Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie

Data: 2019-08-24 04:29:05
Autor: japanizer
Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie
http://www.brd24.pl/technologie/nowy-raport-polskie-drogi-najbardziej-smiercionosne-w-europie/

  Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu po raz pierwszy porównała kraje UE   najdokładniejszym wskaźnikiem - liczbą ofiar wypadków na miliard kilometrów   przejechanych przez samochody. Polski wskaźnik śmiertelności okazał się   najwyższy w Europie!

Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

Data: 2019-08-24 14:59:50
Autor: ddddddddddddd
W dniu 24.08.2019 o 12:29, japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

powyższego nie czytałem, ale na takie wskaźniki może składać się kilka czynników, na szybko to:
- mniej autostrad a na autostradach jazda na zderzaku; na drogach jednopasmowych jednak wyprzedzanie jest IMO dużo bardziej śmiercionośne
- tereny zabudowane jednym budynkiem 50m od drogi ciągnące się kilometrami (dla przykładu jechałem gdzieś z wioski na północ od Opola do Opola, ok. 50km i w większości było ograniczenie do 50 bo teren zabudowany i jak się okazuje po kilkuset metrach jeden budynek gdzieś zdala od drogi stoi...) - co albo usypia, albo zmniejsza prawdopodobieństwo przepisowej jazdy
- w tv mówią że piesi mają pierwszeństwo więc łażą jak święte krowy

Mieszkam teraz w UK i nie jest dla mnie problemem w mieście jechać 50 (firma mnie nauczyła ;), choć jak władze miasta zrobili w 1/3 miasta ograniczenie do 30km/h(20mph) to i tak wszyscy jadą 50km/h (tam gdzie fotoradaru nie ma, no i pomijając firmowe samochody z gps, bo zwykle firmy nie zgadzają się na przekraczanie prędkości - niektóre mają sztywny limit, u mnie z rozmowy upominającej wywnioskowałem że o +6 i +12mph nie będą się czepiać, więc nawet dość wysokie limity mam ;). Prędkość przekracza się tu nieznacznie (na autostradzie standardem jest do +10mph bo za tyle nikt (policja, fotoradary są na +10%+2) się nie czepia, czasem ktoś przejedzie 90 czy 100mph - pewnie Polak ;-) )
Na drogach jednopasmowych prawie się nie wyprzedza - bo po co jak za chwilę będą dwa pasy...
W rejonie w którym jestem (pomijając jedno duże miasto, bo tam tylko obwodnica więc z centrum ciężko wyjechać) chyba każdy ma do autostrady max 10 minut- więc sensu wyprzedzania na jednopasmówce, gdzie ograniczenie jest do 30,40, czy 60mph za specjalnie nie ma. Szczególnie, że dom w zasięgu wzroku nie oznacza terenu zabudowanego i automatycznie znaku ograniczenia do 30mph/50kmh - nawet dość często zdarza się zwalniać poniżej ograniczenia bo 50 czy 60mph potrafią dać przez normalną wioskę.
No i do tego piesi przepuszczają samochody (dużo rzadziej wchodzą pod koła)

Lukasz

Data: 2019-08-24 08:21:50
Autor: przemek.jedrzejczak
Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie
-- Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

Debile nie ogarniają. Idę sobie 10-15 minut i 3 sytuacje:
Radiowóz puszcza babcię na pasach a ćwok z naprzeciwka jedzie.
Piesi idą po pasach zajebiście oznaczonych te nowe koło Hansa Tower jedno auto stoi nadjeżdża kolejne i hebel z ABS.
Tramwaj stoi na przystanku dobre 10 sekund nadjeżdża Volvo i hebluje.
Głupota jest niestety tragiczna.

Data: 2019-08-24 18:50:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie
Hello Japanizer,

Saturday, August 24, 2019, 1:29:05 PM, you wrote:

[...]

Wyrzucili Rosję i Ukrainę z Europy?

Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-24 22:17:25
Autor: LordBluzg(R)
Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie
porównała kraje UE

Wyrzucili Rosję i Ukrainę z Europy?

Rosja i Ukraina są w UE?
--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-08-24 19:40:09
Autor: Zenek Kapelinder
Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie
Mamy jeszcze najwyzszy na swiecie wspolczynnik smiertelnych wypadkow na drogich motorowkach wsrod dzieci milionerow.

Data: 2019-08-25 09:59:49
Autor: collie
Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie

Mamy jeszcze najwyzszy na swiecie wspolczynnik smiertelnych wypadkow na drogich motorowkach wsrod dzieci milionerow.

Ale tylko w towarzystwie młodych, wysportowanych - po AWF-ie zwykle - kelnerek,
które tymi samymi motorówkami jeżdżą szybko, ale bezpiecznie i co najwyżej
zmoczą sobie majtki w czasie jazdy. I

Data: 2019-08-28 22:42:15
Autor: J.F.
Użytkownik  japanizer napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f247e020-e996-46d6-a3ac-7fce68d62bc5@googlegroups.com...

[...]

Taaa - tylko jak ustalic ile tych mld przejechano ... dokladnie.
No - od pewnego czasu mamy dane z przegladow.

No i czy to aby na pewno jest  najlepszy wskaznik ?

Jak to szło? Jeżdżę szybko i bezpiecznie?

14 ofiar smiertelnych na miliard km ... to wieku kierowcow moze powiedziec ze jezdzi bezpiecznie, bo oni nawet miliona nie przejada.

J.

Polskie drogi najbardziej śmiercionośne w Europie