Pomiar odcinkowy

Data: 2015-11-11 07:53:40
Autor: Tom N
Pomiar odcinkowy
<http://www.tvn24.pl/rusza-odcinkowy-pomiar-predkosci,593587,s.html>

11 listopada 2015, 5:49 "Trzeba będzie się pilnować". Rusza odcinkowy pomiar
prędkości. Jak działa? (http://www.tvn24.pl)

Miał ruszyć w wakacje...

--
'Tom N'

Data: 2015-11-11 08:58:42
Autor: Artur Miller
Pomiar odcinkowy
W dniu 2015-11-11 o 07:53, (Tom N) pisze:
[...]

Miał ruszyć w wakacje...

ale to dobrze czy źle?

a.

Data: 2015-11-11 11:03:55
Autor: Tom N
Pomiar odcinkowy
Artur Miller w <news:n1usfi$ud4$2usenet.news.interia.pl>:

W dniu 2015-11-11 o 07:53, (Tom N) pisze:
[...]
Miał ruszyć w wakacje...

ale to dobrze czy źle?

Zależy kto pyta.

--
'Tom N'

Data: 2015-11-11 14:47:50
Autor: Alf/red/
Pomiar odcinkowy
W dniu 11.11.2015 o 11:03, (Tom N) pisze:
ale to dobrze czy źle?
Zależy kto pyta.

....i kto odpowiada. Mi co tej pory opadają witki, bo nie mogę zapomnieć pewnego dialogu gadających polityków z kampanii może nawet prezydenckiej:
PiS: PO jest złe bo chce wprowadzić w Polsce euro!
PO: ależ co pan, wcale nie chcemy, ba nawet nie możemy
PiS: PO jest złe bo nie spełniamy warunków wprowadzenia euro!
(dosłownie tak było...)

--
Alf/red/

Data: 2015-11-12 16:20:14
Autor: J.F.
Pomiar odcinkowy
Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości
[...]

No ale prawde mowiac to mial racje. To, czy nalezy wprowadziceuro, to jest jedno, a to ze po 8 latach rzadow nasza gospodarka jest tak kiepska, ze nie mozemy wprowadzic, to drugie.

Usmialby sie kto, ze Litwa, Estonia czy Slowacja jest lepsza od nas.

Ale poczekamy, zobaczymy, jak to bedzie po 4 latach wladzy PIS.
Choc szczesliwie maja szanse znow trafic na dobry okres swiatowej ekonomii.

J.

Data: 2015-11-11 13:39:30
Autor: Robert Wańkowski
Pomiar odcinkowy
W dniu 2015-11-11 o 7:53, (Tom N) pisze:
Rusza odcinkowy pomiar
prędkości.
A będą jakoś specjalnie oznaczone? Chyba nie.

Robert

Data: 2015-11-11 05:50:22
Autor: rzymo
Pomiar odcinkowy
W dniu środa, 11 listopada 2015 13:39:36 UTC+1 użytkownik Robert Wańkowski napisał:
W dniu 2015-11-11 o 7:53, (Tom N) pisze:
> Rusza odcinkowy pomiar
> prędkości.
A będą jakoś specjalnie oznaczone? Chyba nie.

Blisko mnie (A1, węzły Grudziądz/Warlubie/Nowe Marzy) stoi tablica "odcinkowy pomiar prędkości".

Data: 2015-11-11 15:54:45
Autor: Tomasz Pyra
Pomiar odcinkowy
Dnia Wed, 11 Nov 2015 05:50:22 -0800 (PST), rzymo napisał(a):

[...]

Do tego tablica jest niezgodna z rozporządzeniem, a sam pomiar nie działa
;)

Data: 2015-11-11 20:48:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Pomiar odcinkowy
Hello rzymo,

Wednesday, November 11, 2015, 2:50:22 PM, you wrote:

> Rusza odcinkowy pomiar
> prędkości.
A będą jakoś specjalnie oznaczone? Chyba nie.
Blisko mnie (A1, węzły Grudziądz/Warlubie/Nowe Marzy) stoi tablica "odcinkowy pomiar prędkości".

Dziwne - miało nie być na autostradach i drogach ekspresowych...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-11-11 20:53:41
Autor: Czesław Wiśniak
Pomiar odcinkowy

[...]

Ta jasne, a kto ci tak powiedzial?:)

Data: 2015-11-12 00:10:40
Autor: jerzu.xyz
Pomiar odcinkowy
On Wed, 11 Nov 2015 20:48:18 +0100, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Dziwne - miało nie być na autostradach i drogach ekspresowych...

Akurat tu najłatwiej takowy pomiar wprowadzić.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-11-12 10:05:10
Autor: elmer radi radisson
Pomiar odcinkowy
On 2015-11-11 20:48, RoMan Mandziejewicz wrote:

Dziwne - miało nie być na autostradach i drogach ekspresowych...

systemu obslugiwanego przez GITD - bo UE dala na to kase tylko na
krajowki. Tyle ze na A1 to jest zdaje sie ze system zainstalowany przez
zarzadce GTC.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-12 11:22:51
Autor: Axel
Pomiar odcinkowy

Użytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n21ko6$aph$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

A od kiedy zarządca autostrady ma prawo mierzyć prędkość (w kontekście karania kierowców oczywiście)?

--
Axel

Data: 2015-11-12 16:13:36
Autor: elmer radi radisson
Pomiar odcinkowy
On 2015-11-12 11:22, Axel wrote:

A od kiedy zarządca autostrady ma prawo mierzyć prędkość (w kontekście
karania kierowców oczywiście)?

A kto napisal ze ma prawo? :) Oni, to moga sobie z pewnoscia hobbistycznie (i tu tez powstaje pytanie czy GIODO do zbierania
numerow tablic by sie nie przyczepilo).

Tyle ze teoretycznie dalej moze byc taka procedura ze oni podsylaja
zgloszenie do niebieskich, na tej chocby zasadzie jak posiadacze
kamer samochodowych, a potem niebiescy/sad zajmuja sie ocena
wiarygodnosci dowodu wykroczenia i ewentualnie egzekwuja kare.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-12 15:40:56
Autor: masti
Pomiar odcinkowy

On 2015-11-12 11:22, Axel wrote:

[...]

nie moĹźe. to nie jest Twoja prywatna kamerka.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-12 17:05:18
Autor: elmer radi radisson
Pomiar odcinkowy
On 2015-11-12 16:40, masti wrote:

nie moĹźe. to nie jest Twoja prywatna kamerka.

musisz troche rozwinac bo nie zrozumialem - masz na mysli
ze nie moga podeslac zarejestrowanego przejazdu gdzie widac
np. razace wykroczenie? Moim zdaniem nic im w tym nie
przeszkodzi. Tak samo jak mogliby wyslac nagranie z monitoringu
na bramkach pod ktorymi ktos kreci baczki. Reszta to juz tylko
kwestia dalszej oceny materialu przez niebieskich i tego
jakie postepowanie wykonaja.

A juz tym bardziej jak uzyskano na ten system legalizacje
i dane z systemu wygladaja wiarygodnie.

Nie to ze bylbym zwolennikiem takiej opcji, ale moim
zdaniem takie sytuacje maja szanse miec miejsce. Raczej
nalezaloby sie zastanawiac co byloby wpisane w rubryce
'czas i miejsce dokonania wykroczenia' ;). Ale to podobnie
jak z odcinkowym pomiarem w wykonaniu GITD.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-12 16:05:49
Autor: masti
Pomiar odcinkowy

On 2015-11-12 16:40, masti wrote:

[...]

prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
wykroczeń. i tyle.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-13 15:44:22
Autor: elmer radi radisson
Pomiar odcinkowy
On 2015-11-12 17:05, masti wrote:

prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
wykroczeń. i tyle.

Ale co dokladnie wg. Ciebie stoi na przeszkodzie? jesli dana firma
zainstaluje sobie wg. jej zdania system "na wlasne potrzeby" (bo
"statystyki", "nadanie natezenia ruchu"), a zaobserwowane przy okazji
razace wykroczenia przekaze do wiadomosci okreslonych sluzb "w imie
spolecznego interesu"? Moim zdaniem zaden przepis jej tego nie
uniemozliwi. Chyba ze GIODO potraktuje zbieranie numerow z tablic jako
naruszenie.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-13 16:12:26
Autor: J.F.
Pomiar odcinkowy
UĹźytkownik "elmer radi radisson"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:n24t06$dgk$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
On 2015-11-12 17:05, masti wrote:
[...]

No wiesz, jest taki art 129
"policjant ... uprawniony jest ... uzywania przyrzadow kontrolno-pomiarowych"
i dalej w roznych miejscach wymienieni inni uprawnieni ... czy wyciagnac z tego wniosek o zakazie ?
Biegli w prawie wyciagaja, myslisz ze SM/G maja zakaz poslugiwania sie FR ?
Nie, skreslono im uprawnienie.

Dalej mamy art 129g,
"ujawnianie za pomoca stacjonarnych urzadzen .... nalezy do ITD"

Potem jeszcze art 45
"zabrania sie ... samowolnego umieszczania ... urzadzen ... lub kontrolnych na drodze".
No ale "wlasciciela" i zarzadcy "prywatnej" autostrady to chyba nie dotyczy.

Pozostaje jeszcze atestowanie systemu w GUM :-)

J.

Data: 2015-11-13 17:32:59
Autor: elmer radi radisson
Pomiar odcinkowy
On 2015-11-13 16:12, J.F. wrote:

No wiesz, jest taki art 129
"policjant ... uprawniony jest ... uzywania przyrzadow
kontrolno-pomiarowych"
i dalej w roznych miejscach wymienieni inni uprawnieni ... czy wyciagnac
z tego wniosek o zakazie ?

Ale tu nie chodzi o instytucje czy nadawanie firmom prawa bycia oskarzycielem czy mandatowania. Tylko o to cos w rodzaju "donosu obywatelskiego". Maja system ktory cos tam rejestruje? Zarejestrowal
przy okazji wykroczenie? Wiec jak ktos wpadnie na taki pomysl, to moze
wyslac w jego ocenie "dowod wykroczenia" a czy jest przydatny i co
z tym dalej mozna zrobic - ocenia niebiescy albo sad.

Biegli w prawie wyciagaja, myslisz ze SM/G maja zakaz poslugiwania sie FR ?
Nie, skreslono im uprawnienie.

Uprawnienie do bycia oskarzycielem/instytucja mandatujaca.

Jak sobie stana przy drodze i beda robic zdjecia, to pewnie nikt im
nie przeszkodzi. Tyle ze nie beda mogli wezwac do zaplaty mandatu.
Co najwyzej moga fotke przekazac policji i liczyc ze uzna to jako
wiarygodny dowod rejestracji wykroczenia ktore policja ma ochote scigac.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-13 18:54:04
Autor: masti
Pomiar odcinkowy

On 2015-11-13 16:12, J.F. wrote:

No wiesz, jest taki art 129
[...]

firma nie jest obywatelem.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-13 20:26:55
Autor: elmer radi radisson
Pomiar odcinkowy
On 2015-11-13 19:54, masti wrote:

firma nie jest obywatelem.

Ale pracownik, lub dyrektor tej firmy jest.
I co wg. Ciebie mu zabrania dokonac takiego doniesienia, ktory przepis?

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-13 12:26:31
Autor: Zenek Kapelinder
Pomiar odcinkowy
W innym kodeksie są przepisy nakazujące ujawnianie przestępstwa i wykroczeń wszystkim.

Data: 2015-11-13 19:53:10
Autor: masti
Pomiar odcinkowy

On 2015-11-13 19:54, masti wrote:

firma nie jest obywatelem.

Ale pracownik, lub dyrektor tej firmy jest.
I co wg. Ciebie mu zabrania dokonac takiego doniesienia, ktory przepis?

kombinujesz jak koń pod górę, który nie ma zupełnie pojęcia o prawie

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-14 12:20:58
Autor: elmer radi radisson
Pomiar odcinkowy
On 2015-11-13 20:53, masti wrote:

kombinujesz jak koń pod górę, który nie ma zupełnie pojęcia o prawie

No wiec oswiecisz w koncu mnie i innych czytajacych, ktory przepis
konkretnie uniemozliwia pracownikowi dowolnej firmy doniesienia o
wykroczeniu ktore zaobserwowal? Szczegolnie w sytuacji gdy jest
pracownikiem obiektu w ktorym pracodawca polecil mu wszelkie dzialania
na rzecz utrzymania bezpieczenstwa na jego obszarze i zalicza sie do
tego powiadomienie odpowiednich sluzb o podejrzeniu popelnienia
wykroczenia?

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-11-13 15:48:39
Autor: Liwiusz
Pomiar odcinkowy
W dniu 2015-11-12 o 17:05, masti pisze:
prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
wykroczeń. i tyle.

A to ciekawe, bo policja ma na ten temat inne zdanie, i nawet namawia do
zgłaszania udokumentowanych wykroczeń.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-13 17:28:10
Autor: SW3
Pomiar odcinkowy
W dniu 12.11.2015 o 17:05 masti <gone@to.hell> pisze:

prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
wykroczeń. i tyle.

Czyli te wszystkie kamery w sklepach są nielegalne?

--
SW3
-- --

Data: 2015-11-13 18:53:32
Autor: masti
Pomiar odcinkowy
SW3 wrote:

W dniu 12.11.2015 o 17:05 masti <gone@to.hell> pisze:

prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
wykroczeń. i tyle.

Czyli te wszystkie kamery w sklepach są nielegalne?

to już łapią za przekroczenia prędkości w alejkach?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-13 22:15:48
Autor: SW3
Pomiar odcinkowy
W dniu 13.11.2015 o 19:53 masti <gone@to.hell> pisze:

SW3 wrote:

[...]

Tylko przekraczanie prędkości jest wykroczeniem?

"prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
wykroczeń. i tyle."

To w jakim celu są kamery w sklepach jeśli nie (choćby między innymi) w  celu dokumentowania wykroczeń (np. kradzieży) w celu doprowadzenia do  ukarania?

--
SW3
-- --

Data: 2015-11-13 21:16:58
Autor: masti
Pomiar odcinkowy

SW3 wrote:

[...]

To w jakim celu są kamery w sklepach jeśli nie (choćby między innymi) w  celu dokumentowania wykroczeń (np. kradzieĹźy) w celu doprowadzenia do  ukarania?

a o czym jest wątek?
wskażesz kamerę w sklepie homologowaną do pomiaru prędkości?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-11-13 20:37:10
Autor: re
Pomiar odcinkowy

Użytkownik "SW3"

prywatne przedsiębiorstwa nie mają prawa rejestrować w celu karania
wykroczeń. i tyle.

Czyli te wszystkie kamery w sklepach są nielegalne?
-- -
Wy w ogóle czytacie co napisał ?

Data: 2015-11-12 14:26:19
Autor: J.F.
Pomiar odcinkowy
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2680283464$20151111204819@squadack.com...
> [...]
Dziwne - miało nie być na autostradach i drogach ekspresowych...

Ale teraz rzad sie zmienil :-)

Taka tablice na A1 to pamietam od dosc dawna ... ale pomiaru chyba jednak nie bylo.

J.

Data: 2015-11-13 00:49:18
Autor: Tomasz Pyra
Pomiar odcinkowy
Dnia Thu, 12 Nov 2015 14:26:19 +0100, J.F. napisał(a):

> [...]

Ale teraz rzad sie zmienil :-)

Taka tablice na A1 to pamietam od dosc dawna ... ale pomiaru chyba jednak nie bylo.

Kiedyś tam można podobno było dostać na bramce broszurkę o tym że nie
należy pędzić.

Data: 2015-11-13 09:30:05
Autor: tck
Pomiar odcinkowy

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:1n9g6pf6jdur2$.amnt3lhevh40$.dlg40tude.net...
> [...]

jednak nie bylo.

Kiedyś tam można podobno było dostać na bramce broszurkę o tym że nie

z tego co mi sie obilo o oczy to na podstawie czasu z biletow stwierdzali zap....nie i wlasnie wtedy upominali

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2015-11-13 10:28:37
Autor: Czesław Wiśniak
Pomiar odcinkowy

> [...]

z tego co mi sie obilo o oczy to na podstawie czasu z biletow
stwierdzali zap....nie i wlasnie wtedy upominali

No właśnie, tylko jaki tuman im bilety daje?:)

Data: 2015-11-13 09:31:06
Autor: tck
Pomiar odcinkowy

http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/152019-pomiar-predkosci-autostrada-a1.html

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2015-11-13 09:32:44
Autor: tck
Pomiar odcinkowy

> [...]

jednak nie bylo.

Kiedyś tam można podobno było dostać na bramce broszurkę o tym że nie

i jeszcze wyciag z regulaminu

XVII. System monitorowania

1. GTC S.A. i/lub Operator mogą zastosować system kontroli i monitorowania na Autostradzie za pomocą kamer połączonych z elektronicznymi urządzeniami służącymi analizie i rejestracji ruchu, w tym odcinkowy pomiar prędkości dla potrzeb działalności Autostrady.

2. Zebrane przez Operatora w powyższy sposób informacje podlegają ochronie i mogą być przetwarzane wyłącznie na zasadach określonych prawem.

 http://a1.com.pl/wp-content/uploads/2014/04/regulamin-AmberOne-1.pdf

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2015-11-11 19:54:11
Autor: tck
Pomiar odcinkowy

Użytkownik "Robert Wańkowski" <robwan@wp.pl> napisał w wiadomości news:56433705$0$679$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-11-11 o 7:53, (Tom N) pisze:
Rusza odcinkowy pomiar
prędkości.
A będą jakoś specjalnie oznaczone? Chyba nie.

Robert

gdybys kliknal w link to bys zobaczyl:
"Odcinki, na których będzie dokonywany pomiar, oznaczone będą znakiem, na którym będzie widniała informacja, na jakiej długości się on odbywa."

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl
Odcinki, na których będzie dokonywany pomiar, oznaczone będą znakiem, na którym będzie widniała informacja, na jakiej długości się on odbywa (http://www.tvn24.pl)Odcinki, na których będzie dokonywany pomiar, oznaczone będą znakiem, na którym będzie widniała informacja, na jakiej długości się on odbywa (http://www.tvn24.pl)Odcinki, na których będzie dokonywany pomiar, oznaczone będą znakiem, na którym będzie widniała informacja, na jakiej długości się on odbywa (http://www.tvn24.pl)Odcinki, na których będzie dokonywany pomiar, oznaczone będą znakiem, na którym będzie widniała informacja, na jakiej długości się on odbywa (http://www.tvn24.pl)

Data: 2015-11-11 20:05:49
Autor: Robert Wańkowski
Pomiar odcinkowy
W dniu 2015-11-11 o 19:54, tck pisze:
gdybys kliknal w link to bys zobaczyl:
Jaki link? Do czego? Do strony głównej TVN24?

Robert

Data: 2015-11-11 20:14:28
Autor: Tom N
Pomiar odcinkowy
Robert Wańkowski w <news:5643918f$0$650$65785112news.neostrada.pl>:

W dniu 2015-11-11 o 19:54, tck pisze:
gdybys kliknal w link to bys zobaczyl:
Jaki link? Do czego? Do strony głównej TVN24?

Twierdzisz, ze tego linku nie było w mojej wiadomości z 7:53?

<http://www.tvn24.pl/rusza-odcinkowy-pomiar-predkosci,593587,s.html>

Podkulisz ogon, czy przeprosisz...

--
'Tom N'

Data: 2015-11-11 20:20:13
Autor: Robert Wańkowski
Pomiar odcinkowy
W dniu 2015-11-11 o 20:14, (Tom N) pisze:
Twierdzisz, ze tego linku nie było w mojej wiadomości z 7:53?
Przez to, że był zamknięty w <...> mój ... mózg to wyciął jako zbędna informację. :-)
Tak był, przeoczyłem.

Robert

Data: 2015-11-13 09:26:03
Autor: Czesław Wiśniak