Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?

Data: 2010-07-24 16:23:28
Autor: Maciek
Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
begin o nicku Reaper napisał(a) na pl.soc.prawo następujące bzdety:
Witam.

Pracuję w korporacji, gdzie otrzymuje się premie sprzedażowe.

Jedno z zamówień, które pozyskałem zostało (ja to nazywam "ukradzione")
przez innego pracownika.
Dzięki temu ten pracownik dostanie za nie prowizję, a zamówienie
pozyskałem ja.

W mailu do tego pracownika użyłem stwierdzenia: "...zwyczajnie ukradł Pan
zamówienie".

Ów maila wysłałem również do jego kierownika oraz specjalnej sekcji
zajmującą się takimi nadużyciami.

Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artykułem 212 kodeksu
karnego.

Czy ten artykuł ma zastosowanie w tym przypadku ?
Nie. Pracownik ma prawo skarżyć się na zachowanie innych pracowników do
zwierzchników, a także na zwierzchników do ich przełożonych. Nawet w
przypadku nieprawdy skarga taka nie może być odbierana jako czynność
wyczerpująca znamiona przestępstwa z art 212 KK. Żaden normalny sąd tego
nie uzna. Podobną sytuację przerabiałem kiedyś, tylko skarżyłem się na
zwierzchnika.

--
Maciek
I spend my time wasting yours.

Data: 2010-07-24 14:40:41
Autor: Olgierd
Pomówienie - czy artyku³ 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?
Dnia Sat, 24 Jul 2010 16:23:28 +0200, Maciek napisa³(a):

Nawet w
przypadku nieprawdy skarga taka nie mo¿e byæ odbierana jako czynno¶æ
wyczerpuj±ca znamiona przestêpstwa z art 212 KK.

No akurat je¶li jest to nieprawda to jest to typowe pomówienie.
Ale gadanie kierownika jest o tyle absurdalne, ¿e przy ¶ciganiu przestêpstwa tego rodzaju trzeba siê troszkê wysiliæ. Wydaje mi siê, ¿e to tylko gadanie jest zatem.

--
:) Olgierd || Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl
[reklama] fotograf+Wroc³aw? tylko http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-07-24 22:31:42
Autor: TomekK
Pomówienie - czy artyku³ 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?

W mailu do tego pracownika u¿y³em stwierdzenia: "...zwyczajnie ukrad³ Pan
zamówienie".

Ów maila wys³a³em równie¿ do jego kierownika oraz specjalnej sekcji
zajmuj±c± siê takimi nadu¿yciami.

Kierownik tego pracownika straszy mnie teraz artyku³em 212 kodeksu
karnego.

Nawet w
przypadku nieprawdy skarga taka nie mo¿e byæ odbierana jako czynno¶æ
wyczerpuj±ca znamiona przestêpstwa z art 212 KK. ¯aden normalny s±d tego
nie uzna. Podobn± sytuacjê przerabia³em kiedy¶, tylko skar¿y³em siê na
zwierzchnika.

Bzdura. W przypadku mówienia nieprawdy, bylo by to zwyczajne pomówienie, i jak najbardziej czyn wype³nia znamiona 212 par. 1 kk. Przeciez pomawianie polega na stwierdzeniu nieprawdy w stosunku do osoby i innych podmiotow, o takim postêpowaniu lub w³a¶ciwo¶ciach tej osoby, które miêdzy innymi verba legis "mog± j± (...) naraziæ na utratê zaufania potrzebnego dla danego stanowiska, zawodu lub rodzaju dzia³alno¶ci" a wiec jak w morde strzeli³ przypadek o którym piszemy.

Pomówienie - czy artykuł 212 kodeksu karnego ma tutaj zastosowanie?