Polskie prawo

Data: 2014-05-28 16:45:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

  Zgadza się imię i nazwisko, ale adres i PESEL już nie.
  To jednak nie przeszkodziło komornikowi zażądać od
  Roberta Czai z Radomska spłaty aż 420 tys. złotych.
  Problem w tym, że pan Robert nie jest zadłużony.
  - Wysłaliśmy wezwanie też na 7 innych adresów,
  tak sprawdzamy, która osoba jest faktycznie
  dłużnikiem - wyjaśnia komornik w rozmowie
  z mieszkańcem Radomska. Przed naszą kamerą
  komornicy nie mieli sobie nic do zarzucenia.

  http://www.tvn24.pl/lodz,69/komornik-wezwal-go-do-zaplaty-420-tys-zl-chociaz-nie-ma-dlugow-to-taka-weryfikacja,432808.html

  "Ostateczne wezwanie" do zapłaty 420 tys. zł przyszło
  w poniedziałek do Radomska, mimo że w piśmie jest
  informacja, że dłużnik mieszka w Przedborzu.

Data: 2014-05-28 19:21:39
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lm4t2k$3cl$1node2.news.atman.pl...

[...]

Aż się dziwię, ze nikt nie wpadł na pomysł wszczęcia przeciwko komornikowi postępowania karnego przekroczenia uprawnień poprzez wszczęcia egzekucji przeciwko osobie, któa nie jest dłużnikiem.

Data: 2014-05-28 21:50:48
Autor: niko
Polskie prawo
On 28.05.2014 19:21, Robert Tomasik wrote:,,,

> Aż się dziwię, ze nikt nie wpadł na pomysł wszczęcia przeciwko komornikowi
> postępowania karnego przekroczenia uprawnień poprzez wszczęcia egzekucji
> przeciwko osobie, któa nie jest dłużnikiem.

Jak również GIODO, za ujawnienie danych osobowych osobie nieuprawnionej. Ten powinien sprawdzić ich Politykę Bezpieczeństwa i Instrukcję ;]

Ale pewnie zwolnieni są...

Data: 2014-05-28 22:06:46
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "niko" <ketjow@blackue.net> napisał w wiadomości news:53863e25$0$2241$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
Jak również GIODO, za ujawnienie danych osobowych osobie nieuprawnionej. Ten powinien sprawdzić ich Politykę Bezpieczeństwa i Instrukcję ;]

Komu niby ujawni te dane i jakie dane?

Data: 2014-05-29 00:28:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 53864262$0$2163$65785112@news.neostrada.pl

Robert Tomasik> Aż się dziwię, ze nikt nie wpadł na pomysł wszczęcia przeciwko
Robert Tomasik> komornikowi postępowania karnego przekroczenia uprawnień poprzez
Robert Tomasik> wszczęcia egzekucji przeciwko osobie, któa nie jest dłużnikiem.

niko> Jak również GIODO, za ujawnienie danych osobowych osobie nieuprawnionej.
niko> Ten powinien sprawdzić ich Politykę Bezpieczeństwa i Instrukcję ;]
niko> Ale pewnie zwolnieni są...

Robert Tomasik> Komu niby ujawni te dane i jakie dane?

Nam wszystkim -- wiemy, że w Radomsku mieszka człowiek o danym
nazwisku i imieniu. A ten człowiek zna imię, nazwisko, adres
i Pesel rzeczywistego dłużnika. :) (być może dłużnika, bo kto
by teraz uwierzył takiemu komornikowi?) My znamy imię, nazwisko
i adres dłużnika. Brakuje nam Peselu -- aby w jego imieniu
zaciągnąć kredyt. ;)

IMO komornicy mogliby wysyłać wszelkie informacje, łącznie
z kserem dowodu osobistego. Mogliby też (profilaktycznie
oczywiście) obciążać konta wszystkich ludzi, którzy mają
jakieś konta bankowe. ;) (JKaczyńskiemu by ze mogli zająć)

Data: 2014-05-29 01:49:36
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lm5nv2$us8$2node2.news.atman.pl...

[...]

Jeśli znasz sposób na zaciągnięcie długu na przypadkowe dane, to po co Ci prawdziwe dane?

Data: 2014-05-29 02:38:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 538676db$0$2225$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie znam. Nie jestem wszak prawnikiem. ;)

Data: 2014-05-29 07:13:18
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lm609d$6o5$1node2.news.atman.pl...

[...]

No to na czym - Twoim zdaniem - polega problem?

Data: 2014-05-29 08:50:28
Autor: niko
Polskie prawo
On 29.05.2014 07:13, Robert Tomasik wrote:

No to na czym - Twoim zdaniem - polega problem?

Osoba nieuprawniona do otrzymania danych -- osoba z art/rep. otrzymała dane wrażliwe dotyczące innej osoby tj. dane o jego zadłużeniu.

Co może skutkować tym, że ta osoba może mieć problem czy to z zaciągnięciem kredytu u osób/inst. które nie weryfikują długu.
Zatrudniłbyś osobę z takim długiem?

Myślę, że ujawnienie takich informacji może dać wiele negatywnych skutków, zaczynając od stygmatyzacji w społeczeństwie.

Pozdrawiam
niko

Data: 2014-05-29 16:37:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"niko" 5386d8c2$0$2246$65785112@news.neostrada.pl

Myślę, że ujawnienie takich informacji może dać wiele
negatywnych skutków, zaczynając od stygmatyzacji
w społeczeństwie.

Nawet ,,ujawnienie'' nieprawdziwych, ale wyglądających
wiarygodnie, informacji o przeterminowanym zadłużeniu
(wskazującym na nieudolność życiową lub na niesumienność)
może doprowadzić do takiej stygmatyzacji, której efektem
jest (czy choćby może być) miłosierne usunięcie takiej
osoby na margines życia -- czy nawet poza ten margines.

Ponadto ,,na pochyłe drzewo kozy skaczą'', toteż takiej
osobie bliźni chętnie dorzucają różne przewinienia
rzekome i rzeczywiste.

Niejedna osoba o słabej konstrukcji psychicznej potrafi
nawet targnąć się na swe doczesne ;) życie samodzielnie
w efekcie rozgłaszania takich wieści (o straszliwym
i przeterminowanym zadłużeniu) bez względu na to, czy
są to wieści prawdziwe, czy nie.

Nie bez powodu banki zobowiązane są do zachowania
tajemnicy bankowej, że tak to w skrócie nazwę.

-=-

IMO działalność takich kancelarii komorniczych to
milowy krok w kierunku bezprawia i komunistycznej
anarchii, w której nie ma prawdy, Boga, cywilizacji,
a nawet życia w ogóle.

-=-

A do ,,światowców'' -- sądy nakazały Googlom usuwanie
informacji na żądanie osób, których te informacje dotyczą.

             Trybunał Sprawiedliwości UE wydał oczekiwany wyrok
             w hiszpańskiej sprawie przeciw Google'owi. Trybunał
             ważył dwie wartości: prawo do prywatności i prawo do
             informacji. Rozstrzygnął salomonowo - w myśl unijnej
             dyrektywy o ochronie danych osobowych ochrona prywatności
             ma pierwszeństwo przed prawem internautów do informacji.
             Ale tylko wtedy, jeśli informacja, o której "zapomnienie",
             czyli usunięcie z wyszukiwarki internetowej, zabiegamy,
             dotyczy spraw szczególnie wrażliwych dla prywatności
             lub dobrego imienia. Osoby publiczne są chronione
             znacznie mniej.

     http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105226,15955889,Google_ma_usuwac_na_zadanie.html

-=-

O tym, do czego dąży ww. stygmatyzacja świadczy chociażby moje
życie -- zupełnie zrujnowane działaniami tych osób, które mnie
,,naznaczały'' stygmatami, pozbawiając mnie prawa do życia. :)

-=-

Do czego może posłużyć Pesel, adres, imię i nazwisko?
Zapewne dla wielu ,,specjalistów'' to ważne informacje.
Niektórzy spece potrafią okraść nawet ,,na wnuczka'',
gdzie niewiele potrzeba informacji.

Jest wiele ,,zamków'', które można otwierać kluczami lub
wytrychami. Pesel, nazwisko, wiek (w peselu chociażby)
to jedne z tych informacji, które służą weryfikacji.

-=-

To, że ja nie potrafię zaciągnąć kredytu w czyimś imieniu,
nie oznacza tego, że nikt nie potrafi tego dokonać.

Data: 2014-05-29 22:39:52
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "niko" <ketjow@blackue.net> napisał w wiadomości news:5386d8c2$0$2246$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zacznijmy od tego, że to są niewiarygodne w ogóle dane.

Data: 2014-05-30 01:03:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 53879be3$0$2230$65785112@news.neostrada.pl

Osoba nieuprawniona do otrzymania danych -- osoba z art/rep. otrzymała dane wrażliwe dotyczące innej osoby tj. dane o jego zadłużeniu.

Zacznijmy od tego, że to są niewiarygodne w ogóle dane.

Raczej wiarygodne.

Data: 2014-05-30 01:40:52
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lm8ed5$d1e$2node1.news.atman.pl...

[...]

Jeśli facet wysyła na chybił / trafił do 10 osób żądanie zapłaty wiedząc, że tylko jedna jest winna, to jak łatwo policzyć szanse na to, że osoba, która dostała wezwanie jest dłużnikiem wynoszą 10% :-)

Data: 2014-05-30 02:46:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 5387c61f$0$2372$65785112@news.neostrada.pl

Jeśli facet wysyła na chybił / trafił do 10 osób żądanie zapłaty wiedząc, że tylko jedna jest winna, to jak łatwo policzyć szanse na to, że osoba, która dostała wezwanie jest dłużnikiem wynoszą 10% :-)

Nie wysyła na chybił / trafił -- wysyła do tych,
którzy mają to imię i to nazwisko, podając pesel
oraz adres dłużnika.

Data: 2014-05-30 07:07:21
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lm8kco$j6r$1node1.news.atman.pl...

[...]

To chybił / trafił właśnie. Ciekawe, skąd te adresy zresztą wziął.

Data: 2014-05-31 01:42:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 538812a5$0$2234$65785112@news.neostrada.pl

To chybił / trafił właśnie. Ciekawe, skąd te adresy zresztą wziął.

Jak pojąłem -- każdemu wysłał poprawne dane (Pesel i adres
oraz (oczywiście?) nazwisko wraz z imieniem) dłużnika.

Data: 2014-05-31 17:36:12
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lmb512$6r5$1node1.news.atman.pl...

[...]

Nie, no to by nie miało już sensu, bo stanowiłoby przestępstwo z ustawy o ochronie danych osobowych.

Data: 2014-06-01 17:58:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 5389f80a$0$2367$65785112@news.neostrada.pl

Jak pojąłem -- każdemu wysłał poprawne dane (Pesel i adres
oraz (oczywiście?) nazwisko wraz z imieniem) dłużnika.

Nie, no to by nie miało już sensu, bo stanowiłoby przestępstwo z ustawy o ochronie danych osobowych.

Proponuję Ci kupno globusu i ponowne odkrycie Ameryki. ;)

   http://www.tvn24.pl/lodz,69/komornik-wezwal-go-do-zaplaty-420-tys-zl-chociaz-nie-ma-dlugow-to-taka-weryfikacja,432808.html

          Dopiero kiedy minęło pierwsze zdenerwowanie, pan
          Robert odkrył, że w piśmie nie zgadza się niemal
          nic (poza imieniem i nazwiskiem). Ścigany przez
          komornika mężczyzna ma bowiem inny PESEL i adres.

Jak myślisz -- skąd pan Robert dowiedzial się, że nie zgadza sie pesel i adres?

          **w piśmie nie zgadza się niemal nic**

Co więcej -- w filmie jest mowa o tym, że w piśmie jest poprawny pesel.

    00 minuta i 22 sekunda filmu
    02 minuta i 15 sekunda filmu

Data: 2014-06-01 18:10:26
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lmfimc$o1f$1node1.news.atman.pl...

[...]

To po co wysyłał - Twoim zdaniem - na inny adres? Bo moim zdaniem ta wersja dziennikarza nie klei się i tyle.

Data: 2014-06-01 19:11:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 538b513b$0$2232$65785112@news.neostrada.pl

To po co wysyłał - Twoim zdaniem - na inny adres?

Bo było mu obojętne to, kto spłaci.

Bo moim zdaniem ta wersja dziennikarza nie klei się i tyle.

Twoja obrona bezprawia (; uprawianego ;)
przez prawnika (komornika) nie klei się.

Natomiast przekaz dziennikarski jest spójny.

Jeśli znasz ,,kulisy'' tej sprawy i wiesz, że dziennikarz
kłamie -- powołaj się otwarcie na źródło tych wieści. Na
razie zakładasz, że komornik jest święty z definicji
a dziennikarz pisze zawsze nieprawdę.

Artykuł mówi wyraźnie i kilkakrotnie to samo -- komornik
ujawnił poprawne dane (pesel i adres) nieupoważnionym osobom.
Ponadto ujawnił nieupoważnionym osobom fakt zadłużenia dłużnika.

-=-

Fajnie by było, gdyby dłużnik zażądał od komornika
odszkodowania, którym  by spłacił wiadomy dług. :)

Data: 2014-06-01 21:55:49
Autor: Robert Tomasik
Polskie prawo
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał w wiadomości news:lmfms2$skl$1node1.news.atman.pl...

To po co wysyłał - Twoim zdaniem - na inny adres?
Bo było mu obojętne to, kto spłaci.

A Ty na miejscu komornika liczyłbyś, że osoba nie majaca nic wspólnego z długiem go spłaci? Przecież to na paranoję zakrawa.

Bo moim zdaniem ta wersja dziennikarza nie klei się i tyle.

Twoja obrona bezprawia (; uprawianego ;)
przez prawnika (komornika) nie klei się.

Ja niczego nie bronię. Po prostu iele razy miałemokazję bezpośrednio i aktywnie brać udział w zdarzeniach, które później były opisywane przez dziennikarzy zupełnie absurdalnie. W niektóych wypadkach mam podstawy, by sądzić, że to było celowe działanie.

Natomiast przekaz dziennikarski jest spójny.

No włąśnie dla mnie nie. Tylko idiota liczyłby na to, że osoba nie będąca dłużnikiem spłąci taki dług. Ja sądzę - ale to mój domysł - że on nie znał parwidlowego adresu, więc wysłał do wszystkich osób o takich personaliach licząc na to, że trafi a pozostali "wyeliminują" się odpisując, że nie onich chodzi.

Jeśli znasz ,,kulisy'' tej sprawy i wiesz, że dziennikarz
kłamie -- powołaj się otwarcie na źródło tych wieści. Na
razie zakładasz, że komornik jest święty z definicji
a dziennikarz pisze zawsze nieprawdę.

Nie. Gdybym znał, pod zadnym pozoremnie poważyłbym się na newsach otym pisać :-) Taka specyfika :-)

Artykuł mówi wyraźnie i kilkakrotnie to samo -- komornik
ujawnił poprawne dane (pesel i adres) nieupoważnionym osobom.
Ponadto ujawnił nieupoważnionym osobom fakt zadłużenia dłużnika.

Moim zdaniem wygląda to na absurdalny brak profesjonalizmu.

Data: 2014-06-02 01:04:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Polskie prawo

"Robert Tomasik" 538b8610$0$2374$65785112@news.neostrada.pl

Moim zdaniem wygląda to na absurdalny brak profesjonalizmu.

Wg mnie to dobrze obrazuje stan polskiego prawa.

Miałem sporo do czynienia z komornikami -- komornikom
nie udało się ściągnięcie ani jednego długu z moich
dłużników. Pisałem skargi do prezesa -- bezskutecznie.
Zostałem postawiony przed sąd w związku z naruszeniem
prawa przez komornika, któremu rzekomo nakazałem takie
naruszenie -- sprawa zakończyła się na pierwszej
rozprawie, bo (oczywiście?) nie było dowodu mojej winy...

-=-

Wracając do artykułu -- IMO komornik zna adres,
ale nie jest jego pewien. To samo dotyczy peselu.
W tej sytuacji śle wszędzie, aby pogonić dłużnika
wieścią o rosnących odsetkach oraz informacją typu:

 -- mnie nie rusza ukrywanie się pod innym adresem
    czy peselem; znajdę cię (dłużniku) choćby w piekle.

Czyli -- nie ze mną te numery, Bruner!

-=-

Co zaś tyczy się prasy i dziennikarzy -- dziennikarze obecnie w Polsce
są bardzo skuteczni w rozwiązywaniu problemów międzyludzkich. Pomijając
sprawy pijanych rowerzystów, IMO głownie prasa (czy TV bądź środki
masowego przekazu w ogóle) są skuteczne w rozwiązywaniu tych problemów,
gdyż sądy potrafią rozwiązywać problemy nie w ciągu kilku lat, ale
w ciągu wielu dziesięcioleci, jak miała to miejsce w sprawie wiadomego
generała, którego niedawno pochowano z honorami, choć ,,zasługi'' tegoż
raczej oferowały mu dożywocie lub nawet karę śmierci. (mam na myśli
lata powojenne i masakrę robotników w 1970 roku oraz stan wojenny)

Innym przykładem bezradności polskiego prawa jest ksiądz-zabójca,
którego ani biskup nie ukarał, ani prokurator, a którego udało się
ukarać dopiero dzięki telewizji -- chyba TVN.

Kolejnym jest dyrektor (chyba salezjanin) kościelnego gimnazjum,
któremu uczniowie zlizywały śmietanę z kolan i ud. Prokuratura nie
dopatrzyła się śladów przestępstwa. Dopiero przełożeni Kościoła,
po ,,brutalnym ataku na Kościół'' uznali winę swego podopiecznego.

-=-

Znam też opisy wojen ludzi przeciwko piramidzie finansowej jaką jest
obecnie ZUS. Przykład -- mężczyzna nie może żyć bez butli tlenowej,
ale ZUS uznaje go zdolnego do pracy -- dopiero dziennikarze zmieniają
ów werdykt. Inny przykład to obarczenie/obciążenie człowieka od wielu
lat częściowo sparaliżowanego (,,siedzącego'' na wózku inwalidzkim)
ogromnymi pieniędzmi... **Chyba** chodziło o to, że niepełnosprawny
pobierał jakieś świadczenie nie z tego ,,paragrafu'', z którego miał
prawo pobierania -- kwotę świadczenia po latach mu uznano, gdyż była
ona równa tej z ,,paragrafu'' poprawnego, ale za ,,nieuzasadnione''
pobieranie kazano człowiekowi zapłacić odsetki na rzecz ZUS. Piszę
**chyba**, bo w TV tłumaczyła to bardzo mętnie przedstawicielka ZUS.
Dodała ona także, iż w wyniku interwencji TV odsetki zostaną umorzone,
ale niepełnosprawny powinien zdawać sobie sprawę z tego, że ZUS
wyświadcza mu łaskę tym umorzeniem. Jeśli coś plączę -- to raczej
efekt wyjaśnień składanych przez tę pracowniczkę ZUS.

Moja qzynka była dziennikarką -- masa spraw ruszyła dopiero
po interwencjach prasowych. :)

-=-

IMO przekaz jest jasny -- komornik wysłał 7 nieuprawnionym osobom
informację zawierającą poprawny pesel dłużnika, jego adres oraz
informację o jego zadłużeniu.

IMO dłużnik (jako poszkodowany) może skutecznie domagać się
od komornika zadośćuczynienia.

Polskie prawo