Pomarańczowe zagadki taryfowe

Data: 2009-04-07 18:00:10
Autor: Przemysław Kowalik
Pomarańczowe zagadki taryfowe
1. Mam sobie taką taryfę http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2757/2823641.pdf z włączonym multipopem.

PoniĹźej jest screen z orange online:
http://i44.tinypic.com/r7vw9g.jpg

Dokąd zadzwoniłem i z którego punktu taryfy wynika, ile mi naliczono?

2. (Ta jest chyba łatwiejsza)
Taryfa jak wyżej - połączenie z "bezpłatnym" międzynarodowym 00800.

Wg regulaminu nieustającej promocji
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2694/2759348.pdf
a zwłaszcza:

2. Opłaty  za połączenia  z  numerami  infolinii  i  serwisĂłw audiotekstowych  oraz  numerami  infolinii międzynarodowych, określonymi w  niniejszym  Regulaminie  naliczane  są  zgodnie  z opłatą  do  sieci  stacjonarnej  w  posiadanym  przez  Abonenta  planie   taryfowym  lub  w  posiadanej  przez UĹźytkownika taryfie z wyłączeniem usług obniĹźających koszty połączeń za kaĹźdą rozpoczętą minutę połączenia. W zakresie połączeń z numerami abonenckimi,  określonymi  w   ramach  usługi  „Dostęp  do  numerĂłw  infolinii  i  serwisĂłw audiotekstowych”  nie  jest  dostępna  usługa  naliczania
sekundowego.  Nie  obowiązują  rĂłwnieĹź  zniĹźki  i  upusty  dotyczące połączeń  wynikające  z  cennika  bądĹş  oferty  promocyjnej,  z  ktĂłrej   korzysta Abonent lub UĹźytkownik.

koszt połączenia to 0,65 PLN/min z taktem 60/60. Ile zapłaciłem za połączenie 0:42 min?

Przemek

Data: 2009-04-07 18:31:45
Autor: Wojciech Nawara
Przemysław Kowalik pisze:

koszt połączenia to 0,65 PLN/min z taktem 60/60. Ile zapłaciłem za połączenie 0:42 min?

0,80 PLN ?

Data: 2009-04-07 18:36:39
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Wojciech Nawara napisał:
Przemysław Kowalik pisze:

koszt połączenia to 0,65 PLN/min z taktem 60/60. Ile zapłaciłem za połączenie 0:42 min?

0,80 PLN ?

Dokładnie tak, ale dlaczego? I czy w innych taryfach też będzie 0,80?

Przemek

Data: 2009-04-07 18:52:00
Autor: Wojciech Nawara
Pomarańczowe zagadki taryfowe
Przemysław Kowalik pisze:

0,80 PLN ?

Dokładnie tak, ale dlaczego?

Bo tyle było za czasów Nowego POPa. I tak zostało. ;-)

> I czy w innych taryfach też będzie 0,80?

W Nowym Orange Go już nie, bo udało mi się w końcu niektórym wyperswadować, że to nie do końca jest tak, jak ma być... Szczerze mówiąc myślałem, że poprawili w innych taryfach także...

Naciskaj na BOK przy każdym połączeniu, to poprawią. ;-)

WN

Data: 2009-04-08 01:07:24
Autor: Przemysław Kowalik
Przemysław Kowalik pisze:

0,80 PLN ?

Dokładnie tak, ale dlaczego?

Bo tyle było za czasów Nowego POPa. I tak zostało. ;-)

No i słusznie, bo w Nowym POPie 0,80 to była bazowa stawka na
stacjonarne. Ale coś mi się kojarzy, że w poprzedniej wersji promocji na
00800 i IN była we wszystkich taryfach stawka 0,80 na 00800 oraz 801, więc może to dlatego.

I czy w innych taryfach też będzie 0,80?

W Nowym Orange Go już nie, bo udało mi się w końcu niektórym wyperswadować, że to nie do końca jest tak, jak ma być... Szczerze

A w Go to jest 0,60 czy załapuje się na stawkę malejącą?

mówiąc myślałem, że poprawili w innych taryfach także...

Naciskaj na BOK przy każdym połączeniu, to poprawią. ;-)

E tam, tak naprawdę to 00800 nie potrzebuję, więc szkoda mi na to czasu :-). BTW, mogliby poprawić w regulaminie promocji 300/400 na 703/704...

Przemek

Data: 2009-04-08 20:10:33
Autor: Wojciech Nawara
Przemysław Kowalik pisze:

[...]

Chyba tak.

W Nowym Orange Go już nie, bo udało mi się w końcu niektórym wyperswadować, że to nie do końca jest tak, jak ma być... Szczerze

A w Go to jest 0,60 czy załapuje się na stawkę malejącą?

Stawka cennikowa. Stawka malejąca jest w cenniku, więc się załapuje.

Data: 2009-04-10 01:10:37
Autor: Przemysław Kowalik
Przemysław Kowalik pisze:

[...]

No to fajnie. Rozumiem zatem, że za 0,20 można mieć także 801 i 804, także te, które z matuszki telepsy kosztują sporo więcej - zwłaszcza 801 4 i 804 4 :-).

BTW, czy połączenia do VoIPów (0)39 w Orange są rozliczane jak normalne stacjonarne z 49 stref czy jakoś inaczej (nie mogę się tego doszukać)?

Przemek

Data: 2009-04-11 00:25:02
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik Michal Jankowski napisał:
[...]

Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, że przynajmniej na zakres matuszki (0)399 dasie, ale jedyne czego się dogooglałem to:
http://www.numeracja.pl/2006/11/

   Z Orange do VoIP-a.

2006-11-16 22:25:56

W dniu dzisiejszym (16 listopad 2006) w godzinach wieczornych - pomiędzy 18 i 19 zakończono czynności konfiguracyjne w sieci Orange. Zakończone prace umożliwiają wszystkim użytkownikom sieci Orange możliwość dzwonienia na numery VoIP rozpoczynające się od 0-399 (Numeracja należy do TP S.A.). Opłaty za każde połączenie, naliczane są wg aktualnych obowiązujących stawek do sieci stacjonarnych.

Przemek

Data: 2009-04-10 22:19:09
Autor: Wojciech Nawara
Przemysław Kowalik pisze:

No to fajnie. Rozumiem zatem, że za 0,20 można mieć także 801 i 804, także te, które z matuszki telepsy kosztują sporo więcej - zwłaszcza 801 4 i 804 4 :-).

Sure.
Np. taki onet telefon 801 080010 do połączeń zagramanicznych za 20 groszy/min :-)

BTW, czy połączenia do VoIPów (0)39 w Orange są rozliczane jak normalne stacjonarne z 49 stref czy jakoś inaczej (nie mogę się tego doszukać)?

Don't know. Jak mi dasz jakiś numer do testu, to sprawdzę.

Data: 2009-04-11 00:28:59
Autor: Przemysław Kowalik
Przemysław Kowalik pisze:

[...]

Hehe, jak to się onetowi opłaca (także w przypadku połączeń ze stacjonarnych), skoro podobno abonent 801 musowo płaci swoją działkę za przychodzące ("shared cost")?

BTW, czy połączenia do VoIPów (0)39 w Orange są rozliczane jak normalne stacjonarne z 49 stref czy jakoś inaczej (nie mogę się tego doszukać)?

Don't know. Jak mi dasz jakiś numer do testu, to sprawdzę.

Jakbym miał, to bym sam sprawdził ;-)

Przemek

Data: 2009-04-11 00:30:44
Autor: Przemysław Kowalik
Przemysław Kowalik pisze:

Don't know. Jak mi dasz jakiś numer do testu, to sprawdzę.

Jakbym miał, to bym sam sprawdził ;-)

Sugestia co stanu rzeczy z SN 39 jest w odpowiedzi na post Michała :-).

  Przemek

Data: 2009-04-11 10:07:51
Autor: Wojciech Nawara
Przemysław Kowalik pisze:

Hehe, jak to się onetowi opłaca (także w przypadku połączeń ze stacjonarnych), skoro podobno abonent 801 musowo płaci swoją działkę za przychodzące ("shared cost")?

Nie. Akurat z tej numeracji mieli (mają?) działkę dla siebie. Nie mam kiedy pogrzebać po papierach, może ktoś ma coś pod nosem?

Data: 2009-04-11 06:21:18
Autor: tomaszjedrzejewski29
On 10 Kwi, 01:10, Przemysław Kowalik <przemo...@ANTISPAMo2.pl> wrote:

> [...]

No to fajnie. Rozumiem zatem, że za 0,20 można mieć także 801 i 804,
także te, które z matuszki telepsy kosztują sporo więcej - zwłaszcza 801

Nie bardzo- stawaka malejąca dotyczy tylko połączeń wewnątrz orange.

Data: 2009-04-11 23:27:37
Autor: Wojciech Nawara
tomaszjedrzejewski29@gmail.com pisze:

[...]

Ale poza tym to w ogóle wiesz o czym jest mowa?

Data: 2009-04-13 13:28:37
Autor: Wojciech Nawara
Pomarańczowe zagadki taryfowe
tomaszjedrzejewski29@gmail.com pisze:

Nie bardzo- stawaka malejąca dotyczy tylko połączeń wewnątrz orange.
Ale poza tym to w ogóle wiesz o czym jest mowa?

Dobrze, że ty wiesz. Jesteś pewny, że kazde 801 czy 804 jest tworzone
na orange???.

Oczywiście, że nie. To abonent numeru wybiera, czy ma być on dostępny z Orange. Ale jaki to ma związek z tematem?

Taryfa malejąca w Nowym Orange Go dotyczy nie tylko połączeń wewnątrz Orange. Dotyczy także połączeń z sieciami stacjonarnymi, a także dostępnych numerów 801/804 i 00800 (gdyż ceny za te połączenia są jasno określone jako identyczne jak do sieci stacjonarnej).

Data: 2009-04-09 15:45:12
Autor: noved84
Pomarańczowe zagadki taryfowe
No to chyba trzeba zarekalmować- albow BOKu, albo online

Poniżej jest screen z orange online:http://i44.tinypic.com/r7vw9g.jpg

[...]

2. Opłaty  za połączenia  z  numerami  infolinii  i  serwisów
audiotekstowych  oraz  numerami  infolinii międzynarodowych,
określonymi w  niniejszym  Regulaminie  naliczane  są  zgodnie  z
opłatą  do  sieci  stacjonarnej  w  posiadanym  przez  Abonenta  planie
  taryfowym  lub  w  posiadanej  przez Użytkownika taryfie z wyłączeniem
usług obniżających koszty połączeń za każdą rozpoczętą minutę
połączenia. W zakresie połączeń z numerami abonenckimi,  określonymi  w
  ramach  usługi  "Dostęp  do  numerów  infolinii  i  serwisów
audiotekstowych"  nie  jest  dostępna  usługa  naliczania
sekundowego.  Nie  obowiązują  również  zniżki  i  upusty  dotyczące
połączeń  wynikające  z  cennika  bądź  oferty  promocyjnej,  z  której
  korzysta Abonent lub Użytkownik.

Data: 2009-04-10 01:24:36
Autor: Przemysław Kowalik
Użytkownik noved84@gmail.com napisał:
No to chyba trzeba zarekalmować- albow BOKu, albo online
Hmm, ale czy to przejdzie? Tzn. ten 00 800 raczej tak, ale co z pierwszym przypadkiem czyli numerem 216 100 123 za 8,28? Nie jest to numer krajowy (strefa numeracyjna 21 nie istnieje). To było zrealizowane połączenie międzynarodowe (nie z Tunezją +216, kosztowałoby zresztą 2,93), tylko numer został okrojony przez Orange online z początkowych cyfr. Cały dowcip polega na tym, że moim zdaniem to połączenie chyba nie powinno być zrealizowane...;-)

Przemek

Data: 2009-04-10 17:19:41
Autor: Michal Jankowski
[...]

Tym bardziej. Niesprawny system billingowy jest podstawą do
zakwestionowania faktury w całości. 8-)

Cały dowcip polega na tym, że moim zdaniem to połączenie chyba nie
powinno być zrealizowane...;-)

Bez znaczenia dla reklamacji. Ale przyznaj się, dlaczego nie powinno,
i dokąd właściwie dzwoniłeś?

  MJ

Data: 2009-04-11 01:37:49
Autor: Przemysław Kowalik
[...]

No to od końca.

Skoro nikt nie zgadł, podaję: numer satelitarny Thuraya

Remote Voice Mail Service  access
Short Code: +88216100123 on SAT mode
To access the Voice Mail System remotely from a landline or mobile line.
http://www.thuraya.com/en/article/service-numbers.html

Dlaczego _chyba_ nie powinno?
Według
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary/2757/2823641.pdf
strefa 9 (za 8,28 PLN/min) obejmuje POZOSTAŁE
KIERUNKI czyli (jak ja to rozumiem) wszystkie istniejące numery kierunkowe poza numerami kierunkowymi krajów ze stref 1-8. Przy takiej interpretacji powinny się załapywać wszystkie sieci satelitarne tudzież wszystkie inne niegeograficzne międzynarodowe numery kierunkowe zatwierdzone przez ITU (w tym 00800 ;-)), a zatem wszystko jest OK (poza nieszczęsnym wpisem w Orange online).

Ale patrząc szerzej, czyli na cenniki matuszki, sieci satelitarne nie są traktowane po prostu jako wirtualne kraje z najdroższej strefy międzynarodowej.

Z automatów satfony są zablokowane http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358055/TPS8R1002-20_Cennik-cennik_automatow_366648815.pdf.

W cennikach abonamentowych mamy w _kaĹźdej_ taryfie jawnie wypisane

Opłaty za połączenia telefoniczne do systemów komórkowej telefonii satelitarnej
Opłata za minutę połączenia
Rodzaj usługi

Numer kierunkowy  Opłata  podst.[zł]  Kwota VAT [złna ky]
Opłata końcowa [zł]
1  2  3  4  5
Połączenie z Abonentem systemu komórkowej telefonii
satelitarnej
Irydium – 0~088167
MCP - Mobile Communication Partner – 0~088232
Thuraya Mobile – 0~088216
6,25  1,38  7,63

Domniemywam, że przynajmniej z w/w sieciami satelitarnymi można się połączyć z Orange as well, ale dziwi mnie to, że nie jest explicite nigdzie napisane....

Co do samej ewentualnej reklamacji. Nie ma mowy o fakturze, bo to prepaid :-). A system bilingowy jest sprawny, tylko jego frontend www gubi cyferki (zakładając, że połączenia do sieci satelitarnych są realizowane wg stawek ze strefy 9). Czy powinienem może rżnąć głupa, że chciałem zadzwonić do istniejącej SN 2x, tylko palec się mi "omskł" na jedynkę, a tu mnie skasowali na ponad 8 PLN ;-). No i takie porównanie mi się nasuwa: czy jakbym wziął stówę z bankomatu, a na kwitku/wyciągu papierowym/online'owym miałbym z jakiegokolwiek powodu wydrukowane 00 PLN, to miałbym prawo do reklamacji?

A ten numer 00800, na który zadzwoniłem, też wygląda w onlinie fajnie: 800xxxxxxx bez 00 lub + na początku, czyli jak krajowy 10-cyfrowy :-P

Przemek

Pomarańczowe zagadki taryfowe