zart prima aprillisowy (tyle sie mówi o tym, ze stoczni juz nie ma...) ale poszuka³em odrobine i:

http://hutnictwo.wnp.pl/polski-przemysl-stoczniowy-odrodzony-w-innej-
konfiguracji-i-ksztalcie,217833_1_0_0.html

http://tiny.pl/xhctq

Zarazem o ile w latach prosperity przemys³ ten zatrudnia³ ok. 35 tys. osób, a po upadku trzech stoczni w koñcu ub. dekady (Gdañskiej, Gdyñskiej i Szczeciñskiej) zatrudnienie spad³o do 23 tys., to w 2011 roku wzros³o ju¿ do 30 tys., a w 2012 r. do 31 tys.

Data: 2015-04-02 19:23:02
Autor: Ikselka
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
Dnia Thu, 2 Apr 2015 01:00:45 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

[...]

Ja tego nie mówiê, ja mówiê, zê NIE S¡ polskie.

[...]

LOL, co mnie obchodzi, co i jak siê dzi¶ produkuje, ani ile siê ludzi w
stoczniach zatrudnia?
 Ty siê zastanów, co rozumiesz przez "polskie stocznie" - bo ¿e one istniej±
_na terenie Polski_, to jeszcze o niczym nie ¶wiadczy.
We¼ Ty, cz³owiecze, poczytaj sobie, KTO kupi³/jest_udzia³owcem tych Twoich
"polskich stoczni", to siê dowiesz, ¿e te Twoje "polskie stocznie" maj±
tyle polsko¶ci, co "polskie obozy ¶mierci" :->
http://www.bibula.com/?p=10140

Data: 2015-04-02 19:44:23
Autor: Budzik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
U¿ytkownik Ikselka ikselk@gazeta.pl ...

LOL, co mnie obchodzi, co i jak siê dzi¶ produkuje, ani ile siê ludzi w
stoczniach zatrudnia?

Skoro Ciebie nie interesuje, ile ludzi ma prace to... w³asciwie nie ma o czym gadac...

Data: 2015-04-02 15:06:34
Autor: kogutek444
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 21:44:24 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

> stoczniach zatrudnia?

Skoro Ciebie nie interesuje, ile ludzi ma prace to... w³asciwie nie ma o czym gadac...

Spytaj tych co maj± pracê czy ich interesuj± ci co jej nie maj±. Jak stoczniowców nie interesowa³o ¿e ³ódzkie w³ókniarki zosta³y kiedy¶ bez ¶rodków do ¿ycia, co spowodowa³o ¿e kiedy¶ drugie co do wielko¶ci miasto sta³o siê najbiedniejszym z du¿ych polskich miast. To ja jako ³odzianin zwalniam wszystkich z obowi±zku cieszenia siê ¿e kto¶ inny ma pracê.

Data: 2015-04-03 03:00:49
Autor: Budzik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
U¿ytkownik  kogutek444@gmail.com ...

> [...]

miasto sta³o siê najbiedniejszym z du¿ych polskich miast. To ja jako
³odzianin zwalniam wszystkich z obowi±zku cieszenia siê ¿e kto¶ inny

Ale to nie chodzi o cieszenie siê czy nie tylko o to jak zmieni³ siê przemys³ stoczniowy...
Ikselce marzy siê zeby wyglada³ jak 30 lat temu - dzi¶ pewnie dok³adaliby¶my z budzetu do kazdego statku 50% ceny... minimum...

Data: 2015-04-04 01:56:11
Autor: Ikselka
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
Dnia Fri, 3 Apr 2015 03:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

Ikselce marzy siê zeby wyglada³ jak 30 lat temu - dzi¶ pewnie dok³adaliby¶my z budzetu do kazdego statku 50% ceny... minimum...

I tak dok³adasz - wiêc nie projektuj sobie MOICH marzeñ.

Data: 2015-04-04 06:02:52
Autor: babel77
Polski sektor stoczniowy na światowym poziom ie
W dniu 2015-04-04 o 01:56, Ikselka pisze:
Dnia Fri, 3 Apr 2015 03:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

Ikselce marzy się zeby wygladał jak 30 lat temu - dziś pewnie
dokładalibyśmy z budzetu do kazdego statku 50% ceny... minimum...

I tak dokładasz - więc nie projektuj sobie MOICH marzeń.

A podasz jakieś dane na ten temat, czy tylko sobie słodko popierdujesz?

Data: 2015-04-04 06:43:47
Autor: Budzik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
U¿ytkownik babel77 babel77@o2.pl ...

Ikselce marzy siê zeby wyglada³ jak 30 lat temu - dzi¶ pewnie
dok³adaliby¶my z budzetu do kazdego statku 50% ceny... minimum...

I tak dok³adasz - wiêc nie projektuj sobie MOICH marzeñ.

A podasz jakie¶ dane na ten temat, czy tylko sobie s³odko popierdujesz?

Zaraz dojdziemy do momentu ze zamiast merytorycznej odpowiedzi pojawi sie ma³y dowcip i rozmowa sie zakonczy - ten schemat mamy juz przecwiczony...

Data: 2015-04-04 10:48:43
Autor: u2
W dniu 2015-04-04 o 08:43, Bucek pisze:
[...]

taa bucus, wlasnie taki dowcip juz zapodales:)

Data: 2015-04-04 06:43:48
Autor: Budzik
[...]

Ze co ze jak ze gdzie?

Data: 2015-04-04 12:59:59
Autor: Wiesiaczek
Polski sektor stoczniowy na światowym poziom ie
W dniu 03.04.2015 o 05:00, Budzik pisze:
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

LOL, co mnie obchodzi, co i jak siÄ™ dziÅ› produkuje, ani ile siÄ™
ludzi w stoczniach zatrudnia?

Skoro Ciebie nie interesuje, ile ludzi ma prace to... własciwie nie
ma o czym gadac...

Spytaj tych co majÄ… pracÄ™ czy ich interesujÄ… ci co jej nie majÄ…. Jak
stoczniowców nie interesowało że łódzkie włókniarki zostały kiedyś bez
środków do życia, co spowodowało że kiedyś drugie co do wielkości
miasto stało się najbiedniejszym z dużych polskich miast. To ja jako
łodzianin zwalniam wszystkich z obowiązku cieszenia się że ktoś inny
ma pracÄ™.

Ale to nie chodzi o cieszenie się czy nie tylko o to jak zmienił się
przemysł stoczniowy...
Ikselce marzy się zeby wygladał jak 30 lat temu - dziś pewnie
dokładalibyśmy z budzetu do kazdego statku 50% ceny... minimum...

To wtedy dokładaliśmy?

A z czego, jeśli można wiedzieć?

--
Wiesiaczek (dziÅ› z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-04-04 11:19:45
Autor: Budzik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
U¿ytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

[...]

To wtedy dok³adali¶my?

A z czego, je¶li mo¿na wiedzieæ?

Zam odpowiem muszê sie upewniæ: pytasz powaznie?

I zeby by³a jasnosc - odnosze sie do tego jak wyglada³by przemysl stoczniowy gdyby do dzi¶ byl panstwowy - niech kopalnie beda przyk³adem bo tutaj kwestia konkurencji wyglada w sumie do¶æ podobnie.

Data: 2015-04-04 04:36:39
Autor: szklanynocnik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
u¿ytkownik Budzik napisa³:

Zam odpowiem muszê sie upewniæ: pytasz powaznie?

Gierek dosta³ kredyt, wybudowa³ 500 zak³adów,
kredyt czê¶ciowo umorzono, czê¶ciowo sp³acono.

Owe zak³ady sprywatyzowano. Ledwo co hotel marriott gojce wybudowali za po¿yczone pieni±dze,
i go sp³acili, po kilku latach ¿yd przej±³ za udzia³em stolcmana:)

Aj, waj, tylko robiæ biznesy z gojcami:)

Data: 2015-04-04 13:53:29
Autor: Wiesiaczek
W dniu 04.04.2015 o 13:19, Budzik pisze:
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

[...]

Zam odpowiem muszę sie upewnić: pytasz powaznie?

Nie pierdol Budzik.
Nigdy nie odpowiesz, bo będziesz tu pierdział tak jak powyżej po to, żeby uniknąć sensownej odpowiedzi.
Masz okazjÄ™: opierdol mnie za formÄ™, ortografiÄ™, maniery i temat sam siÄ™ rozmyje.
A Ty zarobisz te swoje parę centów za wierszówkę i będzie git!

Data: 2015-04-04 14:00:33
Autor: Budzik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
U¿ytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

Zam odpowiem muszê sie upewniæ: pytasz powaznie?

Nie pierdol Budzik.
Nigdy nie odpowiesz, bo bêdziesz tu pierdzia³ tak jak powy¿ej po to, ¿eby unikn±æ sensownej odpowiedzi.
Masz okazjê: opierdol mnie za formê, ortografiê, maniery i temat sam siê rozmyje.

A do meritum sie nie odnios³es... szkoda.

A Ty zarobisz te swoje parê centów za wierszówkê i bêdzie git!

Powiedz jeszcze kto mi p³aci, bo muszê siê chyba upomnieæ.
Co¿ za zenuj±ca sugestia...

Data: 2015-04-04 16:23:35
Autor: Wiesiaczek
W dniu 04.04.2015 o 16:00, Budzik pisze:
[...]

A do meritum sie nie odniosłes... szkoda.

Aaa... meritum?
No więc meritum: Pytam poważnie.

A Ty zarobisz te swoje parę centów za wierszówkę i będzie git!

Powiedz jeszcze kto mi płaci, bo muszę się chyba upomnieć.
Coż za zenująca sugestia...

Faktycznie to żenujące, ale nie mam innego wytłumaczenia na pisanie takich propagandowych tekstów z zastosowaniem tak "wysublimowanej" erystyki.

Data: 2015-04-04 16:00:32
Autor: Budzik
[...]

No wiêc meritum: Pytam powa¿nie.

Meritum by³o dalej...
Ale rozumiem Twoje problemy z jego rozpoznaniem... Tak rzadko udaje ci sie cos merytorycznego napisaæ...

A Ty zarobisz te swoje parê centów za wierszówkê i bêdzie git!

Powiedz jeszcze kto mi p³aci, bo muszê siê chyba upomnieæ.
Co¿ za zenuj±ca sugestia...

Faktycznie to ¿enuj±ce, ale nie mam innego wyt³umaczenia na pisanie takich propagandowych tekstów z zastosowaniem tak "wysublimowanej"
erystyki.
Czyli kto?
Kto ka¿e mi pisac, ¿e biznes zarz±dzany przez panstwo to gówniany biznes?

Data: 2015-04-04 19:26:38
Autor: Wiesiaczek
W dniu 04.04.2015 o 18:00, Budzik pisze:
[...]

Meritum było dalej...

Ja pierdolÄ™...
Takiego pojebanego dyskutanta chyba jeszcze tu nie było :)

[...]

Kto każe mi pisac, że biznes zarządzany przez panstwo to gówniany biznes?

A chuj cie wie, kto Ci płaci?
Ja mam to wiedzieć?
Jest od pyty różnych organizacji zajmujących się propagandą, więc
nie pierdol głupot, tylko powiedz, która płaci Tobie.

Data: 2015-04-04 22:00:36
Autor: Budzik
[...]

Ja pierdolê...
Takiego pojebanego dyskutanta chyba jeszcze tu nie by³o :)

I znów ad personam zamiast merytorycznie.

[...]

A chuj cie wie, kto Ci p³aci?
Ja mam to wiedzieæ?
Jest od pyty ró¿nych organizacji zajmuj±cych siê propagand±, wiêc
nie pierdol g³upot, tylko powiedz, która p³aci Tobie.

Wczesniej pisa³es ze wiesz na ten temat co¶ wiecej niz ja.
Teraz nie wiesz... Rozdwojenie ja¼ni?

Data: 2015-04-05 07:45:47
Autor: Wiesiaczek
W dniu 05.04.2015 o 00:00, Budzik pisze:
[...]

Wczesniej pisałes ze wiesz na ten temat coś wiecej niz ja.
Teraz nie wiesz... Rozdwojenie jaźni?

Szkoda czasu na Twoje "merytoryczne" dyskusje.
PLONK!

Data: 2015-04-05 06:22:12
Autor: Budzik
Polski sektor stoczniowy na ¶wiatowym poziomie
U¿ytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

Szkoda czasu na Twoje "merytoryczne" dyskusje.
PLONK!

Przyzwyczai³em siê ¿e jak przychodzi do konkretów to rozmowa z Toba jest o dupie maryni wiec chyba trzeba powiedziec: nareszcie...

Data: 2015-04-04 16:45:50
Autor: Jacek
W dniu 2015-04-01 o 20:15, u2 pisze:
[...]

Czyli sektor stoczniowy przynosi nam 0,58% PKB.
Jesteśmy więc potęgą ;-)
Jacek

Polski sektor stoczniowy na światowym poziomie