Pomaranczowe koguty/stroboskopy

Data: 2010-03-20 11:22:47
Autor: Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Witajcie,

Jakie sa regulacje prawne dotyczace uzycia w/w w samochodach nieuprzywilejowanych? (pomoc drogowa, zabezpieczenie ruchu, tereny zielone itp itd).

Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

--
Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Data: 2010-03-20 13:14:03
Autor: Feniks
"Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online" wrote:
Jakie sa regulacje prawne dotyczace uzycia w/w w samochodach
nieuprzywilejowanych? (pomoc drogowa, zabezpieczenie ruchu, tereny
zielone itp itd).

Art. 54. 1. Pojazd wykonuj膮cy na drodze prace porz膮dkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysy艂a膰 偶贸艂te sygna艂y b艂yskowe.
.. 3. Pojazd, kt贸ry ze wzgl臋du na konstrukcj臋, 艂adunek lub nietypowe zachowanie na drodze mo偶e zagra偶a膰 bezpiecze艅stwu w ruchu drogowym, powinien wysy艂a膰 偶贸艂te sygna艂y b艂yskowe.
ROZPORZ膭DZENIE MINISTR脫W OBRONY NARODOWEJ ORAZ SPRAW WEWN臉TRZNYCH I ADMINISTRACJI1z dnia 9 czerwca 2005 r. w sprawie warunk贸w technicznych pojazd贸w specjalnych i pojazd贸w u偶ywanych do cel贸w specjalnych Si艂 Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
4. Dopuszcza si臋 wyposa偶enie pojazdu specjalnego i pojazdu u偶ywanego do cel贸w specjalnych w 艣wiat艂a: 6) 偶贸艂te 艣wiat艂a b艂yskowe w pojazdach przeznaczonych do udzielania pomocy technicznej lub ewakuacji sprz臋tu oraz stwarzaj膮cych zagro偶enie dla uczestnik贸w ruchu z uwagi na przeznaczenie lub konstrukcj臋;

Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac
podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage
"przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

Nie

Data: 2010-03-20 12:37:03
Autor: Sergiusz Rozanski
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Dnia 20.03.2010 Feniks <Feniks@nie.ma.maila> napisa/a:

[...]

Chyba 縠 b阣zie montowa s硊py pod ethernet przez ulic i musi
zamkn辨/regulowa tymczasowo ruchem - oczywi禼ie maj眂 na wszystko
kwity.

Sam mam 矿硉ego koguta w baga縩iku i u縴ty z umiarem i brz nadu縴
(imprezy/okoliczno禼i) potrafi硑 przymkn辨 oko SM i PP np:
- konwojowanie sztafety rowerowej
- przejazdy w paradach miasta
czy nawet:
- konwojowanie parady 秎ubnej ;)

--
"A c罂 to za sens kupowa samoch骴, 縠by je糳zi po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest co ciekawego, tam nie ma asfaltu".
               Strugaccy - Poniedzia砮k zaczyna si w sobot.

Data: 2010-03-20 13:47:22
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

U偶ytkownik "Feniks" <Feniks@nie.ma.maila> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ho2e63$nln$1news.onet.pl...
[...]

Ale tu jest napisane tylko  co jaki pojazd(konkretnie wymieniony) powinien. Nie ma nic o zakazie.

Nie, ale zabrak艂o dlaczego.
neelix

Data: 2010-03-20 18:31:41
Autor: Feniks
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
U偶ytkownik "neelix" <aneelix@wp.pl> napisa艂
Ale tu jest napisane tylko  co jaki pojazd(konkretnie wymieniony) powinien. Nie ma nic o zakazie.

Je艣li chodzi o o艣wietlenie pojazdu to co nie jest dozwolone jest zabronione.

Nie, ale zabrak艂o dlaczego.

Z tego samego powodu dla kt贸rego nie mo偶esz sobie je藕dzi膰 z zielonym "kogutem" albo wymieni膰 zar贸wki 艣wiate艂 zewn臋trznych na Chi艅skie diody z allegro.

Data: 2010-03-21 13:23:57
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

U偶ytkownik "Feniks" <niema@maila.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ho30pv$34a$1news.onet.pl...
[...]

Ale mowa jest o konkretach, a nie o jakich艣 zielonych ptakach. Mowa jest o 偶贸艂tych sygna艂ach b艂yskowych.
neelix

Data: 2010-03-22 12:14:53
Autor: Feniks
neelix wrote:
Ale mowa jest o konkretach, a nie o jakich艣 zielonych ptakach. Mowa
jest o 偶贸艂tych sygna艂ach b艂yskowych.

Nawet gdyby art. 54 ust. 4 nie istnia艂 to i tak u偶ywanie o艣wietlenienia zewn臋trznego kt贸re nie jest dopuszczone do u偶ytku w danym typie pojazdu pozostaje nielegalne.

Data: 2010-03-22 16:33:59
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

U偶ytkownik "Feniks" <Feniks@nie.ma.maila> napisa艂 w wiadomo艣ci news:ho7jf3$pdu$1news.onet.pl...
neelix wrote:
[...]

Dopuszcza Art. 31.1.5  i  Art.54.4 nie jest do tego potrzebny, ale jest potrzebny jasny przepis zabraniaj膮cy. Nie wiadomo nic na temat parametr贸w "偶贸ltego 艣wiat艂a b艂yskowego" wi臋c  z tym dopuszczaniem nie nale偶y przesadza膰. Da si臋 pod to podci膮gna膰 np. latark臋 na tylnej p贸艂ce migaj膮c膮 do ty艂u, a niekt贸rzy podci膮gaj膮 awaryjne. W prawie drogowym powinno by膰 zapisane co jest dozwolone a co nie jest i co do czego i komu s艂u偶y.
neelix

Data: 2010-03-20 13:28:30
Autor: to
[...]

Raczej nie, ale mo偶esz przymocowa膰 dmuchanego.

--
cokolwiek

Data: 2010-03-20 13:44:16
Autor: Hektor
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
U偶ytkownik ""Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online"" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa艂

Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

Czy dobrze zrozumia艂臋m, 偶e ma to by膰 forma "reklamy"? Firmy czy "wozik-a"?

Zbigniew Kordan

Data: 2010-03-20 18:14:11
Autor: Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online
W dniu 2010-03-20 13:44, Hektor pisze:

Czy dobrze zrozumia艂臋m, 偶e ma to by膰 forma "reklamy"? Firmy czy "wozik-a"?

Forma reklamy firmy. Moze nie tyle reklamy, co zwrocenia uwagi na reklame na aucie.

Nawiazujac do przytoczonych przepisow, to czasem zdaza sie, ze parkuje w trudno dostepnym miejscu - bo np trzeba zrobic spawanie swiatlowodu, albo "pociagnac druta" :)

Data: 2010-03-20 23:47:52
Autor: P_ablo
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
U縴tkownik ""Miko砤j Jopczy駍ki, Tychy Online"" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:ho2vp5$97t$1inews.gazeta.pl...
 bo np trzeba zrobic spawanie swiatlowodu,

Jaka masz spawarke? Jakie srednie tlumienie wychodzi po spawaniu ?  Duzo wychodzi poprawek?

--
Picasso

Data: 2010-03-21 09:03:29
Autor: Miko砤j Jopczy駍ki, Tychy Online
W dniu 2010-03-20 23:47, P_ablo pisze:
[...]

Ja swojej nie mam - na razie za malo tego jest. Ale woze kolesia, ktory ma - fujikure.

Data: 2010-03-20 15:17:25
Autor: P_ablo
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
U縴tkownik ""Miko砤j Jopczy駍ki, Tychy Online"" <mikolaj.jopczynski@gmail.com> napisa w wiadomo禼i news:ho27lp$jkp$1inews.gazeta.pl...
Witajcie,

Hi

Jakie sa regulacje prawne dotyczace uzycia w/w w samochodach nieuprzywilejowanych?

nie wiem

Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage "przechodniow"

Taka proteza reklamy ?

- pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

Z pomaranczowym nie wiem, ale do rozowego nikt sie nie powinien przyczepic.

--
Picasso

Data: 2010-03-20 15:28:51
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

U縴tkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisa w wiadomo禼i news:ho2m3e$1i1$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Nie ma pomara馽zowych tak jak nie ma w sygnalizacji 秝ietlnej(sygnalizatorach).
neelix

Data: 2010-03-20 16:39:19
Autor: Borys Pogore硂
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Dnia Sat, 20 Mar 2010 11:22:47 +0100, "Miko砤j Jopczy駍ki, Tychy Online"
napisa(a):

Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

Art. 96a. 1. Kto, nie b阣眂 do tego uprawnionym, posiada w poje糳zie
urz眃zenia stanowi眂e obowi眤kowe wyposa縠nie pojazdu uprzywilejowanego w
ruchu, wysy砤j眂e sygna硑 秝ietlne w postaci niebieskich lub czerwonych
秝iate b硑skowych albo sygna d紈i阫owy o zmiennym tonie, a tak縠 elementy
oznakowania w postaci napis體,
podlega karze grzywny.
2. Kto, nie b阣眂 do tego uprawnionym, u縴wa w poje糳zie sygna丑w
秝ietlnych w postaci niebieskich lub czerwonych 秝iate b硑skowych albo
sygna硊 d紈i阫owego o zmiennym tonie,
podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
3. Urz眃zenia lub elementy oznakowania, o kt髍ych mowa w 1 i 2,
podlegaj przepadkowi, cho鎎y nie stanowi硑 w砤sno禼i sprawcy.

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-03-20 18:15:42
Autor: Miko砤j Jopczy駍ki, Tychy Online
W dniu 2010-03-20 16:39, Borys Pogore硂 pisze:

Art. 96a. 1. Kto, nie b阣眂 do tego uprawnionym, posiada w poje糳zie
urz眃zenia stanowi眂e obowi眤kowe wyposa縠nie pojazdu uprzywilejowanego w
ruchu, wysy砤j眂e sygna硑 秝ietlne w postaci niebieskich lub czerwonych
                                                ^^^^^^^^^^^     ^^^^^^^^^
[...]
                        ^^^^^^^^^^^     ^^^^^^^^^^
sygna硊 d紈i阫owego o zmiennym tonie,
podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
3. Urz眃zenia lub elementy oznakowania, o kt髍ych mowa w 1 i 2,
podlegaj przepadkowi, cho鎎y nie stanowi硑 w砤sno禼i sprawcy.

A w temacie jaki kolor mamy?

Data: 2010-03-20 19:26:26
Autor: Borys Pogore硂
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Dnia Sat, 20 Mar 2010 18:15:42 +0100, "Miko砤j Jopczy駍ki, Tychy Online"
napisa(a):

(...)
A w temacie jaki kolor mamy?

 Wklei砮m jedyne prawne ograniczenie montowania sygna丑w 秝ietlnych na
samochodach, jakie jest mi znane. Ale widz, 縠 musz bardziej
szczeg蟪owo...

--
Borys Pogore硂
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-03-20 18:17:59
Autor: MadMan
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Dnia Sat, 20 Mar 2010 16:39:19 +0100, Borys Pogore硂 napisa(a):

[...]

Oczywi禼ie przeczyta砮 縠 w眛kotw髍cy chodzi硂 o 秝iat硂 koloru
矿硉ego? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-20 18:18:44
Autor: Maverick
Borys Pogore硂 pisze:
[...]

A w temacie:  "Pomaranczowe" ;)

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2010-03-20 23:12:57
Autor: Lewis
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
U縴tkownik "Maverick" <krzysztofbober@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:ho301k$82t$1inews.gazeta.pl...

A w temacie:  "Pomaranczowe" ;)

Hmm czy wy nie pojmujecie ze kolega po prostu podal zapisy z kodeksu dotycz眂e owych "kogut體"? Znak ze nie ma w tych zapisach nic o "kogucie barwy 矿硉ej" mo縠 秝iadczy o mo縩o禼i jego u縴tkownania w przedstawionej sytuacji...

IMO mo縩a stosowa takiego "koguta" w momencie przeprowadzania monta縰 instalacji internetowej.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzeda
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-21 10:00:27
Autor: J.F.
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
On Sat, 20 Mar 2010 23:12:57 +0100,  "Lewis"
[...]

Dokladnie. Zabrania sie kogutow czerwonych i niebieskich, ale
dopuszcza zolte, specjalnie nie ograniczajac.

IMO mo縩a stosowa takiego "koguta" w momencie przeprowadzania monta縰 instalacji internetowej.

Zalezy - jak na drodze, to jakies specjalne zezwolenia na zajecie
pasa. No chyba ze sie zaczniesz tlumaczyc ze poza droga, ale na
drabinie, jak sie drabina przewroci, to lepiej zeby samochody zwolnily
:-)

J.

Data: 2010-03-21 12:22:55
Autor: Feniks
Lewis wrote:
[...]

Mo縩a wi阠 przybra sobie samoch骴 lampkami choinkowymi bo r體nie o zakazie ich stosowania nie ma ani s硂wa w ustawie ? A 秝iec眂e na niebiesko spryskiwacze s dozwolone ? A pod秝ietlenie spodu samochodu ala UFO te jest dozwolone bo nie jest wymienione na li禼ie zabronionych ?
Ustawa reguluje jakie jest dozwolone o秝ietlenie pojazdu i wszystko co si w niej nieza砤pa硂 pozostaje niedozwolone. Mamy r體nie punkt m體i眂y to wprost. (PORD art. 54 ust. 4) Samoch骴 serwisanta internetu u klienta nie 砤pie si pod art. 54 ust. 1 jak i art. 31 ust. 5 pkt 5 (holowanie).

Art. 54.

1. Pojazd wykonuj眂y na drodze prace porz眃kowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysy砤 矿硉e sygna硑 b硑skowe.

2. Kieruj眂y pojazdem, o kt髍ym mowa w ust. 1, mo縠, pod warunkiem zachowania szczeg髄nej ostro縩o禼i, nie stosowa si do przepis體 o obowi眤ku jazdy na jezdni lub przy jej prawej kraw阣zi oraz o zatrzymaniu i postoju, z tym 縠:
na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym, podczas oczyszczania drogi ze 秐iegu, dopuszcza si r體nie jazd przy lewej kraw阣zi jezdni;
jazd po chodniku dopuszcza si tylko przy zachowaniu bezpiecze駍twa pieszych.

3. Pojazd, kt髍y ze wzgl阣u na konstrukcj, 砤dunek lub nietypowe zachowanie na drodze mo縠 zagra縜 bezpiecze駍twu w ruchu drogowym, powinien wysy砤 矿硉e sygna硑 b硑skowe.

4. Zabrania si, z zastrze縠niem art. 31 ust. 1 pkt 5, u縴wania 矿硉ych sygna丑w b硑skowych do innych cel體 ni okre秎one w ust. 1 i 3.

Data: 2010-03-21 13:34:20
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

U縴tkownik "Feniks" <Feniks@nie.ma.maila> napisa w wiadomo禼i news:ho4vi6$pph$1news.onet.pl...

Art. 54.

4. Zabrania si, z zastrze縠niem art. 31 ust. 1 pkt 5, u縴wania 矿硉ych sygna丑w b硑skowych do innych cel體 ni okre秎one w ust. 1 i 3.

I wreszcie doszli秏y do sedna sprawy. Jest na to konkretny artyku, kt髍ego nikt wcze秐iej nie pokaza. O to chodzi硂. Pojawi si natomiast elaborat na temat czerwonego i niebieskiego. Nie pot阷iam, bo jednak pouczaj眂y.
neelix

Data: 2010-03-21 20:26:41
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
W dniu 2010-03-21 12:22, Feniks pisze:

3. Pojazd, kt贸ry ze wzgl臋du na ... nietypowe
zachowanie na drodze mo偶e zagra偶a膰 bezpiecze艅stwu w ruchu drogowym,
powinien wysy艂a膰 偶贸艂te sygna艂y b艂yskowe.

VOILA !!!

Zara zrobie litra 艂ychy i zapierdalam je藕dzi膰 po mie艣cie najebanym od lewa do prawa ;)

B臉D臉 WYSY艁A艁 呕脫艁TE B艁YSKI !
`
--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuter贸w i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/

Data: 2010-03-21 17:21:29
Autor: Bydl
Lewis wrote:
> [...]
> przedstawionej sytuacji...
>
> IMO mo縩a stosowa takiego "koguta" w momencie przeprowadzania monta縰

A podczas monta縰 instalacji telewizyjnej te?
Monta縰 szafy wn阫owej?
Kinkietu?

--
Bydl

Data: 2010-03-22 12:00:08
Autor: Sergiusz Rozanski
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Dnia 20.03.2010 Lewis <lewisa@[tnij]> napisa/a:
[...]

硉ego koguta mo縩a mie zawsze i wsz阣zie, na dowolnym samochodzie, nie
ma co do tego zakaz體 jak do niebieskich czy pomara馽zowych. Co innego
jego u縴cie, kt髍e jest w przepisach jasno okre秎one.

IMO mo縩a stosowa takiego "koguta" w momencie przeprowadzania monta縰 instalacji internetowej.

Je秎i na drodze, a tym bardziej na jezdni to powiedzia砨ym 縠 to raczej
nawet wymagane aby by w潮czony. Tylko kto montuje interent na jezdni? :)
Chyba 縠 np trzeba zaj舵 do studzienki i polepi druty/秝iat砤, to jak
najbardziej wskazane aby miejsce pracy w obr阞ie jezdni zabezpieczy
nie tylko kogutem.

Data: 2010-03-21 13:28:28
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

U縴tkownik "Maverick" <krzysztofbober@gazeta.pl> napisa w wiadomo禼i news:ho301k$82t$1inews.gazeta.pl...

A w temacie:  "Pomaranczowe" ;)

A w rzeczywisto禼i 矿硉e.
neelix

Data: 2010-03-21 19:55:34
Autor: elmer radi radisson
On 2010-03-20 11:22, "Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online" wrote:

Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac
podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage
"przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

Nie lepiej jest zafundowac sobie cos takiego?
http://thewondrous.com/wp-content/uploads/2009/05/truck-and-fish.jpg

--

memento lorem ipsum

Data: 2010-03-22 09:17:28
Autor: Stefan
Miko艂aj Jopczy艅ski, Tychy Online pisze:
> [...]
Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas instalacji internetu u klienta, [...]

Na glowie sobie przyczep, przynajmniej bedzie mialo jakas uzytecznosc.

Pomaranczowe koguty/stroboskopy