Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy do stawcy?

Data: 2010-03-09 20:19:05
Autor: S P 1 Q X L
Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy do stawcy?
Witam!

Są dwie firmy A i B, A to sklep spożywczy, B to hurtownia. B ma kłopoty i komornika na karku, i tenże komornik wysyła listy do sklepów, ze zamiast płacić kierowcy za dostawę, ma płacić te pieniądze na konto komornika.

A dostał taki list i się zastanawia, co zrobić, bo przecież nie jest stroną w sporze, i nie chciałby, aby B przestał wysyłać mu zamówienia (a tak się na pewno stanie, kiedy B przestanie dostawać kasę za dostarczony towar).

Jakie przepisy regulują to, i czy koniecznie trzeba regulować faktury na konto komornika, zamiast płacić dostawcy? Jak to księgować, bo przecież beneficjentem powinien być dostawca, nie komornik.

A może, zastanawiam się, płacić dostawcy i olać komornika, ale co Mu odpisać i czy odpisywać?

TLZ

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100309-0, 2010-03-09
Przetestowano na: 2010-03-09 20:19:05

Data: 2010-03-09 14:22:58
Autor: witek
S P 1 Q X L wrote:
[...]

radzilbym komornika nie olewac.

Kasa do komornika, pismo do B, ze kasa poszła do komornika.

Data: 2010-03-09 20:22:03
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 20:19, S P 1 Q X L pisze:

Jakie przepisy regulują to, i czy koniecznie trzeba regulować faktury na
konto komornika, zamiast płacić dostawcy?

Nie ma tego w pouczeniu?

--
spp

Data: 2010-03-09 20:46:06
Autor: S P 1 Q X L
W dniu 2010-03-09 20:22, spp pisze:
W dniu 2010-03-09 20:19, S P 1 Q X L pisze:

Jakie przepisy regulują to, i czy koniecznie trzeba regulować faktury na
konto komornika, zamiast płacić dostawcy?

Nie ma tego w pouczeniu?

Pewnie jest, ale dopiero wieczorem telefonicznie dostałem info od przedsiębiorcy A, który prosił, aby popytać, jutro będę miał ten list w łapkach to spojrzę.

TLZ

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100309-0, 2010-03-09
Przetestowano na: 2010-03-09 20:46:06

Data: 2010-03-09 20:42:36
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy dostawcy?
W dniu 2010-03-09 20:19, S P 1 Q X L pisze:

A może, zastanawiam się, płacić dostawcy i olać komornika, ale co Mu
odpisać i czy odpisywać?

Przywali ci na dzień dobry parę stówek kary ... potem przywali ci po raz kolejny, i aż do czasu do kiedy zrozumiesz.

Jeśli komornik pisze do pracodawcy, że nie wolno wypłacać hajsu - to nie wolno. Jeśli pisze do skarbówki, że nie wolno wypłacać zwrotu z podatku - to nie wolno.

Komornik po prostu zajął wierzytelności należne dostawcy, i ty (niestety) jesteś zobowiązany jego żądanie zrealizować - inaczej narażasz się na konsekwencje.

I tak jak ci napisano - zapoznaj się z całością pisma, a w szczególności zapoznaj się z pouczeniami.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 20:04:54
Autor: Massai
dostawcy?
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> [...]

Jeśli komornik pisze do pracodawcy, że nie wolno wypłacać hajsu -
to nie wolno. Jeśli pisze do skarbówki, że nie wolno wypłacać

Zaraz, zaraz. To nie było wezwanie do pracodawcy.
Dwie firmy, jedna drugiej winna pieniądze.

Co szkodzi przekazać pieniądze na konto firmy - tej która ma na
karku komornika?

Skąd wiesz CZYICH praw dochodzi ten konkretny komornik? Może
windykuje firmę za jakieś długi wobec innych podmiotów
gospodarczych, a tymczasem na koncie firmy łapę położył urząd
skarbowy? Któren to urząd jest jednak wyżej w hierarchii
"dziedziczenia"?

Komornik który chce coś zająć, pierwsze co zrobi to wyśle do banku
papiery o egzekucji. Bank będzie wszystko co wpłynie przekazywał
komornikowi.

Po prawdzie takie pismo od "komornika" (przekazujcie wszystko na moje
konto) to każdy co głupszy oszust mógłby sprokurować.

Komornik po prostu zajął wierzytelności należne dostawcy, i ty
(niestety) jesteś zobowiązany jego żądanie zrealizować - inaczej
narażasz się na konsekwencje.

A komornik może zająć wierzytelności, które jeszcze nie powstały,
tak z góry? Serio, pytam bo nie wiem.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 21:21:43
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 21:04, Massai pisze:

Co szkodzi przekazać pieniądze na konto firmy - tej która ma na
karku komornika?

Odebrany nakaz komorniczy.

Skąd wiesz CZYICH praw dochodzi ten konkretny komornik?

Bez znaczenia.

Może
windykuje firmę za jakieś długi wobec innych podmiotów
gospodarczych, a tymczasem na koncie firmy łapę położył urząd
skarbowy?

Jak robić w takim wypadku jest wyjaśnione w pouczeniu.

Któren to urząd jest jednak wyżej w hierarchii
"dziedziczenia"?

Zadecyduje Sąd.

Komornik który chce coś zająć, pierwsze co zrobi to wyśle do banku
papiery o egzekucji.

To naprawdę komornika sprawa co zrobi. W pierwszej kolejności będzie zajmował łatwe do egzekucji należności - te, o których wie lub dmoyśla się że mogą istnieć. Duża część tych zajęć jest robiona 'w ciemno' ale jak trafi to już przepadło. :(

Po prawdzie takie pismo od "komornika" (przekazujcie wszystko na moje
konto) to każdy co głupszy oszust mógłby sprokurować.

Pewnie tak.

A komornik może zająć wierzytelności, które jeszcze nie powstały,
tak z góry? Serio, pytam bo nie wiem.

Tak.

--
spp

Data: 2010-03-09 20:49:32
Autor: Massai
dostawcy?
spp wrote:

W dniu 2010-03-09 21:04, Massai pisze:

> Co szkodzi przekazać pieniądze na konto firmy - tej która ma na
> karku komornika?

Odebrany nakaz komorniczy.

> [...]

> skarbowy?

Jak robić w takim wypadku jest wyjaśnione w pouczeniu.

hm, a co jest w takim pouczeniu? Tak przykładowo?

No bo jeśli w pouczeniu stoi coś w stylu:
"Jeśli na koncie wierzyciela jest zajęcie komornicze z Urzędu
Skarbowego, to proszę przekazać gotówkę na konto wierzyciela"

to niby skąd sklepikarz ma wiedzieć czy dostawca ma takie zajęcie?
Nikt mu tego nie powie, choćby pękł.

Zastanawiam się po prostu czy taki dostawca nie będzie mógł mieć
potem jakichś roszczeń "na fakturze było podane konto, nie
odnotowaliśmy wpływu".

Coś jak te afery z allegro, gdzie sprzedający chcą żeby wpłacać
na cudze konto, a potem twierdzą że nic nie dostali, i nic ich nie
obchodzi.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 21:57:29
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy =?UTF-8?B?PT9VVEYtOD9CP0lHUnZjM1JoZDJONVB3PT0/P
W dniu 2010-03-09 21:49, Massai pisze:

hm, a co jest w takim pouczeniu? Tak przykładowo?

Ja ostatnio dostałem miłe z wyłuszczeniem czemu zwrócono do mnie się z żądaniem - a bo sąd taki a taki wydał taki nakaz a taki , działam w imieniu i takiego wierzyciela, którego dlużnikiem jest pan józek ... a potem zasypka z KPC KC i innych K, z informacją, że jeśli nie wykonam jakiejś czynności to :

podać dane tego kto nie podjął czynności celem nałożenia kary .... przypominam, że mogę nakładać do skutku aż do wymuszenia podjęcia działań.

No bo jeśli w pouczeniu stoi coś w stylu:
"Jeśli na koncie wierzyciela jest zajęcie komornicze z Urzędu
Skarbowego, to proszę przekazać gotówkę na konto wierzyciela"

Ale hola hola ! Jak miałbyś wykonać przelew komornika, skoro konto z którego chcesz wykonać przelew zablokowane jest przez skarbówkę ? Nie dasz rady tak ? Wtedy udzielasz odpowiedzi - no jak mam ci komornik zrobić przelew zamiast do pana józka, jak pod sygnaturą taką i taką przeciwko mnie toczy się postępowanie i nie mam jak tego zrobić ;) ... wtedy to pan józek jest tak czy siak  frajer bo wozi dla firmy, która nie jest w stanie mu zapłacić.

to niby skąd sklepikarz ma wiedzieć czy dostawca ma takie zajęcie?
Nikt mu tego nie powie, choćby pękł.

Ja to się pogubiłem widzę.

Ustalmy podstawy. W rolach głównych:

SKLEPIKARZ
WOŹNICA
HURTOWNIK

Kto komu płaci pieniądze, i do kogo wpłynęło zajęcie komornicze względem kogo ???

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 21:04:14
Autor: Massai
Pomozcie?! Placic komornikowi, czy=
"Rafał \"SP\" Gil" wrote:

> [...]

WOŹNICA
HURTOWNIK

Kto komu płaci pieniądze, i do kogo wpłynęło zajęcie komornicze

Najwyraźniej się pogubiłeś ;-)

Sklepikarz dostaje towar z hurtowni.
Hurtownia ma na karku komornika, który wysłał do sklepikarza pyśmo
"płaćcie za dostawy na moje konto, a nie hurtowni, ani nie płaćcie
w gotówce woźnicy".

Woźnica nie ma tu nic do rzeczy, to tylko pracownik hurtowni, który
rozwozi towar i czasem odbiera kasę w gotówce (dla hurtowni, za
dostawy od sklepików).

I tera to co wyżej pisałem i skomentowałeś ciut nie na temat:
Dajmy na to że hurtownik oprócz tego komornika (którego nasłał na
niego powiedzmy jakiś rolnik, bo mu hurtownia nie płaciła) ma też
na koncie zajęcie ze skarbówki. Skarbówka konto sczyściła, ale
brakło na pokrycie całej należności, i teraz czyha jak pająk na
każdy przelew.

Należności dla skarbówki zaspokajane są w pierwszej kolejności.
A tu - nie mogą, bo komornik rolnika chce żeby wszystko wpływało na
jego konto, więc skarbówka nie ma z czego ściągać.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 22:10:19
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 22:04, Massai pisze:

[...]

Hurtownik ma obowiązek powiadomienia komornika, że jego konto jest zajęte przez US. W takich przypadkach najczęsciej komornicze zajęcie poczeka aż US zostanie spłacony. :(

--
spp

Data: 2010-03-09 22:31:31
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-09 22:10, spp pisze:

Hurtownik ma obowiązek powiadomienia komornika, że jego konto jest
zajęte przez US. W takich przypadkach najczęsciej komornicze zajęcie
poczeka aż US zostanie spłacony. :(

Zmienia się to i to mocno ... sprawa trafia do sądu - zbieg egzekucji w trybie administracyjnym i jakiejś tam ... po czym sąd każe prowadzić jednemu z 2 organów egzekucyjnych egzekucji łącznej i sporządza plan podziału środków, na ten przykład 40:60 .... 50:50 ... i wcale skarbówka już nie jest "uprzywilejowana" .... i jeśli na ten przykład 1 egzekucję wszczął zwykły rolnik (wspomniany wyżej), a potem dopiero skarbówka, to rolnik nie musi srać po porach, że będzie musiał czekać aż się skarbówka zaspokoi.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 21:58:55
Autor: spp
[...]

Nie, nie może być na pouczeniu podobnej klauzuli bo komornik i US to w tym przypadku to samo.

O zaistnieniu takiej sytuacji powiadamia się po prostu obie strony (US i komornika) i najczęściej czeka na decyzję sądu (albo 'dogadanie się' US i komornika) ale ani jeden grosz nie ma prawa wypłynąć z firmy.

to niby skąd sklepikarz ma wiedzieć czy dostawca ma takie zajęcie?
Nikt mu tego nie powie, choćby pękł.

Bo do niczego taka informacja nie jest potrzebna.

Zastanawiam się po prostu czy taki dostawca nie będzie mógł mieć
potem jakichś roszczeń "na fakturze było podane konto, nie
odnotowaliśmy wpływu".

Żadnych. Numer konta nic nie znaczy - ważne jest komu należy płacić. Jeżeli takie zobowiązanie wobec wierzyciela mamy to od momentu otrzymania nakazu jest ono pieniędzmi komornika. I tak je należy traktować - za komornikiem stoi w tym przypadku cały aparat karny. :(

--
spp

Data: 2010-03-09 21:46:20
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Do DŁUŻNIKA dłużnika ;), zajęto wierzytelności, przysługujące dłużnikowi od DŁUŻNIKA.

Dwie firmy, jedna drugiej winna pieniądze.

Czyli tzw dług/wierzytelność ... wierzytelności się zajmuje ;)

Co szkodzi przekazać pieniądze na konto firmy - tej która ma na
karku komornika?

powiedzmy na dzień dobry 500 stówek w garb osoby która olała komornika, który nakazał podjąć jakieś działanie ... a działał w związku z tym, że przeczytał klauzulę wykonalności na tytule wykonawczym :) ... reszta w przepisach egzekucyjnych, o których komornicy zaciekle w swych pismach pouczają ...

Skąd wiesz CZYICH praw dochodzi ten konkretny komornik?

Nie ma znaczenia jakich i od kogo ... jeśli pan józek wozi marhefke dla Chortexu i ściga go komornik (pana jóska), za alimenty względem kosmitów (alimenty zasądzone prawomocnym wyrokiem), to chortex po dostaniu takiego zawezwania do przekazywania pieniędzy należnych panu juskowi nie może wypłacić a powinien komornikowi.

Tu pojawiają się uprawnienia pana juska, który może złożyć nicniedającą w tej sytuacji skargę na czynności komornika.

Komornik który chce coś zająć, pierwsze co zrobi to wyśle do banku
papiery o egzekucji. Bank będzie wszystko co wpłynie przekazywał
komornikowi.

mylny błąd

Po prawdzie takie pismo od "komornika" (przekazujcie wszystko na moje
konto) to każdy co głupszy oszust mógłby sprokurować.

Ale to banalnie prosto sprawdzić w sądzie przy którym działa komornik, jak i w samej kancelarii komorniczej. Na stronach sądów i kancelarii komorniczych są podawane nr rachunków bankowych komorników.

[...]

Może a i wręcz powinien ... w interesie wierzyciela rzecz jasna :)

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 21:22:43
Autor: S P 1 Q X L
[...]

Chyba nie doczytałeś:

2 podmioty, hurtownia i sklepik. Sklepik bierze z hurtowni towar, płaci zawsze dostawcy, kierowcy.

Komornik, który egzekwuje z hurtowni jakiś dług, wysyła pismo do sklepiku, że zamiast płacić kierowcy, mają przelewać kasę na konto.

Dodatkowo nasuwa się pytanie, dlaczego sklepik ma ponosić koszty przelewu? Płacąc kierowcy nie musi ponosić żadnych kosztów dodatkowych.

TLZ

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100309-0, 2010-03-09
Przetestowano na: 2010-03-09 21:22:43

Data: 2010-03-09 21:38:22
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 21:22, S P 1 Q X L pisze:

Dodatkowo nasuwa się pytanie, dlaczego sklepik ma ponosić koszty
przelewu? Płacąc kierowcy nie musi ponosić żadnych kosztów dodatkowych.

Dlatego, że tak stanowi prawo?

--
spp

Data: 2010-03-09 20:43:42
Autor: Massai
dostawcy?
spp wrote:

> [...]

> Dodatkowo nasuwa się pytanie, dlaczego sklepik ma ponosić koszty
> przelewu? Płacąc kierowcy nie musi ponosić żadnych kosztów

Prawo nie zakazuje chyba jeszcze rozliczeń gotówkowych.

Pół biedy jak to towar raz na miesiąc przychodzący.

Ale dajmy na to - pieczywo. Sklepik ma gotówkę, no bo ma ze
sprzedaży, w kasie.
Dostawca przywozi pieczywo codziennie, i codziennie dostaje to 100 pln
w gotówce.

I co - sklepikarz ma dymać codziennie do banku czy na pocztę żeby
przelać tę stówkę? I tak przez np. pół roku?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 14:46:37
Autor: witek
Massai wrote:

I co - sklepikarz ma dymać codziennie do banku czy na pocztę żeby
przelać tę stówkę? I tak przez np. pół roku?

sądzę, że góra dwa dni. potem juz zaden "chlebuś" nie przyjedzie.

Data: 2010-03-09 21:58:24
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-09 21:46, witek pisze:

I co - sklepikarz ma dymać codziennie do banku czy na pocztę żeby
przelać tę stówkę? I tak przez np. pół roku?
sądzę, że góra dwa dni. potem juz zaden "chlebuś" nie przyjedzie.

OT CO

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 21:50:57
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 21:43, Massai pisze:

[...]

Tak, dlatego dłużnik może te pieniądze wpłacić w gotówce komornikowi (przy czym to komornik decyduje jak - przelew albo gotówka. Zgadnij kto ponosi koszty dostarczenia gotówki do siedziby komornika?).

I co - sklepikarz ma dymać codziennie do banku czy na pocztę żeby
przelać tę stówkę? I tak przez np. pół roku?

Może się umówić na jeden przelew co jakiś czas?
Generalnie - pieniądze zajęte przez komornika nie mogą zniknąć z firmy tak długo aż nie dług nie zostanie w całości spłacony i zakład nie zostanie o tym powiadomiony. Wypłata choćby jednej stówki do rąk kierowcy to naprawdę duże kłopoty.

--
spp

Data: 2010-03-09 21:40:07
Autor: Andrzej Lawa
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dostawcy?
spp pisze:
W dniu 2010-03-09 21:22, S P 1 Q X L pisze:

Dodatkowo nasuwa si pytanie, dlaczego sklepik ma ponosi koszty
przelewu? Pacc kierowcy nie musi ponosi adnych kosztw dodatkowych.

Dlatego, e tak stanowi prawo?

Zreszt zawsze moe zawie gotwk prosto do komornika.

Data: 2010-03-09 22:12:13
Autor: Marcin Wasilewski
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dostawcy?
Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisa w wiadomoci news:4b96b227$1news.home.net.pl...

Zreszt zawsze moe zawie gotwk prosto do komornika.

    A teraz wrmy do "Real World" i wemy bardzo prawdopodobn sytuacj: "Paci pan gotwk przy odbiorze marchewki, albo panu nie sprzedam tej marchewki".
    Zapacisz komornikowi - nie dostaniesz marchewki, bo nie masz adnej umowy na dostaw marchewki, zapacisz wacicielowi - popeniasz wykroczenie...
    Czyli nie da si zgodnie z prawem kupi marchewki, bo nawet gdyby pojawi si w tym momencie komornik, to waciciel stwierdzi, e nie sprzeda marchewki, a jedyne co pozostaje komornikowi to zaj marchewk.

Data: 2010-03-09 21:15:57
Autor: Massai
Marcin Wasilewski wrote:

> [...]

komornik, to waciciel stwierdzi, e nie sprzeda marchewki, a jedyne
co pozostaje komornikowi to zaj marchewk...

ktr to marchewk komornik na miejscu sprzeda sklepikowi ;-) Dobra,
dobra, wiem, wycena, licytacja itd.

A jak ju "real world" ma by - mao to dostawcw marchewki na rynku?

A jak rzeczywicie w terenie jest tylko jedna hurtownia spoywcza - to
sklepikarz ma gotowy rynek! Rzuci sklepik i zaoy hurtowni... Tamta
dugo nie pocignie - jak komornik zajmuje takie wierzytelnoci, to
hurtownia zdycha.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 23:09:17
Autor: Marcin Wasilewski
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dostawcy?
Uytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisa w wiadomoci news:hn6dqd$ech$1news.onet.pl...

[...]

    Marchewka to przykad. A mona np. wstawi w to miejsce np. hurtowni materiaw biurowych, czy eksploatacyjnych w jakim kilkutysicznym miasteczku i pozostaje ci zaiwania po toner do drukarki np. 30 km, bo zgodnie z prawem tego przywiezionego do biura kupi nie sposb.

Data: 2010-03-09 22:15:14
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 22:12, Marcin Wasilewski pisze:

[...]

Jak rozumiem jedyny dostawca marchewki w okolicy? No to rzeczywiście się nie da.

--
spp

Data: 2010-03-09 22:30:38
Autor: S P 1 Q X L
W dniu 2010-03-09 22:15, spp pisze:
[...]

Problem w tym, ze chyba właśnie zdechnie jeden z najbardziej wziętych zakładów http://www.pphromex.pl/core.php?9 - jak się zdążyłem dowiedzieć pisma o tej treści dostali WSZYSCY, którzy choć raz wzięli z tej firmy dostawę (mam w rodzinie kilku sklepikarzy).

Szczerze mówiąc, ich wyroby są tak smaczne, że nie biorąc u nich przedsiębiorca straci wielu klientów :(

I teraz między młotem a kowadłem. Jutro rano dzwonię do teściów, żeby wstrzymali zamówienia, i lecimy do prawnika w Szczecinie, żeby się zorientować jak wybrnąć, czyli zjeść ciasteczko i mieć ciasteczko....

Jest jeszcze sposób - kupować u nich w sklepie firmowym, jako zwykły klient, tyle ze na FVAT. Wtedy może cena będzie ciut wyższa, bo sklepik 35km dalej, ale prawa nie złamią i już...

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100309-1, 2010-03-09
Przetestowano na: 2010-03-09 22:30:38

Data: 2010-03-09 22:34:52
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-09 22:30, S P 1 Q X L pisze:

Jest jeszcze sposób - kupować u nich w sklepie firmowym, jako zwykły
klient, tyle ze na FVAT. Wtedy może cena będzie ciut wyższa, bo sklepik
35km dalej, ale prawa nie złamią i już...

No i masz problem z dyńki - kupujesz na miejscu, wpłacasz do kasy, i oni odpowiadają za to co się z groszem stanie.

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-10 07:39:44
Autor: S P 1 Q X L
[...]

Zaraz, zaraz, a czy czasem płacenie kierowcy, to nie taka sama forma?

No bo tu faktura (z tej samej firmy) i tu tez, tu sprzedawca (ekspedientka) i tu sprzedawca, czyli kierowca.

Nie wiem, czym się obie formy sprzedaży różnią. Zapłata jest gotówkowa w obu przypadkach, na rzecz tego samego podmiotu.

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100309-1, 2010-03-09
Przetestowano na: 2010-03-10 07:39:44

Data: 2010-03-10 07:53:14
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 07:39, S P 1 Q X L pisze:

[...]

W tym drugim przypadku występujesz jako konsument. :)

--
spp

Data: 2010-03-10 12:27:15
Autor: Herald
Pom��cie?! P�aci� komornikowi, czy dostawcy?
Dnia Wed, 10 Mar 2010 07:53:14 +0100, spp napisa(a):

Jest jeszcze sposb - kupowa u nich w sklepie firmowym, jako zwyky
klient, tyle ze na FVAT. Wtedy moe cena bdzie ciut wysza, bo sklepik
35km dalej, ale prawa nie zami i ju...

No i masz problem z dyki - kupujesz na miejscu, wpacasz do kasy, i oni
odpowiadaj za to co si z groszem stanie.

Zaraz, zaraz, a czy czasem pacenie kierowcy, to nie taka sama forma?

No bo tu faktura (z tej samej firmy) i tu tez, tu sprzedawca
(ekspedientka) i tu sprzedawca, czyli kierowca.

Nie wiem, czym si obie formy sprzeday rni. Zapata jest gotwkowa w
obu przypadkach, na rzecz tego samego podmiotu.

W tym drugim przypadku wystpujesz jako konsument. :)

Przecie napisa e kupi zamierza w "celu handlowym zwizanym z prowadzona
DG". Gdzie tu widzisz konsumenta?

Data: 2010-03-10 12:29:11
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 12:27, Herald pisze:

[...]

Przecież napisał że kupić zamierza w "celu handlowym związanym z prowadzona
DG". Gdzie tu widzisz konsumenta?

A gdzie to napisał?

--
spp

Data: 2010-03-10 12:35:56
Autor: Liwiusz
spp pisze:

W tym drugim przypadku występujesz jako konsument. :)

Przecież napisał że kupić zamierza w "celu handlowym związanym z prowadzona
DG". Gdzie tu widzisz konsumenta?

A gdzie to napisał?

   Nawet jak kupuje jako konsument, to zajęcie komornika go obowiązuje. Chyba że nie prowadzi sklepu jako DG, tylko w formie innego podmiotu.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 12:42:28
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 12:35, Liwiusz pisze:

[...]

O, spierał się nie będę ale gdybym wiedział, że np. MediaMarkt ma zajęte konto i poszedłbym  kupić płytę to na jakie konto mam wpłacić pieniądze?

--
spp

Data: 2010-03-10 12:49:20
Autor: Liwiusz
spp pisze:
[...]

   Na konto komornika, które dostałeś wraz z zawiadomieniem o zajęciu wierzytelności.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-10 12:55:09
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 12:49, Liwiusz pisze:

[...]

Cóż, myślę, że obroniłbym się jednak przed komornikiem (pod warunkiem oczywiście, że nie wprowadziłbym kupionego towaru do sklepu0.

--
spp

Data: 2010-03-10 14:11:11
Autor: Herald
Pom��cie?! P�aci� komornikowi, czy dostawcy?
Dnia Wed, 10 Mar 2010 12:29:11 +0100, spp napisa(a):

[...]

A gdzie to napisa?

Wic towar ktry kupi w sklepie hurtownika, z zamiarem sprzeday w swoim
sklepie - kupuje jako konsument - czy tak?   :)
Zostawiem jego cytat. Pomyl.

Data: 2010-03-10 14:17:50
Autor: spp
W dniu 2010-03-10 14:11, Herald pisze:

Jest jeszcze sposób - kupować u nich w sklepie firmowym, jako zwykły
klient, tyle ze na FVAT.

Więc towar który kupi w sklepie hurtownika, z zamiarem sprzedaży w swoim
sklepie - kupuje jako konsument - czy tak?   :)
Zostawiłem jego cytat. Pomyśl.

No właśnie - gdzie napisał że na cele związane z DG? Zamiar wzięcia faktury VAT o niczym nie świadczy. Ja dorozumiewałam, że jak mu dowozi do domu to bez faktury (czyli nie płaci VAT) ;)

Oczywiście nie zamierzam się spierać - kupno na fakturę w odległym sklepie czy płacenie kierowcy przy dostawie w razie zakupu na DG są tożsame - obowiązek płacenia komornikowi w obu sytuacjach. :(

--
spp

Data: 2010-03-11 21:38:00
Autor: S P 1 Q X L
[...]

Rozmawiałem dziś z komornikiem mając przed oczami pismo. okazuje się, ze komornik wnosił iż teściowie biorą towar z odroczonym terminem płatności, i ze mają jakieś niepopłacone faktury.

No i okazuje się że płacenie gotówką jest OK, bo wtedy komornik sobie odbierze z kasy firmy na koniec dnia, kiedy dostawcy (sprzedawcy) się rozliczą :)

Nie jest źle. Oczywiście teściowie posłali OŚWIADCZENIE, że nie mają żadnych płatności wobec dłużnika, i wobec tego nie mogą zaspokoić wierzyciela i komornika :)

TLZ

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100311-0, 2010-03-11
Przetestowano na: 2010-03-11 21:38:05

Data: 2010-03-09 23:34:53
Autor: Michal Jankowski
Pom+//3//Q-cie?! P+//0-aci+//0- komornikowi, czy dostawcy?
O, to teraz czekaj na pozew, e dobre imi tej firmy zepsue, ja nie
wiem, czy to tak mona publicznie ogasza, kogo komornik ciga 8-).

  MJ

Data: 2010-03-09 23:44:21
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Pom��cie?! P�aci� komornikowi, czy dostawcy?
O, to teraz czekaj na pozew, że dobre imię tej firmy zepsułeś, ja nie
wiem, czy to tak można publicznie ogłaszać, kogo komornik ściga 8-).

Pewnie nie, ale w światku owym jest to powszechnie wiadome zapewne, bo gdyż iż komornik zajmując cokolwiek (maszynę produkcyjną/samochód/komputer/telefaxy/cokolwiek) publikuje, że zajął taki i taki sprzęt, który będzie wystawiony za tyle i tyle, i można go oglądać np u dłużnika w dniach, wskazując kto jest dłużnikiem. Wiedza ta jest sprzedawana publicznie na tablicach w sądach/lokalnych i krajowych gazetach/portalach internetowych. Nadto z punktu ochrony interesów kontrahentów takiego podmiotu warto jest by wiedza o jego problemach finansowych była powszechna ...

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 21:49:19
Autor: Rafał \"SP\" Gil
[...]

Dawałem ci przykłady ... przepraszam, że okazały się za trudne.

2 podmioty, hurtownia i sklepik. Sklepik bierze z hurtowni towar, płaci
zawsze dostawcy, kierowcy.

a kierowcę ktoś ściga za jakieś długi ... mogą być to alimenty, nieopłacone faktury vat z klubu gogo (poparte prawomocnym nakazem), zaległy podatek, dług za jazdę pociągiem bez biletu .... wsio riba ...

Komornik, który egzekwuje z hurtowni jakiś dług, wysyła pismo do
sklepiku, że zamiast płacić kierowcy, mają przelewać kasę na konto.

bosz ...

Dodatkowo nasuwa się pytanie, dlaczego sklepik ma ponosić koszty
przelewu? Płacąc kierowcy nie musi ponosić żadnych kosztów dodatkowych.

Nie ma ponosić kosztów przelewu ... widzisz ... zaczynasz drążyć temat, a nie znasz nawet treści pisma, które komornik przesłał ;/ ... ehhh ... ja o dupie maryni, a ty o cyckach Józefa Stalina oby żył wiecznie !

Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 22:01:58
Autor: S P 1 Q X L
[...]

Drążę, bo komornik jest ponad 300km od przedsiębiorcy, a tenże ma konto w banku z którego przelew kosztuje 16zł. Niedużo, ale dla małego sklepiku, dużo. I teraz tenże przedsiębiorca ma kilka razy w miesiącu puścić przelew do komornika za każdym razem buląc 16zł, a to już rozbój w biały dzień.

A skoro jesteś tak dobrze w temacie, podaj proszę jakieś przepisy wykonawcze, czy coś, żebym mógł się zapoznać i pomóc rodzinie.... (temu przedsiębiorcy).

TLZ

-- -
Baza sygnatur wirusow (VPS): 100309-0, 2010-03-09
Przetestowano na: 2010-03-09 22:02:02

Data: 2010-03-09 21:11:37
Autor: Massai
dostawcy?
S P 1 Q X L wrote:

> [...]

małego sklepiku, dużo. I teraz tenże przedsiębiorca ma kilka razy
w miesiącu puścić przelew do komornika za każdym razem buląc

Tak praktycznie - w większości banków wpłata na konto w oddziale
banku który to konto prowadzi jest "bezkosztowa". No, prawie - trzeba
podjechać do tego banku. Mnie się zazwyczaj nie opłaca/nie chce. ;-)

W większości, bo już np. City Bank żąda zbójeckich opłat. Raz
wpłacałem niewielką kwotę na czyjeś konto w city, i obok było pko
SA.
O dziwo - TANIEJ było wpłacić to PKO SA ;-) Gdyby nie to że
zależało mi na błyskawicznym dotarciu kasy, to bym tak zrobił
(gość uzależniał wysyłkę danego dnia od tego czy kasa dotrze do
11.00, bo tej godzinie kurier odbierał od niego przesyłki).

A jeszcze praktyczniej - znaleźć innego dostawcę.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 22:13:27
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 22:11, Massai pisze:

Tak praktycznie - w większości banków wpłata na konto w oddziale
banku który to konto prowadzi jest "bezkosztowa".

Na konta 'firmowe' też?

--
spp

Data: 2010-03-09 21:17:24
Autor: Massai
spp wrote:

W dniu 2010-03-09 22:11, Massai pisze:

> Tak praktycznie - w większości banków wpłata na konto w oddziale
> banku który to konto prowadzi jest "bezkosztowa".

Na konta 'firmowe' też?

Gut point, jak mawiają moskwianie.

Konto komornika to konto "firmowe"?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 22:18:23
Autor: spp
W dniu 2010-03-09 22:17, Massai pisze:

[...]

Jak najbardziej. :(

--
spp

Data: 2010-03-10 11:46:59
Autor: Herald
Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy dostawcy?
Dnia Tue, 09 Mar 2010 22:13:27 +0100, spp napisa(a):

Tak praktycznie - w wikszoci bankw wpata na konto w oddziale
banku ktry to konto prowadzi jest "bezkosztowa".

Na konta 'firmowe' te?

Oczywista oczywistoci, massai podkoloryzowa :)
Bez opat s wpaty na rachunek wasny w "swoim oddziale banku" w ktrym
rachunek jest prowadzony :)
Przecie jak przyjdzie massai i zechce wpaci jak kas na twj rachunek
w tym banku - to najzwyczajniej zapaci od tego prowizj.

Data: 2010-03-10 16:08:52
Autor: Massai
Herald wrote:

> [...]

Przecie jak przyjdzie massai i zechce wpaci jak kas na twj
rachunek w tym banku - to najzwyczajniej zapaci od tego prowizj.

E tam. Jak na razie spotkaem si tylko w City (i bodaje w ingu) z
tak sytuacj e wpata na cudze konto w danym banku, znaczy wpata w
oddziale banku prowadzcego konto - jest dodatkowo patna.

Ale ju np. w BZ WBK wpacaem czsto na konto jednej firmy (i nie mam
w tym banku swojego konta), w dodatku wpacaem jako firma ;-) - i byo
za friko.

PKO SA np. rzeczywicie pyta czy mam konto w ich banku i jak mam to
robi taniej przelewy do innych bankw (znaczy wpacam w okienku u
nich, a oni kas wysyaj do innego banku). Co ciekawe - wystarczy
deklaracja "tak, mam u was konto" ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-12 10:39:07
Autor: Herald
Pomozcie?! placic komornikowi, czy
Dnia Wed, 10 Mar 2010 16:08:52 +0000 (UTC), Massai napisa(a):

[...]

Wolne arty :)

[...]

A to ciekawe :))
Fajnie, jak ufaj na sowo ;)

Data: 2010-03-12 10:01:27
Autor: Massai
Herald wrote:

> [...]

> w oddziale banku prowadzcego konto - jest dodatkowo patna.
> mam w tym banku swojego konta), w dodatku wpacaem jako firma ;-)

Wolne arty :)

Serio, serio.

Heh, wczoraj pytaem w PKO SA przy okazji, i jeli konto na ktre
wpacamy, naley do osoby fizycznej, to nie ma adnego znaczenia kto
wpaca. firma, osoba fizyczna, ma u nich konto swoje czy nie - zawsze
jest bezpatnie.

W przypadku wpaty na konto firmowe - ju s opaty.

> [...]
> robi taniej przelewy do innych bankw (znaczy wpacam w okienku u
> nich, a oni kas wysyaj do innego banku). Co ciekawe - wystarczy

Widzisz, w wielu wypadkach te wszystkie opaty etc, s kwesti osoby
ktra przyjmuje. Odhaczy "wpaca nasz klient" i ju system nie nalicza
opaty.

Wczoraj chciaem histori rachunku wycign (bo luba dostaa pit od
jednego wydawnictwa, a nie przypomina sobie eby co jej pacili), i
si okazao e w PKO SA darmowy jest wycig z ostatniego miesica. Za
starsze trzeba paci po 5 pln.
Ale - jeli starsze ni 3 miesice bodajze, to kady miesic kosztuje
35 zotych. Czyli roczna historia rachunku to 420 z.

Stwierdziem e to bandytyzm i jako magicznie dostaem za friko
histori z ostatnich 6 miesicy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-03-09 23:40:35
Autor: Andrzej Lawa
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dostawcy?
S P 1 Q X L pisze:

Dr, bo komornik jest ponad 300km od przedsibiorcy, a tene ma konto
w banku z ktrego przelew kosztuje 16z. Nieduo, ale dla maego
sklepiku, duo. I teraz tene przedsibiorca ma kilka razy w miesicu
puci przelew do komornika za kadym razem bulc 16z, a to ju rozbj
w biay dzie.

ILE??!?

W normalnym banku przelew internetowy z rachunku firmowego w innym banku
to przewanie zotwka. Sugeruj zmian banku.

Data: 2010-03-10 08:17:08
Autor: niusy.pl
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dosta wcy?

Uytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com>

W normalnym banku przelew internetowy z rachunku firmowego w innym banku
to przewanie zotwka. Sugeruj zmian banku.

Czemu sdzisz, e kto tu chce zmienia bank ?

Data: 2010-03-10 18:28:51
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy dostawcy?
W dniu 2010-03-10 08:17, niusy.pl pisze:

Czemu sądzisz, że ktoś tu chce zmieniać bank ?

Jak nie chce - niech nie płacze, że przelew go kosztuje.
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-10 07:50:23
Autor: KRZYZAK
Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy dostawcy?
Dnia Tue, 09 Mar 2010 20:42:36 +0100, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):

Jeli komornik pisze do pracodawcy, e nie wolno wypaca hajsu - to nie wolno. Jeli pisze do skarbwki, e nie wolno wypaca zwrotu z podatku - to nie wolno.

Wlasciciel sklepu nie jest pracodawca dostawcy.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2010-03-09 22:19:30
Autor: Johnson
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dostawcy?
S P 1 Q X L pisze:

A może, zastanawiam si?, p?aci? dostawcy i ola? komornika,

Art. 886 kpc w zwizku z art. 902 kpc

Czyli grzywna + odpowiedzialno za szkod dokonan wierzycielowi, co moe si sprowadzi do tego e zamiast dunika spacisz dug ze swoich wasnych pienidzy.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mdrca, myl o tym, by mu dorwna. Gdy widzisz tego, komu brak rozsdku, zastanw si nad sob samym.

Data: 2010-03-09 22:30:06
Autor: Jacek_P
S P 1 Q X L napisal:
[...]

Czy list przyszedl przynajmniej jako polecony?
Bo jak nie, to w okragly segregator typu pedalowiec biurowy
i sprawy nie bylo. Nie dotarl. Nigdy go nie widziales. ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-03-09 23:45:54
Autor: Rafał \"SP\" Gil
W dniu 2010-03-09 23:30, Jacek_P pisze:

Czy list przyszedl przynajmniej jako polecony?
Bo jak nie, to w okragly segregator typu pedalowiec biurowy
i sprawy nie bylo. Nie dotarl. Nigdy go nie widziales. ;)

Ty słyszałeś, żeby zawiadomienie o dokonanych zajęciach było wysyłane kiedykolwiek zwykłym ????

Nadto koszty zawiadamiania listami doliczane są do kosztów egzekucyjnych, które w ostateczności płaci dłużnik (czasem wierzyciel).
Części do skuterów   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-09 22:49:51
Autor: Michal Jankowski
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dostawcy?
Zmienic dostawce, na takiego, ktoremu nie wisi komornik na karku.

  MJ

Data: 2010-03-10 09:56:17
Autor: Arek
Pomcie?! Paci komornikowi, czy dostawcy?
A moe, zastanawiam si, paci dostawcy i ola komornika, ale co Mu
odpisa i czy odpisywa?

Swego czasu, kilka lat temu rozwoziem warzywa z hurtowni, rano
pakowao si wedug zamwienia, zawozio i wedug faktury brao kas
od klientw. Pytanie teraz - (nie wiem komu paci w tym wypadku
sklepikarz, czy kierowcy czy hurtowni raz na tydzie np.) - czy jak
nie zapaci, tumaczc koniecznoci wpaty dla komornika, czy towar
zostanie mu w ogle zostawiony.

Pomóżcie?! Płacić komornikowi, czy do stawcy?