Polskie firmy są zdrowe i gotowe na kryzys

Data: 2011-10-20 12:02:40
Autor: T.
Polskie firmy są zdrowe i gotowe na kryzys

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e9fe203$0$2184$65785112news.neostrada.pl...
Spadły zaległości wobec pracowników. Tak dobrze nie było od 10 lat.

Polskie przedsiębiorstwa mają dużo gotówki, pensje wypłacają na czas, w dodatku rośnie ich produkcja i osiągają rekordowe zyski.

Ekonomistów zaskoczyła dynamika wrześniowej produkcji - zamiast o 5, jak prognozowali, urosła w ciągu miesiąca o niemal 8 proc. Na tym nie koniec dobrych wieści. W pierwszych trzech kwartałach 2011 r. zaledwie 23,8 proc. skontrolowanych przez inspekcję firm zalegało z wypłatą pensji - wynika z danych Państwowej Inspekcji Pracy, do których dotarł "DGP". To najmniej od 10 lat. Zdecydowanie, bo aż o 29 proc. zmniejszyła się też kwota niewypłaconych pensji: ze 144 mln zł w zeszłym do 102 mln zł w tym roku. - Kondycja większości firm jest dobra - kwituje prof. Elżbieta Kryńska z Uniwersytetu Łódzkiego.

Tę tezę potwierdzają też dane GUS. W I półroczu 2011 r. średnie i duże przedsiębiorstwa zarobiły na czysto 56,2 mld zł - o ponad jedną trzecią więcej niż przed rokiem i gromadzą na kontach ogromne kwoty. W końcu września ich depozyty wyniosły 180,6 mld zł - wynika z danych NBP. A liczba firm pod kreską, funkcjonujących w przemyśle, które zatrudniają ponad 49 pracowników, zmniejszyła się o 200 - do 2138.
więcej:
http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/362480,polskie-firmy-sa-zdrowe-i-gotowe-na-kryzys.html

Pole dla pesymistów i przekonanych. Poznęcajcie się nad tym artykułem, macie okazję!

--

Wzrosły też ceny w produkcji - wczoraj o tym pisali. Produkcja pewnie za chwilę zastopuje, bo wzrosły ceny. A paliwo wręcz drastycznie (wzrosty o 5-8% w ciągu tygodnia).
Firmy mają gotówkę, bo nie wydają pieniędzy przy takich cenach zaopatrzeniowych.

Data: 2011-10-20 12:47:57
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "T." <kuki543@interia.pl> napisał w wiadomości news:4e9ff233$0$5798$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Wiedziałem, że pesymiści się odezwą.
Optymista powiedziałby, że już po 19 dniach dostał wynagrodzenie.

Data: 2011-10-20 13:33:17
Autor: T.

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4e9ffc60$0$2200$65785112news.neostrada.pl...

[...]

:-)
T.

Polskie firmy są zdrowe i gotowe na kryzys