Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Polsza i prawo jazdy

Polsza i prawo jazdy

Data: 2011-11-07 00:18:33
Autor: marider
Polsza i prawo jazdy
Widzieliscie kolejny wymysl "gory"?

http://www.hotmoney.pl/artykul/prawo-jazdy-nowe-egzaminy-wywolaly-poploch-wsrod-kursantow-22415


Niedlugo trzeba bedzie jezdzic w oczojebnych czapeczkach i koszulkach z 315 pozwoleniami za ktore trzeba bedzie oczywiscie zaplacic danine do budzetu... Do czego ten kraj zmierza? :/ (pytanie retoryczne)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-11-06 23:36:40
Autor: Punge
Polsza i prawo jazdy
On 7 Lis, 00:18, marider <2mari...@gazeta.pl> wrote:
Widzieliscie kolejny wymysl "gory"?

http://www.hotmoney.pl/artykul/prawo-jazdy-nowe-egzaminy-wywolaly-pop...

Niedlugo trzeba bedzie jezdzic w oczojebnych czapeczkach i koszulkach z
315 pozwoleniami za ktore trzeba bedzie oczywiscie zaplacic danine do
budzetu... Do czego ten kraj zmierza? :/ (pytanie retoryczne)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Do tego gdzie inne kraje eurokołchozu - czarnej dziury.  Ciężko się
żyje ze ¶wiadomo¶ci± co się dzieje dookoła.  Niestety ciemny lud
potrzebuje bata nad głow±, tak jak kiedy¶ niewolnik swojego Pana, bo
bez niego nie poradziłby sobie.  Tyle, że ja chce być wolny - i mi to
wszytko nie pasuje!

Data: 2011-11-07 08:05:35
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, Punge <repunge@gmail.com> wrote:

Do tego gdzie inne kraje eurokoĹ‚chozu - czarnej dziury.  Ciężko siÄ™
ĹĽyje ze Ĺ›wiadomoĹ›ciÄ… co siÄ™ dzieje dookoĹ‚a.  Niestety ciemny lud
potrzebuje bata nad głową, tak jak kiedyś niewolnik swojego Pana, bo
bez niego nie poradziĹ‚by sobie.  Tyle, ĹĽe ja chce być wolny - i mi to
wszytko nie pasuje!

Ale czy ktos zabrania Ci zdawac PJ?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 00:55:05
Autor: Punge
Polsza i prawo jazdy
On 7 Lis, 09:05, AZ <artur.zabron...@gmail.com> wrote:
On 2011-11-07, Punge <repu...@gmail.com> wrote:

> Do tego gdzie inne kraje eurokołchozu - czarnej dziury.  Ciężko się
> żyje ze ¶wiadomo¶ci± co się dzieje dookoła.  Niestety ciemny lud
> potrzebuje bata nad głow±, tak jak kiedy¶ niewolnik swojego Pana, bo
> bez niego nie poradziłby sobie.  Tyle, że ja chce być wolny - i mi to
> wszytko nie pasuje!

Ale czy ktos zabrania Ci zdawac PJ?

--
Artur
ZZR 1200

Dobra cztery posty na rok to za wiele.  Szkoda czasu wdawać się w
dyskusje :P

Pisałem bardziej globalnie.  Nie chce jeĽdzić w jaskrawej koszulce i
żółtych gaciach, w kasku z jakimi¶ atestami, wł±czonymi ¶wiatłami w
słoneczny dzień.  Ile jeszcze brakuje do przymusu, jeżdżenia w
specjalnych ochraniaczach i w wyznaczonych miesi±cach ?

A PJ i tak nie ma sensu, skoro rowerem czy skuterem można wł±czyć się
do ruchu bez tego.  My¶lisz, że w jakikolwiek sposób, ilo¶ć pytań na
egzaminie ma wpływ na bezpieczeństwo na drogach ?  Przecież to WORD to
zajebista maszynka do robienia kasy - nic więcej.  Forma w jakiej
istnieje to tylko urzędniczy mechanizm do dojenia niewolników.

Data: 2011-11-07 09:06:59
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, Punge <repunge@gmail.com> wrote:

PisaĹ‚em bardziej globalnie.  Nie chce jeĹşdzić w jaskrawej koszulce i
żółtych gaciach, w kasku z jakimiś atestami, włączonymi światłami w
sĹ‚oneczny dzieĹ„.  Ile jeszcze brakuje do przymusu, jeĹĽdĹĽenia w
specjalnych ochraniaczach i w wyznaczonych miesiÄ…cach ?

A gdzie pisze cos o jaskrawych koszulkach? To wymysl maridera.
Przeczytales w ogole to co podlinkowal?

A PJ i tak nie ma sensu, skoro rowerem czy skuterem można włączyć się
do ruchu bez tego.  MyĹ›lisz, ĹĽe w jakikolwiek sposĂłb, ilość pytaĹ„ na
egzaminie ma wpĹ‚yw na bezpieczeĹ„stwo na drogach ?  PrzecieĹĽ to WORD to
zajebista maszynka do robienia kasy - nic wiÄ™cej.  Forma w jakiej
istnieje to tylko urzędniczy mechanizm do dojenia niewolników.

Oczywiscie. Ci co aktualnie zdaja po 15 razy z nowymi przepisami po 30
razach odpuszcza albo skonczy sie kasa na egzaminy. Sorry, ale jezeli
ktos nie potrafi zdac egzaminu teorytycznego to znaczy ze ma z czyms
problem i niekoniecznie bedzie bezpieczny na drodze.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 10:45:26
Autor: Roger from Cracow
Polsza i prawo jazdy

Oczywiscie. Ci co aktualnie zdaja po 15 razy z nowymi przepisami po 30
razach odpuszcza albo skonczy sie kasa na egzaminy. Sorry, ale jezeli
ktos nie potrafi zdac egzaminu teorytycznego to znaczy ze ma z czyms
problem i niekoniecznie bedzie bezpieczny na drodze.


bzdura. Bardzo chętnie zobaczę jak zdajesz egzamin. Idź tak od strzała.
Albo na nowych zasadach. Oby tylko potem nie było śmiechu na sali.
Znajomość przepisów znajomością... bezpiecznym na drodze czyni
jednak praktyka i doświadczenie. Niech coś zrobią z egzaminami
praktycznymi i naukÄ… jazdy... a wkuwanie przepisĂłw zostawiÄ… w spokoju
będzie na pewno bezpieczniej...

Roger

Data: 2011-11-07 10:06:33
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, Roger from Cracow <rogeros_usunto@skrzynka.pl> wrote:

bzdura. Bardzo chętnie zobaczę jak zdajesz egzamin. Idź tak od strzała.
Albo na nowych zasadach. Oby tylko potem nie było śmiechu na sali.
Znajomość przepisów znajomością... bezpiecznym na drodze czyni
jednak praktyka i doświadczenie. Niech coś zrobią z egzaminami
praktycznymi i naukÄ… jazdy... a wkuwanie przepisĂłw zostawiÄ… w spokoju
będzie na pewno bezpieczniej...

A czy testy nie sprawdzaja zdolnosci do oceny sytuacji na drodze? Jezeli
ktos na podstawie obrazka nie potrafi zaznaczyc kto ma pierwszenstwo to
skad bedzie wiedzial to na drodze? A pozniej jezdza takie ofermy i
pakuja Ci sie pod kola.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 11:39:56
Autor: RadoslawF
Polsza i prawo jazdy
Dnia 2011-11-07 11:06, Użytkownik AZ napisał:

A czy testy nie sprawdzaja zdolnosci do oceny sytuacji na drodze? Jezeli
ktos na podstawie obrazka nie potrafi zaznaczyc kto ma pierwszenstwo to
skad bedzie wiedzial to na drodze? A pozniej jezdza takie ofermy i
pakuja Ci sie pod kola.

Nie bardzo.
To że kto¶ po minucie wpatrywania się w rysunek potrafi ustalić
kolejno¶ć wjazdu na skrzyżowanie nie oznacza jeszcze że poprawnie
to ustali dojeżdżaj±c do prawdziwego skrzyżowania, prawdziwym
pojazdem w prawdziwym ruchu drogowym. I raczej nie będzie
miał przy tym minuty na zastanowienie się kto ma pierwszeństwo.

A przypomnę że egzamin praktyczny został przygotowany pod
kretynów którzy przez cały kurs szkol± się do przejechania
oficjalnej trasy egzaminacyjnej. A praktyka wykazuje że po
zjechaniu z trasy wyuczonej na pamięć egzaminu by nie zdali.


Pozdrawiam

Data: 2011-11-07 10:42:54
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, RadoslawF <radoslawf@onet.pl> wrote:

Nie bardzo.
To że ktoś po minucie wpatrywania się w rysunek potrafi ustalić
kolejność wjazdu na skrzyżowanie nie oznacza jeszcze że poprawnie
to ustali dojeĹĽdĹĽajÄ…c do prawdziwego skrzyĹĽowania, prawdziwym
pojazdem w prawdziwym ruchu drogowym. I raczej nie będzie
miał przy tym minuty na zastanowienie się kto ma pierwszeństwo.

No ale przeciez nowe testy maja miec kilka-kilkanascie sekund na
odpowiedz i brak powrotu i korekty odpowiedzi.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 03:00:39
Autor: Punge
Polsza i prawo jazdy
@Leszek Karlik:
Somalia czeka, tam Cię żadne państwo nie będzie uciskać. :-)

Tam uciska ale co innego. To media wbij± w głowy, że UE na najlepsze
co Nas mogło spotkać, że Europa poł±czona to siła i w ogóle. To, że w
Afryce tylko HIV, a krajach arabskich bieda i nędza, a Chinach tylko
wyzysk.  Pierdol± takie głupoty, a ludzie my¶li, że w jakim¶
dobrobycie mieszkaj±.  A jak słyszę, w TV, że przywódcy UE wyrażaj±
uznanie dla odwagi i determinacji Libijczyków w walce o demokrację w
ich kraju to mnie ¶ciska.  Jakby mało mieli problemów w Brukseli z tym
swoim potworkiem co go sami wychodowali.

Tylko, że to tam powstaj± takie miasta jak te:
http://gizmodo.pl/gadgets/14744/opuszczone_miasto_przyszlosci_w_chinach.html

To w Egipcie, możesz kupić mieszkanie czy apartament 5x taniej niż w
Polsce i nie placisz czynszu :D
A Dubaj to już zupełna nora.

Także z t± Somali± to bym uważał :)

@AZ:
Czytałem link.  Czyli według Twojej logiki, 10k teoretycznych pytań to
jeszcze lepiej? Mniej wypadków na drodze?  Chciałbym zobaczyć jak
zdajesz egzamin choćby w kilku podej¶ciach, na idiotyczne pytania typu
"Czy kierowca nie powinien, w danej sytuacji nie zachowywać
szczególnej ostrożno¶ci..." bez możliwo¶ci korekty poprzednich :]

Być może się mylę.

Dlatego poproszę o kilka pytań z nowych testów, które sprawdz±
faktyczn± zdolno¶ć oceny a nie stopień wyuczenia pytań. Domniemam, że
znasz jakie¶ szczegóły skoro tak piszesz.

Poza tym tam pisz±, że nowe egzaminy, utrudni± zdanie egzaminu
teoretycznego.  Także samo przez się oznacza jedno - więcej oblewać..
I nie widzę tu analogii między idiotycznymi pytaniami a trupami na
ulicy a jedynie dojeniem kasy.  WORD to jedne wielka ¶ciema do
zaorania.  Już teraz wiem dlaczego banki zaczynaj± proponować kredyt
na prawko LOL.

(a taki Egipcjanin to wystarczy, że dobrze z policjantem pogada i
prawko się znajdzie)
-- -
proszę nie czepiać się szczegółów.

Data: 2011-11-07 12:27:00
Autor: Nikanor
Polsza i prawo jazdy
Dnia 07-11-2011 o 12:00:39 Punge <repunge@gmail.com> napisał(a):

...To media wbiją w głowy, że UE na najlepsze
co Nas mogło spotkać, że Europa połączona to siła i w ogóle. To, że w
Afryce tylko HIV, a krajach arabskich bieda i nędza, a Chinach tylko
wyzysk.  PierdolÄ… takie gĹ‚upoty, a ludzie myĹ›li, ĹĽe w jakimĹ›
dobrobycie mieszkajÄ….

Wiesz co jest od zawsze uniwersalnym wskaĹşnikiem gdzie jest lepiej?  Kierunek spierdalania ludzi. Dawno temu PZPR mĂłwiĹ‚a ludowi, ĹĽe zachĂłd to  zgnilizna i upadek. A lud spierdalaĹ‚ na ten zachĂłd przez morza i mury,  porywajÄ…c samoloty i kajaki.

Teraz tacy jak ty piewcy wolnoĹ›ci pierdolÄ… jaki to koncentrak, nÄ™dza i  wiÄ™zienie w Eurolandzie. A lud z wolnych EgiptĂłw, Tunezji, Ukrain,  Czeczennii, PakistanĂłw i Indii masowo chce do koncentraka. I wali tu na  tratwach, pod ciężarĂłwkami - jak kto potrafi.

Zrób im miejsce, chłopie. Jedź do Afryki. Albo na Grenlandię.

--
Nikanor

Data: 2011-11-07 10:07:29
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, Roger from Cracow <rogeros_usunto@skrzynka.pl> wrote:

bzdura. Bardzo chętnie zobaczę jak zdajesz egzamin. Idź tak od strzała.
Albo na nowych zasadach. Oby tylko potem nie było śmiechu na sali.
Znajomość przepisów znajomością... bezpiecznym na drodze czyni
jednak praktyka i doświadczenie. Niech coś zrobią z egzaminami
praktycznymi i naukÄ… jazdy... a wkuwanie przepisĂłw zostawiÄ… w spokoju
będzie na pewno bezpieczniej...

Aaa, zapomnialem. Nowe testy sprawdza faktyczna zdolnosc oceny a nie
stopien wyuczenia pytan.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 17:20:49
Autor: PawelK vel Pablo
Polsza i prawo jazdy
Dnia 311 roku bież±cego, Roger from Cracow zeznał(a) jak następuje:


> Oczywiscie. Ci co aktualnie zdaja po 15 razy z nowymi przepisami po
> 30 razach odpuszcza albo skonczy sie kasa na egzaminy. Sorry, ale
> jezeli ktos nie potrafi zdac egzaminu teorytycznego to znaczy ze ma
> z czyms problem i niekoniecznie bedzie bezpieczny na drodze.


bzdura. Bardzo chętnie zobaczę jak zdajesz egzamin. IdĽ tak od
strzała. Albo na nowych zasadach. Oby tylko potem nie było ¶miechu na
sali. Znajomo¶ć przepisów znajomo¶ci±... bezpiecznym na drodze czyni
jednak praktyka i do¶wiadczenie. Niech co¶ zrobi± z egzaminami
praktycznymi i nauk± jazdy... a wkuwanie przepisów zostawi± w spokoju
będzie na pewno bezpieczniej...

Nie masz racji, skoro kto¶ nie daje rady nauczyć się teorii na tyle
żeby zdać za pierwszym maks za drugim razem (mówię o starej teorii) i
podchodzi nasty raz do niej to znaczy, że ma zbyt mało pod kopuł±, żeby
jeĽdzić... czymkolwiek. jakim cudem ma potem taki człowiek przewidywać
z wyprzedzeniem sytuacje na drodze czy planować trochę więcej niż na
sekundę do przodu ?

--
PawelK vel Pablo
e-mail: pablo i klubvolvo org pl
Honda CBR600F F4i '02 33kkm "Laleczka"
Yamaha YP 250 Majesty '97 50kkm "Parch"
Warszawa Gocław

Data: 2011-11-07 19:49:49
Autor: Roger from Cracow
Polsza i prawo jazdy

Nie masz racji, skoro kto¶ nie daje rady nauczyć się teorii na tyle
żeby zdać za pierwszym maks za drugim razem (mówię o starej teorii) i
podchodzi nasty raz do niej to znaczy, że ma zbyt mało pod kopuł±, żeby
jeĽdzić... czymkolwiek. jakim cudem ma potem taki człowiek przewidywać
z wyprzedzeniem sytuacje na drodze czy planować trochę więcej niż na
sekundę do przodu ?


z tym się zgodzę... nie widzę natomiast sensu bardziej tego komplikować.
Bo jak tak dalej pójdzie to zdanie teoretycznego będzie się wi±zało z
konieczno¶ci± posiadania IQ powyżej 130 a to już jest problem powoli
a samo zdanie tego testu będzie nominowało do Mensy....
Niech lepiej ustawodawca bardziej zwróci uwagę na stan dróg wtedy trup
będzie sie ¶cielił 5x mniej. Dwa niech bada zdolno¶ć do radzenia sobie
na drodze a nie dogłębn± i perfekcyjn± wiedzę z teorii...
Mam prawo jazdy kilkana¶cie lat na B  i jestem pewien, że bym nie zdał tego
egzaminu a tym bardziej tego nowego. Jako¶ nie mam na swoim koncie
wielu wypadków tylko jedn± stłuczkę z czasów pocz±tkowych a na drodze
radze sobie dobrze i wcale nie jeżdżę wolno.
Jestem pewien, że drugie dno tych zapowiadanych rewolucji ma zwi±zek z
kas± i pomysłami kilku pierdolniętych oszołomów. Ostatecznie nie przyczyni
 się do niczego więcej jak frustracji zdaj±cych i przypływowi gotówki dla biznesu
około prawkowego...

roger

--
Marcin 'Roger' Pojałowski
fotografia: http://www.studio-roger.pl

Data: 2011-11-07 21:13:47
Autor: Alf/red/
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07 19:49, Roger from Cracow wrote:
Niech lepiej ustawodawca bardziej zwróci uwagę na stan dróg wtedy trup
będzie sie ¶cielił 5x mniej.

Nie. Zależno¶ć jest taka: lepsza droga -> mocniej pocisnę -> większa szansa na trupa.

(nawiasem mówi±c: ustawami nie naprawia się dróg)
--
Alf/red/

Data: 2011-11-07 20:16:02
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, Alf/red/ <alf_1111@aniolek.waw.pl> wrote:

Nie. Zależność jest taka: lepsza droga -> mocniej pocisnę -> większa szansa na trupa.

Czyli predkosc jednak zabija :-) --
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 21:23:24
Autor: Arni
Polsza i prawo jazdy
W dniu 07.11.2011 21:13, Alf/red/ pisze:
On 2011-11-07 19:49, Roger from Cracow wrote:
Niech lepiej ustawodawca bardziej zwróci uwagę na stan dróg wtedy trup
będzie sie ¶cielił 5x mniej.

Nie. Zależno¶ć jest taka: lepsza droga -> mocniej pocisnę -> większa
szansa na trupa.

a ja mysle, że zły stan dróg to od wielu lat bardzo dobra wymówka. Co by sie nie stało winne s± drogi i drzewa przy nich rosn±ce. Bardzo dobre usprawiedliwienie dla braku wyobraĽni, barku szacunku dla innych uzytkownikow dróg, nonszalancji w podejsciu do praw fizyki czy zwyklego szpanerstwa, arogancji a nawet agresji na drodze. Do wiekszosci czołówek, wymuszeń pierwszenstwa, potr±ceń pieszych nie dochodzi przez koleiny czy dziury na drogach.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Data: 2011-11-07 13:43:36
Autor: Punge
Polsza i prawo jazdy
@Nikanor:
Zrób im miejsce, chłopie. JedĽ do Afryki. Albo na Grenlandię.
Lecę w pi±tek - ale z tym miesjcem to nie rozumiem.

@Arni:
a ja mysle, że zły stan dróg to od wielu lat bardzo dobra wymówka
jutro zaraz robię Tobie zdjęcia z Bydgoszczy, aktualnie mam 5kM do
pracy, przedstawię ci moja drogę do pracy;

(jestem po kilku głębszych)
ale chciałbym wiedzieć ile wypadków ¶miertelnych spowodowanych jest
przez nieznajomo¶ci TEOR2! - przepisów;

bo o ile znane mi s± tam jakie¶ statystyki prowadzone przez jaki¶ tam
urzędników - to 70% to prędko¶ć - je¶li to prawda to na jaki hooj ta
teoria.

Data: 2011-11-07 21:57:13
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, Punge <repunge@gmail.com> wrote:

(jestem po kilku głębszych)
ale chciałbym wiedzieć ile wypadków śmiertelnych spowodowanych jest
przez nieznajomości TEOR2! - przepisów;

Zobacz sobie wymuszenia pierwszenstwa. Jak myslisz skad to sie bierze?
Bardzo wielu kierowcow nieogarnia najprostszych skrzyzowan rownorzednych.

bo o ile znane mi sÄ… tam jakieĹ› statystyki prowadzone przez jakiĹ› tam
urzędników - to 70% to prędkość - jeśli to prawda to na jaki hooj ta
teoria.

Najlepiej jest powiedziec "predkosc" czyli wina kierowcy, Panstwo jak
zwykle zrobilo wszystko by wypadkow uniknac, tylko ci kierowcy...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 22:59:53
Autor: Arni
Polsza i prawo jazdy
W dniu 07.11.2011 22:43, Punge pisze:
@Nikanor:
Zrób im miejsce, chłopie. JedĽ do Afryki. Albo na Grenlandię.
Lecę w pi±tek - ale z tym miesjcem to nie rozumiem.

@Arni:
a ja mysle, że zły stan dróg to od wielu lat bardzo dobra wymówka
jutro zaraz robię Tobie zdjęcia z Bydgoszczy, aktualnie mam 5kM do
pracy, przedstawię ci moja drogę do pracy;

myslisz, że ja nie znam dziurawych dróg. Tylko najczesciej na nich akurat zbyt wielu wypadków nie ma.

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Data: 2011-11-07 22:03:46
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, Arni <arni@no.spam.pl> wrote:

myslisz, ĹĽe ja nie znam dziurawych drĂłg. Tylko najczesciej na nich akurat zbyt wielu wypadkĂłw nie ma.

Arni a ile wypadkow mamy na dwujezdniowych ekspresowkach i autostradach
(bez A4)? Zabija pospiech, nie predkosc. Gdyby ludzie mogli
przemieszczac sie po kraju z ludzka srednia predkoscia a nie 60-70 km/h
jadac przepisowo to by tyle nie wyprzedzali na trzeciego, nie gonili by
w zabudowanym itd.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 22:07:06
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Arni a ile wypadkow mamy na dwujezdniowych ekspresowkach i autostradach
(bez A4)? Zabija pospiech, nie predkosc. Gdyby ludzie mogli
przemieszczac sie po kraju z ludzka srednia predkoscia a nie 60-70 km/h
jadac przepisowo to by tyle nie wyprzedzali na trzeciego, nie gonili by
w zabudowanym itd.

Dodatkowo:
http://62.129.200.165/WORD/images/stories/Baza_Wiedzy/Programy_brd/Atlas_ryzyka_na_drogach_krajowych_w_Polsce_2007-2009-4.jpg

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 23:10:02
Autor: Arni
Polsza i prawo jazdy
W dniu 07.11.2011 23:03, AZ pisze:
On 2011-11-07, Arni<arni@no.spam.pl>  wrote:

myslisz, że ja nie znam dziurawych dróg. Tylko najczesciej na nich
akurat zbyt wielu wypadków nie ma.

Arni a ile wypadkow mamy na dwujezdniowych ekspresowkach i autostradach
(bez A4)? Zabija pospiech, nie predkosc.

ale po co mi to tłumaczysz? Pisze przeciez, ze stan dróg to jest bardzo no¶na, niczym nie poparta teoria bo przyczyny sa zupełnie inne

--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Data: 2011-11-08 00:12:29
Autor: Mariusz Kruk
Polsza i prawo jazdy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "AZ"
Gdyby ludzie mogli
przemieszczac sie po kraju z ludzka srednia predkoscia a nie 60-70 km/h
jadac przepisowo to by tyle nie wyprzedzali na trzeciego, nie gonili by
w zabudowanym itd.

Bzdura. Tu nie chodzi o "ludzk± ¶redni±", tylko "instynkt dymacza".

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-11-08 00:42:12
Autor: doomin13
Polsza i prawo jazdy
Dokladnie
We Wloszech np. sa drogi miedzy miastami (lokalne) z ograniczeniami do 70, 60 , 50 itd gdzie ludzie sobie slimacza te 50, 60, zatrzymuja sie co chwila na swiatlach, itd bo to sa dojazdowki. Zaraz obok jest miedzymiastowa, miedzykrajowa autostrada gdzie ten co jedzie dalej albo tranzytem moze utrzymywac konkretna srednia predkosc ktora wcale nie zabija tylko daje normalne sensowne czasy przejazdu, 200, 30 , 1500 kilometrow.
U nas droga "krajowa" "tranzytowa" czasem nawet z dwoma jezdniami z co chwila stojacymi znakami do 70 bo skrzyzowanie jest.
Co jest bezpieczniejsze? Chyba nie trzeba tlumaczyc :)

pozdr,
doomin13
smc660
vtr1000

Data: 2011-11-08 11:01:04
Autor: kakmar
Polsza i prawo jazdy
Dnia 07.11.2011 Arni <arni@no.spam.pl> napisał/a:
W dniu 07.11.2011 22:43, Punge pisze:
@Nikanor:
Zrób im miejsce, chłopie. Jedź do Afryki. Albo na Grenlandię.
LecÄ™ w piÄ…tek - ale z tym miesjcem to nie rozumiem.

@Arni:
a ja mysle, że zły stan dróg to od wielu lat bardzo dobra wymówka
jutro zaraz robię Tobie zdjęcia z Bydgoszczy, aktualnie mam 5kM do
pracy, przedstawiÄ™ ci moja drogÄ™ do pracy;

myslisz, ĹĽe ja nie znam dziurawych drĂłg. Tylko najczesciej na nich akurat zbyt wielu wypadkĂłw nie ma.

Ale zdajesz sobie sprawę że jazda po drodze z dziurami, wybojami, na 3cm wystającymi dylatacjami, nie wpływa zbyt kojąco na kierujących.
Nie poprawia też im zdolności koncentracji, i możliwości oceny sytuacji na drodze. Tak samo nie poprawia stanu technicznego pojazdów które zazwyczaj nie były na takie warunki eksploatacji przewidziane.

Wkurza mnie pierdolenie że na wąskiej, dziurawej drodze jest bezpieczniej niż na równej, szerokiej. A już szczytem hipokryzji jest wykazywanie że na dziurawych jeździ się wolniej i przez to bezpieczniej. To może przedzieranie się przez rowy, bagna i zasieki było by jeszcze bezpieczniejsze? Mam obok kawał DK8 na którym nawierzchnia od dawna wymaga remontu i co dzień jest co najmniej jeden dzwon.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-08 12:17:02
Autor: Mariusz Kruk
Polsza i prawo jazdy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"
Wkurza mnie pierdolenie że na w±skiej, dziurawej drodze jest bezpieczniej niż na równej, szerokiej.

To już twój problem co cię wkurza.

A już szczytem hipokryzji jest wykazywanie że na dziurawych jeĽdzi się wolniej i przez to bezpieczniej.

Ciekawe, że "na całym ¶wiecie" używa się rozwi±zań inżynierii ruchu
opartych m.in. o tworzenie sztucznych zwężeń i nierówno¶ci wła¶nie żeby
wymusić niższ± prędko¶ć w poż±danych miejscach.
Czyżby cały ¶wiat się mylił?

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-11-08 11:34:21
Autor: kakmar
Polsza i prawo jazdy
Dnia 08.11.2011 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał/a:

To juĹĽ twĂłj problem co ciÄ™ wkurza.

Owszem.

Ciekawe, że "na całym świecie" używa się rozwiązań inżynierii ruchu
opartych m.in. o tworzenie sztucznych zwężeń i nierówności właśnie żeby
wymusić niższą prędkość w pożądanych miejscach.
Czyżby cały świat się mylił?

Gdzie takie cuda siÄ™ buduje? Na drogach osiedlowych, czy krajowych?
Owszem u nas czasem na krajowych ale to normalne nie jest.
Zadam ci proste pytanie. Jak bezpieczna była DK7 między Grójcem a Jedlanką przed remontem, a jak jest teraz? Podobnie jak DK8 Radzymin, Wyszków. Rozumiem że gdy obie były wąskie i dziurawe z koleinami to był wzór bezpiecznej drogi, nie to co teraz, masakra
jakaś wszyscy zapierdalają na złamanie karku. Ech.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-08 12:52:32
Autor: Mariusz Kruk
Polsza i prawo jazdy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"
Ciekawe, że "na całym ¶wiecie" używa się rozwi±zań inżynierii ruchu
opartych m.in. o tworzenie sztucznych zwężeń i nierówno¶ci wła¶nie żeby
wymusić niższ± prędko¶ć w poż±danych miejscach.
Czyżby cały ¶wiat się mylił?
Gdzie takie cuda się buduje? Na drogach osiedlowych, czy krajowych?

Zgadnij dlaczego np. na krajówkach robi się ronda.

Owszem u nas czasem na krajowych ale to normalne nie jest.
Zadam ci proste pytanie. Jak bezpieczna była DK7 między Grójcem a Jedlank± przed remontem, a jak jest teraz? Podobnie jak DK8 Radzymin, Wyszków. Rozumiem że gdy obie były w±skie i dziurawe z koleinami to był wzór bezpiecznej drogi, nie to co teraz, masakra
jaka¶ wszyscy zapierdalaj± na złamanie karku. Ech.

Nie kojarzę odcinków, o których piszesz, ale podejrzewam, że
modernizacja objęła _przede wszystkim_ rodzielenie kierunków ruchu.
I to miało największy wpływ na bezpieczeństwo.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-11-08 12:32:15
Autor: kakmar
Polsza i prawo jazdy
Dnia 08.11.2011 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał/a:

Zgadnij dlaczego np. na krajĂłwkach robi siÄ™ ronda.

Naprawdę nie potrafię, kilka razy po drodze mi było jechać DK50 i jakoś nawet motocyklem, omijanie kilometrów TIRów przed Górą Kalwarią i Kołbielą,
nie było przyjemne, bezpieczne, ani szybkie.

Nie kojarzÄ™ odcinkĂłw, o ktĂłrych piszesz, ale podejrzewam, ĹĽe
modernizacja objęła _przede wszystkim_ rodzielenie kierunków ruchu.
I to miało największy wpływ na bezpieczeństwo.

Owszem, na bezpieczeństwo, wygodę, szybkość przemieszczania się i wiele innych.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-08 14:05:07
Autor: Mariusz Kruk
Polsza i prawo jazdy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"
Zgadnij dlaczego np. na krajówkach robi się ronda.
Naprawdę nie potrafię,

To zostawiam ci to jako zadanie domowe.

Nie kojarzę odcinków, o których piszesz, ale podejrzewam, że
modernizacja objęła _przede wszystkim_ rodzielenie kierunków ruchu.
I to miało największy wpływ na bezpieczeństwo.
Owszem, na bezpieczeństwo, wygodę, szybko¶ć przemieszczania się i wiele innych.

No i?
Kluczowy wpływ na bezpieczeństwo drogi miało rozdzielenie kierunków
ruchu, a nie stan nawierzchni.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-11-08 16:48:20
Autor: kakmar
Polsza i prawo jazdy
Dnia 08.11.2011 Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał/a:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"
Zgadnij dlaczego np. na krajĂłwkach robi siÄ™ ronda.
NaprawdÄ™ nie potrafiÄ™,

To zostawiam ci to jako zadanie domowe.

Tajest, wiesz zwykle nie che mi się gadać z kimś kto dyskutuje ze zdaniem
wyrwanym z kontekstu.

Nie kojarzÄ™ odcinkĂłw, o ktĂłrych piszesz, ale podejrzewam, ĹĽe
modernizacja objęła _przede wszystkim_ rodzielenie kierunków ruchu.
I to miało największy wpływ na bezpieczeństwo.
Owszem, na bezpieczeństwo, wygodę, szybkość przemieszczania się i wiele innych.

No i?
Kluczowy wpływ na bezpieczeństwo drogi miało rozdzielenie kierunków
ruchu, a nie stan nawierzchni.

Przeca napisałem że pewnie tak. Ale pomyślałem że możesz jednoznacznie i bezdyskusyjnie wykazać swoją rację. Remont sporego kawałka DK7 i DK8, o którym wspominałem, przebiegał w ten sposób, że na 7 najpierw ruch odbywał się po starej drodze, z dziurami i koleinami po kilka cm. Potem oddano jedną nową jezdnię i dalej był to ruch w dwie strony, bo na starej, budowano nową. Wystarczy że znajdziesz odpowiednie daty i dane i już. DK8 była w lepszym stanie niż 7, ale też może się nada.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-08 23:07:37
Autor: Mariusz Kruk
Polsza i prawo jazdy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kakmar"
Zgadnij dlaczego np. na krajówkach robi się ronda.
Naprawdę nie potrafię,
To zostawiam ci to jako zadanie domowe.
Tajest, wiesz zwykle nie che mi się gadać z kim¶ kto dyskutuje ze zdaniem
wyrwanym z kontekstu.

Wyrwanym? Naucz się pisać po polsku. Zamiast przecinka powinna być
kropak. To po pierwsze. Po drugie, twoje uzasadnienia "bo ja nie mogę
zap.*ać" mnie zupełnie nie interesuj±. Żeby było bardziej dosadnie - te
ronda s± wła¶nie po to, żeby nie zap.*ać.

Nie kojarzę odcinków, o których piszesz, ale podejrzewam, że
modernizacja objęła _przede wszystkim_ rodzielenie kierunków ruchu.
I to miało największy wpływ na bezpieczeństwo.
Owszem, na bezpieczeństwo, wygodę, szybko¶ć przemieszczania się i wiele innych.
No i?
Kluczowy wpływ na bezpieczeństwo drogi miało rozdzielenie kierunków
ruchu, a nie stan nawierzchni.
Przeca napisałem że pewnie tak. Ale pomy¶lałem że możesz jednoznacznie i bezdyskusyjnie wykazać swoj± rację. Remont sporego kawałka DK7 i DK8, o którym wspominałem, przebiegał w ten sposób, że na 7 najpierw ruch odbywał się po starej drodze, z dziurami i koleinami po kilka cm. Potem oddano jedn± now± jezdnię i dalej był to ruch w dwie strony, bo na starej, budowano now±. Wystarczy że znajdziesz odpowiednie daty i dane i już. DK8 była w lepszym stanie niż 7, ale też może się nada.

No tak. Je¶li w ten sposób chcesz przeprowadzać "dowody" statystyczne,
to ja się nie dziwię.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-11-08 14:26:45
Autor: Mat S
Polsza i prawo jazdy
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrnjbi3te.9rq.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

Ciekawe, że "na całym ¶wiecie" używa się rozwi±zań inżynierii ruchu
opartych m.in. o tworzenie sztucznych zwężeń i nierówno¶ci wła¶nie żeby
wymusić niższ± prędko¶ć w poż±danych miejscach.
Czyżby cały ¶wiat się mylił?

Chyba mylisz planowo wprowadzone nierówno¶ci w stylu spowalniaczy z maksymalnym zaniedbaniem nawierzchni, która od pocz±tku była zbudowana "oszczędno¶ciowo" i po 3 latach od oddania już wymagała remontu (a bylo to 15 lat temu).
Bo oczywi¶cie można zrobić tak± nawierzchnię jaka jest we Włocławku na "wewnętrznej obwodnicy" czyli zdaje się ul. Kazimierza Wielkiego... Łata przy łacie, każda z innego materiału i innej wysoko¶ci, stoi ograniczenie do 30 (fakt, tylko dla ciężarowych), obowi±zkowy patrol z suszark± i jest hiperbezpiecznie. Tylko że nie ma żadnej alternatywy w stylu autostrady, ekspresówki, czy choćby dwupasmówki, któr± można bezpiecznie i sprawnie omin±ć to gówno.
Póki co, proponujesz, by podnie¶ć bezpieczeństwo przez zwężenie drogi i rozpieprzenie nawierzchni. Tylko że ja chciałbym móc legalnie dojechać z Warszawy do Gdańska w 3 godziny, a nie w 12. I bez konieczno¶ci remontowania podwozia po każdej wizycie.

MS

Data: 2011-11-08 14:40:21
Autor: Mariusz Kruk
Polsza i prawo jazdy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S"
Ciekawe, że "na całym ¶wiecie" używa się rozwi±zań inżynierii ruchu
opartych m.in. o tworzenie sztucznych zwężeń i nierówno¶ci wła¶nie żeby
wymusić niższ± prędko¶ć w poż±danych miejscach.
Czyżby cały ¶wiat się mylił?
Chyba mylisz

Chyba nadinterpretowujesz.

rozpieprzenie nawierzchni. Tylko że ja chciałbym móc legalnie dojechać z Warszawy do Gdańska w 3 godziny, a nie w 12. I bez konieczno¶ci remontowania podwozia po każdej wizycie.

Wiesz, ja też chciałbym móc robić to, czy tamto. Co nie znaczy, że
wszystko jest wykonalne. Zwłaszcza za publiczne pieni±dze.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-11-08 15:26:13
Autor: Mat S
Polsza i prawo jazdy
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomo¶ci news:slrnjbica5.9rq.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...

To Kakmar:
"Ale zdajesz sobie sprawę że jazda po drodze z dziurami, wybojami,
na 3cm wystaj±cymi dylatacjami, nie wpływa zbyt koj±co na kieruj±cych.
Nie poprawia też im zdolno¶ci koncentracji, i możliwo¶ci oceny sytuacji
na drodze. Tak samo nie poprawia stanu technicznego pojazdów które
zazwyczaj nie były na takie warunki eksploatacji przewidziane."

To ty:
"Ciekawe, że "na całym ¶wiecie" używa się rozwi±zań inżynierii ruchu
opartych m.in. o tworzenie sztucznych zwężeń i nierówno¶ci wła¶nie żeby
wymusić niższ± prędko¶ć w poż±danych miejscach.
Czyżby cały ¶wiat się mylił?"


Chyba mylisz

Chyba nadinterpretowujesz.

Kakmar pisze o drodze z dziurami i wybojami, ty o drodze z celowymi utrudnieniami. Gdzie¶ co¶ zgrzyta.


rozpieprzenie nawierzchni. Tylko że ja chciałbym móc legalnie dojechać z
Warszawy do Gdańska w 3 godziny, a nie w 12. I bez konieczno¶ci remontowania
podwozia po każdej wizycie.

Wiesz, ja też chciałbym móc robić to, czy tamto. Co nie znaczy, że
wszystko jest wykonalne. Zwłaszcza za publiczne pieni±dze.

Aha, czyli ze zrozumieniem patrzysz na nisk± jako¶ć i długi czas budowy drogi, tylko dlatego że jest finansowana z państwowego budżetu? Bo ja uważam, że za takie pieni±dze można zbudować drogę, która po 3 latach od hucznego oddania nie będzie potrzebowała wymiany nawierzchni. Trzeba tylko zrobić to porz±dnie. Kiedy¶ pisywał na grupę budowniczy dróg - Irek - i wspominał, że gdzie¶ (Autostrada Kra-Kat, o ile pamięć nie zawodzi) powstały w rok koleiny, bo "chłopaki chciały zaoszczędzić". Nosz kurwa. I na rok czy co¶ koło tego bulisz za autostradę normalnie, jedziesz wężykiem 70. No ale cóż, za publiczne pieni±dze...
Uważam też, że postawienie znaku "remont drogi krajowej nr 8 na odcinku 84 km" i ograniczenie przepustowo¶ci do 1 pasa w każd± stronę, podczas gdy na tym odcinku nie dzieje się NIC (za każdym z 8 razy, gdy pokonywałem ten koszmar z prędko¶ci± w porywach do 70 km/h, a ¶rednio 40, pracowało tam ł±cznie może 10 osób i 2 koparki) powinno być podstaw± do przykładnych rozstrzelań.

MS

Data: 2011-11-08 15:31:33
Autor: Mariusz Kruk
Polsza i prawo jazdy
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Mat S"
To Kakmar:
"Ale zdajesz sobie sprawę że jazda po drodze z dziurami, wybojami,
na 3cm wystaj±cymi dylatacjami, nie wpływa zbyt koj±co na kieruj±cych.
Nie poprawia też im zdolno¶ci koncentracji, i możliwo¶ci oceny sytuacji
na drodze. Tak samo nie poprawia stanu technicznego pojazdów które
zazwyczaj nie były na takie warunki eksploatacji przewidziane."

To ty:
"Ciekawe, że "na całym ¶wiecie" używa się rozwi±zań inżynierii ruchu
opartych m.in. o tworzenie sztucznych zwężeń i nierówno¶ci wła¶nie żeby
wymusić niższ± prędko¶ć w poż±danych miejscach.
Czyżby cały ¶wiat się mylił?"
Chyba mylisz
Chyba nadinterpretowujesz.
Kakmar pisze o drodze z dziurami i wybojami, ty o drodze z celowymi utrudnieniami. Gdzie¶ co¶ zgrzyta.

No i?
Podpowiem - ja niczego nie mylę.

rozpieprzenie nawierzchni. Tylko że ja chciałbym móc legalnie dojechać z
Warszawy do Gdańska w 3 godziny, a nie w 12. I bez konieczno¶ci remontowania
podwozia po każdej wizycie.
Wiesz, ja też chciałbym móc robić to, czy tamto. Co nie znaczy, że
wszystko jest wykonalne. Zwłaszcza za publiczne pieni±dze.
Aha, czyli ze zrozumieniem patrzysz na nisk± jako¶ć i długi czas budowy drogi, tylko dlatego że jest finansowana z państwowego budżetu?

Nie. Po prostu zdaję sobie sprawę, że nie zawsze wszytko to, czego ja
chcę daje się zrealizować.
Argument "bo ja chcę móc" można sobie wsadzić tam gdzie słońce nie
dochodzi.

Uważam też, że postawienie znaku "remont drogi krajowej nr 8 na odcinku 84 km" i ograniczenie przepustowo¶ci do 1 pasa w każd± stronę, podczas gdy na tym odcinku nie dzieje się NIC (za każdym z 8 razy, gdy pokonywałem ten koszmar z prędko¶ci± w porywach do 70 km/h, a ¶rednio 40, pracowało tam ł±cznie może 10 osób i 2 koparki)

To zupełnie inna sprawa


--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2011-11-08 14:27:54
Autor: Arni
Polsza i prawo jazdy
W dniu 08.11.2011 12:01, kakmar pisze:

myslisz, że ja nie znam dziurawych dróg. Tylko najczesciej na nich
akurat zbyt wielu wypadków nie ma.

Ale zdajesz sobie sprawę że jazda po drodze z dziurami, wybojami,
na 3cm wystaj±cymi dylatacjami, nie wpływa zbyt koj±co na kieruj±cych.

zdaje i co z tego? Ile masz takich dróg (takich dokladnie jak opisałes) w Polsce, jaki procent wszystkich dróg ona stanowi±. I ile procent wypadków na nich sie zdarza? Tylko konkrety prosze. Skoro wiekszosc twierdzi ze wypadki s± przez stan dróg to znaczy ze jakies dane liczbowe sa.



Wkurza mnie pierdolenie że na w±skiej, dziurawej drodze jest bezpieczniej
niż na równej, szerokiej. A już szczytem hipokryzji jest wykazywanie że
na dziurawych jeĽdzi się wolniej i przez to bezpieczniej.

szczytem hipokryzji jest wmawianie, ze ktos powiedział cos czego nie powiedział. Albo to zwykły brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem.




--
Arni         Toruń
'84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"
'91 Volvo 940 D24TIC + '88 Burstner 420
'01 Chrysler PT Cruiser 2,4l automat
'99 Mazda 323F 2,0 DiTD

Data: 2011-11-08 16:32:28
Autor: kakmar
Polsza i prawo jazdy
Dnia 08.11.2011 Arni <arni@no.spam.pl> napisał/a:

Ale zdajesz sobie sprawÄ™ ĹĽe jazda po drodze z dziurami, wybojami,
na 3cm wystającymi dylatacjami, nie wpływa zbyt kojąco na kierujących.

zdaje i co z tego? Ile masz takich dróg (takich dokladnie jak opisałes) w Polsce, jaki procent wszystkich dróg ona stanowią. I ile procent wypadków na nich sie zdarza? Tylko konkrety prosze. Skoro wiekszosc twierdzi ze wypadki są przez stan dróg to znaczy ze jakies dane liczbowe sa.

AZ dał linka do takiej mapki, z 2008 czy 9, niestety, ale dziwnym trafem te odcinki które są tam pomalowane na czarno i jako tako znam, to jakością nie porywały wtedy. Niestety w statystykach doktoryzował się nie będę. Wystarczy że mam obok kawałek DK8, zwanej lokalnie Trasą Toruńską.

szczytem hipokryzji jest wmawianie, ze ktos powiedział cos czego nie powiedział. Albo to zwykły brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem.

Uogólniłem trochę i co? Nie było to bezpośrednio do Ciebie. Tym niemniej wiele z remontowanych dróg doprowadza się do stanu, wąsko, bez pobocza,
wysepki i krawężniki gdzie się da. To jest bezpieczniej? Gdy margines błędu jest mniejszy? Może wygodniej i bezpieczniej wyprzedzić rowerzystę, czy ciągnik, itd.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-07 20:03:45
Autor: marider
Polsza i prawo jazdy
W dniu 2011-11-07 17:20, PawelK vel Pablo pisze:
Nie masz racji, skoro kto¶ nie daje rady nauczyć się teorii na tyle
żeby zdać za pierwszym maks za drugim razem (mówię o starej teorii) i
podchodzi nasty raz do niej to znaczy, że ma zbyt mało pod kopuł±, żeby
jeĽdzić... czymkolwiek. jakim cudem ma potem taki człowiek przewidywać
z wyprzedzeniem sytuacje na drodze czy planować trochę więcej niż na
sekundę do przodu ?


Kiedys to sie prawo jazdy kupowalo jak ktos byl na tyle tepy ze nie zaliczal teorii czy "praktyki". Tylko patrzec jak znowu sie zacznie na wieksza skale, albo beda ludzie wyjezdzac i robic prawko za granica- wyjdzie taniej i mniej stresujaco nawet jesli w jezyku obcym albo nawet i po polskiemu. Da sie. I mozna.

No ale tu wszyscy w tym kraju sa Mistrzowie i zdaja za 1 razem nawet z zawiazanymi oczami i zajechanym sprzecie :)

Co ma emerytowany policjant egzaminator do testow
teorytycznych?

Teraz juz nic, teraz sa "wszystkowiedzace" komputery, natomiast teoria sobie, egzaminatorzy sobie a kierowcy jeszcze inaczej. To co podales to jakis wyjatkowy tepak (aczkolwiek smieszny ;) ). Od takich rzeczy jest Policja i to ona powinna stale nadzorowac i eliminowac takie przypadki z drog a nie robic akcje "zniszcz" raz od wielkiego dzwonu i sie chelpic ile to najebanych kierowcow przylapali (ilu puscili i ile kto dostal w lape to inna sprawa ale o tym ciiiicho bo sie wyda....).

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-11-09 18:43:52
Autor: Grzybol
Polsza i prawo jazdy
Użytkownik "Punge" <repunge@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
news:d1c11eb8-1b68-4a18-b314-62b7ea1bdf4fc1g2000vbw.googlegroups.com...
Pisałem bardziej globalnie.  Nie chce jeĽdzić w jaskrawej koszulce i
żółtych gaciach, w kasku z jakimi¶ atestami, wł±czonymi ¶wiatłami w
słoneczny dzień.  Ile jeszcze brakuje do przymusu, jeżdżenia w
specjalnych ochraniaczach i w wyznaczonych miesi±cach ?
A PJ i tak nie ma sensu, skoro rowerem czy skuterem można wł±czyć się
do ruchu bez tego.  My¶lisz, że w jakikolwiek sposób, ilo¶ć pytań na
egzaminie ma wpływ na bezpieczeństwo na drogach ?  Przecież to WORD to
zajebista maszynka do robienia kasy - nic więcej.  Forma w jakiej
istnieje to tylko urzędniczy mechanizm do dojenia niewolników.

Masz w 100% rację. 99% ucz±cych jeĽdzić nie ma pojęcia o jeżdżeniu. Podejrzewam, że 90% z nich nie zdało by egzaminu teoretycznego na PJ. Powiem więcej - pewnie większo¶ć egzaminatorów-starych chui by nie zdało. Cała banda skurwysynów żywi się i to całkiem nieĽle na tym całym biznesie jakim jest prawo jazdy. Kto¶ kto ma dowód osobisty może zgodnie z polskim prawem jeĽdzić po drogach publicznych rowerem. Więc po jakiego chuja jest PJ???? Dlaczego ten z dowodem bie maj±c pojęcia o PORD ma być bezpieczny a ten z PJ nie? Dlaczego ten z rowerem nie musi miec OC, a ten z motorowerem musi? Przecież to jawna gra w chuja...

--
Grzybol

Data: 2011-11-07 09:49:25
Autor: Leszek Karlik
Polsza i prawo jazdy
On Mon, 07 Nov 2011 08:36:40 +0100, Punge <repunge@gmail.com> wrote:

[...]
Do tego gdzie inne kraje eurokoĹ‚chozu - czarnej dziury.  Ciężko siÄ™
ĹĽyje ze Ĺ›wiadomoĹ›ciÄ… co siÄ™ dzieje dookoĹ‚a.  Niestety ciemny lud
potrzebuje bata nad głową, tak jak kiedyś niewolnik swojego Pana, bo
bez niego nie poradziĹ‚by sobie.  Tyle, ĹĽe ja chce być wolny - i mi to
wszytko nie pasuje!

Somalia czeka, tam Cię żadne państwo nie będzie uciskać. :-)

--
Leszek 'Leslie' Karlik

Data: 2011-11-07 06:41:10
Autor: Nikanor
Polsza i prawo jazdy
Dnia 07-11-2011 o 00:18:33 marider <2marider@gazeta.pl> napisał(a):

Widzieliscie kolejny wymysl "gory"?

http://www.hotmoney.pl/artykul/prawo-jazdy-nowe-egzaminy-wywolaly-poploch-wsrod-kursantow-22415
... Do czego ten kraj zmierza? :/ (pytanie retoryczne)

No bÄ™dÄ… trudniejsze egzaminy teoretyczne. I co? Bardzo dobrze. Na ulicach  i tak juĹĽ jest za duĹĽo półgĹ‚ĂłwkĂłw. Nie rozumiem z jakiego powodu panuje  przekonanie, ĹĽe prawo jazdy siÄ™ naleĹĽy kaĹĽdemu jak PESEL.

--
Nikanor [TE630, SH300, DR350-na sprzedaĹĽ]

Data: 2011-11-12 21:16:15
Autor: rzcqy
Polsza i prawo jazdy
Jako pocz±tkuj±cy w temacie motorów zacz±łem od prawka (a nie jak co poniektórzy od zakupu moto, chociaż przez chwilę my¶lałem, aby nabyć motorek zanim nabędę uprawnienia). Jak będzie wygl±dać sytuacja od nowego roku z kat. A - mam już za sob± zdan± teorię (27-go wrze¶nia), a z praktyk± mogę nie zd±żyć w tym roku przez zimę. Egz. praktyczny pewnie będzie wznowiony jak ¶niegi puszcz± tj ok kwietnia. I co wtedy? Teoria mi przepada? Zdaję dalej na starych/nowych zasadach? Je¶li na nowych zasadach to po egzaminie dostaję A1? Czy wiek 31 L ma tutaj jakie¶ znaczenie?

--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Data: 2011-11-14 10:47:43
Autor: m0rt1
Polsza i prawo jazdy
Nikanor <nikanor@gazeta.pl> wrote:
Dnia 07-11-2011 o 00:18:33 marider <2marider@gazeta.pl> napisaB(a):

Widzieliscie kolejny wymysl "gory"?

http://www.hotmoney.pl/artykul/prawo-jazdy-nowe-egzaminy-wywolaly-poploch-wsrod-kursantow-22415
... Do czego ten kraj zmierza? :/ (pytanie retoryczne)

No bd trudniejsze egzaminy teoretyczne. I co? Bardzo dobrze.Na ulicach  i tak ju| jest za du|o pĂłBgBĂłwkĂłw. Nie rozumiem z jakiego powodu panuje  przekonanie, |e prawo jazdy si nale|y ka|demu jak PESEL.

Nie, żebym zaraz nie wywołał zbędnej dyskusji - ale (IHMO) posiadanie
papierka swiadczy tylko i wyłącznie o zdaniu egzaminu - co z
umiejetnosciami czy tez mysleniem mało ma wspólnego*; po drugie - zawsze
praktycznie można jeździć bez... na własne ryzyko

*tj. IstniejÄ… tzw. podstawy, czego nie nazywam umiejetnosciami. --
Rgrds., m0rT1 //a.k.a. Blazej

Data: 2011-11-07 08:04:40
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-06, marider <2marider@gazeta.pl> wrote:

http://www.hotmoney.pl/artykul/prawo-jazdy-nowe-egzaminy-wywolaly-poploch-wsrod-kursantow-22415

Niedlugo trzeba bedzie jezdzic w oczojebnych czapeczkach i koszulkach z 315 pozwoleniami za ktore trzeba bedzie oczywiscie zaplacic danine do budzetu... Do czego ten kraj zmierza? :/ (pytanie retoryczne)

Ale o co Ci chodzi? Zmniejszy sie ilosc sierot niezdolnych do jazdy po
drogach. Tylko sie cieszyc.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 10:26:48
Autor: ania
Polsza i prawo jazdy

Uzytkownik "AZ"

Ale o co Ci chodzi? Zmniejszy sie ilosc sierot niezdolnych do jazdy po
drogach. Tylko sie cieszyc.

Chyba zartujesz? Naucza sie nowych odpowiedzi na pamiec i w czym problem?
Natomiast podobalby mi sie pomysl, aby przed wydaniem zaswiadczenia o zakanczeniu kursu - kursant taki musial przejechac jakas krotka traske bez intsruktora (samodzielnie - jakos na motocyklu zazwyczaj jezdza sami, autem juz nie). Mysle, ze troche by to obudzilo panow instruktorow samochodowych i zanim pusciliby takiego delikwenta samodzielnie, to by sie tysiac razy zastanowili, czy na pewno da rade i im auta nie rozbije.

--
ania

Data: 2011-11-07 09:33:48
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, ania <aniamh@tlen.kropka.pl> wrote:

Chyba zartujesz? Naucza sie nowych odpowiedzi na pamiec i w czym problem?

Wiesz, trudniej bedzie sie nauczyc 3000 pytan/odpowiedzi zamiast 527 ;-)
W WORDzie widzialem takie przypadki ktore po 8-10 razy zdawaly
teorytyczny...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-07 15:24:17
Autor: marider
Polsza i prawo jazdy
W dniu 2011-11-07 10:33, AZ pisze:
W WORDzie widzialem takie przypadki ktore po 8-10 razy zdawaly
teorytyczny...


Oczywiscie wiesz ze wiekszosc egzaminatorow to emerytowani policjanci z drogowki i maja odgorny przykaz uwalania zdajacych, prawda? Pochwalasz zmiane przepisow bo masz prawko (chyba masz no nie?), gdybys nie mial robilbys w majty, gadalbys inaczej i juz stal w kolejce w WORDzie zanim kolejne debilne przepisy wejda w zycie.

Tak jak Punge napisal "zajebista maszynka do robienia kasy". Jedna z wielu w Polsce ku uciesze urzednikow panstwowych i administracji.

Pzdr

PS: Z dzialki prawniczej - prokurator rejonowy, 39 lat - 14 000zl miesiecznie a tyle sie "narobi" pijac kawke ze glowa mala, o wynagrodzeniach sedziow to juz nawet nie bede pisal. Dziadki z WORDU tez niemalo "zarabiaja" a teraz pewnie dostana podwyzki...
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-11-07 14:31:28
Autor: AZ
Polsza i prawo jazdy
On 2011-11-07, marider <2marider@gazeta.pl> wrote:

Oczywiscie wiesz ze wiekszosc egzaminatorow to emerytowani policjanci z drogowki i maja odgorny przykaz uwalania zdajacych, prawda? Pochwalasz zmiane przepisow bo masz prawko (chyba masz no nie?), gdybys nie mial robilbys w majty, gadalbys inaczej i juz stal w kolejce w WORDzie zanim kolejne debilne przepisy wejda w zycie.

W ogole wiesz co czytasz i o czym rozmawiasz czy tak tylko sobie
radosnie pierdolisz? Co ma emerytowany policjant egzaminator do testow
teorytycznych? Gadanie, ze egzaminatorzy to chuje bo uwalaja na byle
pierdolce bylo od dawna, nawet jak ja zdawalem i zdalem za pierwszym
razem.

Nie mowie tez ze mamy super system szkolenia kierowcow i egzaminowania
ale jestem za elminowaniem przypadkow ktore wybitnie nie radza sobie z
jazda.

http://www.youtube.com/watch?v=rUHRifYXjcg tu masz przyklad takiej
osoby.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-08 11:14:06
Autor: huck
Polsza i prawo jazdy

ktos to pisal ale chyba wszytkim rozgoraczkowanym umknelo
NA WUJA te obostrzenia skoro skutem jedzisz BEZ  uprawnien
nie wiem dlaczego tak si eniektórzy upieraja
TAK to jest maszynka do robienia kasy

rzut oka na USej bylo nie bylo mocno zmotoryzowany kraj
pronciem bardzo
Fees
Operator or Motorcycle License:

  Ages 16-39 ? $25.00
  Ages 40-44 ? $20.00
  45-49 ? $15.00

  w tej oplacie masz 3 podejscia

Data: 2011-11-08 11:20:16
Autor: Nikanor
Polsza i prawo jazdy
Dnia 08-11-2011 o 11:14:06 huck <280kph@wp.pl> napisał(a):
rzut oka na USej bylo nie bylo mocno zmotoryzowany kraj
pronciem bardzo
Fees
Operator or Motorcycle License:

  Ages 16-39 ? $25.00
  Ages 40-44 ? $20.00
  45-49 ? $15.00

  w tej oplacie masz 3 podejscia

A przy okazji trafiĹ‚em na ciekawÄ… stronkÄ™ o przepisach motocyklowych w  poszczegĂłlnych stanach:

http://motorcycleinfo.calsci.com/StateLaws.html

--
Nikanor

Data: 2011-11-08 15:19:30
Autor: marider
Polsza i prawo jazdy
W dniu 2011-11-08 11:14, huck pisze:
ktos to pisal ale chyba wszytkim rozgoraczkowanym umknelo
NA WUJA te obostrzenia skoro skutem jedzisz BEZ  uprawnien

Majac sadowy zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych np. za jazde "po pijaku" nawet skutem 50ccm nie mozesz jechac na dowodzie osobistym ani komarem na pedaly. Tak ostatnio sie z prokuratorem zgadalem na ten temat przy okazji innej sprawy.

PS: z nowosci - za jazde rowerem "po pijaku" nie zabieraja juz prawa jazdy ani zadnych kategorii, dostaje sie tylko "zakaz prowadzenia pojazdow rowerowych" ale jakos o tym w mediach cisza mimo ze nowy przepis obowiazuje w sadach juz od ponad miesiaca...

TAK to jest maszynka do robienia kasy

Zdecydowanie TAK.

rzut oka na USej bylo nie bylo mocno zmotoryzowany kraj
pronciem bardzo

Fees
Operator or Motorcycle License:

   Ages 16-39 ? $25.00
   Ages 40-44 ? $20.00
   45-49 ? $15.00

   w tej oplacie masz 3 podejscia

I robisz prawo jazdy w jeden dzien od zgloszenia sie do urzedu z papierami do otrzymania swiezego plastiku w reke, lacznie z testem (po polsku jak chcesz) i placykiem. Nie pamietam czy na miasto wyjezdzalem motocyklem ale nie wydaje mi sie... Na odpowiednik A i B placilem cos kolo $60, w sumie z wypozyczeniem ich motocykla na plac. Chyba ze cos sie teraz zmienilo (kazdy stan ma swoje wlasne przepisy wewnetrzne).

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-11-08 17:39:49
Autor: huck
Polsza i prawo jazdy

Użytkownik "marider" <2marider@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j9bdpm$7f1$1inews.gazeta.pl...
W dniu 2011-11-08 11:14, huck pisze:
ktos to pisal ale chyba wszytkim rozgoraczkowanym umknelo
NA WUJA te obostrzenia skoro skutem jedzisz BEZ  uprawnien

Majac sadowy zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych np. za jazde "po pijaku" nawet skutem 50ccm nie mozesz jechac na dowodzie osobistym ani komarem na pedaly. Tak ostatnio sie z prokuratorem zgadalem na ten temat przy okazji innej sprawy.

PS: z nowosci - za jazde rowerem "po pijaku" nie zabieraja juz prawa jazdy ani zadnych kategorii, dostaje sie tylko "zakaz prowadzenia pojazdow rowerowych" ale jakos o tym w mediach cisza mimo ze nowy przepis obowiazuje w sadach juz od ponad miesiaca...

TAK to jest maszynka do robienia kasy

Zdecydowanie TAK.

rzut oka na USej bylo nie bylo mocno zmotoryzowany kraj
pronciem bardzo

Fees
Operator or Motorcycle License:

   Ages 16-39 ? $25.00
   Ages 40-44 ? $20.00
   45-49 ? $15.00

   w tej oplacie masz 3 podejscia

I robisz prawo jazdy w jeden dzien od zgloszenia sie do urzedu z papierami do otrzymania swiezego plastiku w reke, lacznie z testem (po polsku jak chcesz) i placykiem. Nie pamietam czy na miasto wyjezdzalem motocyklem ale nie wydaje mi sie... Na odpowiednik A i B placilem cos kolo $60, w sumie z wypozyczeniem ich motocykla na plac. Chyba ze cos sie teraz zmienilo (kazdy stan ma swoje wlasne przepisy wewnetrzne).

generalnie wszytkie ich ustalenia to by naszym ustawodawcom piane na ustach zrobiły
gdzie oni by kase trzepali
przykładowo badanie wzroku 5$
albo na normalnej kategori samochodowej mozesz jezdzic pojazdami i zestawami do 11000 funtów (nie zawodowo)
huck

Data: 2011-11-13 20:17:06
Autor: Monster
Polsza i prawo jazdy
W dniu 2011-11-07 10:33, AZ pisze:

Wiesz, trudniej bedzie sie nauczyc 3000 pytan/odpowiedzi zamiast 527 ;-)
W WORDzie widzialem takie przypadki ktore po 8-10 razy zdawaly
teorytyczny...

cóż z tego,w końcu sieroty zdały,wczoraj jedna pani zatrzymała się na środku ronda ponieważ z prawej jechały samochody..

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2011-11-13 20:27:29
Autor: Nikanor
Polsza i prawo jazdy
Dnia 13-11-2011 o 20:17:06 Monster <alpy2@op.pl> napisał(a):

cóż z tego,w koĹ„cu sieroty zdaĹ‚y,wczoraj jedna pani zatrzymaĹ‚a siÄ™ na  Ĺ›rodku ronda poniewaĹĽ z prawej jechaĹ‚y samochody..

Może miały pierwszeństwo?

--
Nikanor

Data: 2011-11-13 20:30:16
Autor: Monster
Polsza i prawo jazdy
W dniu 2011-11-13 20:27, Nikanor pisze:
Dnia 13-11-2011 o 20:17:06 Monster <alpy2@op.pl> napisał(a):

cóż z tego,w końcu sieroty zdały,wczoraj jedna pani zatrzymała się na
środku ronda ponieważ z prawej jechały samochody..

Może miały pierwszeństwo?

  Z tego co pamiÄ™tam najbliĹĽsze i jedyne w Europie rondo tego typu jest w ParyĹĽewie:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

Data: 2011-11-13 20:46:27
Autor: Tytus z domQ
Polsza i prawo jazdy
Siemka
"Monster"
Z tego co pamiętam najbliższe i jedyne w Europie rondo tego typu jest
 w ParyĹĽewie:-)

Tam jest to spowodowane ruchem dwukierunkowym na rondzie - w Berlinie tez chyba jest takie rondo.

--
Pozdrawiam
Jacek Sawa

Polsza i prawo jazdy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona