Pomóşcie mi z laptopem

Data: 2018-05-07 12:38:19
Autor: Majka
Pomóşcie mi z laptopem
Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.
Wkładam kartę SIM, aktywną, działającą normalnie (internet) w smartfonie.
Po poprawnym wsunięciu karty do gniazda w laptopie nie dzieje się nic.

1. Poproszę o pomoc:
Co zrobić, żeby internet działał ("ciągnięty" z tej karty SIM)?
Jak sprawdzić w komputerze, dlaczego to nie działa? Jaka ścieżka w panelu sterowania lub inne działanie pomoże mi sprawdzić, czy mój komputer może z karty SIM mieć internet?
Czy brak w laptopie modemu korzystającego z wsuniętej do gniazda karty sim?

Tu jest specyfikacja komputera:
https://support.lenovo.com/pl/pl/solutions/pd024705

2. Czy takie korzystanie z internetu, z karty SIM włożonej do laptopa ma jakieś wady? Wady większe niż korzystanie z telefonu jako punktu udostępniającego WI-FI?
Nie chcę w domu (i nie mam możliwości) doprowadzania internetu kablem. Czy próbować wkładać sim do laptopa, czy lepiej wykorzystać przeznaczony do tego modem LTE, coś jak:
https://www.google.com/search?q=modem+lte&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiCpeDMrPTaAhVHblAKHT5UAuEQ_AUICigB&biw=1366&bih=664
?

Majka

Data: 2018-05-07 23:16:31
Autor: Czarek
Pomóżcie mi z laptopem

W dniu 07.05.2018 o 21:38, Majka pisze:
Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.

To nie jest gniazdo SIM chociaż wygląda identycznie

Wkładam kartę SIM, aktywną, działającą normalnie (internet) w smartfonie.
Po poprawnym wsunięciu karty do gniazda w laptopie nie dzieje się nic.

To gniazdo w które wsuwasz kartę SIM nie jest gniazdem dla karty SIM modemu tylko czytnikiem kart chipowych SmartCard, czyli służy do całkiem czegoś innego.
Sprawdź czy przy gnieździe nie ma napisu "SC" lub "SmartCard"

https://pl.wikipedia.org/wiki/Karta_elektroniczna
http://www.kuzniewski.pl/i88,czytnik-smart-card.html
https://www.google.com/search?newwindow=1&client=firefox-b&q=smart+card+w+laptopie

Twój modem nie posiada wbudowanego modemu, co jest dokładnie opisane w specyfikacji, którą podałaś.

1. Poproszę o pomoc:
Co zrobić, żeby internet działał ("ciągnięty" z tej karty SIM)?

Zainstalować odpowiedni modem, w którym zamontujesz kartę, którą posiadasz..

[...]

Z tego wbudowanego gniazda z kartą nie będzie korzystał żaden modem

Tu jest specyfikacja komputera:
https://support.lenovo.com/pl/pl/solutions/pd024705

2. Czy takie korzystanie z internetu, z karty SIM włożonej do laptopa ma jakieś wady?

Wad nie ma (a nawet same plusy), pod warunkiem, że laptop posiada wbudowany modem 3G/LTE.
Jedyną ewentualną wadą używania karty we wbudowanym modemie jest to, że nie można go przełączyć do innego komputera.

[...]

W tym Twoim przypadku tylko modem zewnętrzny na USB

--
Czarek

Data: 2018-05-07 23:44:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pomóżcie mi z laptopem
Czarek wrote in message:

Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.

To nie jest gniazdo SIM chociaż wygląda identycznie

Ja mam naprawdę w lapku dziurę na SIM, ale nie mam tam  stosownego
 modemu... Mam tam modem telefoniczny z gniazdem RJ11. Chyba nigdy
 nie użyłem tego modemu. Mam też tam WiFi a i gigabitowy
 Ethernet... VGA i żółte gniazdko... Ale nie mam tam hdmi...
 Komputer ten kupiłem niemal 10 lat temu .

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-05-07 23:51:05
Autor: Czarek
Pomóżcie mi z laptopem

Czarek wrote in message:

Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.

To nie jest gniazdo SIM chociaż wygląda identycznie

Ja mam naprawdę w lapku dziurę na SIM,

Powtórzę dla "mondrych inaczej":
[...]

Co twój post ma wspólnego z tematem wątku?
Kogo to interesuje "co tym masz" a tym bardziej gdzie masz dziurę?

--
Czarek

Data: 2018-05-08 00:01:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pomóżcie mi z laptopem
Czarek wrote in message:

Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.

Powtórzę dla "mondrych inaczej":
To nie jest gniazdo SIM chociaż wygląda identycznie

Co twój post ma wspólnego z tematem wątku?

Gniazdo SIM.

Kogo to interesuje

Czytelników.

"co tym masz" a tym bardziej gdzie masz dziurę?

Pod akumulatorem. ;) Jest też miejsce na stosowny modem.
I są druty do anten... Ale lapek stary -- sypie się, dlatego nie
 kupuję modemu...

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-05-08 08:10:29
Autor: collie
Pomóżcie mi z laptopem
W dniu 08.05.2018 00:01, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Czarek wrote in message:

[...]

Nie ma bata - jesteś mądry! Inaczej.

Data: 2018-05-08 00:08:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pomóżcie mi z laptopem
Majka wrote in message:

Nie chcę w domu (i nie mam możliwości) doprowadzania internetu kablem.

Telefon może pracować jako HotSpot.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-05-08 07:56:28
Autor: collie
Pomóżcie mi z laptopem
W dniu 07.05.2018 21:38, Majka pisze:

Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.
Wkładam kartę SIM, aktywną, działającą normalnie (internet) w smartfonie.
Po poprawnym wsunięciu karty do gniazda w laptopie nie dzieje się nic.

Już Ci napisano, dlaczego nie dzieje się nic i nie stanie się nic - aż do końca.
Jeśli masz internet w smarfonie, to włącz w nim (w smartfonie) tzw. tethering
(teraz prawie wszystkie smartfony to mają). Połącz się w laptopie poprzez WiFi
ze smartfonem i gra muzyka. Z internetu. W lapku.

Data: 2018-05-08 07:59:44
Autor: ń
Pomóżcie mi z laptopem
Trzeba zacząć od BIOS i sprawdzić, czy w BIOS występuje coś takiego jak włącz/wyłącz WAN (zwykle zaraz obok są też opcje dla WiFi/LAN czy Bluetooth).
Jeśli w BIOS jest ten WAN, to trzeba go włączyć i później podobnie pozwolić w opcjach sprzętowego wyłącznika sieci (suwaczek lub przycisk, często powiązany z jakimś światełkiem np. niebieskim).

-- -- -

Data: 2018-05-08 10:37:51
Autor: kosmos
Pomóżcie mi z laptopem
W dniu 2018-05-07 o 21:38, Majka pisze:
[...]

Pierwsza sprawa - czy masz w komputerze zainstalowaną kartę WWAN? Bo samo posiadanie gniazda SIM jeszcze o tym nie przesądza.
W tym filmie widać, jak taką kartę się instaluje - w miarę łatwo sprawdzić, czy coś takiego masz u siebie:
https://support.lenovo.com/pl/pl/videos/pd026998
Jeśli masz, to być może jest jakiś problem ze sterownikami. Jeśli nie, to możesz taką kartę dokupić, choćby na Allegro. Ale na pierwszy rzut oka to dla tego modelu nie ma kart z obsługą LTE, tylko 3G, chociaż może nie mam racji, więc jeśli zależy Ci na szybkim internecie, to raczej szukałbym pewnie modemów na USB.

Data: 2018-05-08 20:13:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Pomóżcie mi z laptopem
kosmos wrote:

na pierwszy rzut oka to dla tego modelu nie ma kart z obsługą LTE, tylko 3G,

IMO nie będzie, bo GSM w laptopie to imo pomyłka w czasach smartfonów.

--
Eneuel

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2018-05-09 09:02:55
Autor: Dominik Ałaszewski
Pomóżcie mi z laptopem
Dnia 07.05.2018 Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com> napisał/a:
Mam Lenovo T430. System WIN 7. Z gniazdem SIM.

A czy masz modem? I czy Twój laptop jest ewentualnie "wlan ready", tzn. ma
poza brakującym modemem antenę i okablowanie? Jeśli tak,
wystarczy kupić modem (kilkanaście zł) i go podpiąć- jest trochę
zabawy w rozkręcanie, ale żadna wyższa szkoła.

Niestety nie da się już dla starych modeli sprawdzić tego po Product ID,
ale tu jest rozwiązanie:
https://forum.thinkpads.com//viewtopic.php?f=12&t=115772

Co zrobić, żeby internet działał ("ciągnięty" z tej karty SIM)?

Sprawdzić powyżej, czy Twój laptop ma modem lub wystarczy mu dołożyć
modem. Jeśli nic nie ma, to sprawa nieopłacalna- lepiej kupić jakiś
stary smartfon za grosze.

2. Czy takie korzystanie z internetu, z karty SIM włożonej do laptopa ma jakieś wady? Wady większe niż korzystanie z telefonu jako punktu udostępniającego WI-FI?

Nie stwierdziłem. Dokupiłem modem do Lenovo X201, czułość porównywalna
z telefonem, jakość bez większych zastrzeżeń. --

Data: 2018-05-09 09:15:18
Autor: Dominik Ałaszewski
Pomóżcie mi z laptopem
Dnia 09.05.2018 Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał/a:

A czy masz modem? I czy Twój laptop jest ewentualnie "wlan ready", tzn. ma

Oczywiście miało być "wwan ready".
https://www.notebooksbilliger.de/forum/Notebooks/IBMLENOVO/Was+ist+WWAN+Ready

Data: 2018-05-09 09:13:11
Autor: Dominik Ałaszewski
Pomóżcie mi z laptopem
Dnia 07.05.2018 Czarek <czarek1@nospampoczta.fm> napisał/a:

To gniazdo w które wsuwasz kartę SIM nie jest gniazdem dla karty SIM modemu tylko czytnikiem kart chipowych SmartCard, czyli służy do całkiem czegoś innego.

To, że jesteś ignorantem to nic złego, ale chwalić się tym
to już przesada.

https://thinkpads.com/support/hmm/hmm_pdf/t430_t430i_hmm_en_0b48304_03.pdf

Strona 68, 75.

Pomóşcie mi z laptopem