Pomiar czasu i odległości

Data: 2018-11-23 14:08:48
Autor: n
Pomiar czasu i odległości
Sąd i tak Cię ujebie.
Cytat z uzasa: "obwiniony wskazał na nieprawidłowe umieszczenie znaku drogowego dopiero na etapie postępowania sądowego".

-- -- -
Mierzyli miarką za 5 zł bez legalizacji.
Pomiar czasu zegarkiem naręcznym.
Jacek

Data: 2018-11-24 22:02:26
Autor: Robert Tomasik
Pomiar czasu i odległości
W dniu 23-11-18 o 14:08, n pisze:
Sąd i tak Cię ujebie.

Możesz się pomylić. Kilka lat temu robiłem materiały dotyczące sprzedaży
alkoholu przez sklep wbrew pozwoleniu.Mieli w pozwolenie wpisany zakaz
sprzedaż alkoholu w godzinach 13:00 ~ 15:00. Dowodem były zapisy kasy
fiskalnej. Kluczowym było stwierdzenie, o ile czas w kasie różni się od
urzędowego. W oględziny wpisałem, że różnicę czasu obliczoną na
podstawie wskazań GPS-u. Sąd mnie wezwał i poprosił o wyjaśnienie, jak
na tej podstawie dało się ustalić czas i "czy zegarki wszystkich kolegów
wskazywały ten sam czas".

Cytat z uzasadnienia: "obwiniony wskazał na nieprawidłowe
umieszczenie znaku drogowego dopiero na etapie postępowania
sądowego".

Wyrwane z kontekstu trudno wyjaśniać, ale nie wykluczone, że chodziło o
to, że gdyby błąd w umieszczeniu znaku drogowego był istotny, to
rozsądnie rzecz ważąc obwiniony (oskarżony) powinien to podnieść na
początku postępowania. Nawet wadliwie ustawiony znak jest nadal znakiem
drogowym i obowiązuje, choć oczywiście w niektórych wypadkach można na
tej podstawie wykazać uzasadniony błąd co do prawa.

Data: 2018-11-24 22:18:50
Autor: Zbynek Ltd.
Pomiar czasu i odległości
Robert Tomasik napisał(a) :
W dniu 23-11-18 o 14:08, n pisze:
[...]

W kasie można (było, jak robiłem w tym) zmieniać czas wiele razy. Ale taki manewr był odnotowywany w pamięci kasy. Do sprawdzenia w wydrukach dobowych.

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2018-11-24 22:30:40
Autor: Robert Tomasik
Pomiar czasu i odległości
W dniu 24-11-18 o 22:18, Zbynek Ltd. pisze:
Robert Tomasik napisał(a) :
W dniu 23-11-18 o 14:08, n pisze:
[...]

W kasie można (było, jak robiłem w tym) zmieniać czas wiele razy. Alekazanie
taki manewr był odnotowywany w pamięci kasy. Do sprawdzenia w wydrukach
dobowych.

Dokładnie. Tamta kasa,to była jeszcze z rolką, ale ingerencja w czas
była odnotowywana. Chodziło o wykazanie tego dnia, kilka transakcja
wstecz, a nie kilka lat.

Data: 2018-11-25 02:04:49
Autor: J.F.
Pomiar czasu i odległości
Robert Tomasik napisał(a) :
[...]

Ale co - sprytny sprzedawca zmienial czas i omijal zakazane godziny ?

J.

Data: 2018-11-25 11:55:20
Autor: Robert Tomasik
Pomiar czasu i odległości
W dniu 25-11-18 o 02:04, J.F. pisze:

[...]

Nie, sprzedawca zakaz miał "w nosie". Chodziło o wykazanie tego post
factum. Złapaliśmy go na jednej sprzedaży w zakazanym czasie, ale
chodziło mi o wykazanie, że to jakaś pojedyncza pomyłka, tylko celowe
działanie, a sprawa nie była warta siedzenia kilka dni i sprawdzania, co
kto kupił. Zresztą w małym sklepie wiejskim zaraz by sie zorientował.

Data: 2018-11-25 13:00:37
Autor: J.F.
Pomiar czasu i odległości
Dnia Sun, 25 Nov 2018 11:55:20 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
W dniu 25-11-18 o 02:04, J.F. pisze:
[...]

Ale co - zmienial godzine, czy nie ?

Bo jesli nie, to sprawa powinna byc w miare prosta, choc oczywiscie
adwokat podniesie, ze kasa nie ma dokladnego czasu, i bedzie mial
racje.
Jesli jednak sprawa nie jest o minute, to analiza rolek powinna szybko
znalezc przyklady, ze sprzedawal w srodku zakazu.

P.S. Sprawa o minute
https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/kobieta-straciła-prawo-jazdy-powód-jej-egzamin-trwał-o-minutę-za-krótko/ar-BBPYGRh

wierzymy GPS, czy atestowi z GUM ?

J.

Data: 2018-11-25 21:59:58
Autor: Budzik
Pomiar czasu i odległości
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Ale co - sprytny sprzedawca zmienial czas i omijal zakazane godziny
?

Na długo poszedł siedziec? ;-PPPP

--
Pozdrawia... Budzik
Jestem mały Talibanek, mam  granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę

Data: 2018-11-26 11:06:17
Autor: J.F.
Pomiar czasu i odległości
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA9A5E2F2DD9AFbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Zaraz tam siedziec - przywali mu sie grzywne, to panstwo wiecej zarobi.
Albo cofnie koncesje ... wtedy inni beda przestrzegac.

J.

Data: 2018-11-26 11:59:56
Autor: Budzik
Pomiar czasu i odległości

[...]

To miała byc tylko zartobliwa ironia dotyczaca szkodliwości opisywanego czynu... :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."

Data: 2018-11-25 01:28:12
Autor: J.F.
Pomiar czasu i odległości
Dnia Sat, 24 Nov 2018 22:18:50 +0100, Zbynek Ltd. napisał(a):
Robert Tomasik napisał(a) :
W dniu 23-11-18 o 14:08, n pisze:
[...]

Tylko wiadomo, ze zegar kasy swoja dokladnosc ma, i po paru miesiacach
od ustawiania bedzie sie troche roznil od urzedowego.
A jak ustawiany recznie, to nie wiadomo na ile dokladnie.

J.

Data: 2018-11-25 11:56:58
Autor: Robert Tomasik
Pomiar czasu i odległości
W dniu 25-11-18 o 01:28, J.F. pisze:

[...]

Ale nie o miesiące chodziło, a ostatnie 2 godziny, no i chyba ze dwa dni
do tyło. Celem było wykazanie, że nie była to jednostkowa pomyłka, tylko
po prostu celowe działanie.

Data: 2018-11-25 09:59:59
Autor: Budzik
Pomiar czasu i odległości
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

Mieli w pozwolenie wpisany zakaz
sprzedaż alkoholu w godzinach 13:00 ~ 15:00.

Jaki sens takiego wpisu i jaki sens scigania jego łamania?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2018-11-25 11:32:42
Autor: J.F.
Pomiar czasu i odległości
Dnia 25 Nov 2018 09:59:59 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...
Mieli w pozwolenie wpisany zakaz
sprzedaż alkoholu w godzinach 13:00 ~ 15:00.

Jaki sens takiego wpisu i jaki sens scigania jego łamania?

Jesli wpisali, to widac jest jakis sens, a skoro tak, to trzeba scigac
lamanie :-)

J.

Data: 2018-11-25 22:00:03
Autor: Budzik
Pomiar czasu i odległości

[...]

Nadajesz sie na urzednika! ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
"No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

Data: 2018-11-25 11:52:03
Autor: Robert Tomasik
Pomiar czasu i odległości
W dniu 25-11-18 o 10:59, Budzik pisze:

Mieli w pozwolenie wpisany zakaz
sprzedaż alkoholu w godzinach 13:00 ~ 15:00.
Jaki sens takiego wpisu i jaki sens scigania jego łamania?

Skoro Urząd Gminy wydał komuś pozwolenie na sprzedaż alkoholu z
wyłączeniem tych dwóch godzin, to facet albo mógł się odwołać - jeśli
uważał, że to bez sensu - albo przez te dwie godziny nie sprzedawać.
Przyznam, że nie badałem przyczyny, ale ufam, że z czegoś to wynikało.

Data: 2018-11-25 15:01:33
Autor: n
Pomiar czasu i odległości
Skoro "ufam" to pewnie msza.

-- -- -
ufam, że z czegoś to wynikało.

Data: 2018-11-25 22:00:00
Autor: Budzik
Pomiar czasu i odległości
Użytkownik n n@a.e ...

ufam, że z czegoś to wynikało.

Skoro "ufam" to pewnie msza.

ufa to sie uf uf do uszka

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2018-11-25 21:59:58
Autor: Budzik
Pomiar czasu i odległości
[...]

taa...

--
Pozdrawia... Budzik
Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki

Data: 2018-11-25 14:59:45
Autor: n
Pomiar czasu i odległości
Zdefiniuj "początek postępowania". Wykroczeniowego, srasz wiejska.

-- -- -
nie wykluczone, że chodziło o to, że gdyby błąd w umieszczeniu znaku drogowego był istotny, to rozsądnie rzecz ważąc obwiniony powinien to podnieść na początku postępowania.

Pomiar czasu i odległości