Pomaranczowe koguty/stroboskopy

Data: 2010-03-20 16:39:19
Autor: Borys Pogoreło
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Dnia Sat, 20 Mar 2010 11:22:47 +0100, "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online"
napisał(a):

Chcialbym zamontowac cos takiego na samochodzie firmowym i wlaczac podczas instalacji internetu u klienta, by wozik zwracal uwage "przechodniow" - pytanie czy moge to zrobic legalnie ?

Art. 96a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, posiada w pojeździe
urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w
ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych
świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie, a także elementy
oznakowania w postaci napisów,
podlega karze grzywny.
§ 2. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, używa w pojeździe sygnałów
świetlnych w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo
sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie,
podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
§ 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-03-20 18:15:42
Autor: Mikołaj Jopczyński, Tychy Online
W dniu 2010-03-20 16:39, Borys Pogoreło pisze:

Art. 96a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, posiada w pojeździe
urządzenia stanowiące obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego w
ruchu, wysyłające sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych
                                                ^^^^^^^^^^^     ^^^^^^^^^
[...]
                        ^^^^^^^^^^^     ^^^^^^^^^^
sygnału dźwiękowego o zmiennym tonie,
podlega karze aresztu do 14 dni albo grzywny.
§ 3. Urządzenia lub elementy oznakowania, o których mowa w § 1 i 2,
podlegają przepadkowi, choćby nie stanowiły własności sprawcy.

A w temacie jaki kolor mamy?

--
Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 | www.tychy-online.pl

Data: 2010-03-20 19:26:26
Autor: Borys Pogoreło
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Dnia Sat, 20 Mar 2010 18:15:42 +0100, "Mikołaj Jopczyński, Tychy Online"
napisał(a):

(...)
A w temacie jaki kolor mamy?

 Wkleiłem jedyne prawne ograniczenie montowania sygnałów świetlnych na
samochodach, jakie jest mi znane. Ale widzę, że muszę bardziej
szczegółowo...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-03-20 18:17:59
Autor: MadMan
Dnia Sat, 20 Mar 2010 16:39:19 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

[...]

Oczywiście przeczytałeś że wątkotwórcy chodziło o światło koloru
żółtego? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-20 18:18:44
Autor: Maverick
napisał(a):

[...]

A w temacie:  "Pomaranczowe" ;)

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Data: 2010-03-20 23:12:57
Autor: Lewis
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
Użytkownik "Maverick" <krzysztofbober@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho301k$82t$1inews.gazeta.pl...

A w temacie:  "Pomaranczowe" ;)

Hmm czy wy nie pojmujecie ze kolega po prostu podal zapisy z kodeksu dotyczące owych "kogutów"? Znak ze nie ma w tych zapisach nic o "kogucie barwy żółtej" może świadczyć o możności jego użytkownania w przedstawionej sytuacji...

IMO można stosować takiego "koguta" w momencie przeprowadzania montażu instalacji internetowej.

Lewis
Hornet PC 41 na sprzedaż
Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
dB Race: 145,5 dB ;)

Data: 2010-03-21 10:00:27
Autor: J.F.
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
On Sat, 20 Mar 2010 23:12:57 +0100,  "Lewis"
[...]

Dokladnie. Zabrania sie kogutow czerwonych i niebieskich, ale
dopuszcza zolte, specjalnie nie ograniczajac.

IMO można stosować takiego "koguta" w momencie przeprowadzania montażu instalacji internetowej.

Zalezy - jak na drodze, to jakies specjalne zezwolenia na zajecie
pasa. No chyba ze sie zaczniesz tlumaczyc ze poza droga, ale na
drabinie, jak sie drabina przewroci, to lepiej zeby samochody zwolnily
:-)

J.

Data: 2010-03-21 12:22:55
Autor: Feniks
Lewis wrote:
[...]

Można więc przybrać sobie samochód lampkami choinkowymi bo również o zakazie ich stosowania nie ma ani słowa w ustawie ? A świecące na niebiesko spryskiwacze są dozwolone ? A podświetlenie spodu samochodu ala UFO też jest dozwolone bo nie jest wymienione na liście zabronionych ?
Ustawa reguluje jakie jest dozwolone oświetlenie pojazdu i wszystko co się w niej niezałapało pozostaje niedozwolone. Mamy również punkt mówiący to wprost. (PORD art. 54 ust. 4) Samochód serwisanta internetu u klienta nie łapie się pod art. 54 ust. 1 jak i art. 31 ust. 5 pkt 5 (holowanie).

Art. 54.

1. Pojazd wykonujący na drodze prace porządkowe, remontowe lub modernizacyjne powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.

2. Kierujący pojazdem, o którym mowa w ust. 1, może, pod warunkiem zachowania szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o obowiązku jazdy na jezdni lub przy jej prawej krawędzi oraz o zatrzymaniu i postoju, z tym że:
na jezdni jednokierunkowej oraz poza obszarem zabudowanym, podczas oczyszczania drogi ze śniegu, dopuszcza się również jazdę przy lewej krawędzi jezdni;
jazdę po chodniku dopuszcza się tylko przy zachowaniu bezpieczeństwa pieszych.

3. Pojazd, który ze względu na konstrukcję, ładunek lub nietypowe zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym, powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.

4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.

Data: 2010-03-21 13:34:20
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

Użytkownik "Feniks" <Feniks@nie.ma.maila> napisał w wiadomości news:ho4vi6$pph$1news.onet.pl...

Art. 54.

4. Zabrania się, z zastrzeżeniem art. 31 ust. 1 pkt 5, używania żółtych sygnałów błyskowych do innych celów niż określone w ust. 1 i 3.

I wreszcie doszliśmy do sedna sprawy. Jest na to konkretny artykuł, którego nikt wcześniej nie pokazał. O to chodziło. Pojawił się natomiast elaborat na temat czerwonego i niebieskiego. Nie potępiam, bo jednak pouczający.
neelix

Data: 2010-03-21 20:26:41
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Pomaranczowe koguty/stroboskopy
W dniu 2010-03-21 12:22, Feniks pisze:

3. Pojazd, który ze względu na ... nietypowe
zachowanie na drodze może zagrażać bezpieczeństwu w ruchu drogowym,
powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.

VOILA !!!

Zara zrobie litra łychy i zapierdalam jeździć po mieście najebanym od lewa do prawa ;)

BĘDĘ WYSYŁAŁ ŻÓŁTE BŁYSKI !
`
Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2010-03-21 17:21:29
Autor: Bydlę
Lewis wrote:
> [...]
> przedstawionej sytuacji...
>
> IMO można stosować takiego "koguta" w momencie przeprowadzania montażu

A podczas montażu instalacji telewizyjnej też?
Montażu szafy wnękowej?
Kinkietu?

--
Bydlę

Data: 2010-03-22 12:00:08
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 20.03.2010 Lewis <lewisa@[tnij]> napisał/a:
[...]

Żółtego koguta można mieć zawsze i wszędzie, na dowolnym samochodzie, nie
ma co do tego zakazów jak do niebieskich czy pomarańczowych. Co innego
jego użycie, które jest w przepisach jasno określone.

IMO można stosować takiego "koguta" w momencie przeprowadzania montażu instalacji internetowej.

Jeśli na drodze, a tym bardziej na jezdni to powiedziałbym że to raczej
nawet wymagane aby był włączony. Tylko kto montuje interent na jezdni? :)
Chyba że np trzeba zajść do studzienki i polepić druty/światła, to jak
najbardziej wskazane aby miejsce pracy w obrębie jezdni zabezpieczyć
nie tylko kogutem.

--
"A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest  asfalt, nie ma nic ciekawego,  a gdzie  jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

Data: 2010-03-21 13:28:28
Autor: neelix
Pomaranczowe koguty/stroboskopy

Użytkownik "Maverick" <krzysztofbober@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ho301k$82t$1inews.gazeta.pl...