Polskie uczelnie w rankingu QS World University

Data: 2016-09-11 00:21:35
Autor: u2
Polskie uczelnie w rankingu QS World University
http://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news,411077,szesc-polskich-uczelni-w-rankingu-qs-world-university.html

  Sześć polskich uczelni znalazło się w tegorocznej edycji rankingu QS World University Ranking. Pierwsze trzy miejsca zajęły uczelnie ze Stanów Zjednoczonych. Wygrał słynny Massachusetts Institute of Technology. Spośród polskich uczelni najlepszą pozycję 366. zajął Uniwersytet Warszawski.

Ranking przeprowadzany jest od 2004 roku przez organizację Quacquarelli Symonds, zajmującą się problematyką nauczania na poziomie wyższym. Najważniejszym celem rankingu jest umożliwienie kandydatom na studia racjonalnego wyboru uczelni oraz popularyzacja idei studiowania poza krajem ojczystym. Zestawienie obejmuje 4 proc. najlepszych szkół wyższych na świecie, w tym tylko sześć uczelni w Polsce.

Pierwsze trzy miejsca w rankingu zajęły uczelnie amerykańskie: Massachusetts Institute of Technology (MIT), Stanford University oraz Harvard University. Miejsce czwarte zajął brytyjski University of Cambridge, a piąte California Institute of Technology (Caltech). W pierwszej dziesiątce znalazły się również: University of Oxford, University College London, ETH Zurich - Swiss Federal Institute of Technology, Imperial College London oraz University of Chicago.

W rankingu znalazło się sześć polskich uczelni. Najwyżej - na 366. miejscu - sklasyfikowano Uniwersytet Warszawski. Uniwersytet Jagielloński znalazł się w grupie rankingowej 431-440, Politechnika Warszawska w grupie 601-650, a Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytet Łódzki oraz Uniwersytet Wrocławski w grupie 701+.

W rankingu brane są pod uwagę następujące kryteria: opinia wykładowców (40 proc. oceny ogólnej), opinia pracodawców (10 proc.), stosunek liczby studentów do liczby wykładowców (20 proc.), cytowalność publikacji naukowych na podstawie Scopus (20 proc.), odsetek wykładowców zagranicznych (5 proc.) oraz odsetek studentów zagranicznych (5 proc.).

Ranking jest dostępny na stronie: http://www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2016

--
General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Data: 2016-09-10 19:33:33
Autor: Stachu Chebel
Polskie uczelnie w rankingu QS World University
A ty nawet nie umiesz udowodnić byle twierdzenia Pitagorasa. Ślęczysz dniami i nocami i wklejasz uklejo coś..  No bo sam tego "coś" nie umiałbyś ani wymyślić, ani nawet zapisać na swojej zasyfionej klawiaturze..  Baby i Dzieci chyba też nie masz, bo gdybyś miał, to na spacer byś się z nimi wybrał.. Wuj tam dzieci!!  Są ważniejsze sprawy do zrobienia na zasyfionym kompie.. Mam MISJĘ do spełnienia !!

Data: 2016-09-11 02:01:32
Autor: sylvio
Am Sonntag, 11. September 2016 04:33:34 UTC+2 schrieb Stachu Chebel:
[...]

Po pierwsze, nie na temat. Jest temat dyskusji, ranking uczelni i o nim sie dyskutuje, a nie o autorze, zrodle czy kopiscie.
Po drugie, nieladnie znecac sie nad kopista. Nic nie ma od siebie do dodania, oprocz ciagu monosylab, ale mimo wszystko musi pierdnac. Moze wzial cos na przeczyszczenie? Taki to los emerytow ery internetu. Wczesniej produkowali sie na murach, plotach i scianach wychodkow. Teraz prezentuja swoje wydzieliny w sieci.

Data: 2016-09-11 12:27:13
Autor: Tomasz Chmielewski
On 09/11/2016 11:33 AM, Stachu Chebel wrote:
[...]
!!

https://cdn.meme.am/instances/11375218.jpg

Data: 2016-09-10 21:05:23
Autor: Stachu Chebel
W dniu niedziela, 11 września 2016 05:27:15 UTC+2 użytkownik Tomasz Chmielewski napisał:
> [...]
> na spacer byś się z nimi wybrał.. Wuj tam dzieci!!  Są ważniejsze
> sprawy do zrobienia na zasyfionym kompie.. Mam MISJĘ do spełnienia

u2. Understood or not? Sleep well..

Polskie uczelnie w rankingu QS World University