Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"

Data: 2014-08-09 11:36:19
Autor: A. Filip
Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"
http://news.google.com/news/story?ncl=dKhuhdieaUpT-4MfhaZ6lpY3Pth3M&ned=pl_pl&topic=h

http://www.tvn24.pl/polskie-jablka-wolnosci-do-usa-nie-wjada-ambasada-probuje-to-zmienic,457600,s.html
Amerykańskie prawo jest ostre jeśli chodzi o ochronę rodzimego rynku rolnego i
eksport owoców z Polski do USA jest bardzo trudny. Uzyskanie odpowiednich
pozwoleń to duże wyzwanie.

Czyli to są jabłka (po)wolności? :-) Oczywiście piętnuje polskie jabłka za szarganie dobrego imienia USA! ;-)

--
A. Filip  -- Talibowie W KLEWKACH nie byli! :-)
Nigdy nie jest trudne to, w czym siÄ™ ćwiczymy.  (PrzysÅ‚owie hinduskie)

Data: 2014-08-09 17:14:02
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:anfi+0zrvhlgjhf-e896@xl.wp.pl...
[...]

Co wam z tymi jabłkami odbiło? Putin nie chce polskich antonówek i co, gospodarka polska się zawali?

MW

Data: 2014-08-09 09:11:06
Autor: szklanynocnik
Polskie "jab³ka wolno¶ci" je¶li wjad± do USA to "nie szybko"
u¿ytkownik MarkWoydak napisa³:

Co wam z tymi jab³kami odbi³o? Putin nie chce polskich antonówek i co, gospodarka polska siê zawali?

MW

A jak za Kaczoka ruscy dali bana na miesko to inaczej gadales, widac dobrze wiesz czego sie trzymac:)

Data: 2014-08-10 10:25:47
Autor: MarkWoydak
Polskie "jab³ka wolno¶ci" je¶li wjad± do USA to "nie szybko"

U¿ytkownik <szklanynocnik@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

Nie przyypominam sobie bym za czasów Kaczyñskich udziela³ sie na tym
szacownym forum.

MW

Data: 2014-08-09 17:30:25
Autor: Ghost
Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"

Użytkownik "MarkWoydak"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ls5e5j$vvv$4@news.albasani.net...

TVN mówi, ze zawali, to zawali.

Data: 2014-08-09 18:00:06
Autor: rewers
Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"
W dniu 09.08.2014 o 17:30, Ghost pisze:

TVN mówi, ze zawali, to zawali.

Ty nie jesteÅ› normalny, prawda!?

Data: 2014-08-10 15:31:40
Autor: rAzor
Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"
Dnia 2014-08-09 18:00, Użytkownik - rewers  napisaÅ‚::
W dniu 09.08.2014 o 17:30, Ghost pisze:

TVN mówi, ze zawali, to zawali.

Ty nie jesteÅ› normalny, prawda!?

To zależy jaką dawkę elektrowstrząsów dostanie.

Data: 2014-08-10 15:30:42
Autor: rAzor
Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"
Dnia 2014-08-09 17:30, Użytkownik - Ghost  napisaÅ‚::
TVN mówi, ze zawali, to zawali.

PLASK! :-)

Data: 2014-08-10 17:08:34
Autor: Ghost
Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"

Użytkownik "rAzor"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:ls7s63$n8u$1@node2.news.atman.pl...

Data: 2014-08-09 17:37:33
Autor: A. Filip
"MarkWoydak" <mark.woydak@forest.gmx.de> pisze:
[...]

gospodarka polska siÄ™ zawali?

MW

Jak Polska była pierwszym na świecie eksporterem jabłek (większym niż Chiny) a
ponad połowa eksportu (56%) szła do Rosji to robisz sam z siebie pokazowego
idiotę sugerując że cała gospodarka tego nie poczuje albo że się szybko
znajdzie zastępcze rynki zbytu bez dopłat.

Więc pokaż że wiesz z grubsza o czym mówisz a nie tylko że masz sadowników w
Polsce bardzo głęboko w dupie u Afroamerykanina.

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Polska-wyprzedzila-Chiny-w-eksporcie-jablek-3099667.html
Największymi odbiorcami polskich jabłek są: Rosja, do której w ostatnim sezonie
wyeksportowaliśmy 677 tys. ton o wartości 256 mln euro (56 proc. całego
eksportu jabłek), Białoruś - 145 tys. ton o wartości 45,5 mln euro,

https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_kraj%C3%B3w_najwi%C4%99kszych_producent%C3%B3w_jab%C5%82ek

--
A. Filip
W Narodzenie Panny Marii (8 XI) pogodnie, będzie tak cztery tygodnie.

Data: 2014-08-09 18:24:45
Autor: mkarwan

Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:anfi+ag0qtjg2ff-e896@xl.wp.pl...
Więc pokaż że wiesz z grubsza o czym mówisz a nie tylko że masz sadowników w
Polsce bardzo głęboko w dupie u Afroamerykanina.

Czemu nie piszesz u Murzyna albo czarnoskórego?
W elementarzu przed alty był wierszyk Tuwima (Żyda) "Murzynek bambo".
Teraz już ten wiersz jest rasistowski?

Data: 2014-08-09 19:59:38
Autor: Titus Atomicus
Polskie "jab³ka wolno¶ci" je¶li wja d± do USA to "nie szybko"
In article <ls5i0g$hk$1@usenet.news.interia.pl>,
 "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> wrote:

U¿ytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:anfi+ag0qtjg2ff-e896@xl.wp.pl...
> Wiêc poka¿ ¿e wiesz z grubsza o czym mówisz a nie tylko ¿e masz sadowników > w
> Polsce bardzo g³êboko w dupie u Afroamerykanina.

Czemu nie piszesz u Murzyna albo czarnoskórego?
A Afroamerykanin jest zabroniony?
Przez kogo?

W elementarzu przed alty by³ wierszyk Tuwima (¯yda) "Murzynek bambo".
Teraz ju¿ ten wiersz jest rasistowski?
Cymbal!
--
TA

Data: 2014-08-09 20:21:50
Autor: abc
Polskie "jab³ka wolno¶ci" je¶li wjad± do USA to "nie szybko"
W elementarzu przed laty by³ wierszyk Tuwima (¯yda) "Murzynek bambo".
Teraz ju¿ ten wiersz jest rasistowski?

Cymbal!

Kto cymba³?  Tuwim? Bambo? Czy ty?

--
Nie da siê oddzieliæ polityki od religii. Nie da siê w cz³owieku oddzieliæ
katolika od obywatela. Rozdzia³ pañstwa od Ko¶cio³a jest sztuczny.

Data: 2014-08-09 21:25:18
Autor: A. Filip
> [...]

A Afroamerykanin jest zabroniony?
Przez kogo?

W elementarzu przed alty był wierszyk Tuwima (Żyda) "Murzynek bambo".

Ale Tuwim cymbał czy Bambo cymbał? ;-)

--
A. Filip
Staw czoÅ‚a potworowi, a jego potÄ™ga zniknie.  (PrzysÅ‚owie chiÅ„skie)

Data: 2014-08-09 21:42:15
Autor: Titus Atomicus
In article <anfi+9b70cjinef-e896@xl.wp.pl>, "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> wrote:

> A Afroamerykanin jest zabroniony?
> Przez kogo?

Ale Tuwim cymba³ czy Bambo cymba³? ;-)
Pietno za niedomyslnosc.
I powtorny Plonk (kiedy cie juz filtrowalem)  za hipkryzje i wspieranie debilzmu mkarwana.
--
TA

Data: 2014-08-09 21:47:39
Autor: A. Filip
> [...]

Pietno za niedomyslnosc.
I powtorny Plonk (kiedy cie juz filtrowalem)  za hipkryzje i wspieranie debilzmu mkarwana.

A jaki ja mam mieć interes żeby się domyślać na twoja korzyść? :-)

--
A. Filip
Kiedy bijesz, sprawiaj ból; kiedy dajesz, nasyć.  (PrzysÅ‚owie arabskie)

Data: 2014-08-09 21:23:05
Autor: A. Filip
"mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Jeśli nie łapiesz dlaczego mogę tak pisać w tym wątku to bardzo przepraszam ale
na publiczną łopatologię się już nie odważę :-)

--
A. Filip
Nie miaÅ‚a baba kÅ‚opotu, kupiÅ‚a sobie prosiÄ™.  (PrzysÅ‚owie polskie)

Data: 2014-08-09 21:40:48
Autor: Titus Atomicus
In article <anfi+y3a0okeyif-e896@xl.wp.pl>, "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> wrote:

> [...]
> Teraz ju¿ ten wiersz jest rasistowski? Je¶li nie ³apiesz dlaczego mogê tak pisaæ w tym w±tku to bardzo przepraszam ale
na publiczn± ³opatologiê siê ju¿ nie odwa¿ê :-)

Moim zdaniem chodzilo o zartobliwa ironie.
Ale pietno za nienazwanie mkarwana debilem.
--
TA

Data: 2014-08-10 16:09:14
Autor: mkarwan
Użytkownik "A. Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:anfi+y3a0okeyif-e896@xl.wp.pl...
[...]

Chciałem tylko zwrócić uwagę na fakt, że ci którzy wmawiają nam potrzebę tzw. poprawności politycznej osiągają swój cel co widać na przykładzie użytego przez ciebie sformułowania.
Gdzieś tam w zakamarkach naszego mózgu powstaje zapis a co się będę narażał jeśli się do mnie przyp...
Miast ich olać i robić swoje, bo przecież to swoje to nasze poprawne, a nie ich poprawne.

Data: 2014-08-10 10:28:02
Autor: MarkWoydak

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

Jeleni szukasz prowokatorze?

MW

Data: 2014-08-10 10:27:59
Autor: MarkWoydak
[...]

Nie sugeruję że jesteś idiotą i chyba rozumiesz, że cienka to gospodarka
skoro kilka ton jabłek nie zjedzonych przez Rosjan spowoduje niewyobrażalne
straty w gospodarce. To jęczenie polskich "rolników" to nic innego jak wyciagnięcie
olejnych pieniędzy od społeczeństwa. Będąc w Polse widziałem na wsi setki
jabłek gnijących pod drzewami. Zapewne zgniło ich więcej niż wyekspoortowano
do Rosji. Po prostu polskiemu chłopu się nic nie opłaci a jedynie potrafi
żebrać o rekompensaty.

MW

Data: 2014-08-10 14:24:30
Autor: Mario
W dniu 2014-08-10 10:27, MarkWoydak pisze:
[...]

Zdaje się, że zatrzymali też transporty mięsa drobiowego. Wcześniej była wieprzowina. Pewnie wkrótce będzie tego więcej.

  To jÄ™czenie polskich "rolników" to nic innego jak
[...]

Jakoś im się opłacało oddawać do skupu te jabłka, które jechały do Rosji. A szum zaczął robić Sawicki, bo PSL musi się wykazać, że walczy o rolników. Inaczej zniknie ze sceny politycznej.

MD

Data: 2014-08-10 16:12:07
Autor: MarkWoydak
Użytkownik "Mario" <mariuszd@w.pl> napisał w wiadomości news:ls7pck$5qi$1mx1.internetia.pl...
[...]

Wychodzi na to, że tylko Rosja kupuje od nas nasze nadwyżki rolne. Hołubiona przez nas UE czy USA ma w nosie polską nadprodukcję.

O tym właśnie mówię.

MW

Data: 2014-08-10 22:17:21
Autor: Mario
W dniu 2014-08-10 16:12, MarkWoydak pisze:
[...]

A co, mają skupować nadwyżki? Masz kapitalizm to sobie szukaj klientów na swój towar. Z tego co wiadomo sporo towarów spożywczych sprzedaje się do Czech. Mimo prowadzonej tam kampanii przeciwko polskim towarom.
Z grubsza jest tak że w każdym kraju UE jest nadprodukcja żywności, więc próbuje się ją opychać w krajach w których produkcja rolna jest za mała. Nam najbliżej jest do Rosji, więc nic dziwnego, że w porównaniu do innych krajów UE mamy (mieliśmy) duży eksport produkcji rolnej na tamten rynek.

[...]

No właśnie, to jest przymiarka do kampanii wyborczej, a nie obawy, że nas Rosja powaliła na kolana.

MD

Polskie "jabłka wolności" jeśli wjadą do USA to "nie szybko"