Poluzowane tarcze na nitach

Data: 2011-10-16 15:20:27
Autor: Michał Kieś
Poluzowane tarcze na nitach
Z końcem lipca w ramach apgrejdu części wymieniłem tarcze (160/180)..
Niedawno zauważyłem, że zarówno tył jak i przód złapał luz, na
ściśniętych klamkach (każdej osobno) jestem w stanie wykonać ruch koła
po około 1 cm, do tylnego koła nie sięgnę, ale na przedniej tarczy na
nitach wyczuwam luz. Gdybym zachował dowód zakupu, bym się nie
wściekł, ale skoro już wydałem prawie 200 zł na tarcze SLX'a, to
przynajmniej się poskarżę ;-)

Data: 2011-10-17 07:50:46
Autor: karbar
Poluzowane tarcze na nitach
On 17.10.2011 00:20, Michał Kieś wrote:
 na przedniej tarczy na
nitach wyczuwam luz. G

Na poprzednich tarczach tak nie miałeś? Ja mam efekt podobny, gdy klamki nie ściskam bardzo mocno - trochę klocki się przesuwają. Było tak od początku, zarówno na tarczy 160 i 180. Ale skoro to naprawdę nity...najdziwniejsze, że w obu kołach na raz.

pozdrawiam
karbar

--
[wro][Leniwa MuShellka]
rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL

Data: 2011-10-17 09:57:38
Autor: legut
W dniu 2011-10-17 00:20, Michał Kieś pisze:
[...]

Ja miałem to samo w tarczy SLX 180. Przednia złapała luzy na nitach po ok 1500 km. Co dziwne taka sama tylna jest idealna - tak samo jak ta nowa wymieniona z przodu. W serwisie coś przebąkiwali o wadliwych seriach tych tarcz....

pozdrawiam
Legut

Data: 2011-10-17 10:55:15
Autor: kamil/Endurorider.pl
Użytkownik "Michał Kieś" <kies.michal@gmail.com> napisał w wiadomości news:5eadaf5a-1cf9-4a36-80d9-5f477caacba4v11g2000vbm.googlegroups.com...

Gdybym zachował dowód zakupu, bym się nie
wściekł, ale skoro już wydałem prawie 200 zł na tarcze SLX'a, to
przynajmniej się poskarżę ;-)

Miodzio! :) Myślałem, że takie akcje odeszły w smugę cienia i choroby wieku dziecięcego nie wrócą a tutaj proszę :]

Na początku kariery tych tarcz, kiedy tego typu akcje były znacznie częstsze, ludzie rozwiercali nity i skręcali tarczę z pająkiem śrubami. OIDP to byli też tacy, którzy nitowali ją ja nowo z tym, że otwartą i zastanawiającą kwestią pozostaje skąd wziąć odpowiednie tzn. twarde i mocne nity które nie poddadzą się w najmniej odpowiednim momencie.

Bez względu na to co wybierzesz głównym problemem jest to, żeby tarcza z nowym mocowaniem nie haczyła o goleń widelca, bądź ramę, wystającymi elementami.

Jak rozwiążesz ten problem to daj znać co Ci z tego wyszło ;)

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Poluzowane tarcze na nitach