Data: 2011-04-14 17:31:03 | |
Autor: Marcin N | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
U¿ytkownik "Pasiak" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:io6mo6$2bob$1@news2.ipartners.pl...
Witam Szanown± Grupê, Jaki¶ czas temu przeczyta³em do¶æ ciekawy artyku³ na temat olejów silnikowych, z którego wynika³o ¿e syntetyk powinien byæ lany od pocz±tku do koñca - lepiej smaruje i generalnie dzia³a w wiêkszym zakresie temperatur. Obecnie mam pó³syntetyk w CBR600F4(50 000 przejechane) i chcê zalaæ go syntetykiem. Poczyta³em jednak na ten temat na forach samochodowych i obawiam siê, ¿e co¶ siê mo¿e rozszczelniæ? Niektórzy pisz± o takich przypadkach. Nie wiem jak z motocyklem. Czy kto¶ z grupy ju¿ zalewa³ z pó³sytetyka na syntetyk i móg³ siê podzieliæ do¶wiadczeniami? Jest siê czego obawiaæ czy zwyczajnie laæ i je¼dziæ? ================ Nie kombinuj tylko je¼dzij na tym pó³syntetyku. W czym Ci przeszkadza? Kumplom powiedz, ¿e to syntetyk i bêdzie git. |
|
Data: 2011-04-14 15:41:15 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Czemu przekonujesz go by jezdzil na gorszym oleju skoro chce jezdzic na lepszym? Wlanie syntetyka w niczym nie zaszkodzi. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-14 18:19:11 | |
Autor: Marcin N | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:io74ir$n8v$2@node2.news.atman.pl...
On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: Czemu przekonujesz go by jezdzil na gorszym oleju skoro chce jezdzic na lepszym? Wlanie syntetyka w niczym nie zaszkodzi. ========= Wlanie syntetyka nie zaszkodzi, ale czy poprawi? |
|
Data: 2011-04-15 06:58:41 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Uwazasz, ze nie ma roznicy miedzy polsyntetykiem a syntetykiem? Juz nie mowiac o tym ze polsyntetyk ma wiecej wspolnego z mineralnym niz z syntetycznym... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 10:16:09 | |
Autor: Marcin N | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:io8qb1$trk$1@node2.news.atman.pl...
On 2011-04-14, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: Uwazasz, ze nie ma roznicy miedzy polsyntetykiem a syntetykiem? Juz nie mowiac o tym ze polsyntetyk ma wiecej wspolnego z mineralnym niz z syntetycznym... =============== Liczyłem na odpowiedź na moje pytanie a nie na odwracanie kota ogonem. W jakim stopniu zwiększy żywotność silnika lanie syntetyka? 5%? 10? 30? 100? Jeśli będzie to 5-10% - to szkoda zachodu. W starszych maszynach zapewne nie będzie nawet 5% - bo one projektowane były z myślą o olejach z tamtych czasów. Być może nowoczesne wysilone maszyny sportowe wymagają syntetyków i bez nich długo nie pociągną. Ale przeciętny sportowo-turystyczny motocykl? |
|
Data: 2011-04-15 08:31:29 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie >10krpm nie zrobi roznicy syntetyk? Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom... -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 11:15:22 | |
Autor: kakmar | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
Dnia 15.04.2011 AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisał/a:
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:Ja się nie znam, ale czy to nie jest tak, że syntetyki mają zwykle szersze zakresy temperatur pracy w których trzymają parametry? Bo obroty to chyba większego znaczenia nie mają, zwłaszcza w zakresach tych kilkunastu krpm które obecne silniki osiągają. To nie są raczej znaczne wartości, zwłaszcza że olej "do diesla" smaruje bez problemu dmuchawkę ~100krpm. Kiedyś w xj600 "zmieniałem*" częściowo olej po każdej dłuższej i szybszej jeździe, bo się kontrolka zapalała. A mając ograniczony wybór na najbliższej stacji robiłem często eksperymentalne mieszanki. Xjota dokręciła się do ~80kkm bez jakichś zmian w zachowaniu silnika. Nie kręcony wysoko nie brał zauważalnych ilości oleju, ganiany po czerwonym potrafił zapalić kontrolę w czasie spożycia 1 baku paliwa. Sądzę że na trwałość silnika największy wpływ ma czas pracy w granicznych warunkach. Maksymalna moc, za niska albo za wysoka temperatura pracy pod obciążeniem. Dobry olej może chyba sporo pomóc w takich sytuacjach i znacząco przedłużyć żywot silnika. Więc olej dobieram bardziej do warunków w jakich przyjdzie pracować danemu silnikowi. Oczywiście biorąc też pod uwagę zalecenia producenta. *dolewałem to co było, starając się dopasować mniej więcej parametry. A jeździł na syntetyku 10w50 więc zwykle nie było tego na stacji. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-04-15 13:43:11 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 13:15, kakmar pisze:
Tak dla postronnych to chcialem zauwazyc ze kontrolka w XJ600 (wg mojej najlepszej pamieci) jest od poziomu oleju a nie od cisnienia. Wiec zapalala sie od zuzycia, nie od braku smarowania. Moj ZX tez zaczal w ktoryms momencie wpierdalac wiadrami, 2 tankowania i z lekko powyzej max robilo sie minimum, co okololitr na tysiac. Jak dwusuw :-) lalem polsyntetyk bo syntetyk za drogo wychodzil. I nic mu to nie szkodzilo na performance czy zywotnosc, nie wiem jak w tym sezonie ale w poprzednim jezdzil i napedzal sie do 200 bez wielkiego proszenia. Rok produkcji niby 1990 ale w g mnie to jednak byl 88. Jak go sprzedawalem mial IMO +140 kkm na piecu (a po drodze, jeszcze przede mna zaliczyl obowiazkowy w tym modelu zgon 3-ciej panewki). KJ |
|
Data: 2011-04-15 12:19:39 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 10:31, AZ pisze:
Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie>10krpm nie zrobi roznicy syntetyk? Robi roznice jak dajesz sprzetowi mocno popalic np. tor albo hardkorowy joebar po miescie. Wtedy to sie powinno zauwazalnie przelozyc na zuzycie silnika. W lajtowym jezdzeniu roznice w zywotnosci tez beda lajtowe. Oddzielna sprawa to interwaly - wg mnie syntetyk traci cechy pozniej niz polsyntetyk wiec jak motocykl ma wpisane wymiany co 6 kkm to IMO bez znaczenia co lejesz, jak 12 kkm to lalbym syntetyk. Ja tam leje syntetyk do wszystkiego co mam, do EXC to bym sie bal co innego (wykrecony na nascie krpm dwusuw ktory produkuje kosmiczne ilosci ciepla) a gixer duzo czasu spedza w miescie. KJ |
|
Data: 2011-04-15 13:42:18 | |
Autor: Marcin N | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:io8vp1$trk$5@node2.news.atman.pl...
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote: Uwazasz ze silnikowi krecacemu sie >10krpm nie zrobi roznicy syntetyk? Czy 110 KM w wolnossacym silniku z 600 ccm to nie jest wysilenie? Jak dla mnie to mozesz lac nawet Lux10 ale nie doradzaj tego ludziom... =========== Znowu zadałem konkretne pytania i otrzymałem odpowiedź w rodzaju "czy uważasz?". Podobnie bezwartościowe jest "jak dla mnie możesz lać...". Rozmawiasz konkretnie, czy nie? Konkretnie pytam - jeśli nie wiesz - powiedz "nie wiem". Ja też nie wiem, dlatego pytam. Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo użytkowanego motocykla lejąc syntetyk zamiast półsyntetyka? |
|
Data: 2011-04-15 11:53:10 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Przepraszam ale to Ty raczej lubisz pogadac o dupie marynie, np. czy oplaca sie wymieniac olej czy sam filtr. Nikt na takie pytanie jak i na te konkretnie Ci nie odpowie bo przy jednym i przy drugim by trza zrobic test. Ale biorac na logike - syntetyk jest stabilniejszy w ekstremalnych temperaturach, slabiej sie starzeje itepe itepe, wiec moze tylko pomoc. Nikt na to pytanie Ci nie odpowie. Bo trza by zjezdzic dwa silniki w podobnych warunkach by miec na to jakis poglad. Przypominam: kolega zadal pytanie czy bezstresowo moze zalac syntetyk, bo chce. Ty mu odpowiedziales po co chce to robic nie majac zadnego poparcia swojej tezy? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 14:02:54 | |
Autor: Marcin N | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
Nikt na to pytanie Ci nie odpowie. Bo trza by zjezdzic dwa silniki w
podobnych warunkach by miec na to jakis poglad. Przypominam: kolega zadal pytanie czy bezstresowo moze zalac syntetyk, bo chce. Ty mu odpowiedziales po co chce to robic nie majac zadnego poparcia swojej tezy? ================= OK, nie kłóćmy się. Ja mu zaleciłem, żeby nie zmieniał, bo to nic nie da. Ty zaleciłeś, żeby zmienił, bo to niczego nie popsuje. Jest szansa, że obaj mamy rację. A co do testów - to z pewnością producenci olejów takimi dysponują. Tu nie wystarczy zajeździć dwa motocykle na różnych olejach. Liczyłem, że ktoś zna takie wyniki, ale jeśli nie są dostępne laikom - to wniosek nasuwa się jeden: syntetyk niewiele zmienia, a jest droższy. Po co więc informować gawiedź, że znowu jest nabijana w butelkę. |
|
Data: 2011-04-15 12:09:29 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-15, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:
Nikt sie nie kloci, dyskutujemy. No przy pyrkaniu 3-4-5krpm to pewnie jeden wuj co lejemy. Pytanie po co kupilismy motocykl ktory sie kreci >10krpm? Zeby nim dostojnie pyrkac jak na czoperze? Ja tam lubie sobie odkrecic i nie myslec o tym czy mi korby i panewki na jezdnie nie wypadna. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 14:14:42 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 14:09, AZ pisze:
Ja tam lubie sobie odkrecic i nie myslec o tym czy mi Jakbym Cie nie znal to bym tak szczerze i z niewinnym sercem zapytal: masz Kawasaki? Ale ze znam to z ta niewinnoscia, to nie przejdzie. KJ |
|
Data: 2011-04-15 12:27:41 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Drugi ktory sie martwi o moje korby? Jeden to juz od 1,5 roku czeka na to a drogomierz cierpliwie odmierza kolejne tysiace kilometrow. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 14:36:51 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto ¶ do¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 14:27, AZ pisze:
Drugi ktory sie martwi o moje korby? wcale sie nie martwie, tak se tylko nawiazalem tylko do obiegowej opinii. KJ |
|
Data: 2011-04-15 12:54:47 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Zle odczytalem Twoje intencje. Bo ja czuje sie przesladowany jakoDrugi ktory sie martwi o moje korby? wlasciciel Kawasaki i to przez to. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 15:06:45 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma k to¶ do¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 14:54, AZ pisze:
Bo ja czuje sie przesladowany jako Jesli nie masz jeszcze zbioru ripost dla wlascicieli wszystkich innych marek to zapraszamy z Tytusem na kurs szydery prowadzony juz od maja standardowo w czwartki, tam gdzie zawsze. KJ |
|
Data: 2011-04-15 13:13:35 | |
Autor: AZ | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Skuters ma mnie uczyc ripostowac? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 07:13:23 | |
Autor: Tytus | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
Siemka
*** KJ Si³a S³ów Jesli nie masz jeszcze zbioru ripost dla wlascicieli wszystkich innych > marek to zapraszamy z Tytusem na kurs szydery prowadzony juz od maja ***AZ Skuters ma mnie uczyc ripostowac? Chlopak nie da rady - doba krotka, zeby utrzymywac KHI w ruchu, w sumie nic wielkiego a to zawory a to sprzeglo a to naped a to kola... Jedyne co solidne i nie wymagajace serwisu to alternator - bo poprawilem konstrukcje T |
|
Data: 2011-04-15 15:20:27 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 15:13, AZ pisze:
Skuters ma mnie uczyc ripostowac? Sie zdziwsz. Po tylu latach na kamertonie ma odpowiedz na kazda sytuacje. KJ |
|
Data: 2011-04-15 14:05:31 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ d o¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 13:42, Marcin N pisze:
Ponawiam pytanie: o ile przedłuży się żywotność niewyścigowo Nikt tego nie wie dokladnie. Chcesz dojezdzic tym moto do 150 kkm? To IMO lej syntetyk i nigdy nie paluj moto poki sie dobrze nie nagrzeje. KJ |
|
Data: 2011-04-15 11:40:40 | |
Autor: Pasiak | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
U¿ytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:io73v7$j5c$1news.onet.pl... Nie kombinuj tylko je¼dzij na tym pó³syntetyku. W czym Ci przeszkadza? Chcê, aby silnik mia³ lepsze smarowania, a co za tym idzie wiêcej mi pos³u¿y³. W tamtym sezonie jak wymienia³em to sprzedawca oleju zacz±³ wciskaæ mi kity, które jak widzê nawet tutaj siê pojawiaj±. Moje pytanie dotyczy³o tylko do¶wiadczeñ ludzi po przej¶ciu na syntetyk - lepiej siê upewniæ. Teraz na bank zmieniam olej na pe³ny syntetyk. Jedynie obawiam siê, ¿e sprzêg³o mo¿e inaczej pracowaæ, ale zaryzykuje ;) Pozdrawiam i dziêki wszystkim za odpowiedzi. |
|
Data: 2011-04-15 12:23:02 | |
Autor: KJ Si³a S³ów | |
Pó³syntetyk na syntetyk - ma kto¶ do¶wiadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 11:40, Pasiak pisze:
Jedynie obawiam siê, Nic mu nie bedzie, chyba ze chcesz lac jakis samochodowy to sprawdz czy nie ma ostrzezenia ze olej nie daje rady z mokrymi sprzeglami bo ma jakies dodatki energy conserving itd... KJ |
|
Data: 2011-04-15 10:31:25 | |
Autor: AZ | |
Półsyntetyk na syntetyk - ma ktoś doświadczenie? | |
On 2011-04-15, KJ Siła Słów <KJ@noway.com> wrote:
Nie wiedzialem, ze z Ciebie taki specjalista od lubrykantow? -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-04-15 12:34:22 | |
Autor: KJ Siła Słów | |
Półsyntetyk na syntetyk - ma ktoś doświadczenie? | |
W dniu 2011-04-15 12:31, AZ pisze:
Nie wiedzialem, ze z Ciebie taki specjalista od lubrykantow? Abo nawet i lepszy. KJ |
|