Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Polskie drogi bez zmian

Polskie drogi bez zmian

Data: 2009-11-16 17:47:39
Autor: u2
Polskie drogi bez zmian
... za to stadionów u nas bez liku, pewnie by prmier miał gdzie pobiegać
za szmaciankÄ… :

http://www.wprost.pl/fakty/?F=82

Polskie drogi bez zmian

- Przyspieszymy budowÄ™ obwodnic i autostrad. Dobre drogi z Poznania,
Gdańska, Wrocławia, Białegostoku, Lublina do Warszawy to jest dzisiaj
prawdziwy wymiar nowoczesnego patriotyzmu. Modernizacji wymaga
infrastruktura polskich kolei – obiecywał w 2007 roku premier Tusk. I
słowa nie dotrzymał. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk to już
kolejny minister, który nie jest w stanie przełamać impasu w rozwoju
polskiej infrastruktury drogowej. W ciÄ…gu dwĂłch latach w Polsce
zakończono budowę 500 km dróg krajowych, w tym 166 km autostrad, ale
część z tych projektów została rozpoczętych jeszcze przez poprzednie
rządy. Oznacza to, że dziennie budowano w Polsce w tym czasie zaledwie…
22 metry autostrady. Do tego trzeba dodać jeszcze fakt, że w budowie i
przebudowie jest 777 km drĂłg krajowych, 317 km autostrad, 265 km drĂłg
ekspresowych i 109 km obwodnic. W sumie od 16 listopada 2007 r. do 10
listopada 2009 r. ministerstwo infrastruktury podpisało umowy na budowę
1226 kilometrĂłw drĂłg. Liczby te nie sÄ… zbyt imponujÄ…ce, ale nawet
realizacja tych zamierzeń jest poważnie zagrożona, ponieważ okazuje się,
że w przyszłorocznym budżecie na budowę dróg może zabraknąć… 25
miliardów złotych. A Cezary Grabarczyk uratował swoją posadę w rządzie
rzutem na taśmę, dosłownie w ostatniej chwili podpisując umowę
umożliwiającą dalszą budowę autostrady A2. Do tego trzeba dodać jeszcze
problemy z transportem kolejowym. Zamiast poprawy infrastruktury PKP
S.A., wobec braku perspektyw na uzyskanie od rządu dopłat do
deficytowych połączeń, usuwa z rozkładu jazdy kolejne pociągi. Z kolei
przekazane samorządom PKP Przewozy Regionalne toną w długach, a zarząd
spółki rozważa nawet postawienie jej w stan upadłości. Jednym słowem –
efektowna klapa.

Data: 2009-11-16 20:30:59
Autor: ..he®sk..
Polskie drogi bez zmian
On Mon, 16 Nov 2009 17:47:39 +0100, u2 <u_2@o2.pl> wrote:

.. za to stadionów u nas bez liku, pewnie by prmier mia? gdzie pobiega?
za szmaciank? : [...]

skoro przez 2 lata pis nie potrafil sfinalizowac przetargow to co sie dziwisz? jaroslaw mial wybudowac 3 mln mieszkan
a skonczylo sie na rejteradzie. ile to km autostrad wybudowal
jaroslaw przez 2 lata rzadow jego i braciszka? smialo...






--

 HeSk

"Nieprawdą jest, jakoby Internet był ziemią niczyją
 i terytorium darmowego opluwania innych."
* My personal opinions are just mine.(Art. 54 Konstytucji RP)

Data: 2009-11-17 06:12:20
Autor: cirrus
Polskie drogi bez zmian
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hds0bg$lq3$2nemesis.news.neostrada.pl...
.. za to stadionów u nas bez liku, pewnie by prmier miał gdzie pobiegać
za szmaciank± :
http://www.wprost.pl/fakty/?F=82
Polskie drogi bez zmian
- Przyspieszymy budowę obwodnic i autostrad. Dobre drogi z Poznania,
Gdańska, Wrocławia, Białegostoku, Lublina do Warszawy to jest dzisiaj
prawdziwy wymiar nowoczesnego patriotyzmu. Modernizacji wymaga
infrastruktura polskich kolei - obiecywał w 2007 roku premier Tusk. I
słowa nie dotrzymał. Minister infrastruktury Cezary Grabarczyk to już
kolejny minister, który nie jest w stanie przełamać impasu w rozwoju
polskiej infrastruktury drogowej. W ci±gu dwóch latach w Polsce
zakończono budowę 500 km dróg krajowych, w tym 166 km autostrad, ale
czę¶ć z tych projektów została rozpoczętych jeszcze przez poprzednie
rz±dy. Oznacza to, że dziennie budowano w Polsce w tym czasie zaledwie.
22 metry autostrady. Do tego trzeba dodać jeszcze fakt, że w budowie i
przebudowie jest 777 km dróg krajowych, 317 km autostrad, 265 km dróg
ekspresowych i 109 km obwodnic. W sumie od 16 listopada 2007 r. do 10
listopada 2009 r. ministerstwo infrastruktury podpisało umowy na budowę
1226 kilometrów dróg. Liczby te nie s± zbyt imponuj±ce, ale nawet
realizacja tych zamierzeń jest poważnie zagrożona, ponieważ okazuje się,
że w przyszłorocznym budżecie na budowę dróg może zabrakn±ć. 25
miliardów złotych. A Cezary Grabarczyk uratował swoj± posadę w rz±dzie
rzutem na ta¶mę, dosłownie w ostatniej chwili podpisuj±c umowę
umożliwiaj±c± dalsz± budowę autostrady A2. Do tego trzeba dodać jeszcze
problemy z transportem kolejowym. Zamiast poprawy infrastruktury PKP
S.A., wobec braku perspektyw na uzyskanie od rz±du dopłat do
deficytowych poł±czeń, usuwa z rozkładu jazdy kolejne poci±gi. Z kolei
przekazane samorz±dom PKP Przewozy Regionalne ton± w długach, a zarz±d
spółki rozważa nawet postawienie jej w stan upadło¶ci. Jednym słowem -
efektowna klapa.

A to to fata morgana:
# Od 16 listopada 2007 r. do 4 wrze¶nia 2009 r. podpisano umowy na budowę
1024 km dróg krajowych, w tym na 463 km autostrad oraz 561 km dróg
ekspresowych, obwodnic i dużych przebudów dróg.

Podpisano umowy na budowę 115 km autostrad w systemie tradycyjnym (m.in.
budowa autostradowej obwodnicy Wrocławia A8, A1 Piekary ¦l±skie - Maciejów,
A1 Maciejów - So¶nica i autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego A2) oraz
348 km w systemie Partnerstwa Publiczno - Prywatnego (m.in. A1 Stryków -
Pyrzowice).

W¶ród podpisanych umów na budowę dróg ekspresowych znalazły się m.in. S8 od
węzła Konotopa do węzła Prymasa Tysi±clecia w Warszawie, S7
Skarżysko-Kamienna - Występa, S74 Kielce - Cedzyna oraz S7 Olsztynek -
Nidzica, S8 przebudowa dk 72 Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka.
Podpisano również umowy na budowę obwodnic m.in. Słupska, Kędzierzyna-KoĽla,
Stargardu Szczecińskiego, Ostrowa Wielkopolskiego, Kra¶nika, Mszczonowa i
Serocka.

W tym roku podpisano 18 umów na nowe inwestycje. Wyłoniono wykonawców
autostrad: A1 Pyrzowice - Piekary ¦l±skie, A1 Piekary ¦l±skie - Maciejów, A1
Maciejów - So¶nica, A2 autostradowa obwodnica Mińska Mazowieckiego, a także
dróg ekspresowych: S-2/S-79 Puławska-Lotnisko-Marynarska, S7
Skarżysko-Kamienna-Występa, S74 Kielce - Cedzyna, S7 Olsztynek - Nidzica
(wraz z obwodnic± Olsztynka), S8 Białystok - Jeżewo, S8 przebudowa dk 72
Piotrków Trybunalski - Rawa Mazowiecka, zachodnia obwodnica Poznania w ci±gu
S11 oraz obwodnic: Kra¶nika, Kędzierzyna - KoĽle, Mszczonowa, Serocka,
Mr±gowa, Żyrardowa, Kocka i Woli Skromowskiej.  Warto¶ć tych inwestycji to
10,7 mld zł.

Drogi w budowie

Obecnie w budowie i przebudowie jest 785 km dróg krajowych. Trwaj± prace
przy budowie nowych tras, w tym 337 km autostrad, 240 km dróg ekspresowych i
122 km obwodnic. W ramach "Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2008-2012"
obecnie realizowana jest także przebudowa 86 km istniej±cej sieci.

Budowanych jest 14 odcinków autostrad (m.in. A1 Nowe Marzy - Toruń; A1 węzeł
So¶nica, A1 Bełk - ¦wierklany, A2 Nowy Tomy¶l - ¦wiecko, A2 autostradowa
obwodnica Mińska Mazowieckiego, A4 Kraków - Szarów), 21 odcinków dróg
ekspresowych (m.in. S7 Grójec - Białobrzegi, S74 Kielce - Cedzyna) oraz 16
obwodnic (m.in. Biała Podlaska, Słupsk, Gołdap, Serock, Kra¶nik, Żyrardów).

663 km dróg w budowie (z ogólnej liczby 785 km), czyli 84%, to wynik umów
podpisanych w okresie rz±dów koalicji PO-PSL.

Drogi oddane do ruchu

Od 16 listopada 2007 r. oddano do ruchu 460 km dróg krajowych, w tym 146 km
autostrad (A1 Rusocin - Nowe Marzy, A4 Zgorzelec- Krzyżowa) oraz 314 km "ekspresówek",
obwodnic i dróg po przebudowie (m.in. S7 Białobrzegi - Jedlińsk, S22
Elbl±g - Grzechotki, S11 Poznań - Kórnik , S8 Radzymin - Wyszków oraz
obwodnice: Grójca, Nowej Soli, Wyszkowa, Chojnic, Płońska oraz Lubnia).

Postępowania przetargowe

W trakcie procedury jest obecnie 49 postępowań przetargowych na budowę dróg
(12 przetargów ogłoszonych jeszcze w 2008 roku i 37 ogłoszonych w 2009
roku).

W 2009 r. ogłoszono przetargi na 690km dróg krajowych, w tym:
- 436 km autostrad,
- 151 km dróg ekspresowych
- 103 km obwodnic.

W 2009 roku ogłoszono przetargi na budowę m.in. autostrady A2 z Łodzi do
Warszawy (91 km), autostrady A1 od Torunia do Kowala (64 km), autostrady A1
Kotliska - Stryków (29,9 km), autostrady A4 z Tarnowa do węzła Dębica
Pustynia (34,4 km), A4 od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachód
(33,9 km), A4 z Jarosławia do granicy w Korczowej (46,8 km) oraz A18
Olszyna - Golnice (70 km - przebudowa jezdni południowej).

Do końca 2009 roku zostan± ogłoszone wszystkie przetargi na budowę
autostrad, planowanych do realizacji na EURO 2012.

Bież±ce utrzymanie dróg - remonty i przebudowy

W ramach remontów i przebudów dróg (poza "Programem Budowy Dróg Krajowych na
lata 2008-2012") w planie na 2009 rok znajduje się realizacja 232 zadań.
Efektem jego realizacji będzie uzyskanie na koniec 2009 roku 892 km
wyremontowanych dróg. Koszt realizacji całego planu oszacowany został na 2,3
mld zł.
Aktualne prace w zakresie remontów i przebudowy dróg (stan na 31.07.2009):
- Na 26 odcinkach o ł±cznej długo¶ci 99 km zostały zakończone prace drogowe
- Prace drogowe prowadzone s± na 151 odcinkach o ł±cznej długo¶ci 814 km.
- Z planowanych do ogłoszenia 199 postępowań przetargowych rozstrzygnięto
159. Podpisano umowy o warto¶ci 1 591 mln zł na remont lub przebudowę 790 km
dróg.
- Tocz± się postępowania przetargowe na remont lub przebudowę 18 odcinków o
ł±cznej długo¶ci 109 km.
- Pozostały do wszczęcia 22 postępowania przetargowe na remont lub
przebudowę odcinków o ł±cznej długo¶ci 110 km.

Obecnie mamy w Polsce 1292 km dróg szybkiego ruchu, w tym 817 km autostrad
oraz 475 km dróg ekspresowych. #
Ze strony:
http://tiny.pl/hq3t4

--
stevep

Polskie drogi bez zmian

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona