Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?

Data: 2011-04-14 13:45:12
Autor: Pasiak
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?
Witam Szanown± Grupê,

Jaki¶ czas temu przeczyta³em do¶æ ciekawy artyku³ na temat olejów silnikowych, z którego wynika³o ¿e syntetyk powinien byæ lany od pocz±tku do koñca - lepiej smaruje i generalnie dzia³a w wiêkszym zakresie temperatur.

Obecnie mam pó³syntetyk w CBR600F4(50 000 przejechane) i chcê zalaæ go syntetykiem. Poczyta³em jednak na ten temat na forach samochodowych i obawiam siê, ¿e co¶ siê mo¿e rozszczelniæ? Niektórzy pisz± o takich przypadkach.

Nie wiem jak z motocyklem. Czy kto¶ z grupy ju¿ zalewa³ z pó³sytetyka na syntetyk i móg³ siê podzieliæ do¶wiadczeniami? Jest siê czego obawiaæ czy zwyczajnie laæ i je¼dziæ?

Pozdrawiam,
Marek.

Data: 2011-04-14 17:31:03
Autor: Marcin N
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?
U¿ytkownik "Pasiak"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:io6mo6$2bob$1@news2.ipartners.pl...

[...]

================

Nie kombinuj tylko je¼dzij na tym pó³syntetyku. W czym Ci przeszkadza? Kumplom powiedz, ¿e to syntetyk i bêdzie git.

Data: 2011-04-14 15:41:15
Autor: AZ
On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Nie kombinuj tylko jeździj na tym półsyntetyku. W czym Ci przeszkadza? Kumplom powiedz, że to syntetyk i będzie git.
Czemu przekonujesz go by jezdzil na gorszym oleju skoro chce jezdzic na
lepszym? Wlanie syntetyka w niczym nie zaszkodzi.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-14 18:19:11
Autor: Marcin N
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:io74ir$n8v$2@node2.news.atman.pl...

On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]

=========

Wlanie syntetyka nie zaszkodzi, ale czy poprawi?

Data: 2011-04-15 06:58:41
Autor: AZ
On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

Wlanie syntetyka nie zaszkodzi, ale czy poprawi?
Uwazasz, ze nie ma roznicy miedzy polsyntetykiem a syntetykiem? Juz nie
mowiac o tym ze polsyntetyk ma wiecej wspolnego z mineralnym niz z
syntetycznym...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 10:16:09
Autor: Marcin N
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:io8qb1$trk$1@node2.news.atman.pl...

On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]

===============

Liczyłem na odpowiedź na moje pytanie a nie na odwracanie kota ogonem.

W jakim stopniu zwiększy żywotność silnika lanie syntetyka?
5%? 10? 30? 100?

Jeśli będzie to 5-10% - to szkoda zachodu. W starszych maszynach zapewne nie będzie nawet 5% - bo one projektowane były z myślą o olejach z tamtych czasów. Być może nowoczesne wysilone maszyny sportowe wymagają syntetyków i bez nich długo nie pociągną. Ale przeciętny sportowo-turystyczny motocykl?

Data: 2011-04-15 08:31:29
Autor: AZ
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]

Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie >10krpm nie zrobi roznicy syntetyk?
Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak
dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 11:15:22
Autor: kakmar
Dnia 15.04.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]

Ja się nie znam, ale czy to nie jest tak, że syntetyki mają zwykle szersze zakresy temperatur pracy w których trzymają parametry? Bo obroty to chyba
większego znaczenia nie mają, zwłaszcza w zakresach tych kilkunastu krpm które obecne silniki osiągają. To nie są raczej znaczne wartości, zwłaszcza że olej "do diesla" smaruje bez problemu dmuchawkę ~100krpm.

Kiedyś w xj600 "zmieniałem*" częściowo olej po każdej dłuższej i szybszej jeździe, bo się kontrolka zapalała. A mając ograniczony wybór na najbliższej
stacji robiłem często eksperymentalne mieszanki. Xjota dokręciła się do ~80kkm bez jakichś zmian w zachowaniu silnika. Nie kręcony wysoko nie brał zauważalnych ilości oleju, ganiany po czerwonym potrafił zapalić kontrolę w czasie spożycia 1 baku paliwa.

Sądzę że na trwałość silnika największy wpływ ma czas pracy w granicznych warunkach. Maksymalna moc, za niska albo za wysoka temperatura pracy pod obciążeniem. Dobry olej może chyba sporo pomóc w takich sytuacjach i znacząco przedłużyć żywot silnika. Więc olej dobieram bardziej do warunków w jakich przyjdzie pracować danemu silnikowi. Oczywiście biorąc też pod uwagę zalecenia producenta.

*dolewałem to co było, starając się dopasować mniej więcej parametry. A jeździł na syntetyku 10w50 więc zwykle nie było tego na stacji.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-04-15 13:43:11
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 13:15, kakmar pisze:

[...]

Tak dla postronnych to chcialem zauwazyc ze kontrolka w XJ600 (wg mojej najlepszej pamieci) jest od poziomu oleju a nie od cisnienia.

Wiec zapalala sie od zuzycia, nie od braku smarowania.

Moj ZX tez zaczal w ktoryms momencie wpierdalac wiadrami, 2 tankowania i z lekko powyzej max robilo sie minimum, co okololitr na tysiac.
Jak dwusuw :-) lalem polsyntetyk bo syntetyk za drogo wychodzil.

I nic mu to nie szkodzilo na performance czy zywotnosc, nie wiem jak w tym sezonie ale w poprzednim jezdzil i napedzal sie do 200 bez wielkiego proszenia. Rok produkcji niby 1990 ale w g mnie to jednak byl 88. Jak go sprzedawalem mial IMO +140 kkm na piecu (a po drodze, jeszcze przede mna zaliczyl obowiazkowy w tym modelu zgon 3-ciej panewki).

KJ

Data: 2011-04-15 12:19:39
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 10:31, AZ pisze:

Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie>10krpm nie zrobi roznicy syntetyk?

Robi roznice jak dajesz sprzetowi mocno popalic np. tor albo hardkorowy joebar po miescie. Wtedy to sie powinno zauwazalnie przelozyc na zuzycie silnika.

W lajtowym jezdzeniu roznice w zywotnosci tez beda lajtowe.

Oddzielna sprawa to interwaly - wg mnie syntetyk traci cechy pozniej niz polsyntetyk wiec jak motocykl ma wpisane wymiany co 6 kkm to IMO bez znaczenia co lejesz, jak 12 kkm to lalbym syntetyk.

Ja tam leje syntetyk do wszystkiego co mam, do EXC to bym sie bal co innego (wykrecony na nascie krpm dwusuw ktory produkuje kosmiczne ilosci ciepla) a gixer duzo czasu spedza w miescie.

KJ

Data: 2011-04-15 13:42:18
Autor: Marcin N
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?
Użytkownik "AZ"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:io8vp1$trk$5@node2.news.atman.pl...

On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]

===========

Znowu zadałem konkretne pytania i otrzymałem odpowiedź w rodzaju "czy uważasz?". Podobnie bezwartościowe jest "jak dla mnie możesz lać...". Rozmawiasz konkretnie, czy nie? Konkretnie pytam - jeśli nie wiesz - powiedz "nie wiem". Ja też nie wiem, dlatego pytam.

Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo użytkowanego motocykla lejąc syntetyk zamiast półsyntetyka?

Data: 2011-04-15 11:53:10
Autor: AZ
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

[...]

Przepraszam ale to Ty raczej lubisz pogadac o dupie marynie, np. czy
oplaca sie wymieniac olej czy sam filtr. Nikt na takie pytanie jak i na
te konkretnie Ci nie odpowie bo przy jednym i przy drugim by trza zrobic
test. Ale biorac na logike - syntetyk jest stabilniejszy w ekstremalnych
temperaturach, slabiej sie starzeje itepe itepe, wiec moze tylko pomoc.

Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo użytkowanego motocykla lejąc syntetyk zamiast półsyntetyka?

Nikt na to pytanie Ci nie odpowie. Bo trza by zjezdzic dwa silniki w
podobnych warunkach by miec na to jakis poglad.

Przypominam: kolega zadal pytanie czy bezstresowo moze zalac syntetyk,
bo chce. Ty mu odpowiedziales po co chce to robic nie majac zadnego
poparcia swojej tezy?
--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 14:02:54
Autor: Marcin N
[...]

=================

OK, nie kłóćmy się. Ja mu zaleciłem, żeby nie zmieniał, bo to nic nie da. Ty zaleciłeś, żeby zmienił, bo to niczego nie popsuje.

Jest szansa, że obaj mamy rację.
A co do testów - to z pewnością producenci olejów takimi dysponują. Tu nie wystarczy zajeździć dwa motocykle na różnych olejach.
Liczyłem, że ktoś zna takie wyniki, ale jeśli nie są dostępne laikom - to wniosek nasuwa się jeden: syntetyk niewiele zmienia, a jest droższy. Po co więc informować gawiedź, że znowu jest nabijana w butelkę.

Data: 2011-04-15 12:09:29
Autor: AZ
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

OK, nie kłóćmy się. Ja mu zaleciłem, żeby nie zmieniał, bo to nic nie da. Ty zaleciłeś, żeby zmienił, bo to niczego nie popsuje.

Nikt sie nie kloci, dyskutujemy.

[...]
No przy pyrkaniu 3-4-5krpm to pewnie jeden wuj co lejemy. Pytanie po co
kupilismy motocykl ktory sie kreci >10krpm? Zeby nim dostojnie pyrkac
jak na czoperze? Ja tam lubie sobie odkrecic i nie myslec o tym czy mi
korby i panewki na jezdnie nie wypadna.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 14:14:42
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 14:09, AZ pisze:
 Ja tam lubie sobie odkrecic i nie myslec o tym czy mi
korby i panewki na jezdnie nie wypadna.

Jakbym Cie nie znal to bym tak szczerze i z niewinnym sercem zapytal:

masz Kawasaki?

Ale ze znam to z ta niewinnoscia, to nie przejdzie.

KJ

Data: 2011-04-15 12:27:41
Autor: AZ
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

Jakbym Cie nie znal to bym tak szczerze i z niewinnym sercem zapytal:

masz Kawasaki?

Ale ze znam to z ta niewinnoscia, to nie przejdzie.

Drugi ktory sie martwi o moje korby? Jeden to juz od 1,5 roku czeka na
to a drogomierz cierpliwie odmierza kolejne tysiace kilometrow.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 14:36:51
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 14:27, AZ pisze:

Drugi ktory sie martwi o moje korby?

wcale sie  nie martwie, tak se tylko nawiazalem tylko do obiegowej opinii.

KJ

Data: 2011-04-15 12:54:47
Autor: AZ
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Drugi ktory sie martwi o moje korby?

wcale sie  nie martwie, tak se tylko nawiazalem tylko do obiegowej opinii.

Zle odczytalem Twoje intencje. Bo ja czuje sie przesladowany jako
wlasciciel Kawasaki i to przez to.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 15:06:45
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 14:54, AZ pisze:
 Bo ja czuje sie przesladowany jako
wlasciciel Kawasaki i to przez to.

Jesli nie masz jeszcze zbioru ripost dla wlascicieli wszystkich innych marek to zapraszamy z Tytusem na kurs szydery prowadzony juz od maja standardowo w czwartki, tam gdzie zawsze.

KJ

Data: 2011-04-15 13:13:35
Autor: AZ
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

Jesli nie masz jeszcze zbioru ripost dla wlascicieli wszystkich innych marek to zapraszamy z Tytusem na kurs szydery prowadzony juz od maja standardowo w czwartki, tam gdzie zawsze.

Skuters ma mnie uczyc ripostowac?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 07:13:23
Autor: Tytus
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?
Siemka

*** KJ Si³a S³ów
 Jesli nie masz jeszcze zbioru ripost dla wlascicieli wszystkich
innych
> marek to zapraszamy z Tytusem na kurs szydery prowadzony juz od maja
> standardowo w czwartki, tam gdzie zawsze.

***AZ
Skuters ma mnie uczyc ripostowac?

Chlopak nie da rady - doba krotka, zeby utrzymywac KHI w ruchu, w
sumie nic wielkiego a to zawory a to sprzeglo a to naped a to kola...
Jedyne co solidne i nie wymagajace serwisu to alternator - bo
poprawilem konstrukcje

Data: 2011-04-15 15:20:27
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 15:13, AZ pisze:

Skuters ma mnie uczyc ripostowac?

Sie zdziwsz.

Po tylu latach na kamertonie ma odpowiedz na kazda sytuacje.

KJ

Data: 2011-04-15 14:05:31
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 13:42, Marcin N pisze:

Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo
użytkowanego motocykla lejąc syntetyk zamiast półsyntetyka?

Nikt tego nie wie dokladnie.

Chcesz dojezdzic tym moto do 150 kkm?
To IMO lej syntetyk i nigdy nie paluj moto poki sie dobrze nie nagrzeje.

KJ

Data: 2011-04-15 11:40:40
Autor: Pasiak
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?

U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:io73v7$j5c$1news.onet.pl...
Nie kombinuj tylko je¼dzij na tym pó³syntetyku. W czym Ci przeszkadza?

Chcê, aby silnik mia³ lepsze smarowania, a co za tym idzie wiêcej mi pos³u¿y³. W tamtym sezonie jak wymienia³em to sprzedawca oleju zacz±³ wciskaæ mi kity, które jak widzê nawet tutaj siê pojawiaj±. Moje pytanie dotyczy³o tylko do¶wiadczeñ ludzi po przej¶ciu na syntetyk - lepiej siê upewniæ. Teraz na bank zmieniam olej na pe³ny syntetyk. Jedynie obawiam siê, ¿e sprzêg³o mo¿e inaczej pracowaæ, ale zaryzykuje ;)

Pozdrawiam i dziêki wszystkim za odpowiedzi.

Data: 2011-04-15 12:23:02
Autor: KJ Si³a S³ów
W dniu 2011-04-15 11:40, Pasiak pisze:
 Jedynie obawiam siê,
¿e sprzêg³o mo¿e inaczej pracowaæ, ale zaryzykuje ;)

Nic mu nie bedzie, chyba ze chcesz lac jakis samochodowy to sprawdz czy nie ma ostrzezenia ze olej nie daje rady z mokrymi sprzeglami bo ma jakies dodatki energy conserving itd...

KJ

Data: 2011-04-15 10:31:25
Autor: AZ
Półsyntetyk na syntetyk - ma ktoś doświadczenie?
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:

Nic mu nie bedzie, chyba ze chcesz lac jakis samochodowy to sprawdz czy nie ma ostrzezenia ze olej nie daje rady z mokrymi sprzeglami bo ma jakies dodatki energy conserving itd...

Nie wiedzialem, ze z Ciebie taki specjalista od lubrykantow?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 12:34:22
Autor: KJ Siła Słów
W dniu 2011-04-15 12:31, AZ pisze:

Nie wiedzialem, ze z Ciebie taki specjalista od lubrykantow?

Abo nawet i lepszy.

KJ

Data: 2011-04-14 18:37:37
Autor: dawiata
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?

U¿ytkownik "Pasiak" <pas@iak.pl> napisa³

syntetyk powinien byæ lany od pocz±tku do
koñca - lepiej smaruje i generalnie dzia³a w wiêkszym zakresie temperatur.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
od poczatku do koñca to mo¿e i tak, ale z tego co ja s³ysza³em to jak ju¿ masz lany np mineralny to nawet NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci wyp³ucze uszczelki... Mo¿e miêdzy pe³nym a semisyntetykiem nie ma, a¿ takiej róznicy wiec nie pogorszy to sprawy, ale ja osobi¶cie bym zostawi³ co jest, tymbardziej, ¿e przy takim przebiegu raczej daje siê semisyntetyk...

pzdr
Dawid
czerwony blady 954 __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6037 (20110412) __________

Data: 2011-04-14 18:50:05
Autor: Hinek
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?

U¿ytkownik "dawiata" <dawiata@interia.pl> napisa³

od poczatku do koñca to mo¿e i tak, ale z tego co ja s³ysza³em to jak ju¿ masz lany np mineralny to nawet NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci wyp³ucze uszczelki...

Jesli spuscisz minerala przy pelni ksiezyca nic sie nie stanie.
Syntetyka dobrze jest jednak dodatkowo poswiecic, niedlugo
akurat bedzie okazja.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-04-14 19:16:10
Autor: Jacot
"Hinek" <hinek@autograf.pl.invalid> wrote:

[...]

No kiedy chlop dobrze pisze.
W starym polonezie zem onegdaj przeszedl na syntetyk, bo byl w
promocji 18 zl litr. Polonezowi to nawet ewidentnie dobrze robilo,
zwlaszcza jak sie bardziej zgrzal, ale normalnie zaraz za dwa dni
chyba mi wyrwalo uszczelke w baterii nad wanna. Syntetyk jest
straszny.

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2011-04-14 19:44:23
Autor: dawiata
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?

U¿ytkownik "Jacot" <jacot@meostrada.pl> napisa³
ale normalnie zaraz za dwa dni
chyba mi wyrwalo uszczelke w baterii nad wanna. Syntetyk jest
straszny.

-- -- -- -- -- -- -

heh mam nadzieje, ze nie bra³e¶ wtedy k±pieli.
Zaznaczy³em, ¿e s³ysza³em a nie, ¿e sam wiem.

pzdr __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6037 (20110412) __________

Data: 2011-04-14 20:20:40
Autor: Pete
On 4/14/2011 11:37 AM, dawiata wrote:
  ale z tego co ja s³ysza³em to jak ju¿
masz lany np mineralny to nawet NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci wyp³ucze
uszczelki...

¬le slyszales.  Nie powtarzaj takich bzdur bo jeszcze ktos uwierzy.

Mo¿e miêdzy pe³nym a semisyntetykiem nie ma, a¿ takiej róznicy
wiec nie pogorszy to sprawy,

Semisyntetyk to nic innego jak syntetyk zmieszany z olejem mineralnym.

ale ja osobi¶cie bym zostawi³ co jest,
tymbardziej, ¿e przy takim przebiegu raczej daje siê semisyntetyk...

Co ma do tego przebieg?  Mo¿esz poprzec to jakimis konkretnymi argumentami?

Pozdr.
Pete

Data: 2011-04-15 08:28:05
Autor: Tytus
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?
Siemka

***"Pete"
Semisyntetyk to nic innego jak syntetyk zmieszany z olejem mineralnym.

Ja w oparciu o pewne zrodla napisalbym ze to mineral z dodatkami uszlachetniajacymi.

--
         Tytus
¿ó³ta motorynka

Data: 2011-04-14 20:33:37
Autor: Arni
dawiata pisze:
[...]

japierdole, ten mit nigdy chyba nie umrze.

czy syntetyk z¿era uszczelki? Je¶li nie to czy pó³sysntetyk albo minera³ zmienia uszczelki tak, ¿e w reakcji z sysntetykiem sie rozpadaj±?

jesli cokolwiek moze sie stac przez syntetyk to wyp³ukanie nagarów zebranych po bylejakim mineralu. _Nagaru_. Czy silnik uszczelniany jest nagarem czy uszczelkami?

--
Arni         Toruñ
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

Data: 2011-04-14 20:58:37
Autor: Glub
Półsyntetyk na syntetyk - ma kt oś doświadczenie?
Arni <arni@no.spam.pl> wrote:

jesli cokolwiek moze sie stac przez syntetyk to wypłukanie nagarów
zebranych po bylejakim mineralu. _Nagaru_. Czy silnik uszczelniany jest
nagarem czy uszczelkami?

Zależy od przebiegu:P

--
Glub SW-T400

Data: 2011-04-15 08:13:48
Autor: Arni
Glub pisze:
Arni <arni@no.spam.pl> wrote:
jesli cokolwiek moze sie stac przez syntetyk to wyp³ukanie nagarów
zebranych po bylejakim mineralu. _Nagaru_. Czy silnik uszczelniany jest
nagarem czy uszczelkami?

Zale¿y od przebiegu:P

i od tego, czy to jest olej motocyklowy czy samochodowy. A jaki sie leje do trajki?

Data: 2011-04-15 07:02:36
Autor: AZ
On 2011-04-15, Arni <arni@no.spam.pl> wrote:

i od tego, czy to jest olej motocyklowy czy samochodowy. A jaki sie leje do trajki?

Musisz zmieszac jeden z drugim. Proporcje sobie policz na podstawie
ilosci kol.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-15 10:32:20
Autor: Glub
On 2011-04-15 08:13:48 +0200, Arni said:

Glub pisze:
Arni <arni@no.spam.pl> wrote:
[...]

rzepak.. ma najwiêcej kwasów omega3
--
Glub
SWT-400

Data: 2011-04-14 22:51:11
Autor: Kuczu
Półsyntetyk na syntetyk - ma ktoś d oświadczenie?
W dniu 2011-04-14 20:33, Arni pisze:
dawiata pisze:
Użytkownik "Pasiak" <pas@iak.pl> napisał
syntetyk powinien być lany od początku do
końca - lepiej smaruje i generalnie działa w większym zakresie
temperatur.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
od poczatku do końca to może i tak, ale z tego co ja słyszałem to jak
już masz lany np mineralny to nawet NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci
wypłucze uszczelki...

japierdole, ten mit nigdy chyba nie umrze.

czy syntetyk zżera uszczelki? Jeśli nie to czy półsysntetyk albo minerał
zmienia uszczelki tak, że w reakcji z sysntetykiem sie rozpadają?

jesli cokolwiek moze sie stac przez syntetyk to wypłukanie nagarów
zebranych po bylejakim mineralu. _Nagaru_. Czy silnik uszczelniany jest
nagarem czy uszczelkami?

Silnik jest uszczelniany nagarem. Im go wiecej tym mniej silnik bierze oleju, ma wyzsza kompresje i moc. Bo nagar=moc.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2011-04-15 01:01:07
Autor: erg
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?

U¿ytkownik "Pasiak" <pas@iak.pl> napisa³

NIE WOLNO zalac syntetykiem bo Ci wyp³ucze uszczelki...

Wow!
To jest news tygodnia.
Zalalem swoje moto syntetykiem, wiec zaraz sie ubiore i zejde na dol sprawdzic czy jeszcze mi sie uszczelki nie wyplukaly.
Napisz czy sa jeszcze jakies inne zagrozenia?

erg

Data: 2011-04-15 10:05:16
Autor: dawiata
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?

U¿ytkownik "erg" <nicdomnie@niepiszcie.pl> napisa³ > Napisz czy sa jeszcze jakies inne zagrozenia?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
tak s±, ponoæ podobne jak przy piciu wódki pêdzonej na myszach ;D

Dobra odpali³em googla, poczyta³em i faktycznie bzdura jak ch** mi wysz³a ;) Kiedy¶, kiedy¶  jak mia³em wymieni±c smarowid³o w swoim moto to mi tak powiedzieli i w g³owie zosta³o... Dobrze widzieæ, ¿e szydercze poczucie humoru na Grupie nie umar³o heh

pzdr
Dawid
czerwony blady 954 __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 6042 (20110414) __________

Data: 2011-04-15 07:00:58
Autor: AZ
On 2011-04-14, dawiata <dawiata@interia.pl> wrote:

[...]

Od poczatku to silnik jest zalewany mineralnym by sie dotrzec czego
dobrze by nie mogl zrobic na syntetycznym co juz duzo mowi tutaj o tym
jak dziala syntetyk. A co z uszczelkami? Wypadnie mi uszczelka z pod
glowicy czy ta od dekla od sprzegla? Miedzy semi a pelnym syntetykiem
jest ogromna roznica, ten pierwszy ma malo wspolnego z tym drugim. Poza
tym jaki przebieg? 50000 to jest niby duzy przebieg? Ja mam ponad 70kkm
i leje Motula 300V i ile wlewam tyle zlewam.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-04-17 14:37:41
Autor: Wojtek Sobociński
W dniu 2011-04-15 09:00, AZ pisze:
On 2011-04-14, dawiata<dawiata@interia.pl>  wrote:

[...]

Ciekawe dlaczego w takim razie KTM leje do nowego moto syntetyk. Mój kumpel właśnie kupił nową LC4 i zmienił na mineral na okres docierania. Trochę o tym dyskutowaliśmy ale ani trochę nie poczułem się specjalistą od tych dyskusji więc uznałem że czas pokaże czy/kto dobrze zrobił. No bo przecież producent chyba wie co robi jak leje syntetyk na dotarcie?

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Data: 2011-04-17 14:42:41
Autor: Kuczu
On 2011-04-14, dawiata<dawiata@interia.pl> wrote:

[...]

Ostatnimi czasy w ogole odchodzi sie od typowego docierania. Raz ze silniki buduje sie dzisiaj z innymi tolerancjami niz 30-40 lat temu, dwa ze dzisiejsze oleje sa naprawde dobre, trzy ze nie wyobrazam sobie docierania na przyklad nikasilu.

Data: 2011-04-17 15:01:09
Autor: Wojtek Sobociński
On 2011-04-14, dawiata<dawiata@interia.pl> wrote:

[...]

Będę musiał troszkę poczytać o nicasilu. A w temacie docierania KTMa to producent zaleca ileś czasu tylko na pół manetki potem ileś na trzy czwarte. Koleś naczytał się różnej wiedzy aż mu głowa spuchła, zdecydował zmienić od razu olej i nie przestrzega tych zaleceń. Ciekawe, co z tego wyjdzie. Oczywiście jego najważniejszym źródłem wiedzy jest artykuł MotoMana o dynamicznym docieraniu.

--
Wojtek Sobociński
Full szosa 2 sztywniaki

Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie?